Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Segítséget kérnék olyanoktól, akiknek van tapasztalata a következőket illetően. :)

Autóm most 4 éves van benne kemény 32ezer km (1,4-es benzines Z-s motorszámmal).

Megy mint az őrült, fogyasztása rendben van (átlag 7,2 télen 8,3 vegyes használatban rövid távokon) , indul pöccre (-17 fokban is), alapjárattal minden rendben (hidegen 1,1 -1,2 melegen kb700-800 körül). ;)

De jó má nekem mondhatnánk. Én is ezt hittem multhét végéig. ;)

Hazafelé indultam és kb. 1-1,5 km után a kocsi minden előjel nélkül menet közben egyszerűen leállt. Felvillant a motorvisszajelző, de mire felfogtam most mi a s..r van (kb 1 max 2 másodperc) már világított a többi lámpa is mivel a motor megállt.

kuplung be és indítás. A kulcs elfordultával azonnal indult. Egy fokozat vissza és mehetünk tovább. Semmiféle lámpa nem világított, minden a megszokott volt. 10 km elteltével ismét eljátszotta ugyanezt.

A hétvégén pakoltam bele kb 80 kilométert, ebben volt város is. Egyszer produkálta a hibát.

Persze megnézettem szervizben (vagy lehet szarviz-nek is nevezhetném) Kiolvastak 6 hibakódot. Állítólag mindegyik folytószelep szabályozással kapcsolatos.

Mindenképp cserélni akarják a folytószelep házat (ha nem én fizetném én is akarnám) DE

amikor rákérdeztem 100% minden jó lesz ha kicserélik?

Válasz röviden összefoglalva:

Valószínü!

Ha nem lesz egy + szelepházad, nekünk meg még sok sok hasonló jó ötletünk.

Ha meg nem bírod fizetni, miért is jöttél ide?

Amit nem bírok felfogni:

Ha egy villamos motor (pl szabályzó) nem működik akkor az semmikor sem működik.

Ha ,,kínlódik" az mindig kinlódik.

Nem bírom megérteni hogy javul meg illetve romlik el pillanatok alatt.

Ha ténylegesen ez a szar, akkor ez komolyan aranyból van mert az ára erre utal!

Törvényszerű, hogy nyomorult 30e km megtétele után cserélni kell ilyen elemeket?

Ha igen el kell gondolkodnom.

Imádom az OPELt de kezdek hinni abban, hogy a mai vasaknak köze nincs a régi kadettek corsák megbízhatóságához....

Érdemes bontóban körülnézni vagy jobb újat venni vagy valami vagy bármi....

Volt már valakinek ilyen gondja?

H E L P

;)

Link to comment
Megosztás:

Volt már valakinek ilyen gondja?

H E L P

:)

Szia!

Azt nem irtad, hogy a hibákat kivették-e a gépből és azóta jelentekezett-e a probléma?

Szerintem addig várjál mig újra jelentkezik(remélem erre nem kerül sor) és akkor mindenképpen cserélj alkatrészt benne. Bontótól óva intelek, nem biztos, hogy az olcsóbb jobb, bár lehet, hogy nem is az a gond amit emlitettek és akkor feleslegesen kidobtál egy csomó pénzt az ablakon. Azért én egy független céggel is átnézetném a gépet a helyedben..bár az Opelnél velem mindig urak voltak, csak elég borós az ára mindennek!

Üdv: Endyka

Link to comment
Megosztás:

Kiolvastattam, azt követően kapott 60km-t. Eddig semmi jele a dolognak.

De szerintem jelentkezni fog ismételten....

Nem pesszimizmusból mondom, csak műszaki ember lévén nem hiszek a maguktól megjavuló tárgyakban....

Tudom, hogy a bontó szerencsejáték, de szerintem az utángyártott gagyinál jobb...

+ vannak egész fiatal kocsik is leütve.... alig futott gyári cuccokkal...

Úrak ők most is! Semmi bajom velük! Sőt az ügyfélszolgálatos srác tök rendes volt.

CSAK hát igazán ők sem értenek hozzá igazán, inkább tanulják, kísérleteznek.

Meg ezek már nem igazán ,,javítható" kocsik, ezeket már nem szerelik hanem komplett egységeket cserélnek...

Nem is bánnám de ez kicseszett drága + 30 ezer km!!!!!!!! ennyi aztán? Megint csere.

:)

Link to comment
Megosztás:

Kiolvastattam, azt követően kapott 60km-t. Eddig semmi jele a dolognak.

De szerintem jelentkezni fog ismételten....

Nem pesszimizmusból mondom, csak műszaki ember lévén nem hiszek a maguktól megjavuló tárgyakban....

Tudom, hogy a bontó szerencsejáték, de szerintem az utángyártott gagyinál jobb...

+ vannak egész fiatal kocsik is leütve.... alig futott gyári cuccokkal...

Úrak ők most is! Semmi bajom velük! Sőt az ügyfélszolgálatos srác tök rendes volt.

CSAK hát igazán ők sem értenek hozzá igazán, inkább tanulják, kísérleteznek.

Meg ezek már nem igazán ,,javítható" kocsik, ezeket már nem szerelik hanem komplett egységeket cserélnek...

Nem is bánnám de ez kicseszett drága + 30 ezer km!!!!!!!! ennyi aztán? Megint csere.

;)

Elképzelhető hogy elég lenne egy fojtószelep tisztogatás.

Nemtom Z-s motoroknál hogy van, de az X-esnél ilyenkor még egy hosszú autópályázás is segített... :)

Link to comment
Megosztás:

Imádom az OPELt de kezdek hinni abban, hogy a mai vasaknak köze nincs a régi kadettek corsák megbízhatóságához....

esküszöm, hogy nem értek itt már senkit...

4 év alatt volt egy azaz egy probléma, és attól már nem megbizható az autó.... ;)

biztos velem van a baj... :)

vagy lehet hogy én végigjártam aranglétrát a zsigulikkal, skodákkal, 25 éves kadettokkal, és én tökre örülnék, ha 4 évente egyszer lenne bajom??? ;)

Link to comment
Megosztás:

Az én problémámat már olvastam a topikon de ,megoldását nem láttam (Vagy túl gyorsan futottam a sorokon.)1.6-os 16 szelepes G astrám van 1200-2000 fordulat között néha rángatt de csak egyett és nagyon ritkán naponta kb 10-et (60 km autózok naponta a városban)Olyan mintha nem lenne áram a gyertyáknál egy pillanatra és kigyulad egy pillanatra a hiba lámpa de hiba kódot a szervízben sem tudtak kiolvasni.És csak gázadásnál fordul elő a probléma pld. váltásnál .Magasabb fordulaton vagy állandó gázadásnál még semmi sem történt.Egy kicsit idegesít a dolog az autóm 6 éves és ez az első meghibásodása (200000 km)

Módosítva : gyulagy
Link to comment
Megosztás:

Az én problémámat már olvastam a topikon de ,megoldását nem láttam (Vagy túl gyorsan futottam a sorokon.)1.6-os 16 szelepes G astrám van 1200-2000 fordulat között néha rángatt de csak egyett és nagyon ritkán naponta kb 10-et (60 km autózok naponta a városban)Olyan mintha nem lenne áram a gyertyáknál egy pillanatra és kigyulad egy pillanatra a hiba lámpa de hiba kódot a szervízben sem tudtak kiolvasni.És csak gáadsnál fordul elő a problémapl váltásnál .Magasabb fordulaton vagy állandó gázadásnál még semmi sem történt.Egy kicsit idegesít a dolog az autóm 6 éves és ez az első mehibásodása (200000 km)

Szia! Nekem a(z ex) Suzukimnál volt hasonló probléma. Kicseréltem a gyertyákat Splitfire-ra és azután soha többet nem kellett hozzájuk nyúlni. Télen is pöcre indult, semmi gondolkodás. Persze nem olcsó, de elég 100 ezrenként cserélni. A Suzukiban már a 72 ezredik km-rt rója azóta...

Üdv: Endyka

Link to comment
Megosztás:

Szia! Nekem a(z ex) Suzukimnál volt hasonló probléma. Kicseréltem a gyertyákat Splitfire-ra és azután soha többet nem kellett hozzájuk nyúlni. Télen is pöcre indult, semmi gondolkodás. Persze nem olcsó, de elég 100 ezrenként cserélni. A Suzukiban már a 72 ezredik km-rt rója azóta...

Üdv: Endyka

Köszi de szerintem egyszere 4 gyertya nem lehet rossz igaz mikor kicseréltem rá 5 napra kezdte el de mindíg ilyen gyertyát használok

Link to comment
Megosztás:

Szeva!

Engem sem a G asztrába pottyantott a gólya!

1200-essel kezdődött aztán polszki majd corsa és végül ez!

De itt koránt sem a hibákról meg az évekről van szó. A corsában 250 ezer volt. Tudom, hogy ami kopik az előbb utóbb cserére szorul.

Viszont cseszettül nem értem milyen tervezés van egy ilyen motor beépítése előtt manapság.

Bár lehet én vagyok gyagya hozzá.

Biztosan tök természetes, hogy 30ezer km-enként 100 ezer forintos alkatrészeket kelljen cserélni!

Nekem mondjuk nem az!

+ Ha a corsát elvittem szerelőhöz pontosan tudta miről van szó.

MÁRKASZERVIZ. Szakemberek. Hozzáértés. Talán az a baj talán nem. Ha nem így jártál.

Komolyan hazavágna, egy márkaszervizet, ha lenne nekik egy ilyen egység raktáron?

Mert ha nekem is azzal jöttek volna: Kiscsávó erre tippeltünk, lecseréltük megszünt minden hiba!

Na mi legyen meradjon benne akkor xxx ezer vagy tegük bele a régit akkor csak a munkadíj stb xx ezer.

Ez elképzelhetetlen?

De ok.

Tisztítást meg lehet ejteni házilag?

Esetleg jobb ha szervizbe megyek és ott csináltatom meg?

Link to comment
Megosztás:

Az én problémámat már olvastam a topikon de ,megoldását nem láttam (Vagy túl gyorsan futottam a sorokon.)1.6-os 16 szelepes G astrám van 1200-2000 fordulat között néha rángatt de csak egyett és nagyon ritkán naponta kb 10-et (60 km autózok naponta a városban)Olyan mintha nem lenne áram a gyertyáknál egy pillanatra és kigyulad egy pillanatra a hiba lámpa de hiba kódot a szervízben sem tudtak kiolvasni.És csak gázadásnál fordul elő a probléma pld. váltásnál .Magasabb fordulaton vagy állandó gázadásnál még semmi sem történt.Egy kicsit idegesít a dolog az autóm 6 éves és ez az első meghibásodása (200000 km)
Szia! Szerintem tipikus AGR (kipufogó gáz visszavezető) szelep hiba. Tisztítsd ki a lerakódott koromtól. majd vakold le!
Link to comment
Megosztás:

Csak megismétlem magam, hátha erre jár valaki aki tud segíteni....

Segítséget kérnék olyanoktól, akiknek van tapasztalata a következőket illetően.

Autóm most 4 éves van benne kemény 32ezer km (1,4-es benzines Z-s motorszámmal).

Megy mint az őrült, fogyasztása rendben van (átlag 7,2 télen 8,3 vegyes használatban rövid távokon) , indul pöccre (-17 fokban is), alapjárattal minden rendben (hidegen 1,1 -1,2 melegen kb700-800 körül).

De jó má nekem mondhatnánk. Én is ezt hittem multhét végéig.

Hazafelé indultam és kb. 1-1,5 km után a kocsi minden előjel nélkül menet közben egyszerűen leállt. Felvillant a motorvisszajelző, de mire felfogtam most mi a s..r van (kb 1 max 2 másodperc) már világított a többi lámpa is mivel a motor megállt.

kuplung be és indítás. A kulcs elfordultával azonnal indult. Egy fokozat vissza és mehetünk tovább. Semmiféle lámpa nem világított, minden a megszokott volt. 10 km elteltével ismét eljátszotta ugyanezt.

A hétvégén pakoltam bele kb 80 kilométert, ebben volt város is. Egyszer produkálta a hibát.

Persze megnézettem szervizben (vagy lehet szarviz-nek is nevezhetném) Kiolvastak 6 hibakódot. Állítólag mindegyik folytószelep szabályozással kapcsolatos.

Mindenképp cserélni akarják a folytószelep házat (ha nem én fizetném én is akarnám) DE

amikor rákérdeztem 100% minden jó lesz ha kicserélik?

Válasz röviden összefoglalva:

Valószínü!

Ha nem lesz egy + szelepházad, nekünk meg még sok sok hasonló jó ötletünk.

Ha meg nem bírod fizetni, miért is jöttél ide?

Törvényszerű, hogy nyomorult 30e km megtétele után cserélni kell ilyen elemeket?

Link to comment
Megosztás:

Csak megismétlem magam, hátha erre jár valaki aki tud segíteni....

Segítséget kérnék olyanoktól, akiknek van tapasztalata a következőket illetően.

Autóm most 4 éves van benne kemény 32ezer km (1,4-es benzines Z-s motorszámmal).

Megy mint az őrült, fogyasztása rendben van (átlag 7,2 télen 8,3 vegyes használatban rövid távokon) , indul pöccre (-17 fokban is), alapjárattal minden rendben (hidegen 1,1 -1,2 melegen kb700-800 körül).

De jó má nekem mondhatnánk. Én is ezt hittem multhét végéig.

Hazafelé indultam és kb. 1-1,5 km után a kocsi minden előjel nélkül menet közben egyszerűen leállt. Felvillant a motorvisszajelző, de mire felfogtam most mi a s..r van (kb 1 max 2 másodperc) már világított a többi lámpa is mivel a motor megállt.

kuplung be és indítás. A kulcs elfordultával azonnal indult. Egy fokozat vissza és mehetünk tovább. Semmiféle lámpa nem világított, minden a megszokott volt. 10 km elteltével ismét eljátszotta ugyanezt.

A hétvégén pakoltam bele kb 80 kilométert, ebben volt város is. Egyszer produkálta a hibát.

Persze megnézettem szervizben (vagy lehet szarviz-nek is nevezhetném) Kiolvastak 6 hibakódot. Állítólag mindegyik folytószelep szabályozással kapcsolatos.

Mindenképp cserélni akarják a folytószelep házat (ha nem én fizetném én is akarnám) DE

amikor rákérdeztem 100% minden jó lesz ha kicserélik?

Válasz röviden összefoglalva:

Valószínü!

Ha nem lesz egy + szelepházad, nekünk meg még sok sok hasonló jó ötletünk.

Ha meg nem bírod fizetni, miért is jöttél ide?

Törvényszerű, hogy nyomorult 30e km megtétele után cserélni kell ilyen elemeket?

Nem. Azért próbálj meg máshol is érdeklődni, vagy legalább olvasd ki a hibakódokat és tedd fel ide! Utána még lehet filózni.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Nekem a(z ex) Suzukimnál volt hasonló probléma. Kicseréltem a gyertyákat Splitfire-ra és azután soha többet nem kellett hozzájuk nyúlni. Télen is pöcre indult, semmi gondolkodás. Persze nem olcsó, de elég 100 ezrenként cserélni. A Suzukiban már a 72 ezredik km-rt rója azóta...

Üdv: Endyka

Szia!

Melyik splitfire-t vetted? A simat vagy a tri-platina-t? Szerinted jobb mint a Bosch 2 elektrodas?

Azert erdekel mert -10 fok alatt igaz hogy elsore, de erezhetoen nagyon erolkodve indul be, 5-6 sec. reszeles es brummogas utan...

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Amiket kiolvastak: P1500, P1550A, P1550B, P1550D

Hasonló jelenség nem volt még senkiével kapcsolatban?

Irigyellek benneteket! :)

Remélem ezt megoldva nem lesz több gond enyimmel sem...

;)

P1500:Electronic Throttle System (ETS) circuit mailfunction - wiring, ETS, ECM

P1550:Electronic Throttle System in Emergency Mode: ETS, or other trouble codes

Nem tudom, mennyire érted angolul, de ebből csak az derül ki, hogy az elektronikus gázpedállal van probléma, aminek kismillió oka lehet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.