Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

mé mindig én mondom meg a tutit?? :roll:

Jól van na! Ne misztifikállak túl :wink:

Ezzel inkább a saját tudatlanságomat próbáltam védeni, nehogy rám hallgasson valaki ;)

Apámék Focusa csinálta azt, hogy mikor megálltam kerezteződésnél, vagy piros lámpánál, akkor fékezésnél felpörgette a motor. A márkaszervíz elhajtott azzal, hogy ez teljesen normális, mert hogy magasabb fordulaton jobban tud dolgozni a szervó (mármint a féké). Hm... :roll: Én nem értek hozzá....

Link to comment
Megosztás:

Jól van na! Ne misztifikállak túl :wink:

Ezzel inkább a saját tudatlanságomat próbáltam védeni, nehogy rám hallgasson valaki ;)

Apámék Focusa csinálta azt, hogy mikor megálltam kerezteződésnél, vagy piros lámpánál, akkor fékezésnél felpörgette a motor. A márkaszervíz elhajtott azzal, hogy ez teljesen normális, mert hogy magasabb fordulaton jobban tud dolgozni a szervó (mármint a féké). Hm... :roll: Én nem értek hozzá....

monnyuk ez igaz is lehet...

azért mert a szivósorban van egy szivocsonk nyomás érzékelő szenzor, más néven MAP szenzor. ha megnyomod a féket a szervó nagyobb vákumot csinál,igy a szivósorban kisebb nyomás lesz, amit a map szenzor érzékel, és gázt ad, nehogy leálljon a motor....

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hogy vmi kezdődő hiba előszele ez? Mondjuk még nem rendszeresen csinálja, ugyanis eddig még csak 2-szer figyeltem fel rá... De majd még figyelgetem. Egyelőre azóta nem tapasztaltam.

Egyszer még a nyáron nyaralás közben reggeli indításnál csinált ilyet. Felment a fordulat 3000-ig, és váltásoknál is fel fel kúszott aztán pár száz méter és minden ok. Mit ne mondjak a frászt hozta rám, ráadásul úgy indultam nyaralni, hogy előtte cseréltek gyújtáshidat. Aztán azóta semmi, el is felejtettem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Opelesek!

Bocs, hogy teljesen off vagyok, de lett egy kis gond az Astrammal. (Astra G 1.7 DTI Caravan).

Nos, az a helyzet, hogy miután a motort leállítom a hűtőventilátorok tovább mennek. Sajnos bármennyit várok nem állnak le. Most biztonságból lehúztam a csatlakozót, de ez még nem megoldás.

Hát ezért kérnék valakit, ha tud segítsen, egyáltalán honnan jöhet a gond.

Nagyon köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Opelesek!

Bocs, hogy teljesen off vagyok, de lett egy kis gond az Astrammal. (Astra G 1.7 DTI Caravan).

Nos, az a helyzet, hogy miután a motort leállítom a hűtőventilátorok tovább mennek. Sajnos bármennyit várok nem állnak le. Most biztonságból lehúztam a csatlakozót, de ez még nem megoldás.

Hát ezért kérnék valakit, ha tud segítsen, egyáltalán honnan jöhet a gond.

Nagyon köszönöm.

Nekem is volt már ilyen, de vártam és kb. 3 perc múlva leállt.

Igaz nekem csak egyszer. Egy nagyon meleg nyári napon egy autópályás menet után.

Többször is csinálta? Autópálya, vagy kisebb mászkálások után?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Helló,

Visszatérnék a turbinaszerű klímákra. Múltkor küszöbcsere ügyén voltam szervízben (nem álltam neki leszedni magam....), mellesleg megkérdeztem a munkafelvevőt a klíma ügyben, azt találta mondani, hogy a külön klímaventillátor nélkül szerelt G astra-nal széria a klíma turbinahangja nagy melegben. :-)))

Még mindíg jobb ez, mint az egyik ismerősöm 3 hónapos Ford Focusja (nem az új verzió), amelyben a klíma kondenzvizét állítólag a menetszél benyomja a vezetőülés alá (álló helyzetben nem jelentkezik állítólag). Nagy melegben lábáztatás :-)))

Oaks

Link to comment
Megosztás:

Helló,

Visszatérnék a turbinaszerű klímákra. Múltkor küszöbcsere ügyén voltam szervízben (nem álltam neki leszedni magam....), mellesleg megkérdeztem a munkafelvevőt a klíma ügyben, azt találta mondani, hogy a külön klímaventillátor nélkül szerelt G astra-nal széria a klíma turbinahangja nagy melegben. :-)))

Még mindíg jobb ez, mint az egyik ismerősöm 3 hónapos Ford Focusja (nem az új verzió), amelyben a klíma kondenzvizét állítólag a menetszél benyomja a vezetőülés alá (álló helyzetben nem jelentkezik állítólag). Nagy melegben lábáztatás :-)))

Oaks

Van egy céges Fiestánk ugyanezt csinálja, egy 200 km-es út alatt tocsog a vezető mellett ülő utas.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdekes problémával furdulok most hozzátok. Még új vagyok a fórumon. A problémám egy G-s 1,4 16v astraval van. Télen a kiegyenlítőtartályból fogyogatott a hűtőfolyadék, kocsi alatt volt is nyoma, de se csövön se máshol nem láttam (lehet h valahol szivárog) szivárgást. Most tavasszal is csinálta, ugyanúgy pótolgattam. Most egyenlőre úgy néz ki, hogy megállt a folyadékvesztés. Üres sebességben néha (üzemi hőfokon) megpörgetem úgy 1500-2500 között, kortyogást hallani, de ezt se mindíg(mint a radiátor a lakásban amikor levegős). Mekkora a súlyossága e jelenségnek? Ha hengerfejes lenne, akkor gyorsan befalná a hűtővizet ugye? Vagy rosszul tudom? (82000 km van a kocsiban)

Előre is köszi a választ!

Ha nagy kérés válaszolnátok e mail címre? De feljövök ide is.

kokenytomi@citromail.hu

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdekes problémával furdulok most hozzátok. Még új vagyok a fórumon. A problémám egy G-s 1,4 16v astraval van. Télen a kiegyenlítőtartályból fogyogatott a hűtőfolyadék, kocsi alatt volt is nyoma, de se csövön se máshol nem láttam (lehet h valahol szivárog) szivárgást. Most tavasszal is csinálta, ugyanúgy pótolgattam. Most egyenlőre úgy néz ki, hogy megállt a folyadékvesztés. Üres sebességben néha (üzemi hőfokon) megpörgetem úgy 1500-2500 között, kortyogást hallani, de ezt se mindíg(mint a radiátor a lakásban amikor levegős). Mekkora a súlyossága e jelenségnek? Ha hengerfejes lenne, akkor gyorsan befalná a hűtővizet ugye? Vagy rosszul tudom? (82000 km van a kocsiban)

Előre is köszi a választ!

Ha nagy kérés válaszolnátok e mail címre? De feljövök ide is.

kokenytomi@citromail.hu

Mekkora ez a folyadékveszteség?Belső radiátorod nem folyik véletlenül?

Link to comment
Megosztás:

"Üres sebességben néha (üzemi hőfokon) megpörgetem úgy 1500-2500 között, kortyogást hallani, de ezt se mindíg(mint a radiátor a lakásban amikor levegős)"

Nem lehetséges, hogy az a „kortyogást” az a kiegyenlítő tartályba visszaáramló víz okozza? Lehet, hogy azért nem látsz alatta mindig vizet, mert valami meleg részre szivárog, ahonnan gyorsan el tud párologni. Hűtőtömítő folyadékot nem próbáltad még ki? Kisebb szivárgást elég jól meg szokott állítani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még nem próbáltam a hűtőtömítőt. A kortyogás a kiegyenlítő felől hallatszik. Kora tavasszal eltűnt a hűtőfolyadék (feltöltöttem, és rá kb 1, 1,5 hétre üres volt). Most így a nyáron nagyon minimális ment el belőle. A fűtőradiátor belül van ugye? Mert belül nem észleltem semmi szivárgást, folyást. Van még egy u. ilyen astra a családba, de az klímás, annál még ezt a kortyogást nem tapasztaltam. Lehet levegős lenne a rendszer? Lennie kell ezeken automata légtelenítőnek. Nem?

Köszi az eddigi segítséget!

Üdv Tomi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még nem próbáltam a hűtőtömítőt. A kortyogás a kiegyenlítő felől hallatszik. Kora tavasszal eltűnt a hűtőfolyadék (feltöltöttem, és rá kb 1, 1,5 hétre üres volt). Most így a nyáron nagyon minimális ment el belőle. A fűtőradiátor belül van ugye? Mert belül nem észleltem semmi szivárgást, folyást. Van még egy u. ilyen astra a családba, de az klímás, annál még ezt a kortyogást nem tapasztaltam. Lehet levegős lenne a rendszer? Lennie kell ezeken automata légtelenítőnek. Nem?

Köszi az eddigi segítséget!

Üdv Tomi

Azért van tágulási tartályod! Ha jár a motor eleve kidolgozza a levegőt!

Maximum annyit érdemes lenne csinálni, hogy leveszed a sapkát a tartályról, és nyitott termosztáttal forgatod egy kicsit a vizet!

De elvileg erre nincs szükség!

Nem tudom a termosztát nem tud -e ilyen kortyogó hangot adni!?

Én még arra is gyanakodnék.... mikor hallod a hangot?

Vízhőfok stabilan áll mikor bemelegszik a motor?

Link to comment
Megosztás:

sose használjatok hütőtömitőt!!!

oda is lerakódik, ahova nem kéne...

én egyszer próbáltam, többet nem volt fütés az autómban....

lerakódott a radiátorban egy picit ..

Egyszer használtam F Astra-nál, nekem akkor bevált, nem lett baja a fűtésnek. Ezek a hűtőtömítők nem csak levegő hatására tömítenek, úgy, hogy kikristályosodva tömítik a lyukat?

Link to comment
Megosztás:

Azért van tágulási tartályod! Ha jár a motor eleve kidolgozza a levegőt!

Maximum annyit érdemes lenne csinálni, hogy leveszed a sapkát a tartályról, és nyitott termosztáttal forgatod egy kicsit a vizet!

De elvileg erre nincs szükség!

Nem tudom a termosztát nem tud -e ilyen kortyogó hangot adni!?

Én még arra is gyanakodnék.... mikor hallod a hangot?

Vízhőfok stabilan áll mikor bemelegszik a motor?

Szia!

Tudom hidegen nem lehet pörgetni, de hideg állapotban is csinálja néha. Kb 1500 fordulatnál. Üzemi hőfoknál városi forgalomban el szokott menni jobbra minimálisat, de akkor indul is a hűtőventillátor. (barátomnak 1,2ese van és ugyanezt csinálja) Légkondis változatnál (apuménak egyáltalán nem megy túl a mutatója), meg nagyon ritkán van, hogy beindul, (az enyémbe nincs benne klíma). Amíg neki egyszer beindul, addig az enyém vagy 5*. Télen is csinálta már. Fiatalabb korában is ment sokszor, de nekem ez a téli beindulása fura. Lehet, hogy kezdek szemilissé válni. De engem kezd idegesíteni.

Köszi a hozzászólásokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

A másféléves Astra G Caravanom (Z18XE) akkumulátorában a LED halványan, vagy alig világít.

Mire utaló jel ez ?

Töltöttem egy fél napig, de a helyzet ezután sem változott.

Mi okozza ezt ?

Jumi

Az NEM LED!!

Az egy úszó, ami az akku töltöttségének megfelelő savsűrűség változás miatt emelkedik vagy süllyed. Ettől változtatja a színét.

Azt nem tudom, milyen színű neked. Ha zöld, akkor jó. De igazán akkor látszik jól, ha lámpával megvilágítod.

Ha kifehéredik vagy ezüstös lesz, akkor kidobós. (ha jól emlékszem)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudjátok esetleg, hogy hol lehet G Astrára 'Club' feliratot venni? Mármint az a tapadós izé (matrica?), ami a kocsi oldalán van és mutatja a típust. Sajnos nekem letört és szeretném pótolni. Egy üzletben 2000.- HUF-ért akartak egyet adni... no comment. Ez tényleg ilyen drága??!

Tud valaki egy boltot, ahol olcsóbban beszerezhetnék ilyet?

Ja és még egy kérdés: G-s Astrára '15-ös dísztárcsa kell ugye?

Előre is köszi,

Üdv,

Gergő

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat!

Hát igen, nem matrica, hanem valami műanyagféle, ami be van vonva ezüstös festékkel és a hátoldala ragad ;)

Pótolni akarom, mert hiányzik :lol: De 2000 pénzt nem ér meg nekem.

Már ne haragudj, de G astrád van és sokallod a 2ezret? Majd mikor körbejártál 3-4 bontót és nem lesz egyiknél sem ilyen (vagy ha lesz akkor 1000-1500ért), vagy 4-5 üzletet 5-600 forintért körbetelefonáltál, akkor marad 2 opciód. Vagy nem lesz ilyened, Vagy megveszed 2000-ért, de akkor mindennel együtt már olyan 5-6000-nél fogsz tartani a ráfordításokkal.

Cartárs!! 2 McD menü ára!!!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

Egy tanácsot szeretnék kérni tőletek.

A haveromnak van egy Astra G kocsija,2.0 DTH,2000-es évjárat.

Egy idő után nem kapcsol be az izzitó gyertya,a visszajelző sem gyullad ki.

A szervizben azt monták a hőmérő jeladó hibás,kicserélve,ugyanugy viselkedik.A következő lépés a gyertyavezérlő modul cseréje,ugyanaz.

Megfigyeltük,hogy ha a hőmérő gombáról lehuzzuk a csatlakozót,bekapcsol az izzitás.Nem tudjuk mirevélni a dolgot,mivel a hőmérő gomba új,a reggeli kábelhuzogatás pedig elég macerás.

Van-e valakinek ötlete mit kellene megnézzünk,mert a haver a szervizbe nem akar menni,mivel kétszer már átverték.

Előre is kösz a segitséget.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.