Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Kérdésem a következő

Valamelyik nap, indulnék el , de a kocsi nem idul, kb 3 indízósázi próba volt, de nem indult. Riasztóst felhívtam, mert egyből arra nyanakodtam.

Risztót kicserélték, és első indításkor kb 10 ms-ig olyan kék füst jött a kipuffból, hogy csak na.

Ez miért volt? És mit jelent?

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem a következő

Valamelyik nap, indulnék el , de a kocsi nem idul, kb 3 indízósázi próba volt, de nem indult. Riasztóst felhívtam, mert egyből arra nyanakodtam.

Risztót kicserélték, és első indításkor kb 10 ms-ig olyan kék füst jött a kipuffból, hogy csak na.

Ez miért volt? És mit jelent?

Széthajtottad a gépet..... ;) :lol: :oops:

Link to comment
Megosztás:

asszem motorhiba, jobb átnézni/átnézettetni a motort.

ennyi sikertelen indítás után jó hogy nem úgy fog viselkedni ahogy kell... valszeg iszonyat módon túl lett "szívatva" mivel a riasztó blokkolta gyújtást... de ettől még nem rossz a motor

sztem ha ezután nem tapasztalod ezt akkor nincs semmi baj...

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg nemrég olyat csinált az autó, hogy munka után hazafele menet kb 8 órás állás után kb 20 fokos külső hőmérsékletnél elindultam vele, és váltásokkor kuplungkinyomáskor 3000-ig feltornászta mindig a fordulatot... Pedig ezt általában nem szokta ilyen külső hőmérsékletnél, még hosszabb állás után is max 2500-ig szokott. Érdekes, hogy azóta nem csinálta. És a 3000-ig felpörgés mellett még azt vettem észre, hogy az alapjárat nem szépen egyenletesen esett vissza, hanem kicsit ingadozva. Amint bemelegedett az autó, már minden normálisan ment tovább... Alapjárat nem ingadozott, nem pörgött fel a moci, de mondjuk melegen egyáltalán nem is szokott...

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, hogy ezek a felpörgéses jelenségek eddig általában az 1.4-s motoroknál jöttek elő. Legalábbis nekem így rémlik.

Nem lehet, hogy vmi kezdődő hiba előszele ez? Mondjuk még nem rendszeresen csinálja, ugyanis eddig még csak 2-szer figyeltem fel rá... De majd még figyelgetem. Egyelőre azóta nem tapasztaltam.

Link to comment
Megosztás:

nekem mióta megvan a kocsi ugyanazt csinálja, mint Telónak.

Szervízbe azt mondták nem foglalkozzak vele

Nem nézték már meg esetleg Tech2-vel az autódat?

Egyébként igen, vmilyen mértékben normálisnak mondható, hogy felpörget, eddig is tette kis mértékben, de az a fura, hogy nekem ezidáig nem csinálta ennyire erőteljesen. Nem biztos, hogy normális az amit eddig 2 évig nem csinált, és most meg gondol egyet és elkezdi. Bár az is lehet, hogy eddig 2 évig volt rossz, és most meg jó.... :roll: De én azért egyszer rákötném egy műszerre... ha egyre gyakrabban fogja csinálni, akkor mindenképp elviszem uhu-ékhoz.

Link to comment
Megosztás:

Nem nézték már meg esetleg Tech2-vel az autódat?

Egyébként igen, vmilyen mértékben normálisnak mondható, hogy felpörget, eddig is tette kis mértékben, de az a fura, hogy nekem ezidáig nem csinálta ennyire erőteljesen. Nem biztos, hogy normális az amit eddig 2 évig nem csinált, és most meg gondol egyet és elkezdi. Bár az is lehet, hogy eddig 2 évig volt rossz, és most meg jó.... :roll: De én azért egyszer rákötném egy műszerre... ha egyre gyakrabban fogja csinálni, akkor mindenképp elviszem uhu-ékhoz.

nekem se mindig, és nem ugyanolyan mértékben csinálja

Link to comment
Megosztás:

Nem nézték már meg esetleg Tech2-vel az autódat?

Egyébként igen, vmilyen mértékben normálisnak mondható, hogy felpörget, eddig is tette kis mértékben, de az a fura, hogy nekem ezidáig nem csinálta ennyire erőteljesen. Nem biztos, hogy normális az amit eddig 2 évig nem csinált, és most meg gondol egyet és elkezdi. Bár az is lehet, hogy eddig 2 évig volt rossz, és most meg jó.... :roll: De én azért egyszer rákötném egy műszerre... ha egyre gyakrabban fogja csinálni, akkor mindenképp elviszem uhu-ékhoz.

A kis mértékű felpörgés nem az elektronikus gázpedál tehetetlenségéből adódik? :roll:

Link to comment
Megosztás:

A kis mértékű felpörgés nem az elektronikus gázpedál tehetetlenségéből adódik? :roll:

Igen, ez a kis mérték a gyakorlatlan elektronikus gázpedálos, euro4-es autóhoz nem szokott vezetőknek még üzemmeleg motornál is előjön. Én bátorkodom gyakorlottnak tekinteni magam ez ügyben, így még hidegen is tudok úgy váltani, hogy csak alig vagy egyáltalán nem észrevehető a kis felpörgés. De azokban a bizonyos ominózus esetekben akárhogy trükköztem, csak felpörgött, és ráadásul eddig nem tapasztalt mértékben. Mindegy. Egyelőre nem tulajdonítok nagyobb figyelmet neki, lehet, hogy csak egyszeri, ritka eset volt.

Link to comment
Megosztás:

Igen, ez a kis mérték a gyakorlatlan elektronikus gázpedálos, euro4-es autóhoz nem szokott vezetőknek még üzemmeleg motornál is előjön. Én bátorkodom gyakorlottnak tekinteni magam ez ügyben, így még hidegen is tudok úgy váltani, hogy csak alig vagy egyáltalán nem észrevehető a kis felpörgés. De azokban a bizonyos ominózus esetekben akárhogy trükköztem, csak felpörgött, és ráadásul eddig nem tapasztalt mértékben. Mindegy. Egyelőre nem tulajdonítok nagyobb figyelmet neki, lehet, hogy csak egyszeri, ritka eset volt.

Nem is feltételeztem rólad, hogy gyakorlatlan lennél, csak gondoltam másnak fontos lehet az infó :wink:

Próbálj meg úgy trükközni, hogy a gázelvétel és a kuplungkinyomás között legyen kb fél másodperc. Ha akkor is felpörög, akkor annak valami oka lehet, de majd Uhuhu megmondja a tutit :wink:

Link to comment
Megosztás:

mé mindig én mondom meg a tutit?? :roll:

amugy:

a hideg inditási felpörgéshez:

a computered az inditás pillanatában számolja az induláshoz szükséges benzin, levegő mennxiséget.

és a gyors beinduláshoz, és a probléma mentes motorjáráshoz ennyi benzin kell, hogy utána felpörög.

egyszer kevesebb gázt ad, máskor többet.

minden 16 szelepes motor igy indul, köztük az enyém is.

ma reggel 3000 ig felpörgött, majd visszaesett 1100 ra.

ezzel nincs semmi teendő, ez ilyen. akkor van vbaj, ha felpörög, és ottartja, vagy nem pörög fel, és csak gázra indul.

Link to comment
Megosztás:

mé mindig én mondom meg a tutit?? :roll:

amugy:

a hideg inditási felpörgéshez:

a computered az inditás pillanatában számolja az induláshoz szükséges benzin, levegő mennxiséget.

és a gyors beinduláshoz, és a probléma mentes motorjáráshoz ennyi benzin kell, hogy utána felpörög.

egyszer kevesebb gázt ad, máskor többet.

minden 16 szelepes motor igy indul, köztük az enyém is.

ma reggel 3000 ig felpörgött, majd visszaesett 1100 ra.

ezzel nincs semmi teendő, ez ilyen. akkor van vbaj, ha felpörög, és ottartja, vagy nem pörög fel, és csak gázra indul.

Nem indításkor van a felpörgés, amiről most beszéltem.... Akkor is van, az teljesen normális, 1200-ra visszaesik nekem is. Amire most gondoltam, az már elindulás után, váltáskor kuplungkinyomáskor van, és addig tart a jelenség, amíg be nem melegszik a moci.

Tehát: váltanék, elengedem a gázt, kicsit még várok is, benyomom a kuplungot, motor felpörög 3000-ig, majd miután kuplung felenged, fordulat visszaesik a sebességfokozatnak megfelelőre. Érdekes módon ha leállok, az alapjárat 1100-1200 körül van és ahogy a moci melegszik kicsit ingadozva esik vissza, nem teljesen egyenletesen, mint ahogy általában szokott... De nem tudom ezt bármikor reprodukálni, mert azóta pl nem csinálta.

Link to comment
Megosztás:

Az szerintem egy kicsit suta szabályzás. Terheled még hidegen, esetleg az alatt a fordulatszám alatt, amin alapjáraton menne és amikor kinyomod a kuplungot, akkor meg beparázik hogy le fog állni és gyorsan rászúrja a gázt. Csak hidegen csinálja ezt, nem?

Link to comment
Megosztás:

Az szerintem egy kicsit suta szabályzás. Terheled még hidegen, esetleg az alatt a fordulatszám alatt, amin alapjáraton menne és amikor kinyomod a kuplungot, akkor meg beparázik hogy le fog állni és gyorsan rászúrja a gázt. Csak hidegen csinálja ezt, nem?

Csak hidegen és ezidáig csak 2-szer. Nem terhelem, 2500-nél váltok. 2500-nél nem kéne beparáznia, hogy mindjárt lefullad...

Link to comment
Megosztás:

Csak hidegen és ezidáig csak 2-szer. Nem terhelem, 2500-nél váltok. 2500-nél nem kéne beparáznia, hogy mindjárt lefullad...

Akkor ez tényleg nem az. Nálam akkor csinál ilyet, ha 3asban gurulok vele hidegen 1200 ford körül, aztán meg kinyomom a klungot.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.