Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

On 2021. 08. 23. at 16:44, kingblue írta:

Viszonylag elég sokáig lehet használni de azt is kalkuláld be hogy mivel a szelepek nem megfelelő időben nyitnak zárnak ezért idő előtt beégnek.Valamint a vezérmű tengely bütykei amik mozgatják tul.képpen a szelepeket ezek is fokozottan kophatnak.Tehát akkor lehet már vez.tengelyt cserélni.Szelep ülék csiszolás szelepcsere stb.Tehát minél később van hozzányúlva annál nagyobb a kockázat.Mellé még teljesítmény csökkenés fogyasztás növekedés is hozadéka.

Nincs szerelő itt Debrecenben, akire rábíznám ezt. Egy Opel szerviz pedig egy kisebb vagyon, gondolom. De az se garancia a minőségre. Meg van lőve az ember az ilyen dolgokkal, amiket otthon nem tud kivitelezni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

15 órája, Vardar írta:

Nincs szerelő itt Debrecenben, akire rábíznám ezt. Egy Opel szerviz pedig egy kisebb vagyon, gondolom. De az se garancia a minőségre. Meg van lőve az ember az ilyen dolgokkal, amiket otthon nem tud kivitelezni.

10 évig márkaszervizekbe hordtam az autómat. Kis (fél órás) munkáknál az árak nem megfizethetetlenek, de nagyon vegyesek a tapasztalataim, leginkább csúnyán megjártam velük. Négy márkaszervizből egynél a munkával teljesen elégedett voltam, de más jellegű gondok voltak. Egynél nagy összegű károkat okoztak. Körülbelül olyan volt az egész, mint amikor egy nem szakmabeli kalapáccsal, fogóval, csavarhúzóval és feszítővassal (ez minden szerszámkészletük, de mégha lenne célszerszámuk sem használnák) agyatlanul feszeget, üt, mindenen ütés és berágódás nyomokat hagyva és látszólag szándékosan nulla lelkiismeretességgel és igényességgel végzi a dolgát, amiben csak lehet (esztétikai) károkat téve. (Mert alul van fizetve, a fizetése nem jön meg időben, hülyére dolgoztatják, stb.) Nehéz ezt elképzelni, de nem túlzom, le tudom írni részletesen, csak hosszú, illetve korábban sokmindent leírtam már ebből a történetből a fórumon. Én szúrtam el, hogy nem állítottam le és vittem el az autót azonnal, mielőtt mégnagyobb lett a kár. A maradék két szervizben is többször csináltattam olajcseréket és egyéb rutin dolgokat. A látottak alapján egyik helyre sem szívesen vinném az autómat mégegyszer, csak ha nagyon rá lennék kényszerülve (akkor sem motorbontásra).

Nem azon múlik, hogy jó vagy rossz-e egy szerviz, hogy márka vagy nem márkaszerviz. Gyanítom bármilyen sarki szerelő igényesebben és lelkiismeretesebben dolgozik a leírtaktól, de nyilván belőlük is van kevésbé jó. Addig kerestem, amíg találtam szerelőt, ahova el mertem vinni vezérlés és egyéb bontások miatt, jó lett minden, de nem kívánatos dolgok is lettek mellé. Nehéz jó szerelőt találni, próbálj meg érdeklődni és leinformálni, mielőtt elviszed hozzá.

Módosítva : freddy_
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na, hát a január óta tartó hátsó rész felől jövő nyikorgásnak úgy néz ki, megvan az oka. A hátsó fékerő szabályzó rugója nem feszül eléggé, és a rugó egyenes része nyiszorgott mindig, amikor a tartó lemezzel összeért. Kellett hozzá 8 hónap, 1 szerelő, 1 műszakivizsgáztató és végül 1 futóműves, aki megtalálta. Most már csak az a kérdés, hogy hogy hallgattassam el, hogyan kell ezt beállítani. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Vardar írta:

Na, hát a január óta tartó hátsó rész felől jövő nyikorgásnak úgy néz ki, megvan az oka. A hátsó fékerő szabályzó rugója nem feszül eléggé, és a rugó egyenes része nyiszorgott mindig, amikor a tartó lemezzel összeért. Kellett hozzá 8 hónap, 1 szerelő, 1 műszakivizsgáztató és végül 1 futóműves, aki megtalálta. Most már csak az a kérdés, hogy hogy hallgattassam el, hogyan kell ezt beállítani. :rolleyes:

G astránál nem találok leírást, az F nél igen. Gyanítom ugyanaz a működési elve a karosszéria és a hátsó híd egymáshoz képesti elmozdulásának függvényében csökkenti a hátsó kerekekre jutó fékfolyadék nyomást. Tehát ha fékezel és " bólint" az autó a fékerőszabályzó rugója elkezdi húzni a kart és ez csökkenti a nyomást. A leírás szerint álló terheletlen autónál a rugónak feszülés nélkül kell a szabályzó és a fül között lennie, tehát még pont nem szabad húznia. Nálam a hídon a fület lehet tologatni egy csavar fellazítása után, nálad nem tudom pontosan hogyan van az állítási lehetőség.

242d97b6c87ae583aedc6947d62bcb1d.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 perce, zotya975 írta:

G astránál nem találok leírást, az F nél igen. Gyanítom ugyanaz a működési elve a karosszéria és a hátsó híd egymáshoz képesti elmozdulásának függvényében csökkenti a hátsó kerekekre jutó fékfolyadék nyomást. Tehát ha fékezel és " bólint" az autó a fékerőszabályzó rugója elkezdi húzni a kart és ez csökkenti a nyomást. A leírás szerint álló terheletlen autónál a rugónak feszülés nélkül kell a szabályzó és a fül között lennie, tehát még pont nem szabad húznia. Nálam a hídon a fület lehet tologatni egy csavar fellazítása után, nálad nem tudom pontosan hogyan van az állítási lehetőség.

242d97b6c87ae583aedc6947d62bcb1d.jpg

Képet majd linkelek később, de a rugó végén van egy fémdugó, amin van egy átmenő csavar. Ez biztosítja azt, hogy a szabályzó lemezéhez hozzáfeszüljön a rugó. A csavart ha kilazítom, akkor tudom majd mozgatni a dugót, hogy újra be tudjam állítani. Magának a rugónak most van vagy 1 centi holtjátéka a szabályzó végállása és a feszülés között. Viszont a szabályzó mikor van kiengedve? Ha a kocsi eleje felé vagy a vége felé van végállásban?

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Vardar írta:

Képet majd linkelek később, de a rugó végén van egy fémdugó, amin van egy átmenő csavar. Ez biztosítja azt, hogy a szabályzó lemezéhez hozzáfeszüljön a rugó. A csavart ha kilazítom, akkor tudom majd mozgatni a dugót, hogy újra be tudjam állítani. Magának a rugónak most van vagy 1 centi holtjátéka a szabályzó végállása és a feszülés között. Viszont a szabályzó mikor van kiengedve? Ha a kocsi eleje felé vagy a vége felé van végállásban?

Ezt a bódé mozgatásából ki tudod deríteni , akkor lép működésbe amikor előre tolódik a  súlypont tehát a kocsi hátulja emelkedik. Aláfekszel, valaki egy kicsit megemeli a hátulját, és látni fogod hogy merre mozdítja a dugattyút a rugó. Nálam befelé tolta, gyanítom itt is. Amúgy én mindíg azt hittem hogy az ABS teljesen kiváltja a fékerő szabályzót, hiszen mindegyik a blokkolás megszüntetésére hivatott, csak ugye a fékerő szabályzó az csak a hátsó kerekeknél teszi ezt az ABS meg az összesnél. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Ezt a bódé mozgatásából ki tudod deríteni , akkor lép működésbe amikor előre tolódik a  súlypont tehát a kocsi hátulja emelkedik. Aláfekszel, valaki egy kicsit megemeli a hátulját, és látni fogod hogy merre mozdítja a dugattyút a rugó. Nálam befelé tolta, gyanítom itt is. Amúgy én mindíg azt hittem hogy az ABS teljesen kiváltja a fékerő szabályzót, hiszen mindegyik a blokkolás megszüntetésére hivatott, csak ugye a fékerő szabályzó az csak a hátsó kerekeknél teszi ezt az ABS meg az összesnél. 

Befelé alatt azt érted akkor, hogy a lemez hátrafelé mozdul el, ugye?

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 08. 21. at 8:39, zotya975 írta:

Nekem az a két fékcső kellene ami a rajzon látható 23-as borítás alatt fut, de azt nem találok seholsem.

https://opel.7zap.com/hu/car/t98/j/0/16-1/

 

Visszatérve erre, miért nem találod a fékcső cikkszámát? Nem szerepel a rajzon? Ha tudsz alvázszámot küldeni (privátban), megpróbálok másik EPC-ben utána keresni.

Más: olajcserekor úgy töltöttem be az olajat, hogy pont 5 rovátka (maximum szint) legyen a nívópálcán. Aztán otthon úgy láttam, minimálisan túllépi a maximumot. Mentem vele  többször is 600-1000 kilométeres utakat, utána az ötödik rovátka már csak félig volt. Most mentem vele majdnem 1000km-t, megint 5 rovátkányi a szint (de már sokkal sötétebb az olaj). A hűtővíz szintje hideg motorral a minimum alatt van 1-2mm-el, mint az 1000km-es út előtt. Az olajbetöltő kupaknál is minden normálisnak néz ki. Lehetséges, hogy a nívópálca nem annyira pontos, hogy négy és fél vagy öt mindig és jól elkülönüljön vagy mi lehet az oka, hogy most magasabb szintet látok?

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

3 órája, freddy_ írta:

Visszatérve erre, miért nem találod a fékcső cikkszámát? Nem szerepel a rajzon? Ha tudsz alvázszámot küldeni (privátban), megpróbálok másik EPC-ben utána keresni.

Más: olajcserekor úgy töltöttem be az olajat, hogy pont 5 rovátka (maximum szint) legyen a nívópálcán. Aztán otthon úgy láttam, minimálisan túllépi a maximumot. Mentem vele  többször is 600-1000 kilométeres utakat, utána az ötödik rovátka már csak félig volt. Most mentem vele majdnem 1000km-t, megint 5 rovátkányi a szint (de már sokkal sötétebb az olaj). A hűtővíz szintje hideg motorral a minimum alatt van 1-2mm-el, mint az 1000km-es út előtt. Az olajbetöltő kupaknál is minden normálisnak néz ki. Lehetséges, hogy a nívópálca nem annyira pontos, hogy négy és fél vagy öt mindig és jól elkülönüljön vagy mi lehet az oka, hogy most magasabb szintet látok?

Szia.A nívó pálca pontos.A szűrőházban lévő szelep ami ilyenkor játszik,Nem mindig folyik vissza a teljes mennyiség a szűrőházból van hogy marad benne fél-egy deci .Ne aggódj ez ilyen.Az enyém is így szokott lenni.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

12 órája, Vardar írta:

Befelé alatt azt érted akkor, hogy a lemez hátrafelé mozdul el, ugye?

A szabályzó rúdját tolja befelé, úgy értem. 

7 órája, freddy_ írta:

Visszatérve erre, miért nem találod a fékcső cikkszámát? Nem szerepel a rajzon? Ha tudsz alvázszámot küldeni (privátban), megpróbálok másik EPC-ben utána keresni.

Más: olajcserekor úgy töltöttem be az olajat, hogy pont 5 rovátka (maximum szint) legyen a nívópálcán. Aztán otthon úgy láttam, minimálisan túllépi a maximumot. Mentem vele  többször is 600-1000 kilométeres utakat, utána az ötödik rovátka már csak félig volt. Most mentem vele majdnem 1000km-t, megint 5 rovátkányi a szint (de már sokkal sötétebb az olaj). A hűtővíz szintje hideg motorral a minimum alatt van 1-2mm-el, mint az 1000km-es út előtt. Az olajbetöltő kupaknál is minden normálisnak néz ki. Lehetséges, hogy a nívópálca nem annyira pontos, hogy négy és fél vagy öt mindig és jól elkülönüljön vagy mi lehet az oka, hogy most magasabb szintet látok?

Holnap megnézem a forgalmiban, előre is kösz! A rajzon nem szerepel ez a fékcső, ezért nem találok cikkszámot. 

Elvileg rövidtávokon amikor a kartergázból lecsapódó trutyi nem tud eltávozni nőhet az olajszint, rövidtávnál ez nem jellemző. Ez a fél rovátka szerintem simán lehet mérési pontatlanság. Esetleg az egyik esetben nem csorgott vissza annyi olaj a mérésre mint előtte. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, C5oNtkov4c5 írta:

Sziasztok. Segítséget kérnék. Van egy 2005 ös, Z14XE motorkódú G astrám. Kuplung benyomásakor, teljesen mindegy hogy hideg vagy meleg motornál , váltások során elsőnek felugrik a fordulat majd vissza esik....

Merre induljak el hiba keresésben?

Lassan kuplung csere érett..Kicsit később váltsál.Amikor már éppen levetted a gázról a lábad.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

20 órája, kingblue írta:

Lassan kuplung csere érett..Kicsit később váltsál.Amikor már éppen levetted a gázról a lábad.

Ne haragudj ekkora szaki nem vagyok, de hogy függ össze a kuplung mechanika a motor fordulatszámmal? Mert ha kopott a kuplung tárcsa akkor azt ő honnan tudja? Nem értem.

Illetve egy olyan kérdés, hogy látom ennek már hidraulikus a kuplungja , viszont nem találok sehol tartályt amiből cserélni tudnám, a kis légtelenítő csöcs az megvan. De a motortérben csak a csővet látom ami a tűzfalon keresztül bemegy illetve elötte van egy kis hengeres valami. De a féktartályra se megy belőle semmi. Hol lehet a folyadékot pótolni, cserélni? 

 

Link to comment
Megosztás:

48 perce, C5oNtkov4c5 írta:

Ne haragudj ekkora szaki nem vagyok, de hogy függ össze a kuplung mechanika a motor fordulatszámmal? Mert ha kopott a kuplung tárcsa akkor azt ő honnan tudja? Nem értem.

Illetve egy olyan kérdés, hogy látom ennek már hidraulikus a kuplungja , viszont nem találok sehol tartályt amiből cserélni tudnám, a kis légtelenítő csöcs az megvan. De a motortérben csak a csővet látom ami a tűzfalon keresztül bemegy illetve elötte van egy kis hengeres valami. De a féktartályra se megy belőle semmi. Hol lehet a folyadékot pótolni, cserélni? 

 

Ha csúszik a kuplung, akkor gázadásra nem adja át a nyomatékot rajta keresztül a motor a váltónak és a kerekeknek, hanem felpörög. Lehet hogy magának a kuplungtárcsának ( konkrétan a súrlódó részének ) semmi baja, hanem olaj került rá, mondjuk a főtengely szimeringtől a motorból vagy a nyelestengely szimeringtől a váltóból. Ezt ki kell deríteni mielőtt megveszed az új kuplungot ( lehetőleg szettben tehát tárcsa-szerkezet kinyomócsapágy) A kinyomócsapágy munkahengere fékfolyadékkal működik , valahol a motortérben össze van kötve a két rendszer. Ha a csövet végig követed meg fogod találni a becsatlakozást. De ha jól rémlik G astra készült bowdenes kuplungal is, és amit látsz " kis csöcs" az a váltó szuszogó ahol olajat lehet beletölteni és az olaj hőtágulása miatt levegő jön ki vagy megy be. Ha valaki lenyomja a kuplung pedált egyből kiderül hogy bowden mozdul vagy sem.  Videómegosztón elég sok cserét látni ha beírod a keresőbe hogy " G astra kuplung csere". Mivel sajna opelék 1994-ben beszüntették az ablakos váltót amin keresztül 1 óra alatt ki lehetett cserélni a kuplungot különösebb bontás nélkül , most már szét kell húzni a motort a váltótól, szerelőtől függően a bölcsőt is leveszik vagy csak leengedik. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Ha csúszik a kuplung, akkor gázadásra nem adja át a nyomatékot rajta keresztül a motor a váltónak és a kerekeknek, hanem felpörög. Lehet hogy magának a kuplungtárcsának ( konkrétan a súrlódó részének ) semmi baja, hanem olaj került rá, mondjuk a főtengely szimeringtől a motorból vagy a nyelestengely szimeringtől a váltóból. Ezt ki kell deríteni mielőtt megveszed az új kuplungot ( lehetőleg szettben tehát tárcsa-szerkezet kinyomócsapágy) A kinyomócsapágy munkahengere fékfolyadékkal működik , valahol a motortérben össze van kötve a két rendszer. Ha a csövet végig követed meg fogod találni a becsatlakozást. De ha jól rémlik G astra készült bowdenes kuplungal is, és amit látsz " kis csöcs" az a váltó szuszogó ahol olajat lehet beletölteni és az olaj hőtágulása miatt levegő jön ki vagy megy be. Ha valaki lenyomja a kuplung pedált egyből kiderül hogy bowden mozdul vagy sem.  Videómegosztón elég sok cserét látni ha beírod a keresőbe hogy " G astra kuplung csere". Mivel sajna opelék 1994-ben beszüntették az ablakos váltót amin keresztül 1 óra alatt ki lehetett cserélni a kuplungot különösebb bontás nélkül , most már szét kell húzni a motort a váltótól, szerelőtől függően a bölcsőt is leveszik vagy csak leengedik. 

Köszönöm, időközben megtaláltam a tartályból a kuplung munkahengerhez menő csövet, úgyhogy kicseréltem a  fékfolyadékot , párom nyomkodta egy darabig a pedálokat... 

A váltó szuszogot azt tudom, most cseréltem váltó olajat is.

A fordulat emelkedés nem a terhelés átvitelekor van , hanem pont akkor amikor megyek és mondjuk 3.ból 4.be váltanék és ahogy benyomom a kuplungot úgy ugrik meg a fordulat...majd mikor bent van a sebesség kuplung kienged és nem csúszik meg rögtön fogja... Ezért nem értem.... 

 

Link to comment
Megosztás:

18 órája, C5oNtkov4c5 írta:

Köszönöm, időközben megtaláltam a tartályból a kuplung munkahengerhez menő csövet, úgyhogy kicseréltem a  fékfolyadékot , párom nyomkodta egy darabig a pedálokat... 

A váltó szuszogot azt tudom, most cseréltem váltó olajat is.

A fordulat emelkedés nem a terhelés átvitelekor van , hanem pont akkor amikor megyek és mondjuk 3.ból 4.be váltanék és ahogy benyomom a kuplungot úgy ugrik meg a fordulat...majd mikor bent van a sebesség kuplung kienged és nem csúszik meg rögtön fogja... Ezért nem értem.... 

 

Aha, szóval akkor már ugye nem nyomod a pedált, úgy pörög fel? 

Link to comment
Megosztás:

15 órája, zotya975 írta:

Aha, szóval akkor már ugye nem nyomod a pedált, úgy pörög fel? 

Mármint a gázt nem nyomom már. Megyek gáz vissza enged, kuplung be váltanék mondjuk 3 ból 4 be és megugrik majd visszaesik a fordulat. De ha egy picit várok a gáz vissza engedés után és úgy nyomom be a kuplungot akkor nem ugrik meg. Na de forgalomban ezt nem lehet. Ahogy beraktam a másik fokozatba és újra ráengedem szépen fogja nem csúszik. 

Hol keressem a hibát? Map szenzor, lambda szonda...ezek okozhatnak fordulat problêmát. Az EGR szelep le van falazva , nem tudom, hogy ezen gyárilag nem volt vagy valaki eltávolította.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, C5oNtkov4c5 írta:

Mármint a gázt nem nyomom már. Megyek gáz vissza enged, kuplung be váltanék mondjuk 3 ból 4 be és megugrik majd visszaesik a fordulat. De ha egy picit várok a gáz vissza engedés után és úgy nyomom be a kuplungot akkor nem ugrik meg. Na de forgalomban ezt nem lehet. Ahogy beraktam a másik fokozatba és újra ráengedem szépen fogja nem csúszik. 

Hol keressem a hibát? Map szenzor, lambda szonda...ezek okozhatnak fordulat problêmát. Az EGR szelep le van falazva , nem tudom, hogy ezen gyárilag nem volt vagy valaki eltávolította.

Ellenőrizheted azt is nincs -e valahol tömítetlenség a szívóoldalon, nincs-e például kirepedve a légszűrő csöve ha légtömegmérő után, lecsúszott vákumcső, fékrásegítő csővei, mindekét végén rendesen illeszkednek..stb. Fújhatsz a kérdéses helyekre féktisztítót, járó, lehetőleg hideg motornál. Ha valahol tömítetlenség van a motor beszívja és felpörög. Lehetne élő adatot is nézni, hogy mi " történik" amikor indokolatlanul felpörög a motor. A kuplung csúszását úgy is ki lehet zárni, hogy álló kézifékkel fékezett autónál berakod 3-ba felpörgeted mondjuk 3000-ig és lelépsz a kuplungról. A motornak azonnal le kell fulladnia. Nyilván senki-semmi ne legyen az autó előtt. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Ellenőrizheted azt is nincs -e valahol tömítetlenség a szívóoldalon, nincs-e például kirepedve a légszűrő csöve ha légtömegmérő után, lecsúszott vákumcső, fékrásegítő csővei, mindekét végén rendesen illeszkednek..stb. Fújhatsz a kérdéses helyekre féktisztítót, járó, lehetőleg hideg motornál. Ha valahol tömítetlenség van a motor beszívja és felpörög. Lehetne élő adatot is nézni, hogy mi " történik" amikor indokolatlanul felpörög a motor. A kuplung csúszását úgy is ki lehet zárni, hogy álló kézifékkel fékezett autónál berakod 3-ba felpörgeted mondjuk 3000-ig és lelépsz a kuplungról. A motornak azonnal le kell fulladnia. Nyilván senki-semmi ne legyen az autó előtt. 

Köszönöm, ez egy jó kiindulási alap. Megpróbálkozok ezekkel és meglátjuk mi lesz.Ami az érdekes, hogy csak váltáskor ugrik meg, ha üresben turáztatom szépen vissza ejti nem akad fent.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, C5oNtkov4c5 írta:

Köszönöm, ez egy jó kiindulási alap. Megpróbálkozok ezekkel és meglátjuk mi lesz.Ami az érdekes, hogy csak váltáskor ugrik meg, ha üresben turáztatom szépen vissza ejti nem akad fent.

Hát elvileg nincs összefüggés, a motor nem tudja, hogy váltani akarsz az viszont nem mindegy neki hogy állsz vagy gurulsz, az útjeladótól erről kap információt. 

Link to comment
Megosztás:

19 órája, zotya975 írta:

Hát elvileg nincs összefüggés, a motor nem tudja, hogy váltani akarsz az viszont nem mindegy neki hogy állsz vagy gurulsz, az útjeladótól erről kap információt. 

Azért elég zavaró, hozzá lehet szokni, hogy egy kicsivel elöbb engedem fel a gázt majd kuplung akkor nincs ez....dehát...na...

Jeladókat meg brahira nem fogok cserélgetni, mert az úgy drága lenne. 

Lehet hozzá szokok...én elektromosságban úgyis suta vagyok.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, C5oNtkov4c5 írta:

Azért elég zavaró, hozzá lehet szokni, hogy egy kicsivel elöbb engedem fel a gázt majd kuplung akkor nincs ez....dehát...na...

Jeladókat meg brahira nem fogok cserélgetni, mert az úgy drága lenne. 

Lehet hozzá szokok...én elektromosságban úgyis suta vagyok.

Ha van lehetőség rádugni gépre, élőadatot nézni, lehet hogy egyből meg lenne mivel van gond. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Eltört a zárbetét a gyújtáskapcsolóban. A kérdésem az lenne, hogy lehetséges olyan zárbetétet rendelni, amibe passzol az eredeti kulcs? Ez az a fajta kulcs, amelyiknek nem az élén van a "minta", hanem a lapjába van belemarva. Meg is van mindkét kulcs, azzal nincs gond (1db távirányítós, 1db távirányító nélküli pótkulcs), viszont sajnos a CarPass kártya nincs meg.

Honnan lehet ilyen zárbetétet szerezni? Csak márkaszervizből? Elegendő a kulcs szárán látható 4 jegyű szám a zárbetét rendeléshez?

 

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

29 perce, nzozz írta:

Sziasztok!

Eltört a zárbetét a gyújtáskapcsolóban. A kérdésem az lenne, hogy lehetséges olyan zárbetétet rendelni, amibe passzol az eredeti kulcs? Ez az a fajta kulcs, amelyiknek nem az élén van a "minta", hanem a lapjába van belemarva. Meg is van mindkét kulcs, azzal nincs gond (1db távirányítós, 1db távirányító nélküli pótkulcs), viszont sajnos a CarPass kártya nincs meg.

Honnan lehet ilyen zárbetétet szerezni? Csak márkaszervizből? Elegendő a kulcs szárán látható 4 jegyű szám a zárbetét rendeléshez?

 

Köszönöm!

Szerintem ezt is át lehet lammellázni, és akkor jó lesz hozzá az eredeti kulcs. Tehát veszel hozzá egy bármilyet a lamellákat átrakod a régi betétből és akkor már a régi kulccsal lehet működtetni. 

Márkaszervíz szám alapján biztos megoldja, de ez nyilván drágább lesz. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdvözlet! A járgányomnak (G Astra Z14xep) olyan hangja van, mint amikor a kipufogó kifúj. Igen ám, de a szerelő azt mondta hogy ez katalizátor (Tényleg előlről jön a hang). Való igaz hogy csak egyben lehet kicserélni ilyenkor a katalizátort és nincs rá semmi megoldás, hogy lehessen javítani ? 160ezer jó magyar forintot mondott rá, ami azért nem olyan gyenge. Persze ha muszáj, akkor más megoldás nincs sajnos. Volt már nektek hasonló ?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.