Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

11 órája, Vardar írta:

Kerekek nem voltak rajta, a dobot pörgettem meg mindkét oldalt. Ez nagy baj lett volna?

 

Hát én most három réteg korroziógátlós festékkel végigfújtam a kocsi alatt a csöveket. Az enyéim csak a benzinszűrőnél néznek ki így, mint neked a képen, talán egy-két fokkal jobban. Szerintem ezzel én jó időre letudtam, hiszen így kívül-belül lecsökkentettem a korrózió okozóit. Legfeljebb leellenőrzöm majd, és újra festem, ahol lemállik/kopik.

Az a gond hogy ha csak az egy csavar fogja a dobot ami amúgy is tartja, akkor nem biztos hogy egytengelyű a kerékaggyal. Ezért szokták vagy a kereket felfogatni két csavarral ( 4 csavaros felninél) vagy a csavarokat visszatenni alátéttel. 

Nekem ugye már nagyon rozsdás volt drótkefézni kellett volna festés előtt  a csövet azzal meg tovább gyengítem. 

Nekem az a két fékcső kellene ami a rajzon látható 23-as borítás alatt fut, de azt nem találok seholsem.

https://opel.7zap.com/hu/car/t98/j/0/16-1/

 

Link to comment
Megosztás:

Hello! Z14Xep már lassan két éve zörög. Hidegen, melegen egyaránt. Minden szerelő mást mond, de legtöbben a hidrotőkére gyanakszanak. Más problémám nincs vele szerencsére. Na most ilyenkor elég a hidrotőkét kicserélni, vagy kell valami mást is ? Mert egy szerelő még valami Szelep himbát is említett. Nem értek hozzá, ezért kérdezem. Mennyibe kerülhet egy ilyen művelet ? Anyaggal, szereléssel együtt ? Ugyanis nekem majdnem 300ezret mondtak, kicsit sokallom. Vagy ez tényleg ennyibe fájhat ? Olajat minimálisan fogyasztja, nincs semmi más baja szerencsére. 10e km/olajcsere általában. Nem léptem túl. Friss olajjal kicsit csendesebb a zörgés , de nem számottevően.  Ha valaki tud valami okosat mondani, azt megköszönném. Az olaj pedig 5w30-as, Dexos2 minősítésű.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, joe89 írta:

Hello! Z14Xep már lassan két éve zörög. Hidegen, melegen egyaránt. Minden szerelő mást mond, de legtöbben a hidrotőkére gyanakszanak. Más problémám nincs vele szerencsére. Na most ilyenkor elég a hidrotőkét kicserélni, vagy kell valami mást is ? Mert egy szerelő még valami Szelep himbát is említett. Nem értek hozzá, ezért kérdezem. Mennyibe kerülhet egy ilyen művelet ? Anyaggal, szereléssel együtt ? Ugyanis nekem majdnem 300ezret mondtak, kicsit sokallom. Vagy ez tényleg ennyibe fájhat ? Olajat minimálisan fogyasztja, nincs semmi más baja szerencsére. 10e km/olajcsere általában. Nem léptem túl. Friss olajjal kicsit csendesebb a zörgés , de nem számottevően.  Ha valaki tud valami okosat mondani, azt megköszönném. Az olaj pedig 5w30-as, Dexos2 minősítésű.

Biztos nem a twinport szelep zörög? A hidrotőke inkább csetteg.

 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, joe89 írta:

Szia! Nem, ezt már néztem, de köszönöm hogy válaszoltál! :)

A hidrotőkén kívül zöröghet a vezérműlánc is, az mikor volt cserélve? De ha biztos vagy a tőkében akkor annak a cseréjének a menete: Megbontják a vezérlést, leszedik a szelepfedelet, eltávolítják a vezérmű tengelyeket tartó csapágycsészéket, kiveszik a tengelyeket, és a tőke és a himba kivehető. Mindegyiknek olyan 3 ezer forint darabja tehát ennek a költsége 6ezerX16=96 ezer forint. Van még járulékos költség például a szelepfedél tömítés és vezérműtengely szimering ez a 3 együtt megint olyan 10 ezer. Ha a tőke zajos annak nem csak a tőke lehet az oka, lehet hogy kevés ott az az olajnyomás, mondjuk mert kopott az olajpumpa ezt előtte ki kell deríteni. Vagy a tőke alatti olajjáratok vannak eltömődve, esetleg a tőke fészke kopott a hengerfejben és elmegy mellette a nyomás. Szóval egy mindenre kiterjedő vizsgálat, takarítás és a csere, munkadíjjal együtt lehetséges hogy megközelíti a 300-at. De ha már az elején kiderül hogy olajnyomás gondod van, és csak a pumpát kell cserélni akkor lehet kevesebb is. Az olajjáratok átjárhatóságát hengerfej levétel nélkül nem nagyon lehet ellenőrizni, de ezt nem tudom biztosan. A rajzon a 21-es a himba és 20-as a tőke. Tulajdonképpen a himbát nem biztos hogy kell cserélni, de mivel a tőkével érintkező és vele összekopott alkatrész, van aki szokta. A tőkéket lehet mosni is, amikor teljesen szétszedik őket, és kimossák a belső részüket, mert az aljukban van egy rugós-golyós visszacsapó szelep, ami ha megragad akkor visszaengedi az olajat és amikor ki kellene támasztani, ( amikor nyomná a vezérmű tengely bütyke a szelepet) akkor összenyomódik és ez ad csattogó hangot. De az hogy elég-e a mosás csak utána fog kiderülni, ha nem akkor lehet megint szétszedni cserélni. 

919fd45290aa23c50646944a80b0feaa.png

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

A hidrotőkén kívül zöröghet a vezérműlánc is, az mikor volt cserélve? De ha biztos vagy a tőkében akkor annak a cseréjének a menete: Megbontják a vezérlést, leszedik a szelepfedelet, eltávolítják a vezérmű tengelyeket tartó csapágycsészéket, kiveszik a tengelyeket, és a tőke és a himba kivehető. Mindegyiknek olyan 3 ezer forint darabja tehát ennek a költsége 6ezerX16=96 ezer forint. Van még járulékos költség például a szelepfedél tömítés és vezérműtengely szimering ez a 3 együtt megint olyan 10 ezer. Ha a tőke zajos annak nem csak a tőke lehet az oka, lehet hogy kevés ott az az olajnyomás, mondjuk mert kopott az olajpumpa ezt előtte ki kell deríteni. Vagy a tőke alatti olajjáratok vannak eltömődve, esetleg a tőke fészke kopott a hengerfejben és elmegy mellette a nyomás. Szóval egy mindenre kiterjedő vizsgálat, takarítás és a csere, munkadíjjal együtt lehetséges hogy megközelíti a 300-at. De ha már az elején kiderül hogy olajnyomás gondod van, és csak a pumpát kell cserélni akkor lehet kevesebb is. Az olajjáratok átjárhatóságát hengerfej levétel nélkül nem nagyon lehet ellenőrizni, de ezt nem tudom biztosan. A rajzon a 21-es a himba és 20-as a tőke. Tulajdonképpen a himbát nem biztos hogy kell cserélni, de mivel a tőkével érintkező és vele összekopott alkatrész, van aki szokta. A tőkéket lehet mosni is, amikor teljesen szétszedik őket, és kimossák a belső részüket, mert az aljukban van egy rugós-golyós visszacsapó szelep, ami ha megragad akkor visszaengedi az olajat és amikor ki kellene támasztani, ( amikor nyomná a vezérmű tengely bütyke a szelepet) akkor összenyomódik és ez ad csattogó hangot. De az hogy elég-e a mosás csak utána fog kiderülni, ha nem akkor lehet megint szétszedni cserélni. 

919fd45290aa23c50646944a80b0feaa.png

Köszönöm a kimerítő választ! Ebből sok mindent megtudtam. Vezérlés volt cserélve kompletten, gyári alkatrészekkel.  Még tavaly decemberben. Azóta csak 12 ezer km lett belerakva. Persze előtte is zörgött. Olajnyomást mértek akkor, az nem tudom hogy mennyire számít. Viszont jó volt az olajnyomás. Nem vagyok teljesen biztos hogy a hidrotőke az. Mindenki mást mond, csak erre tippelnek a legtöbben, de valóban lehet hogy teljesen más probléma van a háttérben. Sok minden lehet végülis, mert az autóban már 350ezer km. van.

Módosítva : joe89
Link to comment
Megosztás:

41 perce, joe89 írta:

Köszönöm a kimerítő választ! Ebből sok mindent megtudtam. Vezérlés volt cserélve kompletten, gyári alkatrészekkel.  Még tavaly decemberben. Azóta csak 12 ezer km lett belerakva. Persze előtte is zörgött. Olajnyomást mértek akkor, az nem tudom hogy mennyire számít. Viszont jó volt az olajnyomás. Nem vagyok teljesen biztos hogy a hidrotőke az. Mindenki mást mond, csak erre tippelnek a legtöbben, de valóban lehet hogy teljesen más probléma van a háttérben. Sok minden lehet végülis, mert az autóban már 350ezer km. van.

Hát igazából a hidrotőke, a vezérlés, és a twinport szelep rudazata teljesen más hangot ad ki, így egy jó fülű szerelőnek meg kell tudni állapítani hogy melyiket hallja. Videómegosztókon van elég sok felvétel, próbálj ott nézegetni hátha így be tudod azonosítani  a hang forrását. 

Pölö ez szerintem inkább tőke ( vagy az is):

 

Ez meg inkább csörgés nem csattogás, az inkább lánc hang:

A twinport szelep rudazatát fentebb belinkeltem, de azt ugye " le lehet fogni" kézzel, így azt elég könnyű kiszűrni. 

Aztán persze lehet más mechanikus probléma is pölö csapágyhang. Pont az Z14XEP-nél volt ha jól rémlik olyan gond, hogy a vezérműtengely lefogató csapágycsészék fellazultak , erre volt is visszahívás. 

Link to comment
Megosztás:

20 perce, zotya975 írta:

Hát igazából a hidrotőke, a vezérlés, és a twinport szelep rudazata teljesen más hangot ad ki, így egy jó fülű szerelőnek meg kell tudni állapítani hogy melyiket hallja. Videómegosztókon van elég sok felvétel, próbálj ott nézegetni hátha így be tudod azonosítani  a hang forrását. 

Pölö ez szerintem inkább tőke ( vagy az is):

 

Ez meg inkább csörgés nem csattogás, az inkább lánc hang:

A twinport szelep rudazatát fentebb belinkeltem, de azt ugye " le lehet fogni" kézzel, így azt elég könnyű kiszűrni. 

Aztán persze lehet más mechanikus probléma is pölö csapágyhang. Pont az Z14XEP-nél volt ha jól rémlik olyan gond, hogy a vezérműtengely lefogató csapágycsészék fellazultak , erre volt is visszahívás. 

Ezeket csak akkor lehet kideríteni ha a szelepfedelet leszedik.350-ezer km után már minden sanszos. Mondhatni azt hogy amit a szelepfedél eltakar bármi lehet. Egyébként én 155-ezernél cseréltem láncot.Amikor szétnéztem a vez.tengelyeknél minden csavart átnéztem meg vannak-e húzva akkor szembesültem én is vele hogy a kipufogó oldali tengely vezérmű lánc oldali lefogató csavar teljesen ki volt tekeredve.Át is futott rajtam hogy ha ez kiesik a rázkódástól menet közben akkor mi lett volna.Összedarált volna ott mindent. Jól lehúzgáltam lépésről lépésre mindegyiket.Valszeg gyárilag lehetett "elfelejtve" a lehúzásuk.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, kingblue írta:

Ezeket csak akkor lehet kideríteni ha a szelepfedelet leszedik.350-ezer km után már minden sanszos. Mondhatni azt hogy amit a szelepfedél eltakar bármi lehet. Egyébként én 155-ezernél cseréltem láncot.Amikor szétnéztem a vez.tengelyeknél minden csavart átnéztem meg vannak-e húzva akkor szembesültem én is vele hogy a kipufogó oldali tengely vezérmű lánc oldali lefogató csavar teljesen ki volt tekeredve.Át is futott rajtam hogy ha ez kiesik a rázkódástól menet közben akkor mi lett volna.Összedarált volna ott mindent. Jól lehúzgáltam lépésről lépésre mindegyiket.Valszeg gyárilag lehetett "elfelejtve" a lehúzásuk.

Igen, aztán ugye a visszahívás sem jut el mindenkihez, vagy van aki nem foglalkozik vele. Szerintem első körben eltörik a tengely, nem hiszem hogy az összes csapágycsésze egyszerre fellazul, csak amelyik fellazult ott nincs megtámasztva a tengely. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, zotya975 írta:

Hát igazából a hidrotőke, a vezérlés, és a twinport szelep rudazata teljesen más hangot ad ki, így egy jó fülű szerelőnek meg kell tudni állapítani hogy melyiket hallja. Videómegosztókon van elég sok felvétel, próbálj ott nézegetni hátha így be tudod azonosítani  a hang forrását. 

Pölö ez szerintem inkább tőke ( vagy az is):

 

Ez meg inkább csörgés nem csattogás, az inkább lánc hang:

A twinport szelep rudazatát fentebb belinkeltem, de azt ugye " le lehet fogni" kézzel, így azt elég könnyű kiszűrni. 

Aztán persze lehet más mechanikus probléma is pölö csapágyhang. Pont az Z14XEP-nél volt ha jól rémlik olyan gond, hogy a vezérműtengely lefogató csapágycsészék fellazultak , erre volt is visszahívás. 

Na ez durva, mert isten igazából egyikre se nagyon hasonlít, de inkább a másodikra. Kicsit más azért. Az elsőre nem hasonlít egyáltalán. A vezérlés ugye meg ki lett cserélve mindenestől. Amúgy kb. 1500-as fordulaton teljesen elhallgat, semmi hangja nincs.

Link to comment
Megosztás:

 

1 óra, joe89 írta:

Na ez durva, mert isten igazából egyikre se nagyon hasonlít, de inkább a másodikra. Kicsit más azért. Az elsőre nem hasonlít egyáltalán. A vezérlés ugye meg ki lett cserélve mindenestől. Amúgy kb. 1500-as fordulaton teljesen elhallgat, semmi hangja nincs.

Nekem Z14XE-m csörög/csattog/kattog, a fórumokat böngészve, még amit írtak megoldásként, az olajpumpa takarítás/csere. Aki ezt írta, nem jelezte, hogy lett volna nyomás probléma.

 

On 2021. 08. 21. at 8:39, zotya975 írta:

Az a gond hogy ha csak az egy csavar fogja a dobot ami amúgy is tartja, akkor nem biztos hogy egytengelyű a kerékaggyal. Ezért szokták vagy a kereket felfogatni két csavarral ( 4 csavaros felninél) vagy a csavarokat visszatenni alátéttel. 

Nekem ugye már nagyon rozsdás volt drótkefézni kellett volna festés előtt  a csövet azzal meg tovább gyengítem. 

Nekem az a két fékcső kellene ami a rajzon látható 23-as borítás alatt fut, de azt nem találok seholsem.

https://opel.7zap.com/hu/car/t98/j/0/16-1/

 

Beállítottam feltett kerekekkel is, megint ugyanúgy "harap" a kézifék és a normál fék is, tehát röpke 2 hét alatt állítódott el. Most majd jobban figyelek rá, hogy mikor kezd el megint elpuhulni.

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 08. 21. at 8:39, zotya975 írta:

Nekem ugye már nagyon rozsdás volt drótkefézni kellett volna festés előtt  a csövet azzal meg tovább gyengítem. 

Nekem az a két fékcső kellene ami a rajzon látható 23-as borítás alatt fut, de azt nem találok seholsem.

https://opel.7zap.com/hu/car/t98/j/0/16-1/

 

Nem lehet már kapni eredetit vagy csak utángyártottat keresel?

Fékfolyadékot tudnátok ajánlani (típus, márka)?

Link to comment
Megosztás:

6 órája, freddy_ írta:

Nem lehet már kapni eredetit vagy csak utángyártottat keresel?

Fékfolyadékot tudnátok ajánlani (típus, márka)?

Eredetit és utángyártottat sem találtam ide. Még csak a cikkszámát sem találom. 

Fékfolyadék...DOT4-est szoktam venni a márkát nem néztem. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Eredetit és utángyártottat sem találtam ide. Még csak a cikkszámát sem találom. 

Fékfolyadék...DOT4-est szoktam venni a márkát nem néztem. 

Unixnál láttam egyedül fékcsövet, QuickBrake márka, a főmunkahenger-bal fékcső területre, ami lebukik a kerékívhez és utána megy fel. Lehet, hogy gyártanak többet is.

Én azért is festettem inkább egyébként, mert rézből csinálják utólag, gyárilag meg alumínium van. Nem tudom, hogy a réz mennyire tartós, sót, latyakot mennyire bírja. Ridegtartáson van az autó.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Vardar írta:

 

Nekem Z14XE-m csörög/csattog/kattog, a fórumokat böngészve, még amit írtak megoldásként, az olajpumpa takarítás/csere. Aki ezt írta, nem jelezte, hogy lett volna nyomás probléma.

 

Beállítottam feltett kerekekkel is, megint ugyanúgy "harap" a kézifék és a normál fék is, tehát röpke 2 hét alatt állítódott el. Most majd jobban figyelek rá, hogy mikor kezd el megint elpuhulni.

Szia! Mennyire nehéz kitakarítani ? Megtudom otthon csinálni, vagy szerelő kell hozzá mindenképp ?  Na és neked segített ez a problémádon ?

Link to comment
Megosztás:

4 perce, joe89 írta:

Szia! Mennyire nehéz kitakarítani ? Megtudom otthon csinálni, vagy szerelő kell hozzá mindenképp ?  Na és neked segített ez a problémádon ?

Ja, én még nem csináltam meg :rolleyes: A motorblokkot nem bontottam még meg, nincs olyan szerelő, akire rámerném bízni, szóval ha hidrotőke, akkor az már úgy marad, amíg használom.

Ha más nem lesz, jövőre ütemeztem be egy szelepfedél+olajteknő tömítés cserét. Az olajteknő leszedésével hozzá lehet valamennyire férni, meg is lehet takarítani, itt lesz lent a videó hozzá. De az egész pumpa kiszedéséhez a vezérlést is le kell szedni. Itt van magának a szivattyúnak a tisztítása, a lejátszási listában pedig ott lesz a kiszerelés:

https://www.youtube.com/watch?v=F0NcOwXsw9Y&list=PLw_sK3o8e2_vmB7YhDUE9eHYTJqKoCZP3&index=15

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Vardar írta:

Ja, én még nem csináltam meg :rolleyes: A motorblokkot nem bontottam még meg, nincs olyan szerelő, akire rámerném bízni, szóval ha hidrotőke, akkor az már úgy marad, amíg használom.

Ha más nem lesz, jövőre ütemeztem be egy szelepfedél+olajteknő tömítés cserét. Az olajteknő leszedésével hozzá lehet valamennyire férni, meg is lehet takarítani, itt lesz lent a videó hozzá. De az egész pumpa kiszedéséhez a vezérlést is le kell szedni. Itt van magának a szivattyúnak a tisztítása, a lejátszási listában pedig ott lesz a kiszerelés:

https://www.youtube.com/watch?v=F0NcOwXsw9Y&list=PLw_sK3o8e2_vmB7YhDUE9eHYTJqKoCZP3&index=15

Köszönöm! Akkor marad a helyén :D

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Vardar írta:

Ja, én még nem csináltam meg :rolleyes: A motorblokkot nem bontottam még meg, nincs olyan szerelő, akire rámerném bízni, szóval ha hidrotőke, akkor az már úgy marad, amíg használom.

Ha más nem lesz, jövőre ütemeztem be egy szelepfedél+olajteknő tömítés cserét. Az olajteknő leszedésével hozzá lehet valamennyire férni, meg is lehet takarítani, itt lesz lent a videó hozzá. De az egész pumpa kiszedéséhez a vezérlést is le kell szedni. Itt van magának a szivattyúnak a tisztítása, a lejátszási listában pedig ott lesz a kiszerelés:

https://www.youtube.com/watch?v=F0NcOwXsw9Y&list=PLw_sK3o8e2_vmB7YhDUE9eHYTJqKoCZP3&index=15

Egyébként hidrotőkésen meddig lehet használni ? Már 2 éve zörög és azon kívül nincs baja :) Ha nem muszáj, akkor nem csináltatom meg. Ha előbb-utóbb muszáj, akkor nyilván elviszem, csak attól félek hogy megmarad a tünet, ugyanis egyszer már ott hagytam ez miatt egy kisebb vagyont és az égvilágon semmi se változott :)

Link to comment
Megosztás:

5 órája, joe89 írta:

Egyébként hidrotőkésen meddig lehet használni ? Már 2 éve zörög és azon kívül nincs baja :) Ha nem muszáj, akkor nem csináltatom meg. Ha előbb-utóbb muszáj, akkor nyilván elviszem, csak attól félek hogy megmarad a tünet, ugyanis egyszer már ott hagytam ez miatt egy kisebb vagyont és az égvilágon semmi se változott :)

Viszonylag elég sokáig lehet használni de azt is kalkuláld be hogy mivel a szelepek nem megfelelő időben nyitnak zárnak ezért idő előtt beégnek.Valamint a vezérmű tengely bütykei amik mozgatják tul.képpen a szelepeket ezek is fokozottan kophatnak.Tehát akkor lehet már vez.tengelyt cserélni.Szelep ülék csiszolás szelepcsere stb.Tehát minél később van hozzányúlva annál nagyobb a kockázat.Mellé még teljesítmény csökkenés fogyasztás növekedés is hozadéka.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

11 órája, Vardar írta:

Unixnál láttam egyedül fékcsövet, QuickBrake márka, a főmunkahenger-bal fékcső területre, ami lebukik a kerékívhez és utána megy fel. Lehet, hogy gyártanak többet is.

Én azért is festettem inkább egyébként, mert rézből csinálják utólag, gyárilag meg alumínium van. Nem tudom, hogy a réz mennyire tartós, sót, latyakot mennyire bírja. Ridegtartáson van az autó.

A kerekekhez láttam, de a kocsi alá még nem találtam sehol. Szerintem a gyári inkább acél fékcső bevonattal, ha a bevonat megsérül akkor kezd rozsdásodni. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

A kerekekhez láttam, de a kocsi alá még nem találtam sehol. Szerintem a gyári inkább acél fékcső bevonattal, ha a bevonat megsérül akkor kezd rozsdásodni. 

Eddig még nem láttam olyan alkatrészt, aminek ne lenne cikkszáma. Magán a csövön nem látható semmi vagy már annyira rossz állapotú, hogyha lenne sem látszana? Próbálom én is megnézni katalógusban, de nem tudom mikor jutok el odáig. Bontott nem jöhet szóba vagy ezeket levétel után már nem szokás visszarakni?

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 08. 22. at 11:34, joe89 írta:

Köszönöm a kimerítő választ! Ebből sok mindent megtudtam. Vezérlés volt cserélve kompletten, gyári alkatrészekkel.  Még tavaly decemberben. Azóta csak 12 ezer km lett belerakva. Persze előtte is zörgött. Olajnyomást mértek akkor, az nem tudom hogy mennyire számít. Viszont jó volt az olajnyomás. Nem vagyok teljesen biztos hogy a hidrotőke az. Mindenki mást mond, csak erre tippelnek a legtöbben, de valóban lehet hogy teljesen más probléma van a háttérben. Sok minden lehet végülis, mert az autóban már 350ezer km. van.

Szia! Az a km nem feltétlenül kell, hogy a zörgés oka legyen. Lehet a twinport rudazata, vagy hidrotőke, ha volt vezérlés cserélve. Induláskor jelentkező "csörgés" lehet az olajszűrő alatti szelep hibája is, ami az olajszűrő házban van,  ha csak indítás után jelentkezik a hang. Ha olajcsere előtt vagy kipróbálhatod a következőt: vagy egy xado vitflush, vagy olajrendszer tisztító:     https://xado.hu/problema-megoldasok/motor-es-uezemanyag-ellatas/kopognak-a-hidrotokek  vagy valamilyen más hidrotőke tisztító. Utána pedig egy olajcsere.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Béla írta:

Szia! Az a km nem feltétlenül kell, hogy a zörgés oka legyen. Lehet a twinport rudazata, vagy hidrotőke, ha volt vezérlés cserélve. Induláskor jelentkező "csörgés" lehet az olajszűrő alatti szelep hibája is, ami az olajszűrő házban van,  ha csak indítás után jelentkezik a hang. Ha olajcsere előtt vagy kipróbálhatod a következőt: vagy egy xado vitflush, vagy olajrendszer tisztító:     https://xado.hu/problema-megoldasok/motor-es-uezemanyag-ellatas/kopognak-a-hidrotokek  vagy valamilyen más hidrotőke tisztító. Utána pedig egy olajcsere.

Szia! Köszönöm neked is a válaszodat. Xado vitaflush-t kipróbáltam, olajcsere előtt. Aztán a Xado 5w30 olaj ment bele. Nem sok változás lett, csak az olajcsere után halkabb lett egy kicsit, de nem annyira feltűnően. A twinport rudazat teljesen jó, azt már ellenőriztem. Nem csak induláskor áll fent a hang, hanem folyamatosan, de csak alapjáraton. Kis gázadásra semmi hangja nincs.(már 1500-as fordulaton is elhalkul)

Link to comment
Megosztás:

Üdv, egy igen kellemetlen és balesetveszélyes problémám adódott. 

A bal oldali index teljesen random időközönként gondol egyet és nem működik. Ilyenkor se a műszerfalon nem mutat a visszajelző sem a villogók nem mennek, se kattogás nem hallatszik. A vicc az, hogy ilyenkor az elakadásjelzővel meg működik... (no komment)
- ki lett cserélve  teljesen új indexkarra a régi - nincs változás

- meg lett cserélve a 2 db index relé - így sincs változás, továbbra is a bal oldal xar

- ma viszont azt vettem észre és talán ez vezethez a megoldáshoz, hogy az ablaktörlőm 1 es fokozata sem megy amikor az index épp nem akar működni. 
Fogalmam sincs már mit kéne megnézni, de sürgősen kellene megoldást találni erre és nagyon megköszönném ha bárki tud tippet adni, vagy ha van aki már találkozott ugyanilyen problémával az mégjobb volna. 

Link to comment
Megosztás:

22 órája, freddy_ írta:

Eddig még nem láttam olyan alkatrészt, aminek ne lenne cikkszáma. Magán a csövön nem látható semmi vagy már annyira rossz állapotú, hogyha lenne sem látszana? Próbálom én is megnézni katalógusban, de nem tudom mikor jutok el odáig. Bontott nem jöhet szóba vagy ezeket levétel után már nem szokás visszarakni?

Hát igazából nem néztem végig ( a kocsi alatt amúgy is nehézkes lenne) de nagy szerencse kellene hozzá, hogy olyan helyen pont ép ahol a szám, kód, stb van. A Zafirából nem sok van, nem túl hosszú ideig gyártották 1999-2002-ig, így mindegyik elég öreg már hozzá hogy ez a cső rozsdás legyen. Elvileg amúgy vissza lehetne tenni bontás után, hiszen ha mondjuk a hátsó hidat leveszik akkor sem törvényszerű hogy fékcsövet cseréljenek. Meg mondjuk főfékhenger cserekor sem. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.