Melinda 37 Elküldve Június26, 2021 Megoszt Elküldve Június26, 2021 Szia . Vákuum csöveket átnézték , alapjárati motor kúpos a vége. S már ötletem sincs mi baja van Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június26, 2021 Megoszt Elküldve Június26, 2021 30 perce, Melinda 37 írta: Szia . Vákuum csöveket átnézték , alapjárati motor kúpos a vége. S már ötletem sincs mi baja van Vedd le az akkusarut egy napra ( rádiókód legyen meg) a motorvezérlő ilyenkor újra tanul, hátha segít. A pillangószelepház hátuljában van két cső a kartergázé és a MAP szenzoré, ezek sem lehetnek felcserélve. Ha autószerelőnél volt feltételezem hogy ki lett takarítva a pillangószelep és környéke, plusz a kicserélt alapjárati motor fészke, de ha nem vagy biztos benne ellenőrizd. A motorvezérlő állítja be a kb 850fordulat/ perces alapjárati fordulatszámot úgy hogy csukott pillangószelepnél megkerülő levegőt ad a motornak az alapjárati motor segítségével, ezért fontos hogy sehol máshol ne kapjon levegőt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Melinda 37 Elküldve Június26, 2021 Megoszt Elküldve Június26, 2021 Elképzelhető , hogy ha minden jó akkor a motorvezérlő okozza a hibát? És arra nem kellene dobnia kódot? Vagy még azért nem dob mert még most kezd behalni? Múltkor néztem elég szutyis volt az injektor alatt mikor le lett emelve mert azt hittük a szelep koszos Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június26, 2021 Megoszt Elküldve Június26, 2021 2 órája, Melinda 37 írta: Elképzelhető , hogy ha minden jó akkor a motorvezérlő okozza a hibát? És arra nem kellene dobnia kódot? Vagy még azért nem dob mert még most kezd behalni? Múltkor néztem elég szutyis volt az injektor alatt mikor le lett emelve mert azt hittük a szelep koszos Még az is lehet ritkán, de a motorvezérlő is el tud romlani. Van olyan bontó ahol visszaveszik az alkatrészt ha nem az a hibás, vagy még jobb lenne, ha ugyanilyen motorral szerelt autója van ismerősnek és át van téve próbára. Nem olyan nagy munka kiszedni az anyósoldali lábtérből, a burkolatot 4 csavar fogja, a motorvezérlőt, két 6-os anya ha jól rémlik. Amire a sok drót megy: Hibakódja alapból van neki, ha jól rémlik, de nem biztos hogy minden hibát jelez. Az is lényeges hogy van-e indításgátló az autóban vagy nincs, a csere szempontjából. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Melinda 37 Elküldve Június27, 2021 Megoszt Elküldve Június27, 2021 Megnézem ezeket amiket írtál, hátha rendesen fog működni már az autóm. Megírom, hogy mi volt a baja hátha valakinek támasz , segítség lesz ha ilyen problémába ütközne mint én. Köszönöm szépen a segítséget és tippet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június27, 2021 Megoszt Elküldve Június27, 2021 3 órája, Melinda 37 írta: Megnézem ezeket amiket írtál, hátha rendesen fog működni már az autóm. Megírom, hogy mi volt a baja hátha valakinek támasz , segítség lesz ha ilyen problémába ütközne mint én. Köszönöm szépen a segítséget és tippet. Nincs mit! Link to comment Megosztás: More sharing options...
sziklaboci Elküldve Június28, 2021 Megoszt Elküldve Június28, 2021 Sziasztok, '99 x14xe probléma: reggeli indítás pöccre megy, napközben 40 fokos napon állás után hosszú indítózással beindul de le is áll ha nem nyom neki az ember azonnal gázfröccsöt, ezután minden rendben. Ha mégis leállna elsőre, második indításra már pöccre indul és onnan semmi gond. Kizárólag ilyen nyári melegben "hideg" motorral produkálja a hibát (nem kizárólag idei tünet). Gázos a kocsi, gázt kikapcsolva benzinnel is ugyanezt produkálja. Szikra gondolom van mivel ha beindult minden ok, benzinre se gyanakodnék mivel benzinnel/gázzal is fennáll a probléma (igaz hogy gáz esetében is benzinnel indulna a kocsi - de 25 fokra van állítva a gáz használatának minimuma ami napon állva bőven megvan tehát gázzal is tesztelve a dolog, emiatt nem gyanakodnék a benzinbefecskendezés hibájára sem). Levegőszűrő nem koszos így levegőt is kaphat eleget. Mi lehet még a hiba? Esetleg valami hőérzékelő millió fokot mér a napon és hideg motornál nem dúsít eléggé? Mit érdemes megnézni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
presidentÁkos Elküldve Június30, 2021 Megoszt Elküldve Június30, 2021 Üdv, Nemrégiben kaptam egy 1.6 8 szelepes g astrát, elhoztam kb 300 kmről gond nélkül, párszor a városba elugrottam ide-oda, tegnapelőtt kigyúlt az ABS lámpa, de néha eltűnik, előző tulaj szerint a meleg miatt van, de nem is ez a fő gond, de ez is érdekelne miért lehet. Mentem ma vele, és menetközben elvesztette az erejét, mintha lefulladt volna, talán le is fulladt, csak nem vettem észre és a gurulástól újra beindult. Nyomtam a gázt és nem történt reagált, 4-5 mp múlva meg életre kelt, megint tudtam menni vele kicsit, aztán megint fulladás. Megálltam egy szervíznél, ekkor már egyhelyben álláskor is megállt, ezután már minden indítás után 2-3 másodperccel lefulladt. Egy szaki mondta próbáljam lecsatlakoztatni a légtömegmérőt, lecsatlakoztattam, kicsit mintha tovább bírta volna az egyhelyben állást, gázadástól lefulladt megint, de utána ugyanúgy ha csak beindítottam és vártam kicsit megállt. Mi lehet a baja? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június30, 2021 Megoszt Elküldve Június30, 2021 2 órája, presidentÁkos írta: Üdv, Nemrégiben kaptam egy 1.6 8 szelepes g astrát, elhoztam kb 300 kmről gond nélkül, párszor a városba elugrottam ide-oda, tegnapelőtt kigyúlt az ABS lámpa, de néha eltűnik, előző tulaj szerint a meleg miatt van, de nem is ez a fő gond, de ez is érdekelne miért lehet. Mentem ma vele, és menetközben elvesztette az erejét, mintha lefulladt volna, talán le is fulladt, csak nem vettem észre és a gurulástól újra beindult. Nyomtam a gázt és nem történt reagált, 4-5 mp múlva meg életre kelt, megint tudtam menni vele kicsit, aztán megint fulladás. Megálltam egy szervíznél, ekkor már egyhelyben álláskor is megállt, ezután már minden indítás után 2-3 másodperccel lefulladt. Egy szaki mondta próbáljam lecsatlakoztatni a légtömegmérőt, lecsatlakoztattam, kicsit mintha tovább bírta volna az egyhelyben állást, gázadástól lefulladt megint, de utána ugyanúgy ha csak beindítottam és vártam kicsit megállt. Mi lehet a baja? Hát elég sok minden. Lehet üzemanyag ellátás, és gyújtás hiba, ha mindkettő megvan akkor a keverékképzésnek is jónak kell lennie, mert a motor csak egy adott benzin-levegő aránnyal jár jól. Aztán lehet persze mechanikai probléma is. ( akár egy összeroskadt hátsó dob ami folytja a motort) A pontos okot, így távolról senki nem tudja neked megmondani, találgatni hogy cseréld ki ezt vagy azt meg nem sok értelme van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Béla Elküldve Július1, 2021 Megoszt Elküldve Július1, 2021 Hali! Megnéztem alulról, eléggé el volt dugva az ellenállás. Pontosan a hűtő alatt egy csavarral rögzítve benne van egy műanyag burkolatban, ami a hűtő alja egyben, ezért nem látszott. A fura, hogy ehhez is gyártott mindenki hűtőventilátort, meg ilyen ellenállást is. Konkrétan ezt nem lehet csak ventivel egyben cserélni, úgyhogy barkácsolni fogok, mert nem ér 75000,-225,000ft-ot egy újért. De még a 28e-ftot is sokallom egy ellenállásért, amit linkeltél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Július1, 2021 Megoszt Elküldve Július1, 2021 (edited) 4 órája, Béla írta: Hali! Megnéztem alulról, eléggé el volt dugva az ellenállás. Pontosan a hűtő alatt egy csavarral rögzítve benne van egy műanyag burkolatban, ami a hűtő alja egyben, ezért nem látszott. A fura, hogy ehhez is gyártott mindenki hűtőventilátort, meg ilyen ellenállást is. Konkrétan ezt nem lehet csak ventivel egyben cserélni, úgyhogy barkácsolni fogok, mert nem ér 75000,-225,000ft-ot egy újért. De még a 28e-ftot is sokallom egy ellenállásért, amit linkeltél. Én úgy cseréltem anno hogy elvágtam a vezetéket az újat hozzá forrasztottam .Azóta is köszöni jól van. De lehet kapni vezeték toldót is.Forrasztani sem kell. Módosítva Július1, 2021 : kingblue Link to comment Megosztás: More sharing options...
Béla Elküldve Július5, 2021 Megoszt Elküldve Július5, 2021 (edited) Az a röhej az unixban elhajtottak, hogy nincs és nem is létezik ilyen ellenállás ehhez a típushoz. A cromaxban hoztak, de az nem az astra G-hez való, aztán azt mondták ahhoz csak ventilátorral egybe építve van. A bárdinál van ERA márkájú csereszavatos a benne lévővel és a két vezetéket kell összetoldani, akár forrasztással, vagy sajtolható sarukkal, hogy bontható legyen. Ja és 10,800,-Ft nem pedig 28,000, mint a redkoalánál. Persze autószerelői kedvezménnyel 5800ft volt. A beépítést az a két forrasztást, meg azt az egy darab rögzítő csavart meg csak meg tudom oldani Módosítva Július5, 2021 : Béla Link to comment Megosztás: More sharing options...
balasz13 Elküldve Július6, 2021 Megoszt Elküldve Július6, 2021 Üdv. Adott egy 1.4 -es xep14 láncos astra . Hidegen szépen csendesesn jár. Amint bemelegszik a motor , alapjáraton elkezd csattogni, morogva járni . Nem a szívósór rudazat csattog az cserélve lett . Én láncra atippelek . Valakinek van hasonló tapasztalat ? Előre is köszönöm a válaszokat . Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Július6, 2021 Megoszt Elküldve Július6, 2021 (edited) 6 órája, balasz13 írta: Üdv. Adott egy 1.4 -es xep14 láncos astra . Hidegen szépen csendesesn jár. Amint bemelegszik a motor , alapjáraton elkezd csattogni, morogva járni . Nem a szívósór rudazat csattog az cserélve lett . Én láncra atippelek . Valakinek van hasonló tapasztalat ? Előre is köszönöm a válaszokat . Hali.Igen elég sanszos hogy a lánc lesz.Ahogy melegszik a motor nyúlik a lánc.Ezt csak úgy tudnád biztosan megállapitani ha leveszed a szelepfedelet és körbe forgatva a főtengelyt a felső lánc vezető csuszkán néznéd a feszességet.Ha nem feszül rá hanem meg tudod emelni akkor lánc cserés. Dízeles hangja van meleg motornál. Másik lényeges dolog hogy mióta van ez a jelenség.A lánc nyúlás nem egyik napról a másikra történik.Hosszabb folyamat.Ha nem régen áll fent ez a hiba akkor viszont más oka is lehet. Módosítva Július6, 2021 : kingblue Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július6, 2021 Megoszt Elküldve Július6, 2021 4 órája, kingblue írta: Hali.Igen elég sanszos hogy a lánc lesz.Ahogy melegszik a motor nyúlik a lánc.Ezt csak úgy tudnád biztosan megállapitani ha leveszed a szelepfedelet és körbe forgatva a főtengelyt a felső lánc vezető csuszkán néznéd a feszességet.Ha nem feszül rá hanem meg tudod emelni akkor lánc cserés. Dízeles hangja van meleg motornál. Másik lényeges dolog hogy mióta van ez a jelenség.A lánc nyúlás nem egyik napról a másikra történik.Hosszabb folyamat.Ha nem régen áll fent ez a hiba akkor viszont más oka is lehet. A láncfeszítő patron nem tud tönkre menni? Az megmagyarázná ha hirtelen jött elő a hang. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Július6, 2021 Megoszt Elküldve Július6, 2021 (edited) 59 perce, zotya975 írta: A láncfeszítő patron nem tud tönkre menni? Az megmagyarázná ha hirtelen jött elő a hang. Elvileg tönkre tud.Kikopik a kis feszitő henger szára aztán befeszül.De akkor hidegen is zakatolna neki szerintem. Egy videó jó volna róla.Lehetne hallani. Módosítva Július6, 2021 : kingblue Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ati88 Elküldve Július12, 2021 Megoszt Elküldve Július12, 2021 Sziasztok! Szerintetek mi okozhatja a motor erős remegését? Az egész kocsin érződik. Ahogy beinditom a fordulatszám 1200 körül van és ahogy lemegy 1000-re akkor már csendesebb, de még remeg. Valószinű, hogy a motortartó bakok? Ezekből 3 van? És hol található pontosan? Nagyon nagy meló hozzáférni ezekhez? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Július12, 2021 Megoszt Elküldve Július12, 2021 (edited) 53 perce, Ati88 írta: Sziasztok! Szerintetek mi okozhatja a motor erős remegését? Az egész kocsin érződik. Ahogy beinditom a fordulatszám 1200 körül van és ahogy lemegy 1000-re akkor már csendesebb, de még remeg. Valószinű, hogy a motortartó bakok? Ezekből 3 van? És hol található pontosan? Nagyon nagy meló hozzáférni ezekhez? Hali.Az alapjárat egyenletes? A motortartó bak ha szemben állsz akkor a bal oldalon van illetve a jobb alsó sarkában is van.Ez átszokott szakadni könnyen.A többi a váltót tartja inkább.Nem nagy meló hozzáférni de alátámasztás szükséges a bal oldalihoz aztán az ékszijat is le kell szedni Módosítva Július12, 2021 : kingblue Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július12, 2021 Megoszt Elküldve Július12, 2021 2 órája, kingblue írta: Hali.Az alapjárat egyenletes? A motortartó bak ha szemben állsz akkor a bal oldalon van illetve a jobb alsó sarkában is van.Ez átszokott szakadni könnyen.A többi a váltót tartja inkább.Nem nagy meló hozzáférni de alátámasztás szükséges a bal oldalihoz aztán az ékszijat is le kell szedni Az is okozhatja ha kihagy egy henger nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Július12, 2021 Megoszt Elküldve Július12, 2021 47 perce, zotya975 írta: Az is okozhatja ha kihagy egy henger nem? Nyilván.Ezért kérdeztem hogy az alapjárat egyenletes-e.Dehát gondolom azt csak észrevenné ha a motor egyenetlenül jár. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ati88 Elküldve Július13, 2021 Megoszt Elküldve Július13, 2021 23 órája, kingblue írta: Nyilván.Ezért kérdeztem hogy az alapjárat egyenletes-e.Dehát gondolom azt csak észrevenné ha a motor egyenetlenül jár. Nem mindig jön elő az erős remegés. Ma pl nm volt olyan durva mint tegnap, de ugye beinditom és 2-3 percig 1250nél van, hangosabb is, és picit "vibràl" a mutato. 2-3 perc utàn lemegy 800ra kb és már a hangja is csendesebb, de még erezhetö a remegés. Olyat vettem észre még, hogy àllóhelyzetben mikor jàr az auto, minden kb.2mp-ént rendszeresen van egy olyan,hogy felerősödik a hang egy pillanatra és egy erős nyomás jön a motor felől. Továbbá mikor lassan elindulok és gurulok ugyanugy 2mp-ént kb azt érzem elölről a kerekek felől mintha dudor lenne a gumin, olyat döccenne.. de csak alacsony sebeségnél érzem. Utàna sztem a menetzaj elnyomja. De át vizsgáltam, semmi baja a kerekeknek. Szerintem összefügnek ezek. 1 motortarto bak volt cserèlve 1.5éve ami elöl van.arra is gondoltam h lehet feszesen van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Július13, 2021 Megoszt Elküldve Július13, 2021 17 perce, Ati88 írta: Nem mindig jön elő az erős remegés. Ma pl nm volt olyan durva mint tegnap, de ugye beinditom és 2-3 percig 1250nél van, hangosabb is, és picit "vibràl" a mutato. 2-3 perc utàn lemegy 800ra kb és már a hangja is csendesebb, de még erezhetö a remegés. Olyat vettem észre még, hogy àllóhelyzetben mikor jàr az auto, minden kb.2mp-ént rendszeresen van egy olyan,hogy felerősödik a hang egy pillanatra és egy erős nyomás jön a motor felől. Továbbá mikor lassan elindulok és gurulok ugyanugy 2mp-ént kb azt érzem elölről a kerekek felől mintha dudor lenne a gumin, olyat döccenne.. de csak alacsony sebeségnél érzem. Utàna sztem a menetzaj elnyomja. De át vizsgáltam, semmi baja a kerekeknek. Szerintem összefügnek ezek. 1 motortarto bak volt cserèlve 1.5éve ami elöl van.arra is gondoltam h lehet feszesen van. Milyen motorkódú az autó? Nem volt mostanában vezérléscsere? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ati88 Elküldve Július13, 2021 Megoszt Elküldve Július13, 2021 6 perce, kingblue írta: Milyen motorkódú az autó? Nem volt mostanában vezérléscsere? 2003as 1.4 z14xe. Vezérlés 4éve volt cserélve Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve Július13, 2021 Megoszt Elküldve Július13, 2021 (edited) 9 perce, Ati88 írta: 2003as 1.4 z14xe. Vezérlés 4éve volt cserélve Motor járása nem egyenletes.Nézd meg kinyomott kuplungnál majd. Vezérlés csere óta megvan a probléma? El is rakhatták egy foggal.De lehet más oka is.Befecskendezés stb. EGR szelep hibás működése. Módosítva Július13, 2021 : kingblue Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ati88 Elküldve Július13, 2021 Megoszt Elküldve Július13, 2021 4 perce, kingblue írta: Motor járása nem egyenletes.Nézd meg kinyomott kuplungnál majd. Vezérlés csere óta megvan a probléma? El is rakhatták egy foggal.De lehet más oka is.Befecskendezés stb. Nem rémlik h azóta ilyen lenne, de ha elraktàk 1 foggal annak lehet vmi következménye? A motortarto bak vagy a henger is lehet szerinted? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts