Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

27 perce, kingblue írta:

Szia.Holnap alámászok aknából lemérem neked pontosan.Az enyém még gyári

Az enyém is eredeti, de az alámászás nekem most problémás lenne. Úgy tűnik megoldódott, emiatt nem szükséges alámásznod, de nagyon köszönöm a felajánlást. Ha mégis megtennéd, kérhetnék róla fényképet, amelyen látszik pontosan hol található a szonda és a csatlakozója? Találtam GM-et az ebay-en, a Bosch áránál alig többért. Azt válaszolta az eladó 300 mm hosszú. A Bosch kábele is 300 mm hosszú, amelyeket találtam és helyettesíti. Utángyártottakat 325 mm-es kábelhosszal sehol sem láttam (az említett üzlet kivételével), de 275 mm-essel igen. Szerintem az ebay-es eladónál lévő GM 300 mm kábelhossza a helyes, az alvázszám alapján EPC-ből származó azonosító számok alapján. Alig van különbség a Bosch és ennek az ára között, ezért ezt rendelem meg.

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

On 2021. 03. 21. at 17:20, kingblue írta:

Megpróbálhatod ha fel tudod emelni valamennyire.A csatlakozóját belülről a motortérben a szívósor mögött lenyúlva letudod szedni.A katalizátorhoz 3 csavar fogja azt le lehet szedni.Hatlapfejű anya.A cső másik vége meg összedugós a középső dobbal.Ott csak a bilincset kell oldani.Tekergetve a csövet meg kell mozduljon és szét tudod húzni.De csavarlazítót mindenképpen használj.Aztán ha lejött a cső akkor ott már ki tudod szedni a szondát.Akár vágó kalapács kombóval is megindíthatod utána meg kulccsal ki tudod tekerni. Össze szerelésnél az összedugandó csövet megcsiszolni és javallott un.Kipufogó tömítőt alkalmazni .Tubusban van .Azért hogy ne fújjon ki esetlegesen.Mert hát tudjuk hogy amit már egyszer megbontunk az már nem fog ugyanúgy tömíteni mégegyszer.

Ha kiszedőben gondolkozol akkor inkább a fekete szinűt ajánlanám.A krómozott hasított nemigazán jó erre a szondára nem tudod jól ráhelyezni megtörik a vezeték.A fekete a tuti.

A korábbiakra visszatérve, erre a szondakulcsra gondoltál? Csavarlazítót és kipufogó tömítőt esetleg tudnál ajánlani, melyik jó fajta? Ezeket sajnos mind meg kell rendelnem (boltba nem mennék), lehetőleg minél kevesebb helyről.

A motorral történő melegítés ennél nem segíthet a kiszedésben? Ha hozzá tudok jutni csápos emelőhöz, a kipufogó rajtahagyásával és annak megrongálása nélkül esetleg menne biztonságosan a kiszedés?

Link to comment
Megosztás:

7 órája, freddy_ írta:

Az enyém is eredeti, de az alámászás nekem most problémás lenne. Úgy tűnik megoldódott, emiatt nem szükséges alámásznod, de nagyon köszönöm a felajánlást. Ha mégis megtennéd, kérhetnék róla fényképet, amelyen látszik pontosan hol található a szonda és a csatlakozója? Találtam GM-et az ebay-en, a Bosch áránál alig többért. Azt válaszolta az eladó 300 mm hosszú. A Bosch kábele is 300 mm hosszú, amelyeket találtam és helyettesíti. Utángyártottakat 325 mm-es kábelhosszal sehol sem láttam (az említett üzlet kivételével), de 275 mm-essel igen. Szerintem az ebay-es eladónál lévő GM 300 mm kábelhossza a helyes, az alvázszám alapján EPC-ből származó azonosító számok alapján. Alig van különbség a Bosch és ennek az ára között, ezért ezt rendelem meg.

Nem szükséges hozzá fotó.Motor mögött lenézel és látod a szondát is és a csatiját is.Szívósor alatt lenézel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

17 órája, freddy_ írta:

A korábbiakra visszatérve, erre a szondakulcsra gondoltál? Csavarlazítót és kipufogó tömítőt esetleg tudnál ajánlani, melyik jó fajta? Ezeket sajnos mind meg kell rendelnem (boltba nem mennék), lehetőleg minél kevesebb helyről.

A motorral történő melegítés ennél nem segíthet a kiszedésben? Ha hozzá tudok jutni csápos emelőhöz, a kipufogó rajtahagyásával és annak megrongálása nélkül esetleg menne biztonságosan a kiszedés?

Igen arra a kiszedőre gondoltam.Csápos emelő jó dolog de azt nem tudja senki megmondani hogy mennyire van belegyógyulva.Próbát megér.Ha nem mozdul akkor jobb leszerelni az első csövet.Cromax-nál vettem tömítő masszát nem tudom már mi a neve de működik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Meg tudná valaki mondani, hogy a lambdaszonda kábelhosszát a szonda teljes hosszára (az érzékelő elejétől a csatlakozó végéig) kell érteni vagy csak egy bizonyos részére? A Bosch szonda, amit kaptam teljes hosszában 300mm, de a kábel sokkal rövidebb.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Üdv! 

Y20dth astram van és olyan problémába ütköztem, hogy motort kellett cserélnem viszont a csere után az autó lomha, 110 km/hnál gyorsabban meg nem hajlandó menni, semmilyen hibakódot nem ír, esetleg valaki ütközött e hasonló problémába vagy van e valamilyen ötletek mi okozhatja a problémát?

Link to comment
Megosztás:

Hosszú út közben (400-500km megtétele után), menet közben elkezdett világítani a kipufogót szimbolizáló ikon. Több újraindítás után sem alszik ki. A meghibásodott 2. lambdaszondám miatt van vagy van ezen kívül még szenzor, amivel a kipufogógázt ellenőrzi a motorvezérlő?

Link to comment
Megosztás:

6 órája, freddy_ írta:

Hosszú út közben (400-500km megtétele után), menet közben elkezdett világítani a kipufogót szimbolizáló ikon. Több újraindítás után sem alszik ki. A meghibásodott 2. lambdaszondám miatt van vagy van ezen kívül még szenzor, amivel a kipufogógázt ellenőrzi a motorvezérlő?

Most te a "check engine"-re gondolsz? Vagy melyik az a kipufogót szimbolizáló ikon? (a gyári kézikönyv egyes verzióiban azt írják kipufogógáz ellenőrző lámpának)

Link to comment
Megosztás:

13 perce, tgabika76 írta:

Most te a "check engine"-re gondolsz? Vagy melyik az a kipufogót szimbolizáló ikon? (a gyári kézikönyv egyes verzióiban azt írják kipufogógáz ellenőrző lámpának)

A kipufogót szimbolizáló ikonra, az óracsoportban a bal alsó blokkban középen. A kézikönyvben a 15. oldalon (a PDF szerint) középen alul "Kipufogógázok". Ugyanitt a bal oldalon ez az ikon is szerepel, mint "Motorellenőrző lámpa, elindulásgátló" és alatta a kis autó a kulccsal. Lehet ennek bármi köze a motorvezérlőhöz?

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

22 perce, freddy_ írta:

A kipufogót szimbolizáló ikonra, az óracsoportban a bal alsó blokkban középen. A kézikönyvben a 15. oldalon (a PDF szerint) középen alul "Kipufogógázok". Ugyanitt a bal oldalon ez az ikon is szerepel, mint "Motorellenőrző lámpa, elindulásgátló" és alatta a kis autó a kulccsal. Lehet ennek bármi köze a motorvezérlőhöz?

Lambdaszonda hiba egyértelműen. Az egyesnél nekem is ez gyulladt ki.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 perce, Vardar írta:

Lambdaszonda hiba egyértelműen. Az egyesnél nekem is ez gyulladt ki.

Javítani akartam a hozzászólásom. Beültem az autóba, nálam az óracsoport másképp néz ki, mint az említett kézikönyvben. A sebességmérő alatt található ikoncsoportban található a kipufogót szimbolizáló ikon. Elolvastam az autó kézikönyvét is. Egyértelműen kipufogógázzal kapcsolatos hiba.

Köszönöm a megerősítést! Nálam a kettes szonda (P0136 tárolt hibakódom van hosszú ideje). Az új szonda és a célszerszám már egy ideje megvan, csak nem tudtam még kicserélni.

500-600km-es autópályás/országutas "megjáratás" után vízcsík volt a kipufogó aljában. Ez normális jelenség?

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

On 2021. 05. 26. at 21:10, freddy_ írta:

A kipufogót szimbolizáló ikonra, az óracsoportban a bal alsó blokkban középen. A kézikönyvben a 15. oldalon (a PDF szerint) középen alul "Kipufogógázok". Ugyanitt a bal oldalon ez az ikon is szerepel, mint "Motorellenőrző lámpa, elindulásgátló" és alatta a kis autó a kulccsal. Lehet ennek bármi köze a motorvezérlőhöz?

Az a "check engine", avagy motorellenőrző lámpa, a kézikönyv rosszul lett fordítva. A kipufogógázoknak nincs dedikált visszajelzője, a check engine tudja a lambda hibakódokat is megjeleníteni. A "kis autó kulccsal" pedig az elindulásgátló vagy helyesebben inkább indításgátló visszajelzője.

Amúgy én nem jelenteném ki ilyen magától értetődően hogy a lambdaszonda miatt gyulladt ki, ezer más oka lehet, ki kell villogtatni a hiobakódot.

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 05. 26. at 21:38, freddy_ írta:

Javítani akartam a hozzászólásom. Beültem az autóba, nálam az óracsoport másképp néz ki, mint az említett kézikönyvben. A sebességmérő alatt található ikoncsoportban található a kipufogót szimbolizáló ikon. Elolvastam az autó kézikönyvét is. Egyértelműen kipufogógázzal kapcsolatos hiba.

Köszönöm a megerősítést! Nálam a kettes szonda (P0136 tárolt hibakódom van hosszú ideje). Az új szonda és a célszerszám már egy ideje megvan, csak nem tudtam még kicserélni.

500-600km-es autópályás/országutas "megjáratás" után vízcsík volt a kipufogó aljában. Ez normális jelenség?

A motor által beszívott levegőben van vízpára is, amit ugye a motor nem éget el, csak gőzzé alakít. Ez a hátsó dobban kondenzálódik ki, mert az hidegebb mint az a rész ami a motorhoz közelebb van . ( ezért is rohadnak el hamarabb a hátsó dobok) Általában rövidebb távon több kondenzvíz van, hiszen ilyenkor nem melegszik fel még annyira sem a hátsó dob. Ha nincs a dob alján gyárilag furat ( vagy utólagos) egészen a kipufogó csőig meg tud telni vízzel, ami aztán ki is lötyöghet induláskor-megállásoskor  látni ilyet néha. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

33 perce, zotya975 írta:

A motor által beszívott levegőben van vízpára is, amit ugye a motor nem éget el, csak gőzzé alakít. Ez a hátsó dobban kondenzálódik ki, mert az hidegebb mint az a rész ami a motorhoz közelebb van . ( ezért is rohadnak el hamarabb a hátsó dobok) Általában rövidebb távon több kondenzvíz van, hiszen ilyenkor nem melegszik fel még annyira sem a hátsó dob. Ha nincs a dob alján gyárilag furat ( vagy utólagos) egészen a kipufogó csőig meg tud telni vízzel, ami aztán ki is lötyöghet induláskor-megállásoskor  látni ilyet néha. 

Én mindig szoktam a hátsó dob aljára kis 3mm-es furatot csinálni.Régebbi autómon is mindig ha új dobot tettem fel akkor is első volt ez a művelet.Télen főleg jó dolog kis távolságok után .Nekem garázsban áll az autó a furat alatt van egy kis műanyag tálka hetente akár 2-3 dl víz is összegyűlik benne.

De azért ilyen jó időben 5-600 km után kissé furcsa a víz jelenléte.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, kingblue írta:

Én mindig szoktam a hátsó dob aljára kis 3mm-es furatot csinálni.Régebbi autómon is mindig ha új dobot tettem fel akkor is első volt ez a művelet.Télen főleg jó dolog kis távolságok után .Nekem garázsban áll az autó a furat alatt van egy kis műanyag tálka hetente akár 2-3 dl víz is összegyűlik benne.

De azért ilyen jó időben 5-600 km után kissé furcsa a víz jelenléte.

Az F-nél én is mindíg fúrtam, de ennél szerintem most nem. 

Ki tudja, lehet hogy a szokásosnál párásabb volt a levegő, vagy most " telt meg" a dob vízzel. 

077ed501614c7bd76132dea4e3a5122b.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nem szűnik a nyikorgás a futóműből, segítséget kérnék.
Kátyús úton hallatszódik hátulról egy magas, nyiszorgó hang. Hátul cserélve lett a rugó (2 hónapja), a lengéscsillapító (1 éve) és a hídszilentek (2 hónapja). Aknám nincs, ezért csak a fejemet tudtam bedugni a kocsi alá, hogy hallgatózzak. Amire jutottam:

1. Elöl és hátul is ad hangot valami.

2. Nem a friss hídszilent, ott a fejem mellé tudtam tenni közvetlenül.

3. Hátul lent hangosabb, mint fent, tehát alulról elérhető a hangforrása. (én már gyanakodtam az utastérben valamire, azért írom)

4. Ha hátul hintáztatom a kocsit, elöl a kerekeknél is hallok egy másféle nyikorgást.

5. Ha közvetlenül a toronynál kezdem el hintáztatni elöl, akkor sokkal halkabb ez a zaj, mint amikor hátul hintáztatom.

6. Ez a hang halkabb, mint ami hátul van. Ahogy tolatok, egyből nyikorog, bármilyen bukkanón megyek át.

Nem volt most időm jobban utána nézni a dolgoknak, de nagyon idegesítő, hogy bármerre megyünk a kocsival, jön belőle ez a rettenetes zaj. A lengéscsillapító nem a legminőségibb darab volt, az tud hangot adni? Elöl pedig mi az az elem, ami jobban mozog akkor, amikor hátul hintáztatom a kocsit, mint amikor közvetlenül elöl? Esetleg nem is a futómű a ludas, hanem valami más alkatrész, ami feszül, surlódik? Bármilyen tippet elfogadok, mert nagyon tanácstalan vagyok. :(

Módosítva : Vardar
Link to comment
Megosztás:

4 órája, Vardar írta:

Nem szűnik a nyikorgás a futóműből, segítséget kérnék.
Kátyús úton hallatszódik hátulról egy magas, nyiszorgó hang. Hátul cserélve lett a rugó (2 hónapja), a lengéscsillapító (1 éve) és a hídszilentek (2 hónapja). Aknám nincs, ezért csak a fejemet tudtam bedugni a kocsi alá, hogy hallgatózzak. Amire jutottam:

1. Elöl és hátul is ad hangot valami.

2. Nem a friss hídszilent, ott a fejem mellé tudtam tenni közvetlenül.

3. Hátul lent hangosabb, mint fent, tehát alulról elérhető a hangforrása. (én már gyanakodtam az utastérben valamire, azért írom)

4. Ha hátul hintáztatom a kocsit, elöl a kerekeknél is hallok egy másféle nyikorgást.

5. Ha közvetlenül a toronynál kezdem el hintáztatni elöl, akkor sokkal halkabb ez a zaj, mint amikor hátul hintáztatom.

6. Ez a hang halkabb, mint ami hátul van. Ahogy tolatok, egyből nyikorog, bármilyen bukkanón megyek át.

Nem volt most időm jobban utána nézni a dolgoknak, de nagyon idegesítő, hogy bármerre megyünk a kocsival, jön belőle ez a rettenetes zaj. A lengéscsillapító nem a legminőségibb darab volt, az tud hangot adni? Elöl pedig mi az az elem, ami jobban mozog akkor, amikor hátul hintáztatom a kocsit, mint amikor közvetlenül elöl? Esetleg nem is a futómű a ludas, hanem valami más alkatrész, ami feszül, surlódik? Bármilyen tippet elfogadok, mert nagyon tanácstalan vagyok. :(

Nekem elöl a stabpálca felső bekötése nyikorgott, ha befújtam szilikonnal kussolt pár napig, aztán megint elkezdte. Ha megemelem az autót elöl, mivel itt nincs lent a rugótányéron gumialátét a kavicsok amik felkerülnek ide a rugó alá jutnak és nyiszorgó kissé ropogó hangot adnak amig a rugó össze nem töri őket. A lengéscsillapítót ( legalábbis nálam) hátul két elég jól hozzáférhető csavar fogja esetleg megpróbálhatod hogy kiveszed, fejre állítod és bejuttatsz pár csepp kenőolajat az összecsúszó elemek közé, ha ez hangoskodik talán elhallgat és legalább kiszűrted mi az. Nekem jobb elöl a külső féltengely gumiharang is nyikorog ha nagy lassan megyek vagy valamiért toltom az autót hallatszik. Ilyen amióta megvettem,  így nem foglalkozom vele. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

Nekem elöl a stabpálca felső bekötése nyikorgott, ha befújtam szilikonnal kussolt pár napig, aztán megint elkezdte. Ha megemelem az autót elöl, mivel itt nincs lent a rugótányéron gumialátét a kavicsok amik felkerülnek ide a rugó alá jutnak és nyiszorgó kissé ropogó hangot adnak amig a rugó össze nem töri őket. A lengéscsillapítót ( legalábbis nálam) hátul két elég jól hozzáférhető csavar fogja esetleg megpróbálhatod hogy kiveszed, fejre állítod és bejuttatsz pár csepp kenőolajat az összecsúszó elemek közé, ha ez hangoskodik talán elhallgat és legalább kiszűrted mi az. Nekem jobb elöl a külső féltengely gumiharang is nyikorog ha nagy lassan megyek vagy valamiért toltom az autót hallatszik. Ilyen amióta megvettem,  így nem foglalkozom vele. 

Köszönöm rájuk nézek. Még megvannak a gyári hátsó lengéscsillapítók, azt megpróbálom majd feltétlenül, hogy berakom őket. Addig annyit tudok csinálni, hogy WD40-el befújom a lengéscsillapítót alulról (úgy, hogy nem szerelem ki, csak aláfekszem és a felső tag műanyag köpenye alá célzok).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy nekimentek a balos visszapillantómnak (fűthető, elektromos) és letört belőle egy darab.

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=506IMG_20210531_104237.jpg

Hogy tudom ez a legegyszerűbben javítani? A letört darab nincs meg. Bontó? Lehet csak furkolatot kapni? Ha igen, van különbség a mechanikus állítású és az elektromos között?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

 

Bence

Link to comment
Megosztás:

3 órája, bencus11 írta:

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy nekimentek a balos visszapillantómnak (fűthető, elektromos) és letört belőle egy darab.

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=506IMG_20210531_104237.jpg

Hogy tudom ez a legegyszerűbben javítani? A letört darab nincs meg. Bontó? Lehet csak furkolatot kapni? Ha igen, van különbség a mechanikus állítású és az elektromos között?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

 

Bence

Szia.

Csak a hátsó fedőburkolatot lehet külön kapni.A tied pont a tükörtest része hibás.Csak bontó vagy új.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Váratlanul kiesett a jobb oldali visszapillantó tükrömből az üveg és összetört. Vettem komplett belső részt - sajnos csak utángyártottat - de nem sikerül bepattintani a helyére. A középső golyóra rápattan de a mozgató motor két csonkjára nem tudom rápattintani mert visszanyomódik mielőtt bepattanna a bölcsőjébe. Van ennek vmi trükkje? Vagy esetleg az a probléma, hogy utángyártott? Remélem találok vmi szervízt ahol meg tudják nekem csinálni :(

Link to comment
Megosztás:

17 órája, astery írta:

Sziasztok! Váratlanul kiesett a jobb oldali visszapillantó tükrömből az üveg és összetört. Vettem komplett belső részt - sajnos csak utángyártottat - de nem sikerül bepattintani a helyére. A középső golyóra rápattan de a mozgató motor két csonkjára nem tudom rápattintani mert visszanyomódik mielőtt bepattanna a bölcsőjébe. Van ennek vmi trükkje? Vagy esetleg az a probléma, hogy utángyártott? Remélem találok vmi szervízt ahol meg tudják nekem csinálni :(

Egy kis szilikonzsír csodákra képes.

Link to comment
Megosztás:

Most bukkant fel ez a video, hogy én konkrétan, meg más is mit szpott evvel. Láncsörgésre a megoldás, na meg a zakatoló hidrotőkékre.
Tippeltem, hogy ez a baj, de meg már nem néztem.
Mondjuk nem tudom, mennyibe kerülhet, biztos nem olcsó.
Meg annak is a kezét kéne letörni, aki műanyag nyomásszabályzó szelepet tervez egy motorba....

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Mikulás74 írta:

Most bukkant fel ez a video, hogy én konkrétan, meg más is mit szpott evvel. Láncsörgésre a megoldás, na meg a zakatoló hidrotőkékre.
Tippeltem, hogy ez a baj, de meg már nem néztem.
Mondjuk nem tudom, mennyibe kerülhet, biztos nem olcsó.
Meg annak is a kezét kéne letörni, aki műanyag nyomásszabályzó szelepet tervez egy motorba....

 

Elvileg ez az újabb aminek a talpában van a szelepe: https://opeleseknek.hu/opel-z12xep-z14xep-olajszuro-haz-5650370-gm-93190129-55560748

De ilyenkor nem csak az olajnyomás felépüléséig csörög a lánc? A szelep sérülésekor később épül fel az olajnyomás, mert tovább tart felnyomni az olajat a pumpának a karterból, nem? 

Sajna műanyagok korát éljük, lást a Twinport szelep rudazat kálváriáját ( is. ) 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.