Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

On 2021. 02. 20. at 20:45, Vardar írta:

Nem lehet, hogy a tükörlap leugrott a motorról? 3 db gömb van a motoron amik a foglalatukba illeszkednek a tükörlapon, azokat kell rájátszani.

Mire nekiestem volna szétszedni, elkezdett ismét működni. Eleinte rettentően nyögvenyelősen mozgott a tükörlap, aztán magához tért. Mindkét oldalt. Nem értem :) Korábban arra gondoltam hogy a téli hideg nem tesz jót a húszéves motornak, de egész télen 15 fokos garázsban állt éjszakánként a kocsi és reggelente se működött amikor eszembe jutott kipróbálni. Most meg hogy kint sincs hideg egyszer csak működik.. van egy olyan érzésem lesz még ezzel feladatom :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

16 órája, sziklaboci írta:

Mire nekiestem volna szétszedni, elkezdett ismét működni. Eleinte rettentően nyögvenyelősen mozgott a tükörlap, aztán magához tért. Mindkét oldalt. Nem értem :) Korábban arra gondoltam hogy a téli hideg nem tesz jót a húszéves motornak, de egész télen 15 fokos garázsban állt éjszakánként a kocsi és reggelente se működött amikor eszembe jutott kipróbálni. Most meg hogy kint sincs hideg egyszer csak működik.. van egy olyan érzésem lesz még ezzel feladatom :)

Nekem most ezeken a jó magyar utakon megint leugrott egy gömb, bűvészkedhettem rá megint... Egyébként kb. 10-15.000-ért bontóban lehet találsz színazonos visszapillantót egyben. Lehet egyszerűbb, mint rájönni, hogy mi baja van a motornak.  

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Az a problémám, hogy a balra indexelés nem működik.

Nem a bajuszkapcsoló a rossz és nem is a relé. A biztosítéktáblán vannak a relék a két oldalhoz , de fordítva ( jobb oldali relé a bal oldalé és a bal oldali relé a jobb oldai indexelésért felelős)

A reléket megcserélve a hiba nem megy át a másik oldalra.

A biztosítéktáblát   le-fel mozgatva  azt gondolom , hogy kontakthiba lehet a biztosítéktábla relé foglalatánál, vagy a vezetékezésnél. Én legalábbis erre tudok gondolni, mert ha mozgatom lesz jó vagy épp rossz…

Ha az elakadásjelzőt nyomom, akkor mindkét oldal frankón villog, ha közben  mozgatom a biztosítéktáblát , akkor is stabilan működik.

 

A tesztelés alatt egyértelműen  erre jutottam. (elsőre bajuszkapcsoló vagy relé hibára gyanakodtam, de ezeket ki tudtam zárni teljesen, 100%, hogy jól működnek)

 

A biztosítéktábla hátoldalához hogy lehet hozzáférni? Elég hülye helyen van.  Le kell bontani hozzá a műszerfal kárpitot?

Én félig-meddig laikusként azt gondolom, hogy vagy rá kellene forrasztani az indexrelé foglalatára, vagy az oda behúzott vezetéket kellene forrasztani, vagy cserélni.

Még megpróbálom kontakt PCC-vel (nyák-tisztító spray) befújni alaposan a relé foglalatát, hátha az segít. Csak előtte lehúzom az akksi sarukat inkább, nehogy valami zárlatot csináljak.

Valami ötlet?

(Lehet ebből villamossági szerelő lesz)

Módosítva : jaygab
Link to comment
Megosztás:

14 órája, jaygab írta:

A biztosítéktábla hátoldalához hogy lehet hozzáférni? Elég hülye helyen van.  Le kell bontani hozzá a műszerfal kárpitot?

Ha kiveszed a műszerfalból a bal térdednél (a viulágításkapcsoló alatt) levő kis tárolót akkor már láthatod a biztosítéktáblát. Ennek az alján, középen van egy kis műanyag fül (a lenti képen pirossal bekereteztem, sajnos nem jól látszik, pont takarja egy relé), azt megemelve kibillentheted a biztosítéktábla alját. A tábla felső szélén pedig van két csavar (a helyük a lenti képen kékkel bekarikázva), ha azokjat is kihajtod, akkor ki tudod venni a biztosítéktáblát, bár elég passzentos lesz az oldalába betolt multitimer egység miatt (az a fekete hosszúkás valami a tábla jobb oldalán), úgy kell majd kiforgatni, csak bizonyos állásban jön ki. Ha végképp nem boldogulsz, akkor a multitimert is ki lehet venni belőle (simán kihúzni oldalra), és úgy már könnyebben kifér.

biztitabla.jpg

  • Like 2
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, 

 

G astra inditozas közben hirtelen kialudtak a visszajelzo fények és cska egy kattanas hallatszott. Másodjára beindul de kicsit egyenetlen volt a motor jarasa. Azóta egyszer indítottam semmi baj nem volt mi okozhatja ezt a bajt? Vigyem szerelohoz vagy várjak amíg újra jelentkezik a baj? 

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 03. 07. at 18:51, Jaszo írta:

Sziasztok, 

 

G astra inditozas közben hirtelen kialudtak a visszajelzo fények és cska egy kattanas hallatszott. Másodjára beindul de kicsit egyenetlen volt a motor jarasa. Azóta egyszer indítottam semmi baj nem volt mi okozhatja ezt a bajt? Vigyem szerelohoz vagy várjak amíg újra jelentkezik a baj? 

Check engine lámpa világít? Próbáltad kivillogtatni/kiolvasni a hibakódokat?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

P0136 tárolt hibakódom van régóta és a fogyasztás is lényegesen magasabb. Lejtőn lefelé, szinte motorfékkel gurulva is magas a fogyasztás. Erre a következőt találom: "Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) funkció-rendellenesség". Márkaszervizben adtak egy közel 120 ezer forintos ajánlatot, amelyből több, mint 100 ezer forint maga a GM alkatrész, a többi diagnosztika és munkadíj.

Nem okozhatja a hibát rossz kontaktus? Rámpára állva elérem a csatlakozót egy tisztításhoz vagy inkább aknáról, emelőről kellene megoldani? Esetleg mit lehetne még megnézni mielőtt beleugrok az alkatrészcserébe?

Ha cseréltetem, tudnátok ajánlani a gyári alkatrészre alternatívát? Utángyártottban melyik gyártó gyárt a gyárinak teljesen megfelelőt (ha létezik ilyen) vagy esetleg más, de megfelelő minőségű?

Köszönöm előre is a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

32 perce, freddy_ írta:

Sziasztok!

P0136 tárolt hibakódom van régóta és a fogyasztás is lényegesen magasabb. Lejtőn lefelé, szinte motorfékkel gurulva is magas a fogyasztás. Erre a következőt találom: "Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) funkció-rendellenesség". Márkaszervizben adtak egy közel 120 ezer forintos ajánlatot, amelyből több, mint 100 ezer forint maga a GM alkatrész, a többi diagnosztika és munkadíj.

Nem okozhatja a hibát rossz kontaktus? Rámpára állva elérem a csatlakozót egy tisztításhoz vagy inkább aknáról, emelőről kellene megoldani? Esetleg mit lehetne még megnézni mielőtt beleugrok az alkatrészcserébe?

Ha cseréltetem, tudnátok ajánlani a gyári alkatrészre alternatívát? Utángyártottban melyik gyártó gyárt a gyárinak teljesen megfelelőt (ha létezik ilyen) vagy esetleg más, de megfelelő minőségű?

Köszönöm előre is a segítséget.

Hali.Aknáról a legjobb.Én Bosch szondát tettem bele két éve.25 volt.Teszi a dolgát.A gyári az 80 körül van.Te is ki tudod cserélni de kell hozzá egy lamdaszonda kiszedő mert be van gyógyulva rendesen.Esetleg ha elvágod a vezetéket és úgy rá tudod tenni a csillagkulcsot.Előtte befújni csavarlazítóval.Mennyi km van a gépben?

Módosítva : kingblue
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

43 perce, kingblue írta:

Hali.Aknáról a legjobb.Én Bosch szondát tettem bele két éve.25 volt.Teszi a dolgát.A gyári az 80 körül van.Te is ki tudod cserélni de kell hozzá egy lamdaszonda kiszedő mert be van gyógyulva rendesen.Esetleg ha elvágod a vezetéket és úgy rá tudod tenni a csillagkulcsot.Előtte befújni csavarlazítóval.

Köszönöm. Találtam katalóguslapot és árakat is. Itt a gyári már "csak" 64 ezer forint. A Bosch lehet a gyári beszállító?

Biztos vagy benne, hogy olyan könnyen kijön? A cserére azt mondta egy tapasztalt szerelő, hogy ne álljak neki házilag, mert ha nem jön ki simán, akkor nagyon hosszadalmas lehet kiszedni és rosszabb esetben menettel együtt jön ki.

Ha jó esély van kontaktus hibára, akkor először megpróbálnám a csatlakozót kitisztítani vagy kitisztíttatni (attól függően hogyan férek hozzá).

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

5 perce, freddy_ írta:

Köszönöm. Találtam katalóguslapot és árakat is. Itt a gyári már "csak" 64 ezer forint. A Bosch lehet a gyári beszállító?

Biztos vagy benne, hogy olyan könnyen kijön? A cserére azt mondta egy tapasztalt szerelő, hogy ne álljak neki házilag, mert ha nem jön ki simán, akkor nagyon hosszadalmas lehet kiszedni és rosszabb esetben menettel együtt jön ki.

Ha jó esély van kontaktus hibára, akkor először megpróbálnám a csatlakozót kitisztíteni vagy kitisztíttatni (attól függően hogyan férek hozzá).

Szerelőnek sem fog könnyebben kijönni mint neked. Én legutóbb úgy szedtem ki, hogy kivettem a csövet rezonétorral együtt. Satuba raktam, áztatta m, kocogtattam, jó nagy csőfogó, melegítés, és kijött. :) Villáskulccsal tényleg ne kezd el.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

30 perce, Stofl írta:

Szerelőnek sem fog könnyebben kijönni mint neked. Én legutóbb úgy szedtem ki, hogy kivettem a csövet rezonétorral együtt. Satuba raktam, áztatta m, kocogtattam, jó nagy csőfogó, melegítés, és kijött. :) Villáskulccsal tényleg ne kezd el.

Vennék hozzá célszerszámot. A melegítést is említette a szerelő, de ahhoz nincs eszközöm. Milyen egyszerű eszközzel lehetne melegíteni? A csövet az autó alján 20 centit emelve (alábakolva) könnyű kiszedni vagy felejtős? Szerintem inkább szerelőhöz viszem, csak még azt nem tudom hova, ahol nem gányolnak szét mindent (a helyi márkaszervizzel is nagyon vegyesek a tapasztalataim).

Link to comment
Megosztás:

56 perce, freddy_ írta:

Vennék hozzá célszerszámot. A melegítést is említette a szerelő, de ahhoz nincs eszközöm. Milyen egyszerű eszközzel lehetne melegíteni? A csövet az autó alján 20 centit emelve (alábakolva) könnyű kiszedni vagy felejtős? Szerintem inkább szerelőhöz viszem, csak még azt nem tudom hova, ahol nem gányolnak szét mindent (a helyi márkaszervizzel is nagyon vegyesek a tapasztalataim).

Én gázégővel melegítettem. A helyén nem akartam kiszedni, mert féltem, hogy kárt teszek flexi csőben, vagy a kipuff felfogatási pontokban. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, Stofl írta:

Én gázégővel melegítettem. A helyén nem akartam kiszedni, mert féltem, hogy kárt teszek flexi csőben, vagy a kipuff felfogatási pontokban. 

Annak idején az F-ből a leömlőből úgy vettem ki a szondát, hogy a motor járatással melegítettem fel. Csillagvilllás kulcsot tettem rá ( szondakulcsom nincs) jó nagyon reccsent, de kijött. Előtte már napokon keresztül fújkáltam csavarlazítóval. 

6a24c9b8f3f9100268e2f9e40f4a309b.jpg

Itt meg a vízhűtőre kellett vigyázni pont előtte volt. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

13 órája, Stofl írta:

Én gázégővel melegítettem. A helyén nem akartam kiszedni, mert féltem, hogy kárt teszek flexi csőben, vagy a kipuff felfogatási pontokban. 

Én csak a leömlőben lévőt varázsoltam ki, de 2 nekifutás kellett hozzá, meg végül egy lambdaszonda kulcs. Az eredeti (NGK/Denso, nem emlékszem) szondára ráment a kulcs, az újra (Bosch) csak minimálisan, mert túl magas. Szóval érdemes összepróbálni az elérhető kulcsokat meg az új szondát. De kell hozzá valami kulcs, mert mi is hegesztettünk hozzá egy kiszedő villát, de az csak 2 helyen fogta a szondát nem jött ki, hiába ment rá hidegen, melegen WD40 meg kalapálás jobbról balról fentről lentről . :)

Amúgy fantasztikus gányolási bravúrral találkoztunk közben, mert a bent lévő szonda vezetéke el volt vágva és össze volt forrasztva a csatlakozó előtt nem sokkal. Nem tudom mi volt a baj és miért így kellett megoldani, de örültem nagyon, hogy ilyen gondos gazdája volt korábban :) 

Idén terveztem cserélni amúgy a második szondát, de most elbizonytalanítottál, hogy kárt ne tegyek a rendszerben.

Módosítva : Vardar
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

8 órája, Vardar írta:

Én csak a leömlőben lévőt varázsoltam ki, de 2 nekifutás kellett hozzá, meg végül egy lambdaszonda kulcs. Az eredeti (NGK/Denso, nem emlékszem) szondára ráment a kulcs, az újra (Bosch) csak minimálisan, mert túl magas. Szóval érdemes összepróbálni az elérhető kulcsokat meg az új szondát. De kell hozzá valami kulcs, mert mi is hegesztettünk hozzá egy kiszedő villát, de az csak 2 helyen fogta a szondát nem jött ki, hiába ment rá hidegen, melegen WD40 meg kalapálás jobbról balról fentről lentről . :)

Amúgy fantasztikus gányolási bravúrral találkoztunk közben, mert a bent lévő szonda vezetéke el volt vágva és össze volt forrasztva a csatlakozó előtt nem sokkal. Nem tudom mi volt a baj és miért így kellett megoldani, de örültem nagyon, hogy ilyen gondos gazdája volt korábban :) 

Idén terveztem cserélni amúgy a második szondát, de most elbizonytalanítottál, hogy kárt ne tegyek a rendszerben.

Biztos azért vágták le a csatit, hogy ráférjen valamilyen kulcs. B verzió, utángyártott/univerzális szondát raktak be, és az eredeti csatlakozót forrasztották. Bevett szokás néhány ismerősöm körében.

Módosítva : Stofl
  • Szomorú 1
Link to comment
Megosztás:

Nagyon sokat segítettetek, köszönöm. A Bosch megfelelő minőségű a gyári helyett vagy ragaszkodjak a gyárihoz (20 és 65 ezer forint az áruk)? Kiszedő szerszámot tudnátok ajánlani? Az első szonda elérhető a motortérből?
A fenti kérdésre válaszolva 145 ezer kilométer van benne.

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, freddy_ írta:

Nagyon sokat segítettetek, köszönöm. A Bosch megfelelő minőségű a gyári helyett vagy ragaszkodjak a gyárihoz (20 és 65 ezer forint az áruk)? Kiszedő szerszámot tudnátok ajánlani? Az első szonda elérhető a motortérből?
A fenti kérdésre válaszolva 145 ezer kilométer van benne.

A szondakulcs tulajdonképpen egy " felhasított " dugókulcs, amiben félre lehet hajtani a kábelt-csatit, így az nincs útban kiszedéskor. KLikk. Vagy Klatty.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

20 órája, freddy_ írta:

Nagyon sokat segítettetek, köszönöm. A Bosch megfelelő minőségű a gyári helyett vagy ragaszkodjak a gyárihoz (20 és 65 ezer forint az áruk)? Kiszedő szerszámot tudnátok ajánlani? Az első szonda elérhető a motortérből?
A fenti kérdésre válaszolva 145 ezer kilométer van benne.

Első szondához simán felhajtottuk a motorháztetőt. A motortakaró burkolatot kell még levenni, mert a csatlakozónak van ott egy befogatási pontja. Bosch a gyári, én mindenhol azt olvastam, most a 2. is az lesz. Az új beszerelése után még néha ki-ki villant a check engine lámpa, de kb. 2 hét alatt abba hagyta, megszokta az ECU az új szondát vagy nem tudom.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az eddigi segítségeteket.

A P0136-os hibakód értelmezése ez volt: "Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) funkció-rendellenesség
".

Ez az a szonda vagy keverem (katalógus link)?
93177450 855405 OXIGÉN ÉRZÉKELŐ KÁBELKÖTEGGEL, ELSŐ KIPUFOGÓCSŐ (2 HELYZET) (JELÖLÉS: BZ) (GYÁRTÁSI SZÁM: 13103981)

Csak ezt az egy szondát találom az autómhoz. Hol található a másik szonda?

Szerk.: Úgy tűnik a katalóguslap nem túl szemléletes és a két szondát ugyanarra a számra jelöli. Az 1-es szonda, amit keresek 855528 és 93190419 GM jelölésű.

Ha már ennyire belementünk, 145 ezer kilométernél érdemes a másik szondát is kicserélni? Ugyanaz a szondakulcs megy rá?

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

1 óra, freddy_ írta:

Köszönöm az eddigi segítségeteket.

A P0136-os hibakód értelmezése ez volt: "Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) funkció-rendellenesség
".

Ez az a szonda vagy keverem (katalógus link)?
93177450 855405 OXIGÉN ÉRZÉKELŐ KÁBELKÖTEGGEL, ELSŐ KIPUFOGÓCSŐ (2 HELYZET) (JELÖLÉS: BZ) (GYÁRTÁSI SZÁM: 13103981)

Csak ezt az egy szondát találom az autómhoz. Hol található a másik szonda?

Szerk.: Úgy tűnik a katalóguslap nem túl szemléletes és a két szondát ugyanarra a számra jelöli. Az 1-es szonda, amit keresek 855528 és 93190419 GM jelölésű.

Ha már ennyire belementünk, 145 ezer kilométernél érdemes a másik szondát is kicserélni? Ugyanaz a szondakulcs megy rá?

Ez neked a kettesed. Lecserélheted, ártani nem ártasz vele, én költség okokból nem cseréltem egyszerre a kettőt.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Vardar írta:

Ez neked a kettesed. Lecserélheted, ártani nem ártasz vele, én költség okokból nem cseréltem egyszerre a kettőt.

Nagyon megtévesztő a katalógus a rengeteg típus miatt. Tényleg van ott egy hátul. Most már nem vagyok biztos benne melyik szondára van szükségem. Hány szondám van és "bank 1 szonda 2" hibakód esetén melyik szondát kell cserélnem? A hibakódban a "bank 1" jelenti a katalizátort, a "szonda 2" a helyzet 2-t a katalógust nézve?

Közben megtaláltam a szondát is, teljesen hozzáférhető helyen van: 1, 2, 3. EPC kép itt. Ez lenne a bank 1 szonda 2 és az EPC-ben kijelölt tétel (annak ellenére, hogy a tartomány oszlopban a felsorolt alvázszámok és a motorszám nem egyezik az enyémmel)? Webshop kép alapján viszont egyezik, de még mindig nem vagyok biztos, hogy ez az és, hogy ezt kell cserélni. Köszönöm előre is, ha tudtok segíteni.
 

 

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

11 órája, freddy_ írta:

Nagyon megtévesztő a katalógus a rengeteg típus miatt. Tényleg van ott egy hátul. Most már nem vagyok biztos benne melyik szondára van szükségem. Hány szondám van és "bank 1 szonda 2" hibakód esetén melyik szondát kell cserélnem? A hibakódban a "bank 1" jelenti a katalizátort, a "szonda 2" a helyzet 2-t a katalógust nézve?

Közben megtaláltam a szondát is, teljesen hozzáférhető helyen van: 1, 2, 3. EPC kép itt. Ez lenne a bank 1 szonda 2 és az EPC-ben kijelölt tétel (annak ellenére, hogy a tartomány oszlopban a felsorolt alvázszámok és a motorszám nem egyezik az enyémmel)? Webshop kép alapján viszont egyezik, de még mindig nem vagyok biztos, hogy ez az és, hogy ezt kell cserélni. Köszönöm előre is, ha tudtok segíteni.
 

 

'19 szeptembere, nyara körül írtam ide a fórumba, keresd vissza, én most nem találom hirtelen. Akkor szerintem írtam a hibakódot is, az az első szondára vonatkozott. Szerintem neked a másodikat kell cserélned, úgy emlékszem a bank az csak a szondán belüli áramkört jelöli.

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 03. 18. at 9:44, Vardar írta:

'19 szeptembere, nyara körül írtam ide a fórumba, keresd vissza, én most nem találom hirtelen. Akkor szerintem írtam a hibakódot is, az az első szondára vonatkozott. Szerintem neked a másodikat kell cserélned, úgy emlékszem a bank az csak a szondán belüli áramkört jelöli.

Több témában is néztem, de nem találtam. Szerintem is a kettes lesz, sajnos. A motortér alatt van a szonda vagy hátrébb? Elöl rámpára felállva, hátul felbakolva az autót rendesen hozzá lehet férni vagy kínszenvedés lenne?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.