Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

16 órája, Mikulás74 írta:

Na pont ilyen hangja volt az enyémnek is. Cseréltem láncot rajta, 2x is, második után is hamar elkezdett zörögni. Na ott lett elegem az egészből.
Miután felhomályosítottak, hogy ezeknek lehet olajszivattyú baja is, aminek egyik tünete, a zakatoló hidrotőkék alapjáraton. Szóval odáig már nem jutottam, hogy ez most hidrotőke, vagy lánc.
Ezért mondtam, hogy méress olajnyomást rajta.
Meg az a nagyon nem mindegy, mennyi KM van a motorban, az enyémben kb 320 ezer volt már. Bontott olajszivattyút nem akartam, újonnan meg.....jaj.
Az a baj, ha elmész több szerelőhöz, mind madárnak fog nézni, és láncot akarnak cserélni rajta.
Az index fórumon egy öreg szaki vesézte ki ezeket a láncos motorokat, de feladta. Olajpumpa baja volt neki is.
Itt egy video, igaz, angolul van, de kép többet elmond, főleg a vége fele. :( kicsit frissebb motor, de a lényeg ugyanaz.

 

Szia! Megvolt az olajnyomás mérése. Teljesen rendben van ilyen téren is. Igen, már van 340ezer km. a motorban. Volt használva :)

Módosítva : joe89
Link to comment
Megosztás:

18 órája, Maverick087 írta:

Van egy nagy hiányossága ennek az alkatrész listának mégpedig, hogy bosch rendszerű nyereg és tartó nincs benne, legalábbis én nem találtam meg sosem, pedig sokszor kerestem, csak a Lucas...

Hát ezt nem tudom. Nem ismerem még annyira hogy meg tudjam mondani képről melyik-melyik. Szereltem már a Bosch-t de nem ez alapján rendeltem alkatrészt hanem simán csak a webáruháznál választottam ki a fékrendszer típusát. Metrikus a csavar? Mert ugye elvileg bele van préselve a fejébe az anyagminőség száma, lehet hogy sima csavarboltba is tudsz hozzá venni. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

23 órája, zotya975 írta:

Itt a képen melyik? 15-ös?  https://opel.7zap.com/hu/car/t98/j/0/22-1/

Szerintem inkább a 9-es lesz az, és ha így van, akkor a cikkszáma GM 9117770.

Viszont ezzel a cikkszámmal az a baj hogy már nem elérhető több adatbázis szerint sem, mert már nem gyártják ezt az alkatrészt. A Csergő állítólag még tud hozatni, de nem lepődnék meg ha nem így lenne... viszont ha minden igaz ez elvileg egy M12x1.5 40mm hosszú csavar külső torx fejjel, ilyet jó eséllyel lehet kapni csavarboltban is.SCHRAUBE-Opel-Ersatzteil-0543110-9117770-88632-0.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, tgabika76 írta:

Szerintem inkább a 9-es lesz az, és ha így van, akkor a cikkszáma GM 9117770.

Viszont ezzel a cikkszámmal az a baj hogy már nem elérhető több adatbázis szerint sem, mert már nem gyártják ezt az alkatrészt. A Csergő állítólag még tud hozatni, de nem lepődnék meg ha nem így lenne... viszont ha minden igaz ez elvileg egy M12x1.5 40mm hosszú csavar külső torx fejjel, ilyet jó eséllyel lehet kapni csavarboltban is.SCHRAUBE-Opel-Ersatzteil-0543110-9117770-88632-0.jpg

És gondolom legalább 10.9-es szakitó szilárdságú!

Link to comment
Megosztás:

Újra felteszem a kérdést, mert látom, beindult egy kicsit az élet a fórumon. Hátha van valakinek valami ötlete.

Adott egy 2003-as Z14XE motor. Augusztus óta néha azt csinálja, hogy ha leállitom és még meleg motornál ujrainditom (akár fél órára rá), nehezen indul, kb 3-4 másodpercnyi inditózás után röffen be. Hideg motornál mindig pöccre indul. Hibakód nincs. Meleg motornál az esetek kb 40-50 százalékában jön elő a hiba. A motor amúgy szépen jár, húz, fogyasztásnövekedést nem tapasztaltam.

Mi okozhatja a problémát?

Link to comment
Megosztás:

26 perce, sziklaboci írta:

Urak, ha szeretném lecserélni a hátsó dobfékeket tárcsafékekre, kell papírozni valamit?

Elvileg kéne, az ilyen mértékű átalakítás engedélyköteles, de gyakorlatileg sehol sincs feltüntetve hogy az autó milyen fékrendszerrel érkezett a gyárból (illetve talán a gyári adatbázisból ki lehet deríteni alvázszám alapján, de azt meg senki se nézi), szóval ha rendesen, gyárira csinálod meg, sose fogják észrevenni, még műszakin se. :doze:

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
8 órája, Vardar írta:

Sziasztok!

Kézi váltórudazatban található ez az elem. Ezt a rudazatban mi tartja a helyén? Az egy dolog, hogy kiveszem belőle a csapszeget, de valami olyan elem tartja a saját rúdjában, ami nem tűnik menetesnek és a fejét se tudtam beazonosítani. Rosszul láttam, cserélhető csak ez valahogy?

Sajna minden képen csak az a feje látszik amit írsz, de itt szétszedve azt látni hogy a másik végén önzáró anya van, van ahol meg rugós lemezkét láttam:

47ea8d5a2bba554a35686412cfb18929.png

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

12 perce, zotya975 írta:

Sajna minden képen csak az a feje látszik amit írsz, de itt szétszedve azt látni hogy a másik végén önzáró anya van, van ahol meg rugós lemezkét láttam:

47ea8d5a2bba554a35686412cfb18929.png

Köszönöm, megpróbálom megnézni. Ezt a részt éreztem a leglötyögősebbnek a rudazatban, de azt nem tudtam eldönteni, hogy a csapszeg és/vagy a műanyagidom ludas-e a dologban.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

22 perce, Vardar írta:

Köszönöm, megpróbálom megnézni. Ezt a részt éreztem a leglötyögősebbnek a rudazatban, de azt nem tudtam eldönteni, hogy a csapszeg és/vagy a műanyagidom ludas-e a dologban.

Régebben itt két cserélhető sasszeg-rugós stift volt, talán úgy gondolták ez nem kopik annyira. 

Link to comment
Megosztás:

16 perce, joe89 írta:

Sziasztok! Z14XEP motorkodú G Astrába a szerelő Q8 5W40-et töltött. Elvileg ez nem tudja a Dexos 2-t. Ez mekkora probléma lehet ? Vagy nincs jelentősége ? Köszönöm!

Egy csereperiódus alatt nem fogja tönkrevágni a motort.Enyém is ilyen motorkódú .Volt már abban is egyszer másfajta olaj.Semmi baja nem lett tőle.8-ezer után lecseréltem ugyis vezérlés cserés volt.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

45 perce, kingblue írta:

Egy csereperiódus alatt nem fogja tönkrevágni a motort.Enyém is ilyen motorkódú .Volt már abban is egyszer másfajta olaj.Semmi baja nem lett tőle.8-ezer után lecseréltem ugyis vezérlés cserés volt.

Köszi szépen!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, joe89 írta:

Sziasztok! Z14XEP motorkodú G Astrába a szerelő Q8 5W40-et töltött. Elvileg ez nem tudja a Dexos 2-t. Ez mekkora probléma lehet ? Vagy nincs jelentősége ? Köszönöm!

GM-LL-A-025-öt tudja? Az is megfelel, nem kell feltétlenül a Dexos 2.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, joe89 írta:

Sziasztok! Z14XEP motorkodú G Astrába a szerelő Q8 5W40-et töltött. Elvileg ez nem tudja a Dexos 2-t. Ez mekkora probléma lehet ? Vagy nincs jelentősége ? Köszönöm!

 

3 perce, Vardar írta:

GM-LL-A-025-öt tudja? Az is megfelel, nem kell feltétlenül a Dexos 2.

Elvileg azt se tudja a sima Q8 5W40-es. Lehet hülye vagyok, de ahogy néztem inkább az 5W30-asok tudják ezeket.

Link to comment
Megosztás:

23 órája, joe89 írta:

 

Elvileg azt se tudja a sima Q8 5W40-es. Lehet hülye vagyok, de ahogy néztem inkább az 5W30-asok tudják ezeket.

Dexos 2 olajok nagy része 5W30-as, de a GM-LL-A/B-025-öt már 5W40-esek is tudják. Utóbbi szabványok (benzin/dízelt jelent az A/B) régebbiek, a G Astra motorjaival egy idősek kb., míg a Dexos 2 tizen pár éves. Ökölszabály G Astránál, hogy láncosnak 5W30, szíjasnak 5W40. De mindenki a saját gépkönyvét nézze meg, az mit ír.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Vardar írta:

Dexos 2 olajok nagy része 5W30-as, de a GM-LL-A/B-025-öt már 5W40-esek is tudják. Utóbbi szabványok (benzin/dízelt jelent az A/B) régebbiek, a G Astra motorjaival egy idősek kb., míg a Dexos 2 tizen pár éves. Ökölszabály G Astránál, hogy láncosnak 5W30, szíjasnak 5W40. De mindenki a saját gépkönyvét nézze meg, az mit ír.

Igen, az 5W30 lett volna a jobb. Mást nem tudok mint a csereperiódust jól leszűkítem. Ezért nem akarom most azonnal megint lecserélni. Főleg hogy keveset is megyek vele. Mindenesetre egy évet nem fogok vele várni.  Nagyon úgy nézki, hogy mégse szabad mindent szerelőre bízni... Sose nyúlok semmibe bele, nem szar alkatrészeket rakatok bele. Viszont ez egy kicsit mellényúlás volt. Ja és ami a pláne az egészben.. Szenvedtem a zörgéssel. Olajcsere, vezérlés kompletten egyben megvolt. Olajcsere után 30 km-et mentem zörgés nélkül , mondom de jó megszűnt. Utána megint. Azóta már leszarom nagy ívben, hadd zörögjön. De lehet hogy pont a nem bele való olaj miatt zörög ? :D Mert mutattam szakembernek, igazából nem nagyon mondták meg hogy mi lehet. Csak találgatás...

Módosítva : joe89
Link to comment
Megosztás:

10 órája, joe89 írta:

Igen, az 5W30 lett volna a jobb. Mást nem tudok mint a csereperiódust jól leszűkítem. Ezért nem akarom most azonnal megint lecserélni. Főleg hogy keveset is megyek vele. Mindenesetre egy évet nem fogok vele várni.  Nagyon úgy nézki, hogy mégse szabad mindent szerelőre bízni... Sose nyúlok semmibe bele, nem szar alkatrészeket rakatok bele. Viszont ez egy kicsit mellényúlás volt. Ja és ami a pláne az egészben.. Szenvedtem a zörgéssel. Olajcsere, vezérlés kompletten egyben megvolt. Olajcsere után 30 km-et mentem zörgés nélkül , mondom de jó megszűnt. Utána megint. Azóta már leszarom nagy ívben, hadd zörögjön. De lehet hogy pont a nem bele való olaj miatt zörög ? :D Mert mutattam szakembernek, igazából nem nagyon mondták meg hogy mi lehet. Csak találgatás...

Ez a láncos opel moci kész mérnöki csoda. Az egész olajrendszere nagyon érzékeny, ha valahol elmegy az olajnyomás, zakatolással reagál rá. Nekem a 16 hidrotőkéből 5 volt összenyomható, elkezdtem cserélgetni, de az újak is azt csinálták. Ha elmegy a nyomás, a hidraulikus láncfeszítő is lazul.
Nem volt nagyon olajkokszos a motorod belülről?
Bár ahány ilyen láncos motoros corsa mellett megállok a pirosnál, mind zörög.
Igazság szerint nekem nem is a zörgéssel volt bajom, hanem a borzalmas olajfogyasztásával. Tette ezt annak ellenére, hogy szinte tökéletes gyűrűk+hengerfal volt. 1000km-en több mint egy liter olaj elfogyott. Alatta semmi olajfolt, semmi füst.
Végére mondtam, ehhez a motorhoz nem szerelő kell, hanem valamilyen sámán.

Link to comment
Megosztás:

56 perce, Mikulás74 írta:

Ez a láncos opel moci kész mérnöki csoda. Az egész olajrendszere nagyon érzékeny, ha valahol elmegy az olajnyomás, zakatolással reagál rá. Nekem a 16 hidrotőkéből 5 volt összenyomható, elkezdtem cserélgetni, de az újak is azt csinálták. Ha elmegy a nyomás, a hidraulikus láncfeszítő is lazul.
Nem volt nagyon olajkokszos a motorod belülről?
Bár ahány ilyen láncos motoros corsa mellett megállok a pirosnál, mind zörög.
Igazság szerint nekem nem is a zörgéssel volt bajom, hanem a borzalmas olajfogyasztásával. Tette ezt annak ellenére, hogy szinte tökéletes gyűrűk+hengerfal volt. 1000km-en több mint egy liter olaj elfogyott. Alatta semmi olajfolt, semmi füst.
Végére mondtam, ehhez a motorhoz nem szerelő kell, hanem valamilyen sámán.

Szia! Olajfogyasztás az nem észrevehető, legalábbis 1000km alatt még mindig tele van a nívó pálca. Nem tudom mi lehet, de majd azért megpróbálom normális, bele való olajjal, hátha legalább halkul. Mert megszűnni úgyse fog, abba biztos vagyok. Viszont a láncfeszítő is cserélve lett a komplett vezérléssel.Olajnyomás mérés is volt, az is teljesen rendben. Nem füstöl, nem rángat, jól gyorsul, minden rendben csak ez a k..va zörgés. De szerintem ez ilyen marad :D Ja és Z14XEP. Twinport rudazat se lötyög benne.

Módosítva : joe89
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.