gedikart Elküldve November18, 2020 Megoszt Elküldve November18, 2020 On 2020. 11. 17. at 15:02, nzozz írta: Elég dugulás-szerűen hangzik elsőre. Lehet volt valami szennyeződés a kanna alján vagy nem tudom. Egy üzemanyagszűrő cserét lenne érdemes megpróbálni (az viszonylag könnyen, gyorsan megvan, ha épek a csatlakozók és van hozzá megfelelő fogó), ha az nem segít, akkor szerintem ki kéne venni az üzemanyag szivattyút, azon is szokott lenni egy előszűrő. Meglepő mennyiségű szennyeződés tud összegyűlni az üzemanyag tartály alján, ami azért tud problémát okozni. Nagy szenvedések árán (akna nélkül az utcán), de levettem a benzinszűrőt (az egyik csati könnyebben lejött, de másiknak a belső fele nem akart engedni, ill rálátás sem volt rá). Rákapcsoltam a szivattyú tesztre, és sárgás, olyan vaníliapuding színű benzin kezdett folyni a benzinszűrű helyére rakott ásványvizes palackba... Utána sorban töltöttük az 5 literes palackokat, és folyamatosan tisztult a dolog, az utolsó 6 liter már teljesen tiszta benzin volt. Ezt követően a motortér felől is meg lett bontva az ág, és elsőként levegővel kinyomattuk a trutyit hátra irányba küldve, majd fecskendővel benzint nyomattunk bele. Volt egy 1,5 éve valamiért tartalékba eltett üzemanyagszűrőnk, azt tettük fel a folyamat végén. Pár próbálkozás után nehezen, de beröffent az autó, és úgy tűnik jó is lett. Így festett a tankból kiszivattyúzott mix: http://www.kepfeltoltes.eu/images/2020/11/18/375IMG_20201118_135856.jpg 3 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November19, 2020 Megoszt Elküldve November19, 2020 11 órája, gedikart írta: Nagy szenvedések árán (akna nélkül az utcán), de levettem a benzinszűrőt (az egyik csati könnyebben lejött, de másiknak a belső fele nem akart engedni, ill rálátás sem volt rá). Rákapcsoltam a szivattyú tesztre, és sárgás, olyan vaníliapuding színű benzin kezdett folyni a benzinszűrű helyére rakott ásványvizes palackba... Utána sorban töltöttük az 5 literes palackokat, és folyamatosan tisztult a dolog, az utolsó 6 liter már teljesen tiszta benzin volt. Ezt követően a motortér felől is meg lett bontva az ág, és elsőként levegővel kinyomattuk a trutyit hátra irányba küldve, majd fecskendővel benzint nyomattunk bele. Volt egy 1,5 éve valamiért tartalékba eltett üzemanyagszűrőnk, azt tettük fel a folyamat végén. Pár próbálkozás után nehezen, de beröffent az autó, és úgy tűnik jó is lett. Így festett a tankból kiszivattyúzott mix: http://www.kepfeltoltes.eu/images/2020/11/18/375IMG_20201118_135856.jpg Az komoly....sose láttam még ilyet. Nagyon régi, éveket állt kismoci-kapálógép tankból-karbiból sem szokott ilyen kijönni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
K86Opel Elküldve November19, 2020 Megoszt Elküldve November19, 2020 (edited) On 2020. 11. 17. at 15:08, kingblue írta: Hali.100-as benzin nem okoz semmi problémát esetleg a kannában volt valami szennyeződés ami a tankba került.Ha ráadod a gyújtást akkor elindul a szivattyú?2mp-ig búgnia kellene. Nem egy story-t hallottam már, illetve saját tapasztalatom is van korábban hibátlanul működő, majd "gondoskodós" prémium benzin után totál megmakkanó kocsiról, szóval csak óvatosan. Injektor, pumpa, rángatás, fulladás, égéskimaradás, 3hengerezés... még PCV szelep átszakadás (!!!) is összejött már puszta gondoskodásból betöltött "récsing" benzin tankolása után. Ez főleg annak fényében kínos, hogy a prémium benzin tankolása totál placebo egy 95-re hitelesített, nem verseny-tuning motornál. Csak a jó ég tudja, hogy milyen adalékok vannak benne, ami persze oldószerként szépen betámadhat mindent, amihez hozzáér. Ez meg egy öreg autóban - ahol a legtöbben szeretnek vágyvezérelten "motortisztogatni" pár kósza, de soha vissza nem térő lóerő reményében - pusztító hatású lehet... Ismétlem: azért csak óvatosan! :D Módosítva November19, 2020 : K86Opel Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve November19, 2020 Megoszt Elküldve November19, 2020 (edited) 17 perce, K86Opel írta: Nem egy story-t hallottam már, illetve saját tapasztalatom is van korábban hibátlanul működő, majd "gondoskodós" prémium benzin után totál megmakkanó kocsiról, szóval csak óvatosan. Injektor, pumpa, rángatás, fulladás, égéskimaradás, 3hengerezés... még PCV szelep átszakadás (!!!) is összejött már puszta gondoskodásból betöltött "récsing" benzin tankolása után. Ez főleg annak fényében kínos, hogy a prémium benzin tankolása totál placebo egy 95-re hitelesített, nem verseny-tuning motornál. Csak a jó ég tudja, hogy milyen adalékok vannak benne, ami persze oldószerként szépen betámadhat mindent, amihez hozzáér. Ez meg egy öreg autóban - ahol a legtöbben szeretnek vágyvezérelten "motortisztogatni" pár kósza, de soha vissza nem térő lóerő reményében - pusztító hatású lehet... Ismétlem: azért csak óvatosan! :D Hát nem tudom én már régóta prémiummal járok.Semmi baja az autómnak.Főleg mióta megemelték az etanol tartalmat .Az etanol is oldja keményen a szutykot.Ezért is maradtam az E5-ös prémiumnál.MOL-nál is van meg a Shell-nél is. Módosítva November19, 2020 : kingblue Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve November20, 2020 Megoszt Elküldve November20, 2020 On 2020. 11. 19. at 7:52, zotya975 írta: Az komoly....sose láttam még ilyet. Nagyon régi, éveket állt kismoci-kapálógép tankból-karbiból sem szokott ilyen kijönni. Vissza lettek pörgetve az események, és kiderült, hogy tévesen a benzines polcra került egy másik flakon is, és a 7 liter megmaradt 100-as benzin betöltése után kb 2,5-3 liter fagyálló, esetleg ablakmosó került betöltésre. Kora reggel (5 órakor történt), és ha apám beleszagolt volna mindkét flakonba... akkor nincs ez a történet. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November21, 2020 Megoszt Elküldve November21, 2020 14 órája, gedikart írta: Vissza lettek pörgetve az események, és kiderült, hogy tévesen a benzines polcra került egy másik flakon is, és a 7 liter megmaradt 100-as benzin betöltése után kb 2,5-3 liter fagyálló, esetleg ablakmosó került betöltésre. Kora reggel (5 órakor történt), és ha apám beleszagolt volna mindkét flakonba... akkor nincs ez a történet. Nálam olyan volt hogy felcseréltem a keverékes ( kismocihoz) és a sima 95-ös ( fűnyíró) benyát, szerencsére nem volt tök üres a kimotor tankja így megúsztam gond nélkül elég volt neki az a kenés amit a maradék olaj adott. Azóta a kanna is meg van írva meg a polc is ahová rakom őket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
vaszabi79 Elküldve November22, 2020 Megoszt Elküldve November22, 2020 Szisztok! Újabb problémára leltem az autóban. Észrevettem egy pici hűtőfolyadék foltot(ha szemben állsz a kocsival) a kocsi bal oldalánál közvetlenül a hűtő leeresztőcsonkja mellett. Átnézve a hűtőt azt vettem észre, hogy a hűtő függőleges műanyag teste és a vízsztíntes hűtőcsövek találkozásánál szinte mindegyiknél gyengén szivárog. Szerintetek ez javítható vagy vehetem meg az új hűtőt? Ha vennem kell milyen márkát ajánlanátok? Köszi! Üdv Szabolcs Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve November22, 2020 Megoszt Elküldve November22, 2020 29 perce, vaszabi79 írta: Szisztok! Újabb problémára leltem az autóban. Észrevettem egy pici hűtőfolyadék foltot(ha szemben állsz a kocsival) a kocsi bal oldalánál közvetlenül a hűtő leeresztőcsonkja mellett. Átnézve a hűtőt azt vettem észre, hogy a hűtő függőleges műanyag teste és a vízsztíntes hűtőcsövek találkozásánál szinte mindegyiknél gyengén szivárog. Szerintetek ez javítható vagy vehetem meg az új hűtőt? Ha vennem kell milyen márkát ajánlanátok? Köszi! Üdv Szabolcs Hali.Hát azzal nemigen tudsz mit kezdeni sajna .Csere lesz a megoldás.Márkában nem tudom melyik a legjobb.Én ugy hallottam hogy a Nissens elég jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December6, 2020 Megoszt Elküldve December6, 2020 Pár napja folyamatosan jelzett az alacsony hűtőfolyadék szint figyelmeztetés, pedig a szint rendben van. A jeladóra gyanakodtam, de kiszedve a tartályt azt láttam hogy az úszó ( ami szerintem mágneses elven ad jelet) szét van esve ott zörög a tartályban. Egy darabja ki is jött a másik túl nagy. Ez viszonylag jó hír, mert a tartály olcsóbb mint a jeladó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kelly Elküldve December6, 2020 Megoszt Elküldve December6, 2020 Sziasztok.Egyszer kérdeztem már, választ sajna nem kaptam. Van egy P1405 hibakódom. Kipufogógáz visszavezetés érzékelő, áramkör alacsony, jelen van. Törlöm de egyből visszajön. Egr-kiszedtem pucolgattam, a helyzet változatlan .Egr csere? Jól tippelem? Motor x14 xe 2001-es. Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December6, 2020 Megoszt Elküldve December6, 2020 2 órája, kelly írta: Sziasztok.Egyszer kérdeztem már, választ sajna nem kaptam. Van egy P1405 hibakódom. Kipufogógáz visszavezetés érzékelő, áramkör alacsony, jelen van. Törlöm de egyből visszajön. Egr-kiszedtem pucolgattam, a helyzet változatlan .Egr csere? Jól tippelem? Motor x14 xe 2001-es. Köszi Találkoztam már olyannal X12XE corsánál, hogy a pucolás nem segített csak a csere, mert nem mechanikus problémája volt az EGR-nek hanem elektromos. De hogy ez van-e nálad is azt nem tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vardar Elküldve December6, 2020 Megoszt Elküldve December6, 2020 Gyertya csere közben sikerült eltörni a szelepfedél burkolatot, amin az Opel Ecotec felirat van. Van ennek valami hő/zaj szigetelő funkciója ennek vagy csak dekorációs elem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve December6, 2020 Megoszt Elküldve December6, 2020 (edited) 31 perce, Vardar írta: Gyertya csere közben sikerült eltörni a szelepfedél burkolatot, amin az Opel Ecotec felirat van. Van ennek valami hő/zaj szigetelő funkciója ennek vagy csak dekorációs elem? Csak dekorációs elem.Fedi a trafósort.Ennyi a funkciója. Módosítva December6, 2020 : kingblue 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
hazi1966 Elküldve December7, 2020 Megoszt Elküldve December7, 2020 Sziasztok.Azt szeretném megkérdezni tőletek,van egy C16NZ OPEL ASTRA F.Megosztottam a videót nekem is ugyanezt csinálja.Mi lehet a bajaKöszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December8, 2020 Megoszt Elküldve December8, 2020 18 órája, hazi1966 írta: Sziasztok.Azt szeretném megkérdezni tőletek,van egy C16NZ OPEL ASTRA F.Megosztottam a videót nekem is ugyanezt csinálja.Mi lehet a bajaKöszi Lehet több minden is, üzemanyag oldalról eltömődött a szűrő, kopott, keveset szállító, haldokló pumpa. Gyújtás oldalról gyujtás elektronika, modul-trafó jeladó, elosztó-rotor, kábelek, gyertyák. Ritkán, de van olyan is hogy valamelyik dob vagy a katalizátor összeroskad a kiáramló kipufogó gáz nehezen távozik fojtja a motort. Érdemes az olcsóbb amúgy is időnként cserélendő alkatrészek felől haladni, minden csere után megnézni hogy történt-e változás. Üzemanyag szűrő, gyertyák, rotor-elosztó, gyertyakábelek. A végére kell hagyni a drágábbat, benzinpumpa, gyújtás elektronika. Jó ha van ugyanilyen motorral szerelt autó ismerősnek, és a drágább alkatrészeket átpakolni egy próbára vásárlás előtt. Aztán: ha a benzin és a gyujtás rendben van kell még a helyes benzin-levegő keverék arány a jó motorműködéshez. A szívóoldali tömítetlenség megzavarhatja ezt. Át kell nézni a csöveket, csatlakozásokat az injektorház környékén. Minden vákumcsövet ellenőrizni, nem lehet lecsúszott, kirepedt. A tűzfalon található " ufó" szelep csöveiben nincs-e szénpor az aktívszén szűrőből? Ha a hiba hidegen is előjön a lambda szondát ki lehet zárni, mert itt még egy vezetékes van fűtetlen, a motorvezérlő hidegen nem figyeli. A kétvezetékes vízhőfok jeladót viszont igen, ezt multiméterrel ki lehet mérni. Az injektorfedél mögött van a szélvédő felől, általában " kék feje" van neki. Lehúzod a csatit, rámérsz különböző hőfokon: 100C ~ 180 Ohm 80C ~ 320 Ohm 60C ~ 650 Ohm 40C ~ 1.18 kOhm 20C ~ 2.45 kOhm 0C ~ 5.6 kOhm -10C ~ 9.45 kOhm -20C ~ 15 kOhm Gyujtási idő? Ezt stroboszkóppal lehet ellenőrizni, bár nem tudom itt lehet-e állítani. Most így ami eszembe jut, ennyi. Szerk: egy topical kicsit eltévedtél, ez ugye a G astra te pedig az F astrához akartál írni gondolom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hazi1966 Elküldve December8, 2020 Megoszt Elküldve December8, 2020 Bocst nem figyeltem.Köszi a választ Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December8, 2020 Megoszt Elküldve December8, 2020 32 perce, hazi1966 írta: Bocst nem figyeltem.Köszi a választ Nincs mit, semmi gond! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomi_bacsi Elküldve December9, 2020 Megoszt Elküldve December9, 2020 Üdv mindenkinek! Z16XEP motorral kapcsolatos kérdésem lenne, a jelenség, hogy terhelésnél nem húz úgy az autó mint hidegen alacsonyabb sebességtartományban. Mindegy mennyire nyomja az ember a gázt, szépen komótosan húz. Hibakód olvasásnál a következőt dobta ki: P1113-2 szívótér hossz változtató potméter alacsony fesz. Gondolom nem nyitja ki a második torkot. Volt már tapasztalata valakinek ezzel kapcsolatban? Mi szabályozza, hogy mikor nyisson, milyen szenzor vagy jeladó lehet a bűnös? A motor csendes, nem rángat alapjáraton, nem csattog és nem zörög. Ha valakinek van ötlete azt szívesen venném. Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
P.Tibor Elküldve December16, 2020 Megoszt Elküldve December16, 2020 Sziasztok! Egy hibával kapcsolatosan szeretnék segítséget kérni! Van egy 2004-es 1.6 16v autóm. Arra a jelenségre lettem figyelmes hogy kb 2 km megtétele után (hideg indítástól) elkezd valami kopogni az autóban. Ha 20 km/h alá lassitok ez a jelenség megszűnik gyorsítokakkor újra hallható., 70-80km/h felett vagy megszűnik vagy nem hallható a motorhang melett. Amennyiben lejtőn lefelé gázadás nélkül de sebességben hagyva az autót úgymond legurulok (40-50 km/h is felgyorsul) nincs semmi hang de ahogy a lejtő aljára leérek és gázt adok újra előjön. A kocsiban kb 230 ezer km van. A hang valamikor hangosabb van amikor halkabb! Alapjáraton nem hallható a kopogó hang! Ha esetleg valaki találkozott ilyen jelenséggel legyen szíves ossza meg velem a hiba okát. Egyenlőre az autó szerelőm sem találja a hiba okát, de nagyon zavaró. Az autó menetteljesítménye nem lett rosszabb semmit nem lehet észlelni a hangon kívül! Válaszokat előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve December16, 2020 Megoszt Elküldve December16, 2020 5 perce, P.Tibor írta: Sziasztok! Egy hibával kapcsolatosan szeretnék segítséget kérni! Van egy 2004-es 1.6 16v autóm. Arra a jelenségre lettem figyelmes hogy kb 2 km megtétele után (hideg indítástól) elkezd valami kopogni az autóban. Ha 20 km/h alá lassitok ez a jelenség megszűnik gyorsítokakkor újra hallható., 70-80km/h felett vagy megszűnik vagy nem hallható a motorhang melett. Amennyiben lejtőn lefelé gázadás nélkül de sebességben hagyva az autót úgymond legurulok (40-50 km/h is felgyorsul) nincs semmi hang de ahogy a lejtő aljára leérek és gázt adok újra előjön. A kocsiban kb 230 ezer km van. A hang valamikor hangosabb van amikor halkabb! Alapjáraton nem hallható a kopogó hang! Ha esetleg valaki találkozott ilyen jelenséggel legyen szíves ossza meg velem a hiba okát. Egyenlőre az autó szerelőm sem találja a hiba okát, de nagyon zavaró. Az autó menetteljesítménye nem lett rosszabb semmit nem lehet észlelni a hangon kívül! Válaszokat előre is köszönöm! Hali.Hát ezt innen nehéz lesz megmondani.Próbáld meg kiszűrni hogy honnan hallható.Középről a motor felől vagy jobb bal oldalról a kerekek felől.Esetleg járó motornál álló helyzetben kissé emelni a fordulatot hátha akkor jelentkezik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
P.Tibor Elküldve December16, 2020 Megoszt Elküldve December16, 2020 49 perce, kingblue írta: Hali.Hát ezt innen nehéz lesz megmondani.Próbáld meg kiszűrni hogy honnan hallható.Középről a motor felől vagy jobb bal oldalról a kerekek felől.Esetleg járó motornál álló helyzetben kissé emelni a fordulatot hátha akkor jelentkezik. Álló helyzetben emelt fordulatnál sem hallani ezt a hangot már próbáltuk. Futóműre sem gyanakszom azért mert a kattogás intenzitása nem változik ha a lassabban vagy gyorsabban megyek vele. Kuplung vagy sebeségváltó adhat ilyen hangot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December16, 2020 Megoszt Elküldve December16, 2020 27 perce, P.Tibor írta: Álló helyzetben emelt fordulatnál sem hallani ezt a hangot már próbáltuk. Futóműre sem gyanakszom azért mert a kattogás intenzitása nem változik ha a lassabban vagy gyorsabban megyek vele. Kuplung vagy sebeségváltó adhat ilyen hangot? Nem valószínű. Az össze kipufogó tartó gumibak megvan? Motortartó bakok épek, nem lógnak? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve December19, 2020 Megoszt Elküldve December19, 2020 Sziasztok, Van valakinek tuti beszerzési forrása az alábbi alkatrészekhez? Ezek ugyan újak de ahogy látszik a porvédő gumik eltérőek, a csúszó vezető átmérője pedig ami a nyeregbe megy az nagy. 34-es, Bosch, hátsó nyeregbe kellenének megint, de ahány javító készlet annyi fajta féle sz.rt raknak bele. Ki vannak szakadva a porvédők azért akarom őket cserélni.... Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December20, 2020 Megoszt Elküldve December20, 2020 11 órája, Maverick087 írta: Sziasztok, Van valakinek tuti beszerzési forrása az alábbi alkatrészekhez? Ezek ugyan újak de ahogy látszik a porvédő gumik eltérőek, a csúszó vezető átmérője pedig ami a nyeregbe megy az nagy. 34-es, Bosch, hátsó nyeregbe kellenének megint, de ahány javító készlet annyi fajta féle sz.rt raknak bele. Ki vannak szakadva a porvédők azért akarom őket cserélni.... Köszi Hát ránézésre ez olyan, de ugye ez csak egy kép: https://cromax.hu/hatso_feknyereg_gumikarmantyu_klt_opel_astra_g_zafira_a_44711 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve December24, 2020 Megoszt Elküldve December24, 2020 On 2020. 12. 16. at 18:15, P.Tibor írta: Sziasztok! Egy hibával kapcsolatosan szeretnék segítséget kérni! Van egy 2004-es 1.6 16v autóm. Arra a jelenségre lettem figyelmes hogy kb 2 km megtétele után (hideg indítástól) elkezd valami kopogni az autóban. Ha 20 km/h alá lassitok ez a jelenség megszűnik gyorsítokakkor újra hallható., 70-80km/h felett vagy megszűnik vagy nem hallható a motorhang melett. Amennyiben lejtőn lefelé gázadás nélkül de sebességben hagyva az autót úgymond legurulok (40-50 km/h is felgyorsul) nincs semmi hang de ahogy a lejtő aljára leérek és gázt adok újra előjön. A kocsiban kb 230 ezer km van. A hang valamikor hangosabb van amikor halkabb! Alapjáraton nem hallható a kopogó hang! Ha esetleg valaki találkozott ilyen jelenséggel legyen szíves ossza meg velem a hiba okát. Egyenlőre az autó szerelőm sem találja a hiba okát, de nagyon zavaró. Az autó menetteljesítménye nem lett rosszabb semmit nem lehet észlelni a hangon kívül! Válaszokat előre is köszönöm! Nem lehet inkább kattogó hang? A tenkszellőztető szelep már idegesített pár autóst! Légszürő ház mögött van a tűzfal felé. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts