Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

57 perce, sziklaboci írta:

Okulásként megosztanék egy friss tapasztalatot: pár hete vezérléscserekor vízpumpacsere is volt, kapott egy valeo-t, ami kibírt kemény 1000 km-t és elkezdett visítani. Lehetett szétszedni megint az egészet, kapott egy Graf-ot. Ez egy rendkívül jólsikerült vezérléscsere volt, eddig az a mérleg hogy két "új" alkatrész is gyári hibás volt, ez a pumpa és a vezérműtengely-jeladó. 

Igen sajna az utángyártott alkatrészekben elég nagy a szórás úgy minőségben mint árban.Zsákbamacska.

Link to comment
Megosztás:

21 órája, zotya975 írta:

 

Klímahűtőt szedtem szét, de igazából elakadtam. A hátsó része lejött, ott tudtam volna csapágyat kenni, de elöl nem jön le a lapát tartó. Így meg nem férek hozzá az első csapágyhoz

d45d43640eb6facb654c2c02677b6575.jpg

f3d034261d4bc54e9a0b490afcc2a4b2.jpg

Nem dobtam ki, néha még nézegetem, de nem jövök rá hogyan tovább. 

Tehát alapvetően ebben a jelenlegi állapotában már szét lehetne húzni a motort, kiemelni a forgórészt az állórészből, csak itt nem valami lapolt tengelyvég van (mint egész sok más típusnál, amiket láttam a videókban), hanem a háromszög alakú alkatrész van rápréselve a tengelyre és az forog, ahhoz csatlakozik maga a ventilátor járókerék? Ha igen, akkor valami csapágylehúzó jellegű szerszámmal vagy egy préssel lehetne megpróbálni szétszedni. A furatokat fel lehetne használni a rögzítéshez a szétszedésnél, mert így kép alapján nem nagyon lehet alá beakasztani, betolni semmit, ami meg tudná támasztani. Esetleg szimplán belehajtani mind a három menetes furatba 1-1 csavart és azokkal "letolni" a tengelyről azt a "csillagot"? Bár az meg lehet deformálná a motor burkolatot, a hevítés meg a forgórész szigetelést tenné tönkre... Visszafelé lehet még problémásabb, valószínűleg újra kell gyártani azt a csillagszerű alkatrészt illetve egy lapolást kialakítani a tengely egy részén, hogy egyszerűen rögzíteni lehessen radiálisan és axiálisan is a ventilátor lapátot (megfelelő zsugorkötést kialakítani nehezebb, de lehet, hogy a csavaroshoz meg kevés a hely). Illetve kéne 2db siklócsapágyat is készíteni, elvégre azért lett szétszedve az egész. Hát nem egyszerű. Az alkatrész tervezés-gyártás még csak-csak megoldható, de annyira nagy motivációm nincs megvenni, majd esetleg selejtezni több ventilátort is, ha valami mégse úgy sikerül, ahogy kéne, annyira nem olcsók. Ráadásul ezt meg akartam volna játszani egy Astra J -vel, ott a digit klíma miatt szerintem többet megy a ventilátor. De annyi biztos, hogy az jelenleg sokkal jobban nyikorog. Viszont - képek alapján - az egy még kevésbé szerelhető/javítható valami...

Link to comment
Megosztás:

53 perce, nzozz írta:

Tehát alapvetően ebben a jelenlegi állapotában már szét lehetne húzni a motort, kiemelni a forgórészt az állórészből, csak itt nem valami lapolt tengelyvég van (mint egész sok más típusnál, amiket láttam a videókban), hanem a háromszög alakú alkatrész van rápréselve a tengelyre és az forog, ahhoz csatlakozik maga a ventilátor járókerék? Ha igen, akkor valami csapágylehúzó jellegű szerszámmal vagy egy préssel lehetne megpróbálni szétszedni. A furatokat fel lehetne használni a rögzítéshez a szétszedésnél, mert így kép alapján nem nagyon lehet alá beakasztani, betolni semmit, ami meg tudná támasztani. Esetleg szimplán belehajtani mind a három menetes furatba 1-1 csavart és azokkal "letolni" a tengelyről azt a "csillagot"? Bár az meg lehet deformálná a motor burkolatot, a hevítés meg a forgórész szigetelést tenné tönkre... Visszafelé lehet még problémásabb, valószínűleg újra kell gyártani azt a csillagszerű alkatrészt illetve egy lapolást kialakítani a tengely egy részén, hogy egyszerűen rögzíteni lehessen radiálisan és axiálisan is a ventilátor lapátot (megfelelő zsugorkötést kialakítani nehezebb, de lehet, hogy a csavaroshoz meg kevés a hely). Illetve kéne 2db siklócsapágyat is készíteni, elvégre azért lett szétszedve az egész. Hát nem egyszerű. Az alkatrész tervezés-gyártás még csak-csak megoldható, de annyira nagy motivációm nincs megvenni, majd esetleg selejtezni több ventilátort is, ha valami mégse úgy sikerül, ahogy kéne, annyira nem olcsók. Ráadásul ezt meg akartam volna játszani egy Astra J -vel, ott a digit klíma miatt szerintem többet megy a ventilátor. De annyi biztos, hogy az jelenleg sokkal jobban nyikorog. Viszont - képek alapján - az egy még kevésbé szerelhető/javítható valami...

Az a baj hogy arra sem jövök ré, hogy préselt tengely-tárcsa kapcsolat  ahogy írtad, vagy esetleg menetes, csak annyira el van korrodálva a vége hogy nem látszik a menet kezdete. Márpedig amig nem tisztázom addig, nem tudom leszedni sem. Alapból semmi baja, csak ki van száradva a csapágy és ahogy forog hallatszik hogy kenés nélkül fut. Vettem másikat bontóban, de ez jó lenne tartaléknak, ha tovább tudnám bontani. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajna erősödik a kormány tekerésre pattogó, ropogó hang amit a kormányon nem érzékelek, de kasznin és a fékpedálon mintha átjönne... egyszer egy szerelő megszilikonozta az összes gömbfejet és szilentet akkor pár napig elhallgatott. Aztán cseréltünk stabpálcát azután is pár napig csönd volt, de alig tudták befeszegetni a helyére pajszerrel, nem tudom ez mire utalhat. Remélem hogy tényleg csak valamelyik szilent/gömbfej és nem a kormánymű. A kormánymű hibát azt ki lehet valahogy zárni? Esetleg akkor a kormánykeréken is éreznem kéne a hanggal járó dolgokat? Arra gondoltam kicseréltetem az összes szilentet és gömbfejet elöl, úgyis 90% még gyári. Csak ezután nem érintene jól, ha kiderülne hogy kormánymű... :D Van esetleg ötletetek? Tudom, hallanotok kéne a jelenséget de hátha tudtok valami okosat.

Módosítva : BoMa
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, BoMa írta:

Sziasztok!

Sajna erősödik a kormány tekerésre pattogó, ropogó hang amit a kormányon nem érzékelek, de kasznin és a fékpedálon mintha átjönne... egyszer egy szerelő megszilikonozta az összes gömbfejet és szilentet akkor pár napig elhallgatott. Aztán cseréltünk stabpálcát azután is pár napig csönd volt, de alig tudták befeszegetni a helyére pajszerrel, nem tudom ez mire utalhat. Remélem hogy tényleg csak valamelyik szilent/gömbfej és nem a kormánymű. A kormánymű hibát azt ki lehet valahogy zárni? Esetleg akkor a kormánykeréken is éreznem kéne a hanggal járó dolgokat? Arra gondoltam kicseréltetem az összes szilentet és gömbfejet elöl, úgyis 90% még gyári. Csak ezután nem érintene jól, ha kiderülne hogy kormánymű... :D Van esetleg ötletetek? Tudom, hallanotok kéne a jelenséget de hátha tudtok valami okosat.

Hali.Hát akkor lehetne kiszűrni a kormánymű hibát ha elől mindkét oldalon felbakolva lenne a két kerék.Tehát a levegőben és így jobbra balra tekergetve lehetne érezni.Esetleg még toronycsapágy hiba is lehet.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

8 órája, BoMa írta:

Sziasztok!

Sajna erősödik a kormány tekerésre pattogó, ropogó hang amit a kormányon nem érzékelek, de kasznin és a fékpedálon mintha átjönne... egyszer egy szerelő megszilikonozta az összes gömbfejet és szilentet akkor pár napig elhallgatott. Aztán cseréltünk stabpálcát azután is pár napig csönd volt, de alig tudták befeszegetni a helyére pajszerrel, nem tudom ez mire utalhat. Remélem hogy tényleg csak valamelyik szilent/gömbfej és nem a kormánymű. A kormánymű hibát azt ki lehet valahogy zárni? Esetleg akkor a kormánykeréken is éreznem kéne a hanggal járó dolgokat? Arra gondoltam kicseréltetem az összes szilentet és gömbfejet elöl, úgyis 90% még gyári. Csak ezután nem érintene jól, ha kiderülne hogy kormánymű... :D Van esetleg ötletetek? Tudom, hallanotok kéne a jelenséget de hátha tudtok valami okosat.

A stabpálca cserekor, amikor az autó meg van emelve és a rugó lenyomja a gólyalábat és a lengőkart, rá kell emelni hogy  ki tud cserélni, mert feszül. Addig kell emelni amig a két lyuk ( a stabrúdon és a gólyalábon) ahová bepasszol, pont a gömbfejekkel egyvonalba nem kerül. 

51970d995cc334fe2e75f80c34954beb.jpg

334177488c4688a246039305e9fbbd63.jpg

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

A stabpálca cserekor, amikor az autó meg van emelve és a rugó lenyomja a gólyalábat és a lengőkart, rá kell emelni hogy  ki tud cserélni, mert feszül. Addig kell emelni amig a két lyuk ( a stabrúdon és a gólyalábon) ahová bepasszol, pont a gömbfejekkel egyvonalba nem kerül. 

51970d995cc334fe2e75f80c34954beb.jpg

334177488c4688a246039305e9fbbd63.jpg

Vagy az autót mindekét oldalról meg kell emelni egyszerre, egyforma magasságra, így nem fog feszülni, könnyen lehet szerelni.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

A stabpálca cserekor, amikor az autó meg van emelve és a rugó lenyomja a gólyalábat és a lengőkart, rá kell emelni hogy  ki tud cserélni, mert feszül. Addig kell emelni amig a két lyuk ( a stabrúdon és a gólyalábon) ahová bepasszol, pont a gömbfejekkel egyvonalba nem kerül. 

Persze ez világos volt akkor is, csak szenvedősebb volt a dolog mint szokott lenni, legalábbis ránézésre. (Nem én csináltam.)

 

10 órája, kingblue írta:

Hali.Hát akkor lehetne kiszűrni a kormánymű hibát ha elől mindkét oldalon felbakolva lenne a két kerék.Tehát a levegőben és így jobbra balra tekergetve lehetne érezni.Esetleg még toronycsapágy hiba is lehet.

Toronycsapágyra én is gondoltam, de az kb 2 éve cserés volt. Ennyit bírt volna? Azért az durva lenne... Ma gurulok szerelőhöz, talán ott kiderül. Köszi azért!

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 11. 02. at 8:53, nnorbi99 írta:

Sziasztok!

Adott egy 2003-as Z14XE motor. Augusztus óta néha azt csinálja, hogy ha leállitom és még meleg motornál ujrainditom (akár fél órára rá), nehezen indul, kb 3-4 másodpercnyi inditózás után röffen be. Hideg motornál mindig pöccre indul. Hibakód nincs. Meleg motornál az esetek kb 40-50 százalékában jön elő a hiba. A motor amúgy szépen jár, húz, fogyasztásnövekedést nem tapasztaltam.

Mi okozhatja a problémát?

Erre nincs senkinek se valami ötlete?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem jó topicba írok, még új vagyok a fórumon!

A következő hibajelenségnek mi lehet az oka?

1., Központi záráskor (vezető oldali ajtóban lévő kulccsal) csak a vezető felőli ajtót és átlósan, a jobb hátsó utas oldali ajtót zárja be, a másik két ajtót nem zárja be.

2., Ha távirányítóval próbálkozom, akkor nem történik zárás, úgy hogy elemcsere megtörtént, a kulcs újra lett programozva .(gyújtás 1-es állásnál, 30mp-en belül gombot nyomva, hallatszott is hogy a zárak kattannak). Mindkét kulccsal és két új elemmel is ugyanaz a probléma.

 

A két probléma gondolom nem vág egybe, csak a zárás miatt írtam. A távirányítós probléma forrása hol lehet?

Link to comment
Megosztás:

Szia! Valószínű törött a kábel az ajtóhoz vezető gumicsőnél. Ha a távirányító egyiket sem zárja le, akkor ez a fajta "újratanítás" kevés hozzá. Keress fel egy olyan kulcsost, aki géppel hozzáprogramozza a távkapcsolót. De ettől, még a másik két ajtó nem fog működni.

 

Link to comment
Megosztás:

15 perce, Béla írta:

Keress fel egy olyan kulcsost, aki géppel hozzáprogramozza a távkapcsolót.

 

Nincs tapasztalatom ilyen téren, de akkor majd googlezok autókulcs programozás témában!

 

24 perce, Béla írta:

Szia! Valószínű törött a kábel az ajtóhoz vezető gumicsőnél.

 

Ha az a baj, azt hogyan lehet orvosolni? Hogyan tudom a sérült kábelt kicserélni?

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 11. 06. at 12:55, andras28 írta:

Nincs tapasztalatom ilyen téren, de akkor majd googlezok autókulcs programozás témában!

 

Ha az a baj, azt hogyan lehet orvosolni? Hogyan tudom a sérült kábelt kicserélni?

Jó hogy ez most felmerült, múltkor volt egy központi záras - kulcscserés problémánk és a kihívott kulcsos szaki vagy 4 féle diagnosztikai géppel próbált meg felprogramozni egy szűz kulcsot, egyikkel se sikerült neki.

Aztán elvittük a kocsit márkaszervizbe, ahol elmeséltem a történetet és annyit mondtak, hogy "naná, hogy nem tudta felprogramozni, mivel ahhoz szakszervizes, gyártó által jóváhagyott diagnosztikai gép kell, ami csak márkaszervizben van" - különben egyszerű lenne a lopott kocsikat áttanítani másik kulcsra. És ez egy G Astra volt, tehát már abban is ilyen védelem van elvileg.

Nem tudom, hogy ez valóban így van-e, de tény ami tény, a márkaszervíz pikk-pakk feltanított egy új kulcsot a számítógépnek - miközben a kulcsos szaki már a kínlódás után azt tanácsolta, hogy vegyünk egy új ECU-t a kocsiba (azért az nem olcsó móka...), mert a mostani biztos tönkrement, azért nem megy neki... :D (mondanom se kell, hogy az ECU-nak semmi baja)

Csak azért írtam le, nehogy mással is megessen,hogy a kihívott kulcsos szaki maximum lehúzza jó pénzzel úgy, hogy a kocsi továbbra sem működik...

Módosítva : K86Opel
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Korábban írtam a vezérműtengely-jeladó cserével kapcsolatos kálváriámról, amit úgy tűnik elkiabáltam: a starline után a valeo sem jó, előbbi 130, utóbbi 1000 hibamentes kilométert volt szíves produkálni. Most teszek egy erőtlen próbálkozást egy bontott gyári jeladóval... Esetleg ha van valakinek valami ötlete ezzel kapcsolatban, nagyon szívesen venném! (Nem, vezérlés nincs elrakva..) Az már csak hab a tortán, hogy a szintén valeo márkájú vadonatúj vízpumpa is elkezdett visítani kb 1000 km után :) Nincs nekem ezzel most szerencsém..

Link to comment
Megosztás:

8 órája, sziklaboci írta:

Korábban írtam a vezérműtengely-jeladó cserével kapcsolatos kálváriámról, amit úgy tűnik elkiabáltam: a starline után a valeo sem jó, előbbi 130, utóbbi 1000 hibamentes kilométert volt szíves produkálni. Most teszek egy erőtlen próbálkozást egy bontott gyári jeladóval... Esetleg ha van valakinek valami ötlete ezzel kapcsolatban, nagyon szívesen venném! (Nem, vezérlés nincs elrakva..) Az már csak hab a tortán, hogy a szintén valeo márkájú vadonatúj vízpumpa is elkezdett visítani kb 1000 km után :) Nincs nekem ezzel most szerencsém..

Milyen hibakódot kapsz? Nekem öt éve világit a villáskulcs és a p0340-es hibakódot adja ki rá, és lekorlátozza a fordulatszámot 3950-nél. Eleinte csak néha jött a hiba, mostanában már az esetek 99%-ában jön. Amikor hibeg van, akkor néha nem jelenik meg a villáskulcs.

Egyszer cseréltettem rajta vezérműtengely jeladót. Jó is volt kb. 50 km-ig. A hiba több, mint valószinű az ECU-ban van. Azt kell felújittatni. Kb 30-40 ezer egy vezérlőkör felújitása, a komplett ECU-jé pedig 100 ezer. Bontottat is beletehetsz, de az is lutri.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, nnorbi99 írta:

Milyen hibakódot kapsz? Nekem öt éve világit a villáskulcs és a p0340-es hibakódot adja ki rá, és lekorlátozza a fordulatszámot 3950-nél. Eleinte csak néha jött a hiba, mostanában már az esetek 99%-ában jön. Amikor hibeg van, akkor néha nem jelenik meg a villáskulcs.

Egyszer cseréltettem rajta vezérműtengely jeladót. Jó is volt kb. 50 km-ig. A hiba több, mint valószinű az ECU-ban van. Azt kell felújittatni. Kb 30-40 ezer egy vezérlőkör felújitása, a komplett ECU-jé pedig 100 ezer. Bontottat is beletehetsz, de az is lutri.

P0340-et kapok én is. Ez még X-es motor (x14xe), ahogy olvastam az általad is említett ecu hiba a Z-s motorokra jellemző (és mivel villáskulcsról beszélsz gondolom a tied az, nálam minden hiba a sima motor piktogramot gyújtja), persze ettől még lehet ennek is ez a baja. Viszont a cseréig abszolút nem volt gond a régivel, azóta meg visszatérő hiba. A régi nem azért lett cserélve mert hibákat dobált, hanem mert elporladt a felfogató csavarja körül a műanyag és nem akartam a szétesőben lévő jeladót visszatenni a szíj közepére. 

Link to comment
Megosztás:

17 perce, sziklaboci írta:

P0340-et kapok én is. Ez még X-es motor (x14xe), ahogy olvastam az általad is említett ecu hiba a Z-s motorokra jellemző (és mivel villáskulcsról beszélsz gondolom a tied az, nálam minden hiba a sima motor piktogramot gyújtja), persze ettől még lehet ennek is ez a baja. Viszont a cseréig abszolút nem volt gond a régivel, azóta meg visszatérő hiba. A régi nem azért lett cserélve mert hibákat dobált, hanem mert elporladt a felfogató csavarja körül a műanyag és nem akartam a szétesőben lévő jeladót visszatenni a szíj közepére. 

Akkor viszont ha beválik neked egy jeladó, légy szives ird meg a tipusát, lehet teszek egy utolsó próbát vele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Tanácsért fordulok hozzátok.

A probléma leírása a következő:

Alap probléma, hogy ugyan lassan de folyik a hűtőfolyadékom igaz csak meleg motornál.

Egy éve EGR szelepet kellett cserélnem és nemsokkal a csere után jelentkezett a szivárgás valahol az Egr szelep alól. Úgy gondoltam béna voltam és rosszul raktam be a szelep tömítését de nem.lehet ez a baj, mert már 4× cseréltem tömítést és azóta is szivárog a közeg.

Arra gyanakszom hogy azon a részen kezdi megadni magát a hengerfej tömítés és szerencsémre nem befelé a motorba szivárog a hközeg hanem kifelé.

Az egr szelep alatt és a blokk és a hengerfej találkozásánál a tűzfal felőli sarkánál hűtőközeg színű ragacsos lerakódás van és onnan kiinduló apró folyásnyomok a motor oldalán.

Ezen kívül hengerfejességre utaló nyom nincs:

Nem gőzölög a motor

Nem gyengült

Habosodás, trutyi nincs sem az olajban sem a hűtőközegben

A motor nem melegszik

A hűtőközeg nem bugyborékol

Lehetseges az ilyen?

Merjek vele így közlekedni felügyelet mellett Az esedékes motorgenerál( vezérléscsere, vizpumpa,tömítések, hidrotőkék, szelepszárszimeringek stb) elvégzéséig, vagy minél hamarabb csináltassam meg?

 

Tanácsokat, ötleteket előre is köszönöm.

 

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

7 órája, vaszabi79 írta:

Sziasztok!

 

Tanácsért fordulok hozzátok.

A probléma leírása a következő:

Alap probléma, hogy ugyan lassan de folyik a hűtőfolyadékom igaz csak meleg motornál.

Egy éve EGR szelepet kellett cserélnem és nemsokkal a csere után jelentkezett a szivárgás valahol az Egr szelep alól. Úgy gondoltam béna voltam és rosszul raktam be a szelep tömítését de nem.lehet ez a baj, mert már 4× cseréltem tömítést és azóta is szivárog a közeg.

Arra gyanakszom hogy azon a részen kezdi megadni magát a hengerfej tömítés és szerencsémre nem befelé a motorba szivárog a hközeg hanem kifelé.

Az egr szelep alatt és a blokk és a hengerfej találkozásánál a tűzfal felőli sarkánál hűtőközeg színű ragacsos lerakódás van és onnan kiinduló apró folyásnyomok a motor oldalán.

Ezen kívül hengerfejességre utaló nyom nincs:

Nem gőzölög a motor

Nem gyengült

Habosodás, trutyi nincs sem az olajban sem a hűtőközegben

A motor nem melegszik

A hűtőközeg nem bugyborékol

Lehetseges az ilyen?

Merjek vele így közlekedni felügyelet mellett Az esedékes motorgenerál( vezérléscsere, vizpumpa,tömítések, hidrotőkék, szelepszárszimeringek stb) elvégzéséig, vagy minél hamarabb csináltassam meg?

 

Tanácsokat, ötleteket előre is köszönöm.

 

Üdv!

Igen, van ilyen hiba, én is ezért cseréltem ( azért is) hengerfejet a régi autómon, mert elöl a motorszámnál szivárgott a folyadék. De hónapokig eljártam így persze rendszeresen nézve a szintet mire nekiálltam a javításnak. Érdemes minden elindulás előtt ránézni a szintre, mert előfordulhat hogy az állapot hirtelen romlik, és ugye hűtőfolyadék nélkül nem jó közlekedni. Ha a folyadék szintet alacsonyan tartod ( a minimum jelnél) akkor csökken a nyomása( több hely van a hőtágulásra) így a szivárgás is mérséklődik. 

 

Link to comment
Megosztás:

Apám autójával (Z16XE, 2004) történt, hogy kb félig volt az üzemanyag tank, és ő rátöltött megmaradt 10 literes kanna 100-as benzint, ezután kb 1 km-t ment az autóval, ami rángatott egyet (mintha 4-be kapcsolt volna valaki 2-es fokozat helyett), aztán leállt, és azóta nem indul. Csak teker, de nem röffen be (ismerős próbálta bebikázni, de nem akku gond). Holnap megyek hozzá, viszek hibakód olvasót, hátha mutat valamit... bár az elmondottak alapján valamiért hazavágta a betöltött benzin. Szerintetek valami dugulást okozhatott az AC pumpánál? Köszi

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

25 perce, gedikart írta:

Apám autójával (Z16XE, 2004) történt, hogy kb félig volt az üzemanyag tank, és ő rátöltött megmaradt 10 literes kanna 100-as benzint, ezután kb 1 km-t ment az autóval, ami rángatott egyet (mintha 4-be kapcsolt volna valaki 2-es fokozat helyett), aztán leállt, és azóta nem indul. Csak teker, de nem röffen be (ismerős próbálta bebikázni, de nem akku gond). Holnap megyek hozzá, viszek hibakód olvasót, hátha mutat valamit... bár az elmondottak alapján valamiért hazavágta a betöltött benzin. Szerintetek valami dugulást okozhatott az AC pumpánál? Köszi

Elég dugulás-szerűen hangzik elsőre. Lehet volt valami szennyeződés a kanna alján vagy nem tudom. Egy üzemanyagszűrő cserét lenne érdemes megpróbálni (az viszonylag könnyen, gyorsan megvan, ha épek a csatlakozók és van hozzá megfelelő fogó), ha az nem segít, akkor szerintem ki kéne venni az üzemanyag szivattyút, azon is szokott lenni egy előszűrő. Meglepő mennyiségű szennyeződés tud összegyűlni az üzemanyag tartály alján, ami azért tud problémát okozni. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

35 perce, gedikart írta:

Apám autójával (Z16XE, 2004) történt, hogy kb félig volt az üzemanyag tank, és ő rátöltött megmaradt 10 literes kanna 100-as benzint, ezután kb 1 km-t ment az autóval, ami rángatott egyet (mintha 4-be kapcsolt volna valaki 2-es fokozat helyett), aztán leállt, és azóta nem indul. Csak teker, de nem röffen be (ismerős próbálta bebikázni, de nem akku gond). Holnap megyek hozzá, viszek hibakód olvasót, hátha mutat valamit... bár az elmondottak alapján valamiért hazavágta a betöltött benzin. Szerintetek valami dugulást okozhatott az AC pumpánál? Köszi

Hali.100-as benzin nem okoz semmi problémát esetleg a kannában volt valami szennyeződés ami a tankba került.Ha ráadod a gyújtást akkor elindul a szivattyú?2mp-ig búgnia kellene.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

16 órája, kingblue írta:

Hali.100-as benzin nem okoz semmi problémát esetleg a kannában volt valami szennyeződés ami a tankba került.Ha ráadod a gyújtást akkor elindul a szivattyú?2mp-ig búgnia kellene.

Azért elég komoly mennyiségű trutyinak kell lennie ahhoz hogy eltömje a pumpa alatti előszűrőt. Mondjuk nekem rendszeresen marad különféle benzin ( kismotorhoz keverék vagy fűnyíróhoz tiszta) több hónapot a pincében kannában és még soha nem tapasztaltam sem kiválást sem mást ami a megromlásra utalna. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Azért elég komoly mennyiségű trutyinak kell lennie ahhoz hogy eltömje a pumpa alatti előszűrőt. Mondjuk nekem rendszeresen marad különféle benzin ( kismotorhoz keverék vagy fűnyíróhoz tiszta) több hónapot a pincében kannában és még soha nem tapasztaltam sem kiválást sem mást ami a megromlásra utalna. 

Igen, ezért is fura, fűnyíró traktorhoz használt maradt meg (a 100-as benya), volt már korábban is rátöltve, de nem okozott soha problémát. Most itt vagyok szüleimnél ill az autónál. Opcom a következőket dobta ki: P0130 O2 sensor 1 circuit voltage low - present; P0136 O2 sensor 2 circuit voltage high - not present. Ezek tippem szerint a rángatáskor kialakult elszenvedő paraméterek (korábban nem volt O2 gond). Töröltem a kódokat, és próbáltam indítózni, egyelőre nincs siker. Amiket gyors átcseréltem az enyémből így hirtelen: akku, trafó, trafó kondi, gyertyák, de semmi. Opcommal startoltattam (output test) a benzinszivattyút, búg, ahogy nálam is, talán egy kicsit halkabb.

Megnézem a szűrőket, amit fentebb javasoltak.

Link to comment
Megosztás:

35 perce, gedikart írta:

Igen, ezért is fura, fűnyíró traktorhoz használt maradt meg (a 100-as benya), volt már korábban is rátöltve, de nem okozott soha problémát. Most itt vagyok szüleimnél ill az autónál. Opcom a következőket dobta ki: P0130 O2 sensor 1 circuit voltage low - present; P0136 O2 sensor 2 circuit voltage high - not present. Ezek tippem szerint a rángatáskor kialakult elszenvedő paraméterek (korábban nem volt O2 gond). Töröltem a kódokat, és próbáltam indítózni, egyelőre nincs siker. Amiket gyors átcseréltem az enyémből így hirtelen: akku, trafó, trafó kondi, gyertyák, de semmi. Opcommal startoltattam (output test) a benzinszivattyút, búg, ahogy nálam is, talán egy kicsit halkabb.

Megnézem a szűrőket, amit fentebb javasoltak.

Teljesen véletlenül tankoltam pár napja 100-as benzint, hülyén álltam a kúthoz a másik pisztolyt nem értem el, gondoltam akkor már mindegy. Elvileg ha kap benzint és nem égeti el akkor érezni a benzinszagot az indítózás után a kipufogónál. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.