Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

16 órája, zotya975 írta:

Műanyagipari cégnél dolgozom, ezer helyről vesszük az alapanyagot ( többnyire azt ami olcsóbb) hol ilyen a minőség hol olyan. Az adalékokat, fénystabilizátor, gombaölő, lángállósító stb. hol beletesszük az előírt adagot, ha kevés van akkor meg felezzük. Az hogy amikor a gyárban beépítik és még megfelel a tűrésnek nem azt jelenti hogy X év múlva nem jön elő a spórolás átka. Főleg az anyagminőséget nem lehet azonnal kiszűrni a méretezést nyilván igen. Az olajszűrő meg szerintem nem opel gyártmány, Bosch, Mann..stb gyártók-beszállítók vannak minden autógyártónál. Azért egy tizenX év múlva előjött hibáról ami ráadásul nem is olyan hatalmas, nem lehet megítélni egy márkát. 

Azonkívül annak a váltókarnak nem is olyan szoros az illesztése emlékeim szerint hogy a hőtágulásnál így szétrepessze a műanyagot. Ettől függetlenül valós a hőtágulásból eredő probléma, például az összes Calibra/Vectra A műszerfali takaródíszléce (a szélvédő tövében) azért repedt, mert gyárilag hozzácsavarozzák a műanyag műszerfalhoz is, meg a fém karosszériához is, és nem tud rendesen hőtágulni. Leírva viszonylag egyszerű a megoldása: az egyik oldali (vagy a műszerfal felőli, vagy a lemezhez rögzítő) csavarkötéseket oldani kell, csak sajnos ehhez le kell venni kompletten az egész műszerfalat. :(

Link to comment
Megosztás:

2 órája, tgabika76 írta:

Azonkívül annak a váltókarnak nem is olyan szoros az illesztése emlékeim szerint hogy a hőtágulásnál így szétrepessze a műanyagot. Ettől függetlenül valós a hőtágulásból eredő probléma, például az összes Calibra/Vectra A műszerfali takaródíszléce (a szélvédő tövében) azért repedt, mert gyárilag hozzácsavarozzák a műanyag műszerfalhoz is, meg a fém karosszériához is, és nem tud rendesen hőtágulni. Leírva viszonylag egyszerű a megoldása: az egyik oldali (vagy a műszerfal felőli, vagy a lemezhez rögzítő) csavarkötéseket oldani kell, csak sajnos ehhez le kell venni kompletten az egész műszerfalat. :(

Igen, biztos hogy vannak hőtágulási problémák, de ez annál jobban előjön minél nagyobb az adott alkatrész. Műanyag szelepfedél-hengerfej között sem szokott lenni akkora eltérés hogy az előbbi deformálódjon. 

Más: valószinűleg fékcsöveket kel cserélnem az autó alján mert középen rozsdássak. Az astrán kicseréltem itthon, az sem volt egyszerű, de ott mind a két végéhez könnyen hozzáfértem, itt viszont a motortérben az ABS-kockához nem nagyon. Szóval a tervek szerint cseréltetem őket. Nem nagyon akadtam rá olyan cégre amelyik vállalja a kiszerelést, legyártást beszerelést, csakre egy a fővárosban. ( vagy én kerestem bénán.) http://www.bihariautoklinika.hu/fem-fekcso-gyartas.html

Igazából a fékcsövet sem találtam meg sem adatbázisban sem webáruházakban, hogy vegyek aztán valakivel kicseréltessem, ezért gondoltam hogy itt majd megoldják.

A keresések során ráakadtam arra a cégre amelyik még mindíg az én képemmel "ékeskedik" annak idején próbáltam velük felvenni a kapcsolatot, de egyik megkeresésre sem válaszoltak, elég bosszantó, nem a képlopás, hanem az hogy saját munkának állítják be. :dry:A középső kép:

http://autojavito.net/Fekcso-keszites-rezcsobol-angyalfoldon-a-13-keruletben-1033/

 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

A keresések során ráakadtam arra a cégre amelyik még mindíg az én képemmel "ékeskedik" annak idején próbáltam velük felvenni a kapcsolatot, de egyik megkeresésre sem válaszoltak, elég bosszantó, nem a képlopás, hanem az hogy saját munkának állítják be.

Hát ezt csak úgy tudod elkerülni ha vízjelezed a fotóidat, bár a már eddig netre felkerült képek esetében ez édesmindegy így utólag...

Link to comment
Megosztás:

9 perce, tgabika76 írta:

Hát ezt csak úgy tudod elkerülni ha vízjelezed a fotóidat, bár a már eddig netre felkerült képek esetében ez édesmindegy így utólag...

Igazából nem is a lopás dühített fel, csak a szöveg, hogy tradicionális családi vállalkozás, bla bla bla, aztán nem tudnak egy képet lőni a saját munkáról? Ha illusztrációnak használták volna fel az megint más, ( hiszen én is szoktam a neten talált képeket felhasználni ilyen célra) csak itt úgy állítják be, mintha ők csinálták volna a csövet is meg a szerelést is. 

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Már írtam ide pár hete egy hűtő problémával kapcsolatban, pusztán kételyeim támadtak a méretek ügyében.

Ez volt a probléma:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni, tőletek hűtő ügyben. Ami adott:

Opel Astra 1.4 Z14XEP, 2009-es gyártmány (T98, F69) 

Hűtőt kellene cserélem rajta, és az a bajom, hogy sem a Bárdiban sem az Unixban nem tudtak háromszori cserével sem, megfelelő alkatrészt adni. 

Vagy a méretekkel volt a gond, vagy a kiegyenlítőhöz menő "csöcs" nem 45 fokos állású volt, hanem tök egyenes. Mindig volt valami gáz. 

A bajom az az, hogy nem látszik a pontos,  még autóban levő cserélendő hűtő cikkszáma (csak valami PA-s szöveg számokkal, de az tuti nem a cikkszáma).

Most ott tartunk, hogy gyári hűtő kellene. Egy a baj, 10 db gyári hűtő cikkszámát hasonlítottam össze a bárdis referenciákkal. Egyik sem stimmelt, többet el is hoztam mert azt hittem jó lesz...

Mit tanácsoltok? Fényképem van róla, csak a pontos mm-es adatokat nem tudom. Bontott alkatrész?

 

Köszönöm!

Ami eddig történt, az az, hogy astra1 nevezetű fórumlakó volt olyan kedves és mindkettő hűtő cikkszámát megadta, amit ezúton is köszönök neki.

Amiért elbizonytalanodtam:

Megnéztem a cikkszám alapján a méreteket és hozzá mértem a klímahűtőhöz amihez bontás nélkül hozzáférek, és a méretekben centis eltérések voltak.

Viszont a gyári cikkszám referenciáiként jelöli hozzá minden katalógus a valeot is meg a nissent is.

Szerintetek rendeljem meg őket? Maximum csere garancia lesz a végén?

 

Köszi!

 

Link to comment
Megosztás:

45 perce, euler30 írta:

Szevasztok!

Már írtam ide pár hete egy hűtő problémával kapcsolatban, pusztán kételyeim támadtak a méretek ügyében.

Ez volt a probléma:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni, tőletek hűtő ügyben. Ami adott:

Opel Astra 1.4 Z14XEP, 2009-es gyártmány (T98, F69) 

Hűtőt kellene cserélem rajta, és az a bajom, hogy sem a Bárdiban sem az Unixban nem tudtak háromszori cserével sem, megfelelő alkatrészt adni. 

Vagy a méretekkel volt a gond, vagy a kiegyenlítőhöz menő "csöcs" nem 45 fokos állású volt, hanem tök egyenes. Mindig volt valami gáz. 

A bajom az az, hogy nem látszik a pontos,  még autóban levő cserélendő hűtő cikkszáma (csak valami PA-s szöveg számokkal, de az tuti nem a cikkszáma).

Most ott tartunk, hogy gyári hűtő kellene. Egy a baj, 10 db gyári hűtő cikkszámát hasonlítottam össze a bárdis referenciákkal. Egyik sem stimmelt, többet el is hoztam mert azt hittem jó lesz...

Mit tanácsoltok? Fényképem van róla, csak a pontos mm-es adatokat nem tudom. Bontott alkatrész?

 

Köszönöm!

Ami eddig történt, az az, hogy astra1 nevezetű fórumlakó volt olyan kedves és mindkettő hűtő cikkszámát megadta, amit ezúton is köszönök neki.

Amiért elbizonytalanodtam:

Megnéztem a cikkszám alapján a méreteket és hozzá mértem a klímahűtőhöz amihez bontás nélkül hozzáférek, és a méretekben centis eltérések voltak.

Viszont a gyári cikkszám referenciáiként jelöli hozzá minden katalógus a valeot is meg a nissent is.

Szerintetek rendeljem meg őket? Maximum csere garancia lesz a végén?

 

Köszi!

 

Általában a webáruházaknál lehet kérdezni vásárlás előtt, vesd fel nekik a problémát, add meg a jelenlegi méreteket, valószinűleg volt már ilyen esetük hiszen nem egy ritka autóról van szó. 

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 06. 01. at 11:27, euler30 írta:

Köszönöm!

Ami eddig történt, az az, hogy astra1 nevezetű fórumlakó volt olyan kedves és mindkettő hűtő cikkszámát megadta, amit ezúton is köszönök neki.

Amiért elbizonytalanodtam:

Megnéztem a cikkszám alapján a méreteket és hozzá mértem a klímahűtőhöz amihez bontás nélkül hozzáférek, és a méretekben centis eltérések voltak.

Viszont a gyári cikkszám referenciáiként jelöli hozzá minden katalógus a valeot is meg a nissent is.

Szerintetek rendeljem meg őket? Maximum csere garancia lesz a végén?

 

Köszi!

 

Tekintve, hogy ilyen motoros Astra nem 2-3 fut az országban el nem bírom képzelni, hogy megoldhatatlan feladat legyen hozzá egy hűtőt levadászni. Inkább az a gond, hogy az adatbázisok és utángyártók slendriánok.

Ha nagyon nem megy, bontóból is jöhet a hűtő. Vagy kiveszitek a mostanit, elviszed és tessék, ilyet adjatok.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Kukacka írta:

Tekintve, hogy ilyen motoros Astra nem 2-3 fut az országban el nem bírom képzelni, hogy megoldhatatlan feladat legyen hozzá egy hűtőt levadászni. Inkább az a gond, hogy az adatbázisok és utángyártók slendriánok.

Ha nagyon nem megy, bontóból is jöhet a hűtő. Vagy kiveszitek a mostanit, elviszed és tessék, ilyet adjatok.

 

Nem értem mit kell ennyit sz@rakondi Xep ez való a víz hűtőt  2008 vettem a klima meg 4éves ,mivel utángyártott nem GM jelölésű ezért bármikor ki cserélik Bárdi ,Unix,Cromax,csergő stb

Módosítva : astra 1
Link to comment
Megosztás:

47 perce, astra 1 írta:

 

Nem értem mit kell ennyit sz@rakondi Xep ez való a víz hűtőt  2008 vettem a klima meg 4éves ,mivel utángyártott nem GM jelölésű ezért bármikor ki cserélik Bárdi ,Unix,Cromax,csergő stb

Igaz kicseréli, csak eléggé gáz amikor ott az alkatrész a kezedben amit a boltban adtak alvázszám, motorkód..stb alapján nekiállsz szerelni aztán amikor menne be a helyére vissza minden mert nem passzol. Többször belefutottam már ilyenbe az évek alatt legutóbb ha jól emlékszem itt maradtam hétvégére szétbontott motorral, csak mert rossz átmérőjű fagydugót adtak az Unixban. Aztán még csak azt sem mondhatom hogy ők voltak a hibásak mert alapból rossz a méret az adatbázisban. A Cromax meg itt Győrben mindent rendel szinte semmi nincs a boltban, szóval ha visszaviszem hétfőn hogy nem jó, talán péntekre lesz helyette másik. 

Link to comment
Megosztás:

Nem egyszerű, én pl a hosszbordásfeszítő görgőjét szeretném keresni. (Mindig le szoktam ellenőrizni, hogy a kiszemelt gyártó katalógusában szerepel-e a keresett alkatrész.) Gyári cikkszám alapján egyedül Febi/Swag van, de a Cromax hoz SKF-et és INA-t is. Ha megnézem a Febi katalógusában, hogy mi még a más gyártóhoz tartozó cikkszáma, akkor egy Mercedes-Benz szám alapján kihozza az INA honlapja is, a méretben, formában egyező görgőt. Ugyanerre az MB számra az SKF katalógusa egy generátor görgőre mutat :wacko::wacko:

Módosítva : Vardar
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát igen, rettentően hanyag az alkatrészgyártók cikkszám adatbázisa, mi napi szinten szívunk ezzel a Mentőszolgálatnál ha egy Merci mentőhöz kell alkatrész. Az a tapasztalat hogy ráadásul minél többször váltod a cikkszámot, annál inkább semmi köze nem lesz ahoz amit kerestél, szóval nekünk az vált be hogy kizárólag gyári (nálunk Mercedes, esetedben Opel) alkatrészkatalógusból kinézett cikkszámot szabad beírni a gyártó (INA, SKF, Febi, stb..) oldalára, ha van egyezés akkor jó, de egy Febi oldaláról lelesett cikkszám az INA katalógusba írva teljesen rossz felé vihet. :(

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Hát igen, csak ez abban az esetben bosszantó, ha csak alacsonyabb minőséget hoz a kereső. Jobban bízok egy INA görgőben, mint egy FEBI-ben. Lehetne még sorolni a példákat, pl a Bosch katalógusa kb. megszűnt, nem tudok gyertyák vagy érzékelők között válogatni.

De még mindig jobb a helyzet, mintha a családi Kiát venném át, ahhoz nem is lenne ennyiféle alkatrész és nem is ennyi gyártóval.

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 06. 07. at 18:03, astra 1 írta:

 

Nem értem mit kell ennyit sz@rakondi Xep ez való a víz hűtőt  2008 vettem a klima meg 4éves ,mivel utángyártott nem GM jelölésű ezért bármikor ki cserélik Bárdi ,Unix,Cromax,csergő stb

A kolléga gondja az, hogy elhozott már párat ami a kocsihoz stimmel, de nem jók. Ezért mondtam, hogy akkor előbb kiszereli, beviszi, aztán oldják meg a srácok odabent, azért vannak ott.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok G-sek!

12 év után ismét tanácsot kérek itt a fórumon, mert elakadtam. Az autó ugyanaz (Astra G Caravan Classic II, Z16XEP). Tavaly nyár vége óta küzdök egy problémával.

A kérdés röviden: mi okozhat nagyon alacsony előgyújtást?

A jelenség hosszan:
Alacsony (értsd 1500-2500) fordulatszámon erőtlenség, apró pici rángatásokkal, amely magas (értsd 3000-tól felfelé) fordulatszámon megszűnik. A rángatás olyan tipikus keverékkel szórakozós rángatás, enyhe, de számomra érezhető formában. Valószínűleg más nem érezné, de én össze vagyok nőve az autóval, így minden kis rezdülést megérzek. Az erőtlenség viszont érzékelhető: olyan emelkedőn (mondjuk Kiscelli utca a III. kerületben), amin eddig kettesben felmentem, most csak egyesben megy. Ha felhajtok az autópályára Érden, a Shell kútnál Budapest felé, ahol emelkedős szakaszban kell gyorsítani, kínkeservesen tudom csak felvenni a tempót.
Mihez hasonlíthatnám ezt az erőtlenséget? Tipikus turbós erőtlenség, mint amikor a turbó még nem pörög, de te már gyorsulnál. Gázadás után, jön egy hosszabb (~1-2 mp) szünet, amikor érzed a bizonytalanságot a motoron, hogy most mi legyen, aztán magasabb fordulaton elkapja, és mintha mi sem történt volna, gyorsul.

Fontos, hogy az autó LPG-s, de ez a probléma benzines üzemben inkább meglévő jelenség. LPG-vel ez a jelenség szintén megvan, de talán egy kissé elmosódik (pedig általában pont fordítva szokott lenni). Most májusban, a legutóbbi vizsga alkalmával a gázosokkal rámérettem a motorra, hátha tudnak valami okosságot mondani. Lassan gurulva, negyediket kapcsolva, alacsony fordulatszámról padlózva a srác azt derítette ki, hogy az előgyújtás nagyon alacsony, átmegy mínuszba is.

A történet előzménye (ha egyáltalán van összefüggés a kettő között):
Tavaly nyár végén a bolgár-román határon egy hipermarket parkolójában nem tudtam elindulni benzinnel. Ha akkor nincs gáz az autóban, ott maradunk, de gázzal pöcc-röff elindult. A hiba oka a kilyukadt benzincső volt a tankban, az AC pumpa után. Ezt én magam kicseréltem Erdélyben egy szar, 500 Ft-os kínai, benzincsőnek nevezett objektumra. Nem tartott sokat, csak egy-két hetet: felpüffedt, ellágyult az egész, de legalább arra jó volt, hogy hazáig ne legyen probléma vele. Itthon ezt kicseréltem gyárira.

Ezen eset óta azonban valami nem stimmel, mert a fent leírt problémával élek. Okozhat-e ilyen problémát mondjuk az üzemanyag rendszerben jelentkező nyomáscsökkenés? Na de ha valamiért kisebb a nyomás, akkor miért pörög rendesen magas fordulatszámon?

Fogyasztásom nem emelkedett (legalábbis nem érzékelek jelentős változást). Az alapjárat normál fordulatszámú, egyenletes. Üresjáratban gázt tartva nem ingadozik, egyenletes a fordulatszám. Menet közben nincs "háromhengerezés". Jelenleg 100-as benzint tankolok, és próbálom nem hagyni fél tank alá menni, hogy nehezebben tudjon felmelegedni a visszatérő ág miatt.

Amit megfigyeltem, de csak rövid ideig volt alkalmam: téli reggelen, hidegben elindulva, álló helyzetben, nagyon kicsi gázfröccsöt adva, dízeles kerepelést hallottam, ami pár perc után eltűnt. Korábban ilyen soha nem volt. Azóta természetesen ilyet nem tudok megfigyelni, mert nincs hideg. :) 

Ezek lettek cserélve azóta: gyertyák. Próbaképpen: a hátsó ülés alatti tankzáró fedél (a szeleppel együtt), beömlő levegő hőmérséklet szenzor, gyújtástrafó. Régebben, az eset előtt: üzemanyagszűrő. Megmérve: hengereken nincs veszteség, szelepek zárnak, nem ott szökik el az erő.

Gázos srác szerint lambda jó, üzemanyagot kap, de nagyon alacsony előgyújtást állapított meg, és csak széttárta a karját a jelenséggel kapcsolatban. A kopogásszenzort tudta csak felhozni, mint ötlet. De megkérdezve két ismerős szerelőt, és egy ismerős Opel alkatrész boltot annyit derítettem ki, hogy soha a büdös életben nem kellett kopogásszenzort cserélni G Astrában. A motor hallhatóan nem csörög (tudom, annak idején az első Asconámnál megtanultam, milyen a csörgő motor, ha szar a benzin). Felmerült még esetleg a twinport szívósor hibája, de itt felvetődött bennem a kérdés, hogy ez okozhat-e ilyesfajta jelenséget?

Mindenféle ötletet, kérdést, bármit meghallgatok, és előre is köszi. (Na meg persze utólag is, ha idáig elolvastad.)

Módosítva : Rival
Egyértelműsítés
Link to comment
Megosztás:

4 órája, Rival írta:

Sziasztok G-sek!

12 év után ismét tanácsot kérek itt a fórumon, mert elakadtam. Az autó ugyanaz (Astra G Caravan Classic II, Z16XEP). Tavaly nyár vége óta küzdök egy problémával.

A kérdés röviden: mi okozhat nagyon alacsony előgyújtást?

A jelenség hosszan:
Alacsony (értsd 1500-2500) fordulatszámon erőtlenség, apró pici rángatásokkal, amely magas (értsd 3000-tól felfelé) fordulatszámon megszűnik. A rángatás olyan tipikus keverékkel szórakozós rángatás, enyhe, de számomra érezhető formában. Valószínűleg más nem érezné, de én össze vagyok nőve az autóval, így minden kis rezdülést megérzek. Az erőtlenség viszont érzékelhető: olyan emelkedőn (mondjuk Kiscelli utca a III. kerületben), amin eddig kettesben felmentem, most csak egyesben megy. Ha felhajtok az autópályára Érden, a Shell kútnál Budapest felé, ahol emelkedős szakaszban kell gyorsítani, kínkeservesen tudom csak felvenni a tempót.
Mihez hasonlíthatnám ezt az erőtlenséget? Tipikus turbós erőtlenség, mint amikor a turbó még nem pörög, de te már gyorsulnál. Gázadás után, jön egy hosszabb (~1-2 mp) szünet, amikor érzed a bizonytalanságot a motoron, hogy most mi legyen, aztán magasabb fordulaton elkapja, és mintha mi sem történt volna, gyorsul.

Fontos, hogy az autó LPG-s, de ez a probléma benzines üzemben inkább meglévő jelenség. LPG-vel ez a jelenség talán egy kissé elmosódik, pedig általában pont fordítva szokott lenni. Most májusban, a legutóbbi vizsga alkalmával a gázosokkal rámérettem a motorra, hátha tudnak valami okosságot mondani. Lassan gurulva, negyediket kapcsolva, alacsony fordulatszámról padlózva a srác azt derítette ki, hogy az előgyújtás nagyon alacsony, átmegy mínuszba is.

A történet előzménye (ha egyáltalán van összefüggés a kettő között):
Tavaly nyár végén a bolgár-román határon egy hipermarket parkolójában nem tudtam elindulni benzinnel. Ha akkor nincs gáz az autóban, ott maradunk, de gázzal pöcc-röff elindult. A hiba oka a kilyukadt benzincső volt a tankban, az AC pumpa után. Ezt én magam kicseréltem Erdélyben egy szar, 500 Ft-os kínai, benzincsőnek nevezett objektumra. Nem tartott sokat, csak egy-két hetet: felpüffedt, ellágyult az egész, de legalább arra jó volt, hogy hazáig ne legyen probléma vele. Itthon ezt kicseréltem gyárira.

Ezen eset óta azonban valami nem stimmel, mert a fent leírt problémával élek. Okozhat-e ilyen problémát mondjuk az üzemanyag rendszerben jelentkező nyomáscsökkenés? Na de ha valamiért kisebb a nyomás, akkor miért pörög rendesen magas fordulatszámon?

Fogyasztásom nem emelkedett (legalábbis nem érzékelek jelentős változást). Az alapjárat normál fordulatszámú, egyenletes. Üresjáratban gázt tartva nem ingadozik, egyenletes a fordulatszám. Menet közben nincs "háromhengerezés". Jelenleg 100-as benzint tankolok, és próbálom nem hagyni fél tank alá menni, hogy nehezebben tudjon felmelegedni a visszatérő ág miatt.

Amit megfigyeltem, de csak rövid ideig volt alkalmam: téli reggelen, hidegben elindulva, álló helyzetben, nagyon kicsi gázfröccsöt adva, dízeles kerepelést hallottam, ami pár perc után eltűnt. Korábban ilyen soha nem volt. Azóta természetesen ilyet nem tudok megfigyelni, mert nincs hideg. :) 

Ezek lettek cserélve azóta: gyertyák. Próbaképpen: a hátsó ülés alatti tankzáró fedél (a szeleppel együtt), beömlő levegő hőmérséklet szenzor, gyújtástrafó. Régebben, az eset előtt: üzemanyagszűrő. Megmérve: hengereken nincs veszteség, szelepek zárnak, nem ott szökik el az erő.

Gázos srác szerint lambda jó, üzemanyagot kap, de nagyon alacsony előgyújtást állapított meg, és csak széttárta a karját a jelenséggel kapcsolatban. A kopogásszenzort tudta csak felhozni, mint ötlet. De megkérdezve két ismerős szerelőt, és egy ismerős Opel alkatrész boltot annyit derítettem ki, hogy soha a büdös életben nem kellett kopogásszenzort cserélni G Astrában. A motor hallhatóan nem csörög (tudom, annak idején az első Asconámnál megtanultam, milyen a csörgő motor, ha szar a benzin). Felmerült még esetleg a twinport szívósor hibája, de itt felvetődött bennem a kérdés, hogy ez okozhat-e ilyesfajta jelenséget?

Mindenféle ötletet, kérdést, bármit meghallgatok, és előre is köszi. (Na meg persze utólag is, ha idáig elolvastad.)

Üdv. A kopogásszenzorral nem sok gond szokott lenni, de előfordul hogy lelazul a blokkról, vagy korrodálódik a felfekvési felületet, és rosszul "hall" ( ugye ez akusztikus érzékelő) . Mivel nem kerül pénzbe érdemes megnézni, esetleg kitekerni a rögzítő csavarját, ellenőrizni alatta a blokkot majd visszahúzni. A motor hátsó részén van az önindítótól jobbra ( menetirány szerint) két fagydugó között. A twinport szívósornál jellemzően a műanyag rudazat sérül és zörög, ez eléggé jellegzetes és könnyen felismerhető jelenség. Ha nincs ez a zörgés, akkor rendben működik.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, Rival írta:

Sziasztok G-sek!

12 év után ismét tanácsot kérek itt a fórumon, mert elakadtam. Az autó ugyanaz (Astra G Caravan Classic II, Z16XEP). Tavaly nyár vége óta küzdök egy problémával.

A kérdés röviden: mi okozhat nagyon alacsony előgyújtást?

A jelenség hosszan:
Alacsony (értsd 1500-2500) fordulatszámon erőtlenség, apró pici rángatásokkal, amely magas (értsd 3000-tól felfelé) fordulatszámon megszűnik. A rángatás olyan tipikus keverékkel szórakozós rángatás, enyhe, de számomra érezhető formában. Valószínűleg más nem érezné, de én össze vagyok nőve az autóval, így minden kis rezdülést megérzek. Az erőtlenség viszont érzékelhető: olyan emelkedőn (mondjuk Kiscelli utca a III. kerületben), amin eddig kettesben felmentem, most csak egyesben megy. Ha felhajtok az autópályára Érden, a Shell kútnál Budapest felé, ahol emelkedős szakaszban kell gyorsítani, kínkeservesen tudom csak felvenni a tempót.
Mihez hasonlíthatnám ezt az erőtlenséget? Tipikus turbós erőtlenség, mint amikor a turbó még nem pörög, de te már gyorsulnál. Gázadás után, jön egy hosszabb (~1-2 mp) szünet, amikor érzed a bizonytalanságot a motoron, hogy most mi legyen, aztán magasabb fordulaton elkapja, és mintha mi sem történt volna, gyorsul.

Fontos, hogy az autó LPG-s, de ez a probléma benzines üzemben inkább meglévő jelenség. LPG-vel ez a jelenség talán egy kissé elmosódik, pedig általában pont fordítva szokott lenni. Most májusban, a legutóbbi vizsga alkalmával a gázosokkal rámérettem a motorra, hátha tudnak valami okosságot mondani. Lassan gurulva, negyediket kapcsolva, alacsony fordulatszámról padlózva a srác azt derítette ki, hogy az előgyújtás nagyon alacsony, átmegy mínuszba is.

A történet előzménye (ha egyáltalán van összefüggés a kettő között):
Tavaly nyár végén a bolgár-román határon egy hipermarket parkolójában nem tudtam elindulni benzinnel. Ha akkor nincs gáz az autóban, ott maradunk, de gázzal pöcc-röff elindult. A hiba oka a kilyukadt benzincső volt a tankban, az AC pumpa után. Ezt én magam kicseréltem Erdélyben egy szar, 500 Ft-os kínai, benzincsőnek nevezett objektumra. Nem tartott sokat, csak egy-két hetet: felpüffedt, ellágyult az egész, de legalább arra jó volt, hogy hazáig ne legyen probléma vele. Itthon ezt kicseréltem gyárira.

Ezen eset óta azonban valami nem stimmel, mert a fent leírt problémával élek. Okozhat-e ilyen problémát mondjuk az üzemanyag rendszerben jelentkező nyomáscsökkenés? Na de ha valamiért kisebb a nyomás, akkor miért pörög rendesen magas fordulatszámon?

Fogyasztásom nem emelkedett (legalábbis nem érzékelek jelentős változást). Az alapjárat normál fordulatszámú, egyenletes. Üresjáratban gázt tartva nem ingadozik, egyenletes a fordulatszám. Menet közben nincs "háromhengerezés". Jelenleg 100-as benzint tankolok, és próbálom nem hagyni fél tank alá menni, hogy nehezebben tudjon felmelegedni a visszatérő ág miatt.

Amit megfigyeltem, de csak rövid ideig volt alkalmam: téli reggelen, hidegben elindulva, álló helyzetben, nagyon kicsi gázfröccsöt adva, dízeles kerepelést hallottam, ami pár perc után eltűnt. Korábban ilyen soha nem volt. Azóta természetesen ilyet nem tudok megfigyelni, mert nincs hideg. :) 

Ezek lettek cserélve azóta: gyertyák. Próbaképpen: a hátsó ülés alatti tankzáró fedél (a szeleppel együtt), beömlő levegő hőmérséklet szenzor, gyújtástrafó. Régebben, az eset előtt: üzemanyagszűrő. Megmérve: hengereken nincs veszteség, szelepek zárnak, nem ott szökik el az erő.

Gázos srác szerint lambda jó, üzemanyagot kap, de nagyon alacsony előgyújtást állapított meg, és csak széttárta a karját a jelenséggel kapcsolatban. A kopogásszenzort tudta csak felhozni, mint ötlet. De megkérdezve két ismerős szerelőt, és egy ismerős Opel alkatrész boltot annyit derítettem ki, hogy soha a büdös életben nem kellett kopogásszenzort cserélni G Astrában. A motor hallhatóan nem csörög (tudom, annak idején az első Asconámnál megtanultam, milyen a csörgő motor, ha szar a benzin). Felmerült még esetleg a twinport szívósor hibája, de itt felvetődött bennem a kérdés, hogy ez okozhat-e ilyesfajta jelenséget?

Mindenféle ötletet, kérdést, bármit meghallgatok, és előre is köszi. (Na meg persze utólag is, ha idáig elolvastad.)

Biztos hülyeség, de én betennék egy új üzemanyagszűrőt, hátha segít valamit, kb 2-3000 forint egy Hengst.

Link to comment
Megosztás:

24 perce, Vardar írta:

Biztos hülyeség, de én betennék egy új üzemanyagszűrőt, hátha segít valamit, kb 2-3000 forint egy Hengst.

Nekem is pont ez jutott eszembe...

Az a kínai benzincsőnek mondott vacak feloldódva eltömíthette az üzemanyagszűrőt (ezt támasztja alá hogy csak benzines üzemben jelentkezik a probléma, gázosban nem), és alacsony fordulaton nem kap elég üzemanyagot szerencsétlen motor, azért nincs benne erő.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, tgabika76 írta:

Az a kínai benzincsőnek mondott vacak feloldódva eltömíthette az üzemanyagszűrőt (ezt támasztja alá hogy csak benzines üzemben jelentkezik a probléma, gázosban nem), és alacsony fordulaton nem kap elég üzemanyagot szerencsétlen motor, azért nincs benne erő.

Hú, lehet, nem voltam egyértelmű, elnézést, de gázos üzemben is jelentkezik, ám talán nem olyan mértékben (érdekes módon, mert eddig bármi nyűgöm volt, gázos üzemben jobban megfigyelhető volt). A benzinszűrőt kb. 12 évig nem cseréltem, mert marhára elfelejtődött (mea culpa). Ennek ellenére nem volt gond vele a cserekor sem, és egy tök más okból kifolyólag lett cserélve, hogy hátha az... de nem az volt, és már nem is emlékszem, hogy akkor épp mi volt... ja, megvan, ott végül szelephézag állítás történt, mert magas fordulaton tűntek el hirtelen a lovak (ez is egy érdekes történet, amikor mindenki azt mondta, hogy hidrotőkés, és csak a gázosok oldották meg, ők egyből mondták, hogy nem, ez nem hidrotőkés).

Az eltömődött benzinszűrő valószínűsítem, hogy a gázos üzemre az semmilyen hatással nincs, de ezt azért erősítsétek meg! A tankban lévő nyomásszabályozóból érkező infó befolyásolhatja a motor működését? (Gondolok itt arra, ha nincs meg a megfelelő nyomás, akkor az előgyújtást kezdi el csesztetni? Ez így számomra elsőre hülyeségnek tűnik, bár "az a gyanús, ami nem gyanús", így én már bármit el tudok képzelni.)

Egyelőre az az infó volt a legtöbb okosság, hogy az előgyújtásom túl kicsi.

Módosítva : Rival
Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Üdv. A kopogásszenzorral nem sok gond szokott lenni, de előfordul hogy lelazul a blokkról, vagy korrodálódik a felfekvési felületet, és rosszul "hall" ( ugye ez akusztikus érzékelő) . Mivel nem kerül pénzbe érdemes megnézni, esetleg kitekerni a rögzítő csavarját, ellenőrizni alatta a blokkot majd visszahúzni. A motor hátsó részén van az önindítótól jobbra ( menetirány szerint) két fagydugó között.

Itt mennyire számít a nyomatékra húzás? Eddig akit kérdeztem, valami teljesen túlmisztifikált módon nyilatkozott a kopogásszenzorról, hogy azt mindenképp pontos nyomatékra kell húzni, meg egyébként sem kellene bolygatni, meg úgysem szokott gond lenni vele, ne nyúljunk hozzá. De esküszöm, ha nem kell parázni a nem pontos nyomatéktól, én megbizgerálom (esetleg parasztnyomaték: érzésre az adott állásban mozgatom, mennyire kellene meghúzni visszarakáskor).

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Rival írta:

Hú, lehet, nem voltam egyértelmű, elnézést, de gázos üzemben is jelentkezik, ám talán nem olyan mértékben (érdekes módon, mert eddig bármi nyűgöm volt, gázos üzemben jobban megfigyelhető volt). A benzinszűrőt kb. 12 évig nem cseréltem, mert marhára elfelejtődött (mea culpa). Ennek ellenére nem volt gond vele a cserekor sem, és egy tök más okból kifolyólag lett cserélve, hogy hátha az... de nem az volt, és már nem is emlékszem, hogy akkor épp mi volt... ja, megvan, ott végül szelephézag állítás történt, mert magas fordulaton tűntek el hirtelen a lovak (ez is egy érdekes történet, amikor mindenki azt mondta, hogy hidrotőkés, és csak a gázosok oldották meg, ők egyből mondták, hogy nem, ez nem hidrotőkés).

Az eltömődött benzinszűrő valószínűsítem, hogy a gázos üzemre az semmilyen hatással nincs, de ezt azért erősítsétek meg! A tankban lévő nyomásszabályozóból érkező infó befolyásolhatja a motor működését? (Gondolok itt arra, ha nincs meg a megfelelő nyomás, akkor az előgyújtást kezdi el csesztetni? Ez így számomra elsőre hülyeségnek tűnik, bár "az a gyanús, ami nem gyanús", így én már bármit el tudok képzelni.)

Egyelőre az az infó volt a legtöbb okosság, hogy az előgyújtásom túl kicsi.

Nem nagy összeg, van készleten bárhol, semmit se vesztesz vele, ha beteszed, (nagy szenvedéssel) szerszám nélkül is cserélhető, holnap estére ki tudnál lőni egy lehetséges hibát.

Gyertyák márkája, típusa? LPG-s Bosch? Gyújtástrafó milyen lett belepróbálva, Delphi? (Z14XE-mnek ezek az eredeti gyári beszállítói, itt a fórumban írták már többen, hogy Denso, NGK gyertyákkal voltak bajok, a Z16XEP-et nem tudom, hogy mi a gyárija, de gondolom Bosch. Meg ha jól tudom, akkor mióta a PSA megvette az Opel, már a gyári GM gyertya nem Opel, hanem Champion, de javítsatok ki, ha valamit rosszul tudok.)

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Rival írta:

Itt mennyire számít a nyomatékra húzás? Eddig akit kérdeztem, valami teljesen túlmisztifikált módon nyilatkozott a kopogásszenzorról, hogy azt mindenképp pontos nyomatékra kell húzni, meg egyébként sem kellene bolygatni, meg úgysem szokott gond lenni vele, ne nyúljunk hozzá. De esküszöm, ha nem kell parázni a nem pontos nyomatéktól, én megbizgerálom (esetleg parasztnyomaték: érzésre az adott állásban mozgatom, mennyire kellene meghúzni visszarakáskor).

Pontosan ennél a motortípusnál nem tudom, máshol 20Nm-t írnak. Mivel mindenhol a vas blokkba van becsavarva, azt gondolnám ezzel nagyon nem lősz mellé itt sem. 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Rival írta:

Hú, lehet, nem voltam egyértelmű, elnézést, de gázos üzemben is jelentkezik

Szintén lpg-sként gyújtásra gyanakodnék, mivel ez a legegyértelműbb közös pont a benzin és gázüzem között. Illetve érdemes lenne még szétnézni az érzékelők között, lambda, map, hőmérséklet, stb, mivel gázüzemben is a benzines ecu gyújtási paramétereire támaszkodik a gázos ecu, tehát ha már benzinen rossz simán elviszi a gázos működést is.

 

11 órája, Rival írta:

Az eltömődött benzinszűrő valószínűsítem, hogy a gázos üzemre az semmilyen hatással nincs,

Nekem anno hetek teltek el mire észrevettem hogy bedöglött az ac, szóval nincs :)

Link to comment
Megosztás:

45 perce, sziklaboci írta:

Szintén lpg-sként gyújtásra gyanakodnék, mivel ez a legegyértelműbb közös pont a benzin és gázüzem között. Illetve érdemes lenne még szétnézni az érzékelők között, lambda, map, hőmérséklet, stb, mivel gázüzemben is a benzines ecu gyújtási paramétereire támaszkodik a gázos ecu, tehát ha már benzinen rossz simán elviszi a gázos működést is.

Mindkét lambda szonda cserélve (első gyári, második valami kínai). MAP ebben nincs, csak beömlő levegő hőmérséklet szenzor (az is próbálva), és a motorhőfok jeladó is cserélve.

De ahogy említettem, a közös pont már valószínűsíthető, valóban gyújtás: alacsony az előgyújtásom.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Rival írta:

Mindkét lambda szonda cserélve (első gyári, második valami kínai). MAP ebben nincs, csak beömlő levegő hőmérséklet szenzor (az is próbálva), és a motorhőfok jeladó is cserélve.

De ahogy említettem, a közös pont már valószínűsíthető, valóban gyújtás: alacsony az előgyújtásom.

A helyes gyújtási időhöz viszont szüksége van egy motor pozícióra amit a holtpont vagy főtengely jeladótól tud megkapni. Ezt nézted? 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

A helyes gyújtási időhöz viszont szüksége van egy motor pozícióra amit a holtpont vagy főtengely jeladótól tud megkapni. Ezt nézted? 

Főtengely jeladót már kétszer cseréltem más okokból kifolyólag (valamikor sok éve nem indult be a motor, nem működött a jeladó, aztán legutóbb a szelephézag állítás előtt cseréltem ismét, filléres alkatrész, és "miért ne, hátha" alapon). Gyári került bele.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.