Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2019. 12. 29. at 16:08, Stofl írta:

Igen, az akkor jó, ha kattog. Op-com kimenet teszteknél lehet ellenőrizni. Gyújtáson még én sem vettem észre, hogy kattogna.

Expand  

Én úgy tudtam hogy ha kattog akkor már kiszolgálta az idejét. Abban igazad van hogy a működésének hangját lehet hallani, de nem tudom elképzelni hogy ezt az idegesítő kattogást hallanunk kellene folyamatosan.... JAH, nekem csak télen csinálja.... 

  • Like 1
Elküldve

Ő róla lenne szó? A 7zapot csak most tudtam megnézni; a motortérben most este, egyedül hallgatóztam, tényleg ott, a jobb torony-pillangószelep környékén hallani. Én is csak ősztől kezdve hallom jobban.

Elküldve
  On 2019. 12. 29. at 22:14, Vardar írta:

Ő róla lenne szó? A 7zapot csak most tudtam megnézni; a motortérben most este, egyedül hallgatóztam, tényleg ott, a jobb torony-pillangószelep környékén hallani. Én is csak ősztől kezdve hallom jobban.

Expand  

Igen, ez az.

Elküldve (edited)
  On 2019. 12. 29. at 20:53, Maverick087 írta:

Én úgy tudtam hogy ha kattog akkor már kiszolgálta az idejét. Abban igazad van hogy a működésének hangját lehet hallani, de nem tudom elképzelni hogy ezt az idegesítő kattogást hallanunk kellene folyamatosan.... JAH, nekem csak télen csinálja.... 

Expand  

Új korában is kattogott. Bár attól, még lehet olyan új, aminek nincs hangja. És hidegben hallani többnyire.

Módosítva : Stofl
Elküldve
  On 2019. 12. 29. at 20:53, Maverick087 írta:

Én úgy tudtam hogy ha kattog akkor már kiszolgálta az idejét. Abban igazad van hogy a működésének hangját lehet hallani, de nem tudom elképzelni hogy ezt az idegesítő kattogást hallanunk kellene folyamatosan.... JAH, nekem csak télen csinálja.... 

Expand  

Alapból az utastérben nem hallom, csak ha valamiért fel van nyitva a motorháztető, ( és korábban adtam rá a gyujtást)akkor szoktam felfigyelni rá. 

  • Like 1
Elküldve
  On 2019. 12. 29. at 22:45, Stofl írta:

Új korában is kattogott. Bár attól, még lehet olyan új, aminek nincs hangja. És hidegben hallani többnyire.

Expand  

Akkor ez normális? Ha elromlott annak mi a jele? Köze lehet a lambdaszonda hibámhoz, hogy befolyásolja a keverékképzést?

 

Ha már hangok, akkor megkérdezem, hogy az normális-e, hogy ha megy a fűtés, hallok az utastérben egy sűrű, halk kattogó hangot? Behr rendszerem van.

Elküldve
  On 2019. 12. 30. at 9:00, Vardar írta:

Akkor ez normális? Ha elromlott annak mi a jele? Köze lehet a lambdaszonda hibámhoz, hogy befolyásolja a keverékképzést?

 

Ha már hangok, akkor megkérdezem, hogy az normális-e, hogy ha megy a fűtés, hallok az utastérben egy sűrű, halk kattogó hangot? Behr rendszerem van.

Expand  

Szerintem nem, a tankszellőztetés azért van hogy se nyomás se vákum ne legyen a tankban, a hőtágulásnak vagy az üzemanyag fogyásnak köszönhetően. Az egészet ki lehetne váltani egy kifúrt tanksapkával, csak senki nem szereti a benzinszagot az autó körül, plusz a környezetvédelmi normák miatt már nem szabad üamnyag gőzt a levegőbe engedni. 

Nézd meg esetleg bekeveredett egy falevél a lapátok közé. Vagy eltört a zsalu és forog körbe-körbe a keringtető motor tengelye. 

Elküldve (edited)

Sziasztok.

A bal féltengely mellet van elvileg a váltó olaj szintjelző csavarja csak ugy eldugták szegényt hogy sehogy nem férni hozzá .Valakinek sikerült már kicsavarni esetleg?

Módosítva : kingblue
Elküldve
  On 2019. 12. 30. at 10:14, kingblue írta:

Sziasztok.

A bal féltengely mellet van elvileg a váltó olaj szintjelző csavarja csak ugy eldugták szegényt hogy sehogy nem férni hozzá .Valakinek sikerült már kicsavarni esetleg?

Expand  

Persze. Leszedett kerékkel, tapogatva, pikk-pakk.

  • Like 1
Elküldve

Nem a tankszellőztető szelep lesz az. A neten utána nézve, ha rossz lenne, akkor kellene kapnom mindenféle hibakódot és a motor is rosszul viselkedne, valamint meghallgatva, nem is hallatszik konkrétan. Az utastérbeli hangom pedig ez az ismeretlen eredetű kattogás, egyértelműen, gázadásra reagál, gyorsul az üteme. Valahol a pillangószelep alatt/körül hallom, talán a blokkon kívül. Valakinek van valami tippje?

 

Elküldve
  On 2019. 12. 31. at 7:18, Vardar írta:

Nem a tankszellőztető szelep lesz az. A neten utána nézve, ha rossz lenne, akkor kellene kapnom mindenféle hibakódot és a motor is rosszul viselkedne, valamint meghallgatva, nem is hallatszik konkrétan. Az utastérbeli hangom pedig ez az ismeretlen eredetű kattogás, egyértelműen, gázadásra reagál, gyorsul az üteme. Valahol a pillangószelep alatt/körül hallom, talán a blokkon kívül. Valakinek van valami tippje?

 

Expand  

Neked nincs twinport szeleped? Bár állítólag az inkább zörög mint kattog. 

Elküldve
  On 2019. 12. 31. at 8:43, zotya975 írta:

Neked nincs twinport szeleped? Bár állítólag az inkább zörög mint kattog. 

Expand  

Z14XEnek lehet olyanja? Azaz XEP, nem? Plusz infó, hogy az EGRt lefalazta az előző tulaj, ez nem tudom számít-e. A motornak egyébként semmi baja, jól fogyaszt, gyorsul szépen, nincs gond az indítással se. Tünet nincs(a lambdaszonda hibakódon kívül) csak olyan hangosan kattog, hogy behallatszik az utastérbe.

Elküldve
  On 2019. 12. 31. at 8:59, Vardar írta:

Z14XEnek lehet olyanja? Azaz XEP, nem? Plusz infó, hogy az EGRt lefalazta az előző tulaj, ez nem tudom számít-e. A motornak egyébként semmi baja, jól fogyaszt, gyorsul szépen, nincs gond az indítással se. Tünet nincs(a lambdaszonda hibakódon kívül) csak olyan hangosan kattog, hogy behallatszik az utastérbe.

Expand  

Nem tudom biztosan, majd jön valaki aki okosabb. Hát azt nem hiszem hogy az Egr tudna kattogni, de ha lehúzod a csatiját kiderül. 

Elküldve
  On 2019. 12. 31. at 8:59, Vardar írta:

Z14XEnek lehet olyanja? Azaz XEP, nem? Plusz infó, hogy az EGRt lefalazta az előző tulaj, ez nem tudom számít-e. A motornak egyébként semmi baja, jól fogyaszt, gyorsul szépen, nincs gond az indítással se. Tünet nincs(a lambdaszonda hibakódon kívül) csak olyan hangosan kattog, hogy behallatszik az utastérbe.

Expand  

Szia.

Twinport szelep a z14 xep-nek van.Z14 xe-nek nincs.Twinport szívósornál ha kikotyogósodik a mozgató kar akkor is inkább zörgő csörgő hangot ad.Nem kattog.

Elküldve (edited)

Sziasztok,

 

van egy g astrám (motorkódX14XE). a következő hibával reggelente  mondjuk igy hosszabb állás után nehezen indul nem jár 1-2 henger.. Gázadásra elmúlik és utánna semmi gond akár 4 óra múlva is tökéletesen indul. Három nap egymás után csinálta. Hazajöttem vele 50km-t másnap nem csinálta.Elvittem egy szerelöhöz aki szerint túl hig benne az olaj lefolyik a szelepszár mentén de hosszabb ut útán azért nincs vele gond mert el tud égni. Ha hülyeséget mondok bocsi csak próbálom visszaidézni mit mondott a szerelő. Valóban most volt csere Castrol 5w40 magnatech C3-as olaj elötte mobil 5w-40 volt azzal nem volt probléma. Ebben a rossz olaj témában nem igazán hiszek mikor mindenhol javasolják hogy a jobb hideginditás miatt használjunk higabb olajat. Mindenestre cserélt gyergyát (ami benne volt az fél éves volt) meg talált repedt vákumcsövet azt is kicserélte. Szerintetek mi lehet a gond?Illetve holnap próbálom kiváncsi leszek elöjön-e még a hiba.

Módosítva : Jaszo
Elküldve
  On 2019. 12. 31. at 11:11, Jaszo írta:

Sziasztok,

 

van egy g astrám (motorkódX14XE). a következő hibával reggelente  mondjuk igy hosszabb állás után nehezen indul nem jár 1-2 henger.. Gázadásra elmúlik és utánna semmi gond akár 4 óra múlva is tökéletesen indul. Három nap egymás után csinálta. Hazajöttem vele 50km-t másnap nem csinálta.Elvittem egy szerelöhöz aki szerint túl hig benne az olaj lefolyik a szelepszár mentén de hosszabb ut útán azért nincs vele gond mert el tud égni. Ha hülyeséget mondok bocsi csak próbálom visszaidézni mit mondott a szerelő. Valóban most volt csere Castrol 5w40 magnatech C3-as olaj elötte mobil 5w-40 volt azzal nem volt probléma. Ebben a rossz olaj témában nem igazán hiszek mikor mindenhol javasolják hogy a jobb hideginditás miatt használjunk higabb olajat. Mindenestre cserélt gyergyát (ami benne volt az fél éves volt) meg talált repedt vákumcsövet azt is kicserélte. Szerintetek mi lehet a gond?Illetve holnap próbálom kiváncsi leszek elöjön-e még a hiba.

Expand  

Szia.

Legjobb bele az 5w-30-as GM olaj.Szerintem ez az olaj magyarázat nem állja meg a helyét.Ha nincs benne olaj akkor is beindul legfeljebb besül a dugattyú.

  • Like 1
Elküldve (edited)
  On 2019. 12. 31. at 7:18, Vardar írta:

Nem a tankszellőztető szelep lesz az. A neten utána nézve, ha rossz lenne, akkor kellene kapnom mindenféle hibakódot és a motor is rosszul viselkedne, valamint meghallgatva, nem is hallatszik konkrétan. Az utastérbeli hangom pedig ez az ismeretlen eredetű kattogás, egyértelműen, gázadásra reagál, gyorsul az üteme. Valahol a pillangószelep alatt/körül hallom, talán a blokkon kívül. Valakinek van valami tippje?

 

Expand  

Vezérműláncot cseréltél már?
De az olajnyomással működő láncfeszítő is szívathat, nálam most telt be a pohár emiatt.
Lehet a láncfeszítőnél megy el az olajnyomás, mert megkopott, és nem feszít eléggé.
Bár a 16 darab hidrotőke is szépen tud szólni, ha nincs valami okból elég olajnyomás.
Totól-lottó megy nálam is, pedig most legóztam össze.
Itt egy videó a csörgő láncról, na az enyém pont ilyen.........
Nem kis szívás lebontani a fél oldalát a motornak megint. :(
Itt valószínű az a baj, beleér a lánc a

vezérműfedélbe.

 

Módosítva : Mikulás74
Elküldve
  On 2019. 12. 31. at 16:25, Mikulás74 írta:

Vezérműláncot cseréltél már?
De az olajnyomással működő láncfeszítő is szívathat, nálam most telt be a pohár emiatt.
Lehet a láncfeszítőnél megy el az olajnyomás, mert megkopott, és nem feszít eléggé.
Bár a 16 darab hidrotőke is szépen tud szólni, ha nincs valami okból elég olajnyomás.
Totól-lottó megy nálam is, pedig most legóztam össze.
Itt egy videó a csörgő láncról, na az enyém pont ilyen.........
Nem kis szívás lebontani a fél oldalát a motornak megint. :(
Itt valószínű az a baj, beleér a lánc a

vezérműfedélbe.

 

Expand  

Az övé ha jól vettem ki Z 14xe motoros az szíjas nem láncos.

  • Like 1
Elküldve (edited)
  On 2019. 12. 31. at 17:49, Mikulás74 írta:

ja, tényleg. :)
Bocsi.
Az egy jó motor, az enyém egy lóf.ng.

Expand  

Az enyém is Z14xep motorkódú. Nagyon jó kis autó.Bár már cseréltem benne láncot mert az enyém is dízelbe átment.Most már tök csendes megint. Ha leveszed a szelepfedelet megtudod nézni mennyire laza a lánc.De ha már így kelepel mint a videóban akkor már csereérett.Két oldalon lévő műanyag láncvezető csuszkához csapódik a lánc.Az adja ezt a kelepelést.Láncfeszítő patron már nem tudja tovább feszíteni a belazuló majd megfeszülő lánc /menetközben igy működik/ ezért mindig hozzácsapódik a műanyag csuszkákhoz.

Módosítva : kingblue
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.