georgee Elküldve December2, 2019 Megoszt Elküldve December2, 2019 (edited) 10 órája, Vardar írta: Előfordul olyan is, különben nem írnék. Aknánk sincsen, ezért végig se tudjuk nézni a bowdent, hogy fizikailag mit látunk rajta. Tisztíthatóak ezek, vagy csak a komplett csere segít? Ilyen bowden beragadással kinek mi a tapasztalata? Beragadással 37km autópályán. nem volt vészes, nem húzta félre az autót nem lassította érezhetően, de elég volt ahhoz hogy leégesse a fékpofát. Amikor lejöttem a pályáról, az első piros lámpánál éreztem, hogy valami nagyon nem oké és égett szag jött be. Komplett csere segített. Bowden és fékpofa csere. Módosítva December2, 2019 : georgee 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
glita Elküldve December2, 2019 Megoszt Elküldve December2, 2019 Sziasztok, 98-as ferde hátú G astrámban az ablaktörlők összeakadtak, majd most az anyós oldal nem töröl. Próbáltam újra összerakni a mechanikát, de valószínű, hogy a műanyag gombfejtartók elkoptak, mert pár törlés után ismét szétjönnek. Lehet e valamilyen felújító készletet venni, vagy mechanika csere? Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December2, 2019 Megoszt Elküldve December2, 2019 4 órája, glita írta: Sziasztok, 98-as ferde hátú G astrámban az ablaktörlők összeakadtak, majd most az anyós oldal nem töröl. Próbáltam újra összerakni a mechanikát, de valószínű, hogy a műanyag gombfejtartók elkoptak, mert pár törlés után ismét szétjönnek. Lehet e valamilyen felújító készletet venni, vagy mechanika csere? Köszi. Elvileg lehet kapni darabonként is rudazatot, ha tudod pontosan melyik-mi kopott el. https://cromax.hu/ablaktorlo_mechanika_kapcsolo_rud_opel_astra_g_jobb_265mm_69919 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Drazsé Elküldve December2, 2019 Megoszt Elküldve December2, 2019 Kedves glita! Nálam is hasonló probléma volt, a csere óta hiba nincs. Van ilyen alkatrész a Müller Autónál is: https://mullerautowebshop.hu/mechanika/533-opel-astra-g-ablak-torlo-rud-kar-szerkezet-.html de ahogy nézem a Cromax jobb áron van. Üdvözlettel: Gábor Link to comment Megosztás: More sharing options...
glita Elküldve December3, 2019 Megoszt Elküldve December3, 2019 Köszi a segítséget. Igen sejtettem, hogy nem a környezettudatosság hívei Gondoltam lesz egy műanyag persely, kipattint bepattint és mindenki boldog. Így megveszem az egész rudat, miközben annak semmi baja Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December3, 2019 Megoszt Elküldve December3, 2019 2 órája, glita írta: Köszi a segítséget. Igen sejtettem, hogy nem a környezettudatosság hívei Gondoltam lesz egy műanyag persely, kipattint bepattint és mindenki boldog. Így megveszem az egész rudat, miközben annak semmi baja Ha tudod pontosan hogy mi kopott el és mit akarsz cserélni ezen a rajzon vannak cikkszámok, az alapján rákereshetsz googléban hogy van-e olyan külön:https://opel.7zap.com/hu/car/t98/p/14/9-1/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
glita Elküldve December3, 2019 Megoszt Elküldve December3, 2019 3 órája, zotya975 írta: Ha tudod pontosan hogy mi kopott el és mit akarsz cserélni ezen a rajzon vannak cikkszámok, az alapján rákereshetsz googléban hogy van-e olyan külön:https://opel.7zap.com/hu/car/t98/p/14/9-1/ Köszi, de a robbantott ábrán ugyan úgy csak a kar van, a rajta szereplő műanyagok nincsenek külön, valószínű így van öntve, vagy nem kiszedhető. Ma kivettem az egész szerkezetet, mert egyszerűbb bent vacakolni, mint kint a hidegben. Megrendeltem a rudat, mindenkinek köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December3, 2019 Megoszt Elküldve December3, 2019 32 perce, glita írta: Köszi, de a robbantott ábrán ugyan úgy csak a kar van, a rajta szereplő műanyagok nincsenek külön, valószínű így van öntve, vagy nem kiszedhető. Ma kivettem az egész szerkezetet, mert egyszerűbb bent vacakolni, mint kint a hidegben. Megrendeltem a rudat, mindenkinek köszi! Nincs mit! Link to comment Megosztás: More sharing options...
merenyi85 Elküldve December4, 2019 Megoszt Elküldve December4, 2019 Sziasztok! Z14XEP motoros G-Astrám, Check engine lámpával szórakoztat. Kivillogtatás és OBD csatlakozás alapján is P0170 Tüzelőanyag korrekció rendellenesség. Amikor nézte a szerelő minden érték rendben volt tudta is törölni. (Akkusaru levétellel is lehet törölni) A hibát 10 fok alatti külső hőmérséklet mellett, felmelegedési fázisban, gyorsulás közben adja be. Jó időben, hosszabb út megtétele után újraindítva, magától is leveszi a Check engine lámpát. Az autó 2005-ös, 118.000 km-et futott, garázsban van, évek óta csak prémium benzint kap, nem megyek vele rövid utakat, nem nyögtetem alacsony fordulaton. A Check engine lámpán kívül semmi tünete sincs, hibátlanul megy. Segítséget előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve December4, 2019 Megoszt Elküldve December4, 2019 (edited) 1 óra, merenyi85 írta: Sziasztok! Z14XEP motoros G-Astrám, Check engine lámpával szórakoztat. Kivillogtatás és OBD csatlakozás alapján is P0170 Tüzelőanyag korrekció rendellenesség. Amikor nézte a szerelő minden érték rendben volt tudta is törölni. (Akkusaru levétellel is lehet törölni) A hibát 10 fok alatti külső hőmérséklet mellett, felmelegedési fázisban, gyorsulás közben adja be. Jó időben, hosszabb út megtétele után újraindítva, magától is leveszi a Check engine lámpát. Az autó 2005-ös, 118.000 km-et futott, garázsban van, évek óta csak prémium benzint kap, nem megyek vele rövid utakat, nem nyögtetem alacsony fordulaton. A Check engine lámpán kívül semmi tünete sincs, hibátlanul megy. Segítséget előre is köszönöm! Szia.Hideg motornál nem megfelelő a keverékképzés.Esetleg hőgomba csal .Vagy levegőszűrő koszos.Vagy szívócsőben a légtömegmérő szennyezett. Nincs még lánchangja? /dízeles jellegű/ Módosítva December4, 2019 : kingblue 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve December4, 2019 Megoszt Elküldve December4, 2019 Én közben eljutottam oda, hogy szétkaptam a z12xe-t mint majom a zsebórát, a motorban 261000km van. Aztán hogy mi volt az előélete? Fene tudja. De érdekesek ezek az ecotec motorok. A dugattyúgyűrűk alig koptak, ellenben a dugattyúk nagyon. Szabályosan lötyögnek a hengerekben. A dugattyúk olajzó furatai meg el vannak tömődve koksszal. Mind a 6. Vagyis kb semmi olajozása nem volt a hengereknek az utóbbi x kilóméter alatt. A henger falainak meg nincsenek vállai. Tiszta rejtély ez a motor. Felső képen, ahogy a gyűrűt beleraktam a hengerbe. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sasfióka Elküldve December4, 2019 Megoszt Elküldve December4, 2019 Hali. Érdekesség, hogy a kézifék beragadás mindig télen jön elő. Míg a tárcsaféknél látni mennyit kopott a ferodol vagy műszakinál rádszólnak ki kellene cserélni úgy a hátsó dobféket a kutya se nézi míg elől kicseréljük vagy 3x 4x úgy hátúl 1xse. Szeret teljesen lekopni és hidegben mikor már nincs rajta egy gramm ferodol se , úgy szeret a fém a fémmel összefagyni , vagy már úgy belekopott , hogy beragad a nútba amit csinált magának. Sok szerencsét. Béke. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sasfióka Elküldve December4, 2019 Megoszt Elküldve December4, 2019 On 2019. 12. 01. at 20:00, Vardar írta: Előfordul olyan is, különben nem írnék. Aknánk sincsen, ezért végig se tudjuk nézni a bowdent, hogy fizikailag mit látunk rajta. Tisztíthatóak ezek, vagy csak a komplett csere segít? Ilyen bowden beragadással kinek mi a tapasztalata? Hali. Érdekesség, hogy a kézifék beragadás mindig télen jön elő. Míg a tárcsaféknél látni mennyit kopott a ferodol vagy műszakinál rádszólnak ki kellene cserélni úgy a hátsó dobféket a kutya se nézi míg elől kicseréljük vagy 3x 4x úgy hátúl 1xse. Szeret teljesen lekopni és hidegben mikor már nincs rajta egy gramm ferodol se , úgy szeret a fém a fémmel összefagyni , vagy már úgy belekopott , hogy beragad a nútba amit csinált magának. Sok szerencsét. Béke. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December5, 2019 Megoszt Elküldve December5, 2019 4 órája, Sasfióka írta: Hali. Érdekesség, hogy a kézifék beragadás mindig télen jön elő. Míg a tárcsaféknél látni mennyit kopott a ferodol vagy műszakinál rádszólnak ki kellene cserélni úgy a hátsó dobféket a kutya se nézi míg elől kicseréljük vagy 3x 4x úgy hátúl 1xse. Szeret teljesen lekopni és hidegben mikor már nincs rajta egy gramm ferodol se , úgy szeret a fém a fémmel összefagyni , vagy már úgy belekopott , hogy beragad a nútba amit csinált magának. Sok szerencsét. Béke. Pont tegnap reggel kitolattam az udvarból, és hogy ne guruljon a járdára a kocsi behúztam a kézit olyan 2 percre. Mira beültem már csak a kar lettyent le a bowden nem ment utána. Elmentem így dolgozni, mert nem volt mit tenni, nem éreztem hogy húzott volna, délutánra meg kiolvadt. nekem ugyan tárcsafék van, szerintem a bowden fagyott bele a gégecsőbe. van egy kis kanyar lefelé a kerék előtt, talán víz volt benne ott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vardar Elküldve December5, 2019 Megoszt Elküldve December5, 2019 A kálvária folytatódik, viszont nem a megadott szempontok szerint :D Szóval a probléma nem a fékpofa és a dob összeragadása, a pofa vadonatúj egyébként. A probléma az, hogy a bowden a kézifékkar kiengedésének hatására nem, vagy csak nagyon korlátozott mértékben enged ki, továbbra is feszesen tartja magát. Ipari mennyiségű WD40-et toltunk bele, de a bowden és a gumiköpeny között minimális a hely, nem nagyon megy be. A hétvégén már lesz nálam egy inzulinos fecskendő, azzal remélem meg tudom támogatni a dolgokat. Viszont kérdésem az lenne, hogy akna nélkül, sima, gyári emelővel, meg lehet oldani azt, hogy a középső, bal bowdent kicseréljük, ha menthetetlen a helyzet? Ahogy láttam, ugye párban érkeznek és a középső, "elosztó" elemről lecsatlakoztatható a bal illetve a jobb szál. Egy videót találtam csak, ott emelve volt a kocsi, és ha jól láttam, pont a középső kipufogó dob felett van az első-középső bowden találkozási pontja. Valaki aki csinált már ilyet, meg tudja mondani, hogy megvalósítható lesz ez emelővel, vagy esélytelen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vardar Elküldve December5, 2019 Megoszt Elküldve December5, 2019 17 órája, Mikulás74 írta: Én közben eljutottam oda, hogy szétkaptam a z12xe-t mint majom a zsebórát, a motorban 261000km van. Aztán hogy mi volt az előélete? Fene tudja. De érdekesek ezek az ecotec motorok. A dugattyúgyűrűk alig koptak, ellenben a dugattyúk nagyon. Szabályosan lötyögnek a hengerekben. A dugattyúk olajzó furatai meg el vannak tömődve koksszal. Mind a 6. Vagyis kb semmi olajozása nem volt a hengereknek az utóbbi x kilóméter alatt. A henger falainak meg nincsenek vállai. Tiszta rejtély ez a motor. Felső képen, ahogy a gyűrűt beleraktam a hengerbe. Az olajteknőt megnézted? Az mennyire volt olajiszapos, koszos? Link to comment Megosztás: More sharing options...
sziklaboci Elküldve December5, 2019 Megoszt Elküldve December5, 2019 52 perce, Vardar írta: A kálvária folytatódik, viszont nem a megadott szempontok szerint :D Szóval a probléma nem a fékpofa és a dob összeragadása, a pofa vadonatúj egyébként. A probléma az, hogy a bowden a kézifékkar kiengedésének hatására nem, vagy csak nagyon korlátozott mértékben enged ki, továbbra is feszesen tartja magát. Ipari mennyiségű WD40-et toltunk bele, de a bowden és a gumiköpeny között minimális a hely, nem nagyon megy be. A hétvégén már lesz nálam egy inzulinos fecskendő, azzal remélem meg tudom támogatni a dolgokat. Viszont kérdésem az lenne, hogy akna nélkül, sima, gyári emelővel, meg lehet oldani azt, hogy a középső, bal bowdent kicseréljük, ha menthetetlen a helyzet? Ahogy láttam, ugye párban érkeznek és a középső, "elosztó" elemről lecsatlakoztatható a bal illetve a jobb szál. Egy videót találtam csak, ott emelve volt a kocsi, és ha jól láttam, pont a középső kipufogó dob felett van az első-középső bowden találkozási pontja. Valaki aki csinált már ilyet, meg tudja mondani, hogy megvalósítható lesz ez emelővel, vagy esélytelen? A komplett kipufogót le kell szedni, plusz felette még van egy hővédő lemez is, azt is. Felette megy a bowden. Nemrég kellett cserélnem nekem is, gyári emelővel aligha fog menni sajnos. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve December5, 2019 Megoszt Elküldve December5, 2019 13 órája, zotya975 írta: ...nekem ugyan tárcsafék van, szerintem a bowden fagyott bele a gégecsőbe. van egy kis kanyar lefelé a kerék előtt, talán víz volt benne ott. Amennyire tudom a kézifék nem a tárcsára fog, hanem van a tárcsával egybeépítve egy mini dobfék is, azt használja a rögzítőfék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December5, 2019 Megoszt Elküldve December5, 2019 Just now, tgabika76 írta: Amennyire tudom a kézifék nem a tárcsára fog, hanem van a tárcsával egybeépítve egy mini dobfék is, azt használja a rögzítőfék. Nem tudom pontosan ezt még nem szedtem szét. Csak " elméletezem" hogy 2 perc alatt -2 fokban talál nem maga a fék betét-pofa ragadt oda a tárcsához, vagy dobhoz, hanem inkább a gégecsőbe bejutott víz vagy pára fagyott meg, és én kézi erővel ugyan be tudtam húzni, de a rugó a bowden végén már nem tudta visszahúzni amikor leengedtem a kart. Az astránál majdnem egyenesen ment a bowden be hátulról a dobba, itt meg van egy kicsi kanyar, egy ív lefelé ahol meg tud ülni a bejutott víz vagy pára. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve December5, 2019 Megoszt Elküldve December5, 2019 Gyárilag van egy védőharmonika a kézifékbowdenen (mindkettőn), elvileg ez akadályozza meg hogy a bowden és a bowdenház közé bemenjen a víz. Ez szokott elvásni a legtöbb autónál, ami miatt aztán befolyik a víz a bowdenházba, ott megfagy és ez okozza a kézifékhuzal befagyását. A WD-40 és társai csak tüneti kezelés, ha nincs meg a védőharmonika, nem sokat ér az egész. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December5, 2019 Megoszt Elküldve December5, 2019 10 perce, tgabika76 írta: Gyárilag van egy védőharmonika a kézifékbowdenen (mindkettőn), elvileg ez akadályozza meg hogy a bowden és a bowdenház közé bemenjen a víz. Ez szokott elvásni a legtöbb autónál, ami miatt aztán befolyik a víz a bowdenházba, ott megfagy és ez okozza a kézifékhuzal befagyását. A WD-40 és társai csak tüneti kezelés, ha nincs meg a védőharmonika, nem sokat ér az egész. Valami rémlik, megnézem majd, csak ugye 0 fok van. Nyilván ha meleg lenne, nem fagyna meg és nem is keresném az okát. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vardar Elküldve December5, 2019 Megoszt Elküldve December5, 2019 5 órája, sziklaboci írta: A komplett kipufogót le kell szedni, plusz felette még van egy hővédő lemez is, azt is. Felette megy a bowden. Nemrég kellett cserélnem nekem is, gyári emelővel aligha fog menni sajnos. Ezt nem akartam hallani Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicso1976 Elküldve December5, 2019 Megoszt Elküldve December5, 2019 1 óra, tgabika76 írta: Amennyire tudom a kézifék nem a tárcsára fog, hanem van a tárcsával egybeépítve egy mini dobfék is, azt használja a rögzítőfék. a bmw-knél igen(pl.5-ös sorozat). az opelnál a tátcsára hat a kézifék és ugyonazt a betétet használja,mint az üzemi fék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December7, 2019 Megoszt Elküldve December7, 2019 Párásodik az anyósoldali fényszóróm, ami nem is normális jelenség plusz vakítja a szembejövőket hiszen a párás búra megtöri a fényt. A lökhárító leszedése nagyobb munka mint maga a tényleges javítás, ami esőálló akrillal történt tömítés a gyári tömítő fölé. http:// Egyenlőre a radiátoron szárad a lámpa holnapig, az izzókat kivettem, tudjon hol eltávozni a pára, amit tudtam papírtörlővel felitattam. http:// A lökös leszedése előtt kivettem a féktárcsa hűtőlevegő terelő műanyag elemet, és részben megbontottam a dobbetétet. Az autó előtt a falon berajzoltam a lámpa sugarának a határát, remélhetőleg sikerül pont ugyanoda visszaszerelni. Az alsó patentokkal coptam egy kicsit, szerintem visszarakáskor ( a lámpa belövése után) dobbantóra járok hogy jobban hozzáférjek. 3 Link to comment Megosztás: More sharing options...
merenyi85 Elküldve December7, 2019 Megoszt Elküldve December7, 2019 On 2019. 12. 04. at 16:21, kingblue írta: Szia.Hideg motornál nem megfelelő a keverékképzés.Esetleg hőgomba csal .Vagy levegőszűrő koszos.Vagy szívócsőben a légtömegmérő szennyezett. Nincs még lánchangja? /dízeles jellegű/ Légszűrő tiszta, szemre a légtömegmérő is. Ki is szereltem, de nagyon birizgálni nem mertem. Lánchang még nem jött meg, már én is ,,várom" 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts