tgabika76 Elküldve November9, 2019 Megoszt Elküldve November9, 2019 31 perce, dhp00 írta: már csak azt nem értem, hogy miért. rosszul tudom, hogy a piros és sárga kábeleket kell megcserélni? Nem, azt jól tudod. Szerintem véletlenül letestelhettél valamit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dhp00 Elküldve November10, 2019 Megoszt Elküldve November10, 2019 19 órája, tgabika76 írta: Szerintem véletlenül letestelhettél valamit. Amikor széthúzkodtam, hogy könnyebben berakjam, úgy emlékszem, nem húztam ki a kulcsot, csak elfordítottam a kapcsolóban. Ez okozhatta, hogy nem volt áramtalanítva, amikor újra csatlakoztattam? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November10, 2019 Megoszt Elküldve November10, 2019 31 perce, dhp00 írta: Amikor széthúzkodtam, hogy könnyebben berakjam, úgy emlékszem, nem húztam ki a kulcsot, csak elfordítottam a kapcsolóban. Ez okozhatta, hogy nem volt áramtalanítva, amikor újra csatlakoztattam? Állandó tápban akkor is marad áram ha kiveszed a kulcsot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Firsh Elküldve November11, 2019 Megoszt Elküldve November11, 2019 (edited) A jobbelső ködlámpa nem ég, izzót alámászással kicseréltem (de látszott mondjuk a régin is hogy teljsen jó). Kábel bele van dugva a lámpába, és a biztosíték is jó, de mégsem ég. Hogy keressem meg a hibát? Ja és pofon: nem tudom kinyitni a motorháztetőt (beragadt), a húzóka nem kattintja fel Módosítva November11, 2019 : Firsh Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November11, 2019 Megoszt Elküldve November11, 2019 1 órával ezelőtt, Firsh írta: A jobbelső ködlámpa nem ég, izzót alámászással kicseréltem (de látszott mondjuk a régin is hogy teljsen jó). Kábel bele van dugva a lámpába, és a biztosíték is jó, de mégsem ég. Hogy keressem meg a hibát? Ja és pofon: nem tudom kinyitni a motorháztetőt (beragadt), a húzóka nem kattintja fel Próbálj közben a motorháztetőre tehénkedni, van amikor úgy ki lehet nyitni ilyen esetben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
BoMa Elküldve November11, 2019 Megoszt Elküldve November11, 2019 (edited) Sziasztok! Több helyen is olvastam, illetve hallottam már hogy az EcoTec motorokat pörgetni kell, illetve ezt igénylik. Ez miért van és mit takar tulajdonképpen ez hogy pörgetni kell? Én elég nagypapásba vezetek nyilván ha gyorsítani kell akkor később váltok fel és nem alacsony fordulaton taposom, de alapvetően nem pörgősen vezetem az astrám. Szóval ennek a "pörgetni kell" dolognak érdekelne a technikai, műszaki háttere ha esetleg valaki tudja... Módosítva November11, 2019 : BoMa Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve November11, 2019 Megoszt Elküldve November11, 2019 3 perce, BoMa írta: Sziasztok! Több helyen is olvastam, illetve hallottam már hogy az EcoTec motorokat pörgetni kell, illetve ezt igénylik. Ez miért van és mit takar tulajdonképpen ez hogy pörgetni kell? Én elég nagypapásba vezetek nyilván ha gyorsítani kell akkor később váltok fel és nem alacsony fordulaton taposom, de alapvetően nem pörgősen vezetem az astrám. Szóval ennek a "pörgetni kell" dolognak érdekelne a technikai, műszaki háttere ha esetleg valaki tudja... Én sem szoktam nagyon pörgetni 2500-3000 között váltok.A 16 szelepes motor alacsony fordulaton elég nyomatékszegény előzni dinamikusan csak 3-ezer fölött lehet az alatt csak öregurasan lehet. 1 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November11, 2019 Megoszt Elküldve November11, 2019 3 perce, BoMa írta: Sziasztok! Több helyen is olvastam, illetve hallottam már hogy az EcoTec motorokat pörgetni kell, illetve ezt igénylik. Ez miért van és mit takar tulajdonképpen ez hogy pörgetni kell? Én elég nagypapásba vezetek nyilván ha gyorsítani kell akkor később váltok fel és nem alacsony fordulaton taposom, de alapvetően nem pörgősen vezetem az astrám. Szóval ennek a "pörgetni kell" dolognak érdekelne a technikai, műszaki háttere ha esetleg valaki tudja... Alapvetően arról van szó hogy a belső égésű motorok hatásfoka a maximális nyomaték közelében a legjobb, ekkor fogyaszt a leadott teljesítményhez képest a legkevesebb üzemanyagot. Ennélfogva úgy érdemes használni őket, hogy a fordulatszám az esetek lehető legnagyobb százalékában a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszám közelében legyen. Az, hogy mi ez a fordulatszám, a motorkód ismeretében a netről könnyen kideríthető (pl. opel-infos.de), de általánosságban a dízel, valamint a hengerenkénti 2 szelepes benzinmotoroké alacsonyabb, a hengerenként 4 szeleppel rendelkező benzinüzemű motoroké magasabb. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
BoMa Elküldve November11, 2019 Megoszt Elküldve November11, 2019 Szóval akkor mondjuk egy Z14XE motorkódú astrával a tartós 4000 rpm nem árt a motornak? Engem eléggé tud zavarni, hogy pályán "ordít" a motor, így 130-cal ritkán megyek és úgy vettem észre itt jelentősen nő az ütemanyagfogyasztás is ahhoz képest, ha 110-zel közlekedek. Városban meg akkor elég lenne 3.-ig kapcsolni, de ez inkább már csak szokás kérdése. Én hallottam ilyeneket, hogy alacsony fordulat hatására meggörbülnek a szelepek. Ennek van alapja, vagy csak mendemonda? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November11, 2019 Megoszt Elküldve November11, 2019 1 óra, BoMa írta: Szóval akkor mondjuk egy Z14XE motorkódú astrával a tartós 4000 rpm nem árt a motornak? Engem eléggé tud zavarni, hogy pályán "ordít" a motor, így 130-cal ritkán megyek és úgy vettem észre itt jelentősen nő az ütemanyagfogyasztás is ahhoz képest, ha 110-zel közlekedek. Városban meg akkor elég lenne 3.-ig kapcsolni, de ez inkább már csak szokás kérdése. Én hallottam ilyeneket, hogy alacsony fordulat hatására meggörbülnek a szelepek. Ennek van alapja, vagy csak mendemonda? Nekem csak egyszer görbült meg a szelepem, amikor egy időben egy helyen volt a dugó és a szeleptányér. http:// Nyilván az alacsony fordulat is kínzás meg a szabályzásközeli tartós fordulat is, de a 4000 még közel sem az. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Logosz Elküldve November11, 2019 Megoszt Elküldve November11, 2019 On 11/7/2019 at 8:36 PM, richie8 said: Köszi a tippet, első megmozdulásom az ügyben akkor a gyertya vizsgálata/cseréje lesz, ha szükséges. Remélhetőleg csak ennyi lesz a baja, semmi trafó-EGR-folytószelep és társai Üdv! Nekem EGR szelep okozott rángatást, bár egy szerelő a fojtószepre tippelt... Mióta teljesen ledugóztam, eltűnt a rángatás, sokkal jobban megy az autó (nem csak alacsony fordulaton) és a hangja is szebb. Igaz nekem valami utángyártott vacak lehet bent, mert kb. a 4. ki-beszerelésnél vettem észre, hogy zárt állapotában sem zár rendesen, mert a mozgó dugattyújának kisebb az átmérője, mint a persely, amibe belemegy. Körben van egy néhány tized mm-es rés... No comment. Egyébként ezen kívül a visszajelző potmétere rossz, azért rángat. De nem cseréltem ki, erre nem akartam költeni. Most lezárva tökéletes, az ECU nem dob hibakódot, pedig már 1500 km-t biztos elmentem így vele. (Zafira Z16XE motor) Nem tudom, hol áll a "projekt", de a kokszos gyertya nem jó előjel... Lehet gyertya-probléma is, trafó is. De rosszabb esetben talán szelep-zárási probléma is (abban a hengerben 1 v. több szelep el van kokszolódva és nem zár rendesen). Itt a fórumon a "fagyizást" javasolják erre (benzinbe szeleptisztító adalék, majd kb. fél órán át 4-5000-es fordulaton menni az autóval, az leégeti a kokszot). Fojtószelepre egy autódiagnosztikával foglalkozó ismerősöm azt mondta, hogy a legritkább esetben szokott azzal baj lenni, bár mindenki elsőre azt gondolja... Persze ha már ragad a pillangószelep az olajtól és nem tud rendesen mozogni, gondolom okozhat gondot... Link to comment Megosztás: More sharing options...
georgee Elküldve November12, 2019 Megoszt Elküldve November12, 2019 (edited) 10 órája, zotya975 írta: Nekem csak egyszer görbült meg a szelepem, amikor egy időben egy helyen volt a dugó és a szeleptányér. http:// Nyilván az alacsony fordulat is kínzás meg a szabályzásközeli tartós fordulat is, de a 4000 még közel sem az. Ismerősömnek mániája a 4500as váltás mert "olyan vagány". Panaszok: nagyon sokat fogyaszt az autó. Illetve már emiatt volt egy motorgenerál neki. Azóta sem szokott le róla. Én városban 2-2200as fordulatnál váltok, pályán ahogy adja, de ritkán engedem ki a pályán is 4000ig. Most járok 300ezer kilométernél, olajat nem zabálja (kb 5-6dl/10000km) És lakott területen kívül durván 6.5litert szokott benyelni 100-on. Bent van a BC a gépbe, tankoláskor annyit szoktam visszatankolni (+-1dl) amit a computer kiír a kivett mennyiségre. Pályán a pillanatnyi fogyasztása 130 és 140 között már +0.7l. Szóval ha kicsit gyorsabban megyek már inkább csak a motor pörög, és többet eszik. Azt vettem észre, hogy anno a G astrát nem autópályára tervezték. Természetesen az alacsony fordulatot én sem szeretem. De lakott területen is ha minden engedi dinamikusabban haladok, így 55nél 5.-ik sebességbe szoktam menni. Eddig az évek alatt soha nem volt gondom vele. A szelepszárra meg kicsit viccesen, de igaz a mondás. Akik egymásnak vannak ítélve, azok előbb vagy utóbb megtalálják egymást :D Módosítva November12, 2019 : georgee 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
georgee Elküldve November12, 2019 Megoszt Elküldve November12, 2019 8 órája, Logosz írta: Üdv! Nekem EGR szelep okozott rángatást, bár egy szerelő a fojtószepre tippelt... Mióta teljesen ledugóztam, eltűnt a rángatás, sokkal jobban megy az autó (nem csak alacsony fordulaton) és a hangja is szebb. Igaz nekem valami utángyártott vacak lehet bent, mert kb. a 4. ki-beszerelésnél vettem észre, hogy zárt állapotában sem zár rendesen, mert a mozgó dugattyújának kisebb az átmérője, mint a persely, amibe belemegy. Körben van egy néhány tized mm-es rés... No comment. Egyébként ezen kívül a visszajelző potmétere rossz, azért rángat. De nem cseréltem ki, erre nem akartam költeni. Most lezárva tökéletes, az ECU nem dob hibakódot, pedig már 1500 km-t biztos elmentem így vele. (Zafira Z16XE motor) Nem tudom, hol áll a "projekt", de a kokszos gyertya nem jó előjel... Lehet gyertya-probléma is, trafó is. De rosszabb esetben talán szelep-zárási probléma is (abban a hengerben 1 v. több szelep el van kokszolódva és nem zár rendesen). Itt a fórumon a "fagyizást" javasolják erre (benzinbe szeleptisztító adalék, majd kb. fél órán át 4-5000-es fordulaton menni az autóval, az leégeti a kokszot). Fojtószelepre egy autódiagnosztikával foglalkozó ismerősöm azt mondta, hogy a legritkább esetben szokott azzal baj lenni, bár mindenki elsőre azt gondolja... Persze ha már ragad a pillangószelep az olajtól és nem tud rendesen mozogni, gondolom okozhat gondot... Nekem amikor megállt az autó Topran nevű EGR került az autóba. 800km-t bírt ki. Ami "hihetetlen nagy távolság" a gyári minőségű jelzéshez. (Anno írtam erről egy hosszabb gondolatmenetet). Amit írtál rés van a szelep és a szelepfészek között, ami nekem volt a topran, abban kúpos volt a tömítő felület. A gond nem ezzel volt, mert továbbiakban érvényes az amit írtál. A szelep nem tömített, de azért, mert a szeleptámasztó rúgó annyira hihetetlen jó anyagból készült, hogy menet közben az üzemi hőmérséklettől kilágyult, így a motor felől érkező nyomás lazán kinyitotta a szelepet. Jött a huzavona, egy évig jártam a pénzemért, hogy ott a hiba. A szerelő szerint az ECU volt a ludas, amire tett 200ezres javítási ajánlatot. Nem mentem bele, mert az autó nem ér annyit. Bontóból kapott egy "új" gyári szelepet. Azon a rúgó még jó volt. Kettő között az volt a különbség, ha megráztam a gyárit nem kotyogott, az utángyártott viszont a rázástól is nyitott. A visszajelzést élőadattal meglehet nézni. Most nem tudom milyen néven kell keresni az értékeket, de a lényeg az hogy van egy kért állás, és egy valós állás. Tehát Az egyik érték amit az ECU akar a másik ahol a szelep áll. Ha ez az érték nagyon eltér, akkor az okozhat rángást. Szeleptisztító adalék.... Én vagy spurit vagy STP-t szoktam használni 1500-2000km-ként. Nem szoktam kihúzatni (bár ha sokáig nem kerülök fel a pályára, van amikor 4esben 90el megyek 4-6 kilométert) Érezhető a különbség, ha adalékot kap. Még amit érdemes megnézni a karter cső. Szeret benne az olajsár berakódni és akkor az átmérő lényegesen letud szűkülni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November12, 2019 Megoszt Elküldve November12, 2019 52 perce, georgee írta: De lakott területen is ha minden engedi dinamikusabban haladok, így 55nél 5.-ik sebességbe szoktam menni. Eddig az évek alatt soha nem volt gondom vele. Hihi. Én 70-nél rakom negyedikbe(!) az 1.8-at, pedig az még alacsonyabban is adja le a maximális nyomatékát mint a Z14XE (3800-nál 4000 helyett). Kisvárosban élek, lakott területen belül nem is szoktam harmadiknál jobban felváltani. Még sosem panaszkodtak hogy ordítana a motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November12, 2019 Megoszt Elküldve November12, 2019 12 órája, BoMa írta: Szóval akkor mondjuk egy Z14XE motorkódú astrával a tartós 4000 rpm nem árt a motornak? Engem eléggé tud zavarni, hogy pályán "ordít" a motor, így 130-cal ritkán megyek és úgy vettem észre itt jelentősen nő az ütemanyagfogyasztás is ahhoz képest, ha 110-zel közlekedek. Városban meg akkor elég lenne 3.-ig kapcsolni, de ez inkább már csak szokás kérdése. Én hallottam ilyeneket, hogy alacsony fordulat hatására meggörbülnek a szelepek. Ennek van alapja, vagy csak mendemonda? Ártani semmiképp nem árt, sőt az alacsony fordulat ha szelepgörbülést nem is okoz, de elkokszosítja a motort (nem tud "kiégni"). Én amikor vettem az autót, világított a check engine és erőtlen volt, mint később kiderült az elkoszolódott fojtószelepház miatt (nem zárt rendesen). Kitisztítottam, és amióta nem engedem hogy újra elkoszolódjon, azóta nem is jött elő ez a hiba, immár 10 éve. Én azt javasolnám hogy ha 4000-ig nem is, de 3000-ig nyugodtan forgasd el (ez még mindig csak a hasznos fordulatszámtartomány fele!), és ha nem is állandóan, de minden 5. tankoláskor vagy 100-as benzint tankolj, vagy tölts a tankba piros Spuri üzemanyagadalékot, az segít tisztán tartani a rendszert. Olyan már előfordult itt (nem velem) hogy a folyamatos alacsony fordulatú használattól kokszréteg rakódott le a dugattyútetőn (ugye az EGR szelep visszavezeti a kipufogógáz egy részét a motorba környezetvédelmi okokból, és az bizony tele van szennyeződéssel), aztán egy későbbi autópályás meghajtás során ez a kokszréteg felizzott és átégett a dugattyú, motorgenerált kellett az autón csinálni. Nem azt mondom hogy ez törvényszerű következmény, de ilyen is előfordulhat, és elég rémisztő ahhoz hogy az ember megpróbálja elkerülni. Korábban divat volt itt a "fagyizás"-nak nevezett eljárás is, a lényege annyi hogy az ellustulás és az elkokszosodás megakadályozására nem árt mondjuk havonta egyszer 30-40km-en keresztül magasabb (értsd: 3-4000 1/min felett) fordulaton megjáratni a motort. Aki az egész módszert javasolta az budapesti volt és azt hozta fel példának hogy erre tökéletes ha havonta egyszer elmegy az ember Budapestről Székesfehérvárra az M7-esen fagyizni, innen a "fagyizás" elnevezés. Persze nem kell ehhez feltétlenül autópálya meg nagy sebesség, elég egy lakott területeket elkerülő főútvonal is ahol 30-40km-en keresztül nem kell visszaváltani, és mondjuk azon mész 90-el, de negyedikben. A magasabb fordulatszám a lényeg. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hard-ex Elküldve November12, 2019 Megoszt Elküldve November12, 2019 On 2019. 11. 07. at 20:36, richie8 írta: Köszi a tippet, első megmozdulásom az ügyben akkor a gyertya vizsgálata/cseréje lesz, ha szükséges. Remélhetőleg csak ennyi lesz a baja, semmi trafó-EGR-folytószelep és társai Szia. Nekem ugyan ez volt a jelenség. Erősebb gázadásra dadogott, illetve erőtlen volt. Nagy melegben és üzemi hőfokon jelentkezett a hiba. Nekem volt előtte gyertyacsere, így azt kizárhattam. Mint már írtam. Ha hidegen nincs a jelenség, de üzemi hőfokon igen, akkor érdemes gyújtótrafót cserélni vagy legalább is valakitől kérni egy tuti jót próba elejéig. Nekem ez volt a hiba forrása. Érthető, hogy üzemi hőfokon a trafó is melegszik, hő hatására nyúlik a nyáklap, ami benne van és így a repedt áramkör elmozdult egymástól, ezért gyújtáskimaradást okozva. Sőt le is állt valamelyik henger mindig. Üdv.: Viktor Link to comment Megosztás: More sharing options...
BoMa Elküldve November12, 2019 Megoszt Elküldve November12, 2019 5 órája, georgee írta: Ismerősömnek mániája a 4500as váltás mert "olyan vagány". Panaszok: nagyon sokat fogyaszt az autó. Illetve már emiatt volt egy motorgenerál neki. Azóta sem szokott le róla. Én városban 2-2200as fordulatnál váltok, pályán ahogy adja, de ritkán engedem ki a pályán is 4000ig. Most járok 300ezer kilométernél, olajat nem zabálja (kb 5-6dl/10000km) És lakott területen kívül durván 6.5litert szokott benyelni 100-on. Bent van a BC a gépbe, tankoláskor annyit szoktam visszatankolni (+-1dl) amit a computer kiír a kivett mennyiségre. Pályán a pillanatnyi fogyasztása 130 és 140 között már +0.7l. Szóval ha kicsit gyorsabban megyek már inkább csak a motor pörög, és többet eszik. Azt vettem észre, hogy anno a G astrát nem autópályára tervezték. Természetesen az alacsony fordulatot én sem szeretem. De lakott területen is ha minden engedi dinamikusabban haladok, így 55nél 5.-ik sebességbe szoktam menni. Eddig az évek alatt soha nem volt gondom vele. A szelepszárra meg kicsit viccesen, de igaz a mondás. Akik egymásnak vannak ítélve, azok előbb vagy utóbb megtalálják egymást :D Akkor nagyjából hasonló a vezetési stílusunk, és én így 1 tankkal eljárok átlag 6,8-7,0 literrel. (fele pálya, fele kis távok). A kistávokat érezni is, a tegnap reggel a 0 fokban kb 10 másodpercig zakatoltak a hidrotőkék. Ez eddig rekord. :( Tavaly is hallottam néha de pár másodpercig tartott csak. 4 órája, tgabika76 írta: Ártani semmiképp nem árt, sőt az alacsony fordulat ha szelepgörbülést nem is okoz, de elkokszosítja a motort (nem tud "kiégni"). Én amikor vettem az autót, világított a check engine és erőtlen volt, mint később kiderült az elkoszolódott fojtószelepház miatt (nem zárt rendesen). Kitisztítottam, és amióta nem engedem hogy újra elkoszolódjon, azóta nem is jött elő ez a hiba, immár 10 éve. Én azt javasolnám hogy ha 4000-ig nem is, de 3000-ig nyugodtan forgasd el (ez még mindig csak a hasznos fordulatszámtartomány fele!), és ha nem is állandóan, de minden 5. tankoláskor vagy 100-as benzint tankolj, vagy tölts a tankba piros Spuri üzemanyagadalékot, az segít tisztán tartani a rendszert. Olyan már előfordult itt (nem velem) hogy a folyamatos alacsony fordulatú használattól kokszréteg rakódott le a dugattyútetőn (ugye az EGR szelep visszavezeti a kipufogógáz egy részét a motorba környezetvédelmi okokból, és az bizony tele van szennyeződéssel), aztán egy későbbi autópályás meghajtás során ez a kokszréteg felizzott és átégett a dugattyú, motorgenerált kellett az autón csinálni. Nem azt mondom hogy ez törvényszerű következmény, de ilyen is előfordulhat, és elég rémisztő ahhoz hogy az ember megpróbálja elkerülni. Korábban divat volt itt a "fagyizás"-nak nevezett eljárás is, a lényege annyi hogy az ellustulás és az elkokszosodás megakadályozására nem árt mondjuk havonta egyszer 30-40km-en keresztül magasabb (értsd: 3-4000 1/min felett) fordulaton megjáratni a motort. Aki az egész módszert javasolta az budapesti volt és azt hozta fel példának hogy erre tökéletes ha havonta egyszer elmegy az ember Budapestről Székesfehérvárra az M7-esen fagyizni, innen a "fagyizás" elnevezés. Persze nem kell ehhez feltétlenül autópálya meg nagy sebesség, elég egy lakott területeket elkerülő főútvonal is ahol 30-40km-en keresztül nem kell visszaváltani, és mondjuk azon mész 90-el, de negyedikben. A magasabb fordulatszám a lényeg. Gyorsításnál 2-3000-es fordulat között használom, ha csak tartani kell a tempót akkor 2000 körül forgatom városban. A fele pálya fele kisvárosi rövidtávos használat mellett bízom benne, hogy kokszosodásnak nem kedvez. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November12, 2019 Megoszt Elküldve November12, 2019 8 órája, georgee írta: Ismerősömnek mániája a 4500as váltás mert "olyan vagány". Panaszok: nagyon sokat fogyaszt az autó. Illetve már emiatt volt egy motorgenerál neki. Azóta sem szokott le róla. Én városban 2-2200as fordulatnál váltok, pályán ahogy adja, de ritkán engedem ki a pályán is 4000ig. Most járok 300ezer kilométernél, olajat nem zabálja (kb 5-6dl/10000km) És lakott területen kívül durván 6.5litert szokott benyelni 100-on. Bent van a BC a gépbe, tankoláskor annyit szoktam visszatankolni (+-1dl) amit a computer kiír a kivett mennyiségre. Pályán a pillanatnyi fogyasztása 130 és 140 között már +0.7l. Szóval ha kicsit gyorsabban megyek már inkább csak a motor pörög, és többet eszik. Azt vettem észre, hogy anno a G astrát nem autópályára tervezték. Természetesen az alacsony fordulatot én sem szeretem. De lakott területen is ha minden engedi dinamikusabban haladok, így 55nél 5.-ik sebességbe szoktam menni. Eddig az évek alatt soha nem volt gondom vele. A szelepszárra meg kicsit viccesen, de igaz a mondás. Akik egymásnak vannak ítélve, azok előbb vagy utóbb megtalálják egymást :D Az F astrát munkásautónak is használtam, az több mint egy tonnás járművet rakottan 4-5 személlyel, 60 lóval hogy haladjon pörgetni kellett. Biztos nem a hosszú élet titka, de 350 ezer kilométerrel adtam el, a motor alja még nem volt bontva. 4500-at forog pölö 140-nél 4-ben. Ennél nem is sokkal több a vége kábé 150. Átépítés után lett kb 80 ló, akkkor jóval dinamikusabban lehetett vele közlekedni, pörgetni viszont még mindíg kellett, mert ez a motor később adja le a teljes nyomatékot. A Zafirát ( Z18XE, mivel ez 125 paci, bár nehezebb is) már nem kell ennyire pörgetni hogy haladjon, de nincs is szívem még alkalmanként sem 4-5000 fölé forgatni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Papszito Elküldve November15, 2019 Megoszt Elküldve November15, 2019 [Astra G - Z18XE] Sziasztok, az alábbi hibával kapcsolatban érdeklődnék, hatha valaki tud segíteni. Az autó olyan hibajelenseget produkál, hogy indítás után az alapjárat nagyon elkezd ugrálni, kb 500-1500?között, aztán elkezd nagyon dadogni, rángatni, majd lefullad, gázadásra nem vagy alig reagál. Az autó átesett egy motorvezerlofekujitason, mert dobta a p0353-as hibát, a gyujtotrafo kilett mérve, tökéletesen teszi a dolgát, illetve kapott gyertyákat is. Egy napot tökéletesen ment és megint csinálja az emliettt hibát. A hibából fojtoszelepre lehetne következtetni, amiből kapott is egy bontottat, viszont ezzel sem jó, így már teljesen tétlenek vagyunk...Hibát nem jelez a műszerfalon, pedáltesztnél egymás után gyorsan villogó szervizlámpa van, de semmiképp nem elkülöníthető periódusokban villog, mint amikor hibakódot akar közölni (nemtudom, hogy ez normális e). Ami furcsa, hogy valamit csinálunk vele (pl. Fojtoszeleptisztitas, illetve üzemanyagszivattyú csere) utána egy ideig tünetmentes a motor, aztán kb. egy nap múlva megint csinálja ezt... Bízom benne, hogy valaki járt már így és sikerült megoldania. Előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bors77 Elküldve November15, 2019 Megoszt Elküldve November15, 2019 (edited) Sziasztok! A probléma tovább is fennáll és fokozódik. Megálltam a kocsival a parkolóba munka után. Majd másnap nem indult be. Hibakódok a következők: 0130=Lambdaszonda funkció rendellenesség 0230=Tüzelőanyagtápszivattyú feszültségellátás funkció rendellenesség 0443=Tüzelőanyag kipárolgásgátlás regenerálószelep funkció rendellenesség Egyszer már történt egy megállás de 2 nap múlva beindult és hiba nélkül ment 2 hónapig. Kicseréltem az üzemanyagszivattyút és a relét, rögtön indult és örültem. Majd pár nap múlva menet közben megállt a kocsi, szépen elkezdett lassulni akadozni a motor majd leállt és nem indult többé. Ugye betegszállítás lett a következménye, a jármű azóta sem indul. Próbáljak vele kísérletezni vagy vigyem gyorsan szerelőhöz? X14XE Tanácsokat, segítséget szívesen fogadom. Köszönöm Tudnátok abban segíteni, hogy az ac-hoz tartozó biztosítékot hol találom? Módosítva November24, 2019 : Bors77 Link to comment Megosztás: More sharing options...
leyattila Elküldve November16, 2019 Megoszt Elküldve November16, 2019 Sziasztok, Vzhőfok problémával fordulnék hozzátok, hátha találkozott már más is hasonlóval. Jelenleg a problémám a következő: A héten vízhűtőcserén estem át, mivel már egy ideje láttam, hogy az alsó sarkánál engedi el a vizet. Kb 2 hete vettem észre az autón, hogy valószínűleg megadta magát a termosztát, mert nem érte el az üzemi hőfokot az autó, gondoltam jó alkalom lesz, hogy a hűtőt is egy úttal kicseréltessem. Meg is történt a javítás, kapott egy új termosztátot is, azonban a probléma továbbra is fennáll. Kb 5-15 km kell, hogy egyáltalán felmelegedjen a víz, de akkor is csak 81-82 fokig, és akkor is visszaesik 77-78 fokra menet közben (talán inkább motorféknél). Fűtés van. Álló helyzetben is probáltam melegíteni az autót, garázsban állva elindítottam a hideg autót 6-8 percnyi ketyegés után még meg sem mozdult a mutató. Mi lehet a hiba? Talán az új termosztát is hibás lehet, és folyamtosan nyitott állásban marad, vagy mire lehet még gyanakodni? Előre is köszönöm a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November16, 2019 Megoszt Elküldve November16, 2019 4 órája, leyattila írta: Sziasztok, Vzhőfok problémával fordulnék hozzátok, hátha találkozott már más is hasonlóval. Jelenleg a problémám a következő: A héten vízhűtőcserén estem át, mivel már egy ideje láttam, hogy az alsó sarkánál engedi el a vizet. Kb 2 hete vettem észre az autón, hogy valószínűleg megadta magát a termosztát, mert nem érte el az üzemi hőfokot az autó, gondoltam jó alkalom lesz, hogy a hűtőt is egy úttal kicseréltessem. Meg is történt a javítás, kapott egy új termosztátot is, azonban a probléma továbbra is fennáll. Kb 5-15 km kell, hogy egyáltalán felmelegedjen a víz, de akkor is csak 81-82 fokig, és akkor is visszaesik 77-78 fokra menet közben (talán inkább motorféknél). Fűtés van. Álló helyzetben is probáltam melegíteni az autót, garázsban állva elindítottam a hideg autót 6-8 percnyi ketyegés után még meg sem mozdult a mutató. Mi lehet a hiba? Talán az új termosztát is hibás lehet, és folyamtosan nyitott állásban marad, vagy mire lehet még gyanakodni? Előre is köszönöm a segítséget! Nyitva megragadt termosztátnál, hideg motort indítva a vízhűtő fokozatosan kezd langyosodni, jó termosztátnál pedig hirtelen önti el a forró folyadék amikor nyit. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
dhp00 Elküldve November17, 2019 Megoszt Elküldve November17, 2019 sziasztok, a hűtő (szemben állva) bal alsó sarkánál, ahol le lehet engedni a hűtőfolyadékot, alul van egy csöcs. azon nem kellene lennie valami kupaknak? nem vészesen, de ott szivárog a lötyi. mivel érdemes ledugózni - feltételezve, hogy nem egyéb probléma miatt ereszt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve November17, 2019 Megoszt Elküldve November17, 2019 3 órája, dhp00 írta: sziasztok, a hűtő (szemben állva) bal alsó sarkánál, ahol le lehet engedni a hűtőfolyadékot, alul van egy csöcs. azon nem kellene lennie valami kupaknak? nem vészesen, de ott szivárog a lötyi. mivel érdemes ledugózni - feltételezve, hogy nem egyéb probléma miatt ereszt? Azon nincs kupak.Valszeg az O-gyűtű van megkeményedve.Próbáld meg kinyitni elzárni párszor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
leyattila Elküldve November17, 2019 Megoszt Elküldve November17, 2019 On 2019. 11. 16. at 15:09, zotya975 írta: Nyitva megragadt termosztátnál, hideg motort indítva a vízhűtő fokozatosan kezd langyosodni, jó termosztátnál pedig hirtelen önti el a forró folyadék amikor nyit. Sokat próbálgattam, de ezt még nem sikerült megfigyelnem, hogy hogyan melegszenek a csövek. Annyi már teljesen biztos, hogy elindulok felmegy a víz 81-82 fokig, és kinyit a termosztát, mert akkor esik visszább a hőfok 78 körülre. Visszaviszem a szerelőhöz, és szerintem tetetek fel vele egy újat, mert ezt nem érzem normálisnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts