georgee Elküldve Október29, 2019 Elküldve Október29, 2019 Üdv Uraim. A következő gond állt elő. Első lengéscsillapító csere után (más autóban már cseréltem) Összeszerelve a bal rúgó fekvőrendőrön és hasonló helyeken kattanó hangot ad, ahogy lehajtok, mintha befeszülne, beleérne a rúgó valamibe. Álló helyzetben, ha a kocsi elejét mozgatom semmi hang, de ha a bal oldalnál kezdem el erősebben mozgatni a rúgótól hallható a hang. Illetve az normális, hogy az új lengéscsillapítónál ennyire el van emelkedve a toronycsapágy felső része a kasztnitól (lsd link)? Valaki tapasztalt már hasonlót? Új monroe stabilizátor rúgó és lengéscsillapító ment bele. https://drive.google.com/open?id=19rtbOzv3GiLmF3Kdzeogpq0Ts8TQrlBE
zotya975 Elküldve Október29, 2019 Elküldve Október29, 2019 On 2019. 10. 29. at 6:33, georgee írta: Üdv Uraim. A következő gond állt elő. Első lengéscsillapító csere után (más autóban már cseréltem) Összeszerelve a bal rúgó fekvőrendőrön és hasonló helyeken kattanó hangot ad, ahogy lehajtok, mintha befeszülne, beleérne a rúgó valamibe. Álló helyzetben, ha a kocsi elejét mozgatom semmi hang, de ha a bal oldalnál kezdem el erősebben mozgatni a rúgótól hallható a hang. Illetve az normális, hogy az új lengéscsillapítónál ennyire el van emelkedve a toronycsapágy felső része a kasztnitól (lsd link)? Valaki tapasztalt már hasonlót? Új monroe stabilizátor rúgó és lengéscsillapító ment bele. https://drive.google.com/open?id=19rtbOzv3GiLmF3Kdzeogpq0Ts8TQrlBE Expand Az autó elejének a felemelése után jött elő nekem ilyen hang, ( fémes-rugós-nyikorgós kattogó hang) nem tudtam meg a pontos okát, de felemelve kipiszkáltam -kiporszívóztam a rugótányér a a rugó menetei közé került kavicsdarabkákat , majd az alsó rugómenetre zsírsprét fújtam ( ne kerüljön a fékre) és a jelenség egy idő után megszűnt.
georgee Elküldve Október29, 2019 Elküldve Október29, 2019 Esetleg valaki kitud segíteni egy rajzzal, hogy a toronycsapágyat, hogy kell rápozicionálni lengéscsillapítóra? Mert ahogy kiszedtem, úgy tettem fel az újra. De abban az állásban rág a bal oldal. nehezen fordul és szakaszosan. A bal oldalon a két nút kifelé mutat, a jobb oldalon hátra az anyósülés irányába. A jobb oldallal nincs gondom. Utoljára pár éve az autószerelő "cserélt" toronycsapágya, de mint kiderült csak papíron.
astra 1 Elküldve Október30, 2019 Elküldve Október30, 2019 On 2019. 10. 29. at 18:20, georgee írta: Esetleg valaki kitud segíteni egy rajzzal, hogy a toronycsapágyat, hogy kell rápozicionálni lengéscsillapítóra? Mert ahogy kiszedtem, úgy tettem fel az újra. De abban az állásban rág a bal oldal. nehezen fordul és szakaszosan. A bal oldalon a két nút kifelé mutat, a jobb oldalon hátra az anyósülés irányába. A jobb oldallal nincs gondom. Utoljára pár éve az autószerelő "cserélt" toronycsapágya, de mint kiderült csak papíron. Expand "így csináld " ott le van ír van pontosan mi a menete.
georgee Elküldve Október30, 2019 Elküldve Október30, 2019 (edited) On 2019. 10. 30. at 7:48, astra 1 írta: "így csináld " ott le van ír van pontosan mi a menete. Expand Néztem a könyvet, de a pozícióra nem tér ki. Csak annyit, hogy: "toljuk a felső ütközőt a csillapítógyűrűt és a rúgótányért a lengéscsillapító dugattyújára." AutoDoc videókat nézve szintén nem mutatja. Módosítva Október30, 2019 : georgee
Maverick087 Elküldve Október31, 2019 Elküldve Október31, 2019 On 2019. 10. 28. at 16:21, BoMa írta: Sziasztok! Stabilizátor rúdból melyik márkát javasoljátok? Ha jól sejtem az enyém rotty… Elég nagyokat puffant az utolsó használatkor. Z14XE motorkód. 74647569_988857841460934_4901826714427981824_n Expand Meyle márkát ajánlok. Full fém. Nekem jól bírja 2 éve, pedig havi 3000km-t megyek. 1 1
Salas Elküldve November2, 2019 Elküldve November2, 2019 Sziasztok, Egyszercsak elkezdett világítani a légzsák kontrol lámpa. Azóta is egyfolytában, különösebb "oka" nincs rá. Nem volt bontva vagy szerelve sehol. Tudtok tippet adni hogy hol kezdjem keresni a hibát? Tapasztalat hogy van e jellemzőbb hiba ok? Köszönöm, Y17DT 2002-es
tgabika76 Elküldve November2, 2019 Elküldve November2, 2019 On 2019. 11. 02. at 10:03, Salas írta: Sziasztok, Egyszercsak elkezdett világítani a légzsák kontrol lámpa. Azóta is egyfolytában, különösebb "oka" nincs rá. Nem volt bontva vagy szerelve sehol. Tudtok tippet adni hogy hol kezdjem keresni a hibát? Tapasztalat hogy van e jellemzőbb hiba ok? Köszönöm, Y17DT 2002-es Expand Jellemzően az ülés alatti csatlakozó miatt szokott világítani a légzsák visszajelzője, leginkább akkor ha többen is vezetik az autót és gyakran van előre-hátra tologatva az ülés, ezt ugyanis az alatta található légzsákcsati nem szereti és kontaktos lesz. Próbáld megmozgatni, időnként szokott segíteni, de a végső megoldást az jelenti ha fixre vannak forrasztva a vezetékek, mert úgy soha többé nem jön elő a hiba, viszont az ülést sem fogod tudni kiszedni ha az a csatlakozó nem bontható. 1
Salas Elküldve November2, 2019 Elküldve November2, 2019 On 2019. 11. 02. at 11:01, tgabika76 írta: Jellemzően az ülés alatti csatlakozó miatt szokott világítani a légzsák visszajelzője, leginkább akkor ha többen is vezetik az autót és gyakran van előre-hátra tologatva az ülés, ezt ugyanis az alatta található légzsákcsati nem szereti és kontaktos lesz. Próbáld megmozgatni, időnként szokott segíteni, de a végső megoldást az jelenti ha fixre vannak forrasztva a vezetékek, mert úgy soha többé nem jön elő a hiba, viszont az ülést sem fogod tudni kiszedni ha az a csatlakozó nem bontható. Expand Mindkét első ülés csatiját befújtam, de sajnos nem segített.....
zotya975 Elküldve November2, 2019 Elküldve November2, 2019 On 2019. 11. 02. at 13:03, Salas írta: Mindkét első ülés csatiját befújtam, de sajnos nem segített..... Expand Ha jól tudom a légzsák hibajelzés nem múlik el magától még ha meg is szűnik a hiba, azt töröltetni-törölni kell. Ha visszajön, akkor nem oldotta meg a problémát a csati befújása.
Salas Elküldve November2, 2019 Elküldve November2, 2019 On 2019. 11. 02. at 13:51, zotya975 írta: Ha jól tudom a légzsák hibajelzés nem múlik el magától még ha meg is szűnik a hiba, azt töröltetni-törölni kell. Ha visszajön, akkor nem oldotta meg a problémát a csati befújása. Expand Azt mondod hogy a pirossal világító kontroll lámpa jelzést is törölni kell? Furcsa nekem, de lövésem nincs róla, úgyhogy hallgatok.
zotya975 Elküldve November2, 2019 Elküldve November2, 2019 On 2019. 11. 02. at 14:32, Salas írta: Azt mondod hogy a pirossal világító kontroll lámpa jelzést is törölni kell? Furcsa nekem, de lövésem nincs róla, úgyhogy hallgatok. Expand Legjobb tudomásom szerintem a sárga motor kontroll lámpa magától elalszik ha már nincs jelen az adott hiba, a piros légzsák visszajelző viszont nem, azt törölni, töröltetni kell.
Salas Elküldve November2, 2019 Elküldve November2, 2019 On 2019. 11. 02. at 14:41, zotya975 írta: Legjobb tudomásom szerintem a sárga motor kontroll lámpa magától elalszik ha már nincs jelen az adott hiba, a piros légzsák visszajelző viszont nem, azt törölni, töröltetni kell. Expand Ok, értem. Ez azt csinálja hogy amikor gyújtást adok rá akkor világít (a többi pirossal ahogy kell), aztán kialszik mind, de a légzsák lámpája 2-3 mp után újra elkezd világítani.
zotya975 Elküldve November2, 2019 Elküldve November2, 2019 On 2019. 11. 02. at 14:45, Salas írta: Ok, értem. Ez azt csinálja hogy amikor gyújtást adok rá akkor világít (a többi pirossal ahogy kell), aztán kialszik mind, de a légzsák lámpája 2-3 mp után újra elkezd világítani. Expand Ha jól tudom műszert rádugva ( Tech 2) azt is kíírja hogy melyik légzsáknál van a gond, így lehet tudni hogy melyik csati hibás. De kicsit várj, majd jön valaki nálam okosabb és megerősít ( vagy megcáfol) .
georgee Elküldve November4, 2019 Elküldve November4, 2019 On 2019. 11. 02. at 15:38, zotya975 írta: Ha jól tudom műszert rádugva ( Tech 2) azt is kíírja hogy melyik légzsáknál van a gond, így lehet tudni hogy melyik csati hibás. De kicsit várj, majd jön valaki nálam okosabb és megerősít ( vagy megcáfol) . Expand Egyetértek az előttem szólókkal. Mivel Piros hibajelzés és életvédelemmel kapcsolatos, így ő addig fog világítani, amíg nincs törölve a hibakód. Ha a hiba elvan hárítva a hibakód még aktív marad. Tech2 vagy opcommal is törölhető, illetve kiolvasható a hiba jellege. Nem vagyok benne biztos, hogy akkumulátor saru leszerelése után törlődik itt is a hiba, de egy próbát megér.
Hard-ex Elküldve November7, 2019 Elküldve November7, 2019 Sziasztok. A mai nap tárolt hibakóddal találtam magam szemben. P0420 és P0170. Na most voltak cserélve nem olyan túl régen a gyertyák,gyújtótrafó,lamdaszonda. A hátsó kipufogódobom csereérett lett. Okozhatja hátsódob miatti fals érték lamdaszonánál? (Tudom,messze van a kettő egymástól).Katalizátorom nem lyukas. Vagy sajna kezd behalni a katalizátorom? Mi a véleményetek? Köszi előre is az építő jellegü tanácsokat! Üdv.: Viktor
richie8 Elküldve November7, 2019 Elküldve November7, 2019 Sziasztok! Február óta vagyok Meriva tulaj, 1.6 benzines 2003-as, szíjhajtás. Kezd idegesíteni, hogy nagyobb gázadásnál meg-megtorpan, rángat az autó. Ma menet közben az egyik hengerem leállt, check lámpa kivillant. Gyors gyertyapucolás után működik újra minden, viszont menet közben jobban rángat, mint eddig. Vezérlés és teljes üzemanyagszivattyú februárban cserélve lett, benzinszűrő a nyáron. Azóta kb 7-8 ezer km ment a kocsiba. A gyertyáknál 3 szinte teljesen fehér volt, az egyik viszont nagyon bekoszolódott, feltételezem ennek lesz köze a hengerleálláshoz. 2 pólusú NGK gyertyákat használok, ezt viszont nem cseréltem, mióta nálam van a kocsi, ahogy a trafót sem. Az alapjáratom teljesen jó, a hideg-melegindítás is, sosem állt le vagy fulladt le a motor. A napokban középső-hátsó kipufogócsere volt, viszont még mindig hallok kifújást a katalizátor közeléből.. nem tudom ennek lehet-e köze a rángatáshoz. Mit kellene cseréljek/megnézzek az autóban? Köszönöm a segítséget előre is!
richie8 Elküldve November7, 2019 Elküldve November7, 2019 On 2019. 10. 31. at 19:46, Maverick087 írta: Meyle márkát ajánlok. Full fém. Nekem jól bírja 2 éve, pedig havi 3000km-t megyek. Expand Még egy szavazat a Meyle-re, de a Moog és a Lemförder is nagyon jók. Ezek közül a Lemförder áll legközelebb a gyári minőséghez. 1
kingblue Elküldve November7, 2019 Elküldve November7, 2019 (edited) On 2019. 11. 07. at 18:25, richie8 írta: Sziasztok! Február óta vagyok Meriva tulaj, 1.6 benzines 2003-as, szíjhajtás. Kezd idegesíteni, hogy nagyobb gázadásnál meg-megtorpan, rángat az autó. Ma menet közben az egyik hengerem leállt, check lámpa kivillant. Gyors gyertyapucolás után működik újra minden, viszont menet közben jobban rángat, mint eddig. Vezérlés és teljes üzemanyagszivattyú februárban cserélve lett, benzinszűrő a nyáron. Azóta kb 7-8 ezer km ment a kocsiba. A gyertyáknál 3 szinte teljesen fehér volt, az egyik viszont nagyon bekoszolódott, feltételezem ennek lesz köze a hengerleálláshoz. 2 pólusú NGK gyertyákat használok, ezt viszont nem cseréltem, mióta nálam van a kocsi, ahogy a trafót sem. Az alapjáratom teljesen jó, a hideg-melegindítás is, sosem állt le vagy fulladt le a motor. A napokban középső-hátsó kipufogócsere volt, viszont még mindig hallok kifújást a katalizátor közeléből.. nem tudom ennek lehet-e köze a rángatáshoz. Mit kellene cseréljek/megnézzek az autóban? Köszönöm a segítséget előre is! Expand Szia. Az az egy gyertya a kakukktojás akkor ha szerencséd van akkor gyertyacserével megoldódik.De ha felcseréled a gyertyákat a kormost /persze takaritás után/ másik hengerbe teszed aztán egy 50-100 km után kiszeded akkor fogod látni hogy a gyertya e a hibás vagy más.Ha ugyanúgy kormolódik akkor kuka. Módosítva November7, 2019 : kingblue
richie8 Elküldve November7, 2019 Elküldve November7, 2019 On 2019. 11. 07. at 19:04, kingblue írta: Szia. Az az egy gyertya a kakukktojás akkor ha szerencséd van akkor gyertyacserével megoldódik.De ha felcseréled a gyertyákat a kormost /persze takaritás után/ másik hengerbe teszed aztán egy 50-100 km után kiszeded akkor fogod látni hogy a gyertya e a hibás vagy más.Ha ugyanúgy kormolódik akkor kuka. Expand Ettől lehet a rángatás is? Érdekes, hogy csak akkor dadog ha jobban lépek a gázra, ha óvatosan gyorsítok, semmi tünet. Ez a hengerleállás is az első eset volt, épp a szerelőm hozta volna vissza nekem az autót, ő viszont nem kímélte a gázpedált, elmondása szerint..
kingblue Elküldve November7, 2019 Elküldve November7, 2019 On 2019. 11. 07. at 19:19, richie8 írta: Ettől lehet a rángatás is? Érdekes, hogy csak akkor dadog ha jobban lépek a gázra, ha óvatosan gyorsítok, semmi tünet. Ez a hengerleállás is az első eset volt, épp a szerelőm hozta volna vissza nekem az autót, ő viszont nem kímélte a gázpedált, elmondása szerint.. Expand Hát ha valamelyik hengerben gyujtáskimaradás van gyertya miatt akkor nyilván rángat.De más is okozhatja.Azért irtam le a gyertya megcserélését hogy feleslegesen ne cserélj gyertyát.
richie8 Elküldve November7, 2019 Elküldve November7, 2019 On 2019. 11. 07. at 19:29, kingblue írta: Hát ha valamelyik hengerben gyujtáskimaradás van gyertya miatt akkor nyilván rángat.De más is okozhatja.Azért irtam le a gyertya megcserélését hogy feleslegesen ne cserélj gyertyát. Expand Köszi a tippet, első megmozdulásom az ügyben akkor a gyertya vizsgálata/cseréje lesz, ha szükséges. Remélhetőleg csak ennyi lesz a baja, semmi trafó-EGR-folytószelep és társai 1
dhp00 Elküldve November9, 2019 Elküldve November9, 2019 üdv, azt gondoltam, egy rádió csere nem fog ki rajtam, de tévedtem. direkt olyat vásároltam, hogy ne kelljen a kábelezéssel külön foglalkozni, hogy folyamatosan kapjon áramot... na most ez nem teljesen jött össze. ami van hozzá csatlakozó, azon a piros és sárga vezetékeket szét lehet szedni, így könnyen megcserélhetőek. ez meg is történt, mivel "gyári" állapotában a kulcs kihúzása után törlődött minden. miután megcseréltem, tökéletesen működött, nagy boldogság... egészen addig, amíg szét nem húzkodtam mindent, hogy kényelmesen visszarakjam a helyére a rádiót... azóta sehogy nem kap áramot, és a középső információs kijelző sem működik. a biztosítékát néztem, annak nincs baja. tipp, hogy mit tudok még tenni, mielőtt elviszem szakemberhez?
DarthVödör Elküldve November9, 2019 Elküldve November9, 2019 On 2019. 11. 09. at 14:58, dhp00 írta: üdv, azt gondoltam, egy rádió csere nem fog ki rajtam, de tévedtem. direkt olyat vásároltam, hogy ne kelljen a kábelezéssel külön foglalkozni, hogy folyamatosan kapjon áramot... na most ez nem teljesen jött össze. ami van hozzá csatlakozó, azon a piros és sárga vezetékeket szét lehet szedni, így könnyen megcserélhetőek. ez meg is történt, mivel "gyári" állapotában a kulcs kihúzása után törlődött minden. miután megcseréltem, tökéletesen működött, nagy boldogság... egészen addig, amíg szét nem húzkodtam mindent, hogy kényelmesen visszarakjam a helyére a rádiót... azóta sehogy nem kap áramot, és a középső információs kijelző sem működik. a biztosítékát néztem, annak nincs baja. tipp, hogy mit tudok még tenni, mielőtt elviszem szakemberhez? Expand A rádió és a kijelző közös biztosítéka: 1.34 20A állandó, Rádió: F3.21 5A gyújtás, TID: F3.13 5A gyújtás.
dhp00 Elküldve November9, 2019 Elküldve November9, 2019 On 2019. 11. 09. at 15:27, DarthVödör írta: A rádió és a kijelző közös biztosítéka: 1.34 20A állandó, Rádió: F3.21 5A gyújtás, TID: F3.13 5A gyújtás. Expand köszönöm! a közös bizti ment ki, azt nem néztem. már csak azt nem értem, hogy miért. rosszul tudom, hogy a piros és sárga kábeleket kell megcserélni?
Recommended Posts