Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Élő adatot szerettem volna nézni, de az ELm 327 nem kommunikál az ecu-val. Már több fajtát próbáltam de ném akar kapcsolatot teremteni a kocsival, több programmal is. Az obd2 -vel a telefon kommunikál, de az ecuval nem! Biztosíték lehet? A csatlakozó ajzat érinkezői jók, kábeleit sajnos nem látom hogy kicsúszott volna. 99-es g astra. 

Válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

59 perce, Csabesz400 írta:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Élő adatot szerettem volna nézni, de az ELm 327 nem kommunikál az ecu-val. Már több fajtát próbáltam de ném akar kapcsolatot teremteni a kocsival, több programmal is. Az obd2 -vel a telefon kommunikál, de az ecuval nem! Biztosíték lehet? A csatlakozó ajzat érinkezői jók, kábeleit sajnos nem látom hogy kicsúszott volna. 99-es g astra. 

Válaszokat előre is köszönöm!

Hello, szintén '99-es astrámmal nekem nem megy bármilyen elm327-tel a kommunikáció, négyfélével próbáltam és ebből egyetlen egyel működik. Javaslom keríts másik elm-et. Valószínűleg a firmware a különbség köztük, erről itt egy kis angol nyelvű olvasnivaló. Sajnos a kínaiak nem nagyon szeretik reklámozni hogy melyik verzióval árulják a portékájukat, így nem tudom megmondani hanyas firmware a megfelelő, de sanszos hogy egy korábbi verzió (1.5).

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Megnéztem a Zafirában az ajtóátvezetőt, de igazából a kapcsoló mozgatására néha meg-megindult a jobb oldali ablak felfelé. Így szétszedtem a kapcsolót, és úgy dugtam rá a csatira csak a panelt. Az adott mikrokapcsoló birizgálására megindult az ablak. Így amennyire tudtam átforrasztottam a lábakat, amihez se normális szerszámom, se jó szemem ( már ) nincs. De úgy látszik sikeres volt a próbálkozás mert egyenlőre működik a dolog. A két hátsó ablaknál úgy gondoltam a páros működés képtelenség miatt hogy a gyerekzár kapcsolójánál ugyanezt eljátszom, de ott nem hozott sikert. Áthidalni nem tudom-merem, mivel 4 lába van ( mégsem ló) meg túl kicsi nekem az ilyen művelethez. Vagy esetleg itt a csati tüskéjét kellene átforrasztani amihez viszont nem férek hozzá.

http://896P1010567_4_.jpg

Szó volt róla hogy az oldal vagy a függöny légzsákot az ajtóban történő hirtelen nyomás növekedés indítja, ez a külön is csati lehet ami az érzékelőhöz tartozik? Narancssárga védőcsőben mennek a kábelei.

http://112P1010566_5_.jpg

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 10. 02. at 17:38, zotya975 írta:

Megnéztem a Zafirában az ajtóátvezetőt, de igazából a kapcsoló mozgatására néha meg-megindult a jobb oldali ablak felfelé. Így szétszedtem a kapcsolót, és úgy dugtam rá a csatira csak a panelt. Az adott mikrokapcsoló birizgálására megindult az ablak. Így amennyire tudtam átforrasztottam a lábakat, amihez se normális szerszámom, se jó szemem ( már ) nincs. De úgy látszik sikeres volt a próbálkozás mert egyenlőre működik a dolog. A két hátsó ablaknál úgy gondoltam a páros működés képtelenség miatt hogy a gyerekzár kapcsolójánál ugyanezt eljátszom, de ott nem hozott sikert. Áthidalni nem tudom-merem, mivel 4 lába van ( mégsem ló) meg túl kicsi nekem az ilyen művelethez. Vagy esetleg itt a csati tüskéjét kellene átforrasztani amihez viszont nem férek hozzá.

http://

Szó volt róla hogy az oldal vagy a függöny légzsákot az ajtóban történő hirtelen nyomás növekedés indítja, ez a külön is csati lehet ami az érzékelőhöz tartozik? Narancssárga védőcsőben mennek a kábelei.

http://

Oldal légzsákoknál az ajtóban is van szenzor. És a légzsák kábelek sárga csőben szoktak futni. Tehát igen.

Módosítva : Stofl
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 09. 23. at 11:21, zotya975 írta:

Generátornál? Pár ezer forint minőségtől  és generátortól függően. Nekem csak az elsőt kellett kicserélni, hiszen az kapja a szíjfeszítéstől a nagyobb terhelést. C3-as laza illesztésű csapágyat ajánlanak bele, hiszen közel 100 fokos környezetben forog. Azt már lakatos ismerős ajánlotta hogy vegyem le a belső porvédőt és tömjek bele még zsírt mert nem sokat ( és tényleg nem) tesznek bele alapból. A porvédő vagy visszamegy vagy nem, de az az oldal úgyis takarva van amikor vissza van préselve a helyére. 

http://792P9250364.jpg

Igazából a generátor kiszerelése nagyobb munka mint a tényleges csapágy csere. Persze ha már kézben van érdemes megnézni a bronzkeféket is. 

Na a végére, az ékszíj feszítő görgője csinálta a hangot ,el volt kopva ferdén meg a szerelő szerint az ékszíj is félig le volt róla csúszva ,na a csere mint a görgő karral együtt + már akkor az ékszíj is új bele 3 munkadíj 19 ezer forint volt összesen mindennel együtt!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Van egy xep14 motoros astrám . Vinnyogó hangot ad ki gyorsitásnál . Vezérlés felől jön, minden ki lett cserélve .  Generátor ,vezérlés ,vízpumpa, klímaszivattyú csapágy .A hang maradt .  Kaptam egy tippet , utána olvastam külföldi fórumon . Elvileg lánc cserél rosszul lett visszarakva az olajpumpa fedele , ezért nem illeszkedik normálisan az olajpumpa és berezonál .  Valaki találkozott már ezzel a problémával ? Köszönöm 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, balasz13 írta:

Sziasztok ! Van egy xep14 motoros astrám . Vinnyogó hangot ad ki gyorsitásnál . Vezérlés felől jön, minden ki lett cserélve .  Generátor ,vezérlés ,vízpumpa, klímaszivattyú csapágy .A hang maradt .  Kaptam egy tippet , utána olvastam külföldi fórumon . Elvileg lánc cserél rosszul lett visszarakva az olajpumpa fedele , ezért nem illeszkedik normálisan az olajpumpa és berezonál .  Valaki találkozott már ezzel a problémával ? Köszönöm 

Szia.

Az olajpumpa a vezérlés fedél része.A fedélbe van beépítve.Kérdés hogy szétszedték-e az olajpumpát.Ha nem akkor a cserélt dolgok valamelyike.

De ha megnyugtat akkor az én autóm is ilyen nemrég lett lánc- vezérlés csere.Egyes kettes fokozatnál kigyorsitáskor az enyém is ad egy olyan jellegű hangot.Még feszes a lánc.Idővel elhallgat.

Módosítva : kingblue
Link to comment
Megosztás:

30 perce, kingblue írta:

Szia.

Az olajpumpa a vezérlés fedél része.A fedélbe van beépítve.Kérdés hogy szétszedték-e az olajpumpát.Ha nem akkor a cserélt dolgok valamelyike.

De ha megnyugtat akkor az én autóm is ilyen nemrég lett lánc- vezérlés csere.Egyes kettes fokozatnál kigyorsitáskor az enyém is ad egy olyan jellegű hangot.Még feszes a lánc.Idővel elhallgat.

Szia . 

Persze szét lett az olajpumpa semmi hiba nincs benne o .  A hang sebbesegtől független , üresben vinnyogó hang . Elvileg ferdén lett felrakva vagy rosszul leszedve az olajpumpa  fedél . És a  megvezető csapjai elhajlanak emiatt nem illeszkedik rendesen  és berezonál .  Elvileg .

Link to comment
Megosztás:

45 perce, balasz13 írta:

Szia . 

Persze szét lett az olajpumpa semmi hiba nincs benne o .  A hang sebbesegtől független , üresben vinnyogó hang . Elvileg ferdén lett felrakva vagy rosszul leszedve az olajpumpa  fedél . És a  megvezető csapjai elhajlanak emiatt nem illeszkedik rendesen  és berezonál .  Elvileg .

Akkor vissza a feladóhoz.Tehát visszavinni aki csinálta.Ahogy mondod elvileg lehet ez is de más is.Szerelési hiba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, 

Bal hátsó Bosch rendszerű féknyergem cincogó hangot ad menet közben, szokott melegedni is, szóval a fékbetét nem távolodik el kellően a tárcsától teljesen. 
Az igazi probléma az, hogy a bal és jobb hátsó féknyergek újak, a kézifékkötél a csövek minden. A nyeregcsúszkák minden tiszta, enni lehet róla, legutóbb 1 hete szedtem szét. 
A tárcsákba és betétekbe is pár hónap van.

Mi okozhatja ezt?? Egyszerűen nem értem. Szétszedtem már mindkét oldali fékrendszert többször hogy összehasonlítsam mi a különbség de nem találok már semmit. 
Ha felemelem az autót sokkal könnyebben tudom megforgatni a jobb oldali kereket mint a balt.

Mi okozhat még féknyereg szorulást? Vagy nem is a nyereg szorul?

 

 

download.php?file=20191006v00q0ogwv.png

Módosítva : Maverick087
Link to comment
Megosztás:

11 órája, Maverick087 írta:

Sziasztok, 

Bal hátsó Bosch rendszerű féknyergem cincogó hangot ad menet közben, szokott melegedni is, szóval a fékbetét nem távolodik el kellően a tárcsától teljesen. 
Az igazi probléma az, hogy a bal és jobb hátsó féknyergek újak, a kézifékkötél a csövek minden. A nyeregcsúszkák minden tiszta, enni lehet róla, legutóbb 1 hete szedtem szét. 
A tárcsákba és betétekbe is pár hónap van.

Mi okozhatja ezt?? Egyszerűen nem értem. Szétszedtem már mindkét oldali fékrendszert többször hogy összehasonlítsam mi a különbség de nem találok már semmit. 
Ha felemelem az autót sokkal könnyebben tudom megforgatni a jobb oldali kereket mint a balt.

Mi okozhat még féknyereg szorulást? Vagy nem is a nyereg szorul?

 

 

 

Esetleg nehezen megy vissza a fékmunkahenger fékezés után. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Esetleg nehezen megy vissza a fékmunkahenger fékezés után. 

Értelek, de azt két dolog okozhatja. Egyik maga a nyereg, azon belül sérült munkahenger, gumi porvédő stb. A másik a hajlékony fékcső, aminek a belseje elkezd tönkremenni és egyre kisebb keresztmetszeten áramlik a folyadék, magyarul lelépsz a pedálról, de nem történik semmi. 

Nekem a nyereg is új, meg a csövek is. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Maverick087 írta:

Értelek, de azt két dolog okozhatja. Egyik maga a nyereg, azon belül sérült munkahenger, gumi porvédő stb. A másik a hajlékony fékcső, aminek a belseje elkezd tönkremenni és egyre kisebb keresztmetszeten áramlik a folyadék, magyarul lelépsz a pedálról, de nem történik semmi. 

Nekem a nyereg is új, meg a csövek is. 

Maga a fékmunkahenger nem okozhatja? Megduzzadt-sérült benne a karmantyú, fékezéskor a folyadék nyomása kitolja, de utána nehezen húzodik vissza? 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

Maga a fékmunkahenger nem okozhatja? Megduzzadt-sérült benne a karmantyú, fékezéskor a folyadék nyomása kitolja, de utána nehezen húzodik vissza? 

Dehogynem, de új az egész nyereg, ez a bajom. Ha jól emlékszem a gyári 20 éves GM nyereggel is ezt csinálta az utolsó fekbetét, tárcsa csere után... 

Arra gondoltam még hogy a kézifékkötél ugye cserélve lett és nem ugyanaz a hossz. Az is furcsa, hogy a jobb oldal jobban reagál a kézifékkar húzásra és kiengedésre is.... 

Link to comment
Megosztás:

20 perce, Maverick087 írta:

Dehogynem, de új az egész nyereg, ez a bajom. Ha jól emlékszem a gyári 20 éves GM nyereggel is ezt csinálta az utolsó fekbetét, tárcsa csere után... 

Arra gondoltam még hogy a kézifékkötél ugye cserélve lett és nem ugyanaz a hossz. Az is furcsa, hogy a jobb oldal jobban reagál a kézifékkar húzásra és kiengedésre is.... 

Ezt nem tudom, a hátsó féket még csak megnéztem, de nem bontottam még szét, nem nyúltam hozzá. 

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.segítségeteket kérném az alábbi problémára,én már tanácstalan vagyok.balra kormányzáskor felerősödik az első futómű hangja nevezhetjük morgásnak is.mivel balra kormányzáskor csinálja gondoltam jobb eleje terhel így kicseréltem a kerékcsapágyat.sajnos továbbra is csinálja.új gumik vannak rajta 3000 van bennük szépen egyenesen fut.astra g 1.7 cdti.jah cseréltem egy motortartó bakkot is bal elől mert csúnyán állt gondoltam az veri magát de nem.előre is köszönöm a válaszokat

Módosítva : neon36
Link to comment
Megosztás:

20 órája, neon36 írta:

sziasztok.segítségeteket kérném az alábbi problémára,én már tanácstalan vagyok.balra kormányzáskor felerősödik az első futómű hangja nevezhetjük morgásnak is.mivel balra kormányzáskor csinálja gondoltam jobb eleje terhel így kicseréltem a kerékcsapágyat.sajnos továbbra is csinálja.új gumik vannak rajta 3000 van bennük szépen egyenesen fut.astra g 1.7 cdti.jah cseréltem egy motortartó bakkot is bal elől mert csúnyán állt gondoltam az veri magát de nem.előre is köszönöm a válaszokat

Én egyszer találkoztam kanyarban morgó kerékcsapággyal, akkor már felemelve az autót a kereket megmozgatva kottyant is. Esetleg érdemes lenne ellenőrizni a másik oldalt. ( amelyiket nem cserélted ki)

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Én egyszer találkoztam kanyarban morgó kerékcsapággyal, akkor már felemelve az autót a kereket megmozgatva kottyant is. Esetleg érdemes lenne ellenőrizni a másik oldalt. ( amelyiket nem cserélted ki)

Köszönöm.igazad lett....a balos zajong,ez nem kottyant semmit kézzel a kereket forgatva sem volt hangja még.viszont kaptam egy tippet hogyan lehet kideriteni hogy ott a galiba...tehát megemeled kereket megforgatod és közbe rámarkolsz a rugó egy menetére ...ha rezgést érzel akkor az kerékcsapágy a rossz...ugyanis átviszi a rezgést a rugóra ha forgatod.simán éreztem ahogy rágodik a csapágy...köszönom a válaszod már kicseréltem a balost is ,tökéletes semmi hang nincs

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, neon36 írta:

Köszönöm.igazad lett....a balos zajong,ez nem kottyant semmit kézzel a kereket forgatva sem volt hangja még.viszont kaptam egy tippet hogyan lehet kideriteni hogy ott a galiba...tehát megemeled kereket megforgatod és közbe rámarkolsz a rugó egy menetére ...ha rezgést érzel akkor az kerékcsapágy a rossz...ugyanis átviszi a rezgést a rugóra ha forgatod.simán éreztem ahogy rágodik a csapágy...köszönom a válaszod már kicseréltem a balost is ,tökéletes semmi hang nincs

Nincs mit!

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 10. 06. at 20:16, Maverick087 írta:

Sziasztok, 

Bal hátsó Bosch rendszerű féknyergem cincogó hangot ad menet közben, szokott melegedni is, szóval a fékbetét nem távolodik el kellően a tárcsától teljesen. 
Az igazi probléma az, hogy a bal és jobb hátsó féknyergek újak, a kézifékkötél a csövek minden. A nyeregcsúszkák minden tiszta, enni lehet róla, legutóbb 1 hete szedtem szét. 
A tárcsákba és betétekbe is pár hónap van.

Mi okozhatja ezt?? Egyszerűen nem értem. Szétszedtem már mindkét oldali fékrendszert többször hogy összehasonlítsam mi a különbség de nem találok már semmit. 
Ha felemelem az autót sokkal könnyebben tudom megforgatni a jobb oldali kereket mint a balt.

Mi okozhat még féknyereg szorulást? Vagy nem is a nyereg szorul?

 

 

download.php?file=20191006v00q0ogwv.png

 

 

Frissítem a posztot egy kicsit. A kézifék jól működik, már így persze kívülről, de biztos annál lesz gond, mert 3 napig nem húztam be kíváncsiságból és a féknek semmi baja nem volt. 
Nem adott ki hangot, nem melegedett stb. Tud bárki olyan beállítási lehetőséget amivel a kéziféket lehet befolyásolni? Kivéve persze a kézifék kar alatt a bowden feszességet. 

 

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Pár héttel ezelőtt írtam ide hogy a kocsi egyik percről a másikra nem volt hajlandó elindulni. Ez a probléma azzal oldódott meg hogy üzemanyag szivattyút cseréltem,  jártam vele kb egy hétig, aztán újra megérkezett a probléma, de most hidegen nem indul járt kb 2-3 másodpercet aztán már csak pár pöffentés és megint végleg leállt. hibakódnak ezt adja:

P0443=T.a.-kipárolgásgátlás-regenerálószelep funkció-rendellenesség

Tudna ebben valaki segíteni hogy mit jelent ez? Mert ez nekem kínai. És indítózgattam jó darabig aztán megnéztem a gyertyákat csont szárazak voltak vagyis benzin most sem jut el a gyertyákig. Válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

12 órája, birotom írta:

Sziasztok.

Pár héttel ezelőtt írtam ide hogy a kocsi egyik percről a másikra nem volt hajlandó elindulni. Ez a probléma azzal oldódott meg hogy üzemanyag szivattyút cseréltem,  jártam vele kb egy hétig, aztán újra megérkezett a probléma, de most hidegen nem indul járt kb 2-3 másodpercet aztán már csak pár pöffentés és megint végleg leállt. hibakódnak ezt adja:

P0443=T.a.-kipárolgásgátlás-regenerálószelep funkció-rendellenesség

Tudna ebben valaki segíteni hogy mit jelent ez? Mert ez nekem kínai. És indítózgattam jó darabig aztán megnéztem a gyertyákat csont szárazak voltak vagyis benzin most sem jut el a gyertyákig. Válaszokat előre is köszönöm!

Talán a tankszellőztető szelep hibájára gondolhat?  Nézd meg azt. Illetve az üzemanyag szintjelző nem viselkedik furán? Nincs vákuum a tankban? 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Stofl írta:

Talán a tankszellőztető szelep hibájára gondolhat?  Nézd meg azt. Illetve az üzemanyag szintjelző nem viselkedik furán? Nincs vákuum a tankban? 

Hát éppenséggel de, furán viselkedik az üzemagyag szintjelző. Mikor ég a szegénységjelző, tankolok bele 50000 ért és egyből kiakad a mérő, mintha fúl tele lenne.

Köszönöm ezt ellenőrzöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.