Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok

Volt már valakinek olyan problémája, hogy a fűtőradiátor felől a hűtővíz bugyborgását hallom menet közben, és a hűtővíz csepegést észleltem de nem az utastérben, hanem valahol a tűzfalnál alul folyik ki. Hol lehet a szivárgás?

Előre is köszönöm a választ.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Fura hangok bent az utastérben és a jobb oldalon inkább.Tehát azt gondolom ,feltételezem ,az utastér felerősíti a hangot.Ha a motorháztetőt felnyitom nem is hallani ,viszont a jobb első kerékjárathoz hajolva kintről a kerék felől( klattyogó-kopogó )hang van jelen járó motornál.Hidegen szinte egyáltalán nem ,melegen viszont bentről hallani a leginkább.A vízpumpát nem rég cseréltem és nincs is hangja ,feszítőgörgőt is cseréltem az is új , generátort csak annyira néztem hogy megtekerve simán fut nincs akadás morgás s e hangja.Először azt gondoltam hogy kipufogó beleér valahová  a kasztniba de az sem.Valami ötlet esetleg?

Link to comment
Megosztás:

11 órája, georgee írta:

Járó motornál is mérj rá az akksira. Ha ott 14.2Volt alatt van a feszültség akkor a generátor körül érdemes szétnézni (legjobb lenne ha 14.4-et mérnél). Ha megvan a feszültség akkor az akku + és a kiegyenlítő tartály mellett lévő testponton mérj feszültséget. Ennek is közel 14.2-nek kell lennie. Illetve ugyanitt csak az akku testhez képest. ott maximum 0-0.2V lehet az eltérés. Jelen van a hiba, vagy csak időszakos?

Jelentem megmértem. Álló helyzetben 12.1 V az akksin mérve a feszültség. Pár hónapja már áll, így ez tán még belefér. Egyébként a papírja alapján 47 Ah-t a kapacitása. és 12 voltot ad le névlegesen.
Járó motornál felmegy 14.21-re. 

Bevallom testpontot nem mértem, mert láttam, hogy a kiegyenlítő tartályba megindult a vízmozgás, amit nem tudtam hova tenni, így gyorsan leállítottam a motort. 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, cac írta:

 Bevallom testpontot nem mértem, mert láttam, hogy a kiegyenlítő tartályba megindult a vízmozgás, amit nem tudtam hova tenni, így gyorsan leállítottam a motort. 

Azt természetes dolog ha a kiegyenlítőbe mozog a víz. A felső kis visszavezető csövön gondolom. 

Link to comment
Megosztás:

16 órája, dari írta:

Sziasztok

Volt már valakinek olyan problémája, hogy a fűtőradiátor felől a hűtővíz bugyborgását hallom menet közben, és a hűtővíz csepegést észleltem de nem az utastérben, hanem valahol a tűzfalnál alul folyik ki. Hol lehet a szivárgás?

Előre is köszönöm a választ.

Ha enyhe szivárgás van akkor tömítő adalék is elég neki. Nekem az akksi hazavágta a hűtőradiátort, nem volt jó a test kábel, így a hűtőfolyadék vette át a testkábel szerepét. (ugyanaz volt a hiba, mint amint a fentebbi videón linkeltem.) és megette a hűtőt. Minimális szivárgás volt, amit hűtőtömítő adalékkal javítottam. Kisebb lyukakra kiváló. 

13 órája, medve75 írta:

Sziasztok.Fura hangok bent az utastérben és a jobb oldalon inkább

Esetleg ha bent erősebb a hang,  a szellőztető ventilátort kapcsolt le, úgy is hallani? Nekem falevél került bele és az zörgött.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, medve75 írta:

Sziasztok.Fura hangok bent az utastérben és a jobb oldalon inkább.Tehát azt gondolom ,feltételezem ,az utastér felerősíti a hangot.Ha a motorháztetőt felnyitom nem is hallani ,viszont a jobb első kerékjárathoz hajolva kintről a kerék felől( klattyogó-kopogó )hang van jelen járó motornál.Hidegen szinte egyáltalán nem ,melegen viszont bentről hallani a leginkább.A vízpumpát nem rég cseréltem és nincs is hangja ,feszítőgörgőt is cseréltem az is új , generátort csak annyira néztem hogy megtekerve simán fut nincs akadás morgás s e hangja.Először azt gondoltam hogy kipufogó beleér valahová  a kasztniba de az sem.Valami ötlet esetleg?

Ütemes kattogó hang, gázadásra reagál? Esetleg tankszellőzetető szelep? 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, georgee írta:

Azt természetes dolog ha a kiegyenlítőbe mozog a víz. A felső kis visszavezető csövön gondolom. 

Igen ott.
Én úgy tudtam, hogy az csak akkor van, ha már elérte a motor és a kis körön a víz az üzemi hőmérsékletet, és ezért kinyit a termosztát, ezáltal a nagy vízkörben -így a kiegyenlítő tartályban- is megindul az áramlás.
Vagy rosszul tudtam?

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, cac írta:

Igen ott.
Én úgy tudtam, hogy az csak akkor van, ha már elérte a motor és a kis körön a víz az üzemi hőmérsékletet, és ezért kinyit a termosztát, ezáltal a nagy vízkörben -így a kiegyenlítő tartályban- is megindul az áramlás.
Vagy rosszul tudtam?

A termosztáton van egy kis áteresztő lyuk, azon is átfolyik valamennyi folyadék zárt állapotban. Vagy nyitva van a termosztát. Nekem akkor folyik vissza, ha odalépek a gáznak, de akkor hideg motornál is. Nem kéne gondot jelentenie. Amíg kering a víz addig a jó. 

Link to comment
Megosztás:

45 perce, georgee írta:

A termosztáton van egy kis áteresztő lyuk, azon is átfolyik valamennyi folyadék zárt állapotban. Vagy nyitva van a termosztát. Nekem akkor folyik vissza, ha odalépek a gáznak, de akkor hideg motornál is. Nem kéne gondot jelentenie. Amíg kering a víz addig a jó. 

Én abban a hitben voltam, hogy ha a termosztát zárt állapotban van, akkor nem enged át rajta semmit. Akkor ma is tanultam valamit. :)
Eddig sosem néztem, hogy folyik-e át hideg motornál víz. A mostani alkalommal nem mondanám csordogálásnak, de fröcskölésnek sem. Komótosan folydogál. 

No akkor megmérem majd a testpontot a blokkon, alvázon is.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, cac írta:

Én abban a hitben voltam, hogy ha a termosztát zárt állapotban van, akkor nem enged át rajta semmit. Akkor ma is tanultam valamit. :)
Eddig sosem néztem, hogy folyik-e át hideg motornál víz. A mostani alkalommal nem mondanám csordogálásnak, de fröcskölésnek sem. Komótosan folydogál. 

No akkor megmérem majd a testpontot a blokkon, alvázon is.

Gondolj bele, zárt termosztátnál is melegszik a víz -> tágul. Annak valahol ki kell jutni.

Link to comment
Megosztás:

9 perce, mtxagent írta:

Gondolj bele, zárt termosztátnál is melegszik a víz -> tágul. Annak valahol ki kell jutni.

Ez teljesen jogos. 
Azért nem gondoltam erre, mert teljesen hideg motorral produkálta. Ha sarkosan akarnám kifejezni magam, akkor azt mondanám, hogy még az izzítógyertyák is hidegek voltak. :)

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 07. 10. at 8:16, Maverick087 írta:

Ütemes kattogó hang, gázadásra reagál? Esetleg tankszellőzetető szelep? 

Igen.Gázadásra gyorsul ill lassul már amennyire a  motorzajtól  hallani.De mondom alapjáratnál hallani legjobban és a jobb első kerék dobjához hajolva.Kormányt is tekergettem már kínomban de akkor nem változik.Váltóból jöhet ilyen ütemes hang alapjáratnál?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, medve75 írta:

Igen.Gázadásra gyorsul ill lassul már amennyire a  motorzajtól  hallani.De mondom alapjáratnál hallani legjobban és a jobb első kerék dobjához hajolva.Kormányt is tekergettem már kínomban de akkor nem változik.Váltóból jöhet ilyen ütemes hang alapjáratnál?

Próbálj egy videót készíteni. A váltót én kizárnám. Hidrotőkék, twinport szelep bizonyos modelleknél, főtengely csapágyak alulról esetleg, jobb oldalon fent a motortérben a tankszellőztető szelep. De ezek csak találgatások részemről, próbáld jobban lokalizálni a helyet. Egyébként milyen motor, évjárat, km? 

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, medve75 said:

Igen.Gázadásra gyorsul ill lassul már amennyire a  motorzajtól  hallani.De mondom alapjáratnál hallani legjobban és a jobb első kerék dobjához hajolva.Kormányt is tekergettem már kínomban de akkor nem változik.Váltóból jöhet ilyen ütemes hang alapjáratnál?

Üdv!

Nekem (Z16XE-nél) az történt, hogy a szerelő nem pattintotta vissza a tankszellőztető szelep merev vékony műanyag csöveit a felfogatási helyére (a légszűrőház és a pillangószelepház között lévő bordázott műanyag "szívócső" hátulján lévő tartófülekbe). Emiatt valószínűleg a szelep ütemes nyitásakor hozzáverődött valamihez a cső és az adta az ütemes hangot. Bár emlékeim szerint nekem nem alapjáraton, hanem menet közben lehetett hallani, terhelés (gázadás) alatt, motorféküzemben pl. nem.

Remélem tudtam segíteni!

Link to comment
Megosztás:

On 7/9/2019 at 8:52 AM, thekissa82 said:

Sziasztok!

Ferdehátú G Astrán (2008) cserélnék hátsó ablaktörlő kart. A vásárolt kar perselyében nincsenek hosszanti bordák. Ezt most akkor csak simán ráhúzom a 13-as anyával és majd megszorul magának rajta? 

Előre is köszönöm a segítséget! :)

Szia!

Igen, ahogy megszorítod, belenyomódik a tengelyen lévő borda a kar perselyének puhább anyagába. Ha újra leszeded, már látni fogsz bordákat.
Érdemes elsőre precíz szögben föltenni, mert jártam már úgy, hogy rossz pozícióban tettem föl, emiatt a bordák rossz szögben "keletkeztek" az ablaktörlő kar perselyében, utána nagy szenvedés volt a megfelelő szögben felrögzíteni, mert mindig a rossz pozícióba akart beugrani. Ha egy bordával arrébb tettem, akkor meg a másik irányban állt a kar rossz szögben.

Remélem nem volt túl késő a válasz!

Üdv: Logosz

Módosítva : Logosz
Link to comment
Megosztás:

On 7/9/2019 at 2:16 PM, dari said:

Sziasztok

Volt már valakinek olyan problémája, hogy a fűtőradiátor felől a hűtővíz bugyborgását hallom menet közben, és a hűtővíz csepegést észleltem de nem az utastérben, hanem valahol a tűzfalnál alul folyik ki. Hol lehet a szivárgás?

Előre is köszönöm a választ.

Szia!

Nálam (Zafira A) a fűtőradiátor becsatlakozásánál (ami a műszerfal alatt van, a gázpedál mellett kb., tehát a tűzfalon belül) szivárgott be a hűtővíz az utastérbe, természetesen a vezető- és az anyósülés lábánál lévő szőnyeg alatti hangszigetelő szivacsba. Bugyborgás ugyan nem volt (nem levegős a rendszered?), de gázadásra/gyorsításra enyhe fagyállószag terjengett az utastérben. És fogyott is egy kicsit a hűtővíz.

Lebontottan a műszerfal alsó, lábtéri burkolatait mindkét oldalon és megláttam a hibát: egy nagyon buta megoldás (Behr rendszer) – két-két tömítő O-gyűrűvel egy műanyag köztes elem köti össze a bejövő és elmenő fűtéscsövet a fütőradiátorral. Na ezek az O-gyűrűk voltak már megrepedezve – hőtől és "életkorból" kifolyólag – és emiatt a hűtővizem is "kifolyólag" ment be az utastérbe.

Mivel télen szereltem a garázsban, hideg volt és kb. 1,5 napom ráment – ugyan próbáltam hősugárzókkal nyomni meleget a szőnyeg alá, hogy szárítsam – a végén már meguntam és inkább mihamarabb összeraktam. Azóta is nedvesek valamennyire a szőnyeg alatti hangszigetelő szivacsok, de már nem érdekel.

Remélem nálad nem ez van (írtad, hogy a tűzfalnál alul folyik ki), mert elég körülményes és hosszadalmas munka! Ha szerelő csinálja, akkor pedig a munkaórákból ítélve elég költséges lehet (persze neki nem fog 1,5 napig tartani)... de mondom, remélem nem ez a gondod.

- Nézd meg a fűtőradiátorhoz vezető fűtéscsöveket a motortér felől, nem ott van-e szivárgás és azért levegősödik be a radiátor.

- Illetve nézd meg – a megemelt kocsi alá nézve – a légkondi kondenzvíz-kifolyócsövét (tűzfalnál alul, kb. középen a motor felé jön ki). Ha ott folyik ki a hűtővíz, akkor lehet, hogy a radiátor lyukadt ki. (A kondenzvíz kivezetőcső egy kis tálcával van együtt, ami emlékeim szerint a radiátor és a légkondi "hűtőradiátora" (hőcserélő?) alatt van. Tehát kivezeti a lecsöpögő kondenzvizet és az esetlegesen csepegő hűtővizet is, csak a köztes műa. elem tömítéseiből szivárgó vizet nem fogja föl, mert az alá nem nyúlik be... pechemre)

Üdv: Logosz

Módosítva : Logosz
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Logosz írta:

Szia!

Igen, ahogy megszorítod, belenyomódik a tengelyen lévő borda a kar perselyének puhább anyagába. Ha újra leszeded, már látni fogsz bordákat.
Érdemes elsőre precíz szögbenen föltenni, mert jártam már úgy, hogy rossz pozícióban tettem föl, emiatt a bordák rossz szögben "keletkeztek" az ablaktörlő kar perselyében, utána nagy szenvedés volt a megfelelő szögben felrögzíteni, mert mindig a rossz pozícióba akart beugrani. Ha egy bordával arrébb tettem, akkor meg a másik irányban állt a kar rossz szögben.

Remélem nem volt túl késő a válasz!

Üdv: Logosz

Szia! 

Éppen ma délelőtt raktam fel így, mert ez tűnt az egyetlen logikus megoldásnak.

De nagyon szépen köszönöm, mert így utólag is megnyugtató, hogy valóban helyesen cselekedtem :)

Üdv. Anti

Link to comment
Megosztás:

Kedves egybegyűltek! x16szr motoros caravanom ma egy hosszabb dugóban ácsorgás közben motorlámpát villantott. Ingadozott már egy ideje kicsit az alapjárat, főleg klímával alapjáraton mindig "megdobta " egy kicsit, 900ról kb 1400-re. Most a hibalámpával az autó megy, újraindításkor nincs hiba, de egy kis alapjárati ácsorgás után mindig megint. 900 és 1200 közt ingadozik. Menet közben picit rángat, de megy szépen. Már 6 éve, mikor vettem , kellett takarítani az alapjáratit, és akkor mondta a szerelő h lassan cserélni kell, mert nem jó állapotú. De eddig hiba nem volt. (kb 30 000 km- t tette meg ez idő alatt). Kiolvastam a hibakódot, 0505, ami az alapjáratra utal. kérdésem, hogy mit tudok vele házilag csinálni? Még nem szereltem ezt a motort, nem szedtem le a burkolatát sem, ja és NŐNEMŰ vagyok :) megköszönném ha valaki lefotózná, megmutatná, hogy hol van benne az alapjárati motor vagy esetleg hol vannak olyan vákuumcsövek, amiket át kéne nézni és h mit kéne látni :) 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 07. 10. at 13:12, mtxagent írta:

Gondolj bele, zárt termosztátnál is melegszik a víz -> tágul. Annak valahol ki kell jutni.

Van mindegyiknek a házán (vagy a szeleptányérján) egy légtelenítő furat, a beépítését tekintve legfelül. Nem túl nagy furat (3-4 mm) de a hűtővíz "keringetéséhez" kell.
Ha nem lenne, eléggé zavaró volna a teljes rendszerben a légzsák ...

Link to comment
Megosztás:

24 perce, L.Fazakas írta:

Van mindegyiknek a házán (vagy a szeleptányérján) egy légtelenítő furat, a beépítését tekintve legfelül. Nem túl nagy furat (3-4 mm) de a hűtővíz "keringetéséhez" kell.
Ha nem lenne, eléggé zavaró volna a teljes rendszerben a légzsák ...

Szerintem a kiegyenlítő tartály nálatok is a kis vízkörön van, ami magában foglalja a motort( vízpumpát)-radiátort, kiegyenlítő tartályt. A termosztáton található furattól függetlenül is van hova tágulnia  a víznek még mielőtt az kinyit. Az a furat inkább a feltöltés közbeni légtelenítést segíti elő. 

Link to comment
Megosztás:

18 órája, L.Fazakas írta:

Lehet, hogy ebben Neked igazad van! Én sohasem néztem az autóban a motortéri hűtés kiskör-nagykör sematikus kivitelezését!

A motor-motortér teljes ( vagy közel teljes) szétszedésekor, amikor megbontod a csöveket, kiveszed a hűtőt, radiátort, kiegyenlítő tartályt,. vízpumpát, termosztátot, akkor látszik igazán hogy mikor merre folyik a hűtőfolyadék. 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 07. 13. at 12:28, zotya975 írta:

A motor-motortér teljes ( vagy közel teljes) szétszedésekor, amikor megbontod a csöveket, kiveszed a hűtőt, radiátort, kiegyenlítő tartályt,. vízpumpát, termosztátot, akkor látszik igazán hogy mikor merre folyik a hűtőfolyadék. 

Erre valójában bőven elég szerintem a szerelési kézikönyvben megnézni a sematikus kapcsolódási rajzot. Miért szedném szét a fél motorteret?
Annyira azért nem érdekel a téma ... csak magához a vízpumpához való hozzáféréshez - el kellene bontani magát a baloldali komplett motorfelfüggesztést!

Link to comment
Megosztás:

4 perce, L.Fazakas írta:

Erre valójában bőven elég szerintem a szerelési kézikönyvben megnézni a sematikus kapcsolódási rajzot. Miért szedném szét a fél motorteret?
Annyira azért nem érdekel a téma ... csak magához a vízpumpához való hozzáféréshez - el kellene bontani magát a baloldali komplett motorfelfüggesztést!

Természetesen nem ezért, csak hogy megnézzem hanem egyéb okokból. 

Link to comment
Megosztás:

Urak, caravanon hátsó (dob)fékeket újítottam fel, gyakorlatilag minden cserélve lett. Összeszerelést követően üzemi fék rendben van, kézifék viszont a jobb keréknél behúzást követően nem engedi el, a fék onnantól folyamatosan befog. Nem magával a fékkel van a baj mivel minden új benne (és az összeszerelés is igen valószínű hogy rendben van), a dob mögött a kézifékkötelet megcibálva ilyenkor elenged a fék. A felújításra többek között azért került sor, mert ugyanez a fék folyamatosan befogott egy kicsit (most nem fog be egészen a kézifék meghúzásáig). Kötélre gyanakszom, viszont a látható/hozzáférhető részeken rendbenlévőnek tűnik. A nem hozzáférhető helyekhez le kell bontani a kipufogórendszert és a hőterelő lemezt, mivel felette megy el a kötél. Csak megerősítést kérnék, hogy jó helyen kutakodok-e, vagy valamit teljesen benéztem?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.