Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hát nem semmi mennyi lambdaszonda kód van. Egyik boltban sem tudták 100%-ra megmondani melyik kell nekem.
Mindenhol volt valami bizonytalanság.
Leírom, hátha valakinek kell még majd az infó Z14XE-hez:
Előre való: 855375
Delphi ES20291-12B1
Bosch 258005256

Hátra való: 855390 v. 855524
Delphi ES20284-12B1
Bosch 258005291

Én most 2 Delphi-t rendeltem meg, remélem 100%-osan jók lesznek.
Végül a Bosch cikkszámoknak hittem és abból kerestem alternatívát Delphibe, mert sok helyen a gyári 855xxx számból nem hozta fel Delphit.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, freddy_ írta:

A kérdező egyébként a meghúzási nyomatékot szerette volna tudni.

Én régebben a teljes motorgenerált (újradugózás, hüvelyezés, hüvelypersely-hézagolás/, I-es túlméretes tám- és fekvőcsapágyak köszörültetése, majd a hozzáillő I-es túlméretes siklócsapágyazása, no meg a még többi velejáró - vezérmű-ház, olajszivattyú, hengerfej-tömítés, szelepek, stb. - ha már egyszer szét van szedve!) csináltam meg - igaz - mindezt a munkát nem egy Opelen, de! Aztán később még egy felső trapézkar csere - bontott anyagból az első futóművön (teljes kerékdőlés-utánfutás hézagos-lemezeléssel, majd az excenteres finombeállítással, függőcsapszegek hézagolása, stb. )- egy Skoda S100-asnál! 
Jó, jó, nagyon tudom, az manapság egyeseknek már valójában nem is autó, ámde én mégis megcsináltam, holott NEM VAGYOK autószerelő!
Nem dicsekvésnek mondom, de az első futómű a műszeres beállítás után jobb volt, mint az állítólagos gyári érték, a motor pedig - műszeres beállítása (előgyújtás, alapjárat) beállítása után, valójában úgy ment, mint egy Schaffhausen!
És én egyetlen egy csavarnál sem használtam (hiszen akkoriban nem is igazán volt, talán csak a komolyabb szervizekben) semmiféle nyomaték-kulcsos csavarmeghúzás!
Mégis elment nekem az az autó - még vagy jó 15 évig!
Utána meg vagy 8 évig még a sógornőmék nyúzták ... mintegy második autónak (mert nekem közben megjött az új ...)

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

A vízvezeték szerelők azért karistolják a menetet hogy ne tolja le róla behajtáskor a kócot. De elég sok csőmenet gyárilag meg van már "karistolva".

Nem vagyok vízvezeték szerelő, de képzeld el - értek én ahhoz is annyira, mint egy hivatásos!
Sőőőt - a forrasztásos rézcsövest, és a "fittinges" hétrétegű aluminiumot is elég hamar megtanultam szerelni! (Gyárilag én csak excentert láttam - "karistolva").

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta:

És én egyetlen egy csavarnál sem használtam (hiszen akkoriban nem is igazán volt, talán csak a komolyabb szervizekben) semmiféle nyomaték-kulcsos csavarmeghúzás!
Mégis elment nekem az az autó - még vagy jó 15 évig!
Utána meg vagy 8 évig még a sógornőmék nyúzták ... mintegy második autónak (mert nekem közben megjött az új ...)

Ezért szívok én most mindennel. Autóval, fürdőszoba építéssel, bármivel. És éppen ezért nem szeretnek felvenni idősebb korosztályt a munkáltatók is. Mert 20-30-40-7000 évvel ezelőtt valami úgy volt jó, ahogy, akkor most miért csinálnám másképp. Azért, mert most 2 zsák ragasztóval felfalaztunk 10 négyzetmétert ketten 2*5 óra alatt, anno meg keverték köbméterszám a habarcsot a brigádok. Nagyfater meg csak ingatta a fejét, hogy Istenem, hát ilyen nincs. Pedig van. A Lada óta meg bekerült a kocsikba 30km vezeték és lettek az illesztések 1 tizedes értékkel finomabbak. Csupán ezek miatt kell haladni a korral.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Kukacka írta:

most 2 zsák ragasztóval felfalaztunk 10 négyzetmétert ketten 2*5 óra alatt, anno meg keverték köbméterszám a habarcsot a brigádok.

Ragasztóval hogyan lehet falazni? És akkor az a ragasztó milyen? Talán csemperagasztó?
Amikor anyósomnál a WC-t csináltuk, sima vakolóhabarccsal fel kellett falazni a téglás részeket, hogy utána majd legyen mihez ragasztani ragasztóval a falburkoló csempét.

Ha ti 2 zsák ragasztóval vakoltok fel 10m2-t, akkor bizony eléggé vékonyka lesz a vakolat ... vagy ha csak a téglák közé malternak teszitek ... na - inkább hagyjuk.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, L.Fazakas írta:

Ragasztóval hogyan lehet falazni? És akkor az a ragasztó milyen? Talán csemperagasztó?
Amikor anyósomnál a WC-t csináltuk, sima vakolóhabarccsal fel kellett falazni a téglás részeket, hogy utána majd legyen mihez ragasztani ragasztóval a falburkoló csempét.

Ha ti 2 zsák ragasztóval vakoltok fel 10m2-t, akkor bizony eléggé vékonyka lesz a vakolat ... vagy ha csak a téglák közé malternak teszitek ... na - inkább hagyjuk.

Egész jól lehet vele falazni, ha használod a falazóelemeket is mellé, csodát látsz. Ytong ragasztónak hívják amúgy:) És igen, pórusbetont szoktak felrakni csemperagasztóval is.

Szerintem is hagyjuk, tökéletesen igazoltad amit fentebb írtam. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, L.Fazakas írta:

Na persze, ha a modern Ytong téglát használja az ember. És ha hagyományos B30-as téglából van az a fal?

Nem abból van. Ahogy ezek az autók sem 30-40 éves cuccok, hogy ehhez mérten szereljék vagy tartsák őket karban. Lehet vele próbálkozni, csak a végeredmény egy vödör csavar lesz. Ahogy lehet most is B30-al falazni úgy lehet kézzel lehúzni egy mostani műanyag szelepfedél tömítést is. Csak egyiknek sincs értelme, mert ezen már átléptünk.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Kukacka írta:

Nem abból van. Ahogy ezek az autók sem 30-40 éves cuccok, hogy ehhez mérten szereljék vagy tartsák őket karban. Lehet vele próbálkozni, csak a végeredmény egy vödör csavar lesz. Ahogy lehet most is B30-al falazni úgy lehet kézzel lehúzni egy mostani műanyag szelepfedél tömítést is. Csak egyiknek sincs értelme, mert ezen már átléptünk.

És ha teszem azt - mindezt nem kötekedésnek írom -
azt az állítólagos szelepfedelet (ami manapság műanyagból van, és feltehetően valami spéci gumi avagy parafa alaktömítés van alatta) nem nyomatékkulccsal húzom meg, hanem csak "úgy érzéssel", mint hajdanában régen - akkor mi van? Ott nemigen van különösebben nagy nyomás (legfeljebb szórt olajgőz-cseppek, vagy a kartergáz), tehát marad maga a lényeg - ne jöjjön ki alóla semmiféle olajszennyezés! Ha meg teflonpasztával szépen bekenem az illesztő felületeket, tán még nagyon meghúzni sem kellene, mert kézzel is elég ...
Csakis annyira hogy ne veszítsem el.
Manapság - mintha kissé túl lennének lihegve ezek a mindenféle általános autószerelési előírások ...
Amikor én kinyomócsapágyat cseréltem (nem is egyszer), szétbontásakor elfelejtettem összejelölni a kuplungházat. Mégsem ütött később ide-oda a lendkerék - kicentírozatlansága okán.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, L.Fazakas írta:

És ha teszem azt - mindezt nem kötekedésnek írom -
azt az állítólagos szelepfedelet (ami manapság műanyagból van, és feltehetően valami spéci gumi avagy parafa alaktömítés van alatta) nem nyomatékkulccsal húzom meg, hanem csak "úgy érzéssel", mint hajdanában régen - akkor mi van? 

Én erre azt szoktam mindig válaszolni, hogy anno a G Astra kifejlesztésén mérnökök százai dolgoztak. Ha én felülbírálom az ő javaslataikat, az merő nagyképűség lenne, nem lehetek egymagam okosabb sok száz mérnöknél. Amúgy szerintem a garancia avagy szavatosság kérdése van a háttérben, azaz az autóink megfelelő működését az általuk javasolt üzemeltetési körülmények fennállása esetén tudják garantálni. Ezzel tulajdonképpen magukat védik, mert ha valami tönkremegy, és a tulaj panasszal él, akkor elsőként megvizsgálják hogy úgy lett-e üzemeltetve az autó, ahogy ők azt a kézikönyvben előírták, ha pedig nem, akkor máris az üzembentartó hibája hogy tönkrement (lásd pirosan világító bármilyen visszajelző a műszerfalon: általánosságban azt jelenti hogy azonnal állj meg és hívj szerelőt, ne magad nyomozgass a hiba után)

Egy kis anekdota a fentiekhez, hogy lássátok, nem ez a dolog csúcsa: egy ismerősnek ment annyira jól az üzlet hogy beruházott egy vadonatúj Rolls-Royce-ra, újonnan, szalonból. Mivel nagyon büszke volt rá, gondolta megmutogatja az ismerősöknek, beleértve ebbe a dicsekvésbe a motorteret is. Alig néhány perccel azután hogy felnyitotta a géptetőt, kapott egy telefont egy angol telefonszámról, amiben udvariasan közölték vele, hogy legyen szíves ne nyitogassa a motorháztetőt, a tulajdonosnak ott semmi dolga, egyben emlékeztették hogy amennyiben az autó tényleg lerobbant, az asszisztencia tartalmazza azt a szolgáltatást hogy a helyszínre szállítanak egy ugyanolyan felszereltségű csereautót, addig pedig fizetik a szállást egy közeli szállodában (természetesen Rolls-Royce nívójú szállodában), majd ha az autó elkészült, visszaszállítják a tulajt a gépjárművéhez. 

Mindezt csak azért írtam hogy vannak márkák ahol nem csak a kézikönyv utasításait javallott betartani, hanem még a géptetőt felnyitni is tilos.... (amúgy tudtátok hogy minden Rolls motorterében kis gravírozott tábla van a végső összeszerelést végző gyári munkás nevével, hogy név szerint tudni lehessen egy esetleges gyártási hiba esetén hogy ki volt a felelős?) 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 06. 17. at 15:30, bonat írta:

Hát nem semmi mennyi lambdaszonda kód van. Egyik boltban sem tudták 100%-ra megmondani melyik kell nekem.
Mindenhol volt valami bizonytalanság.
Leírom, hátha valakinek kell még majd az infó Z14XE-hez:
Előre való: 855375
Delphi ES20291-12B1
Bosch 258005256

Hátra való: 855390 v. 855524
Delphi ES20284-12B1
Bosch 258005291

Én most 2 Delphi-t rendeltem meg, remélem 100%-osan jók lesznek.
Végül a Bosch cikkszámoknak hittem és abból kerestem alternatívát Delphibe, mert sok helyen a gyári 855xxx számból nem hozta fel Delphit.

Na végre ma sikerült a mutatvány.
2 dologgal szívtam:
1. Katalizátor alján a 3-ból 1 csavar nem akart az istennek se lejönni, de vízpumpafogóval lejött. (mert kicseréltem a kipufogó 1. és 2. részt is)
2. A hátsó szondának a csatiját 100%-osan nem tudom az anyafoglalatba dugni, egyszerűen nem megy bele addig. Szétcsesztem a kezemet, szenvedtem vele rendesen.
2mm hiányzik ahhoz, hogy a műanyag fül bekattanjon az anyacsatira. Egyébként így is, ha már most szét akarom húzni, elég erősen kell szenvedni, mert a vízzáró gumiból ugye 3 van rajta.
Most így hagytam, szerintem nem fog az szétjönni, csak ha valaki feszegeti. Valakinek volt hasonló problémája??????

A legnagyobb félelem az első szonda volt, de az meg simán lejött, egy reccsenéssel.
A szerelés után elindítottam a járgányt, hát egy kis füstölés volt, aztán abbamaradt.
Egyébként nincs nyomatékkulcsom, érzésre húztam meg mindent.
 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, tgabika76 írta:

a G Astra kifejlesztésén mérnökök százai dolgoztak. Ha én felülbírálom az ő javaslataikat, az merő nagyképűség lenne, nem lehetek egymagam okosabb sok száz mérnöknél.

Gondolom - nem csak az Astra fejlesztésén, hanem sok más autóén is sok más "mérnökök százai" dolgoznak.
Mégis van olyan, amikor kissé tévednek.
Amikor a Skoda 105S-emet vettem, nekem már elsőre feltünt, mennyire nem szereti a kormánygép (abban az már fogasléces volt, nem globoidcsigás) az útszéli kátyúkat és gödröket. Hamar kiverődött a kormányösszekötő kivezető-kar jobboldali (ráadásul baloldali kormány esetében az a hosszabbik) gyári megvezető perseje. Aztán attól rendre "szitált" a jobb első kerék.
Elmentem egy szervízbe, s ott az ócskavas hegyből (bontott rossz alkatrészek) szervizvezetői engedéllyel elhoztam egyéni tanulmányozásra egy már kidobott fogasléces kormánygépet. Addig tanulmányozgattam, míg a végére rájöttem - ahhoz a hosszabbik kivezető-karhoz valami megerősített megvezető persely illene.
Leméricskéltem a régit, papíron gyorsan megterveztem, majd danamidból szépen kiesztergáltam az általam már áttervezett újat.
Aztán beleépítettem a kormánygépbe. Működött is szépen.
Később, a kormánymű csere idején pedig egy az egyben kicseréltem a régit - erre az általam áttervezettre. Utána még sokáig ment azzal a kocsi, míg aztán el nem adtam ...
És soha többé nem volt nálam jobb első kerék "szitálás". (és mert "tévedni emberi dolog")

Link to comment
Megosztás:

On 6/17/2019 at 9:21 AM, Misli Bali said:

Sziasztok! Valaki segítsen mert megőrülök. Nyári melegben az autó nehezen indul. Aztán ha elindult, az alapjárat kb 2 percig rettenetes. Volt vezérlés csere, fojtószelephaz tisztítás, trafó, gyújtás jó, lambda szonda csere. Hibakódnincs. Astra 1.4 z14xep. Ki mit ajánl? A szerelők ötletei nem jöttek be eddig. Köszönöm!!!!

Szia,

Én az üzemanyag nyomást és az átfolyást méretném meg...

Link to comment
Megosztás:

On 6/19/2019 at 6:16 PM, L.Fazakas said:

És ha teszem azt - mindezt nem kötekedésnek írom -
azt az állítólagos szelepfedelet (ami manapság műanyagból van, és feltehetően valami spéci gumi avagy parafa alaktömítés van alatta) nem nyomatékkulccsal húzom meg, hanem csak "úgy érzéssel", mint hajdanában régen - akkor mi van? Ott nemigen van különösebben nagy nyomás (legfeljebb szórt olajgőz-cseppek, vagy a kartergáz), tehát marad maga a lényeg - ne jöjjön ki alóla semmiféle olajszennyezés! Ha meg teflonpasztával szépen bekenem az illesztő felületeket, tán még nagyon meghúzni sem kellene, mert kézzel is elég ...
Csakis annyira hogy ne veszítsem el.
Manapság - mintha kissé túl lennének lihegve ezek a mindenféle általános autószerelési előírások ...
Amikor én kinyomócsapágyat cseréltem (nem is egyszer), szétbontásakor elfelejtettem összejelölni a kuplungházat. Mégsem ütött később ide-oda a lendkerék - kicentírozatlansága okán.

Mondjuk kiszakad a menet? Vagy egy pozicionáló csap széttöri az öntvényt...bármi lehet, nem véletlenül írta azt a szervízkönyv elő.

Értjük mi, h miről beszélsz, de haladni kell a korral, ha nem akarod elrontani a cuccokat.

Én pl motorkerékpár szerelő vagyok, kb 10 Hayabusa motorblokkot szedtem már szét meg raktam össze és még most is szervízkönyvből csinálom...jah és van 4 nyomatékkulcsom is...

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 06. 20. at 21:49, GabiETZ írta:

Mondjuk kiszakad a menet? Vagy egy pozicionáló csap széttöri az öntvényt...bármi lehet, nem véletlenül írta azt a szervízkönyv elő.

Értjük mi, h miről beszélsz, de haladni kell a korral, ha nem akarod elrontani a cuccokat.

Én pl motorkerékpár szerelő vagyok, kb 10 Hayabusa motorblokkot szedtem már szét meg raktam össze és még most is szervízkönyvből csinálom...jah és van 4 nyomatékkulcsom is...

Értem - miről beszélsz - tehát haladni kell a korral.
Viszont én nem vagyok hivatásos s iparszerűen a munkámat űző autó-, vagy motorszerelő, sem kisiparos víz-gáz szerelő, de még TV, videó, vagy DVD elektronikai szerelő sem. Ezért tehát én egy-egy ilyen alkalmi munkához nem ruházok ám be mindenféle drága célszerszámokra - mert ugyan MINEK? Egyetlen alkalomra?
Az autót például megoldom, ahogyan csak tudom, de például a legutóbb egy Samsung házimozi rendszert javítottam meg, holott azt már a márkaszervíze sem vállalta.
Van otthon egy régi Weller (Puskás Tivadar Kisszövetkezetes) forrasztópákám, nos abba a héten csak beruháztam némi aprópénzt, mert a kb. 30 évesnek már mindenféle baja volt, így pl. el volt törve és tán százszor is ragasztva - maga a nyele. Vettem hozzá az interneten új nyelet, és a hő-hézagoló távtartógyűrűt, meg a kábeljéhez gumiból a vezeték-törésgátlót.
Így került nekem cakkum pakk úgy nagyjából vagy 4 ezerbe, ami azért mégsem 35 ezer, hiszen manapság annyiba kerül egy ilyen jellegű és vadi új Weller páka.
Az Opel bordásszíj feszitő kerekébe pedig sima M10-es IMBUSZ-fejű csavart tettem, mivel a régit gyakorlatilag ki kellett fúrnom, s ugyanolyat sajna sehol se találtam. Valójában az is megteszi, hogy úgy simán csak rögzíti azt a kis csapágyazott görgőt. Persze  a nyomaték-kulcs nélküli meghúzásával együtt.
Szakadt nekem már bele a motorblokkba egy M8-as tőcsavar - a vízpumpánál - még az S100-as Skodámnál. Lebontottam tehát a hátfalat, majd óvatosan kifúrtam az aluöntvényből a tőcsavar maradékát. Aztán hoztam magamnak a gyárból /a lakatosoktól/ egy rossz, már régebben kidobott 15"-os peremes vasszelepnek az ugyanolyan tőcsavarját. Belehajtottam a Skoda blokkjába, és ila-berek ... mehettem tovább. Pedig se eredeti gyári nem volt, se nyomatékkulccsal meghúzott, ám a dolgát mégis jól végezte - nem eresztette többé a hűtőfolyadékot.

Mert - nékem az az alapmottóm - AKI MER, AZ NYER!
A villanyszerelésem például abból áll, hogy van itthon legalább 6 fázisceruzám. Amikor egyszer kiégett a vezeték a falból , az asszonnyal 3 létráról és 2 nap alatt teljesen újrahuzaloztuk az egész lakást! A volt szomszédom, aki hivatalos villanyszerelő volt, később azt mondta rá - apám, legalább 100-120 ezer  forintot spróroltatok meg vele!

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

20 órája, L.Fazakas írta:

Értem - miről beszélsz - tehát haladni kell a korral.
Viszont én nem vagyok hivatásos s iparszerűen a munkámat űző autó-, vagy motorszerelő, sem kisiparos víz-gáz szerelő, de még TV, videó, vagy DVD elektronikai szerelő sem. Ezért tehát én egy-egy ilyen alkalmi munkához nem ruházok ám be mindenféle drága célszerszámokra - mert ugyan MINEK? Egyetlen alkalomra?
Az autót például megoldom, ahogyan csak tudom, de például a legutóbb egy Samsung házimozi rendszert javítottam meg, holott azt már a márkaszervíze sem vállalta.
Van otthon egy régi Weller (Puskás Tivadar Kisszövetkezetes) forrasztópákám, nos abba a héten csak beruháztam némi aprópénzt, mert a kb. 30 évesnek már mindenféle baja volt, így pl. el volt törve és tán százszor is ragasztva - maga a nyele. Vettem hozzá az interneten új nyelet, és a hő-hézagoló távtartógyűrűt, meg a kábeljéhez gumiból a vezeték-törésgátlót.
Így került nekem cakkum pakk úgy nagyjából vagy 4 ezerbe, ami azért mégsem 35 ezer, hiszen manapság annyiba kerül egy ilyen jellegű és vadi új Weller páka.
Az Opel bordásszíj feszitő kerekébe pedig sima M10-es IMBUSZ-fejű csavart tettem, mivel a régit gyakorlatilag ki kellett fúrnom, s ugyanolyat sajna sehol se találtam. Valójában az is megteszi, hogy úgy simán csak rögzíti azt a kis csapágyazott görgőt. Persze  a nyomaték-kulcs nélküli meghúzásával együtt.
Szakadt nekem már bele a motorblokkba egy M8-as tőcsavar - a vízpumpánál - még az S100-as Skodámnál. Lebontottam tehát a hátfalat, majd óvatosan kifúrtam az aluöntvényből a tőcsavar maradékát. Aztán hoztam magamnak a gyárból /a lakatosoktól/ egy rossz, már régebben kidobott 15"-os peremes vasszelepnek az ugyanolyan tőcsavarját. Belehajtottam a Skoda blokkjába, és ila-berek ... mehettem tovább. Pedig se eredeti gyári nem volt, se nyomatékkulccsal meghúzott, ám a dolgát mégis jól végezte - nem eresztette többé a hűtőfolyadékot.

Mert - nékem az az alapmottóm - AKI MER, AZ NYER!
A villanyszerelésem például abból áll, hogy van itthon legalább 6 fázisceruzám. Amikor egyszer kiégett a vezeték a falból , az asszonnyal 3 létráról és 2 nap alatt teljesen újrahuzaloztuk az egész lakást! A volt szomszédom, aki hivatalos villanyszerelő volt, később azt mondta rá - apám, legalább 100-120 ezer  forintot spróroltatok meg vele!

Az a gond, hogy van amit nem éri meg kockáztatni, és van amitől nem éri meg sajnálni a pénzt. Én szinte mindent megcsinálok, ( a házat is én építettem) de mondjuk hajnali kettőkor -3 fokban az M0-áson kissé komplikált és életveszélyes  hibát diagnosztizálni és autót szerelni. Meg Grazból hazatrélerezni az autót , az értékével ( nálam legalábbis ) egyenértékű pénzbe kerül. Éppen ezért törekedni kell a legjobb megoldásokra-javításokra, ha ehhez célszerszámot kell venni egyetlen alkalomra, akkor meg kell venni. Éppen elég marad zsebben azért mert valaki saját maga szereli az autóját, ( vagy mást) nem szabad mindenen spórolni. Ha szombat délután eltörik a tescós crovafej a bölcső csavarján, akkor hétfő reggel nincs munkába indulás, csak mert spóroltam pár ezer forintot. Ha csak kinyúlik és elfordulva elnyalja a főtengely csavarját, akkor meg még szerdán sem. Van aminek egyszerűen nincs értelme nekiállni, elviszem előműszakira az autót, kapok hibalistát, megcsinálom. Ha azt írják rá hogy túl nagy a fékeltérés mondjuk a hátsó tengelyen akkor velük csináltatom meg, mert ugyan ki tudom cserélni a fék alkatrészeket, de nem tudom visszamérni a fékerőt, és ha nem sikerül jól beállítani, akkor többe kerül a 2-3 szori mérés mint amennyiért ők cserélik. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Van egy 1.4-es twinportos g-s astrám (87.000km,) Olyan problámám lenne hogy alapjáraton ha gurulok egyesben vagy másodikban és gyorsítani szeretnék picit fura hangot ad a motor dízelhez tudnám hasonlítani...Valaki találkozott már ilyen problémával? 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 06. 19. at 17:16, L.Fazakas írta:

És ha teszem azt - mindezt nem kötekedésnek írom -
azt az állítólagos szelepfedelet (ami manapság műanyagból van, és feltehetően valami spéci gumi avagy parafa alaktömítés van alatta) nem nyomatékkulccsal húzom meg, hanem csak "úgy érzéssel", mint hajdanában régen - akkor mi van? Ott nemigen van különösebben nagy nyomás (legfeljebb szórt olajgőz-cseppek, vagy a kartergáz), tehát marad maga a lényeg - ne jöjjön ki alóla semmiféle olajszennyezés! Ha meg teflonpasztával szépen bekenem az illesztő felületeket, tán még nagyon meghúzni sem kellene, mert kézzel is elég ...
Csakis annyira hogy ne veszítsem el.
Manapság - mintha kissé túl lennének lihegve ezek a mindenféle általános autószerelési előírások ...
Amikor én kinyomócsapágyat cseréltem (nem is egyszer), szétbontásakor elfelejtettem összejelölni a kuplungházat. Mégsem ütött később ide-oda a lendkerék - kicentírozatlansága okán.

Tudod mi lesz? Vetemedik a szelepfedél vagy a tömítés nem fog tömíteni. Hajrá, lehet otthon nyugodtan játszani 60k-s alkatrészekkel, a hülye mérnök azért ült a CAD előtt még azért számolt, mert Mucsaröcsögén a kocsma tulaj Józsi úgyis jobban tudja majd. 

Link to comment
Megosztás:

19 órája, Kukacka írta:

Tudod mi lesz? Vetemedik a szelepfedél vagy a tömítés nem fog tömíteni. Hajrá, lehet otthon nyugodtan játszani 60k-s alkatrészekkel, a hülye mérnök azért ült a CAD előtt még azért számolt, mert Mucsaröcsögén a kocsma tulaj Józsi úgyis jobban tudja majd. 

Régebben a lemezből gyártott szelepfedél sem vetemedett annyira, később az aluminium-öntvény olajteknő se igazán, a műanyag viszont enged annyit, hogy utána ne érjen rá vetemedni.

Mellesleg - Mucsaröcsögén sose jártam és a kocsma tulaj Józsit se ismerem ... de az AutoCAD-ot igen.

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

3 órája, L.Fazakas írta:

Régebben a lemezből gyártott szelepfedél sem vetemedett annyira, később az aluminium-öntvény olajteknő se igazán, a műanyag viszont enged annyit, hogy utána ne érjen rá vetemedni.

Mellesleg - Mucsaröcsögén sose jártam és a kocsma tulaj Józsit se ismerem ... de az AutoCAD-ot igen.

Akkor hajrá. Lehet tesztelgetni mit bír a műanyag szelepfedél. Sok sikert. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Olyan problémám lenne,hogy most este elment csak a kilóméteróra világításom.MInden működik index,távolsági.világít a km számlálóm is ,minden mutató működik.régebben néha kontakt hibám lehetett mivel ha meg kopogtattam akkor visszajött a világításom.1 állandó hibakódom mindig van ami  valami olyami hogy alacsony feszültség a hibakód visszajelzőnél vagy valami hasonló.a középkonzol reagál a fényerőszabályzóra normálisan.Csatoltom a képet hogy mit mutat sötétben.MI lehet a probláma?Hogyan tudnám orvosolni a dolgot? vagy szakembert kell felkeresnem?
A válaszokat és segítségeket előre is köszönöm!!!




kfv3nr9rpu84bcanm9jb.jpg

Link to comment
Megosztás:

26 perce, kovsan91 írta:

Sziasztok!!!

Olyan problémám lenne,hogy most este elment csak a kilóméteróra világításom.MInden működik index,távolsági.világít a km számlálóm is ,minden mutató működik.régebben néha kontakt hibám lehetett mivel ha meg kopogtattam akkor visszajött a világításom.1 állandó hibakódom mindig van ami  valami olyami hogy alacsony feszültség a hibakód visszajelzőnél vagy valami hasonló.a középkonzol reagál a fényerőszabályzóra normálisan.Csatoltom a képet hogy mit mutat sötétben.MI lehet a probláma?Hogyan tudnám orvosolni a dolgot? vagy szakembert kell felkeresnem?
A válaszokat és segítségeket előre is köszönöm!!!

Szia! A világításért három izzó felelős. Valószínűtlen, hogy mind a három egyszerre égjen ki. A világításkapcsolón van egy fényerő szabályozó poti. Azt nézném meg, hogy ez jó helyre van-e állítva (nincs-e letekerve), a műszerfal többi részének és (úgy emlékszem a gyári kijelzőnek is) a háttérvilágítása működik-e, illetve változik-e, amikor a potit állítod. Ha a többi sem működik, akkor világításkapcsoló hiba. Ha minden más működik, akkor szóba jöhet még a multitimer (a világításkapcsoló ezzel van összekötve, erről megy a műszerfalvilágítás) és az óracsoport maga, illetve annak a csatlakozójánál fennálló kontakthiba. Az óracsoportnál könnyű eltörni a csatlakozóban a lezáró pöcköt, ha valaki nem szakszerűen kezeli. Utána nincs, ami a helyén tartsa. Ezt csak az óracsoport kivételével tudod megállapítani.

Ha hibakódot említesz, kérlek az általad gyanított jelentése helyett inkább az eredeti hibakódot add meg (esetleg az eredeti angol/német szöveggel).

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

Szia! A kilométer számlálód ha ráadod a gyújtást kírja INSP feliratot. Az azt jelenti hogy gyárilag be van állítva szervíz intervallum . Lehet azzal van összefüggésben. Ha ráadod a gyújtást, és nyomva tartod 5 mp-ig a nullázó gombot akkor nem jön elő csak a következő intervallumban.

Link to comment
Megosztás:

Utángyártott katalizátor-tapasztalat következik...

Tisztelt Car-társak!

Mivel nem találtam egyértelmű választ a kérdésemre anno a fórumon és sehol máshol a neten, és mellette még naív is voltam, belefutottam abba a hibába, hogy utángyártott katalizátort vettem, bontott gyári helyett... Nem kellett volna!
Ezért próbálom leírni – több oldalról alátámasztva – a tapasztalataimat, s mindenkit óvva inteni attól, hogy utángyártott katalizátort vegyen, mert egész egyszerűen: ÁTVERÉS!

Két és fél évvel ezelőtt, vásárlás után kb. 2 hónappal, eltört a Z16XE motorú Zafiránk katalizátor-leömlő öntvénye. Nem lett volna nagy baj (kivétel, hogy a repedésen esetlegesen bemenő levegő megzavarhatja a lambdaszondát is), ha lassú menetben/parkoláskor a szellőztető ventillátor nem fújta volna be az utastérbe a szűretlen és büdös kipufogógázt. Sok mindenféle megoldást (öntvényhegesztés, öntvény-javító folyékony fém stb.) elvetve, csere mellett döntöttem. Az új ára 270-350 EFt között volt, ez természetesen szóba sem jöhetett. Elvetve a bontott gyárit is, amit akkor 50-60 EFt-ért árultak, a végeredmény 69E Ft-ért egy új, utángyártott lengyel JMJ katalizátor lett. Ez volt akkor az egyik legolcsóbb megoldás. (Hozzáteszem, át is lettem verve, mert Bosalként hirdette a netes alkatrész kereskedő, csak mikor kifizettem és átvettem, akkor láttam, hogy JMJ...)

Nem sejtettem akkor még, hogy az utángyártott katalizátorokba nem sok színesfémet tesznek...
Miután kicserélték, örömmel konstatáltam, hogy az autó kicsit jobban megy; szomorúan, hogy kb. 1,5-szer hangosabb lett a motorja az utastérből hallgatva. Akkor volt az első szembesülésem a gyári - kontra utángyártott minőséggel, amikor a "csepeli MÉH-telepen" 15 EFt-ot adtak a repedt gyári katalizátorért, mondván, hogy : "Ez egy Euro 3-as v. 4-es katalizátor, sok nemesfém van benne", majd az ember hozzátette: "az utángyártottakba csak annyit tesznek, hogy átmenjen a műszakin, azokért csak pár ezer Ft-ot adunk...". Nem volt mit tenni, a csere már megtörtént, savanyú mosollyal próbáltam örülni a kapott 15 EFt-nak.

Közben nagy munkával leszigeteltem az autó motorterét belülről, bontóból vett gyári hangszigetelésekkel (az 1,6-osokba nem tettek gyárilag gépháztető/tűzfal/sárvédő szigetelést), mert zavart, hogy hangosabb lett az autángyártott kat.-tól. Főleg gázon lehetett hallani a különbséget (benzin-gázos az autó). Sárga lámpát nem kaptam a műszerfalon és a következő műszaki vizsgán is átment az autó a JMJ katalizátorral. 

Kb. 1,5-2 év elteltével elkezdett büdös lenni a kipufogógáz, olyan enyhén kénes szagú. Nyomozás interneten, majd 1-2 szaki megkérdezése: katalizátor már nem annyira jól működik. Hozzáteszem: keveset megyünk az autóval, évi kb. 8000 km-t. Aztán felhívtam egy régi ismerősömet, aki egy nevesebb injektor-szervizben dolgozik (cégnevet nem írok), és elmondtam neki a történetet. Válasza: "Jah, utángyártott katalizátor? Egyértelműen az a rossz. Mi akárhány utángyártott katalizátorral találkoztunk a szervizben, fél-1 évnél többet nem bírt egyik márka sem... Nincs bennük annyi színesfém és kiégnek hamar. Keress egy jó állapotú gyári bontottat és tedd be azt!"

Később megnéztük a lambdaszondák jelét: a 2. szonda jele majdnem lekövette az 1. szonda jelét, magyarul: nem sokat csinált már az utángyártott katalizátor. Ennek ellenére még nem volt hibakódom. Erre csak annyit mondott: "Az Opeleknél ez eléggé ki van tolva. Ha japán autód lenne, már réges-rég jelzett volna a Check Engine lámpa."

Aztán eljött a következő műszaki vizsga ideje, ahol már nem akartam próbálkozni a JMJ-vel, ezért előtte elkezdtem olcsó és jó állapotú gyári katalizátorra vadászni. Olyat kerestem cikkszám szerint (13105075), amit a CNG-s (Z16YNG-s motorú) Zafirákba is tettek, talán az jobban bírja a gázt (LPG-t) is. 2 hónap telefonálgatás/internet- és bontó-nézegetés után ebből sajnos csak a 2. és 3. paraméter teljesült: tudtam venni egy keveset futott, kívülről is újszerű állapotú, gyári bontott katalizátort, olyat, amit a gázos autókba tettek, de 60 EFt-ért.

Utángyártott ki-, gyári beszerel. Lambdaszondák jele megnéz: és láss csodát (mert csodák vannak, csak észre kell venni őket - persze nem a katalizátorra gondoltam, hanem pl. egy gyermek megfoganására, születésére, fejlődésére...).
Szóval visszatérve a csodák világából és megnézve a l. szondák jelét: a 89 Ekm-t futott gyári katalizátor tökéletesen működik (a hátsó szonda jele szép egyenes, 0,4-0,6V közötti), ellenben a 2,5 éves és 21 Ekm-t futott utángyártottéval, aminél szinte olyan jelalakok voltak a 2. szondánál, mint az elsőnél (na jó, egy kicsit kevésbé voltak sarkosak-csücskösek).

A cserét ezúttal magam csináltam, így jól összehasonlíthattam a két katalizátort: anyagminőségben és megmunkálásban is voltak különbségek, maga a kerámiabetét is mintegy a fele hosszúságú volt a JMJ-ben (ez egyébként fotóról szinte bármelyik utángyártotton látszik). Ezért ment jobban az autó, mert nem volt akkora fojtása...

Ennyit erről...

Ja... És örömmel/szomorúan vittem immáron a JMJ katalizátort a "csepeli MÉH-telepre", hogy talán adnak érte 2-3000 Ft-ot. Mikor az ember megtudta, hogy utángyártott, ennyit mondott: "egy ezrest tudunk érte adni". Megkérdeztem: "ennyire nincs bennük színesfém (mivel kb. 500 Ft a benne lévő vas MÉH-telepi értéke)?" Azt mondta: "Ennyire. Annyit tesznek bele épp, hogy átmenjen a műszakin... a legpuhább, vacak kerámia van bennük, ami az első nagy döccenőnél eltörik..." 
No comment!

Majd mindezt a mostani műszaki vizsgán lévő szerelő is megerősítette: "Az utángyártott katalizátor JÁTÉK, nem ér semmit.
Most már én is tudom. De jó lett volna, ha ezt előtte tudom, nem dobok ki 80-85 EFt-ot (szereléssel együtt) az ablakon!

Azóta örömmel hajtom a Zafirát a gyári katalizátorral: nem ugrik úgy, de szépen, halkan és kiegyensúlyozottabban jár; igaz, kapott egy keveset futott bontott gyári (Bosch) lambdaszondát is mellé.

Tanulság:
Az életben a "tanulópénzt" meg kell fizetni. Aki van olyan bölcs ill. körültekintő, hogy enélkül is boldogul és sikerrel jár, az adjon ezért sűrűn hálát a Teremtőnek!

Bocsánat, hogy hosszúra sikeredett, a lényeg: ne vegyen senki utángyártott katalizátort, mert átverés!

U.i.: Bosalról és Walkerről némi szösszeneteket olvastam a neten, hogy azok nem annyira rosszak, de ezek nem elsőkézből való információknak tűntek, ezért azokat sem javasolnám, csak ha valakinek van pozitív tapasztalat velük. Egyébként az áruk (Z14XE-Z16XE motorhoz): 130-200 EFt körüli, tehát közelíti az új gyáriét.

Jut eszembe: ez is egy alternatíva lehet, aki megengedheti magának (új, gyári, leárazva az angoloktól - szállítással együtt kb. 100 EFt):
55555949 GM - Z14/Z16XE

A legjobbakat kívánva mindenkinek:
Logosz

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.