Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
1 órával ezelőtt, Steve01 írta:

Ma reggel indítottam, és egyből felált az olaj nyomás. Mi a franc lehet vele? 

Lehet valamiért kitámasztott a túlnyomás szelep, kosz, egyéb. 

Elküldve
4 órája, Steve01 írta:

Ma reggel indítottam, és egyből felált az olaj nyomás. Mi a franc lehet vele? 

 

12 órája, Steve01 írta:

Nekem ma csinálta először, (kétszeri hidegindítás) két alkalommal, egyszer kb 4 órát állt, utána 1,5 órát. De 15-20perces állás után semmi gond nincs. Én is a lánc zörrenésére figyeltem fel, és akkor látom hogy nem aludt ki a kis piros lámpa. Lehet olajat, meg szűrőt kéne cserélnem, és megoldódna a probléma?  Ha nem, akkor olajnyomás mérés, a szűrőkosár ki lett pucolva (nem volt lerakódás) 5000km el ezelőtt.

Az olajcsere (+szűrőcsere természetesen) nem oldja meg, legalábbis nálam nem tette. Én a visszacsapószelep hibájára tippelek, valamilyen szinten kiürül (a normálisnál jobban), visszafolyik az olajrendszerben lévő olaj, ezért amíg a következő indításnál a szivattyú ezt vissza nem tölti, addig nincs olajnyomás. Mutattam volna ábrát, hogy miről van szó, de az ecat24.com nem működik/megszűnt/stb, ami elég nagy probléma, mert az összes gyári alkatrészről volt ott ábra, cikkszám, stb ami igen hasznos tudott lenni...

A nyomáshatároló hibáját inkább az üzemmeleg, járó motor melletti lánccsörgés jelezné szerintem.

Elküldve

Üdvözlöm a tagokat! A jelenség : kb 10-15 perces pályamenet után (140-150 km/h) beérve a városba lassú sebességnél, olyan mintha erőtlenebb lett volna a motor és olyan “traktoros” lett a hangja! Valamint felnyitva a motorháztetőt eléggé rázkódott a motor! Leállit, beindit és minden a régi, semmi hibajelenség! Nem csinált soha ilyen jelenséget! Szerintetek mi lehetett vagy hol keressem a hibát? Köszi a hasznosat!

Elküldve
6 órája, Steve01 írta:

Ma reggel indítottam, és egyből felált az olaj nyomás. Mi a franc lehet vele? 

Reggel óta most indítottam be, és kellett 3másodperc neki mire felált az olajnyomás. Lehet hülyén hangzik, de hidegen, első indításnál nem csinálja. Csak most ebben a melegebb időben, ha áll egy órát már idő kell neki mire felál az olajnyomás. De 15perc állás után, semmi gond. (mintha sűrübb olaj kellene neki, de persze ez hülyeség) 

Elküldve
2 órája, nzozz írta:

 

Az olajcsere (+szűrőcsere természetesen) nem oldja meg, legalábbis nálam nem tette. Én a visszacsapószelep hibájára tippelek, valamilyen szinten kiürül (a normálisnál jobban), visszafolyik az olajrendszerben lévő olaj, ezért amíg a következő indításnál a szivattyú ezt vissza nem tölti, addig nincs olajnyomás. Mutattam volna ábrát, hogy miről van szó, de az ecat24.com nem működik/megszűnt/stb, ami elég nagy probléma, mert az összes gyári alkatrészről volt ott ábra, cikkszám, stb ami igen hasznos tudott lenni...

A nyomáshatároló hibáját inkább az üzemmeleg, járó motor melletti lánccsörgés jelezné szerintem.

Használd ezt: https://opel.7zap.com/hu/car/t98/

Elküldve

Sziasztok.

Ma sikerült méréseket végeznem az egr szelepen és a rá csatlakoztatott kábelen.

A kábelnek jónak kell lenni, mert minden feszültséget sikerült kimérni rajta ami szükséges.

A szelepen tekercsellenállást mértem

Az 1-5 pin között a szükséges 8 ohm helyett 10-11 ohm.

A 2-3 pin között 2.75 kohm ( ez benne van a tűreshatárba 40%- ez a potenciométeres jeladó testje és feszültség közt van).

De a 2-4 és 3-4 között 0 ellenállást sikerült mérni pedig itt együtt annyinak kellene lenni ( a kettőn összesen), mint 2-3 között.

Tehát értelmezésem.szerint a potenciométeres jeladó megadta magát, a motorvezerlő nem.tudja hogy a szelep nyitva van-e és ha nyitva van akkor mennyire. Erre utal a hibakód is egr szelep visszacsatolási hiba!

Szóval az egr kuka jöhet az új...... :-(

 

Elküldve
4 órája, totya írta:

Üdvözlöm a tagokat! A jelenség : kb 10-15 perces pályamenet után (140-150 km/h) beérve a városba lassú sebességnél, olyan mintha erőtlenebb lett volna a motor és olyan “traktoros” lett a hangja! Valamint felnyitva a motorháztetőt eléggé rázkódott a motor! Leállit, beindit és minden a régi, semmi hibajelenség! Nem csinált soha ilyen jelenséget! Szerintetek mi lehetett vagy hol keressem a hibát? Köszi a hasznosat!

Motor típus? Évjárat? Hibakód van? (ha azonnal rá kéne vágnom valamit akkor arra tippelnék hogy nem megy az egyik hengered - nekem volt ilyen tapasztalatom) 

Elküldve
11 órája, Maverick087 írta:

Motor típus? Évjárat? Hibakód van? (ha azonnal rá kéne vágnom valamit akkor arra tippelnék hogy nem megy az egyik hengered - nekem volt ilyen tapasztalatom) 

Z14XEP 2004es autó. 70.000km-el, már ha számít vmit. Én is a hengerre gondoltam! Az meg gyertya vagy trafó csere?! Ja és semmi hibalámpa nem volt!

Elküldve
36 perce, totya írta:

Z14XEP 2004es autó. 70.000km-el, már ha számít vmit. Én is a hengerre gondoltam! Az meg gyertya vagy trafó csere?! Ja és semmi hibalámpa nem volt!

Nekem volt hozzá P0351-es hibám is. Gyertyákat ellenőrizd első körben, főleg ha az előírt km-ren és időn túl vagy velük. Ha ez nem jön be esetleg lehet kölcsönbe trafót kérni vagy újat venni, én Delphit választottam. De ez még mindig eléggé találgatás szintű autójavítás. 

Vedd ki a trafót, keress rajta fizikai sérülés nyomait. Láttam már repedt trafót, volt amelyiknek megégett a pipája és letestelt stb....

Mikor vetted az autót? Esetleg tárolt hibakód amiről nem tudsz? 

Elküldve
18 perce, Maverick087 írta:

Nekem volt hozzá P0351-es hibám is. Gyertyákat ellenőrizd első körben, főleg ha az előírt km-ren és időn túl vagy velük. Ha ez nem jön be esetleg lehet kölcsönbe trafót kérni vagy újat venni, én Delphit választottam. De ez még mindig eléggé találgatás szintű autójavítás. 

Vedd ki a trafót, keress rajta fizikai sérülés nyomait. Láttam már repedt trafót, volt amelyiknek megégett a pipája és letestelt stb....

Mikor vetted az autót? Esetleg tárolt hibakód amiről nem tudsz? 

Én vettem újonnan 15 éve! Ok megnézem majd a trafót vagy lehet veszek egy másikat, ha megint előjön a hiba! Köszi szépen!

Elküldve

Urak, kormányburkolat eltávolításához tudtok valami jó kis videót, segédletet? A ferrit gyűrűt kéne cserélnem a gyújtáskapcsolónál.
Első körben egyetlen csavart találtam a kormány alján, de nemigen láttam jól, hogy milyen feje van. Tartok tőle, hogy valami spéci. :(

Elküldve
1 óra, totya írta:

Én vettem újonnan 15 éve! Ok megnézem majd a trafót vagy lehet veszek egy másikat, ha megint előjön a hiba! Köszi szépen!

Ne felejtsd a gyertyákat. A rossz, elhasználódott gyertya könnyen kinyírja a trafót!

Elküldve
1 órával ezelőtt, cac írta:

Urak, kormányburkolat eltávolításához tudtok valami jó kis videót, segédletet? A ferrit gyűrűt kéne cserélnem a gyújtáskapcsolónál.
Első körben egyetlen csavart találtam a kormány alján, de nemigen láttam jól, hogy milyen feje van. Tartok tőle, hogy valami spéci. :(

A kormányt tekerd el jobbra és balra is90°ban. Látni fogsz alatta még két kupakot, alatta van két csavar. 

  • Like 1
Elküldve (edited)
16 órája, vaszabi79 írta:

Sziasztok.

Ma sikerült méréseket végeznem az egr szelepen és a rá csatlakoztatott kábelen.

A kábelnek jónak kell lenni, mert minden feszültséget sikerült kimérni rajta ami szükséges.

A szelepen tekercsellenállást mértem

Az 1-5 pin között a szükséges 8 ohm helyett 10-11 ohm.

A 2-3 pin között 2.75 kohm ( ez benne van a tűreshatárba 40%- ez a potenciométeres jeladó testje és feszültség közt van).

De a 2-4 és 3-4 között 0 ellenállást sikerült mérni pedig itt együtt annyinak kellene lenni ( a kettőn összesen), mint 2-3 között.

Tehát értelmezésem.szerint a potenciométeres jeladó megadta magát, a motorvezerlő nem.tudja hogy a szelep nyitva van-e és ha nyitva van akkor mennyire. Erre utal a hibakód is egr szelep visszacsatolási hiba!

Szóval az egr kuka jöhet az új...... :-(

 

Igaz hogy z22se, de hasonló lehet a Te egr szeleped is. Ha van benne dióda, nem tudod kimérni Ohmikusan. 

acdn-z22se-com_userpix_13_egr_cheater_ve

A:1, B:2, C:3, D:4, E:5

Itt inkább feszültséget kellene mérni.

14,4V járó motornál, töltéssel az akku feszültsége. Gyújtást kap a D:4-es lábra, ami egy ellenállás osztóra megy. 14,4-0,6 ez a dióda nyitófeszültsége, ennyivel kevesebb kerül az ellenállásokra. 13,8/4,8 az ellenállások értéke. 2,875*1,5= +4,3125V körül van nyitott állapotban. A relé meghúzott állapotban feszültséget ad a C:3 pontra. Egy beállított értéket, ez a Zenner dióda. Ilyenkor a C:3 ponton +4,7V.

Módosítva : DarthVödör
Elküldve
3 órája, kobraCode írta:

A kormányt tekerd el jobbra és balra is90°ban. Látni fogsz alatta még két kupakot, alatta van két csavar. 

Köszi! Ha hazaértem ránézek.

Elküldve
4 órája, DarthVödör írta:

Igaz hogy z22se, de hasonló lehet a Te egr szeleped is. Ha van benne dióda, nem tudod kimérni Ohmikusan. 

acdn-z22se-com_userpix_13_egr_cheater_ve

A:1, B:2, C:3, D:4, E:5

Itt inkább feszültséget kellene mérni.

14,4V járó motornál, töltéssel az akku feszültsége. Gyújtást kap a D:4-es lábra, ami egy ellenállás osztóra megy. 14,4-0,6 ez a dióda nyitófeszültsége, ennyivel kevesebb kerül az ellenállásokra. 13,8/4,8 az ellenállások értéke. 2,875*1,5= +4,3125V körül van nyitott állapotban. A relé meghúzott állapotban feszültséget ad a C:3 pontra. Egy beállított értéket, ez a Zenner dióda. Ilyenkor a C:3 ponton +4,7V.

Hú ez nekem kínai.

Köszönöm a segítséget de ez nekem nagyon magas (valaha régen hallgattam elektrotechnikát de az régen volt) :-)

Sajnos hiába méregetem, mert folyamatosan dobálja a hibakódot, biztos hogy valami elektromos hibája van..... :-(

Maga a szelep tiszta, a szelepszár mozog és zár de 10 percenként dobálja a "gázvisszavezetés  szelep alacsony feszültség és visszacsatolás hiba" hibakódokat.

Szerinted mit tudnék még ellenőrizni(kicsit butábbaknak megfogalmazva) hogy biztosra tudjam, hogy a szelep rossz?

Bár fél áron tudok szerezni gyári újat de feleslegesen nem tenném.

Köszönöm.

Üdv!

Elküldve
10 órája, Maverick087 írta:

Ne felejtsd a gyertyákat. A rossz, elhasználódott gyertya könnyen kinyírja a trafót!

Oké, köszönöm szépen az infót!

Elküldve

Sziasztok!

Szeretném megkérdezni, hogy mennyire igaz az a pletyka, hogy ha minőségi olajjal és szűrőkkel persze elég gyakran (pl 5000 km-ként) cserélek olajat, akkor azzal a vezérműlánc élettartamát tudom meghosszabbítani? Nem vagyok padlógázzal közlekedő, de nagypapis stílusú sem, olyan erős középutat képviselem. A kocsi egy G astra 2009 1.4 twinport (Z14xep), januárban esett át teljes vezérlés szervizen (lánc, vezető papucsok, ház tömítés stb..). Az olaj amit szoktam használni: castrol 5w-40 titanium fst, hengst vagy bosch szűrővel.

Vélemény?

 

Köszi!

Elküldve

Üdvözlök mindenkit!

Szeretném megtudni Z14XE tulajoktól, milyen lambda szonda van a motorban eredetileg mert nekem egy vezetékes van benne.

Ez jó vagy sem?

Elküldve
6 perce, Bors77 írta:

Üdvözlök mindenkit!

Szeretném megtudni Z14XE tulajoktól, milyen lambda szonda van a motorban eredetileg mert nekem egy vezetékes van benne.

Ez jó vagy sem?

Az sehogy sem jó... A csatlakozónál hány vezetéket látsz? 4-nek kéne lennie...sonda-lambda-opel-astra-g,-corsa-c,-zafira-a-z14xe-25327304,-0258005256-1405.jpg

Elküldve

Üdvözlök mindenkit!

Szeretném megtudni Z14XE tulajoktól, milyen lambda szonda van a motorban eredetileg mert nekem egy vezetékes van benne.

Ez jó vagy sem?

A csatlakozónál 1 vezeték van mindössze. Előtte X14XE motor volt benne.

Elküldve
10 órája, Bors77 írta:

Üdvözlök mindenkit!

Szeretném megtudni Z14XE tulajoktól, milyen lambda szonda van a motorban eredetileg mert nekem egy vezetékes van benne.

Ez jó vagy sem?

A csatlakozónál 1 vezeték van mindössze. Előtte X14XE motor volt benne.

Ez szerint az X14XE-ben 9118698 Gm számú kell, ami 4 vezetékes. https://opel.7zap.com/hu/car/t98/g/0/93-1/ Z14XE-t már nem találtam meg a rajzon. De legjobb tudomásom szerint az egy vezetékes szondát csak az Euro 2-es motorokon ( g astrában talán csak az X16SZR) alkalmazták, ez ha jól tudom már Euro 4-es ( vagy jobb)ahol a fűtött, több vezetékes szondának kellene lennie. 

Elküldve

Ez szerint az X14XE-ben 9118698 Gm számú kell, ami 4 vezetékes. https://opel.7zap.com/hu/car/t98/g/0/93-1/ Z14XE-t már nem találtam meg a rajzon. De legjobb tudomásom szerint az egy vezetékes szondát csak az Euro 2-es motorokon ( g astrában talán csak az X16SZR) alkalmazták, ez ha jól tudom már Euro 4-es ( vagy jobb)ahol a fűtött, több vezetékes szondának kellene lennie. 

Akkor ezek szerint nem belevaló az oxigén szenzor és ami a legszebb gyújtás ráadásakor a check engine sem működik. Tehát lehet rossz bármi hibakódot nem fog dobni. Gyanús is volt, hogy az EGR lezárása után semmilyen hiba nem jelentkezett.

Köszönöm a segítséget 

 

Elküldve (edited)
6 hours ago, zotya975 said:

Ez szerint az X14XE-ben 9118698 Gm számú kell, ami 4 vezetékes. https://opel.7zap.com/hu/car/t98/g/0/93-1/ Z14XE-t már nem találtam meg a rajzon. De legjobb tudomásom szerint az egy vezetékes szondát csak az Euro 2-es motorokon ( g astrában talán csak az X16SZR) alkalmazták, ez ha jól tudom már Euro 4-es ( vagy jobb)ahol a fűtött, több vezetékes szondának kellene lennie. 

Akkor ezek szerint nem belevaló az oxigén szenzor és ami a legszebb gyújtás ráadásakor a check engine sem működik. Tehát lehet rossz bármi hibakódot nem fog dobni. Gyanús is volt, hogy az EGR lezárása után semmilyen hiba nem jelentkezett.

Köszönöm a segítséget és elnézést a nem megfelelő chat használat miatt

Ui: esetleg lehet olyan, hogy az x14xe elektronikája van a z14xe motoron?

Módosítva : Bors77
Elküldve
37 perce, Bors77 írta:

Akkor ezek szerint nem belevaló az oxigén szenzor és ami a legszebb gyújtás ráadásakor a check engine sem működik. Tehát lehet rossz bármi hibakódot nem fog dobni. Gyanús is volt, hogy az EGR lezárása után semmilyen hiba nem jelentkezett.

Köszönöm a segítséget és elnézést a nem megfelelő chat használat miatt

Ui: esetleg lehet olyan, hogy az x14xe elektronikája van a z14xe motoron?

Nem tudom pontosan neked hol van a motorvezérlő ( úgy tudom a motortérben) de a rajta található számsort a google keresőbe beírva kidobja hogy milyen motorkodú autóba való. Sajna nem ismerem őket annyira hogy meg tudjam mondani ezt fejből. 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.