Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

8 órája, zotya975 írta:

Lehetőleg ne szájjal szívd le mint egyesek, eléggé mérgező. Kutya-macska se legyen a közelben mert édes és felnyalják. 

Valójában lehet azt szívni szájjal is, csak nem kötelező lenyelni!   Én pl. a multkoriban az ólommentest szívtam a tankból, phúú de sz@r íze volt ....

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 01. 21. at 18:23, BAlazs_26 írta:

Es még annyi kérdésem lenne hogy van a vizhütőn egy leeresztő csap ami müanyag. Ajánlatos használni vagy inkább ne szórakozzak vele hátha eltörik és ha jol tudom nem is lehet beszerezni

A régi S100-as Skodámon bezzeg.
Ott még sárgarézből volt a kis leeresztő vízcsapocska (ráadásul kettő volt a kocsiban, mert egy magán a hűtőn, egy pedig a fűtőradiátoron!).
Akkoriban nem a hibákat építették bele szándékosan az autókba, mint pl. az a rém törékeny műanyag csap.
Jobban jársz, ha simán becsavarsz a helyére egy rézcsavart.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 01. 21. at 18:23, BAlazs_26 írta:

Es még annyi kérdésem lenne hogy van a vizhütőn egy leeresztő csap ami müanyag. Ajánlatos használni vagy inkább ne szórakozzak vele hátha eltörik és ha jol tudom nem is lehet beszerezni

Hello,

Nem hinném, hogy nagyon sérülékeny, ha érzéssel bánsz vele. Az enyémen szépen kitekeredett. Érdemes odakészíteni egy 1/2"-os (12-13 mm) gumicső darabot, amit a csonkra rá tudsz húzni, vagy egy pet palackból készített tölcsért. Így egy 5 literes kannába le tudod fejteni a fagyállót.

Módosítva : KMiki
Link to comment
Megosztás:

Tavaly áprilisban volt esedékes a komplett vezérlés csere (gyári GM szett, pumpával). Nemrég vettem észre, hogy folyat a vezérműtengely szimering. Néhány hete lehet csupán, hogy megadta magát, mert októberben cseréltem le az olajat, és akkor még folyás mentes volt. Most ez így cumi, mert ha tudom hogy ilyen sűrűn megadja magát a szimering, akkor vezérlés cserekor azt is cseréltettem volna. Amikor hozzám került az autó (2012), akkor szükség volt a szimering cserére, és egyben megtörtént a vezérlés cseréje is. A mostani javításhoz anyag költséget nézve megúszom egy szíjcserével? Ha a többi alkatrészt nem bontják le (vízpumpa, görgők), attól még a vezérlés házát ki lehet tisztítani (féktisztító, stb), normálisan hozzáférnek?

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Este beálltam a garázsba , reggel menni akartam beindult kb 2mp múlva lefult és azóta csak teker , üzemanyagot kap , a múltkor ugyan ez volt egy gyertya csere megoldotta(2 hónapja ), megnéztem a gyertyák benzinesek voltak . Ez mitől lehet mi a gond ? Mit cseréljek?

Link to comment
Megosztás:

14 órája, Opel2003 írta:

Sziasztok!

Este beálltam a garázsba , reggel menni akartam beindult kb 2mp múlva lefult és azóta csak teker , üzemanyagot kap , a múltkor ugyan ez volt egy gyertya csere megoldotta(2 hónapja ), megnéztem a gyertyák benzinesek voltak . Ez mitől lehet mi a gond ? Mit cseréljek?

Gyújtáshibának látszik ...

 

Link to comment
Megosztás:

On ‎2019‎.‎01‎.‎27‎. at 14:13, Opel2003 írta:

Sziasztok!

Este beálltam a garázsba , reggel menni akartam beindult kb 2mp múlva lefult és azóta csak teker , üzemanyagot kap , a múltkor ugyan ez volt egy gyertya csere megoldotta(2 hónapja ), megnéztem a gyertyák benzinesek voltak . Ez mitől lehet mi a gond ? Mit cseréljek?

Lehet hülyeség amit írok, de immo hiba nem lehet?

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 01. 29. at 14:56, zotya975 írta:

Nem hiszem hogy úgy oldották volna meg az indítás gátlást, hogy csak a gyújtást blokkolja, a pumpát nem és üzemanyag kerüljön a katalizátorba, de nem tudom biztosan. 

Üzemanyag elvileg nem kerülhet a motorba se (így a katalizátorra meg pláne), mert egy okos elektronika csak akkor ad áramot az AC pumpára, ha azt érzékeli, hogy jár a motor.

Majdnem ebbe dőltem bele tavaly, mert akkor azt hittem - rossz az AC szivattyúm, de aztán szépen kiderült, hogy áá dehogy.
Csak egyszerűen nem kap áramotKülön odavezetve neki a 12 volt tápot - simán ment ...

Link to comment
Megosztás:

4 órája, L.Fazakas írta:

Üzemanyag elvileg nem kerülhet a motorba se (így a katalizátorra meg pláne), mert egy okos elektronika csak akkor ad áramot az AC pumpára, ha azt érzékeli, hogy jár a motor.

Majdnem ebbe dőltem bele tavaly, mert akkor azt hittem - rossz az AC szivattyúm, de aztán szépen kiderült, hogy áá dehogy.
Csak egyszerűen nem kap áramotKülön odavezetve neki a 12 volt tápot - simán ment ...

Forgásjelet kap a motorvezérlő Hall, vagy holtpont jeladótól akkor indítja a pumpát, de mivel nem tudom hogy az indításgátló hol avatkozik bele a folyamatba ezért nem állíthatom biztosan azt sem hogy csak gyujtást blokkol és/vagy üzemanyagot is. Valószinüsítem hogy az üzemanyagot biztos nem engedi a motorba elégetés nélkül. Mivel tapasztalatom szerint rossz ( másik vagy csip nélküli) kulccsal el sem indul a motor ( hiába van még nyomás a benzincsőben) szerintem a gyujtást is kizárja. De nem vagyok benne biztos.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy az 1.4-es G Astrán (2003) a termosztát hányas Torx kulccsal van rögzítve? Sajnos cserélnem kell, és ilyen kulcson nincs (úgyhogy azt is veszek).

Előre is köszi...

Módosítva : BpeterB
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma megtankoltam az autót, elég keveset tudtam használni januárban, viszont annál jobban meglepett az eredmény, ugyan is 9.2 litert(!!) számoltam fogyasztásnak. Tény, hogy sokat rövidtávozok, 7 km egy irányba és vissza plusz némi város minden nap, valamint egyszer mentem egy oda-vissza 100 km-es távot (ennek javítania kellene az értéket), de ez akkor is borzalmasan sok. A Z16XEP H Astra eszik ennyit hidegen rövid távon. Mióta megvan az autó (2015/09) szerintem nem jött ki 7 liter feletti érték. Mi mehetett tönkre, mit tudtok tanácsolni? Előre is köszi. G.

Link to comment
Megosztás:

17 órája, huggybear írta:

Sziasztok!

Ma megtankoltam az autót, elég keveset tudtam használni januárban, viszont annál jobban meglepett az eredmény, ugyan is 9.2 litert(!!) számoltam fogyasztásnak. Tény, hogy sokat rövidtávozok, 7 km egy irányba és vissza plusz némi város minden nap, valamint egyszer mentem egy oda-vissza 100 km-es távot (ennek javítania kellene az értéket), de ez akkor is borzalmasan sok. A Z16XEP H Astra eszik ennyit hidegen rövid távon. Mióta megvan az autó (2015/09) szerintem nem jött ki 7 liter feletti érték. Mi mehetett tönkre, mit tudtok tanácsolni? Előre is köszi. G.

Semmi. Csodák nincsenek, a sok rövid táv és a hideg nagyon meg tudja dobni a fogyasztást. Nekem a Z18XE még nyáron is 9 liter felett eszik ha csak városban használom (amúgy 7,8, szóval ez majd' másfél liter pluszban, pedig még hideg sincs), és anno a C12NZ-vel (igen, 1.2-es!) is meg tudtam etetni 12 litert(!) 100-on pusztán attól hogy napi 2x3km-t mentem vele télen... Én nem aggódnék a helyedben, csak ha tavasszal, rendes körülmények között használva sem csökken vissza a fogyasztás normális szintre. 

Link to comment
Megosztás:

Üdv.
Kipufogó rezgéscsillapítót kell cserélni az autón. Mellékeltem képeket a jelenlegiről (számomra még gyárinak tűnik). Az új alkatrészt be lehet építeni hegesztés nélkül, beékelve a két cső közé (ahol szélesedik a perem)? Az első csövön látok alul egy minimális hegesztést, de a hátsó részen nem igazán. Fotók:

http://kepkezelo.com/images/t7k5lxg9bj0d1qc88iry.jpg
http://kepkezelo.com/images/2kbq7p168fs64nn48jd8.jpg
http://kepkezelo.com/images/cft8mtm53w6vmlssy5se.jpg
http://kepkezelo.com/images/dybx76ovqiqp0lfxd9hh.jpg

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.