Maverick087 Elküldve December5, 2018 Megoszt Elküldve December5, 2018 37 perce, Salas írta: Sziasztok, Y17DT g Astráról van szó. Kétszer azt tapasztaltam hogy indulás után a motor egy pillanatra leállt majd ment tovább. Menet közben az összes sárga lámpa véletlenszerűen kivillant majd kialudt. A világítás kívül belül elhalványult, majd kb. 10km után visszajött a fényerő. Nem mentem vele messzebbre, de talán ahogy melegedett úgy normalizálódott a dolog. Köszönöm ha van tippje valakinek. Szia, Ez a világítás, fényerő, kontroll lámpák hibájának együttese elektromos hibára mutathat. Én első körben ellenőrizném a feszültséget leállított motornál, indítózásnál, járó motornál továbbá a testpontokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve December6, 2018 Megoszt Elküldve December6, 2018 On 2018. 12. 04. at 20:41, Csabesz400 írta: csak akkor gyullad ki a lámpája ha nem a szélvédőre állítom a levegő zsalu kapcsolóját. Megnéztem az autómban. Nálam is pont úgy működik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve December6, 2018 Megoszt Elküldve December6, 2018 On 2018.12.05. at 7:05, L.Fazakas írta: Nem is kell, de az a bepárásodást valójában /és meglepő módon/ elég gyorsan elviszi. De erősen javallott néha beindítani a tömítések megóvása érdekében( praktikust a hasznossal). Egyébként még full melegre állítva, benyomott légkondival simán leviszi Pik-pak a párát. Nem kell semmi varázsszer hozzá. Szilika gélből meg kb. egy vödörrel kéne, hogy érjen valamit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve December6, 2018 Megoszt Elküldve December6, 2018 8 órája, gyurigyerek írta: Szilikagélből meg kb. egy vödörrel kéne, hogy érjen valamit. Azt vettem észre. És néha bizony elég keményen ki kellene izzítani, hogy utána ismét aktív (nedvszívó) legyen. (regenerálás) Valamikor a Japánból érkező, ám eléggé embargós anyagnál (DL Triptophán) minden egyes 50 kilós papírhordóban (fiber-dob) benne volt vagy 2-3 db. a 20 dekás vászontasakkal. És most valójában annyira nagyon bánom, hogy akkoriban nem hoztam belőle haza - legalább vagy 20 kilót. (nem igazán foglalkoztunk vele, hogy egyáltalán mire való) Csak úgy lazán-simán - a szemétbe kidobáltuk ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve December6, 2018 Megoszt Elküldve December6, 2018 On 2018. 12. 05. at 7:43, L.Fazakas írta: Érdekes, de azért majd jobban megfigyelem az enyémben. Ezeddig úgy vettem észre, gyárilag az a lámpa inkább azt kellene visszajelezze, hogy a szellőző zsalu belső-, avagy külső-levegő szívás üzem-állapotában van. Ha jól tudom, a gombban levő lámpa többnyire a "Belső keringetés" nyomógomb-állás esetében világít. (kivéve - amikor nem). Ez így is van. De azért az Opel mérnökei nem voltak hülyék, feltételezték hogy ha a forgatógomb a szélvédőre van állítva, akkor párátlanítani akarsz, így ilyenkor nem lehet bekapcsolni a belső levegő keringetést, mert ha a benti párás levegőt fújnád a szélvédőre, az annyit tenne, mint halottnak a csók... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve December6, 2018 Megoszt Elküldve December6, 2018 9 órája, gyurigyerek írta: Szilika gélből meg kb. egy vödörrel kéne, hogy érjen valamit. A kulcsszó a szilikonos macskaalom. Ebből 4-5 liternyi egy légáteresztő (hálós) tasakban mondjuk a hátsó ülés lábterébe helyezve működik, hátránya hogy sajnos a macskaalom szóródik (ha nagyon nagy a hálós tasak lyukmérete), szóval időnként porszívózni kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMiki Elküldve December6, 2018 Megoszt Elküldve December6, 2018 (edited) 1 órával ezelőtt, tgabika76 írta: A kulcsszó a szilikonos macskaalom. Ebből 4-5 liternyi egy légáteresztő (hálós) tasakban mondjuk a hátsó ülés lábterébe helyezve működik, hátránya hogy sajnos a macskaalom szóródik (ha nagyon nagy a hálós tasak lyukmérete), szóval időnként porszívózni kell. A varázsszer: nylon harisnya - duplán. Vagy anyáról/barátnőről lerángatott combfix... -szintén duplán. Az export csomagolós cégek előszeretettel használnak a hagyományos macskaalomhoz (talán zeolit?) hasonló nedvességmegkötő anyagot. 0,5-1 kg tömegű csomagokban (topdry). A zsák anyaga leginkább a porszívók eldobható műszálas porzsákjához hasonlít. Most hogy ezt így leírtam, megvilágosodtam: miért is nem használom ezt a megoldást a harisnya helyett...? Módosítva December6, 2018 : KMiki Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve December6, 2018 Megoszt Elküldve December6, 2018 18 perce, KMiki írta: A varázsszer: nylon harisnya - duplán. Vagy anyáról/barátnőről lerángatott combfix... -szintén duplán. Vagy egy simán autós porszívó, pl. 12 voltos akkuról. Mint amilyen épp nekem van - és persze Tesco-s. Nem nagyon szív, de azt azért eléggé ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
euler30 Elküldve December8, 2018 Megoszt Elküldve December8, 2018 Opel Astra 1.4 Z14xep 2009-es kocsim van, 70.000 km-el (valóban annyi igazolhatóan). Fél éve van, nálam és mivel mániákusan szeretném, hogy minden klappoljon benne, ezért a következőket cseréltem eddig benne: olajszűrő, légszűrő, pollenszűrú, gyertyaszett és trafó, lambda szonda, (amúgy olajat 8 ezrenként cserélek, mert sokat járok vele, castrol edge titanium 5w-40es motorolaj). Pöccre indul, semmi üzemi hiba, plus mindig várok amíg az olaj szépen átjárja a kenési helyeket (4-5 perc után indulok el csak vele reggel). Sose megy 90 fok fölé a víz hőmérője, még a körúti dugókban sem. Ami aggaszt nem kicsit: fogy a kiegyenlítőből a vízem. Nem tetemes mennyiséget rövid idő alatt, de 2-3 hetene hozzá kell önteni, hogy rendesen legyen benne. Amit a szerelő lát: nem utal hengerfejre, mert nem habzik az olajbeöntő sapka, nem bugyog a tartályba a víz, nincs nyilván kapucsínó sem. Nem is erőtlen a motor, sőt semmi baját nem érzem / érezzük. De a víz fogy. A szerelő azt mondja, hogy két lehetőség van: vagy valamelyik cső a ludas, vagy a vezérlésnél az egyik gumi tömítés (nem jegyeztem meg a nevét), és hogy szerinte sürgősen meg kéne bontani a motort és vezérlést cserélni mielőtt nagy baj lesz és kiég az a gumi tömítés. Szerintetek télleg ekkora a gáz, hogy vezérlést kell bontatni vagy mit lehetne csinálni? Köszi!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kukacka Elküldve December8, 2018 Megoszt Elküldve December8, 2018 (edited) 54 perce, euler30 írta: Szerintetek télleg ekkora a gáz, hogy vezérlést kell bontatni vagy mit lehetne csinálni? Köszi!!! Egyfelől max 30 másodperc és indulj el vele. Csak a benzinnel mosatod az olajfilmet fölöslegesen. Kímélő üzemben indulj el. Álló helyben csak 12 literes fogyasztásod lesz és alig melegedő motorod. Meg kéne keresni azt a tömítést, mert ez így nekem fura. Van azon a részen sok tömítés, ezt bizton állíthatom, én is nézegettem már, hogy hova mehet el 1 deci víz köbö 2 hónap alatt. Én inkább gyanakszom, hogy az állófűtés könyökén húzni kéne picit. De az ugye nálad 99%, hogy nincs is. Módosítva December8, 2018 : Kukacka Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December9, 2018 Megoszt Elküldve December9, 2018 11 órája, euler30 írta: Sziasztok! Nem fedélzeti komputeres téma, viszont fontos és látom, hogy itt aktívak az emberkék. Tanácsot szeretnék kérni. Opel Astra 1.4 Z14xep 2009-es kocsim van, 70.000 km-el (valóban annyi igazolhatóan). Fél éve van, nálam és mivel mániákusan szeretném, hogy minden klappoljon benne, ezért a következőket cseréltem eddig benne: olajszűrő, légszűrő, pollenszűrú, gyertyaszett és trafó, lambda szonda, (amúgy olajat 8 ezrenként cserélek, mert sokat járok vele, castrol edge titanium 5w-40es motorolaj). Pöccre indul, semmi üzemi hiba, plus mindig várok amíg az olaj szépen átjárja a kenési helyeket (4-5 perc után indulok el csak vele reggel). Sose megy 90 fok fölé a víz hőmérője, még a körúti dugókban sem. Ami aggaszt nem kicsit: fogy a kiegyenlítőből a vízem. Nem tetemes mennyiséget rövid idő alatt, de 2-3 hetene hozzá kell önteni, hogy rendesen legyen benne. Amit a szerelő lát: nem utal hengerfejre, mert nem habzik az olajbeöntő sapka, nem bugyog a tartályba a víz, nincs nyilván kapucsínó sem. Nem is erőtlen a motor, sőt semmi baját nem érzem / érezzük. De a víz fogy. A szerelő azt mondja, hogy két lehetőség van: vagy valamelyik cső a ludas, vagy a vezérlésnél az egyik gumi tömítés (nem jegyeztem meg a nevét), és hogy szerinte sürgősen meg kéne bontani a motort és vezérlést cserélni mielőtt nagy baj lesz és kiég az a gumi tömítés. Szerintetek télleg ekkora a gáz, hogy vezérlést kell bontatni vagy mit lehetne csinálni? Köszi!!! 10 órája, Kukacka írta: Egyfelől max 30 másodperc és indulj el vele. Csak a benzinnel mosatod az olajfilmet fölöslegesen. Kímélő üzemben indulj el. Álló helyben csak 12 literes fogyasztásod lesz és alig melegedő motorod. Meg kéne keresni azt a tömítést, mert ez így nekem fura. Van azon a részen sok tömítés, ezt bizton állíthatom, én is nézegettem már, hogy hova mehet el 1 deci víz köbö 2 hónap alatt. Én inkább gyanakszom, hogy az állófűtés könyökén húzni kéne picit. De az ugye nálad 99%, hogy nincs is. Ha jól tudom a 16 szelepes ( vagy 12 szelepes mert x10xe-be is ilyen kell)láncos motoroknál a vezérlés fedél tömítés szokott behalni de akkor leginkább az olaj-víz szokott keveredni. Lehet hogy tud úgy sérülni a tömítés hogy a víz kifelé jön, de ennek valahol kellene nyomának lennie, bár nagyon kis mennyiségnél, és forró helyen szivárogva el tud párologni látható nyom nélkül. Szoktak olyat csinálni hogy nyomás alá helyezik a hűtőrendszert és akkor kiderül ha valahol szivárog a víz. Hideg motornál ugye nem párolog el. Link to comment Megosztás: More sharing options...
euler30 Elküldve December9, 2018 Megoszt Elküldve December9, 2018 Tehát mindenképp vezérlés bontás / csere kell? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December9, 2018 Megoszt Elküldve December9, 2018 1 órával ezelőtt, euler30 írta: Tehát mindenképp vezérlés bontás / csere kell? Először ki kell deríteni hogy hol ereszt, mert lehet egy csőcsatlakozás ( elrepedt kiegyenlítő, vízhűtő, fagydugó stb) is, addig nem érdemes nekiugrani a legköltségesebb munkának. Legutóbb amit néztem annak például a vákum által vezérelt fűtéscsapnál szivárgott a fagyálló kábé a váltó felett. Mivel eléggé takarva volt nem volt olyan feltűnő, és tócsa sem volt alatta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve December9, 2018 Megoszt Elküldve December9, 2018 (edited) On 2018. 12. 06. at 18:20, tgabika76 írta: azért az Opel mérnökei nem voltak hülyék, Való igaz, de néha mégis! Mert például a szellőztető légzsalu ide-oda irányváltásánál a mindenkori végállás-kapcsolót - azt bizony eléggé kispórolták! Ott például egy idő után - vagy eltörik a tengely (vagy annak befogadó alakos perselye a zsalu-lapban), - vagy "csak simán" leég a kis szervomotor! De talán mindezekhez megemlíthetném még a NAGY hűtőventilátor fordulatszám-szabályozásának egy eléggé "trabantosra" sikeredett, ámde valójában kissé primitív megoldását! Ott ugyanis mindenféle huzal-ellenállásokkal emésztik fel az egy szem villanymotorra menő tápfeszültség-értékeket, miközben meg - mi már a XXI. századot írjuk! Nem lett volna némiképpen egyszerűbb (már csak a fejlődő elektronikával való "együttfutás" okán is de) oda valami kissé modernebb tirisztoros megoldást betenni? Módosítva December9, 2018 : L.Fazakas Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve December9, 2018 Megoszt Elküldve December9, 2018 20 órája, euler30 írta: ezért a következőket cseréltem - gyertyaszett és trafó, lambda szonda, Ameddig az rendesen és jól működik, minek egyből kicserélni? Ennyire gazdag vagy? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December9, 2018 Megoszt Elküldve December9, 2018 4 perce, L.Fazakas írta: Való igaz, de néha mégis! Mert például a szellőztető légzsalu ide-oda irányváltásánál a mindenkori végállás-kapcsolót - azt bizony eléggé kispórolták! Ott például egy idő után - vagy eltörik a tengely (vagy annak befogadó alakos perselye a zsalu-lapban), - vagy "csak simán" leég a kis szervomotor! De talán mindezekhez megemlíthetném még a NAGY hűtőventilátor fordulatszám-szabályozásának egy eléggé "trabantosra" sikeredett, ámde valójában kissé primitív megoldását! Ott ugyanis mindenféle huzal-ellenállásokkal emésztik fel az egy szem villanymotorra menő tápfeszültség-értékeket, miközben meg - mi már a XXI. századot írjuk! Nem lett volna némiképpen egyszerűbb (már csak a fejlődő technikával és elektromikával való "együttfutás" okán is de) oda valami kissé modernebb tirisztoros megoldást betenni? Tömegtermelés..nem az egyszerűbb megoldás kell hanem az olcsóbb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve December9, 2018 Megoszt Elküldve December9, 2018 20 órája, euler30 írta: De a víz fogy. Nekem/nálam is elkezdett fogyni egyszer - úgy kb. 2 éve! Simán vízpumpa szimmering! Tehááát - a jól működő gyujtótrafó helyett inkább azt kellett volna rögtön kicseréltetned! Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve December9, 2018 Megoszt Elküldve December9, 2018 (edited) 13 perce, zotya975 írta: Tömegtermelés..nem az egyszerűbb megoldás kell hanem az olcsóbb. Hááát - nem is igazán tudom! A nagy hűtőventilátornál az ellenállások lába egy idő után szétrázódik - majd eltörik, míg egy jól beforrasztott tirisztor ... (vagy mondjuk - ott a légzsalunál a főmegoldás) - egy mezei negyed wattos ellenállás betétele - egyből megoldotta volna a problémát. Én eme kismotorral simán sorba kötöttem egy ellenállást, amely aztán simán (általam több elektronikai méréssel ellenőrzötten) felemészti a kismotorra menő, (de mozgásában már eléggé korlátozott - mondhatni - ÁLLÓ) motor áramát. Módosítva December9, 2018 : L.Fazakas Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December9, 2018 Megoszt Elküldve December9, 2018 31 perce, L.Fazakas írta: Hááát - nem is igazán tudom! A nagy hűtőventilátornál az ellenállások lába egy idő után szétrázódik - majd eltörik, míg egy jól beforrasztott tirisztor ... (vagy mondjuk - ott a légzsalunál a főmegoldás) - egy mezei negyed wattos ellenállás betétele - egyből megoldotta volna a problémát. Én eme kismotorral simán sorba kötöttem egy ellenállást, amely aztán simán (általam több elektronikai méréssel ellenőrzötten) felemészti a kismotorra menő, (de mozgásában már eléggé korlátozott - mondhatni - ÁLLÓ) motor áramát. 3 év vagy 100 ezer kilométer..eddig kellett neki jól működnie. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve December9, 2018 Megoszt Elküldve December9, 2018 Sziasztok, Zotya! Említettem pár napja hogy kopog a hátulja a kocsinak. Készítettem videót a hátsó hídszilentekről és felmerült bennem hogy nem egészen úgy vannak berakva ahogy kéne. Mit gondolsz/gondoltok? (Elnézést a sok helyet foglaló posztért) Két videót készítettem mindkét oldali hídszilentről. Feltűnt hogy a szilenteknek van egy fém palástja ami nem fekszik fel a fészek oldalára, magyarul mintha a szilent nem lenne teljesen a helyére nyomva. Találtam egy szerelő videót amin 16:34-től lehet megfigyelni hogy teljesen belepréseli a helyére a szilentet. Továbbá találtam egy szilent hézagra vonatkozó méretet külön a 4 ajtós (saloon) és 5 ajtós (estate) karosszériára. Mi a véleményetek? Köszönöm Mindenkinek a hozzászólást Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve December9, 2018 Megoszt Elküldve December9, 2018 3 órája, zotya975 írta: eddig kellett neki jól működnie. Minek is? A nagy hűtőventilátornak, vagy a zsalumozgató kismotornak (a zsaluval?)? Nálam a nagyhűtő vagy 10 év után "adta be a kulcsot", a zsalu pedig kb. 4-5 éve (legalábbis én akkor vettem észre ... majd cseréltem ki - a megfelelő és kikisérletezett módosítással) Link to comment Megosztás: More sharing options...
euler30 Elküldve December10, 2018 Megoszt Elküldve December10, 2018 Kedves L. Fazakas! Nem jómódomban cseréltettem ki az egész gyújtás rendszert, hanem azért mert konkrét hibakód jelezte a nem jól működést, s ha egyszer gyertya csere kell akkor a trafót is kicseréltem, hogy jó időre le legyen a gond. Szóval jelenlegi problémára megoldás menet: Nyomáspróba és csövek egyenkénti ellenőrzése, a vízpumpa cserére szorul (gondolom). Ha ezek mellett is van vízfogyás és tegyük fel a csövek sértetlenek, akkor hogyan tovább Link to comment Megosztás: More sharing options...
euler30 Elküldve December10, 2018 Megoszt Elküldve December10, 2018 ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kukacka Elküldve December10, 2018 Megoszt Elküldve December10, 2018 6 órája, euler30 írta: Kedves L. Fazakas! Nem jómódomban cseréltettem ki az egész gyújtás rendszert, hanem azért mert konkrét hibakód jelezte a nem jól működést, s ha egyszer gyertya csere kell akkor a trafót is kicseréltem, hogy jó időre le legyen a gond. Szóval jelenlegi problémára megoldás menet: Nyomáspróba és csövek egyenkénti ellenőrzése, a vízpumpa cserére szorul (gondolom). Ha ezek mellett is van vízfogyás és tegyük fel a csövek sértetlenek, akkor hogyan tovább Működő dolgok megjavítása. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December10, 2018 Megoszt Elküldve December10, 2018 18 órája, Maverick087 írta: Sziasztok, Zotya! Említettem pár napja hogy kopog a hátulja a kocsinak. Készítettem videót a hátsó hídszilentekről és felmerült bennem hogy nem egészen úgy vannak berakva ahogy kéne. Mit gondolsz/gondoltok? (Elnézést a sok helyet foglaló posztért) Két videót készítettem mindkét oldali hídszilentről. Feltűnt hogy a szilenteknek van egy fém palástja ami nem fekszik fel a fészek oldalára, magyarul mintha a szilent nem lenne teljesen a helyére nyomva. Találtam egy szerelő videót amin 16:34-től lehet megfigyelni hogy teljesen belepréseli a helyére a szilentet. Továbbá találtam egy szilent hézagra vonatkozó méretet külön a 4 ajtós (saloon) és 5 ajtós (estate) karosszériára. Mi a véleményetek? Köszönöm Mindenkinek a hozzászólást Megmondom őszintén hátsó hídszilentet még magamnak sem cseréltem, de az elsőknél úgy van hogy fém-gumi-fém kombinációk, és a belső fém cső ér el az adott alkatrészig ( ami elöl a lengőkar) tehát fizikailag ott sem ér össze a szilent fém része és az alkatész amibe bele van fogatva. 17 órája, L.Fazakas írta: Minek is? A nagy hűtőventilátornak, vagy a zsalumozgató kismotornak (a zsaluval?)? Nálam a nagyhűtő vagy 10 év után "adta be a kulcsot", a zsalu pedig kb. 4-5 éve (legalábbis én akkor vettem észre ... majd cseréltem ki - a megfelelő és kikisérletezett módosítással) Pont azért nem foglalkoztak vele hogy más megoldás után nézzenek, mert csak adott ideig ( ami talán a garancia vége , nem tudom) van visszahívás akkor ha egy problémával sokan viszik vissza az autót. Ha nincs tömeges reklamáció akkor így fut ki a gyártás, és senkit nem érdekel opeléknál ( meg máshol sem) hogy 5-10 év után szívnak a tulajok a törött zsaluval, egyébbel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts