Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

5 perce, QP1975 írta:

Sziasztok, köszönöm mindenkinek a válaszokat, nem állt szándékomban ilyen vitát kirobbantani... :o) most leszedtem a kulcsházat, az elektronikát kitettem a hidegre és egy óra múlva megprobaltam kinyitni az autót csak a mikro kapcsolók nyomogatasával. Nem történt semmi, aztán kb 10-15 mp nyomkodás után működni kezdett. Gondolom addigra átmelegedett az egész. Szóval akkor nem az elöregedett gumi a probléma... Az a kérdésem, hogy Budapesten valaki tud-e olyan helyet, ahol át tudnák nézni az elektronikát. Köszönöm. 

Nincs itt semmi vita, érdemi megbeszélés és okfejtés folyik. :icon13: Csak aztán vannak önjelölt szakértők, meg legalább ennyi önjelölt seriff is, ez az oldal már csak ilyen lett, aztán akinek nem inge... :-)     Sajnos a fővárosi lehetőségeket nem ismerem ilyen téren... 

  • Haha 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, Janó32 írta:

Nincs itt semmi vita, érdemi megbeszélés és okfejtés folyik. :icon13: Csak aztán vannak önjelölt szakértők, meg legalább ennyi önjelölt seriff is, ez az oldal már csak ilyen lett, aztán akinek nem inge... :-)     Sajnos a fővárosi lehetőségeket nem ismerem ilyen téren... 

Nem kötelező idejárni, sőt hozzászólni sem, de úgy gondolom kaptál Te már annyi segítséget ettől a fórumtól, hogy illene az alapvető moderálási szabályokat betartani. (Ez nem csak neked szól!)

U.i.: A "Darthvödör-ügyet" én még mindig nem felejtettem el!

  • Like 1
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

11 órája, Janó32 írta:

 Nem olyan módszerekkel dolgoznak mint amit te fentebb felsoroltál... 

Amiket én megoldásnak felsoroltam, azokra valóban simán elmondható, hogy teljesen amatőr módszerek, avagy tipikusan házi módszerek.
Persze teljesen más ilyesmikre egy gépíleg is komolyabban felkészült és műszerezett laboratórium, vagy szervízműhely, ám amit nálam/nekem ezeddig meg kellett csinálnom, azt általában sikerült - az emlegetett "kőkorszaki" körülményeim ellenére is. Mert nálam többnyire két alapelv működik:
- "nincsen lehetetlen, csak tehetetlen".
- "amit egyszer ember összerakott, azt szét is lehet szedni" (Csupán előtte jobban meg kell ismerni, vagy ki kell következtetni az összerakás logikáját és kivitelezett módozatait)

  • Szomorú 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, gezoli írta:

Nem kötelező idejárni, sőt hozzászólni sem, de úgy gondolom kaptál Te már annyi segítséget ettől a fórumtól, hogy illene az alapvető moderálási szabályokat betartani. (Ez nem csak neked szól!)

U.i.: A "Darthvödör-ügyet" én még mindig nem felejtettem el!

1) Kaptam is és adtam is sok segítséget, nem vitás, de ennek nem tudom mihez-mi köze (pláne a te szemszögedből nézve)...    2) Vastagon szedett rész minden szava igaz/vonatkozik rád is (kettős mércét hagyd meg másnak)... 3) Semmilyen moderálási szabály nem lett megszegve...   4) Szerintem nincs szükség önjelölt moderátorokra (remélem a való életben nem a helyi seriff-et játszod ezzel másokat veszélybe sodorva), de ezt is tárgyaltuk már...  5) Azért lapozz vissza néhány oldalt és nézd meg a hozzászólásaid szakmaiságát, minőségét, topic-hoz illőségét, hangnemét majd ezután akarj másokat rendre utasítani (ha szeretnéd csokorba szedem neked és belinkelgetem ide hogy csemegézz szabadon)...   6) Darthvödör kapcsán is előléptél valami testőr félévé (ön-felhatalmazva) egy vita kapcsán, aztán meg átmentél durcás ovisba, de ha neked így jó nekem mindegy. 

  • Haha 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, L.Fazakas írta:

Amiket én megoldásnak felsoroltam, azokra valóban simán elmondható, hogy teljesen amatőr módszerek, avagy tipikusan házi módszerek.
Persze teljesen más ilyesmikre egy gépíleg is komolyabban felkészült és műszerezett laboratórium, vagy szervízműhely, ám amit nálam/nekem ezeddig meg kellett csinálnom, azt általában sikerült - az emlegetett "kőkorszaki" körülményeim ellenére is. Mert nálam többnyire két alapelv működik:
- "nincsen lehetetlen, csak tehetetlen".
- "amit egyszer ember összerakott, azt szét is lehet szedni" (Csupán előtte jobban meg kell ismerni, vagy ki kell következtetni az összerakás logikáját és kivitelezett módozatait)

Tapasztalatból mondom, hogy az elektronikai "intermittent" típusú hibákat legtöbbször nem olyan hibaokok okozzák ami házi körülmények közt nyakon csíphető, ezért is ajánlottam előzetesen hogy ehhez hozzáértő szaki kell. Mert ha ő próbálkozik vele tapasztalat/rutin nélkül, lehet h javíthatatlanná teszi a most még menthető egységet... 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Janó32 írta:

1) Kaptam is és adtam is sok segítséget, nem vitás, de ennek nem tudom mihez-mi köze (pláne a te szemszögedből nézve)...    2) Vastagon szedett rész minden szava igaz/vonatkozik rád is (kettős mércét hagyd meg másnak)... 3) Semmilyen moderálási szabály nem lett megszegve...   4) Szerintem nincs szükség önjelölt moderátorokra (remélem a való életben nem a helyi seriff-et játszod ezzel másokat veszélybe sodorva), de ezt is tárgyaltuk már...  5) Azért lapozz vissza néhány oldalt és nézd meg a hozzászólásaid szakmaiságát, minőségét, topic-hoz illőségét, hangnemét majd ezután akarj másokat rendre utasítani (ha szeretnéd csokorba szedem neked és belinkelgetem ide hogy csemegézz szabadon)...   6) Darthvödör kapcsán is előléptél valami testőr félévé (ön-felhatalmazva) egy vita kapcsán, aztán meg átmentél durcás ovisba, de ha neked így jó nekem mindegy. 

Szerencsére már nem kell sokáig olvasgatnom a kioktató és okoskodó írásaidat. Lehetsz Te a helyi seriff!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 perce, gezoli írta:

Szerencsére már nem kell sokáig olvasgatnom a kioktató és okoskodó írásaidat. Lehetsz Te a helyi seriff!

Látszik hogy te csak egyetlen szemszöget ismersz, ami a tiéd, de az gyakran a tömegek véleményével nem fog egybe esni mint láthatod.. Akkor most megint  letiltasz???? Totál összetörtem, de valahogy majd megpróbálom feldolgozni a veszteséget... 

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok egy kis segítsége szeretnék kérni.A szivargyújtó ajzatból folyamatosan kilazul minden .Olvastam hogy valami dupla usb-s megoldással ki lehet cserélni csak ezzel az a baj hogy a legtöbb kütyüm a kocsihoz szivargyújtó csatlakozós. Esetleg nem tudtok valami tanácsot adni hogy  tudjak mindent használni normálisan (gondolok itt olyanra hogy kisebb átmérőjű szivargyújtó mert a mostani mintha nagyobb lenne ,vagy valami szivargyújtó átalakító usb-re ha létezik.

 

Köszi Előre is .

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Janó32 írta:

Tapasztalatból mondom, hogy az elektronikai "intermittent" típusú hibákat legtöbbször nem olyan hibaokok okozzák ami házi körülmények közt nyakon csíphető, ezért is ajánlottam előzetesen hogy ehhez hozzáértő szaki kell. Mert ha ő próbálkozik vele tapasztalat/rutin nélkül, lehet h javíthatatlanná teszi a most még menthető egységet... 

Ugyan már! Egy kulcsos távirányítóról van szó. Elemfoglalat lábai és a nyomógombok mennek tönkre. Házilag javítható. NYÁK szakadás - tizen évig működött, kizárható. A röntgenezés is. Csak, és kizárólag a nyomógombot, és elemfoglalatot szabad forrasztani! Ez egy rádiófrekvenciás adó. R-C oscillátora van, egy alapos átforrasztás után, megváltozhat a frekvenciája. Az adá és a vevő (központizár) azonos frekvenciára van hangolva. Ha az adó (kulcs) más frekvencián ad, a vevő (központizár) nem tudja venni! 

Felesleges belekeverni SMT, SMD, SQA, rework, repair és egyéb szakzsargont egy nyomógomb cseréhez...

  • Köszi! 1
  • Zavaros 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, DarthVödör írta:

Ugyan már! Egy kulcsos távirányítóról van szó. Elemfoglalat lábai és a nyomógombok mennek tönkre. Házilag javítható. NYÁK szakadás - tizen évig működött, kizárható. A röntgenezés is. Csak, és kizárólag a nyomógombot, és elemfoglalatot szabad forrasztani! Ez egy rádiófrekvenciás adó. R-C oscillátora van, egy alapos átforrasztás után, megváltozhat a frekvenciája. Az adá és a vevő (központizár) azonos frekvenciára van hangolva. Ha az adó (kulcs) más frekvencián ad, a vevő (központizár) nem tudja venni! 

Felesleges belekeverni SMT, SMD, SQA, rework, repair és egyéb szakzsargont egy nyomógomb cseréhez...

Mindjárt kapod a kritikát! :-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Biztos lehetsz benne, hogy lesz. Pedig aztán ez tényleg nem egy atomfizika. Gomb és elemtartó láb. Régi kulcsunk elemtartós lett. 2 pöttyintés, új felső rész, kész is. Röntgen vazzeg, az. Mert az elemtartónak is azzal kezd neki az emberfia, véletlen sem azzal, hogy puszta szemmel megnézi, hogy lóg-e a füle annak a tartónak. Mindig ez a kukimérés.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

8 órája, BAlazs_26 írta:

Sziasztok egy kis segítsége szeretnék kérni.A szivargyújtó ajzatból folyamatosan kilazul minden .Olvastam hogy valami dupla usb-s megoldással ki lehet cserélni csak ezzel az a baj hogy a legtöbb kütyüm a kocsihoz szivargyújtó csatlakozós. Esetleg nem tudtok valami tanácsot adni hogy  tudjak mindent használni normálisan (gondolok itt olyanra hogy kisebb átmérőjű szivargyújtó mert a mostani mintha nagyobb lenne ,vagy valami szivargyújtó átalakító usb-re ha létezik.

 

Köszi Előre is .

Való igaz - szivargyújtó ténylegesen többféle méretben létezik, bár már állítólag nagyon törekszenek a mindenüvé "világ-szabványosra".
Ha meg nálad minden kilazul benne, szépen ki kell szerelni az egységet, majd alaposabban megnézni, és utána
- vagy egy boltban kaphatóra kicserélni,
- vagy jól meghúzni a benne levő "főcsavart".
A szabványos szivargyújtókba már már szinte mindenütt lehet kapni olyan belevaló kis dugaszt, ami 1 vagy 2 kimenetű USB kimenetté (+5V) teszi a kocsiban "alig használt" dolgot (mármint - véle szivart gyújtogatni).

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

22 minutes ago, L.Fazakas said:

Való igaz - szivargyújtó ténylegesen többféle méretben létezik, bár már állítólag nagyon törekszenek a mindenüvé "világ-szabványosra".
Ha meg nálad minden kilazul benne, szépen ki kell szerelni az egységet, majd alaposabban megnézni, és utána
- vagy egy boltban kaphatóra kicserélni,
- vagy jól meghúzni a benne levő "főcsavart".
A szabványos szivargyújtókba már már szinte mindenütt lehet kapni olyan belevaló kis dugaszt, ami 1 vagy 2 kimenetű USB kimenetté (+5V) teszi a kocsiban "alig használt" dolgot (mármint - véle szivart gyújtogatni).

Köszönöm a tippet. Majd a hétvégén megnézem. Remélem sikerül valamit alkotnom

Link to comment
Megosztás:

9 órája, BAlazs_26 írta:

Sziasztok egy kis segítsége szeretnék kérni.A szivargyújtó ajzatból folyamatosan kilazul minden .Olvastam hogy valami dupla usb-s megoldással ki lehet cserélni csak ezzel az a baj hogy a legtöbb kütyüm a kocsihoz szivargyújtó csatlakozós. Esetleg nem tudtok valami tanácsot adni hogy  tudjak mindent használni normálisan (gondolok itt olyanra hogy kisebb átmérőjű szivargyújtó mert a mostani mintha nagyobb lenne ,vagy valami szivargyújtó átalakító usb-re ha létezik.

 

Köszi Előre is .

Ha minden igaz cserélhető az ajzat másikra. Én még nem cseréltem ki, sosem volt bajom vele, eddig semmi nem esett ki belőle pedig sokszor nagyon szar utakon kell járkálnom. Usb-s szivargyújtót találsz sok helyen, 1-2000Ft-ért kapsz 1A-2A teljesítmény között bármit, szimplát vagy duplát is: 

szivar%20USB%20dupla.jpg?lastmod=1532521

Link to comment
Megosztás:

17 órája, DarthVödör írta:

Ugyan már! Egy kulcsos távirányítóról van szó. Elemfoglalat lábai és a nyomógombok mennek tönkre. Házilag javítható. NYÁK szakadás - tizen évig működött, kizárható. A röntgenezés is. Csak, és kizárólag a nyomógombot, és elemfoglalatot szabad forrasztani! Ez egy rádiófrekvenciás adó. R-C oscillátora van, egy alapos átforrasztás után, megváltozhat a frekvenciája. Az adá és a vevő (központizár) azonos frekvenciára van hangolva. Ha az adó (kulcs) más frekvencián ad, a vevő (központizár) nem tudja venni! 

Felesleges belekeverni SMT, SMD, SQA, rework, repair és egyéb szakzsargont egy nyomógomb cseréhez...

Megpróbálok olyan hangnemben/stílusban reagálni neked ami nem bántja lelki világod, mert akkor megint elveszti gezoli a pajtiját... Nos két dolgot tegyünk rendben ezzel a hozzászólással és annak segítségével -szakmai értékével- kapcsolatban (mert ugye vagy segíteni akartál vele vagy csak nekem beszólni ami ellen meg pont te és gezoli az élenjáró harcos):  1) ha az elemtartó lenne a ludas, akkor ugyebár minden esetben fel kellene tanítani ahhoz hogy újra használni tudja (de erről szó nincs, neki random működik és a hőmérséklettől tette függővé első körben), akkor ezt kizárhatjuk szerintem de javíts ki ha tévedek. 2) Ki kell cserélni a mikrókapcsolót: rendben, ezt több mint másfél nappal előtted egy hsz-ben már olvashatod amikor írtam neki hogy első körben ez kell meglépni.  Tehát megmondanád, hogy a hozzászólásod szerinted szakmai segítség volt vagy csak pusztán odaszólás ezek tükrében? (Én továbbra sem támogatom azt amit Ti itt többen is, hogy a hozzá nem értőket mindenféle forraszgatásra meg barkácsolásra buzdítsak ha érezni a bejegyzései közt hogy sötétben tapogatózik, mert vagy nagyobb kárt okoz magának vagy rosszabb esetben a hírekben szerepel majd egy nagyon elcseszett barkácsolás miatti leégett autó kapcsán... Persze egy kulcs max kinyírható véglegesen egy összetaknyolt forrasztással, de a buzdításra itt többen sokkal messzebb merészkednek.) 

15 órája, gezoli írta:

Mindjárt kapod a kritikát! :-)

Pont erre gondoltam az óvodás szint kapcsán, köszönöm hogy pár órán belül be is igazoltad ismét az igazam. Akkor tehát ez a kommunikáció megengedett a fórumon vagy csak kettős mérce és így neked lehet??? Oldalakon keresztül ezt látni tőled, semmi tartalom a topic témájával/egy feltett kérdéssel kapcsolatban, maximum beszólogatsz a felhasználóknak. Tehát ez a követendő példa mert ez nem esik moderátori irányelven kívül? 

  • Haha 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, Janó32 írta:

Megpróbálok olyan hangnemben/stílusban reagálni neked ami nem bántja lelki világod, mert akkor megint elveszti gezoli a pajtiját... Nos két dolgot tegyünk rendben ezzel a hozzászólással és annak segítségével -szakmai értékével- kapcsolatban (mert ugye vagy segíteni akartál vele vagy csak nekem beszólni ami ellen meg pont te és gezoli az élenjáró harcos):  1) ha az elemtartó lenne a ludas, akkor ugyebár minden esetben fel kellene tanítani ahhoz hogy újra használni tudja (de erről szó nincs, neki random működik és a hőmérséklettől tette függővé első körben), akkor ezt kizárhatjuk szerintem de javíts ki ha tévedek. 2) Ki kell cserélni a mikrókapcsolót: rendben, ezt több mint másfél nappal előtted egy hsz-ben már olvashatod amikor írtam neki hogy első körben ez kell meglépni.  Tehát megmondanád, hogy a hozzászólásod szerinted szakmai segítség volt vagy csak pusztán odaszólás ezek tükrében? (Én továbbra sem támogatom azt amit Ti itt többen is, hogy a hozzá nem értőket mindenféle forraszgatásra meg barkácsolásra buzdítsak ha érezni a bejegyzései közt hogy sötétben tapogatózik, mert vagy nagyobb kárt okoz magának vagy rosszabb esetben a hírekben szerepel majd egy nagyon elcseszett barkácsolás miatti leégett autó kapcsán... Persze egy kulcs max kinyírható véglegesen egy összetaknyolt forrasztással, de a buzdításra itt többen sokkal messzebb merészkednek.) 

Pont erre gondoltam az óvodás szint kapcsán, köszönöm hogy pár órán belül be is igazoltad ismét az igazam. Akkor tehát ez a kommunikáció megengedett a fórumon vagy csak kettős mérce és így neked lehet??? Oldalakon keresztül ezt látni tőled, semmi tartalom a topic témájával/egy feltett kérdéssel kapcsolatban, maximum beszólogatsz a felhasználóknak. Tehát ez a követendő példa mert ez nem esik moderátori irányelven kívül? 

:icon13:

Link to comment
Megosztás:

 

2 órája, Janó32 írta:

hozzá nem értőket mindenféle forraszgatásra meg barkácsolásra buzdítsak ha érezni a bejegyzései közt hogy sötétben tapogatózik, mert vagy nagyobb kárt okoz magának vagy rosszabb esetben a hírekben szerepel majd egy nagyon elcseszett barkácsolás miatti leégett autó kapcsán...

"buzdításra itt többen sokkal messzebb merészkednek"

Szerintem itt mindenki elég érett hozzá, hogy el tudja dönteni , elég felkészült e műszakilag, esetleg ismerős segítsége által ,egyes beavatkozásokhoz. Személyszerint sokmindent megcsinálok én is az itt megszerzett tapasztalatok alapján, de egy vezérlés cserének biztosan nem állnék neki. Beszereltem már számos extrát az itt taglaltak közül, s nem volt szükség buzdításra. Csak megköszönni tudom fórum több tagjának is az "ösvény kitaposását" és a megszerzett tapasztalatok és tudás megosztását a nagyérdeművel. Szerintem nincs még 1 márka melynek ilyen aktív és konstruktív fóruma lenne még Opelen belül sem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Most H-m van, a H-s fórumrész is eléggé langyos hurkazsír, a H-s Facebook csoportról meg inkább nem is beszélek.

Szerintem itt ( G-fórum) mindig megkaptam a választ a kérdéseimre, segítettem és viszont segítettek nekem is. Nem volt senkinek sem célja, hogy a másikat átverje, megkárosítsa, letapossa, elnyomja stb. Egy szinten vagyunk, voltunk és leszünk. Ugyanazokkal a problémákkal, ugyanazokkal a megoldási javaslatokkal, segítő szándékkal, egyfajta vállt vállnak vetve, nehogy már a technika ki fogjon rajtunk.

Mindenkinek joga eldönteni mit, hogyan csinál. Nincs 2 egyforma ember, ahogy nincs 2 egyforma konkrét probléma sem. ( ahogy egy adott részegységet se tud két ember ugyan úgy összeforrasztani) Megoldások vannak, igen lehet kisipari sufni tuning és társai, és igen sok esetben biztos jobban megcsinálja egy hozzáértő esetenként súlyos ezrekért. A végeredmény a lényeg szerintem, ha az ugyan az vagy legalább megüti azt a szintet és mindezt magad csináltad engem büszkeséggel töltött el. Persze olyan kardinális dolgok mint fék, kormány és társaik azért jobba a szakember, vagy legalább egy ellenőrzést kérni rá, ha már minden áron magad akarod csinálni. Cseréltem én is már sok mindent a féktárcsától a lengéscsillapítóig, a toronycsapágyon át a kutyacsontig, a generátor ki be szerelésen túl, a klíma hűtő cserén át a váltó le fel szereléséig. Szereltem be tempomatot, vezetékeltem, forrasztottam, programoztam, beállítottam. De azért egy Y17DT motorvezérlő javításnak nem állnék neki pl.

Ha felütött a fejét egy hiba, jöttem ide, kerestem, kérdeztem, visszaolvastam. Sokkal több pozitív dolog jött nekem innen mint negatív. Ezt már a H szekcióról sajnos nem tudom elmondani, pedig jó lett volna.......

 

Módosítva : Handbrake
  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

9 órája, Janó32 írta:

Megpróbálok olyan hangnemben/stílusban reagálni neked ami nem bántja lelki világod, mert akkor megint elveszti gezoli a pajtiját... Nos két dolgot tegyünk rendben ezzel a hozzászólással és annak segítségével -szakmai értékével- kapcsolatban (mert ugye vagy segíteni akartál vele vagy csak nekem beszólni ami ellen meg pont te és gezoli az élenjáró harcos):  1) ha az elemtartó lenne a ludas, akkor ugyebár minden esetben fel kellene tanítani ahhoz hogy újra használni tudja (de erről szó nincs, neki random működik és a hőmérséklettől tette függővé első körben), akkor ezt kizárhatjuk szerintem de javíts ki ha tévedek. 2) Ki kell cserélni a mikrókapcsolót: rendben, ezt több mint másfél nappal előtted egy hsz-ben már olvashatod amikor írtam neki hogy első körben ez kell meglépni.  Tehát megmondanád, hogy a hozzászólásod szerinted szakmai segítség volt vagy csak pusztán odaszólás ezek tükrében? (Én továbbra sem támogatom azt amit Ti itt többen is, hogy a hozzá nem értőket mindenféle forraszgatásra meg barkácsolásra buzdítsak ha érezni a bejegyzései közt hogy sötétben tapogatózik, mert vagy nagyobb kárt okoz magának vagy rosszabb esetben a hírekben szerepel majd egy nagyon elcseszett barkácsolás miatti leégett autó kapcsán... Persze egy kulcs max kinyírható véglegesen egy összetaknyolt forrasztással, de a buzdításra itt többen sokkal messzebb merészkednek.) 

Pont erre gondoltam az óvodás szint kapcsán, köszönöm hogy pár órán belül be is igazoltad ismét az igazam. Akkor tehát ez a kommunikáció megengedett a fórumon vagy csak kettős mérce és így neked lehet??? Oldalakon keresztül ezt látni tőled, semmi tartalom a topic témájával/egy feltett kérdéssel kapcsolatban, maximum beszólogatsz a felhasználóknak. Tehát ez a követendő példa mert ez nem esik moderátori irányelven kívül? 

1: próbáld meg ismét elolvasni, és értelmezni az előző hozzászólásomat. A két leggyakoribb hibát írtam. Ha már nekiáll és szétszedi a kulcsot, vizsgálja meg az elemfoglalatot is. Nem atomfizika, de mást nem érdemes bántani. Egyébként az én elemfoglalatom is eltörött, és random nem működött. Akár hiszed, akár nem, nem kellett a kulcsot feltanítani... 

2: mindenféle három betűs rövidítésekkel, röntgenezéssel csak összezavarod a kérdezőt. Ez nem szakmai segítség. Itt nagyon kevés autószerelő/autóvillamossági van a fórumon. Mégis mindenki ki akarja javítani, ha tudja, az esetleges hibákat. Had döntse el a kérdező, hogy mit mer javítani, mit nem. Egy egyszerű forrasztásból ekkora hűhót keríteni...

A távirányítódat is mással csináltattad meg, most pedig mindenkit kioktatsz IPC-ból. Ne tedd.

Módosítva : DarthVödör
Link to comment
Megosztás:

Nahát, egy napig nem fórumoztam és mire jöttem ide...

Álláspontom szerint az érdekek és vélemények kulturált módon történő ütköztetése (úgy is mint építő jellegű vita) használ a társalgásnak, szóval amíg megmaradunk ezeknél a kulturált kereteknél, addig maradhat a fenti eszmecsere, annak ellenére hogy nem igazán illik a topik profiljába.

Személyes véleményem szerint viszont van aki az ilyesmit túlságosan a szívére veszi, neki üzenném hogy ne tegye, nem érdemes! Sok ember = sokféle világlátás, akinek a segítség szól, majd eldönti hogy saját képességei tudatában mit kezd vele.  

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 11/28/2018 at 8:19 PM, kobraCode said:

Ha minden igaz cserélhető az ajzat másikra. Én még nem cseréltem ki, sosem volt bajom vele, eddig semmi nem esett ki belőle pedig sokszor nagyon szar utakon kell járkálnom. Usb-s szivargyújtót találsz sok helyen, 1-2000Ft-ért kapsz 1A-2A teljesítmény között bármit, szimplát vagy duplát is: 

szivar%20USB%20dupla.jpg?lastmod=1532521

Köszi a segitséget. Viszont nem lehet hogy 2 féle szivargyujtó mérettel adták ki a g astrákat es nekem a nyagyobbik átmérőjű jutot?

Link to comment
Megosztás:

54 perce, BAlazs_26 írta:

Köszi a segitséget. Viszont nem lehet hogy 2 féle szivargyujtó mérettel adták ki a g astrákat es nekem a nyagyobbik átmérőjű jutot?

Wikipedia-n fent van. Az ANSI/SAE J563 szabvány határozza meg, de csak jelentős összegért lehet letölteni (ingyeneset nem láttam). Wikipedia szerint 12V-osban két méret létezik (A és B), mindkettőn belül tizedes tartomány van megadva. A két méret között is csak 5 tized milliméter a különbség. Nem tudom hány szivargyújtó foglalat beszállítója volt az Opelnek a G Astra-hoz, de nehezen tudom elképzelni, hogy különböző méretűeket tettek volna bele (még ha így is lenne, 5 tized milliméter különbség miatt nem kellene kicsússzon). Leginkább arra tippelnék, hogy esetleg nem 100%-osak az érintkezők az aljzatodban (nem új autót vettél és az előző tulajok beleerőltettek valamit) vagy amit próbálsz beletenni nem követi a szabványt. Én új autót vettem és alig használtam a szivargyújtót. Nálam benne maradnak a dolgok, de nem túl szorosan, könnyen kicsúszik. Azt tudom javasolni, hogy esetleg próbáld ki a dolgaid másik Astra G-ben vagy más autókban. Ha tényleg ez a probléma, akkor szerezz egy bontott szivargyújtó foglalatot (vagy hamutartót amiből kiszeded).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Előre is szólnék hosszú lesz, csak mazochistáknak! :D

Motortípus: Z16XEP Évjárat: 2005 Km: 240.000

A problémám kb 3-4 évvel ezelőtt kezdődött, nagyságrendileg 170.000-180.000 km-nél.  Elsősorban rángatott és elég kellemetlen szag is jött a kipufogóból. Mostanra odáig jutottam, hogy már csak minimálisat rángat viszont akármit csinálok a motorhiba jelző lámpa pár száz km után kigyullad. Az elmúlt időszakban ezeket cseréltem benne, illetve a hibakódjaim:

  1. - Gyújtógyertya: Már gyári van sokáig NGK volt, semmit nem segített a rángatáson)
  2. - Gyújtótrafó: Néha úgy éreztem javított, de igazából semmit, jelenleg Delphi van benne.
  3. - Első lambdaszonda: Még a gyári volt benne, a hibakódok alapján erre lehetett gyanakodni ki is lett cserélve NGK-ra, de nem oldotta meg a rángatást.
  4. - Hátsó lambdaszonda: Szintén hibakód alapján gondoltam, gyári volt benne még. NGK ment bele szintén és lecsökkentette a rángatást minimálisra.
  5. - Injektorokon a gyűrűk ki lettek cserélve újra GM gyárira. Továbbá megcseréltem az 1-est az 4-sel. Az elmélet az volt, hogy mivel az 1-es hengerbe jelzet hibakódot ezért, ha áttesszük azt az injektort egy másikba, jelen esetben az utolsóba 4-b és utána a 4-es hengerben fog jelezni akkor a hiba vándorol és injektorprobléma. Amennyiben nem, akkor mechanikait mondott a szerelő. Nos a hibakód megmaradt az 1-es hengerben. P0170 Tüzelıanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség. Igaz ez ilyen netes hivatalos megfogalmazás, de azon a szerelő hibakód olvasó programjában 1. henger szerepelt a P0170nél A Bank1 mit jelent akkor pontosan?
  6. Benzinszűrő: Egyidőben történt a cseréje a hátsó lambda szondával és gyűrűk cseréjével. A szerelő szerint megérett a cserére, de még nem volt tragikus.
  7. Szelepfedélben lévő szelepfedél gumimembrán lett cserélve, az gyári már szét volt szakadva. Olajfogyasztás csökkentése reményében történt, nem jött be!
  8. - Hibakódok:
  • P0130 Lambda szonda (Bank 1, szonda 1) funkció-rendellenesség (első lambdaszonda cserénél megszűnt)
  • P0170 Tüzelıanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség (folyamatos hiba 3 éve, ahogy megjelenik elkezd rángatni, hátsó lambdaszonda és gyűrű csere óta alig)
  • P0300 Különböző hengerekben felismert gyújtáskimaradás
  • P0301 1. henger felismert gyújtáskimaradás (ez és a 300-as hiba megszűntek az első lambdaszonda csere után, hogy ki lettek törölve)
  • Olajat persze eszi, 1l/1000 km, a gyári könyvében 0,6 L normális még. :D Nagyságrendileg 150.000 km-től zabálja, előtte nem igazán vettem észre és nem is nagyon figyeltem. Olajlámpa egyszer nem gyulladt ki, de mint megtudtam ezek csak olajnyomást mérnek és nem szintet, király... :D GM LL-A-025/B-025 minősítésű 5W30-at GM minősítésűt kap és kapott mindig is, a periódusok 10.000 és 15.000 km között változtak. A probléma óta szigorú 10.000 km. Nagy jelentősége már nincs, mert gyakorlatilag egy kör alatt ráöntök 10 litert! :))) Fáradt olaj a motorban nincs sose az tuti.
  • Tünet még, ha nem 100-as (OMV) benzint tankolok, hanem kisebb oktánszámút kopogó hang jön a motorból, néha még  ezzel a benzinnel is. Főleg amikor kicsit alacsonyabb fordulatszámból "erőlködne" a motor. Jellemzően 2000 alatti, de néha felette is előfordul. Most áttértem 95-re (OMV, SHELL)újra kíváncsiságból és felerősödött és gyakoribb lett a hang.

 

A kérdésem az, hogy mi f.... baja lehet még? kb. 800 ezret költöttem rá ebben a 3 évben. Más alkatrészek is meghibásodtak és cserélni kéne. Úgy érezem a szopóroller végére értem már, és tényleg csak ez maradt meg. Így eladni se tudom az autót, ha akarnám. Ki veszi meg hibakóddal? Hozzátenném, hogy a hátsó lambdaszonda csere óta érezhetően visszajött a gyári ereje az autónak, mert előtte szerintem a rendszer visszavette. Az viszont fura, hogy visszajött a kódom, de az erő meg megmaradt, pedig eddig mindig el is ment azzal... Ti is mechanikus hibára gyanakodtok? Esetleg a szeleptányérok megégése okozhat ilyet? (valakitől hallottam) Vagy a hengerem kopott?

 

 

Módosítva : d00m
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, d00m írta:

Sziasztok!

Előre is szólnék hosszú lesz, csak mazochistáknak! :D

Motortípus: Z16XEP Évjárat: 2005 Km: 240.000

A problémám kb 3-4 évvel ezelőtt kezdődött, nagyságrendileg 170.000-180.000 km-nél.  Elsősorban rángatott és elég kellemetlen szag is jött a kipufogóból. Mostanra odáig jutottam, hogy már csak minimálisat rángat viszont akármit csinálok a motorhiba jelző lámpa pár száz km után kigyullad. Az elmúlt időszakban ezeket cseréltem benne, illetve a hibakódjaim:

  1. - Gyújtógyertya: Már gyári van sokáig NGK volt, semmit nem segített a rángatáson)
  2. - Gyújtótrafó: Néha úgy éreztem javított, de igazából semmit, jelenleg Delphi van benne.
  3. - Első lambdaszonda: Még a gyári volt benne, a hibakódok alapján erre lehetett gyanakodni ki is lett cserélve NGK-ra, de nem oldotta meg a rángatást.
  4. - Hátsó lambdaszonda: Szintén hibakód alapján gondoltam, gyári volt benne még. NGK ment bele szintén és lecsökkentette a rángatást minimálisra.
  5. - Injektorokon a gyűrűk ki lettek cserélve újra GM gyárira. Továbbá megcseréltem az 1-est az 4-sel. Az elmélet az volt, hogy mivel az 1-es hengerbe jelzet hibakódot ezért, ha áttesszük azt az injektort egy másikba, jelen esetben az utolsóba 4-b és utána a 4-es hengerben fog jelezni akkor a hiba vándorol és injektorprobléma. Amennyiben nem, akkor mechanikait mondott a szerelő. Nos a hibakód megmaradt az 1-es hengerben. P0170 Tüzelıanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség. Igaz ez ilyen netes hivatalos megfogalmazás, de azon a szerelő hibakód olvasó programjában 1. henger szerepelt a P0170nél A Bank1 mit jelent akkor pontosan?
  6. Benzinszűrő: Egyidőben történt a cseréje a hátsó lambda szondával és gyűrűk cseréjével. A szerelő szerint megérett a cserére, de még nem volt tragikus.
  7. Szelepfedélben lévő szelepfedél gumimembrán lett cserélve, az gyári már szét volt szakadva. Olajfogyasztás csökkentése reményében történt, nem jött be!
  8. - Hibakódok:
  • P0130 Lambda szonda (Bank 1, szonda 1) funkció-rendellenesség (első lambdaszonda cserénél megszűnt)
  • P0170 Tüzelıanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség (folyamatos hiba 3 éve, ahogy megjelenik elkezd rángatni, hátsó lambdaszonda és gyűrű csere óta alig)
  • P0300 Különböző hengerekben felismert gyújtáskimaradás
  • P0301 1. henger felismert gyújtáskimaradás (ez és a 300-as hiba megszűntek az első lambdaszonda csere után, hogy ki lettek törölve)
  • Olajat persze eszi, 1l/1000 km, a gyári könyvében 0,6 L normális még. :D Nagyságrendileg 150.000 km-től zabálja, előtte nem igazán vettem észre és nem is nagyon figyeltem. Olajlámpa egyszer nem gyulladt ki, de mint megtudtam ezek csak olajnyomást mérnek és nem szintet, király... :D GM LL-A-025/B-025 minősítésű 5W30-at GM minősítésűt kap és kapott mindig is, a periódusok 10.000 és 15.000 km között változtak. A probléma óta szigorú 10.000 km. Nagy jelentősége már nincs, mert gyakorlatilag egy kör alatt ráöntök 10 litert! :))) Fáradt olaj a motorban nincs sose az tuti.
  • Tünet még, ha nem 100-as (OMV) benzint tankolok, hanem kisebb oktánszámút kopogó hang jön a motorból, néha még  ezzel a benzinnel is. Főleg amikor kicsit alacsonyabb fordulatszámból "erőlködne" a motor. Jellemzően 2000 alatti, de néha felette is előfordul. Most áttértem 95-re (OMV, SHELL)újra kíváncsiságból és felerősödött és gyakoribb lett a hang.

 

A kérdésem az, hogy mi f.... baja lehet még? kb. 800 ezret költöttem rá ebben a 3 évben. Más alkatrészek is meghibásodtak és cserélni kéne. Úgy érezem a szopóroller végére értem már, és tényleg csak ez maradt meg. Így eladni se tudom az autót, ha akarnám. Ki veszi meg hibakóddal? Hozzátenném, hogy a hátsó lambdaszonda csere óta érezhetően visszajött a gyári ereje az autónak, mert előtte szerintem a rendszer visszavette. Az viszont fura, hogy visszajött a kódom, de az erő meg megmaradt, pedig eddig mindig el is ment azzal... Ti is mechanikus hibára gyanakodtok? Esetleg a szeleptányérok megégése okozhat ilyet? (valakitől hallottam) Vagy a hengerem kopott?

 

 

Elkezdtem kikeresni a hibakódokat Neked, ezt az oldalt szeretem: https://www.obd-codes.com/ (angol tudás előny) - aztán abbahagytam, miért? sztem nem tudunk segíteni....
Remélem csak kihagytad a felsorolásból, de én egy értelmes diagnosztizálási procedúrát nem látok abban amit leírtál. Ha kerestél volna egy normális szerelőt, de inkább olyan embert
aki profin olvas élőadatot és látja az összefüggéseket, sztem már meg lenne a hibád. Itt egyértelmű hogy a hibakódok puszta kiolvasásán túl jobban bele kell az embernek ásnia magát az adatokba. 

Javaslatom az hogy méress kompresszió végnyomást, az egy jó képet adna a motor állapotáról, aztán üzemanyagnyomást és élőadat vizsgálat. Ha jól tudom a motorkódod alapján, a vezérlőegységed is a problémásak közé tartozik. Érdemes lenne ezzel kapcsolatban is érdeklődnöd. "Opel Astra G Hungary csoportból tudom ajánlani: vezerlojavitas@gmail.com

 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 11. 29. at 10:16, gyurigyerek írta:

 

Szerintem itt mindenki elég érett hozzá, hogy el tudja dönteni , elég felkészült e műszakilag, esetleg ismerős segítsége által ,egyes beavatkozásokhoz. Személyszerint sokmindent megcsinálok én is az itt megszerzett tapasztalatok alapján, de egy vezérlés cserének biztosan nem állnék neki. Beszereltem már számos extrát az itt taglaltak közül, s nem volt szükség buzdításra. Csak megköszönni tudom fórum több tagjának is az "ösvény kitaposását" és a megszerzett tapasztalatok és tudás megosztását a nagyérdeművel. Szerintem nincs még 1 márka melynek ilyen aktív és konstruktív fóruma lenne még Opelen belül sem.

Így igaz!
Az ötletelést és szakmai/javítási jótanácsokat tényleg meg lehet fogadni, ráadásul meg is lehet csinálni, de mindez egyáltalán NEM KÖTELEZŐ.
Majd mindenki (de többnyire a kérdező) szabadon dönti azt el, képességeihez mérten csinálja, vagy nem csinálja. Erről szólna eme fórum tanács-kérési és tanács-adási funkciója.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.