Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

43 perce, Maverick087 írta:

Olajbetöltő sapka helyén van? Tömítés! Nívópálca környéke? (Főtengely szimering esetleg de az csak lassan engedi el, ezek szerint valami szétdobja a motorteredben?)

Biztosan motorolaj?

Ha klímás az autód esetleg a klímából elszivárgó kenőanyag?

Link to comment
Megosztás:

Just now, KMiki írta:

Biztosan motorolaj?

Ha klímás az autód esetleg a klímából elszivárgó kenőanyag?

Hm , nem kizárt mivel nyár óta elment a klíma is csak nem akartam vele tavaszig nagyon foglalkozni . Köszönöm a lehetséges válaszokat .

Arra gondoltam még hogy kicsit szint felett van benne motorolaj illetve cserélni is ideje lenne talán ez is lehet , nem régen vettem úgy is muszáj cserélni hátha megoldja ...

Link to comment
Megosztás:

8 órája, arpad.97 írta:

Sziasztok!

Az a helyzet , hogy ma vezettem kb 250km-t és mikor felnyitottam a motorháztetőt láttam, hogy pár csepp olaj van a motor előtti alkatrészen illetve alatta ( sajnos fogalmam sincs mi a pontos nevük ) .

Még le kell vezetnem kb 500km-t mire meg tudnám nézetni, ez így mennyire lenne baj ? Valószínű néhány tömítés öregedett el vagy mire lehet gondolni? 

Köszi előre is , Opel Astra gcc 1.4 16v

Ez az eset a "bolhából elefánt" csinálás oly-annyira tipikus esete.
Na és - ha ott van pár csepp olaj a motortérben? Akkor inkább utána kell kicsit tölteni - majd szépen továbbmenni!
És persze nem kell egyből erededi OPEL alkatrészek garmadára kicserélni - az autóban - szinte mindent!
Nekem tavalyelőtt sokáig de lazán elfolyt (vagy inkább CSAK szivárgott) a hűtőfolyadék, mire aztán észrevettem, ámde attól a kocsi még sokáig elment. Aztán egyszer elvittem a szervízbe, és kicserélték benne - a komplett vízpumpát! (mivel abban halt be a kihajtó-tengely szimeringje).

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta:

Ez az eset a "bolhából elefánt" csinálás oly-annyira tipikus esete.
Na és - ha ott van pár csepp olaj a motortérben? Akkor inkább utána kell kicsit tölteni - majd szépen továbbmenni!
És persze nem kell egyből erededi OPEL alkatrészek garmadára kicserélni - az autóban - szinte mindent!
Nekem tavalyelőtt sokáig de lazán elfolyt (vagy inkább CSAK szivárgott) a hűtőfolyadék, mire aztán észrevettem, ámde attól a kocsi még sokáig elment. Aztán egyszer elvittem a szervízbe, és kicserélték benne - a komplett vízpumpát! (mivel abban halt be a kihajtó-tengely szimeringje).

Ugyan OFF a márka, de szerintem ezek az autótulajdonosok ma már másként vélekednének a fogyogató hűtővíz és az eltűnő motorolaj kérdésköréről....

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/11/05/mitol_doglik_a_ford_ecoboost/

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/11/08/igy_doglik_meg_a_ford_ecoboost/ű

Ui:  Egyes szíjas vezérlésű motoroknál (pl. Z16XE) ahol a vízpumpa a vezérlés része, egy elszálló vízpumpa okozta galiba komolyan le tudja ám rántani a családi költségvetést.

Link to comment
Megosztás:

18 órája, L.Fazakas írta:

Ez az eset a "bolhából elefánt" csinálás oly-annyira tipikus esete.
Na és - ha ott van pár csepp olaj a motortérben? Akkor inkább utána kell kicsit tölteni - majd szépen továbbmenni!
És persze nem kell egyből erededi OPEL alkatrészek garmadára kicserélni - az autóban - szinte mindent!
Nekem tavalyelőtt sokáig de lazán elfolyt (vagy inkább CSAK szivárgott) a hűtőfolyadék, mire aztán észrevettem, ámde attól a kocsi még sokáig elment. Aztán egyszer elvittem a szervízbe, és kicserélték benne - a komplett vízpumpát! (mivel abban halt be a kihajtó-tengely szimeringje).

A kezdődő szivárgásból bármi lehet, ennek (főleg hosszabb út előtt) utána járni nem felesleges óvatosság. Sz*r dolog ha -5 fokban éjjel 1-kor az M0-áson elmegy az olajnyomás. Lehet hogy semmi, de lehet hogy kezdődő probléma , magától nem oldódik meg. 

Link to comment
Megosztás:

20 órája, L.Fazakas írta:

"Nekem tavalyelőtt sokáig de lazán elfolyt"................ kicserélték benne - a komplett vízpumpát! (mivel abban halt be a kihajtó-tengely szimeringje).

Milyen jó is az mikora vízpumpa szórja a vizet s a mérték erősödéséről csak akkor szerzel tudomás mikor hosszú úton szamovárt csináltál a kocsiból. "Az érzés megfizethetetlen"

Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

A kezdődő szivárgásból bármi lehet, ennek (főleg hosszabb út előtt) utána járni nem felesleges óvatosság. Sz*r dolog ha -5 fokban éjjel 1-kor az M0-áson elmegy az olajnyomás. Lehet hogy semmi, de lehet hogy kezdődő probléma , magától nem oldódik meg. 

Ezeket a hülye hozzászólásokat már rég elengedem! Gyakorlati haszna 0, csak fölb@ssza magát rajta az ember.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

A kezdődő szivárgásból bármi lehet, ennek (főleg hosszabb út előtt) utána járni nem felesleges óvatosság. Sz*r dolog ha -5 fokban éjjel 1-kor az M0-áson elmegy az olajnyomás. Lehet hogy semmi, de lehet hogy kezdődő probléma , magától nem oldódik meg. 

Na persze, ebben lehet némi igazad. - (Újra jövök a Skodámmal, a "kissé betegek" meg majd ismét jól felb..sszák magukat)

Amikor 1988 május 16.-án a csepeli Védgát utcában /az ottani  Merkur telepen/ átvettem a vadonás-új kocsimat, tán még örültem is neki. Akkor már alapból be volt fizetve augusztus hónapra a családi bulgáriai nyaralás.
Aztán jöttek az "érdekességek". Alapjáraton folyton villogott az olajnyomásjelző lámpa. A kissé melegebb motornál (a nyár akkoriban júniusban már elkezdődik) meg persze a közepes motor-fordulatszámnál is azt csinálta. Persze tiszta ideg voltam rendesen, mert így mégse mehetek el több 100 kilométerre úgy, hogy a motorban az olajnyomás ilyen!
Még garanciális volt a kocsi, tehát egyből elvittem a szervízbe (akkoriban még létezett a rákoskeresztúri Kaszáló utcában /a piac mögötti/ autószerviz). Adtak egy időpontot délután 2-re, (amely időpre szépen oda is vittem a szekeret), ámde este 8 órakor még egyszerűen nem tudták, hogy mi baja lehet egy kb. 500 km-t megtett "bejáratos" motornak. Aztán jött a műszakvezető, hogy - "uram, sajnos szét kell szedni a motort".

Mit mondhatnék erre? - Hát rajta!
És szétszedték! Levették a motorról az olajteknőt, majd hozzá a komplett hátsó vezérmű-fedelet /abban volt  az olajszívattyú/. S az olajszivattyúban a biztonsági rugós golyós szelepnél a golyó alá már gyártásilag be volt szorulva egy "cunder".
Ezért nem ment az előírásos olajnyomás, mert ott naná szépen kikerülte a motort.
Aztán végre minden rendbe jött, és 1/2 10-kor már mehettem is a megjavított kocsival haza.
És persze utána meg augusztusban - elmehettünk a tengerpartra, mivel nem kellett attól rettegnem, hogy egy új autó valahol majd otthagy útközben - a "sötét Balkánon" ....

Link to comment
Megosztás:

58 perce, L.Fazakas írta:

Na persze, ebben lehet némi igazad. - (Újra jövök a Skodámmal, a "kissé betegek" meg majd ismét jól felb..sszák magukat)

Amikor 1988 május 16.-án a csepeli Védgát utcában /az ottani  Merkur telepen/ átvettem a vadonás-új kocsimat, tán még örültem is neki. Akkor már alapból be volt fizetve augusztus hónapra a családi bulgáriai nyaralás.
Aztán jöttek az "érdekességek". Alapjáraton folyton villogott az olajnyomásjelző lámpa. A kissé melegebb motornál (a nyár akkoriban júniusban már elkezdődik) meg persze a közepes motor-fordulatszámnál is azt csinálta. Persze tiszta ideg voltam rendesen, mert így mégse mehetek el több 100 kilométerre úgy, hogy a motorban az olajnyomás ilyen!
Még garanciális volt a kocsi, tehát egyből elvittem a szervízbe (akkoriban még létezett a rákoskeresztúri Kaszáló utcában /a piac mögötti/ autószerviz). Adtak egy időpontot délután 2-re, (amely időpre szépen oda is vittem a szekeret), ámde este 8 órakor még egyszerűen nem tudták, hogy mi baja lehet egy kb. 500 km-t megtett "bejáratos" motornak. Aztán jött a műszakvezető, hogy - "uram, sajnos szét kell szedni a motort".

Mit mondhatnék erre? - Hát rajta!
És szétszedték! Levették a motorról az olajteknőt, majd hozzá a komplett hátsó vezérmű-fedelet /abban volt  az olajszívattyú/. S az olajszivattyúban a biztonsági rugós golyós szelepnél a golyó alá már gyártásilag be volt szorulva egy "cunder".
Ezért nem ment az előírásos olajnyomás, mert ott naná szépen kikerülte a motort.
Aztán végre minden rendbe jött, és 1/2 10-kor már mehettem is a megjavított kocsival haza.
És persze utána meg augusztusban - elmehettünk a tengerpartra, mivel nem kellett attól rettegnem, hogy egy új autó valahol majd otthagy útközben - a "sötét Balkánon" ....

Te vagy "beteg"

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, gyurigyerek írta:

Javaslom nyisson valamelyik admin egy topikot a múltidézős Skodás ámokfutásoknak.

Itt tudtommal autókról beszélünk!
Igaz, a fórum alapján valójában Opelekről, de a gyakorlatban minden autóban van motor, fék, kormány - és más egyebek! A '70-es években meg inkább Skodák, Dáciák, és Moszkvicsok voltak! Az akkori esetek és megoldások néha most is mennek ...

Mert a hibák - elég sajnálatos módon - gyakran ugyanazok tudnak lenni most is, és ha az ember felevenít egy "akkori autós afférját", az miért fáj a betegeknek?
Akkor nekem nem csepegett az olajam, ámde nem keringett rendesen! Ilyen eset - akár egy "csoda-vadi" Opellel - de szintén előfordulhatna ...

 

Egyébként én már akkor AZÉRT VETTEM autót, hogy ne kelljen futnom mellette - ámokot!

Link to comment
Megosztás:

20 órája, gyurigyerek írta:

Ennyi erővel a villany autót is hasonlíthatnád az Astra G-hez hisz itt ezt taglaljuk.

Valóban! Lehet némiképpen hasonlítani.
A karosszéria és belső elemek (pl. ablakok, szélvédők, zárak, foggantyúk, ülések, belső kárpit, légzsákok, stb.) mind lehetnek azonosak.
Így persze aztán a műszaki problémák is véle. Csupán egyedül CSAK a hajtás módjában térne el, de azért senki sem fog a Dunának nenni, mert hűű ez nem ugyanaz az Opel!

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

13 perce, L.Fazakas írta:

Valóban! Lehet némiképpen hasonlítani.
A karosszéria éls belső elemek (pl. ablakok, szélvédők, zárak, foggantyúk, ülések, belső kárpit, légzsákok, stb.) mind lehetnek azonosak.
Így persze aztán a műszaki problémák is véle. Csupán egyedül CSAK a hajtás módjában térne el, de azért senki sem fog a Dunának nenni, mert hűű ez nem ugyanaz az Opel!

Azt értsd meg, hogy egyedül vagy itt a fórumon aki párhuzamot von az Opel járművek és minden más típus között. Tiszteletben tarthatnád azt hogy valószínű senki nem akar ITT szocis autókról diskurálni. Nem tudom miért nem keresel magadnak olyan fórumot ahol érdembe tudsz eszmét cserélni az élményeidről. Ha meg Opel témád van az jöhet ide.....

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, L.Fazakas írta:

Sose félj, ha nekem bármi Opel témám akad, én azt is minden bizonnyal de felteszem ide.
Mint már régebben - a "szellőző zsalu" (fűtésrendszer) motorjának zsalu-törést akadályozó megoldását.

Amit előtted már jó páran megoldottak, de Te sajátodnak tekinted a probléma megoldását!

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On ‎2018‎. ‎11‎. ‎01‎. at 10:33, BoMa írta:

Sziasztok!

Lassú tempónál, hirtelen jobbra kormányozásnál (elég egy kis fordítás is) koppanó hang hallható a jobb első futóműtől. Stabilizátorrúd vagy gömbcsukló? Esetleg valami más? 

Mindenképp viszem szerelőhöz majd, csak szeretném tudni mire számithatok... :/

Köszi előre is!

A szocis skodás sztorik mellett esetleg erre van ötlet? :)

 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, BoMa írta:

A szocis skodás sztorik mellett esetleg erre van ötlet? :)

 

Nekem van!   Nálam is cserélték tavaly a kocsi műszaki vizsgája előtt a jobb oldali "kutyacsontot", ami állítólag az első futómű stabilizátorának egyik rész-eleme.
És valójában NEM Skoda, mert annál csupán egy sima acélrúd volt az egész stabilizátor! Ezeknél az Opeleknél meg - mindenféle gömbfejek meg szilentblokkok ... és persze jó ÁRAK!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az Astránkban (4 ajtós) a hátsó rugó változó átmérőjű, ami szeret eltörni, kérdés, hogy ezek helyére berakható olyan, ami állandó rugóátmérőjű? Kombi Astrába láttam olyat, aminek a két vége nem volt elvékonyítva, az talán nem törne el.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.