Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Adott egy Z12XE 1.2-es G Astrám.

Teljesen véletlenszerűen előjön a szervíz lámpa a műszerfalon. Van hogy már induláskor is, van hogy csak 20-30 perc múlva, van hogy pár napig, hétig egyáltalán semmi.  Kigyulladásakor valamivel erőtlenebb lesz a kocsi.

A hibakód: P1120 Gázpedál érzékelő hiba. 

Olvasgattam, hogy ez sokféle hiba forrása lehet, pl: ecu, fojtószelep, gázpedál 

Valaki tudna segíteni, hogy mégis hol kezdjem el a hiba feltárását, valamint tudnátok ajánlani esetleg egy jó szervízt/szerelőt Budapesten ahová bátran elvihetném?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem. Vásárolnék - ha lenne valakinek - egy G-astra 1,7 cdti-s motor folytószelep házán levő csatlakozó ellendarabját, kicsi kábellel együtt. Mutatom mire gondolok.

3 bontót kérdeztem, azt mondták mindenhol egységesen, hogy ki szokták dobni bontáskor a kábelkötegeket a rajta levő csatikkal együtt.

Van valakinek esetleg bontásból származó ilyen csatlakozója?

Köszönettel, István

 

Fentebb (1714. oldal vége felé) képet is csatoltam zotya975 (köszönet érte) segítségével...

Ilyen csati kellene. Tud valaki esetleg valahol??

Módosítva : agyszivacs
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 11. 06. at 18:53, agyszivacs írta:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem. Vásárolnék - ha lenne valakinek - egy G-astra 1,7 cdti-s motor folytószelep házán levő csatlakozó ellendarabját, kicsi kábellel együtt. Mutatom mire gondolok.

3 bontót kérdeztem, azt mondták mindenhol egységesen, hogy ki szokták dobni bontáskor a kábelkötegeket a rajta levő csatikkal együtt.

Van valakinek esetleg bontásból származó ilyen csatlakozója?

Köszönettel, István

 

Fentebb (1714. oldal vége felé) képet is csatoltam zotya975 (köszönet érte) segítségével...

Ilyen csati kellene. Tud valaki esetleg valahol??

Szerintem te ezt keresed, jól gondolom:

 connector.jpg

Univerzális autóipari csatlakozó lehet, én úgy találtam rá hogy VW fényszóró csatlakozó.

Itt a cikkszáma, ha ezzel bemész egy VW szalonba, szerintem tudnak neked rendelni ha nincs készleten, nem hiszem hogy nagyon drága lenne: VW 4B0973724

Vagy Aliexpress :cool:

Szerk.: a csatlakozó természetesen szétszedhető, ha azt a lila fésűt kihúzod belőle akkor kijönnek a pinek, bele tudod fűzni az új csatiba a vezetékeket a rajta levő érintkezőkkel együtt, aztán a fésűt visszatolva rögzíteni lehet, szóval az ne zavarjon hogy ehhez nincsen "kis darab vezeték", nem kell semmit forrasztani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Külső hőmérséklet jeladóm vacakol 2001-es G-Astrámban. Először stabil 69,5 fokot mutatott, ekkor már kezdtem gyanakodni, bár erősen sütött a nap. Mostanra már csak a vonalkák maradtak a kijelzőn.  Siemens 09152245. Nem drága dolog, de jó magyar anyagi helyzetemben nem szeretném a pénzt kidobálni az ablakon, csak ha tényleg ez a rossz. Nem tud valaki mondani egy ellenállás értéket a hozzá tartozó hőmérséklettel egy jól működő jeladónál?

 

https://www.ria.com/datchyk-zovnishnoi-temperatury-siemens-09152245-dlya-saab-9-3050916-11205931.html

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.Valószínű hogy megvan a probléma ami miatt néha rázott a kormány.A jobb első fékdugattyú ferdén nyomta neki a betéteket a tárcsának ezt berezonált.Ilyenkor érdemes a fékdugatyút cserélni vagy elég csak azt a 2 gumigyűrűt? Mikor teljesen kinyomom a dugatyút nem tudom visszanyomni csak célszerszámmal viszont azt olvastam hogy könnyen visszakéne mennie.

 

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

7 perce, BAlazs_26 írta:

sziasztok.Valószínű hogy megvan a probléma ami miatt néha rázott a kormány.A jobb első fékdugattyú ferdén nyomta neki a betéteket a tárcsának ezt berezonált.Ilyenkor érdemes a fékdugatyút cserélni vagy elég csak azt a 2 gumigyűrűt? Mikor teljesen kinyomom a dugatyút nem tudom visszanyomni csak célszerszámmal viszont azt olvastam hogy könnyen visszakéne mennie.

 

Köszi előre is.

Azért annyira könnyen nem megy vissza. Én kalapácsnyéllel szoktam visszanyomni, úgy hogy a féknyeregnél befeszítem a nyelet. De ez csak az elsőknél működik. A hátsókat tekerni kell és ahhoz kell egy spec szerszám.

Link to comment
Megosztás:

2 minutes ago, gezoli said:

Azért annyira könnyen nem megy vissza. Én kalapácsnyéllel szoktam visszanyomni, úgy hogy a féknyeregnél befeszítem a nyelet. De ez csak az elsőknél működik. A hátsókat tekerni kell és ahhoz kell egy spec szerszám.

Igen ezt tudtam ezért vettem is ilyen készletet.Viszont jobb elől már azzal is nehezebben ment vissza minta bal oldalt.ezért gondoltam hogy kicserélném a jobb oldal gumitömítéseit ,vagy fölösleges?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, BAlazs_26 írta:

Igen ezt tudtam ezért vettem is ilyen készletet.Viszont jobb elől már azzal is nehezebben ment vissza minta bal oldalt.ezért gondoltam hogy kicserélném a jobb oldal gumitömítéseit ,vagy fölösleges?

Ezt passzolom, de a féknyergek visszanyomás közben nem árt néha ránézni a fékfolyadék tartályra, mert ha megtelik és kijön csúnyán el tudja intézni a fényezést. Indulás előtt meg párszor rá kell lépni a fékre hogy a betétek újra a tárcsa közelébe kerüljenek. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, BAlazs_26 írta:

Igen ezt tudtam ezért vettem is ilyen készletet.Viszont jobb elől már azzal is nehezebben ment vissza minta bal oldalt.ezért gondoltam hogy kicserélném a jobb oldal gumitömítéseit ,vagy fölösleges?

Ha nem ereszti a fékfolyadékot akkor nem érdemes cserélni, ellentétben érdemes lenne szétszedni és fémtisztára pucolni mindent. Persze ha már szétszedi az ember lehet hogy érdemes cserélni a karmantyút és a porvédőt mert hát ki tudja összerakás után jó lesz e. Itt egy videó a műveletről: 

 

A dugattyú tisztítását 0-ás fémgyapottal is szoktuk csinálni, olyan lesz mint egy nagyon finom polírozás.

Link to comment
Megosztás:

Tavaly nyáron játszották velem azt a fékek hogy véletlenszerűen nem akartak visszahúzni, hol egyik, hol másik oldalt. Izzottak is a kerekek, fék alkatrészek mindenhol. A dugattyúk nem eresztették a folyadékot. Szétszedtem mindkét féknyerget és mindent cseréltem bennük amiket csak a felújító készletbe belepakoltak, dugattyú, karmantyú, porvédő, új légtelenítő szelepet is raktam bele. Én azt mondom mindkét oldalt újítsd fel.

Módosítva : Maverick087
Link to comment
Megosztás:

8 órája, BAlazs_26 írta:

 Sziasztok .A műszeregységben  nem tudjátok pontosan hogy milyen izzók vannak .Ha jól tudom több fajta van benne.

Van benne egy ilyen izzó. Ez világítja meg a kilométer számlálót. Tejüveg 12V/1,5W

https://mullerautowebshop.hu/izzok/327-opel-astra-g-zafira-corsa-meriva-feher-kijelzo-muszerfal-izzo-15-w.html

A többi pedig ilyen: 12V/1,5W

https://mullerautowebshop.hu/izzok/334-opel-agila-astra-corsa-meriva-zafira-muszerfal-izzo-15-w-barna.html

Valamint még vannak SMD LED-ek (tempomat stb.)

 

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, gezoli said:

Van benne egy ilyen izzó. Ez világítja meg a kilométer számlálót. Tejüveg 12V/1,5W

https://mullerautowebshop.hu/izzok/327-opel-astra-g-zafira-corsa-meriva-feher-kijelzo-muszerfal-izzo-15-w.html

A többi pedig ilyen: 12V/1,5W

https://mullerautowebshop.hu/izzok/334-opel-agila-astra-corsa-meriva-zafira-muszerfal-izzo-15-w-barna.html

Valamint még vannak SMD LED-ek (tempomat stb.)

 

Esetleg beletudok rakni ledes izzot modositás nélkül? Itt az oldalon találtam egy leirastt ahol le van irva milyen izzó kell bele ledes ből. De a modositás [ha kell] az nincs leirva

Link to comment
Megosztás:

22 perce, BAlazs_26 írta:

Esetleg beletudok rakni ledes izzot modositás nélkül? Itt az oldalon találtam egy leirastt ahol le van irva milyen izzó kell bele ledes ből. De a modositás [ha kell] az nincs leirva

Én is raktam bele ledet. B84d típust raktam mindehova. Kicsit kellett hajlítgattam a csatlakozókon hogy elérjék a panelt ugye ezek az izzók bajonettzárasok. Másfél éve kerültek be, semmi bajom nincs velük. DE. Ha jobban megfigyelem az óracsoportot akkor láthatóan foltos itt-ott, nem nagy ügy, de aki szeretne teljesen egyenletes megvilágítást annak speciális ledeket kell alkalmaznia. Továbbá típus, évjárat függő de létezik olyan számlap amin van egy sárga színű bevonat ami tovább nehezíti a ledezést. 

Ajánlom Neked ezt az oldalt itt mindent megtalálsz: http://www.opeltigra1995.atw.hu/Ledezesek/Opel_Astra_G_ledezes_menete.html?fbclid=IwAR37hRBZ6pHv_3wG8nBZP5gfXXBlLDiSJ-tVSHOmBwIGUBDT9wtQnYlxmxU

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Maverick087 írta:

Ezt az oldlat ki szerkeszti? Mert írnék egy kis pontosítást: a sűrű beosztású fekete számlapos óracsoport sem mindig sárgított, a 2002-es modellévig biztosan nem. Az enyém ilyen a coupéban, 2001 októberi az autó, és nem volt benne sárga fénytörő. Én amúgy úgy tudtam hogy egységesen csak a 2002-es modellévtől sárgák a fények a G Astra műszerfalakban, addig fehérek, függetlenül attól hogy milyen a számlap kialakítása.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, tgabika76 írta:

Ezt az oldlat ki szerkeszti? Mert írnék egy kis pontosítást: a sűrű beosztású fekete számlapos óracsoport sem mindig sárgított, a 2002-es modellévig biztosan nem. Az enyém ilyen a coupéban, 2001 októberi az autó, és nem volt benne sárga fénytörő. Én amúgy úgy tudtam hogy egységesen csak a 2002-es modellévtől sárgák a fények a G Astra műszerfalakban, addig fehérek, függetlenül attól hogy milyen a számlap kialakítása.

Opeal Astra G Hungary facebook csoportban, Kósa Adrián. Nagyon sokan dícsérik a ledes munkáit, nekem nincs tapasztalatom. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az a helyzet , hogy ma vezettem kb 250km-t és mikor felnyitottam a motorháztetőt láttam, hogy pár csepp olaj van a motor előtti alkatrészen illetve alatta ( sajnos fogalmam sincs mi a pontos nevük ) .

Még le kell vezetnem kb 500km-t mire meg tudnám nézetni, ez így mennyire lenne baj ? Valószínű néhány tömítés öregedett el vagy mire lehet gondolni? 

Köszi előre is , Opel Astra gcc 1.4 16v

Módosítva : arpad.97
Link to comment
Megosztás:

3 perce, arpad.97 írta:

Sziasztok!

Az a helyzet , hogy ma vezettem kb 250km-t és mikor felnyitottam a motorháztetőt láttam, hogy pár csepp olaj van a motor előtti alkatrészen illetve alatta ( sajnos fogalmam sincs mi a pontos nevük ) .

Még le kell vezetnem kb 500km-t mire meg tudnám nézetni, ez így mennyire lenne baj ? Valószínű néhány tömítés öregedett el vagy mire lehet gondolni? 

Köszi előre is , Opel Astra gcc 1.4 16v

Szia! Mi a motorkódod? 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.