Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

3 minutes ago, BAlazs_26 said:

Hát eddig a fékezés közben volt remegés, égett szag,. De mostnár inkább erőteljesebb fékezés utan van remegés olyan mintha szálszakadt lenne a gumi-ami nem az mert most cseréltem ujra a jobb oldalt többit pedig gumis nézte át. Nemrég volt szerelőnél es ki kellet cserélnie a jobb oldali axial rudat mert kifli alakba elhajlott.lehet akkor valamelyik lengőkar esetleg féltengely lenne? Miota nálam van az auto nem baleseteutem vele. 

A kerékagy tiszta, rozsdamentes

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, BAlazs_26 írta:

Hát eddig a fékezés közben volt remegés, égett szag,. De mostnár inkább erőteljesebb fékezés utan van remegés olyan mintha szálszakadt lenne a gumi-ami nem az mert most cseréltem ujra a jobb oldalt többit pedig gumis nézte át. Nemrég volt szerelőnél es ki kellet cserélnie a jobb oldali axial rudat mert kifli alakba elhajlott.lehet akkor valamelyik lengőkar esetleg féltengely lenne? Miota nálam van az auto nem baleseteutem vele. 

Szerintem nem a féltengely mert az gázadásra gyorsításra egyenes arányos kezd jobban rázni. Gondolom volt az autó futómű állításon a belső kormányösszekötő cseréje után?!
Viszont a probléma megvolt a tárcsa és betét csere előtt tehát nem te rontottad el a szerelést és nem is az alkatrészekkel van probléma. Égett szag? Gumi vagy fék szag? Meg lehet őket különböztetni! Amikor cserélted a fék alkatrészeket, a jobb és bal oldali betét kopása között nem volt különbség? 

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Maverick087 said:

Szerintem nem a féltengely mert az gázadásra gyorsításra egyenes arányos kezd jobban rázni. Gondolom volt az autó futómű állításon a belső kormányösszekötő cseréje után?!
Viszont a probléma megvolt a tárcsa és betét csere előtt tehát nem te rontottad el a szerelést és nem is az alkatrészekkel van probléma. Égett szag? Gumi vagy fék szag? Meg lehet őket különböztetni! Amikor cserélted a fék alkatrészeket, a jobb és bal oldali betét kopása között nem volt különbség? 

 Égett Fék szag.. Mindkét oldalt elég rosszul nézett ki a helyzet betétek fémig kopva tárcsának meg jókora válla volt mind két oldalt. Valoszinű hogy én cseréltem rajta először. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lassú tempónál, hirtelen jobbra kormányozásnál (elég egy kis fordítás is) koppanó hang hallható a jobb első futóműtől. Stabilizátorrúd vagy gömbcsukló? Esetleg valami más? 

Mindenképp viszem szerelőhöz majd, csak szeretném tudni mire számithatok... :/

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Probléma a következő: Eresztett a termosztát és tömítés csere helyett (utólag belegondolva lehet jobban jártam volna vele...) betettek egy új FEBI termosztátot. Ebből természetesen kétféle létezik Z14XE motorkódhoz, fene tudja melyik a jó bele. Amit azóta észrevettem, hogy lassabban melegszik be alapból a motor. Városon belül eléri a 90 fokot és egy Nyíregy-Debrecen távolságon 22-18 fokos külső hőmérsékleten is felkúszott szépen addig. Azóta viszont, ahogy hűlt az idő, a Debrecen-Hegyalja távot 17-12 fokos külső hőmérséklettel már csak 85 fokon tudta teljesíteni, sehogy se akarta elérni a 90-et, néha felkúszott kb. 88-ig, de annyi.

Van olyan jelentős ez a hiba, hogy visszavigyem kicseréltetni? Visszaolvastam a fórumon és több helyen is olvastam, hogy van akinek a kocsija pár éven belül a sokadik termoszt eszi meg, igaz, ott volt akinél a 80-ról se indult el.

A vízhőfokjeladó csatlakozóját esetleg megtisztogatnám, lehet akkor más értékeket írna ki, őt hol találom? Cromaxon ahogy néztem maga a jeladó se egy nagy tétel, amúgy is 14 éves a drágám, abból tudtok esetleg egy megbízhatót? Én egy Meylére gondoltam.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Vardar írta:

Sziasztok!

Probléma a következő: Eresztett a termosztát és tömítés csere helyett (utólag belegondolva lehet jobban jártam volna vele...) betettek egy új FEBI termosztátot. Ebből természetesen kétféle létezik Z14XE motorkódhoz, fene tudja melyik a jó bele. Amit azóta észrevettem, hogy lassabban melegszik be alapból a motor. Városon belül eléri a 90 fokot és egy Nyíregy-Debrecen távolságon 22-18 fokos külső hőmérsékleten is felkúszott szépen addig. Azóta viszont, ahogy hűlt az idő, a Debrecen-Hegyalja távot 17-12 fokos külső hőmérséklettel már csak 85 fokon tudta teljesíteni, sehogy se akarta elérni a 90-et, néha felkúszott kb. 88-ig, de annyi.

Van olyan jelentős ez a hiba, hogy visszavigyem kicseréltetni? Visszaolvastam a fórumon és több helyen is olvastam, hogy van akinek a kocsija pár éven belül a sokadik termoszt eszi meg, igaz, ott volt akinél a 80-ról se indult el.

A vízhőfokjeladó csatlakozóját esetleg megtisztogatnám, lehet akkor más értékeket írna ki, őt hol találom? Cromaxon ahogy néztem maga a jeladó se egy nagy tétel, amúgy is 14 éves a drágám, abból tudtok esetleg egy megbízhatót? Én egy Meylére gondoltam.

Az Opel termosztátok messze a legszarabbak! Ilyenkor, amikor már fűteni is kell, kezdenek előjönni a termosztáthibák.
Sokan a Whalerre esküsznek, nekem az sem jött be. Pár éve, szinte havonta dobáltam ki a Corsaból a különféle termosztátokat, mert egyik szarabb volt a másiknál.
Talán úgy tudod a legegyszerűbben tesztelni, ha mész az autóval fűtés nélkül, majd a fűtést rátekered és nagymértékben leesik a hőmérséklet, merthogy a menetszél túlhűti a rendszert. Tehát rossz, mert a termosztátnak kompenzálnia kellene..
De irányadó valóban, ha vizsgálod a hűtőre menő vastag vízcsövet.
Nem reklámként, de most "Kovácséktól" a Stahlter megy kb. már 3 éve hibátlanul.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 perce, egyhapsi írta:

Az Opel termosztátok messze a legszarabbak! Ilyenkor, amikor már fűteni is kell, kezdenek előjönni a termosztáthibák.
Sokan a Whalerre esküsznek, nekem az sem jött be. Pár éve, szinte havonta dobáltam ki a Corsaból a különféle termosztátokat, mert egyik szarabb volt a másiknál.
Talán úgy tudod a legegyszerűbben tesztelni, ha mész az autóval fűtés nélkül, majd a fűtést rátekered és nagymértékben leesik a hőmérséklet, merthogy a menetszél túlhűti a rendszert. Tehát rossz, mert a termosztátnak kompenzálnia kellene..
De irányadó valóban, ha vizsgálod a hűtőre menő vastag vízcsövet.
Nem reklámként, de most "Kovácséktól" a Stahlter megy kb. már 3 éve hibátlanul. 

Most szerdán-pénteken, mindennap mentem az autóval, de fűtést kb. a kék-piros határra tekertem, mert alapból elég meleget fújt. Tehát ha a fűtést hirtelen felveszem max hőfokra, és leesik 85 alá a hűtővíz, akkor vigyem cserélni?

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, egyhapsi írta:

Az Opel termosztátok messze a legszarabbak! Ilyenkor, amikor már fűteni is kell, kezdenek előjönni a termosztáthibák.
Sokan a Whalerre esküsznek, nekem az sem jött be. Pár éve, szinte havonta dobáltam ki a Corsaból a különféle termosztátokat, mert egyik szarabb volt a másiknál.
Talán úgy tudod a legegyszerűbben tesztelni, ha mész az autóval fűtés nélkül, majd a fűtést rátekered és nagymértékben leesik a hőmérséklet, merthogy a menetszél túlhűti a rendszert. Tehát rossz, mert a termosztátnak kompenzálnia kellene..
De irányadó valóban, ha vizsgálod a hűtőre menő vastag vízcsövet.
Nem reklámként, de most "Kovácséktól" a Stahlter megy kb. már 3 éve hibátlanul.

A termosztát az nem univerzális cucc? Vagy az eredetire gondolsz amit beleraktak a gyárba? 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

A termosztát az nem univerzális cucc? Vagy az eredetire gondolsz amit beleraktak a gyárba? 

Hogy érted Zotya, hogy univerzális ?
Én arra a termosztátra gondoltam, amivel anno vettem a Corsat. Ami benne volt.
De az még azt hiszem gyári volt. Egyébként úgy veszem észre, a termosztátok működési (nyitási, zárási) tartománya eltolódik az idő múlásával.
Általában lecsökken.
Szerintem az alúlhűtött használatból fakad az is amikor habosodik az olajbetöltő nyílás. Persze, meg a rövid utakból. De azért, mert lassan melegszik a motor.

Link to comment
Megosztás:

4 perce, AstryG írta:

Furcsa. Termosztát nálam is cserélve volt, az egész cakk-pakk. Csak a faluban megyek kb 10km-ert úgyhogy indulás előtt jár a motor 1 percet akkor ennyi táv alatt is 90-en van a víz. Wahler.

Neked éppen jó.
Úgy látom ki kell fogni.
Ezért írtam korábban, sokaknak tökéletesen bevált a Whaler. Astraba.
Nekem a kettő darab Corsaba való Whaler még megvan.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, egyhapsi írta:

Neked éppen jó.
Úgy látom ki kell fogni.
Ezért írtam korábban, sokaknak tökéletesen bevált a Whaler. Astraba.
Nekem a kettő darab Corsaba való Whaler még megvan.

Örülök is neki. Én cseréltem mert eltört a könyök az udvaron állva járó motornál aztán már nem tudott volna menni sehova. Bár nem egy nagy dolog a cseréje de attól még ezt is el lehet cseszni. Így viszont ebből is lett egy kis sikerélményem.

Link to comment
Megosztás:

Na megcsináltam, amit a kolléga javasolt, a nulláról feltekertem a fűtést és annyi történt, hogy 85-ről ilyen 82-83-ra esett vissza, tovább nem. Teendő? Jó ez így vagy tetessek bele újat? Egyébként emiatt nőhet jelentősen a fogyasztás? Mintha kicsit többet fogyasztana a termosztát csere óta, de lehet már csak behallucinálom.

Vízhőfokjeladót hol találom, ha kontaktsprayezni szeretném?

 

Link to comment
Megosztás:

18 órája, egyhapsi írta:

Hogy érted Zotya, hogy univerzális ?
Én arra a termosztátra gondoltam, amivel anno vettem a Corsat. Ami benne volt.
De az még azt hiszem gyári volt. Egyébként úgy veszem észre, a termosztátok működési (nyitási, zárási) tartománya eltolódik az idő múlásával.
Általában lecsökken.
Szerintem az alúlhűtött használatból fakad az is amikor habosodik az olajbetöltő nyílás. Persze, meg a rövid utakból. De azért, mert lassan melegszik a motor.

A termosztátok működése egyforma minden autónál ( tudtommal) egy viasszal töltött hengerben van egy tüske, amit rugóerő ellenében nyit a melegtől megolvadó és kitáguló viasz.  Most az hogy teljesen külön álló a termosztát, vagy alapból egy házba van beszerelve és csak egyben kapható szerintem mindegy a működése szempontjából. A viasz fogy az idő múlásával, hiszen a tüske mellett biztos jut ki valamennyi és a rugó is fárad. Az a baj hogy még ha pontos hőmérővel van ellenőrizve akkor sem tuti hogy az autóban jól működik, hiszen ott a vízáramlással szemben nyílik a tárcsa amit kiszerelve nem tudsz modellezni.

2964810-20181104-X5lOtP.jpg

 

10 órája, Vardar írta:

Na megcsináltam, amit a kolléga javasolt, a nulláról feltekertem a fűtést és annyi történt, hogy 85-ről ilyen 82-83-ra esett vissza, tovább nem. Teendő? Jó ez így vagy tetessek bele újat? Egyébként emiatt nőhet jelentősen a fogyasztás? Mintha kicsit többet fogyasztana a termosztát csere óta, de lehet már csak behallucinálom.

Vízhőfokjeladót hol találom, ha kontaktsprayezni szeretném?

 

Szerintem az hogy valamennyit csökken a hőfok fűtés ráadáskor az normális, hiszen most már a radiátoron keresztül is leadja a hőt. Valamiyen okból túlmelegedő motort szoktak úgy " menteni" hogy maxon nyomatják a fűtést, így nem csak a vízhűtőn van hőleadás hanem a radiátoron is. 

A termosztátot viszonylag könnyű ellenőrizni hideg motor indítva a vízhűtőt 10-15 perc után ( motortól, külső hőfoktól függ) hirtelen kell elöntenie a forróságnak. Persze ezzel csak azt lehet kiszűrni hogy nem ragadt-e meg nyitva azt hogy pontosan mikor nyit azt nem.  Ha már az elején elkezd langyulni akkor állandóan nyitva van. Ilyenkor a vészmegoldás ( skodások biztos tudnák:-))  a kartonpapír a hűtő egy része elé, amig haza ( szerelőhöz)nem érsz télen -10 fokban és nem akarsz megfagyni. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 11. 03. at 9:35, Vardar írta:

Sziasztok!

Probléma a következő: Eresztett a termosztát és tömítés csere helyett (utólag belegondolva lehet jobban jártam volna vele...) betettek egy új FEBI termosztátot. Ebből természetesen kétféle létezik Z14XE motorkódhoz, fene tudja melyik a jó bele. Amit azóta észrevettem, hogy lassabban melegszik be alapból a motor. Városon belül eléri a 90 fokot és egy Nyíregy-Debrecen távolságon 22-18 fokos külső hőmérsékleten is felkúszott szépen addig. Azóta viszont, ahogy hűlt az idő, a Debrecen-Hegyalja távot 17-12 fokos külső hőmérséklettel már csak 85 fokon tudta teljesíteni, sehogy se akarta elérni a 90-et, néha felkúszott kb. 88-ig, de annyi.

Van olyan jelentős ez a hiba, hogy visszavigyem kicseréltetni? Visszaolvastam a fórumon és több helyen is olvastam, hogy van akinek a kocsija pár éven belül a sokadik termoszt eszi meg, igaz, ott volt akinél a 80-ról se indult el.

A vízhőfokjeladó csatlakozóját esetleg megtisztogatnám, lehet akkor más értékeket írna ki, őt hol találom? Cromaxon ahogy néztem maga a jeladó se egy nagy tétel, amúgy is 14 éves a drágám, abból tudtok esetleg egy megbízhatót? Én egy Meylére gondoltam.

Én nem értem hol a probléma. Pár fok különbség annyira elenyésző hogy kár ezen idegesítened magad. A termosztát nyit? Nyit. Fűtés van az autóban? Van. Ennyi. Ha nagyon nehezen melegedne be, akkor azt úgy is észrevennéd. Egyébként, meg kellett bontanod a hűtés/fűtés rendszer egyensúlyát egy termosztát cserével, holott ebben a rendszerben más kényes tényezők is vannak. Itt van a hőfokjeladó. Ne fújkáld, csere gyárira, nem nagy tétel, a mérési tartománya az évek alatt ennek is eltolódhat. Hűtőfolyadék állapota, hűtőrendszer tisztasága. Ha régen volt érdemes a rendszert pár körön átöblíteni, aztán feltölteni. Egy rossz kondíciójú vagy koncentrátumú fagyállónak más a hőelvezetése. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mivel csere előtt 90 volt, utána 85, tehát a tökéletesből kb. jó, engedtessék meg ez nekem az aggódás. :)

Fagyálló az lett benne cserélve, jó tömény, mehetek vele Szibériába is. A jeladót viszont csak akkor tudom cserélni, ha leeresztem az egészet, aztán visszatöltöm.... hát ehhez most nem sok kedvem van, majd valamikor megvalósítom. Közben mértem fogyasztást is, elég jó lett, szóval megnyugodtam, köszönöm mindenkinek az építő jellegű hozzászólásokat! :)

Link to comment
Megosztás:

13 perce, Vardar írta:

Mivel csere előtt 90 volt, utána 85, tehát a tökéletesből kb. jó, engedtessék meg ez nekem az aggódás. :)

Fagyálló az lett benne cserélve, jó tömény, mehetek vele Szibériába is. A jeladót viszont csak akkor tudom cserélni, ha leeresztem az egészet, aztán visszatöltöm.... hát ehhez most nem sok kedvem van, majd valamikor megvalósítom. Közben mértem fogyasztást is, elég jó lett, szóval megnyugodtam, köszönöm mindenkinek az építő jellegű hozzászólásokat! :)

Csak kíváncsiságból, mennyire tömény? A febi, lila színű G12+-os fagyállót 1:1 arányban kell keverni, így bírja -38 fokig. A jeladót pedig tudod cserélni a teljes rendszer leengedése nélkül, valamennyi nyilván kifolyik de nem vészes.... 

Link to comment
Megosztás:

Just now, Maverick087 írta:

Csak kíváncsiságból, mennyire tömény? A febi, lila színű G12+-os fagyállót 1:1 arányban kell keverni, így bírja -38 fokig. A jeladót pedig tudod cserélni a teljes rendszer leengedése nélkül, valamennyi nyilván kifolyik de nem vészes.... 

Mannol piros, -50-ig mérték be a szervizben, ott is keverték be, hát szerintem 8:2 vagy 9:1 ahogy láttam. Jeladó nálam a termosztát alatt van, ami felette van folyadék mennyiség, az egyből megtalálja az utat kifelé :/

Link to comment
Megosztás:

7 perce, Vardar írta:

Mannol piros, -50-ig mérték be a szervizben, ott is keverték be, hát szerintem 8:2 vagy 9:1 ahogy láttam. Jeladó nálam a termosztát alatt van, ami felette van folyadék mennyiség, az egyből megtalálja az utat kifelé :/

Tudom hol van :)  Nem sokban térnek el a motorjaink és én is cseréltem, ezért ajánlottam. A -50 az úgy elég combos, nem akartak sokat számolgatni a szerelők :-)

Link to comment
Megosztás:

19 órája, zotya975 írta:

"a vészmegoldás ( skodások biztos tudnák:-))  a kartonpapír a hűtő egy része elé, amig haza ( szerelőhöz) nem érsz télen -10 fokban és nem akarsz megfagyni. "

Van olyan!
De van még olyan is, hogy egy-egy hidegebb tél esetében javítanak vele a Skoda fűtésén, mert bizony a régebbiek nem kimondottan az utastéri fűtésükről voltak híresek, hanem inkább attól, ahogy lazán  "kifőzték" a motorból a fagyállót. És gyakori eset volt akkor, ha meghibásodott a ventilátor hőkapcsoló gombája. Ezért szereltem én bele az áramkörbe egy aprócska relét.

Mindezt sokan a kormány közelébe elhelyezetten egy külön kézikapcsolóval oldották meg ...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2 hete elkezdett fura mély fémes/rugós nyekergő hangot adni jobb elöl a futómű, de csak bizonyos helyzetekben:

a kormány el van tekerve nagy mértékben balra (kevés kormányzással és általános kanyarokban NEM nyikorog), eközben az autó halad, valamikor elég ha csak alapjárattal gurulva 5km/h sebességgel, egyenetlen felületű úton a rugózással megeggyezően is be nyikorog. De hangsúlyozom, csak nagymértékben balra eltekert kormánnyal éles, nagymértékű (pl körforgalom vagy visszafordulás) kanyarodás közben.

A kérdésem hogy van valakinek ötlete mi csinálhatja ezt?

Ötleteim amiket próbálok kizárni:

- kerék csapágy (nem hiszem mert inkább lassú de éles kanyarodáskor jön elő, soha máskor, nagy sebességnél bárhogy cikázok vagy kanyarodok nagy ívű kanyarban hogy terheljem, meg sem szólal)
- toronycsapágy (nem hiszem mert álló helyzetben kormány tekergetésre nem ad hangot, és pl körforgalomban kormány megmozdítása nélkül kanyar íven haladva is folyamatos a mély nyikorgás)
 

Van valakinek ötlete mi lehet ez? Hátha valaki tapasztalta már ezt...

Link to comment
Megosztás:

A G Astrámban, csak szakaszosan megy fel-le a baloldali első ablak, valamelyikőtök járt már így?  A villamossági szerelő azt mondta, vegyek bele egy komplett szerkezetet . A motor, és a szerkezet is jó, csak van benne valami vezérlő kis panel az romlott el, de azt külön nem lehet cserélni.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Steve01 írta:

A G Astrámban, csak szakaszosan megy fel-le a baloldali első ablak, valamelyikőtök járt már így?  A villamossági szerelő azt mondta, vegyek bele egy komplett szerkezetet . A motor, és a szerkezet is jó, csak van benne valami vezérlő kis panel az romlott el, de azt külön nem lehet cserélni.

Vagy csak újra kell tanítani!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.