gezoli Elküldve Október26, 2018 Megoszt Elküldve Október26, 2018 55 perce, zotya975 írta: Nem úgy van hogy a középső gombot középállásban ki kell húzni és lentről be kell bökni valamivel a gomb tengelyéhez? Nem vagyok biztos benne.... Attól függ, hogy Behr vagy Delphi fűtésrendszer. Bár az évjáratból kiindulva nagy a valószínűsége, hogy Behr. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
maxximeggy Elküldve Október26, 2018 Megoszt Elküldve Október26, 2018 (edited) 1 órával ezelőtt, gezoli írta: Attól függ, hogy Behr vagy Delphi fűtésrendszer. Bár az évjáratból kiindulva nagy a valószínűsége, hogy Behr. https://www.opelforum.hu/topic/1887-behr-vagy-delphi-rendszerű-fűtésszellőzés-van-e-az-autónkban/ Ez alapján megnéztem és nekem Delphi fűtésrendszerem van (csavarozva van). Módosítva Október26, 2018 : maxximeggy Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Október26, 2018 Megoszt Elküldve Október26, 2018 3 perce, maxximeggy írta: https://www.opelforum.hu/topic/1887-behr-vagy-delphi-rendszerű-fűtésszellőzés-van-e-az-autónkban/ Ez alapján megnéztem és nekem Delphi fűtésrendszerem van (csavarozva van). Akkor viszont az izzók hátulról cserélhetők! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október26, 2018 Megoszt Elküldve Október26, 2018 Így van, ha Delphi a fűtésed, akkor ki kell szerelni a középkonzolt, abból ki a fűtés kezelőpaneljét (a gombjait ne erőltesd, mert csak eltöröd), azt szét kell szedni, és hátulról cserélendő benne a 2db izzó. A kétféle fűtés kezelőpanel nem csereszabatos, teljesen másképp néznek ki. Íme a Behr panel szemből illetve hátulról: ...ez pedig a Delphi-féle megoldás: Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 1 Elküldve Október26, 2018 Megoszt Elküldve Október26, 2018 1 óra, tgabika76 írta: Így van, ha Delphi a fűtésed, akkor ki kell szerelni a középkonzolt, abból ki a fűtés kezelőpaneljét (a gombjait ne erőltesd, mert csak eltöröd), azt szét kell szedni, és hátulról cserélendő benne a 2db izzó. A kétféle fűtés kezelőpanel nem csereszabatos, teljesen másképp néznek ki. Íme a Behr panel szemből illetve hátulról: ...ez pedig a Delphi-féle megoldás: Nem kell szétszedni csak egy cél szerszám kell,rádió ki alsó tároló ki és már cserélhető az izzó annyi ,hogy a tekerő gombot elkel forgatni a meg fellő pozícióba. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Október26, 2018 Megoszt Elküldve Október26, 2018 On 2018. 10. 24. at 18:15, rumoskola írta: Sziasztok. Két napja elment a bal első távolságim (2000 C corsa), kiakartam cserélni az izzót, de random jó lett, viszont elment a bal első indexem. Probáltam kicserélni, több kevesebb sikerrel, elment megint a bal távolságim, szóval se index, se távolsági. Valaki Újpest és környékén nem tudná megnézni nekem? Köszönöm. A kábelcsatlakozód félig le van csúszva, vagy kontaktos. Semmi extra. mozgasd meg, fújd be kontakt spray-el, stb. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Október28, 2018 Megoszt Elküldve Október28, 2018 Sziasztok, 2 hónapja ütemes kopogás jön a hátsó futómű irányából. A lengéscsillapítók 1 évesek, a hídszilentek kb. fél évesek, kipufogót tartó gumik is cserélve voltak. A videón látszik, hogy a hátsó rugótányérom eléggé ki van. Mindkét oldalon lévő alsót és felsőt is akarom cserélni. Kérdésem: A 22-es és 25-ös alkatrészeket is kell cserélni velük együtt? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 1 Elküldve Október28, 2018 Megoszt Elküldve Október28, 2018 4 órája, Maverick087 írta: Sziasztok, 2 hónapja ütemes kopogás jön a hátsó futómű irányából. A lengéscsillapítók 1 évesek, a hídszilentek kb. fél évesek, kipufogót tartó gumik is cserélve voltak. A videón látszik, hogy a hátsó rugótányérom eléggé ki van. Mindkét oldalon lévő alsót és felsőt is akarom cserélni. Kérdésem: A 22-es és 25-ös alkatrészeket is kell cserélni velük együtt? Köszi https://cromax.hu/futomu_kormanymu/hatso_futomu_alkatreszek/hatso_rugo_alkatreszei/felso_utkozo_gumi_hatso_rugohoz_opel_astra_g_astra_h_37021 https://cromax.hu/futomu_kormanymu/hatso_futomu_alkatreszek/hatso_rugo_alkatreszei/also_gumigyuru_hatso_rugo_opel_astra_g_astra_h_37106 ÉN ezeket cseréltem GM gyári alkatrész a többire nem volt szükség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Október29, 2018 Megoszt Elküldve Október29, 2018 Köszi! Az alsó és felső ütközők (25;22)felületét kell/érdemes valamivel lekezelni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jakshee Elküldve Október29, 2018 Megoszt Elküldve Október29, 2018 Sziasztok, 2004-es Z16XE motorkódú autóm 1 hónapja lett kész egy jó kis vezérműszíj szakadás után. 6 szelep ment tönkre, és a hengerfej teljes felújításon keresztül esett át. Viszont azóta mintha picit jobban fogyasztaná az olajat(1000km/0.7 liter) és picit csattogó hang is jön belőle(nagyon halkan melegen is). Ezen felül még az olaj sapka nehezebben jön le, mintha szorulna(erről nem találtam semmit a fórumon). Összeszereléskor megkapta az éves szervizt (olaj, ami Eneos 5W40, olajszűrő stb.). Az autó fogyasztása és ereje teljesen jó. Van valami konkrét tippetek, vagy vigyem vissza? Előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Október29, 2018 Megoszt Elküldve Október29, 2018 16 perce, Jakshee írta: Sziasztok, 2004-es Z16XE motorkódú autóm 1 hónapja lett kész egy jó kis vezérműszíj szakadás után. 6 szelep ment tönkre, és a hengerfej teljes felújításon keresztül esett át. Viszont azóta mintha picit jobban fogyasztaná az olajat(1000km/0.7 liter) és picit csattogó hang is jön belőle(nagyon halkan melegen is). Ezen felül még az olaj sapka nehezebben jön le, mintha szorulna(erről nem találtam semmit a fórumon). Összeszereléskor megkapta az éves szervizt (olaj, ami Eneos 5W40, olajszűrő stb.). Az autó fogyasztása és ereje teljesen jó. Van valami konkrét tippetek, vagy vigyem vissza? Előre is köszönöm. Előtte milyen olajjal használtad? Mennyi volt az olajfogyasztása az autónak? A hengerfej felújítás nem fogja befolyásolni az olajfogyasztásodat mivel annak csökkentéséhez a hengereket kéne megfúrni, a dugattyú gyűrűket pedig cserélni. Ennél a típusnál nincsenek véletlenül a szívósorba terelőlemezek amik meg tudnak lazulni és csörögni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jakshee Elküldve Október29, 2018 Megoszt Elküldve Október29, 2018 Előtte is 5W40-es olaj volt benne. Sokkal kevesebb volt a fogyása, szinte alig kellett töltögetnem 0.2 litert minden 1000km után. Ez a vicc benne, hogy kb 35 ezer kmel ez előtt teljesen fel újítva a motor, hajtókarcsapágyak, gyűrűk, síkolás, nyomáspróba stb. A bal alsó lemezről olvastam ami kilazulhat, megnézetem hátha. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Október29, 2018 Megoszt Elküldve Október29, 2018 48 perce, Maverick087 írta: Előtte milyen olajjal használtad? Mennyi volt az olajfogyasztása az autónak? A hengerfej felújítás nem fogja befolyásolni az olajfogyasztásodat mivel annak csökkentéséhez a hengereket kéne megfúrni, a dugattyú gyűrűket pedig cserélni. Ennél a típusnál nincsenek véletlenül a szívósorba terelőlemezek amik meg tudnak lazulni és csörögni? Na és a szelepszár szimmeringek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Október29, 2018 Megoszt Elküldve Október29, 2018 1 perc, gezoli írta: Na és a szelepszár szimmeringek? Abszolut igaz, kifelejtettem! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
BAlazs_26 Elküldve Október29, 2018 Megoszt Elküldve Október29, 2018 Sziasztok lenne egy Sürgős kérdésem. Kb. 1 hónapja cseréltem az első fékbetéteket tárcsákkal együtt mind a két oldalt. Mostanában azt vettem észre hogy nagyobb hirtelen fékezés után beremeg a kormány nagyobb sebességeségnél de ha félreállok és keményre nyomom a fékpedált akkor megszűnik. Szerintetek mi lehet a gond. Cserélten vezetőcsapszeget meg a gumiporvédőt is mindkét oldalt. Esetleg lehet rossz fékdugattyu vagy tárcsa. ZIMMMERMAN a betét is meg a tárcsák is.Köszönöm előre is a segitséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
agyszivacs Elküldve Október29, 2018 Megoszt Elküldve Október29, 2018 (edited) Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. Vásárolnék egy G-astra 1,7 cdti-s motor folytószelep házán levő csatlakozó ellendarabját, kicsi kábellel együtt. Mutatom mire gondolok. 3 bontót kérdeztem, azt mondták mindenhol egységesen, hogy ki szokták dobni bontáskor a kábelkötegeket a rajta levő csatikkal együtt. Van valakinek esetleg bontásból származó ilyen csatlakozója? Köszönettel, István Közben rá kellett jönnöm, hogy nem tudok csatolni képet a gépemről, csak url-t meg meglévő mellékletet, ami nem aktív. Miért is? Küzdök... Módosítva Október29, 2018 : agyszivacs Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október29, 2018 Megoszt Elküldve Október29, 2018 33 perce, agyszivacs írta: Sziasztok! Segítségre lenne szükségem. Vásárolnék egy G-astra 1,7 cdti-s motor folytószelep házán levő csatlakozó ellendarabját, kicsi kábellel együtt. Mutatom mire gondolok. 3 bontót kérdeztem, azt mondták mindenhol egységesen, hogy ki szokták dobni bontáskor a kábelkötegeket a rajta levő csatikkal együtt. Van valakinek esetleg bontásból származó ilyen csatlakozója? Köszönettel, István Közben rá kellett jönnöm, hogy nem tudok csatolni képet a gépemről, csak url-t meg meglévő mellékletet, ami nem aktív. Miért is? Küzdök... Én úgy szoktam, hogy feltöltöm egy képfeltöltő oldalra, (http://pics.coldline.hu/?noflash)és a kép linkjét bemásolom a hsz-ablak jobb alsó "Médiafájl beszúrása ( Kép, csatolmány)"-ra kattintva , a megnyíló "kép beszúrása URL-ről" ablakba. A képeket Paint-ban kicsinyítem hogy ne töltsék be az egész oldalt. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzozz Elküldve Október30, 2018 Megoszt Elküldve Október30, 2018 On 2018. 10. 29. at 12:39, BAlazs_26 írta: Sziasztok lenne egy Sürgős kérdésem. Kb. 1 hónapja cseréltem az első fékbetéteket tárcsákkal együtt mind a két oldalt. Mostanában azt vettem észre hogy nagyobb hirtelen fékezés után beremeg a kormány nagyobb sebességeségnél de ha félreállok és keményre nyomom a fékpedált akkor megszűnik. Szerintetek mi lehet a gond. Cserélten vezetőcsapszeget meg a gumiporvédőt is mindkét oldalt. Esetleg lehet rossz fékdugattyu vagy tárcsa. ZIMMMERMAN a betét is meg a tárcsák is.Köszönöm előre is a segitséget. Csak egy tipp, de hirtelen nem jut eszembe jobb: minden kerékcsavar (és egyéb csavar) meg lett húzva rendesen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
BAlazs_26 Elküldve Október31, 2018 Megoszt Elküldve Október31, 2018 (edited) Igen nyomatékkulcsal mindkét oldalt bár azt vettem észre hogy a bala oldalira mindig többet tudok húzni mintha laza lenne. Lehet hogy a csavar a rossz ? Tárcsa csavar cserélve enyhe menetrögzitővel bekentem. Módosítva Október31, 2018 : BAlazs_26 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Október31, 2018 Megoszt Elküldve Október31, 2018 (edited) On 2018. 10. 29. at 12:39, BAlazs_26 írta: Sziasztok lenne egy Sürgős kérdésem. Kb. 1 hónapja cseréltem az első fékbetéteket tárcsákkal együtt mind a két oldalt. Mostanában azt vettem észre hogy nagyobb hirtelen fékezés után beremeg a kormány nagyobb sebességeségnél de ha félreállok és keményre nyomom a fékpedált akkor megszűnik. Szerintetek mi lehet a gond. Cserélten vezetőcsapszeget meg a gumiporvédőt is mindkét oldalt. Esetleg lehet rossz fékdugattyu vagy tárcsa. ZIMMMERMAN a betét is meg a tárcsák is.Köszönöm előre is a segitséget. Próbáltam agyalni a problémán mert a fékekkel foglalkoztam a legtöbbet az autómon, csere, nyereg felújítás, kézifékkötél szorulás.... Tehát az előző szettel amit lcseréltél semmi probléma nem volt, most meg hirtelen fékezésnél beremeg a kormány. Ezt úgy kell érteni, hogy balra-jobbra gyorsan ide-oda mozog vagy maga a kormányoszlop remeg/rezeg, esetleg húz valamelyik irányba az autó? Soha nem volt olyan hogy valamelyik féked, elöl szorult volna? Ugye akkor jelentős hő képződik, forró a felni, dísztárcsa érzed a féknek a szagát... Gondolom a kerékagynak a felfekvő felülete tiszta, rozsdamentes... Ha nem a fék, akár lehetne valamelyik szilent is, pl. a lengőkari valamelyik..... Módosítva Október31, 2018 : Maverick087 Link to comment Megosztás: More sharing options...
arpad.97 Elküldve Október31, 2018 Megoszt Elküldve Október31, 2018 Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy az Opel Astra G 1.4 (2003) autómban ha tekerem a kormányt ilyen finomabb ropogós hangot ad, nem nehezedik el meg semmi . Mi lehet a probléma? Köszi előre is ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Október31, 2018 Megoszt Elküldve Október31, 2018 5 perce, arpad.97 írta: Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy az Opel Astra G 1.4 (2003) autómban ha tekerem a kormányt ilyen finomabb ropogós hangot ad, nem nehezedik el meg semmi . Mi lehet a probléma? Köszi előre is ! Szia! Sok minden lehet. Kormánymű, féltengely de talán a legjellemzőbb hiba a stabilizátor rúd. Nálam az utóbbi alkatrész mióta a gyárit cserélni kellet jó ha kibírnak 1,5-2 évet: https://cromax.hu/futomu_kormanymu/elso_futomu_alkatreszek/elso_stabilizator_rud_gombfej/elso_stabilizator_rud_gombfej_opel_astra_g_h_zafira_a_b_32299 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október31, 2018 Megoszt Elküldve Október31, 2018 8 perce, arpad.97 írta: Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy az Opel Astra G 1.4 (2003) autómban ha tekerem a kormányt ilyen finomabb ropogós hangot ad, nem nehezedik el meg semmi . Mi lehet a probléma? Köszi előre is ! Ha álló helyzetben is, akkor első körben toronycsapágy gyanús. Link to comment Megosztás: More sharing options...
arpad.97 Elküldve Október31, 2018 Megoszt Elküldve Október31, 2018 Köszönöm a válaszokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
BAlazs_26 Elküldve Október31, 2018 Megoszt Elküldve Október31, 2018 3 hours ago, Maverick087 said: Próbáltam agyalni a problémán mert a fékekkel foglalkoztam a legtöbbet az autómon, csere, nyereg felújítás, kézifékkötél szorulás.... Tehát az előző szettel amit lcseréltél semmi probléma nem volt, most meg hirtelen fékezésnél beremeg a kormány. Ezt úgy kell érteni, hogy balra-jobbra gyorsan ide-oda mozog vagy maga a kormányoszlop remeg/rezeg, esetleg húz valamelyik irányba az autó? Soha nem volt olyan hogy valamelyik féked, elöl szorult volna? Ugye akkor jelentős hő képződik, forró a felni, dísztárcsa érzed a féknek a szagát... Gondolom a kerékagynak a felfekvő felülete tiszta, rozsdamentes... Ha nem a fék, akár lehetne valamelyik szilent is, pl. a lengőkari valamelyik..... Hát eddig a fékezés közben volt remegés, égett szag,. De mostnár inkább erőteljesebb fékezés utan van remegés olyan mintha szálszakadt lenne a gumi-ami nem az mert most cseréltem ujra a jobb oldalt többit pedig gumis nézte át. Nemrég volt szerelőnél es ki kellet cserélnie a jobb oldali axial rudat mert kifli alakba elhajlott.lehet akkor valamelyik lengőkar esetleg féltengely lenne? Miota nálam van az auto nem baleseteutem vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts