Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Jó hogy vagytok, mert közben motort rakok össze ( na jó csak hengerfejet) aztán néha feljövök infóért  (nem is értem miért nem viszem le a pincébe a laptopot) aztán mindíg megnézem mi az állás. Szerintem most döntetlen. Azért az pozitívum hogy kultúrált keretek között folyik a vita ez szép dolog mindkét részről, jó lenne ha így is maradna.

2951996-20181022-pF5BEu.jpg

Kafa! Én annak is örültem, hogy sikerült leszedni a sérült pöckös benzin szűrőt :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Két napja elment a bal első távolságim (2000 C corsa), kiakartam cserélni az izzót, de random jó lett, viszont elment a bal első indexem. Probáltam kicserélni, több kevesebb sikerrel, elment megint a bal távolságim, szóval se index, se távolsági. :)

Valaki Újpest és környékén nem tudná megnézni nekem? Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

2 perce, rumoskola írta:

Sziasztok.

Két napja elment a bal első távolságim (2000 C corsa), kiakartam cserélni az izzót, de random jó lett, viszont elment a bal első indexem. Probáltam kicserélni, több kevesebb sikerrel, elment megint a bal távolságim, szóval se index, se távolsági. :)

Valaki Újpest és környékén nem tudná megnézni nekem? Köszönöm.

Szia, 

Ez itt ugyan nem a Corsa csoport de elhajtani nem fog senki - gondolom én :-) Van valami különleges oka hogy nem tudod kicserélni? Sérült a foglalat vagy a rögzítés vagy nem fér oda a kezed? A "több kevesebb sikerrel az mit jelent"? Világít de nincs a helyén? Egy kis segítség....

 

Link to comment
Megosztás:

9 perce, Maverick087 írta:

Szia, 

Ez itt ugyan nem a Corsa csoport de elhajtani nem fog senki - gondolom én :-) Van valami különleges oka hogy nem tudod kicserélni? Sérült a foglalat vagy a rögzítés vagy nem fér oda a kezed? A "több kevesebb sikerrel az mit jelent"? Világít de nincs a helyén? Egy kis segítség....

 

Szia!

Hupsz, benéztem. :$

Ez a videó alapján próbáltam. Úgy értettem, hogy nem sikerült, hogy nem működik. Minden jónak tűnik, de mégsem megy a bal első index (most már ez a fő probléma).

Link to comment
Megosztás:

25 perce, rumoskola írta:

Szia!

Hupsz, benéztem. :$

Ez a videó alapján próbáltam. Úgy értettem, hogy nem sikerült, hogy nem működik. Minden jónak tűnik, de mégsem megy a bal első index (most már ez a fő probléma).

Annyi újdonság lett, hogy most kivettem a jobb oldali index izzót, a foglalatával együtt, és kicseréltem a ballal. A jobb oldali ugyan úgy villog, míg a bal nem. Szóval biztos, hogy nem az izzóval lesz probléma. :(

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, rumoskola írta:

Annyi újdonság lett, hogy most kivettem a jobb oldali index izzót, a foglalatával együtt, és kicseréltem a ballal. A jobb oldali ugyan úgy villog, míg a bal nem. Szóval biztos, hogy nem az izzóval lesz probléma. :(

Biztosítékokat nézted, ott minden oké? Nem külön biztosítékkal van ellátva a jobb és a bal oldal? Ha ott minden ok akkor ki kéne mérni a kábeleket elmegy e egyáltalán a delej az első lámpáig, lehet hogy a bal első lámpa testelési pontja adta meg magát esetleg? Aztán így haladni szépen sorban visszafelé, kábelek, csatlakozók, relék, kapcsolók. Ha nem érzed magadban az erőt hogy végigmérd a delej útját az égőtől egész a kormánykapcsolóig, akkor inkább bízd szakemberre szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Políroztatni szeretném az első lámpákat így informálódtam, a polírozás 12 ezer Ft, viszont utána ugyanúgy kikezdi majd az UV, ezért fóliáztatni szükséges - szintén 12 ezer Ft. A kérdés az, hogy ha veszek új Hella lámpabúrát, akkor az mennyi ideig szolgál ki? 2 év után az is mattul?

Link to comment
Megosztás:

Ha van benned egy kis ambíció akkor otthon is meg lehet csinálni a polírozást. 600,1000,2000-es csiszolópapír, polírpaszta ( én Angliából rendeltem "mothers aluminum polish" névre hallgatót). Fúrógép, toldat, polírkorong. Hibátlan lett, azóta folyamatosan villognak rám, pedig nem növelt erejű az izzóm és a magassága is jól van beállítva. Lakkozni nem lakkoztam, de gondolom vissza fog mattulni, bár az egész műveletet tavasszal csináltam szóval jól bírja. A hella a gyári beszállító és sztem 2 évnél tovább fogja bírni jóval, egészen addig míg egy kő, fel nem veri a lakkot, onnan az időjárás kikezdi a lámpatestet. 25000Ft körül van a hella darabja azt hiszem.....

Link to comment
Megosztás:

25 perce, gedikart írta:

Üdv. Políroztatni szeretném az első lámpákat így informálódtam, a polírozás 12 ezer Ft, viszont utána ugyanúgy kikezdi majd az UV, ezért fóliáztatni szükséges - szintén 12 ezer Ft. A kérdés az, hogy ha veszek új Hella lámpabúrát, akkor az mennyi ideig szolgál ki? 2 év után az is mattul?

A 12k polír még so-so, bár nyilván nem kevés, a 12k fóliára meg egyenesen gyilkos. Ha jól számoltam 0 tapasztalattal 1300 forintos anyagárban sikerült megoldani ezen részét, ami azért kicsit más tétel.
Olyan 6 évet bírt a gyári újkorától mielőtt mattulgatott volna. Nem is a mattulás a gond, hanem a sok erősebb páncélos bogár és társaik. Na ők szabdalják szét a plexit idővel.

Link to comment
Megosztás:

22 perce, Maverick087 írta:

Ha van benned egy kis ambíció akkor otthon is meg lehet csinálni a polírozást. 600,1000,2000-es csiszolópapír, polírpaszta ( én Angliából rendeltem "mothers aluminum polish" névre hallgatót). Fúrógép, toldat, polírkorong. Hibátlan lett, azóta folyamatosan villognak rám, pedig nem növelt erejű az izzóm és a magassága is jól van beállítva. Lakkozni nem lakkoztam, de gondolom vissza fog mattulni, bár az egész műveletet tavasszal csináltam szóval jól bírja. A hella a gyári beszállító és sztem 2 évnél tovább fogja bírni jóval, egészen addig míg egy kő, fel nem veri a lakkot, onnan az időjárás kikezdi a lámpatestet. 25000Ft körül van a hella darabja azt hiszem.....

30 ezerért tudok szettet.

Link to comment
Megosztás:

8 perce, Kukacka írta:

A 12k polír még so-so, bár nyilván nem kevés, a 12k fóliára meg egyenesen gyilkos. Ha jól számoltam 0 tapasztalattal 1300 forintos anyagárban sikerült megoldani ezen részét, ami azért kicsit más tétel.
Olyan 6 évet bírt a gyári újkorától mielőtt mattulgatott volna. Nem is a mattulás a gond, hanem a sok erősebb páncélos bogár és társaik. Na ők szabdalják szét a plexit idővel.

Igen, drága. Ellenben a sima polírozást nem vállalnám be. Nulla védelemmel max 2 évet ha bír.

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, gedikart said:

Üdv. Políroztatni szeretném az első lámpákat így informálódtam, a polírozás 12 ezer Ft, viszont utána ugyanúgy kikezdi majd az UV, ezért fóliáztatni szükséges - szintén 12 ezer Ft.

Lehet direkt fényszóró szánt lakkokat kapni, amikkel legalább olyan jól meg tudod akadályozni a visszasárgulást. Pl. Meguiar's G17804. eBayről tudod talán legegyszerűbben beszerezni. A termék maga 2-4 ezer forint körül van, amire ugye még rájön a szállítás. De azzal együtt is bőven 5-6 ezer környékén be tudod szerezni, akkor is, ha csak ezt veszed meg. Évente érdemes újraapplikálni, de egy doboz (spray) minimum 5-6 alkalomra elég. És a fólia sem tart örökké, sőt, egy-két év után általában azt is érdemes lecserélni.

A lakkos megoldás előnye, hogy bizonyos szintig a már bemattult fényszórót is visszahozza. A sárgulást nem tünteti el, de a az apró karcolások kitöltésével - amik a fehér színű mattulást, átlátszatlanná válást okozzák - "tisztábbá" (átlátszóbbá) teszi a műanyag felületet magát is. Nyilván azért nem érdemes a teljesen kezeletlen fényszóróra ráfújni, de akkor jól jöhet ez a dolog, ha kézzel polírozod fel a felületet, ami azért ritkán sikerül teljesen tökéletesre, egyenletesre és tisztára. Illetve ahhoz nagyon sokat kellene dolgozni rajta kézzel, akár fél-egy óránál is többet, amit nem bír nagyon az ember.

Az említett kézi polírozással a gépi polírozás költségét is meg lehet spórolni, bár azért ehhez is kell egy párezer forintos kit políranyaggal, és persze kitartás meg némi elszántság, mert kézzel fényszórónként akár fél-egy óráig is eltarthat az, ami géppel maximum egy-két perc kérdése. Persze ez attól is függ, hogy mennyire rossz állapotban van a fényszóró, mert ha katasztrofálisban, akkor kézzel neki sem érdemes ugrani, mert sosem ér az ember a végére.

A fóliázás egyébként szintén megkísérelhető saját hatáskörben, az sem nagy ördöngösség. eBay-ről, AliExpress-ről egy-két ezer forintért lehet fényszórónyi méretű öntapadó fóliát rendelni, a felvitelhez pedig csak egy párszáz forintos, mikroszállal vagy szivaccsal bevont applikátor kell. Meg persze megnézni pár videót a mikéntről a YT-on.

Módosítva : Aster
  • Zavaros 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, gedikart írta:

Igen, drága. Ellenben a sima polírozást nem vállalnám be. Nulla védelemmel max 2 évet ha bír.

Ködlámpák voltak nagyon ramatyul. Azok kaptak sok csiszatolást, 3 réteg 2K lakkot és végül némi fóliát. Atombiztos, olyan fényük van, mint egy fotonágyú és elég nehezen tudnak tönkremenni ezentúl.

Fényszórón elég volt a fólia, pár évente ha szétverték a bogarak csere és csókolom.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, gedikart írta:

Üdv. Políroztatni szeretném az első lámpákat így informálódtam, a polírozás 12 ezer Ft, viszont utána ugyanúgy kikezdi majd az UV, ezért fóliáztatni szükséges - szintén 12 ezer Ft. A kérdés az, hogy ha veszek új Hella lámpabúrát, akkor az mennyi ideig szolgál ki? 2 év után az is mattul?

Amikor az állítólagosan "eredeti" Opel fényszóró a Cromaxnál pl. CSAK 41059 HUF (azt hiszem, az Hella), az utángyártott Taiwani és más európai vagy távolkeleti importok meg 12441 - 12506 HUF   -   hát szerintem nagyon érdemes lenne elgondolkozni végre ezen a kissé túlontúl drága políroztatáson/fóliáztatáson - azért a majdnem 25 ezerért!

Link to comment
Megosztás:

Az ár kérdése mindig viszonylagos ("csak 25e Ft a két új fényszóróra van akinek sok), de ugyanennyiért políroztatni valóban kissé drága sztem is. Jobb autósboltokban lehet kapni lámpafelújító szettet 6000Ft környékén, ami valamilyen anyaggal átitatott törlőkendőt tartalmaz, valamint egy kis dobozban fújható lakkot. Nem kell polírozni, csak párszor áttörölni ezzel a kendővel, majd lefújni lakkal. Bár én még nem használtam, láttam az eredményét ismerősnél (meggyőzőnek tűnik), viszont a tartósságáról nincs infóm (csak nemrég csinálta). 6000Ft talán nem olyan nagy összeg amit ne érné meg kockáztatni akkor sem, ha esetleg nem sikerül.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Kukacka írta:

Na ők szabdalják szét a plexit idővel.

Tényleg nem cikizni akarlak, de a gépkocsi lámpatestek és fényszórók már elég régóta nem ám sima plexiből vannak!  Valami polikarbonát az alapanyaguk, a plexi meg csupán mezei poli-metil-metakrilát (a metakrilsav metil-észterének polimerizált változata). Valójában egyáltalán nem annyira kemény (és könnyedén formázható), mint a poli-metil-karbonátok.

Link to comment
Megosztás:

12 perce, L.Fazakas írta:

Tényleg nem cikizni akarlak, de a gépkocsi lámpatestek és fényszórók már elég régóta nem ám sima plexiből vannak!  Valami polikarbonát az alapanyaguk, a plexi meg csupán mezei poli-metil-metakrilát (a metakrilsav metil-észterének polimerizált változata). Valójában egyáltalán nem annyira kemény (és könnyedén formázható), mint a poli-metil-karbonátok.

Köszönöm, Mister Nem Hajtókar Hanem Hajtórúd. A mezei ember tudja mi a plexi, tudja miről van szó, minden másról nem. Elment fél évem csak a hőre lágyuló műanyagokra, ha túráztatni akarom magamat, inkább szigorlatozok egyet a gépészeknél év végén, de nem itt :) 
Hogy mi mennyire kemény az megint egy érdekes mérés lehet. De esetükben annak se lenne értelme. Önmagában ezek a lámpatestek baromira sérülékenyek, lakk-fólia-egyéb csoda erősen ajánlott. Ma is, tegnap is, 10 éve is.

Link to comment
Megosztás:

5 perce, Kukacka írta:

Köszönöm, Mister Nem Hajtókar Hanem Hajtórúd. A mezei ember tudja mi a plexi, tudja miről van szó, minden másról nem. Elment fél évem csak a hőre lágyuló műanyagokra, ha túráztatni akarom magamat, inkább szigorlatozok egyet a gépészeknél év végén, de nem itt :) 
Hogy mi mennyire kemény az megint egy érdekes mérés lehet. De esetükben annak se lenne értelme. Önmagában ezek a lámpatestek baromira sérülékenyek, lakk-fólia-egyéb csoda erősen ajánlott. Ma is, tegnap is, 10 éve is.

:-):hehe::icon13:

Link to comment
Megosztás:

1 óra, tgabika76 írta:

Az ár kérdése mindig viszonylagos ("csak 25e Ft a két új fényszóróra van akinek sok), de ugyanennyiért políroztatni valóban kissé drága sztem is. Jobb autósboltokban lehet kapni lámpafelújító szettet 6000Ft környékén, ami valamilyen anyaggal átitatott törlőkendőt tartalmaz, valamint egy kis dobozban fújható lakkot. Nem kell polírozni, csak párszor áttörölni ezzel a kendővel, majd lefújni lakkal. Bár én még nem használtam, láttam az eredményét ismerősnél (meggyőzőnek tűnik), viszont a tartósságáról nincs infóm (csak nemrég csinálta). 6000Ft talán nem olyan nagy összeg amit ne érné meg kockáztatni akkor sem, ha esetleg nem sikerül.

Nem emlékszel hogy melyik szett volt? A Sonax vagy a Turtle? Vagy más? 

Link to comment
Megosztás:

52 perce, nzozz írta:

Van egy Philips Ecovision nevű szett, szintén 6000Ft -ért, esetleg annak is utánanézhetsz.

Az előzetesen említett szettek is ilyesmi áron vannak, de inkább marad ez, bár ez lámpánként annyi... Itt van 8km tőlem az egyik, meglátjuk...

https://www.autonavigator.hu/cikkek/mattul-a-fenyszorod-mutatjuk-mit-tehetsz-ellene/?utm_source=hasznaltauto&utm_medium=site&utm_campaign=box_hasab

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

a fűtéskapcsolók mögötti izzót szeretném kicserélni (1 db izzó van a középső tekerő mögött?), de nem sikerül kivenni egyik tekerőt sem. Találtam egy magyar leírást a középkonzol kiszedésére, melyben külön az is le van írva, hogy ezt az izzót elvileg úgy is lehet cserélni, hogy csak a középső tekerőt ha kiveszem, akkor mögötte ott az izzó és nem kell teljesen leszedni az egész konzolt (bár az van a leírásban hogy ebben az esetben is ki kell venni mindegyik tekerőt, vagy legalábbis a középsőt). Van esetleg valami trükkje, hogy hogyan lehet a középső tekerőt lehúzni? Akárhogy próbálom, sehogy nem akar lejönni. Előfordulhat hogy ezek "berohadhatnak"? 2001-es G-ről van szó.

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, maxximeggy írta:

Sziasztok,

a fűtéskapcsolók mögötti izzót szeretném kicserélni (1 db izzó van a középső tekerő mögött?), de nem sikerül kivenni egyik tekerőt sem. Találtam egy magyar leírást a középkonzol kiszedésére, melyben külön az is le van írva, hogy ezt az izzót elvileg úgy is lehet cserélni, hogy csak a középső tekerőt ha kiveszem, akkor mögötte ott az izzó és nem kell teljesen leszedni az egész konzolt (bár az van a leírásban hogy ebben az esetben is ki kell venni mindegyik tekerőt, vagy legalábbis a középsőt). Van esetleg valami trükkje, hogy hogyan lehet a középső tekerőt lehúzni? Akárhogy próbálom, sehogy nem akar lejönni. Előfordulhat hogy ezek "berohadhatnak"? 2001-es G-ről van szó.

Köszi előre is.

Nem úgy van hogy a középső gombot középállásban ki kell húzni és lentről be kell bökni valamivel a gomb tengelyéhez? Nem vagyok biztos benne....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.