Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Most voltam olajcserén, szűrők, szelepfedél tömítés csere, mert picit szivárgott. Közben kitisztították a fojtószelepet is + volt egy kartergázcső csere is.

Arra lettem figyelmes, hogy indításnál (melegen is) nagyon felpörög a motor, ez eddig csak hidegindításnál volt jellemző és minthogyha lomhább lenne, lassabban gyorsulna a kocsi.

Mi történhetett? 

Köszi előre is!

 

Elküldve
  On 2018. 10. 11. at 13:14, zolinho írta:

Sziasztok!

Most voltam olajcserén, szűrők, szelepfedél tömítés csere, mert picit szivárgott. Közben kitisztították a fojtószelepet is + volt egy kartergázcső csere is.

Arra lettem figyelmes, hogy indításnál (melegen is) nagyon felpörög a motor, ez eddig csak hidegindításnál volt jellemző és minthogyha lomhább lenne, lassabban gyorsulna a kocsi.

Mi történhetett? 

Köszi előre is!

 

Expand  

Talán valamit nem jól raktak össze, csövet, tömítést...de ha fizettél érte akkor első körben vissza kellene vinni oda ahol csinálták. 

Elküldve (edited)

Sziasztok,

Fékbetéttel kapcsolatos kérdéseim lennének..

A hátsó fékbetétről akartam lekalapálni a rozsdát, lefújtam előtte rozsdaoldóval kicsit és ahogy kezdtem ütni kitörött abból a fényes részből is.. kérdésem hogy mekkora gáz ez?:mellow:

Itt ahol látszik, hogy a széléről leütögettem ott is rozsdás volt. (Egyébként nemtudom van-e ennek értelme, ismerősök mondták hogy Ők is le szokták ütögetni)

43829016_327391841359394_525259214082696

43754149_318280768724155_527157372302183

43878081_571320269968217_206487665221042

Illetve itt az első féktárcsa is. így nézett ki mielőtt leütögettem (itt nem használtam sprayt se)

43787612_1968595550104261_93317469122750

43787749_683876765316303_894653770358797

És hát így se sokkal szebb de ilyen lett:

44031544_2232549036981323_59543507042010

Mit gondoltok erről? (Tudom ideje lenne cserélni is, majd idővel..)

Módosítva : presidentÁkos
Elküldve (edited)

Van még kopóréteg a betéten azt lehet látni, de a tárcsáknak akkor válla van mint atom, kopófelület alig, szinte vason vannak. Rengeteg a rozsda, pedig itt azért ha szabadon mozognak az alkatrészek az nem lenne hátrány.
Első - hátsó betétek, tárcsák cseréjét javaslom. Rozsdát letisztítani, a nyeregcsúszkákra szilikonzsír, többi fém-fém kapcsolathoz és a betétek nyereggel érintkező felületére rézpasztát. 

Módosítva : Maverick087
  • Like 1
Elküldve
  On 2018. 10. 12. at 11:13, Maverick087 írta:

Van még kopóréteg a betéten azt lehet látni, de a tárcsáknak akkor válla van mint atom, kopófelület alig, szinte vason vannak. Rengeteg a rozsda, pedig itt azért ha szabadon mozognak az alkatrészek az nem lenne hátrány.
Első - hátsó betétek, tárcsák cseréjét javaslom. Rozsdát letisztítani, a nyeregcsúszkákra szilikonzsír, többi fém-fém kapcsolathoz és a betétek nyereggel érintkező felületére rézpasztát. 

Expand  

Támogatom! Kuka az egész!

  • Like 1
Elküldve (edited)
  On 2018. 10. 12. at 10:45, presidentÁkos írta:

Sziasztok,

Fékbetéttel kapcsolatos kérdéseim lennének..

A hátsó fékbetétről akartam lekalapálni a rozsdát, lefújtam előtte rozsdaoldóval kicsit és ahogy kezdtem ütni kitörött abból a fényes részből is.. kérdésem hogy mekkora gáz ez?:mellow:

Itt ahol látszik, hogy a széléről leütögettem ott is rozsdás volt. (Egyébként nemtudom van-e ennek értelme, ismerősök mondták hogy Ők is le szokták ütögetni)

Expand  

Szerintem nagyon nem jó ötlet a féktárcsát ütögetni. Ki mond ekkora baromságot??:blink: Remélem nem autószerelő volt.

Így, hogy le törtek belőle darabok, mindenképp cseréld a tárcsát, és ne használd így a kocsit.

Módosítva : toma2105
Elküldve
  On 2018. 10. 12. at 10:45, presidentÁkos írta:

Sziasztok,

Fékbetéttel kapcsolatos kérdéseim lennének..

A hátsó fékbetétről akartam lekalapálni a rozsdát, lefújtam előtte rozsdaoldóval kicsit és ahogy kezdtem ütni kitörött abból a fényes részből is.. kérdésem hogy mekkora gáz ez?:mellow:

Itt ahol látszik, hogy a széléről leütögettem ott is rozsdás volt. (Egyébként nemtudom van-e ennek értelme, ismerősök mondták hogy Ők is le szokták ütögetni)

43829016_327391841359394_525259214082696

43754149_318280768724155_527157372302183

43878081_571320269968217_206487665221042

Illetve itt az első féktárcsa is. így nézett ki mielőtt leütögettem (itt nem használtam sprayt se)

43787612_1968595550104261_93317469122750

43787749_683876765316303_894653770358797

És hát így se sokkal szebb de ilyen lett:

44031544_2232549036981323_59543507042010

Mit gondoltok erről? (Tudom ideje lenne cserélni is, majd idővel..)

Expand  

Hát ha nekem így nézne ki a kocsim fék rendszere tökön szúrnám magam:)

Elküldve

Ilyenkor nem vastagságot szoktak mérni? Mert ha a rozsda bántja a szemem azt el lehet tüntetni, de attól még nem lesz a fék se jobb se rosszabb.  Amúgy a rozsda leveles, és sokkal vastagabbnak látszik tőle a váll mint valójában, ezért mérik és nem szemre nézik. 

  • Like 1
Elküldve (edited)

Sziasztok!

2005-ös Z16XEP-t sikerült véletlenül sebességben önindítózni. Az autó természetesen megugrott, gyújtás le lett véve. Azóta viszont nem hajlandó önindítózni egyáltalán. Gyújtás van abban az értelemben, hogy a megfelelő állásba fordítva a gyújtáskapcsolót a műszerfal bekapcsol, önindításba továbbfordításkor viszont se önindítás, de még csak kattanás se. Semmi. Csak nagy némaság.

1. Az akku rendben lévőnek tűnik, mert egyrészt a napokban lett feltöltve, másrészt mert percekig megy róla reflektorral is a világítás. Öindításkor (illetve annak hiányakor) a fények nem alszanak ki vagy remegnek meg. 
2. Biztosítékot próbáltam nézni, de a kézikönyvben szereplő biztosítéktérképen nem szerepel az önindítóhoz, csak gyújtáshoz kapcsolódó biztosíték (46-os, legalsó sorban középen, 15A-s). A gyújtás viszont egyrészt menni tűnik, másrészt azt a biztosítékot ki is szedtem és épnek tűnik. Illetve meg is cseréltem egy másik 15A-essel, de semmi. Esetleg a motortérben lévő dobozban van az önindító biztosítéka? Ha igen, melyik az, illetve hol találok biztosítéktérképet ahhoz a dobozhoz?
3. Relék is lehetnek esetleg a probléma? Azokat tudom valahogyan tesztelni egy multiméterrel? Reléket amiket tudtam (mert azonosak voltak) megcseréltem a motortérben lévő dobozokban. Az utastérben lévő biztosítéktáblán is van két relé, amik azonban eltérőek, és a motortérben is van kettő, amiket nem tudok megcserélni, mert szintén eltérőek.
4. A váltó sértetlennek tűnik, mert a váltókar szabadon mozog, illetve az autó is gurulni kezd kézifék nélkül, tehát elvileg üresben van. Sebességbe is lehet rakni, ami értelemszerűen kuplungfelengedéskor megállítja az autót.
5. Diagnosztikai szoftverrel kiolvasva új/releváns hibakódok nincsenek (csak pár régebbi, keverekképzési, illetve gázpedál vezetékek közül az egyik hibáját jelző).

Mi lehet a probléma, illetve hogyan lehet megoldani? Kérlek ne mondjátok, hogy egyetlen pillanatnyi sebességben önindítózástól meghal az önindító motor!

Illetve ha esetleg ez van és nem sikerül megoldani, a továbbiakban a kérdésem, hogy be lehet -e rúgni ezt a motort a megtolom az autót és sebességbe rakom majd ráengedem a kuplungot módszerrel, vagy nem, mert valamiképpen károsodhat ettől a motor vagy valami? A váltó természetesen manuális.

Kösz a segítséget!

Módosítva : Aster
Elküldve (edited)

Közben sikerült megoldani a dolgot. A blokk mögött lenyúlva kicsit megrángattam az indítómotort, meg a hozzávezető kábeleket. Ezek után pöccre indult. Gondolom kontaktos a drága, és a sebességben önindítózás rántott rajta vissza egy picit - éppen akkorát, hogy megszűnjön az áramköri folytonosság. A mozgatással meg sikerült helyrehozni a dolgot.

Na, mindegy. Legalább sikerült az elektronika és a motor újabb részeit felderíteni, megismerni. Már csak az a kérdés, hogy mikor jön legközelebb elő, lehetőleg még forró motornál, hogy véletlenül se lehessen lenyúlni mögé és helyrepofozni.

Akkor kérdésem már csak annyi maradt az előző hsz-ból, hogy biztonságosan be lehet -e rúg(at)ni ezt a motort manuális váltó mellett az autó megtolásával, vagy valami miatt ez erősen ellenjavallott, illetve esetleg nem fog működni?

Módosítva : Aster
Elküldve
  On 2018. 10. 13. at 1:26, Aster írta:

Közben sikerült megoldani a dolgot. A blokk mögött lenyúlva kicsit megrángattam az indítómotort, meg a hozzávezető kábeleket. Ezek után pöccre indult. Gondolom kontaktos a drága, és a sebességben önindítózás rántott rajta vissza egy picit - éppen akkorát, hogy megszűnjön az áramköri folytonosság. A mozgatással meg sikerült helyrehozni a dolgot.

Na, mindegy. Legalább sikerült az elektronika és a motor újabb részeit felderíteni, megismerni. Már csak az a kérdés, hogy mikor jön legközelebb elő, lehetőleg még forró motornál, hogy véletlenül se lehessen lenyúlni mögé és helyrepofozni.

Akkor kérdésem már csak annyi maradt az előző hsz-ból, hogy biztonságosan be lehet -e rúg(at)ni ezt a motort manuális váltó mellett az autó megtolásával, vagy valami miatt ez erősen ellenjavallott, illetve esetleg nem fog működni?

Expand  

Nem ajánlott!

Elküldve
  On 2018. 10. 12. at 19:19, zotya975 írta:

Ilyenkor nem vastagságot szoktak mérni? Mert ha a rozsda bántja a szemem azt el lehet tüntetni, de attól még nem lesz a fék se jobb se rosszabb.  Amúgy a rozsda leveles, és sokkal vastagabbnak látszik tőle a váll mint valójában, ezért mérik és nem szemre nézik. 

Expand  

Nézd már meg a hátsó féktárcsát! Olyan barázda van rajta mintha egy MTZ szántotta volna.

  • Like 1
Elküldve (edited)
  On 2018. 10. 13. at 2:37, gezoli írta:

Nézd már meg a hátsó féktárcsát! Olyan barázda van rajta mintha egy MTZ szántotta volna.

Expand  

Nekem ennél százszor jobb féktárcsákat cseréltek ki valamikor az Opel Tóth szervizében.
Azóta se megyek oda, mert ott és akkor csakis arra volt jó az egész hercehurca, hogy szépen lehúzzanak vele. A kipufogót szintén akkor cserélték, holott simán meg lehetett volna hegeszteni. A szélvédő meg - azóta is elvan nálam lenn a pincében (mert én bizony elkértem a régit), és sokkal jobb állapotában cserélték ki, mint amilyen jelenleg a kocsimon van.
Tehát mindezek után - SIMÁN az a javaslatom - SOHA többé Opel Toth!

Módosítva : L.Fazakas
Elküldve (edited)

Sziasztok!

Azt honnan tudom meg, hogy a Z16XEP motoron a hűtő és a motorblokk közötti hőpajzs csavarjai mekkora nyomatékkal vannak lefogatva? Erről a lemezről van szó. Egyébként ez acélból van vagy alumíniumból? Rozsda látszik rajta, de nem tudom, hogy az a csavarokból és/vagy a motorra szerelt tartóbakokból rakódott le rá, vagy maga a lemez az, ami rozsdásodik (ami gondolom kizárja, hogy alumínium lenne).

Módosítva : Aster
Elküldve
  On 2018. 10. 13. at 4:35, Aster írta:

Sziasztok!

Azt honnan tudom meg, hogy a Z16XEP motoron a hűtő és a motorblokk közötti hőpajzs csavarjai mekkora nyomatékkal vannak lefogatva? Erről a lemezről van szó. Egyébként ez acélból van vagy alumíniumból? Rozsda látszik rajta, de nem tudom, hogy az a csavarokból és/vagy a motorra szerelt tartóbakokból rakódott le rá, vagy maga a lemez az, ami rozsdásodik (ami gondolom kizárja, hogy alumínium lenne).

Expand  

Az aluminium is "rozsdásodik" csak oxidációnak hívjuk.

  • Like 1
Elküldve (edited)
  On 2018. 10. 13. at 4:51, gezoli írta:

Az aluminium is "rozsdásodik" csak oxidációnak hívjuk.

Expand  

Na, jó, de az alumínium oxid ha jól tudom fehéres-szürkés (és mellesleg megvédi az alumínium további részeid az oxidációtól), és a vasoxid a barnás-vöröses (aminek ráadásul megvan az a hátránya, hogy nem zár, így a vas korlátlanul oxidálódik). A hétköznapi nyelvben utóbbit értjük rozsda alatt. Nem?

Mindegy. A lényeg igazából a fenti kérdésem, hogy honnan tudhatom meg, hogy milyen nyomatékkal kell becsavarni a hőjazsot védő csavarokat?

Egyszerű hobbista nyomatékkulcsom van, ami csak meghúzási irányban működik, szóval még azt se tudom megtenni, hogy kicsavarásnál léptetgetem egyre erősebbre és megpróbálom kipuhatolni, hogy hol indul meg a csavar. Bár gondolom ez ilyen rozsdás állapotban amúgy is kevéssé lenne mérvadó, és a kifelé megindításhoz szükséges nyomaték jelentősen eltér(het)ne a gyári húzási értéktől.

Módosítva : Aster
Elküldve (edited)
  On 2018. 10. 13. at 5:14, Aster írta:

Na, jó, de az alumínium oxid ha jól tudom fehéres-szürkés (és mellesleg megvédi az alumínium további részeid az oxidációtól), és a vasoxid a barnás-vöröses (aminek ráadásul megvan az a hátránya, hogy nem zár, így a vas korlátlanul oxidálódik). A hétköznapi nyelvben utóbbit értjük rozsda alatt. Nem?

Mindegy. A lényeg igazából a fenti kérdésem, hogy honnan tudhatom meg, hogy milyen nyomatékkal kell becsavarni a hőjazsot védő csavarokat?

Egyszerű hobbista nyomatékkulcsom van, ami csak meghúzási irányban működik, szóval még azt se tudom megtenni, hogy kicsavarásnál léptetgetem egyre erősebbre és megpróbálom kipuhatolni, hogy hol indul meg a csavar. Bár gondolom ez ilyen rozsdás állapotban amúgy is kevéssé lenne mérvadó, és a kifelé megindításhoz szükséges nyomaték jelentősen eltér(het)ne a gyári húzási értéktől.

Expand  

Nem hiszem hogy ennyire releváns ez a dolog, hogy pontos nyomatékkal kelljen meghúzni. Hogy ne lazuljon vissza tégy alá rugós alátétet.

Módosítva : gyurigyerek
Elküldve
  On 2018. 10. 13. at 2:37, gezoli írta:

Nézd már meg a hátsó féktárcsát! Olyan barázda van rajta mintha egy MTZ szántotta volna.

Expand  

Értem én ezt , de az még mindíg nem ,hogy miért a képeket nézegetjük, amikor létezik olyan hogy tolómérő.  De nyilván mindenki azt csinál amit akar, szóval hajrá!

Elküldve
  On 2018. 10. 13. at 6:58, zotya975 írta:

Értem én ezt , de az mét mindíg nem ,hogy miért a képeket nézegetjük, amikor létezik olyan hogy tolómérő.  De nyilván mindenki azt csinál amit akar, szóval hajrá!

Expand  

A kérdése az volt hogy mennyire gáz hogy kitöredezett a tárcsából, és nem az hogy mennyire kopott a féktácsa/betét.Ezért rakta fel a képeket is.

Elküldve
  On 2018. 10. 13. at 6:28, gyurigyerek írta:

Nem hiszem hogy ennyire releváns ez a dolog, hogy pontos nyomatékkal kelljen meghúzni. Hogy ne lazuljon vissza tégy alá rugós alátétet.

Expand  

Szerintem annyiból releváns, hogy nem kellene túlhúznom őket, mivel két csavar a motorblokkban, a harmadik meg a kipufogócsonkban van, amikbe nehéz lesz a helyükre új menetet vágni. A rugós alátétet majd megpróbálom, kösz.

Elküldve
  On 2018. 10. 13. at 4:51, gezoli írta:

Az aluminium is "rozsdásodik" csak oxidációnak hívjuk.

Expand  

Minden "rozsdásodást" oxidációnak, illetve minden oxidációt rozsdásodásnak (vagy passziválódásnak) hívunk -
mert míg a vas és acél felületét nézve szemmel is jól láthatóan vöröses-barnás vasoxid/vashidroxid állapotában szépen és idővel elfogyasztja önmagát,
addig a réz és az aluminium általában némiképpen passziválódik, azaz - egy saját maga által létrehozott saját-anyagból védőbevonat (un. patina) keletkezik rajta.
Lehet ám, hogy az aluminiumot önmagát lúgos vagy savas közegben egy idő után már az se védi meg, de azért időben mégis jóval tovább elvan.
A réz pedig egy külön kategória - a zöldes színű rézoxid/rézhidroxid patina-bevonata által ugyanis a réz már önmagában sem tud oxidálódni, mivel a hidrogénnél pozitívabb fém!

Elküldve
  On 2018. 10. 13. at 12:24, Aster írta:

Szerintem annyiból releváns, hogy nem kellene túlhúznom őket, mivel két csavar a motorblokkban, a harmadik meg a kipufogócsonkban van, amikbe nehéz lesz a helyükre új menetet vágni. A rugós alátétet majd megpróbálom, kösz.

Expand  

A rugós alátét viszont - nagy általánosságban a hőhatások okán (motorblokk, kipufogó) ki szokott lágyulni.
Nem azt mondom, hogy kicsit meg kell kraccsolni a menetet még behajtás előtt, de akkor legalább szorul. Vagy ha kissé több hely van ott a dologban, egy keskeny kontra-anya sem árt. Különösen ha például tőcsavaros a megoldás ...
Vagy valami hőálló festéket a menetre ...

Elküldve (edited)
  On 2018. 10. 13. at 4:35, Aster írta:

Sziasztok!

Azt honnan tudom meg, hogy a Z16XEP motoron a hűtő és a motorblokk közötti hőpajzs csavarjai mekkora nyomatékkal vannak lefogatva? Erről a lemezről van szó. Egyébként ez acélból van vagy alumíniumból? Rozsda látszik rajta, de nem tudom, hogy az a csavarokból és/vagy a motorra szerelt tartóbakokból rakódott le rá, vagy maga a lemez az, ami rozsdásodik (ami gondolom kizárja, hogy alumínium lenne).

Expand  

Ebben a leírásban a 71. lépésben 8Nm-t ír:

 https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/j__engine_and_engine_aggregates/dohc_petrol_engine/cylinder_head/repair_instructions/cylinder_head_remove_and_install_(z16xep)/

(Más munka részeként és H Astrára, de a motor ugyanaz.)

A Z12XE Corsánál is 8Nm volt az érték a leírásban, nemrég cseréltem olajszűrőház alatti tömítést és ahhoz le kellett vennem a hővédőt is.

Meglazulni jóval nagyobb nyomatékra fognak csak a csavarok.

Módosítva : Krajcso
  • Like 1
Elküldve
  On 2018. 10. 14. at 10:34, Krajcso írta:

Ebben a leírásban a 71. lépésben 8Nm-t ír:

 https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/j__engine_and_engine_aggregates/dohc_petrol_engine/cylinder_head/repair_instructions/cylinder_head_remove_and_install_(z16xep)/

(Más munka részeként és H Astrára, de a motor ugyanaz.)

A Z12XE Corsánál is 8Nm volt az érték a leírásban, nemrég cseréltem olajszűrőház alatti tömítést és ahhoz le kellett vennem a hővédőt is.

Meglazulni jóval nagyobb nyomatékra fognak csak a csavarok.

Expand  

Nekem simán beleszakadt, pedig 15 perccel előtte kapott csavarlazítót, nem téptem. Amint mozdítottam a hajtószárat már vége is volt sajnos.... 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.