zolinho Elküldve Október11, 2018 Megoszt Elküldve Október11, 2018 Sziasztok! Most voltam olajcserén, szűrők, szelepfedél tömítés csere, mert picit szivárgott. Közben kitisztították a fojtószelepet is + volt egy kartergázcső csere is. Arra lettem figyelmes, hogy indításnál (melegen is) nagyon felpörög a motor, ez eddig csak hidegindításnál volt jellemző és minthogyha lomhább lenne, lassabban gyorsulna a kocsi. Mi történhetett? Köszi előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október11, 2018 Megoszt Elküldve Október11, 2018 1 órával ezelőtt, zolinho írta: Sziasztok! Most voltam olajcserén, szűrők, szelepfedél tömítés csere, mert picit szivárgott. Közben kitisztították a fojtószelepet is + volt egy kartergázcső csere is. Arra lettem figyelmes, hogy indításnál (melegen is) nagyon felpörög a motor, ez eddig csak hidegindításnál volt jellemző és minthogyha lomhább lenne, lassabban gyorsulna a kocsi. Mi történhetett? Köszi előre is! Talán valamit nem jól raktak össze, csövet, tömítést...de ha fizettél érte akkor első körben vissza kellene vinni oda ahol csinálták. Link to comment Megosztás: More sharing options...
presidentÁkos Elküldve Október12, 2018 Megoszt Elküldve Október12, 2018 (edited) Sziasztok, Fékbetéttel kapcsolatos kérdéseim lennének.. A hátsó fékbetétről akartam lekalapálni a rozsdát, lefújtam előtte rozsdaoldóval kicsit és ahogy kezdtem ütni kitörött abból a fényes részből is.. kérdésem hogy mekkora gáz ez? Itt ahol látszik, hogy a széléről leütögettem ott is rozsdás volt. (Egyébként nemtudom van-e ennek értelme, ismerősök mondták hogy Ők is le szokták ütögetni) Illetve itt az első féktárcsa is. így nézett ki mielőtt leütögettem (itt nem használtam sprayt se) És hát így se sokkal szebb de ilyen lett: Mit gondoltok erről? (Tudom ideje lenne cserélni is, majd idővel..) Módosítva Október12, 2018 : presidentÁkos Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Október12, 2018 Megoszt Elküldve Október12, 2018 (edited) Van még kopóréteg a betéten azt lehet látni, de a tárcsáknak akkor válla van mint atom, kopófelület alig, szinte vason vannak. Rengeteg a rozsda, pedig itt azért ha szabadon mozognak az alkatrészek az nem lenne hátrány. Első - hátsó betétek, tárcsák cseréjét javaslom. Rozsdát letisztítani, a nyeregcsúszkákra szilikonzsír, többi fém-fém kapcsolathoz és a betétek nyereggel érintkező felületére rézpasztát. Módosítva Október12, 2018 : Maverick087 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Október12, 2018 Megoszt Elküldve Október12, 2018 1 óra, Maverick087 írta: Van még kopóréteg a betéten azt lehet látni, de a tárcsáknak akkor válla van mint atom, kopófelület alig, szinte vason vannak. Rengeteg a rozsda, pedig itt azért ha szabadon mozognak az alkatrészek az nem lenne hátrány. Első - hátsó betétek, tárcsák cseréjét javaslom. Rozsdát letisztítani, a nyeregcsúszkákra szilikonzsír, többi fém-fém kapcsolathoz és a betétek nyereggel érintkező felületére rézpasztát. Támogatom! Kuka az egész! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
toma2105 Elküldve Október12, 2018 Megoszt Elküldve Október12, 2018 (edited) 8 órája, presidentÁkos írta: Sziasztok, Fékbetéttel kapcsolatos kérdéseim lennének.. A hátsó fékbetétről akartam lekalapálni a rozsdát, lefújtam előtte rozsdaoldóval kicsit és ahogy kezdtem ütni kitörött abból a fényes részből is.. kérdésem hogy mekkora gáz ez? Itt ahol látszik, hogy a széléről leütögettem ott is rozsdás volt. (Egyébként nemtudom van-e ennek értelme, ismerősök mondták hogy Ők is le szokták ütögetni) Szerintem nagyon nem jó ötlet a féktárcsát ütögetni. Ki mond ekkora baromságot?? Remélem nem autószerelő volt. Így, hogy le törtek belőle darabok, mindenképp cseréld a tárcsát, és ne használd így a kocsit. Módosítva Október12, 2018 : toma2105 Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 1 Elküldve Október12, 2018 Megoszt Elküldve Október12, 2018 8 órája, presidentÁkos írta: Sziasztok, Fékbetéttel kapcsolatos kérdéseim lennének.. A hátsó fékbetétről akartam lekalapálni a rozsdát, lefújtam előtte rozsdaoldóval kicsit és ahogy kezdtem ütni kitörött abból a fényes részből is.. kérdésem hogy mekkora gáz ez? Itt ahol látszik, hogy a széléről leütögettem ott is rozsdás volt. (Egyébként nemtudom van-e ennek értelme, ismerősök mondták hogy Ők is le szokták ütögetni) Illetve itt az első féktárcsa is. így nézett ki mielőtt leütögettem (itt nem használtam sprayt se) És hát így se sokkal szebb de ilyen lett: Mit gondoltok erről? (Tudom ideje lenne cserélni is, majd idővel..) Hát ha nekem így nézne ki a kocsim fék rendszere tökön szúrnám magam Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október12, 2018 Megoszt Elküldve Október12, 2018 Ilyenkor nem vastagságot szoktak mérni? Mert ha a rozsda bántja a szemem azt el lehet tüntetni, de attól még nem lesz a fék se jobb se rosszabb. Amúgy a rozsda leveles, és sokkal vastagabbnak látszik tőle a váll mint valójában, ezért mérik és nem szemre nézik. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Aster Elküldve Október12, 2018 Megoszt Elküldve Október12, 2018 (edited) Sziasztok! 2005-ös Z16XEP-t sikerült véletlenül sebességben önindítózni. Az autó természetesen megugrott, gyújtás le lett véve. Azóta viszont nem hajlandó önindítózni egyáltalán. Gyújtás van abban az értelemben, hogy a megfelelő állásba fordítva a gyújtáskapcsolót a műszerfal bekapcsol, önindításba továbbfordításkor viszont se önindítás, de még csak kattanás se. Semmi. Csak nagy némaság. 1. Az akku rendben lévőnek tűnik, mert egyrészt a napokban lett feltöltve, másrészt mert percekig megy róla reflektorral is a világítás. Öindításkor (illetve annak hiányakor) a fények nem alszanak ki vagy remegnek meg. 2. Biztosítékot próbáltam nézni, de a kézikönyvben szereplő biztosítéktérképen nem szerepel az önindítóhoz, csak gyújtáshoz kapcsolódó biztosíték (46-os, legalsó sorban középen, 15A-s). A gyújtás viszont egyrészt menni tűnik, másrészt azt a biztosítékot ki is szedtem és épnek tűnik. Illetve meg is cseréltem egy másik 15A-essel, de semmi. Esetleg a motortérben lévő dobozban van az önindító biztosítéka? Ha igen, melyik az, illetve hol találok biztosítéktérképet ahhoz a dobozhoz? 3. Relék is lehetnek esetleg a probléma? Azokat tudom valahogyan tesztelni egy multiméterrel? Reléket amiket tudtam (mert azonosak voltak) megcseréltem a motortérben lévő dobozokban. Az utastérben lévő biztosítéktáblán is van két relé, amik azonban eltérőek, és a motortérben is van kettő, amiket nem tudok megcserélni, mert szintén eltérőek. 4. A váltó sértetlennek tűnik, mert a váltókar szabadon mozog, illetve az autó is gurulni kezd kézifék nélkül, tehát elvileg üresben van. Sebességbe is lehet rakni, ami értelemszerűen kuplungfelengedéskor megállítja az autót. 5. Diagnosztikai szoftverrel kiolvasva új/releváns hibakódok nincsenek (csak pár régebbi, keverekképzési, illetve gázpedál vezetékek közül az egyik hibáját jelző). Mi lehet a probléma, illetve hogyan lehet megoldani? Kérlek ne mondjátok, hogy egyetlen pillanatnyi sebességben önindítózástól meghal az önindító motor! Illetve ha esetleg ez van és nem sikerül megoldani, a továbbiakban a kérdésem, hogy be lehet -e rúgni ezt a motort a megtolom az autót és sebességbe rakom majd ráengedem a kuplungot módszerrel, vagy nem, mert valamiképpen károsodhat ettől a motor vagy valami? A váltó természetesen manuális. Kösz a segítséget! Módosítva Október12, 2018 : Aster Link to comment Megosztás: More sharing options...
Aster Elküldve Október13, 2018 Megoszt Elküldve Október13, 2018 (edited) Közben sikerült megoldani a dolgot. A blokk mögött lenyúlva kicsit megrángattam az indítómotort, meg a hozzávezető kábeleket. Ezek után pöccre indult. Gondolom kontaktos a drága, és a sebességben önindítózás rántott rajta vissza egy picit - éppen akkorát, hogy megszűnjön az áramköri folytonosság. A mozgatással meg sikerült helyrehozni a dolgot. Na, mindegy. Legalább sikerült az elektronika és a motor újabb részeit felderíteni, megismerni. Már csak az a kérdés, hogy mikor jön legközelebb elő, lehetőleg még forró motornál, hogy véletlenül se lehessen lenyúlni mögé és helyrepofozni. Akkor kérdésem már csak annyi maradt az előző hsz-ból, hogy biztonságosan be lehet -e rúg(at)ni ezt a motort manuális váltó mellett az autó megtolásával, vagy valami miatt ez erősen ellenjavallott, illetve esetleg nem fog működni? Módosítva Október13, 2018 : Aster Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Október13, 2018 Megoszt Elküldve Október13, 2018 1 órával ezelőtt, Aster írta: Közben sikerült megoldani a dolgot. A blokk mögött lenyúlva kicsit megrángattam az indítómotort, meg a hozzávezető kábeleket. Ezek után pöccre indult. Gondolom kontaktos a drága, és a sebességben önindítózás rántott rajta vissza egy picit - éppen akkorát, hogy megszűnjön az áramköri folytonosság. A mozgatással meg sikerült helyrehozni a dolgot. Na, mindegy. Legalább sikerült az elektronika és a motor újabb részeit felderíteni, megismerni. Már csak az a kérdés, hogy mikor jön legközelebb elő, lehetőleg még forró motornál, hogy véletlenül se lehessen lenyúlni mögé és helyrepofozni. Akkor kérdésem már csak annyi maradt az előző hsz-ból, hogy biztonságosan be lehet -e rúg(at)ni ezt a motort manuális váltó mellett az autó megtolásával, vagy valami miatt ez erősen ellenjavallott, illetve esetleg nem fog működni? Nem ajánlott! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Október13, 2018 Megoszt Elküldve Október13, 2018 7 órája, zotya975 írta: Ilyenkor nem vastagságot szoktak mérni? Mert ha a rozsda bántja a szemem azt el lehet tüntetni, de attól még nem lesz a fék se jobb se rosszabb. Amúgy a rozsda leveles, és sokkal vastagabbnak látszik tőle a váll mint valójában, ezért mérik és nem szemre nézik. Nézd már meg a hátsó féktárcsát! Olyan barázda van rajta mintha egy MTZ szántotta volna. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Október13, 2018 Megoszt Elküldve Október13, 2018 (edited) 1 órával ezelőtt, gezoli írta: Nézd már meg a hátsó féktárcsát! Olyan barázda van rajta mintha egy MTZ szántotta volna. Nekem ennél százszor jobb féktárcsákat cseréltek ki valamikor az Opel Tóth szervizében. Azóta se megyek oda, mert ott és akkor csakis arra volt jó az egész hercehurca, hogy szépen lehúzzanak vele. A kipufogót szintén akkor cserélték, holott simán meg lehetett volna hegeszteni. A szélvédő meg - azóta is elvan nálam lenn a pincében (mert én bizony elkértem a régit), és sokkal jobb állapotában cserélték ki, mint amilyen jelenleg a kocsimon van. Tehát mindezek után - SIMÁN az a javaslatom - SOHA többé Opel Toth! Módosítva Október13, 2018 : L.Fazakas Link to comment Megosztás: More sharing options...
Aster Elküldve Október13, 2018 Megoszt Elküldve Október13, 2018 (edited) Sziasztok! Azt honnan tudom meg, hogy a Z16XEP motoron a hűtő és a motorblokk közötti hőpajzs csavarjai mekkora nyomatékkal vannak lefogatva? Erről a lemezről van szó. Egyébként ez acélból van vagy alumíniumból? Rozsda látszik rajta, de nem tudom, hogy az a csavarokból és/vagy a motorra szerelt tartóbakokból rakódott le rá, vagy maga a lemez az, ami rozsdásodik (ami gondolom kizárja, hogy alumínium lenne). Módosítva Október13, 2018 : Aster Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Október13, 2018 Megoszt Elküldve Október13, 2018 15 perce, Aster írta: Sziasztok! Azt honnan tudom meg, hogy a Z16XEP motoron a hűtő és a motorblokk közötti hőpajzs csavarjai mekkora nyomatékkal vannak lefogatva? Erről a lemezről van szó. Egyébként ez acélból van vagy alumíniumból? Rozsda látszik rajta, de nem tudom, hogy az a csavarokból és/vagy a motorra szerelt tartóbakokból rakódott le rá, vagy maga a lemez az, ami rozsdásodik (ami gondolom kizárja, hogy alumínium lenne). Az aluminium is "rozsdásodik" csak oxidációnak hívjuk. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Aster Elküldve Október13, 2018 Megoszt Elküldve Október13, 2018 (edited) 30 minutes ago, gezoli said: Az aluminium is "rozsdásodik" csak oxidációnak hívjuk. Na, jó, de az alumínium oxid ha jól tudom fehéres-szürkés (és mellesleg megvédi az alumínium további részeid az oxidációtól), és a vasoxid a barnás-vöröses (aminek ráadásul megvan az a hátránya, hogy nem zár, így a vas korlátlanul oxidálódik). A hétköznapi nyelvben utóbbit értjük rozsda alatt. Nem? Mindegy. A lényeg igazából a fenti kérdésem, hogy honnan tudhatom meg, hogy milyen nyomatékkal kell becsavarni a hőjazsot védő csavarokat? Egyszerű hobbista nyomatékkulcsom van, ami csak meghúzási irányban működik, szóval még azt se tudom megtenni, hogy kicsavarásnál léptetgetem egyre erősebbre és megpróbálom kipuhatolni, hogy hol indul meg a csavar. Bár gondolom ez ilyen rozsdás állapotban amúgy is kevéssé lenne mérvadó, és a kifelé megindításhoz szükséges nyomaték jelentősen eltér(het)ne a gyári húzási értéktől. Módosítva Október13, 2018 : Aster Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Október13, 2018 Megoszt Elküldve Október13, 2018 (edited) 1 órával ezelőtt, Aster írta: Na, jó, de az alumínium oxid ha jól tudom fehéres-szürkés (és mellesleg megvédi az alumínium további részeid az oxidációtól), és a vasoxid a barnás-vöröses (aminek ráadásul megvan az a hátránya, hogy nem zár, így a vas korlátlanul oxidálódik). A hétköznapi nyelvben utóbbit értjük rozsda alatt. Nem? Mindegy. A lényeg igazából a fenti kérdésem, hogy honnan tudhatom meg, hogy milyen nyomatékkal kell becsavarni a hőjazsot védő csavarokat? Egyszerű hobbista nyomatékkulcsom van, ami csak meghúzási irányban működik, szóval még azt se tudom megtenni, hogy kicsavarásnál léptetgetem egyre erősebbre és megpróbálom kipuhatolni, hogy hol indul meg a csavar. Bár gondolom ez ilyen rozsdás állapotban amúgy is kevéssé lenne mérvadó, és a kifelé megindításhoz szükséges nyomaték jelentősen eltér(het)ne a gyári húzási értéktől. Nem hiszem hogy ennyire releváns ez a dolog, hogy pontos nyomatékkal kelljen meghúzni. Hogy ne lazuljon vissza tégy alá rugós alátétet. Módosítva Október13, 2018 : gyurigyerek Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október13, 2018 Megoszt Elküldve Október13, 2018 7 órája, gezoli írta: Nézd már meg a hátsó féktárcsát! Olyan barázda van rajta mintha egy MTZ szántotta volna. Értem én ezt , de az még mindíg nem ,hogy miért a képeket nézegetjük, amikor létezik olyan hogy tolómérő. De nyilván mindenki azt csinál amit akar, szóval hajrá! Link to comment Megosztás: More sharing options...
toma2105 Elküldve Október13, 2018 Megoszt Elküldve Október13, 2018 6 perce, zotya975 írta: Értem én ezt , de az mét mindíg nem ,hogy miért a képeket nézegetjük, amikor létezik olyan hogy tolómérő. De nyilván mindenki azt csinál amit akar, szóval hajrá! A kérdése az volt hogy mennyire gáz hogy kitöredezett a tárcsából, és nem az hogy mennyire kopott a féktácsa/betét.Ezért rakta fel a képeket is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október13, 2018 Megoszt Elküldve Október13, 2018 3 órája, toma2105 írta: A kérdése az volt hogy mennyire gáz hogy kitöredezett a tárcsából, és nem az hogy mennyire kopott a féktácsa/betét.Ezért rakta fel a képeket is. Értem, kösz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Aster Elküldve Október13, 2018 Megoszt Elküldve Október13, 2018 5 hours ago, gyurigyerek said: Nem hiszem hogy ennyire releváns ez a dolog, hogy pontos nyomatékkal kelljen meghúzni. Hogy ne lazuljon vissza tégy alá rugós alátétet. Szerintem annyiból releváns, hogy nem kellene túlhúznom őket, mivel két csavar a motorblokkban, a harmadik meg a kipufogócsonkban van, amikbe nehéz lesz a helyükre új menetet vágni. A rugós alátétet majd megpróbálom, kösz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Október13, 2018 Megoszt Elküldve Október13, 2018 10 órája, gezoli írta: Az aluminium is "rozsdásodik" csak oxidációnak hívjuk. Minden "rozsdásodást" oxidációnak, illetve minden oxidációt rozsdásodásnak (vagy passziválódásnak) hívunk - mert míg a vas és acél felületét nézve szemmel is jól láthatóan vöröses-barnás vasoxid/vashidroxid állapotában szépen és idővel elfogyasztja önmagát, addig a réz és az aluminium általában némiképpen passziválódik, azaz - egy saját maga által létrehozott saját-anyagból védőbevonat (un. patina) keletkezik rajta. Lehet ám, hogy az aluminiumot önmagát lúgos vagy savas közegben egy idő után már az se védi meg, de azért időben mégis jóval tovább elvan. A réz pedig egy külön kategória - a zöldes színű rézoxid/rézhidroxid patina-bevonata által ugyanis a réz már önmagában sem tud oxidálódni, mivel a hidrogénnél pozitívabb fém! Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Október13, 2018 Megoszt Elküldve Október13, 2018 3 órája, Aster írta: Szerintem annyiból releváns, hogy nem kellene túlhúznom őket, mivel két csavar a motorblokkban, a harmadik meg a kipufogócsonkban van, amikbe nehéz lesz a helyükre új menetet vágni. A rugós alátétet majd megpróbálom, kösz. A rugós alátét viszont - nagy általánosságban a hőhatások okán (motorblokk, kipufogó) ki szokott lágyulni. Nem azt mondom, hogy kicsit meg kell kraccsolni a menetet még behajtás előtt, de akkor legalább szorul. Vagy ha kissé több hely van ott a dologban, egy keskeny kontra-anya sem árt. Különösen ha például tőcsavaros a megoldás ... Vagy valami hőálló festéket a menetre ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Október14, 2018 Megoszt Elküldve Október14, 2018 (edited) On 2018. 10. 13. at 6:35, Aster írta: Sziasztok! Azt honnan tudom meg, hogy a Z16XEP motoron a hűtő és a motorblokk közötti hőpajzs csavarjai mekkora nyomatékkal vannak lefogatva? Erről a lemezről van szó. Egyébként ez acélból van vagy alumíniumból? Rozsda látszik rajta, de nem tudom, hogy az a csavarokból és/vagy a motorra szerelt tartóbakokból rakódott le rá, vagy maga a lemez az, ami rozsdásodik (ami gondolom kizárja, hogy alumínium lenne). Ebben a leírásban a 71. lépésben 8Nm-t ír: https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/j__engine_and_engine_aggregates/dohc_petrol_engine/cylinder_head/repair_instructions/cylinder_head_remove_and_install_(z16xep)/ (Más munka részeként és H Astrára, de a motor ugyanaz.) A Z12XE Corsánál is 8Nm volt az érték a leírásban, nemrég cseréltem olajszűrőház alatti tömítést és ahhoz le kellett vennem a hővédőt is. Meglazulni jóval nagyobb nyomatékra fognak csak a csavarok. Módosítva Október14, 2018 : Krajcso 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Október14, 2018 Megoszt Elküldve Október14, 2018 4 órája, Krajcso írta: Ebben a leírásban a 71. lépésben 8Nm-t ír: https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/j__engine_and_engine_aggregates/dohc_petrol_engine/cylinder_head/repair_instructions/cylinder_head_remove_and_install_(z16xep)/ (Más munka részeként és H Astrára, de a motor ugyanaz.) A Z12XE Corsánál is 8Nm volt az érték a leírásban, nemrég cseréltem olajszűrőház alatti tömítést és ahhoz le kellett vennem a hővédőt is. Meglazulni jóval nagyobb nyomatékra fognak csak a csavarok. Nekem simán beleszakadt, pedig 15 perccel előtte kapott csavarlazítót, nem téptem. Amint mozdítottam a hajtószárat már vége is volt sajnos.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts