Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

10 órája, kobraCode írta:

Az enyém pont fordítva volt. Tempomatos az index kapcsolóm és úgy gondolta, hogy villogtat ő majd magától. Elég sűrűen felnyomta a reflektort éjszaka, úgy tudtam hazajönni hogy ne zavarjam a szembejövőket, kivettem a relét. Bárdiban vettem bele valami MagnetiMarelli típúsút közel fél éve, azóta jó. Te milyet vettél bele? Nem lehet hogy mégis csak az a rossz, mert mondjuk silány utángyártott minőség? Próbáld ki ha van rá lehetőség bontott gyárival is...

11.000 Ft volt, márkát nem tudom, ismerős szerelő hozta, aztán bele is került. Viszont biztosan vadonatúj.  Azért az erős lenne, hogy másfél hónapot bír ki... Csak kapcsoló gond lehet?

(Tegnap este egy kis erdei útra álltam be szórakozni, hogy le tudjam kapcsolni...)

Link to comment
Megosztás:

35 perce, PGA írta:

11.000 Ft volt, márkát nem tudom, ismerős szerelő hozta, aztán bele is került. Viszont biztosan vadonatúj.  Azért az erős lenne, hogy másfél hónapot bír ki... Csak kapcsoló gond lehet?

(Tegnap este egy kis erdei útra álltam be szórakozni, hogy le tudjam kapcsolni...)

Megpróbálhatod a relét is, cseréld meg egy mellette lévővel a biztosítéktáblánál. Ha minden igaz van ott több egyforma is. Ha nem segített akkor marad a kapcsoló...

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Aster írta:

Sziasztok!

Z16XEP motor vezérlőjéről szeretném leszedni a csatlakozósarukat, de nem adják magukat. Hiába emelem a rögzítőkart, sőt, akár nyomon is a másik végén a kilógó síneket, meg se moccan a csatlakozó alja. Mit lehet ilyenkor csinálni?

A sikertelen kísérlet itt látható: https://imgur.com/a/E6T2lNZ

Nekem ugyan más a motor de a csatik gondolom ugyan azok. A kábelköteg töve alatt van egy kis négyzet alakú műanyag. Annak segíts óvatosan a videon látható mozdulat közben kicsúszni a vezetékek irányába.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 10. 03. at 7:21, gezoli írta:

Ért hozzá a lelkem!

Ez egyáltalán nem hozzáértés kérdése. Itt olvastam valahol róla, és nem a kisújjamból szoptam.

Pontosan az a "porlasztónak látszó" szerkezet az (ami össze van kötve a légszűrővel), s ami magát az alapjáratot adja (azzal szabályozzuk a bemenő levegő mennyiségét).
A többi funkcióhoz (pl. "padlógáz") viszont ott van a számítógép vezérelte befecskendező-sor. Az alapjáratot magát egy elektronika viszi. (alapjárati motor)

Link to comment
Megosztás:

16 hours ago, gyurigyerek said:

Úgy rémlik az 510/480 mm is elfér és nem akad össze

Nekem 500+465-ös van fent, és éppen csak pár milliméter van a két lapát között, az utasoldalon pedig talán még 1 centi az ablak pereméig. Nyilván ha kicsit hátrébb vannak a lapátokon a rögzítőkapcsok akkor egy vagy két centivel több is elférhet, de az 510+480 elég esélytelennek tűnik nekem. Max. úgy férhet el, hogy az átfedés miatti egymásba akadás nem engedi egészen az ablak aljáig lecsúszni a karokat.

Módosítva : Aster
Link to comment
Megosztás:

41 perce, Aster írta:

Nekem 500+465-ös van fent, és éppen csak pár milliméter van a két lapát között, az utasoldalon pedig talán még 1 centi az ablak pereméig. Nyilván ha kicsit hátrébb vannak a lapátokon a rögzítőkapcsok akkor egy vagy két centivel több is elférhet, de az 510+480 elég esélytelennek tűnik nekem. Max. úgy férhet el, hogy az átfedés miatti egymásba akadás nem engedi egészen az ablak aljáig lecsúszni a karokat.

https://opeleseknek.hu/opel-astra-g-classic-1998-2009-alkatreszek/opel-astra-g-17-dizel/opel-astra-g-17-dizel-motorkod-y17dt-75le-55kw-gyari-premium-alkatreszek/opel-ablaktorlo-lapat-elso-par-510480-mm-astra-g-6272542-simaastrag-bosoko

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Aster írta:

 az átfedés miatti egymásba akadás nem engedi egészen az ablak aljáig lecsúszni a karokat.

Azt már mindkettőt eleve úgy kellene felszerelni, hogy még véletlenül se akadjanak össze, de ne is igazán érjen le egyikük se a szélvédő aljáig. Én pontosan ezért mindig a "másik állásban" állítom be az ablaktörlő karokat.
Vagyis?
Bekapcsolom az ablaktörlőt, mindkettő szépen elmegy a végállásáig - és akkor én leveszem a gyújtást. S utána ott legyen a baloldali a szélvédő széléhez állítva - a csaknem függőleges poziciójában. Akkor a továbbiakban már minden bizonnyal vízszintesben is jó lesz! Egyébként nekem Ford ablaktörlő van az Opelomon, mert azon legalább gyárilag is fémből van a kis légterelő lapátocska, (míg az Opeleknél többnyire valami sz@r műanyagból, ami persze néha el- vagy letörik.
Avagy "csak úgy" rásegítenek "egyesek" az utcáról, hogy hadd törjön ...
)

Utózönge - Nekem egyszer az autómellett valaki belelépett egy jó nagy darab kutyaszarba - oszt utána mit csinált? Szakszerűen leszedte a jobboldali ablaktörlő lapátomat majd azzal vakarászta le cipőjéről és talphézagaiból a szart!
Hát nem aranyos az ilyen?

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta:

Azt már mindkettőt eleve úgy kellene felszerelni, hogy még véletlenül se akadjanak össze, de ne is igazán érjen le egyikük se a szélvédő aljáig. Én pontosan ezért mindig a "másik állásban" állítom be az ablaktörlő karokat.
Vagyis?
Bekapcsolom az ablaktörlőt, mindkettő szépen elmegy a végállásáig - és akkor én leveszem a gyújtást. S utána ott legyen a baloldali a szélvédő széléhez állítva - a csaknem függőleges poziciójában. Akkor a továbbiakban már minden bizonnyal vízszintesben is jó lesz! Egyébként nekem Ford ablaktörlő van az Opelomon, mert azon legalább gyárilag is fémből van a kis légterelő lapátocska, (míg az Opeleknél többnyire valami sz@r műanyagból, ami persze néha el- vagy letörik.
Avagy "csak úgy" rásegítenek "egyesek" az utcáról, hogy hadd törjön ...
)

Utózönge - Nekem egyszer az autómellett valaki belelépett egy jó nagy darab kutyaszarba - oszt utána mit csinált? Szakszerűen leszedte a jobboldali ablaktörlő lapátomat majd azzal vakarászta le cipőjéről és talphézagaiból a szart!
Hát nem aranyos az ilyen?

Nem hiszem hogy levette az ablaktörlő lapátot, egyszerűbb ha a cipőjét veszi le. Bár nem tudom, nem voltam ott. 

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, L.Fazakas said:

Utózönge - Nekem egyszer az autómellett valaki belelépett egy jó nagy darab kutyaszarba - oszt utána mit csinált? Szakszerűen leszedte a jobboldali ablaktörlő lapátomat majd azzal vakarászta le cipőjéről és talphézagaiból a szart!
Hát nem aranyos az ilyen?

Örülj neki, hogy nem a sárvédő élén húzta le! :)

Link to comment
Megosztás:

23 hours ago, gyurigyerek said:

Nekem ugyan más a motor de a csatik gondolom ugyan azok. A kábelköteg töve alatt van egy kis négyzet alakú műanyag. Annak segíts óvatosan a videon látható mozdulat közben kicsúszni a vezetékek irányába.

Köszi, ez volt a megoldás. Eredetileg az ellentétes oldalról próbáltam az arrafelé kilógó végeket betolni, de az nem ment. Így is marha nehezen mozdult bármi, de azért végül csak sikerült leszedni. Lehet azóta nem volt leszedve ez a csati, hogy a gyárban összeszerelték az autót, még a múlt évtized közepén.

Link to comment
Megosztás:

On ‎8‎/‎14‎/‎2018 at 8:13 AM, Krajcso said:

A bilincs meglazítása után kezdd el elforgatni a csövet. Miután megindult, könnyen le tudod majd húzni. Ha jopar eve nem volt megbontva, akkor egyszerűen osszetapadnak.

És valóban, így könnyen szétjött már, miközben csőirányban húzva ketten sem tudtuk megbontani. Köszi.

Módosítva : Aster
Link to comment
Megosztás:

9 órája, zotya975 írta:

Nem hiszem hogy levette az ablaktörlő lapátot, egyszerűbb ha a cipőjét veszi le. Bár nem tudom, nem voltam ott. 

És sem tudom, mivel csak utólag láttam - a törlőlapát maga rá volt véve a kocsira (a gépháztetőre), és tiszta szar volt az egész.
Még egy kissé görbített is rajta ... az aranyos.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.