Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

11 órája, zotya975 írta:

A rugó fárad, az ereje gyengül, és általában rideggé is válik. A vezérlés meg pont nem az a része az autónak ahol pár ezer forintot érdemes spórolni. Végülis a görgő meg csak egy csapágy az is elmehet még X ezer kilométert gond nélkül szóval akár azt sem kell cserélni ha ebből indulunk ki. Amiket kivettem feszítőket ( van otthon vagy fél vödörrel) egyiknek sem volt semmi baja, de minek kockáztatni? Én általában szétszedem őket és felhasználom a csapágyat máshoz.  

Nem a vezérlés a téma... Hosszbordás feszítője....

2 órája, L.Fazakas írta:

bb668891be9db28c4403de49503ff2f7.jpg

Ennek a feszítőnek nagyon nem sok köze van a vezérléshez.
Ez csak simán feszíti az ékszíjat (a lapos-bordást), ami aztán meghajtja a vízpumpát, a generátort és a klimakompresszort. Nincs ott semmiféle vezérlés.
Szerintem - már elnézést - de teljesen összekevered a vezérműlánccal avagy vezérmű-szíjjal, ami persze a motorhoz teljesen mást csinál. De az másik eset.
Itt van a régiről egy kép - a hitetleneknek. Teljesen szétszedhetetlen, legalábbis a görgő tengelyének roncsolása nélkül nem megy.  (bele van zömítve a furatba)

Ez tök másként néz ki mint az 1.6-ban, ezért is írtam számtalanszor hogy a te autódban lévő motort nem ismerem, de ettől függetlenül kapható/rendelhető külön görgő... Kár minden más ennyiszer bizonygatnod bárkinek is... 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Janó32 írta:

Nem a vezérlés a téma... Hosszbordás feszítője....

Ez tök másként néz ki mint az 1.6-ban, ezért is írtam számtalanszor hogy a te autódban lévő motort nem ismerem, de ettől függetlenül kapható/rendelhető külön görgő... Kár minden más ennyiszer bizonygatnod bárkinek is... 

Elnézést, akkor valamit elnéztem...

Link to comment
Megosztás:

1 óra, barthagabor írta:

Valóban nem értek hozzá...de ezt mondták,hogy a z14xe-ben nincs alapjárati motor...nem is kételkedtem benne,mert AGR sem mindben van...de esetleg ha van ötleted a problémámmal kapcsolatban???

Gázpedálállás érzékelő hiba (pucolható viszonylag egyszerűen, ha kontaktos - noha redundáns, de attól még koszolódhat, olvastam valahol valakit, akinél kenguruzott a kocsi és ez volt a baja)? Lambda szondák (bár az hibakódot dobna)?

Link to comment
Megosztás:

10 órája, barthagabor írta:

Az alapjárat tökéletes és az én autómban nincs alapjárati motor.

Szerintem az ÖSSZES benzinüzemű és "befecskendezéses" rendszerű (és persze számítógép vezérelte) Opel motorokban (ha jól tudom, már az Astra F-ben is) az van. Ámde lehet, hogy a dieselekben szinte mindben.
Vagy - lehetséges, hogy a Te autód - az még a hagyományos porlasztós?

Link to comment
Megosztás:

9 órája, barthagabor írta:

Valóban nem értek hozzá...de ezt mondták,hogy a z14xe-ben nincs alapjárati motor...nem is kételkedtem benne,mert AGR sem mindben van...de esetleg ha van ötleted a problémámmal kapcsolatban???

Az én Opel autómban például nyoma sincs az AGR-nek, tehát azt sosem kell "lefalazni" se! Még nyoma sincs, hogy valaha lett volna ... (amúgy pedig lengyel gyártású - Z12X).

Link to comment
Megosztás:

19 perce, L.Fazakas írta:

Az én Opel autómban például nyoma sincs az AGR-nek, tehát azt sosem kell "lefalazni" se! Még nyoma sincs, hogy valaha lett volna ... (amúgy pedig lengyel gyártású - Z12X).

Akkor ez is egy olyan alkatrész mint a hosszbordás szíj feszítő görgője... Mármint kapható Z12XE-hez pedig szerinted nincs az autódban... 

https://cromax.hu/motor/levego_rendszer/kipufogogaz_szelep_egr/egr_szelep_opel_1_0_1_2_1_4_37641

De persze lehet h abban az évjáratban mint a te autód nincs...

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 10. 02. at 4:58, L.Fazakas írta:

Szerintem van cserélhető is - meg - nem cserélhető is.
Én valahogy kifogtam egy nem cserélhetőt. Végeredményében pedig tök mindegy, hisz a dolog már rég megtörtént. (kb. 2 hónapja)

Össze ne vesszetek, kivételesen itt az igazság az idézett mondatban!

Lentebb illusztrálom is, de a lényeg hogy kétféle feszítőgörgő van, az EPC szerint a szétszedhető a klímás autókhoz való, a nem szétszedhető meg a klíma nélküliekhez. Élőben nem láttam még egymás mellett a kettőt, szóval nem tudom hogy az egyik beszerelhető-e a másik helyére, de tény hogy ha alvázszám szerint kéred a nem klímás autóhoz valót, akkor a nem szétszedhetőt fogják adni. Az is tény viszont, hogy ahogy látom, a görgő erről is leszedhető külön, de ennél jobban szétszedni tényleg nem lehet. Íme a kép, a pirossal bekarikázott résznél van a lényegi eltérés (a 7-essel jelzett "AJ" jelű való a klímás autókhoz (balra), míg az "AH" vagy "AW" a klíma nélküliekhez (jobbra)):

gorgo.jpg

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Janó32 írta:

Akkor ez is egy olyan alkatrész mint a hosszbordás szíj feszítő görgője... Mármint kapható Z12XE-hez pedig szerinted nincs az autódban... 

https://cromax.hu/motor/levego_rendszer/kipufogogaz_szelep_egr/egr_szelep_opel_1_0_1_2_1_4_37641

De persze lehet h abban az évjáratban mint a te autód nincs...

Na belebonyolódtam ebbe is, mert épp ráérek... 

Opel-infos.de szerint a G Astrát 2000 júliusától 2003 júniusáig szerelték Z12XE motorral.

EPC szerint a hozzá való EGR szelepet a 2002-es modellév végéig hozza alvázszám szerint, tehát elméletben az utolsó fél évben a Z12XE-k EGR nélkül jöttek ki.

Ez az elmélet, ezt sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudom mindaddig, amíg nem láttam élőben egy EGR nélküli Z12XE-t. De elvileg van. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tgabika76 írta:

Na belebonyolódtam ebbe is, mert épp ráérek... 

Opel-infos.de szerint a G Astrát 2000 júliusától 2003 júniusáig szerelték Z12XE motorral.

EPC szerint a hozzá való EGR szelepet a 2002-es modellév végéig hozza alvázszám szerint, tehát elméletben az utolsó fél évben a Z12XE-k EGR nélkül jöttek ki.

Ez az elmélet, ezt sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudom mindaddig, amíg nem láttam élőben egy EGR nélküli Z12XE-t. De elvileg van. 

Van a családban z12xe 2004-es ccorsa, nincs benne ERG. (hála a teremtőnek) :-)

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 10. 03. at 20:58, tgabika76 írta:

Össze ne vesszetek, kivételesen itt az igazság az idézett mondatban!

Lentebb illusztrálom is, de a lényeg hogy kétféle feszítőgörgő van, az EPC szerint a szétszedhető a klímás autókhoz való, a nem szétszedhető meg a klíma nélküliekhez. Élőben nem láttam még egymás mellett a kettőt, szóval nem tudom hogy az egyik beszerelhető-e a másik helyére, de tény hogy ha alvázszám szerint kéred a nem klímás autóhoz valót, akkor a nem szétszedhetőt fogják adni. Az is tény viszont, hogy ahogy látom, a görgő erről is leszedhető külön, de ennél jobban szétszedni tényleg nem lehet. Íme a kép, a pirossal bekarikázott résznél van a lényegi eltérés (a 7-essel jelzett "AJ" jelű való a klímás autókhoz (balra), míg az "AH" vagy "AW" a klíma nélküliekhez (jobbra)):

gorgo.jpg

Ezen NEM fogunk összeveszni, mivel valójában az a lényeg - gyakorlatilag ki van cserélve.
Mellesleg talán a témához megjegyzendő még, hogy az én autómban (amint az általam feltett képen is látható), a jobboldali kinézetű szerkezet van (klimás kocsi). És mégsem bírtam széjjelszedni, de gondolom, hogy maga a szerviz sem igazán - azért tettek bele egy komplett újat.
Persze roncsolással mindig minden megoldható, mert le lehet ám róla - egyrészt flexelni a csavarfejet, - másrészt ki lehet fúrni hátulról a csavar szárát magát, de hogy "csak fogom és finoman" szétcsavarom - na az nem ment igazán. Közben persze előkerült a régi kiszerelt és szétszedhetetlen darab.
Rájöttem - mégsem dobtam ki, csupán levittem a pincébe.

Én mindig mindennel úgy vagyok - amit egyszer ember rakott össze, azt szét is lehet szedni. Hááát - ez aztán kissé kifogott velem! Persze egy nagyobb satuban (nekem csak egy kis 50-esem van) minden bizonnyal brutálisan széthajtható. De akkor a szervizben valójában miért nem ezt tették? Hogy nekem kissé magasabb legyen a számla?

A bal ábrán látható 8-as számú görgő 13-as számú csavarjáról beszélek - de mindezt a jobboldali verzióban. A tengelyül szolgáló csavar hátulról (a furatában) kissé szét volt zömítve. (gondolom pont azért, hogy ne lehessen szétszedni, avagy ne csavarodjon ki magától). De ha egyszer majd az időm jobban megengedi, csakazértis szétszedem ...

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

8 órája, tgabika76 írta:

 

Opel-infos.de szerint a G Astrát 2000 júliusától 2003 júniusáig szerelték Z12XE motorral.

EPC szerint a hozzá való EGR szelepet a 2002-es modellév végéig hozza alvázszám szerint, tehát elméletben az utolsó fél évben a Z12XE-k EGR nélkül jöttek ki.

Ez az elmélet, ezt sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudom mindaddig, amíg nem láttam élőben egy EGR nélküli Z12XE-t. De elvileg van. 

Nos, a forgalmim szerint az Astra G-met 2004 januárjában helyezték forgalomba, (de a beírás szerint az lenne a gyártási éve is), és az Z12X motorral van. Mégsincs benne EGR.

Azt írod: - "Ez az elmélet, ezt sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudom mindaddig, amíg nem láttam élőben egy EGR nélküli Z12XE-t. De elvileg van."
Háát - ezek után nem csak elvileg, de kocsim alapján a gyakorlatban is van! Ráadásul élőben és működőben! 
Az Opel-infos.de sem tudhat mindent. Különösen nem egy Lengyelországban szerelt és ott is összarakott autóról.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, L.Fazakas írta:

Nos, a forgalmim szerint az Astra G-met 2004 januárjában helyezték forgalomba, (de a beírás szerint az lenne a gyártási éve is), és az Z12X motorral van. Mégsincs benne EGR.

Azt írod: - "Ez az elmélet, ezt sem cáfolni, sem megerősíteni nem tudom mindaddig, amíg nem láttam élőben egy EGR nélküli Z12XE-t. De elvileg van."
Háát - ezek után nem csak elvileg, de kocsim alapján a gyakorlatban is van! Ráadásul élőben és működőben! 
Az Opel-infos.de sem tudhat mindent. Különösen nem egy Lengyelországban szerelt és ott is összarakott autóról.

És főleg a Tiédről!

  • Haha 2
Link to comment
Megosztás:

12 órája, L.Fazakas írta:

Háát - ezek után nem csak elvileg, de kocsim alapján a gyakorlatban is van! Ráadásul élőben és működőben! 
Az Opel-infos.de sem tudhat mindent. Különösen nem egy Lengyelországban szerelt és ott is összarakott autóról.

Ennek örülök. Fentebb írta TIu hogy náluk is van ilyen motor a családban, szóval nem vagy egyedül.

Ellenben a szíjfeszítő nem belevaló az autódba, mert ahogy írtad, a nem szétszedhető van benne és klímás az autó, pedig abban a szétszedhetőnek kéne lennie. A lengyelek valószínűleg elrontottak valamit gyártáskor, de legalább már tudjuk hogy a kétféle szíjfeszítő felcserélhető. :-)

Link to comment
Megosztás:

1 óra, gezoli írta:

És főleg a Tiédről!

Jaaaj - most nem kell gúnyolódni az "enyémről", de tényleg és valóban nincs benne. Légkondi viszont van, meg persze a szétnemszedhető hosszbordás szíjfeszítő szintén. Ma megint próbálgattam kissé a tengelycsavart kifúrni, de egyszerűen nem tudom milyen anyagból van - szinte "eszi" a fúrókat. Négynek ment ki 10 perc alatt az éle, aztán inkább abbahagytam.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 10. 04. at 17:46, tgabika76 írta:

"a szíjfeszítő nem belevaló az autódba, mert ahogy írtad, a nem szétszedhető van benne és klímás az autó"

Ehhez egyszerűen nem tudok mit mondani. Én kb. egy évesen vettem meg egy Opel szalonból (Váci út), de azóta tudtommal még nem cserélte ki titokban senki.
Tehát - mindebből a logikus következtetés: - lehet, hogy a lengyelek azért rakták bele azt, mert akkor éppen az volt náluk raktáron!

Mellesleg ehhez - egyszer a haveromnak javítottam a Hajdu automata mosógépét (a már "szokásos" hiba - kétoldali szimering és csapágy), ám az övében nem a széles csapágyak voltak, hanem kettesével valami keskenyebb /pont a fele/ fajta. Szinte minden paraméterében megegyezett, csupán a szélessége nem.
(Így aztán - gyárilag - a mosódob mind a kétoldali csapágyazása - mintha dupla-görgőssé lett volna )

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

Nekem lenne kérdés vezérléseben. Sajnos itt kérdezem, a másik fórum évek óta döglött. Van egy Corsam, 7 éves láncos, benzines, A14Xer. Első indításnál,  télen, mínuszok idején köszörülő hang jön a motor felől kb 1 másidpercig.A tipp, hogy a hidraulikus feszìtő olajnyomása késik a sűrű olaj miatt, és a láncot hallom csapkodni. Érik a vezérléscsere. Fagypont környékéig úgy jár mint egy doxa. Szerintetek? 

Link to comment
Megosztás:

22 perce, motorosgabor írta:

Nekem lenne kérdés vezérléseben. Sajnos itt kérdezem, a másik fórum évek óta döglött. Van egy Corsam, 7 éves láncos, benzines, A14Xer. Első indításnál,  télen, mínuszok idején köszörülő hang jön a motor felől kb 1 másidpercig.A tipp, hogy a hidraulikus feszìtő olajnyomása késik a sűrű olaj miatt, és a láncot hallom csapkodni. Érik a vezérléscsere. Fagypont környékéig úgy jár mint egy doxa. Szerintetek? 

Nem lehet hogy az önindító fogaskereke lassan megy vissza a helyére és az ér hozzá a lendkerék fogaihoz? Vagy nem olyan a hang? Ugye van olyan tipikus "ráindítós" köszörülős hang is, biztos halottál már olyat akár másnál. 

Link to comment
Megosztás:

59 perce, zotya975 írta:

Nem lehet hogy az önindító fogaskereke lassan megy vissza a helyére és az ér hozzá a lendkerék fogaihoz? Vagy nem olyan a hang? Ugye van olyan tipikus "ráindítós" köszörülős hang is, biztos halottál már olyat akár másnál. 

Igen, nekem is önindító tippem volt, viszont bendix cserélve lett, és tisztítás-zsírzás után is ugyanaz.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, motorosgabor írta:

Nekem lenne kérdés vezérléseben. Sajnos itt kérdezem, a másik fórum évek óta döglött. Van egy Corsam, 7 éves láncos, benzines, A14Xer. Első indításnál,  télen, mínuszok idején köszörülő hang jön a motor felől kb 1 másidpercig.A tipp, hogy a hidraulikus feszìtő olajnyomása késik a sűrű olaj miatt, és a láncot hallom csapkodni. Érik a vezérléscsere. Fagypont környékéig úgy jár mint egy doxa. Szerintetek? 

Milyen motorolaj van benne? 

Link to comment
Megosztás:

36 perce, motorosgabor írta:

Igen, nekem is önindító tippem volt, viszont bendix cserélve lett, és tisztítás-zsírzás után is ugyanaz.

Nem tudom mennyire férsz hozzá te az önindítóhoz fentről, ha valóban az kerreg, akkor indítás közben ha ráteszed a kezed szerintem "érezni" is kell hogy a fogak érnek hozzá a lendkerékhez. Nyilván másnak kell indítóznia. Igazából nem csak a bendix tud megakadni hanem a behúzótekercs amikor indításkor kilöki a bendixet, aztán későn megy vissza a helyére. Van itt egy rugó, és elég passzentos nem is szokták zsírozni. Nem otthon vagyok nem férek hozzá a képeimhez, de ha itt lejjebb görgetsz megtalálod miről beszélek: https://www.opelforum.hu/topic/225-általános-műszaki-problémák/?page=1572

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kiborít az indexkapcsolóm... Augusztus végén cseréltem a régit egy új kapcsolóra, de megint előjött a hiba, nevezetesen: reflektorról időnként nem hajlandó visszakapcsolni tompítottra. Hosszú ide-oda kapcsolgatás után lehet visszavenni. A kapcsoló klattyan közben, tehát mechanikusan elvileg működik. Kizártnak tartanám, hogy egy vadonatúj kapcsoló másfél hónap alatt tönkremenjen... Mi lehet a gond? Esetleg relé?

Link to comment
Megosztás:

57 perce, PGA írta:

Sziasztok!

Kiborít az indexkapcsolóm... Augusztus végén cseréltem a régit egy új kapcsolóra, de megint előjött a hiba, nevezetesen: reflektorról időnként nem hajlandó visszakapcsolni tompítottra. Hosszú ide-oda kapcsolgatás után lehet visszavenni. A kapcsoló klattyan közben, tehát mechanikusan elvileg működik. Kizártnak tartanám, hogy egy vadonatúj kapcsoló másfél hónap alatt tönkremenjen... Mi lehet a gond? Esetleg relé?

Az enyém pont fordítva volt. Tempomatos az index kapcsolóm és úgy gondolta, hogy villogtat ő majd magától. Elég sűrűen felnyomta a reflektort éjszaka, úgy tudtam hazajönni hogy ne zavarjam a szembejövőket, kivettem a relét. Bárdiban vettem bele valami MagnetiMarelli típúsút közel fél éve, azóta jó. Te milyet vettél bele? Nem lehet hogy mégis csak az a rossz, mert mondjuk silány utángyártott minőség? Próbáld ki ha van rá lehetőség bontott gyárival is...

Módosítva : kobraCode
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.