Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

17 perce, Bmájki írta:

Próbáld féktisztítóval körbefújkálni az említett helyeket.

Tisztelettel, mielőtt ilyen tanácsot adsz, azért ismerjük már meg emberünket. Nem tudhatjuk hogy mennyire van képben autószerelős fogásokban. Mielőtt nekiállna féktisztítóval fújkálni pl. a forró motor minden részét el kéne neki magyarázni hogy mit, miért, hova porraloltó stb, hátha nem égeti le az autóját :):)

Link to comment
Megosztás:

17 órája, Livi írta:

Üdv segítséget kérnék a mai nap valami nyíkórgó hang jön a Motortérből vagy a motorból ,majdnem olyan mint ha csapágyas lenne ilyen sercegős hang mi lehet a probléma ????Idáig nem volt vele semmi gond!!!!

Nekem legutóbb egy hatalmas nyárvégi felhőszakadás majd a Gyömrői úton tértig érő vízben a generátor-csapágy lett a nyikorgásom oka. Bizony eléggé zavaró volt, és mellette még a gyanu, hogy esetleg a bordásszíjat feszítő szerkezet kis kereke is behalt. Az meg persze rugóstul egybe van gyártva ...
Na mindegy - a szervízben cseréltettem mindkettőt (meg már magát a szíjat is, ha odáig elmentek). Simán megúsztam 70-ből.

Módosítva : L.Fazakas
  • Szomorú 1
Link to comment
Megosztás:

52 perce, L.Fazakas írta:

Nekem legutóbb egy hatalmas nyárvégi felhőszakadás majd a Gyömrői úton tértig érő vízben a generátor-csapágy lett a nyikorgásom oka. Bizony eléggé zavaró volt, és mellette még a gyanu, hogy esetleg a bordásszíjat feszítő szerkezet kis kereke is behalt. Az meg persze rugóstul egybe van gyártva ...
Na mindegy - a szervízben cseréltettem mindkettőt (meg már magát aszíjat is, ha odáig elmentek). Simán megúsztam 70-ből.

A micsoda mivel "egybe van gyártva"? A hosszbordás szíj görgője? Na mert az biztosan nem, pl a Te 1.2-es kocsidhoz sem... https://cromax.hu/motor/vezerles_es_alkatreszei/hosszbordasszij_feszito_reszei/hosszbordasszij_feszito_gorgoje_opel_1_0_1_2_1_4_75343

 

  • Haha 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, L.Fazakas írta:

Nekem legutóbb egy hatalmas nyárvégi felhőszakadás majd a Gyömrői úton tértig érő vízben a generátor-csapágy lett a nyikorgásom oka. Bizony eléggé zavaró volt, és mellette még a gyanu, hogy esetleg a bordásszíjat feszítő szerkezet kis kereke is behalt. Az meg persze rugóstul egybe van gyártva ...
Na mindegy - a szervízben cseréltettem mindkettőt (meg már magát aszíjat is, ha odáig elmentek). Simán megúsztam 70-ből. 

Hát nem tudom nálam ez mennyire lehetséges mert idén áprilisban lett cserélve komplett-ban az egész szóval nem tudom mi a franc ez rendesen jár a motor de valami serceg mellette elég hangosan most mint a franc , a másik igen hogy hidegben én is hallok apróbb hangokat amíg be nem melegszik a motor de ez most ahhoz képes 5-ször hangosabb!

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Janó32 írta:

A micsoda mivel "egybe van gyártva"? A hosszbordás szíj görgője? Na mert az biztosan nem, pl a Te 1.2-es kocsidhoz sem... https://cromax.hu/motor/vezerles_es_alkatreszei/hosszbordasszij_feszito_reszei/hosszbordasszij_feszito_gorgoje_opel_1_0_1_2_1_4_75343

 

Például az én kocsimban a kiszerelt régi nyomógörgő bizony egyben van a teljes rugós szerkezettel.    (elkértem a régi, kiszerelt alkatrészt!)
És elsőre azt hittem, hogy csak maga a görgő külön megvehető s szépen kicserélhető, de NEM!   Már eleve gyárilag úgy van rátéve az a kis görgő a rugós szerkezet konzoljára, hogy maga a főcsavar, mint annak tengelye, a tulsó végén szépen "bele van zömítve" a rugótartó furatába. Ezeddig még csak kifúrni sem tudtam belőle azt a csavart ! (van anyag benne rendesen)
Hiába mutogatod itt nekem a Cromax alkatrészeket, nekem pontosan ott - a Cromaxnál - lett az egész cuccos egyben kicserélve!
Ők se foglalkoztak ilyen "kerék-kicserélős"  részletekkel, holott egy szerviz ilyesmire sokkal jobban felkészülhetett  ...

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

4 órája, L.Fazakas írta:

Például az én kocsimban a kiszerelt régi nyomógörgő bizony egyben van a teljes rugós szerkezettel.    (elkértem a régi, kiszerelt alkatrészt!)
És elsőre azt hittem, hogy csak maga a görgő külön megvehető s szépen kicserélhető, de NEM!   Már eleve gyárilag úgy van rátéve az a kis görgő a rugós szerkezet konzoljára, hogy maga a főcsavar, mint annak tengelye, a tulsó végén szépen "bele van zömítve" a rugótartó furatába. Ezeddig még csak kifúrni sem tudtam belőle azt a csavart ! (van anyag benne rendesen)
Hiába mutogatod itt nekem a Cromax alkatrészeket, nekem pontosan ott - a Cromaxnál - lett az egész cuccos egyben kicserélve!
Ők se foglalkoztak ilyen "kerék-kicserélős"  részletekkel, holott egy szerviz ilyesmire sokkal jobban felkészülhetett  ...

Az 1.2 Astra G motorját nem ismerem, de mint láthatod cromax oldalán -is- kapható külön görgő úgy mint esetemben az 1.6-hoz. Cromax dolgozója ajánlotta amikor érdeklődtem, hogy nem kimondottan kell konzolt is cserélni ha nem a feszítéssel van baj hanem a görgőnek van hangja. Kb másfél óra beszélgetős-szerelgetőssel otthoni szerszámokkal kicseréltük....

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Janó32 írta:

Az 1.2 Astra G motorját nem ismerem, de mint láthatod cromax oldalán -is- kapható külön görgő úgy mint esetemben az 1.6-hoz. Cromax dolgozója ajánlotta amikor érdeklődtem, hogy nem kimondottan kell konzolt is cserélni ha nem a feszítéssel van baj hanem a görgőnek van hangja. Kb másfél óra beszélgetős-szerelgetőssel otthoni szerszámokkal kicseréltük....

Szerintem nem a motor űrtartalmán múlik, milyen benne a szíjfeszítő, hanem inkább azon, hogy a kocsit melyik országban rakták össze. Az enyémet pl. Lengyelországban.
És bizony azt a szíjfeszítőt teljesen "egybe-gyártották". Persze - nekem is olcsóbb lett volna a valóban nagy és választható választékban a mindenféle görgők között valamelyiket csak simán cserélni, de sajna egyszerűen szét se lehetett szedni. Egy darabig még "elrugóztam" rajta (mint már említettem, elkértem a régi kiszereltet), de aztán egy idő múlva feladtam, mert teljesen felesleges időpocsékolásnak láttam. Oszt akkor simán kitettem a kukába ...
A szervizben meg tettek bele egy vadonás-új komplettet - s éppen a Cromaxnál!
Véleményem szerint nem igazán motorfüggő a dolog, hisz látszatra ugyanaz a funkciója minden Opel motor esetén.

Nekem még maga a görgő tartócsavarja (a kis kerék tengelye) se jött ki, mivel elég  alaposan bele volt a konzolba zömítve, és én akkor elkezdtem hárulról kifúrni.   Aztán megúntam ... mert minek? Az új viszont már benne van, a régin gyakorolni meg minek? Nincsen nekem arra időm ...

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Janó32 írta:

Az 1.2 Astra G motorját nem ismerem, de mint láthatod cromax oldalán -is- kapható külön görgő úgy mint esetemben az 1.6-hoz. Cromax dolgozója ajánlotta amikor érdeklődtem, hogy nem kimondottan kell konzolt is cserélni ha nem a feszítéssel van baj hanem a görgőnek van hangja. Kb másfél óra beszélgetős-szerelgetőssel otthoni szerszámokkal kicseréltük....

Nyugi! Az 1.4-ben is cserélhető!

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 09. 30. at 19:41, L.Fazakas írta:

Nekem legutóbb egy hatalmas nyárvégi felhőszakadás majd a Gyömrői úton tértig érő vízben a generátor-csapágy lett a nyikorgásom oka. Bizony eléggé zavaró volt, és mellette még a gyanu, hogy esetleg a bordásszíjat feszítő szerkezet kis kereke is behalt. Az meg persze rugóstul egybe van gyártva ...
Na mindegy - a szervízben cseréltettem mindkettőt (meg már magát a szíjat is, ha odáig elmentek). Simán megúsztam 70-ből.

Na mára hétfőre elmúlt a probléma!!!Na ezért szeretem én az Opelt mert önregeneráló és másnapra semmi baja volt már így több aprósága is de a végén minden jó!!!!!!!!!:icon13:

Link to comment
Megosztás:

10 órája, gezoli írta:

Nyugi! Az 1.4-ben is cserélhető!

Ez mind szép és jó, meg talán még hihető is!
Ámde akkor nekem a Cromaxban miért nem cserélték CSAK A GÖRGŐT, és miért kellett az egész feszítőt komplettben? Hogy nekem többe kerüljön?
Ráadásul én elkértem és otthon sem bírtam szétszedni a régit.
De akkor mégis megmagyarázzák egyesek, hogy bizony ki lehet cserélni, holott saját magam láttam (meg persze a Cromax), hogy egyszerűen NEM LEHET!

Szerintem van cserélhető is - meg - nem cserélhető is.
Én valahogy kifogtam egy nem cserélhetőt. Végeredményében pedig tök mindegy, hisz a dolog már rég megtörtént. (kb. 2 hónapja)

Link to comment
Megosztás:

2 órája, L.Fazakas írta:

Ez mind szép és jó, meg talán még hihető is!
Ámde akkor nekem a Cromaxban miért nem cserélték CSAK A GÖRGŐT, és miért kellett az egész feszítőt komplettben? Hogy nekem többe kerüljön?
Ráadásul én elkértem és otthon sem bírtam szétszedni a régit.
De akkor mégis megmagyarázzák egyesek, hogy bizony ki lehet cserélni, holott saját magam láttam (meg persze a Cromax), hogy egyszerűen NEM LEHET!

Szerintem van cserélhető is - meg - nem cserélhető is.
Én valahogy kifogtam egy nem cserélhetőt. Végeredményében pedig tök mindegy, hisz a dolog már rég megtörtént. (kb. 2 hónapja)

sztornó

Módosítva : Fulmen
Link to comment
Megosztás:

33 perce, Fulmen írta:

van kettő vezető görgő meg egy feszítő görgő. Ha eljön a csereperiódus, ezeket mind egyszerre szokás cserélni.

A feszítő görgő  egy rugós mechanizmussal ellátott csapágyas kerék. (gondolom én) Az ilyeneket nem véletlen, hogy nem lehet szétszedni. Vagy ha szét is lehetne, utána én azt már be nem építeném sehova.

A hosszbordás szíjnál?! Mert annak a feszítéséről-görgőjéről van szó... Miért lenne attól baja, ha a görgő csapágya megfárad és csak azt cseréled? Akkor mi értelme lenne külön is forgalmazni az adott alkatrészt? 

Link to comment
Megosztás:

3 perce, Janó32 írta:

A hosszbordás szíjnál?! Mert annak a feszítéséről-görgőjéről van szó... Miért lenne attól baja, ha a görgő csapágya megfárad és csak azt cseréled? Akkor mi értelme lenne külön is forgalmazni az adott alkatrészt? 

bocsánat. a vezérlésre gondoltam

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Janó32 írta:

A hosszbordás szíjnál?! Mert annak a feszítéséről-görgőjéről van szó... Miért lenne attól baja, ha a görgő csapágya megfárad és csak azt cseréled? Akkor mi értelme lenne külön is forgalmazni az adott alkatrészt?  

Ezt kérdezze meg a Cromax-tól az, aki ezeddig a náluk külön is megkapható CSAK görgőkkel oly nagyon sokat emlegette.

Valójában nekem is az lett volna a sokkal szimpatikusabb, mert maga a rugóskonzol első nézésre "örök" életű.
A rúgója esetleg eltörhet, de mitől?  Vagy pl. a perselyei kopnak el, de mitől?
A kis kerék azonban - illetve a benne levő golyóscsapágy - az idő folyamán bizony elkopik! (mert folyton forog ezerrel ...)

 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, L.Fazakas írta:

Ezt kérdezze meg a Cromax-tól az, aki ezeddig a náluk külön is megkapható CSAK görgőkkel oly nagyon sokat emlegette.

Valójában nekem is az lett volna a sokkal szimpatikusabb, mert maga a rugóskonzol első nézésre "örök" életű.
A rúgója esetleg eltörhet, de mitől?  Vagy pl. a perselyei kopnak el, de mitől?
A kis kerék azonban - illetve a benne levő golyóscsapágy - az idő folyamán bizony elkopik! (mert folyton forog ezerrel ...)

 

A rugó fárad, az ereje gyengül, és általában rideggé is válik. A vezérlés meg pont nem az a része az autónak ahol pár ezer forintot érdemes spórolni. Végülis a görgő meg csak egy csapágy az is elmehet még X ezer kilométert gond nélkül szóval akár azt sem kell cserélni ha ebből indulunk ki. Amiket kivettem feszítőket ( van otthon vagy fél vödörrel) egyiknek sem volt semmi baja, de minek kockáztatni? Én általában szétszedem őket és felhasználom a csapágyat máshoz.  

  • Szomorú 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv.Egy borzalmas idegesitő problámám van.Z14xe.Kis egyenletes gázon hullámzóan megy,néha mintha lökdösnék hátulról.Kis gázon történő kigyorsitáskor is egyenetlenül gyorsit ki,aztán ha megyek kis gázon és fölengedem a gázpedált,tehát a motorfék dolgozik mindig egy érezhető rándulás van.Egr levakolva,fojtószelep kitakaritva,gyertya csere,másik gyújtótrafó próbálva,üzemanyag nyomás oké,üzemanyag szürő cserélve.Kis gázon egyszerüen nem lehet közlekedni.Tő gázon szépen,erőteljesen gyorsul.....Hibakód nincs.Esetleg ötlet?

Link to comment
Megosztás:

34 perce, barthagabor írta:

Üdv.Egy borzalmas idegesitő problámám van.Z14xe.Kis egyenletes gázon hullámzóan megy,néha mintha lökdösnék hátulról.Kis gázon történő kigyorsitáskor is egyenetlenül gyorsit ki,aztán ha megyek kis gázon és fölengedem a gázpedált,tehát a motorfék dolgozik mindig egy érezhető rándulás van.Egr levakolva,fojtószelep kitakaritva,gyertya csere,másik gyújtótrafó próbálva,üzemanyag nyomás oké,üzemanyag szürő cserélve.Kis gázon egyszerüen nem lehet közlekedni.Tő gázon szépen,erőteljesen gyorsul.....Hibakód nincs.Esetleg ötlet?

Említetted az üzemanyag nyomást hogy rendben. Hány bart mértetek? Leállítás után megtartotta a nyomást? 

Link to comment
Megosztás:

bb668891be9db28c4403de49503ff2f7.jpg

Ennek a feszítőnek nagyon nem sok köze van a vezérléshez.
Ez csak simán feszíti az ékszíjat (a lapos-bordást), ami aztán meghajtja a vízpumpát, a generátort és a klimakompresszort. Nincs ott semmiféle vezérlés.
Szerintem - már elnézést - de teljesen összekevered a vezérműlánccal avagy vezérmű-szíjjal, ami persze a motorhoz teljesen mást csinál. De az másik eset.
Itt van a régiről egy kép - a hitetleneknek. Teljesen szétszedhetetlen, legalábbis a görgő tengelyének roncsolása nélkül nem megy.  (bele van zömítve a furatba)

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

3 órája, barthagabor írta:

3.8....folyamatosan...

Nem sok az egy kicsit? Nekem alapjáraton 2,5 bar van, ha lehúzom az üzemanyagnyomás szabályzó szelep csövét akkor max 3. bar. Kizártátok a szabályszó szelep hibát? 
Húzzátok le róla a vákuumcsövet 2-3 percig járó motornál, nem-e köpködi az üzemanyagot vissza, ha az rendben akkor leállítás után nézzétek a nyomást nem szabad leesnie kb. 20-25 percig. Olcsón elvégezhető teszt, sztem nagyon hasznos, nekem pl. emiatt indult nehezen melegen az autó, rántott gázelvételnél, torpant gázadásra. 

Ha van lehetőség nézzetek élőadatot hogy a fojtószelep állás érzékelő jele mit mutat. %-os értéket szokott hozni, gyújtás rá, nyomod a gázpedált és nézed az értéket hogy megfelel-e a valóságnak - nincs benne ugrálás, pontosan követi a pedál állást...

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.