Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, Maverick087 írta:

Szia, 

Elképzelhető hogy befeszül, lehet a lengőkaron keresztül rá kell emelned alulról hogy ki tud venni.  Viszont ami nekem sokkal, sokkal nagyobb probléma volt, hogy az alsó csavart nem bírtam leszedni. Villáskulccsal ráfogsz a belső részen a csavarra (videó 1:28) és az anyát le kéne hajtanod, de annyira szűk ott a hely és kicsi a mozgástartománya a hajtószárnak.  Ha jól emlékszem 100 - 110Nm körül kéne ezt a csavart meghúzni, nekem a szerelő valószínű ráhúzta légkulccsal mint az állat, képtelen voltam leszedni pedig csak 1 éve van bent. De ha lejön a két csavar, simán meg lehet akna nélkül csinálni. 

Helló!

Én most cseréltem pár hete GM gyári -ra ez már torx csavaros az anya 1.25 mm emelkedésű tehát a régire nem jó mert az 1.75mm emelkedésű ha veszel anyával együtt cseréld.Alul kis emelővel emeld a talpast akkor könnyedén szerelhető.A meg húzásnyomaték felül ok de alul nem férsz hozzá kisebb erővel jól meghúztam.

2oPyNIa.png

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

6 perce, astra 1 írta:

Helló!

Én most cseréltem pár hete GM gyári -ra ez már torx csavaros az anya 1.25 mm emelkedésű tehát a régire nem jó mert az 1.75mm emelkedésű ha veszel anyával együtt cseréld.Alul kis emelővel emeld a talpast akkor könnyedén szerelhető.A meg húzásnyomaték felül ok de alul nem férsz hozzá kisebb erővel jól meghúztam.

2oPyNIa.png

Ez nekem azért nem szimpatikus annyira mert ha nincsen racsnis villáskulcsod a hagyományosan 2 oldalon érintkező sima villáskulccsal ellentétben - torx miatt nem tudsz dugót feltenni - akkor lehet megint szenvedés lehajtani ha nagyon összegyógyul.  

Link to comment
Megosztás:

7 órája, astra 1 írta:

Helló!

Én most cseréltem pár hete GM gyári -ra ez már torx csavaros az anya 1.25 mm emelkedésű tehát a régire nem jó mert az 1.75mm emelkedésű ha veszel anyával együtt cseréld.Alul kis emelővel emeld a talpast akkor könnyedén szerelhető.A meg húzásnyomaték felül ok de alul nem férsz hozzá kisebb erővel jól meghúztam.

2oPyNIa.png

Hali! 1 hete féket cseréltem és én is így raktam fel a rugót, mint ahogy nálad is van, de a videón úgy láttam, hogy kifelé áll. Rosszul látom, vagy valaki (Ő v. Mi) nem jól akasztotta be?

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Maverick087 írta:

Szia, 

Elképzelhető hogy befeszül, lehet a lengőkaron keresztül rá kell emelned alulról hogy ki tud venni.  Viszont ami nekem sokkal, sokkal nagyobb probléma volt, hogy az alsó csavart nem bírtam leszedni. Villáskulccsal ráfogsz a belső részen a csavarra (videó 1:28) és az anyát le kéne hajtanod, de annyira szűk ott a hely és kicsi a mozgástartománya a hajtószárnak.  Ha jól emlékszem 100 - 110Nm körül kéne ezt a csavart meghúzni, nekem a szerelő valószínű ráhúzta légkulccsal mint az állat, képtelen voltam leszedni pedig csak 1 éve van bent. De ha lejön a két csavar, simán meg lehet akna nélkül csinálni. 

 

10 órája, astra 1 írta:

Helló!

Én most cseréltem pár hete GM gyári -ra ez már torx csavaros az anya 1.25 mm emelkedésű tehát a régire nem jó mert az 1.75mm emelkedésű ha veszel anyával együtt cseréld.Alul kis emelővel emeld a talpast akkor könnyedén szerelhető.A meg húzásnyomaték felül ok de alul nem férsz hozzá kisebb erővel jól meghúztam.

 

 

Köszönöm srácok! Az eddigi cseréket láttam, szerencsére sosem használt légkulcsot a szerelő. Összerakás előtt pedig rézpasztával megkente a menetet. Remélem ha oda jutok ezek alapján én is ki tudom cserélni, nem lesz annyira rágyógyulva. Ha pedig befeszül akkor lesz egy plusz emelés...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Lassan féktárcsa és fékbetét csere előtt állok. Tudnátok nekem ajánlani féktárcsát és hozzá fékbetétet hogy milyent vegyek majd? Azt olvastam több helyen hogy a Zimmermann betét és tárcsa a legjobb, ez igaz? Valakinek tapasztalata? Ki milyent használ? Köszi előre is a választ.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Bmájki írta:

Hali! 1 hete féket cseréltem és én is így raktam fel a rugót, mint ahogy nálad is van, de a videón úgy láttam, hogy kifelé áll. Rosszul látom, vagy valaki (Ő v. Mi) nem jól akasztotta be?

Mindketten jól csináltátok. A videón - bár nehezen látni - de fordítva van. Közvetlenül a betétbe kapcsolódó részt is előre lehet feszíteni és a hosszú szakaszt hátrafelé de akkor ki fog pattanni a betétből. Első alkalommal én is elrontottam de azonnal láttam hogy nagyon nem "oké" úgy. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 09. 24. at 19:44, Erik1986 írta:

Sziasztok. Lassan féktárcsa és fékbetét csere előtt állok. Tudnátok nekem ajánlani féktárcsát és hozzá fékbetétet hogy milyent vegyek majd? Azt olvastam több helyen hogy a Zimmermann betét és tárcsa a legjobb, ez igaz? Valakinek tapasztalata? Ki milyent használ? Köszi előre is a választ.

Itt ajánlották a Zimmermann tárcsát és a Textar betétet. Én azt raktam bele. Kauffer-nél rendeltem meg, személyes átvétel volt, adtak hozzá egy ajándék kesztyűt is. Eddig szépen teszi a dolgát. Hétvégén volt egy Bp-Szilvásvárad-Bp autópálya, országút, dombocskákkal.

On 2018. 09. 24. at 20:24, Maverick087 írta:

Mindketten jól csináltátok. A videón - bár nehezen látni - de fordítva van. Közvetlenül a betétbe kapcsolódó részt is előre lehet feszíteni és a hosszú szakaszt hátrafelé de akkor ki fog pattanni a betétből. Első alkalommal én is elrontottam de azonnal láttam hogy nagyon nem "oké" úgy. 

Köszi! Akkor megnyugodtam.:icon13:

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Bmájki írta:

Itt ajánlották a Zimmermann tárcsát és a Textar betétet. Én azt raktam bele. Kauffer-nél rendeltem meg, személyes átvétel volt, adtak hozzá egy ajándék kesztyűt is.

Én csak azt nem értem - egy gépjárműben a fékeknek ÁLTALÁBAN az a dolguk, hogy fékezzenek! (lassítsák a kocsit) Ám ha a gyakorlatban nem fékeznek eléggé (csúszik, olajos, "nem fog" eléggé, stb.)  - az rögtön MEGBUKIK a fékpadon!
De a kérdés - nem tök mindegy valójában az Opel (de bármilyen más autóban is), hogy milyen féktárcsa és féktuskók (esetleg fékdob és fékbetét) van benne? Csupán EGY A LÉNYEG - az időszakonként esedékes hatósági műszaki vizsgán menjen át!
KÉSZ!

A hátsó dobokat például még kinn az utcán is ki lehet ám elég szépen tisztítani, a fékbetéteken a ráragasztott ferodó meg jó vászonnal (vagy papírral) elég szépen síkba csiszolható. Valójában nem kopik az olyan gyorsan, hogy két-három évente ott mindent a legdrágábbra kelljen kicserélni! A dobból a "fékport" ügyesen ki kell fúvatni, a ferodót kissé átcsiszolni (az "elüvegesedett" felületet) - s utána elmehet még vagy 2-3 évet.  (nekem mindezt öreg /békebeli/ autószerelő szaki mondta)
Majd ha már nem lesz rajta ferodo, vagy mondjuk a fékdob falvastagsága a gépkönyvi előírás alá érne - na akkor kell igazán nekiizgulni az ilyen "csere-bere témáknak".

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

5 perce, L.Fazakas írta:

Én csak azt nem értem - egy gépjárműben a fékeknek ÁLTALÁBAN az a dolguk, hogy fékezzenek! (lassítsák a kocsit) Ám ha a gyakorlatban nem fékeznek eléggé (csúszik, olajos, "nem fog" eléggé, stb.)  - az rögtön MEGBUKIK a fékpadon!
De a kérdés - nem tök mindegy valójában az Opel (de bármilyen más autóban is), hogy milyen féktárcsa és féktuskók (esetleg fékdob és fékbetét) van benne? Csupán EGY A LÉNYEG - az időszakonként esedékes hatósági műszaki vizsgán menjen át!
KÉSZ!

A hátsó dobokat például még kinn az utcán is ki lehet ám elég szépen tisztítani, a fékbetéteken a ráragasztott ferodó meg jó vászonnal (vagy papírral) elég szépen síkba csiszolható. Valójában nem kopik az olyan gyorsan, hogy két-három évente ott mindent a legdrágábbra kelljen kicserélni! A dobból a "fékport" ügyesen ki kell fúvatni, a ferodót kissé átcsiszolni (az "elüvegesedett" felületet) - s utána elmehet még vagy 2-3 évet.  (nekem mindezt öreg /békebeli/ autószerelő szaki mondta)
Majd ha már nem lesz rajta ferodo, vagy mondjuk a fékdob falvastagsága a gépkönyvi előírás alá érne - na akkor kell igazán nekiizgulni az ilyen "csere-bere témáknak".

Tévedsz!
Nagyon nem mindegy milyen az a féktárcsa, és fékbetét, vagy éppen fékpofa.
Anno magamnak lecseréltem a corsaban a hátsó fékpofákat zimmermannra, és jóformán azonnal sokkal jobb lett rögzítőfék hatásfoka.
Lányom autójába textar tárcsa és zimmerman betét került, és ledöbbentem amikor vezettem az autóját.
A sajátomba hétvégén megy a zimmerman tárcsa, zimmermann betét.
Most Meyle a tárcsa, a betét meg a fene tudja, talán Lpr. De visít is rendesen..

Link to comment
Megosztás:

12 perce, egyhapsi írta:

Tévedsz!
Nagyon nem mindegy milyen az a féktárcsa, és fékbetét, vagy éppen fékpofa.
Anno magamnak lecseréltem a corsaban a hátsó fékpofákat zimmermannra, és jóformán azonnal sokkal jobb lett rögzítőfék hatásfoka.
Lányom autójába textar tárcsa és zimmerman betét került, és ledöbbentem amikor vezettem az autóját.
A sajátomba hétvégén megy a zimmerman tárcsa, zimmermann betét.
Most Meyle a tárcsa, a betét meg a fene tudja, talán Lpr. De visít is rendesen..

Bizony, egy jó tárcsa-betét párossal akár annyi fékerőt nyerhetünk mintha méretbeli kategóriát ugrottunk volna egy rosszabb minőséggel. Plusz megégni is inkább a silányabb minőségű betétek szoktak könnyebben.

Link to comment
Megosztás:

41 perce, egyhapsi írta:

Tévedsz!
Nagyon nem mindegy milyen az a féktárcsa, és fékbetét, vagy éppen fékpofa.
Anno magamnak lecseréltem a corsaban a hátsó fékpofákat zimmermannra, és jóformán azonnal sokkal jobb lett rögzítőfék hatásfoka.
Lányom autójába textar tárcsa és zimmerman betét került, és ledöbbentem amikor vezettem az autóját.
A sajátomba hétvégén megy a zimmerman tárcsa, zimmermann betét.
Most Meyle a tárcsa, a betét meg a fene tudja, talán Lpr. De visít is rendesen..

Ezt magyarázhatod egy "féktuskónak"!

Link to comment
Megosztás:

2 órája, L.Fazakas írta:

Ha már annyira szuperek azok az emlegetett cuccok, a gyártójuk egyből miért nem azokat építi be autójába?

Miből gondolod, hogy a gyárilag beépített nem az? Az üzletekben prémium alkatrészként elérhető termékek legtöbbször a gyári alkatrész gyártójától származnak, vagyis az OEM-nek a beszállítója az adott gyártó. Aztán mikor csere következik jöhetnek az olcsó utángyártottak, azok minőségben alulmaradnak a gyári-prémium terméktől.

Link to comment
Megosztás:

Nem feltétlenül csak ez az oka. Az autó gyártója próbál egy ésszerű kompromisszumot kialakítani az elfogadható fékerő, az olcsó gyárthatóság és a megfelelő tartósság között, de ezen három jellemző mindegyikében vannak jobbak, a másik kettő rovására. Például simán lehet venni a gyárinál jobban fogó féket (tárcsa és betét is), csak drágább lesz és/vagy gyorsabban kopik. De ellenkezőleg, olyanok is vannak amik olcsóbbak, vagy éppen tovább tartanak (futásteljesítményben), de cserébe hitványabb fékerőt adnak. Mindenkinek tudnia kell, mik a prioritások a számára, de a fék az szerintem pont egy olyan alkatrész ahol nem lehet szempont hogy "mindegy hogy  milyen, csak átmenjen a műszakin".

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítségre lenne szükségem, kivillant a motorlámpa ki is lett olvasva a hiba p0130, 1 lambdaszonda hiba, cserélve lett a szonda és 2 nap múlva ugyanugy felvillan evvel a hibával, természetesen a hiba törölve lett. Valakinek van valami ötlete mi lehet a gond. Bosch szonda került bele. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

x18xe1

Egyik napról a másikra elkezdte kidobálni az autó a VEZ. TENGELY JELADÓ hibát (p0340)

Először csak hidegen amint bemelegedett eltűnt a hiba... (vagyis az utána indításoknál nem jött elő)

Egyszer csak menet közben leállt az autó és nem tudtam beindítani.......

másnap indult...... illetve azóta 1x tesztelgetés közben előfordult, hogy nem tudtam indítani....

 

Cseréltem benne:

---Vez Tengely jeladót (Delphire)

---Főtengely jeladó (bontott,   de jó ismerősöm autójából kaptam kölcsön 1 hétre)

---Méregettem kábelköteget.. .de mivel nem találtam semmit így cseréltem komplett köteget

 

Ecu-n kívül már mindent cseréltem és még mindig nem jó

 

Beindul az autó illetve menet közben nem áll le HA:

Ha járó motornál lehúzom a vez tengely jeladót

Illetve akkor is beindul ha le van húzva a vez tengely jeladó.

De amikor előjött az, hogy nem indul be csak teker... akkor 

se jeladóval se nélküle nem indult be az autó

így necces, hogy nem jeladó hiba.... mert ha egyszer jeladó nélkül beindul utána meg nem ... akkor ecu szerintem... 

valakinek hasonló tapasztalata?  vagy tesztelésre kölcsön gyári jeladója?

Szabó Zoltán

06705786621

Link to comment
Megosztás:

18 órája, morattila írta:

Sziasztok! Segítségre lenne szükségem, kivillant a motorlámpa ki is lett olvasva a hiba p0130, 1 lambdaszonda hiba, cserélve lett a szonda és 2 nap múlva ugyanugy felvillan evvel a hibával, természetesen a hiba törölve lett. Valakinek van valami ötlete mi lehet a gond. Bosch szonda került bele. 

Uhh... azért a P0130 nem ennyire egyszerű hiba, bár kétségkívül a legtöbb helyen 1-es lambdaszonda hibának fordítják...

A valóságban viszont azt jelenti hogy az 1-es lambdaszonda feszültsége magas, ami annyit tesz hogy a kipufogógáz oxigéntartalma túl sok. Ez pedig mindjárt többféle meghibásodást feltételez, kezdve a szegény keveréktől (rosszul működő befecskendezők), egészen a légtömegmérő és a lambdaszonda között bárhol előforduló folytonossági hiányig. Tudniillik a benzinbefecskendezés leegyszerűsítve úgy működik hogy a légtömegmérő vagy MAP szenzor (attól függ melyikben mi van) méri a beszívott levegő mennyiségét, az ECU ehhez kalkulál egy befecskendezendő üzemanyagmennyiséget, ami a motorban elég, kipufogógáz lesz belőle, majd a lambda a kipufogógáz oxigéntartalmát mérve ad egy visszacsatolást a motorvezérlőnek hogy szegény vagy túl dús volt-e a keverék, ami ez alapján módosít a befecskendezett benzin mennyiségen.

A nálad fennálló hiba jelentése nagyjából annyi, hogy az égés után a kipufogógázban maradt oxigén mennyisége nem egyezik meg azzal amennyit a légtömegmérő vagy MAP-szenzor mért, pontosabban az égés után nem szabadott volna ennyinek maradnia. Ez lehet attól is hogy kevés benzint fecskendez be az injektor, így nem tud elég ni az összes oxigén, de lehet attól is hogy bárhol a légtömegmérő és a motor között rés van a szívóoldalon (akár lyuk, akár egy félrecsúszott vagy szakadt tömítés a fojtószelepházon), és olyan levegő is bejut a motorba, amit a légtömegmérő nem mért. Vagy épp ellenkezőleg, a motor után, de még a lambdaszonda előtt van a folytonossági hiány, ami miatt a kipufogócsőbe jut be oxígén aminek nem volna szabad ott lennie. Ez lehet elszakadt kipufogó-sortömítéstől, de akár repedt leömlőtől vagy lyukas kipufogócsőtől is, szóval nem lesz egyszerű megtalálni a hiba okát.

De persze legkézenfekvőbb hogy lehet hibás lambdaszonda is, ez lenne a legegyszerűbb, de te ezt a hibát már kizártad. Sok sikert a kereséshez! És ne légy felületes, tűhegynyi lyuk is lehet amit első látásra észre sem veszel, de sajna a lambda szabályzási tartománya a környezetvédelmi előírások miatt elég szűk, már az ideálisnál egy egész kicsivel több levegő jelenléte a kipufogógázban előidézheti ezt a hibát!

  • Like 1
  • Szomorú 1
Link to comment
Megosztás:

1 óra, tgabika76 írta:

Uhh... azért a P0130 nem ennyire egyszerű hiba, bár kétségkívül a legtöbb helyen 1-es lambdaszonda hibának fordítják...

A valóságban viszont azt jelenti hogy az 1-es lambdaszonda feszültsége magas, ami annyit tesz hogy a kipufogógáz oxigéntartalma túl sok. Ez pedig mindjárt többféle meghibásodást feltételez, kezdve a szegény keveréktől (rosszul működő befecskendezők), egészen a légtömegmérő és a lambdaszonda között bárhol előforduló folytonossági hiányig. Tudniillik a benzinbefecskendezés leegyszerűsítve úgy működik hogy a légtömegmérő vagy MAP szenzor (attól függ melyikben mi van) méri a beszívott levegő mennyiségét, az ECU ehhez kalkulál egy befecskendezendő üzemanyagmennyiséget, ami a motorban elég, kipufogógáz lesz belőle, majd a lambda a kipufogógáz oxigéntartalmát mérve ad egy visszacsatolást a motorvezérlőnek hogy szegény vagy túl dús volt-e a keverék, ami ez alapján módosít a befecskendezett benzin mennyiségen.

A nálad fennálló hiba jelentése nagyjából annyi, hogy az égés után a kipufogógázban maradt oxigén mennyisége nem egyezik meg azzal amennyit a légtömegmérő vagy MAP-szenzor mért, pontosabban az égés után nem szabadott volna ennyinek maradnia. Ez lehet attól is hogy kevés benzint fecskendez be az injektor, így nem tud elég ni az összes oxigén, de lehet attól is hogy bárhol a légtömegmérő és a motor között rés van a szívóoldalon (akár lyuk, akár egy félrecsúszott vagy szakadt tömítés a fojtószelepházon), és olyan levegő is bejut a motorba, amit a légtömegmérő nem mért. Vagy épp ellenkezőleg, a motor után, de még a lambdaszonda előtt van a folytonossági hiány, ami miatt a kipufogócsőbe jut be oxígén aminek nem volna szabad ott lennie. Ez lehet elszakadt kipufogó-sortömítéstől, de akár repedt leömlőtől vagy lyukas kipufogócsőtől is, szóval nem lesz egyszerű megtalálni a hiba okát.

De persze legkézenfekvőbb hogy lehet hibás lambdaszonda is, ez lenne a legegyszerűbb, de te ezt a hibát már kizártad. Sok sikert a kereséshez! És ne légy felületes, tűhegynyi lyuk is lehet amit első látásra észre sem veszel, de sajna a lambda szabályzási tartománya a környezetvédelmi előírások miatt elég szűk, már az ideálisnál egy egész kicsivel több levegő jelenléte a kipufogógázban előidézheti ezt a hibát!

Köszönöm a választ, hát akkor nem lesz séta galopp, lehet jobban járok ha elviszem szervízbe.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, morattila írta:

Köszönöm a választ, hát akkor nem lesz séta galopp, lehet jobban járok ha elviszem szervízbe.

Mielőtt elviszed, próbáld meg Te is megtalálni a hibát. Egy szimpla vizuális ellenőrzéssel, keress szakadt, repedt csövet, sziszegő hangot, lambdaszonda előtti kipufogó szakaszon repedést. Pontosan ezeket a pepecselős, időigényes munkákon szokott a szerelők nagy része elbukni és hajszolják bele az embert különböző alkatrészek cseréjébe.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Maverick087 írta:

Mielőtt elviszed, próbáld meg Te is megtalálni a hibát. Egy szimpla vizuális ellenőrzéssel, keress szakadt, repedt csövet, sziszegő hangot, lambdaszonda előtti kipufogó szakaszon repedést. Pontosan ezeket a pepecselős, időigényes munkákon szokott a szerelők nagy része elbukni és hajszolják bele az embert különböző alkatrészek cseréjébe.

...meg nem is szeretik, mert napokig el lehet vele szöszmötölni, és a végén találnak egy ezerforintos repedt gumicsövet. Még ha kétezret kér is érte, az nem fedezi a háromnapi szívást amit vele töltött, ha meg elkéri a háromnapi munkadíját és mondjuk azt mondja hogy harmincezer a számla vége, akkor meg te fogsz felháborodni hogy hát egy félrecsúszott tömítés vagy egy repedés a kipufogón nem ér ennyit...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

16 órája, tgabika76 írta:

...meg nem is szeretik, mert napokig el lehet vele szöszmötölni, és a végén találnak egy ezerforintos repedt gumicsövet. Még ha kétezret kér is érte, az nem fedezi a háromnapi szívást amit vele töltött, ha meg elkéri a háromnapi munkadíját és mondjuk azt mondja hogy harmincezer a számla vége, akkor meg te fogsz felháborodni hogy hát egy félrecsúszott tömítés vagy egy repedés a kipufogón nem ér ennyit...

Hát megpróbálkozok vele meglátjuk, ha nem megy akkor úgyis szerelő lesz a vége. Köszönöm a hasznos tanácsokat!! 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Livi írta:

Üdv segítséget kérnék a mai nap valami nyíkórgó hang jön a Motortérből vagy a motorból ,majdnem olyan mint ha csapágyas lenne ilyen sercegős hang mi lehet a probléma ????Idáig nem volt vele semmi gond!!!!

Így biztosan nem fogjuk tudni megmondani. Írd körül kicsit a hibát. Mikor, milyen körülmények között hallod a hangot? Nyisd fel a motorháztetőt, készítsd egy videót, töltsd fel és megpróbálunk segíteni. 

Módosítva : Maverick087
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.