Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Másokhoz hasonlóan alapjárattal akad gondom, de hiába keresgéltem a fórumokban, nem találtam megoldást...
X16XEL a motor, a jelenség pedig a következő:
Kb. 16 fokos levegőhőmérsélet felett az alapjárat indulás után azonnal felugrik 1500 magasságára, majd rögtön utána el is indul lefelé, de 1250 körül megáll és +/- 50 körüli tartományban ugrál kedve szerint, sokszor mindemellett "bubog" a motor, mintha valami USA-beli V8-asnak képzelné magát... Pár perc után magára talál és visszaesik 900 körülre, majd újabb pár perc után beáll a normálisnak mondható 750-es sávba. Viszont, ha rárúgok egyet a gázra és felpörgetem 3000+, akkor azonnal beáll normális tartományba - de ebben az esetben jó pár percig fulladozik, jóval kövérebb gázzal kell indulnom a szokásosnál, hogy ne álljon le.
Az alapjárati motor, EGR, fojtószelep, vákuumcső takarításán túl vagyok, nem hozott változást. Alapjárati motort próbáltam cserélni benne egy új utángyártottra, de a csere után 3000-ről indult és lassan kúszott felfelé, 4500 körül a csekkendzsin is megjött, szóval ijedemben leállítottam és inkább visszaraktam a régit. Sikerült egy hibás / gagyi darabot kifognom, vagy fel kell tanítani valahogy?
Van esetleg valakinek megoldás a tarsolyában a hiba felgöngyölítéséhez?

Előre is köszi és üdv mindenkinek
 

Link to comment
Megosztás:

57 perce, DogG írta:

Sziasztok!

Másokhoz hasonlóan alapjárattal akad gondom, de hiába keresgéltem a fórumokban, nem találtam megoldást...
X16XEL a motor, a jelenség pedig a következő:
Kb. 16 fokos levegőhőmérsélet felett az alapjárat indulás után azonnal felugrik 1500 magasságára, majd rögtön utána el is indul lefelé, de 1250 körül megáll és +/- 50 körüli tartományban ugrál kedve szerint, sokszor mindemellett "bubog" a motor, mintha valami USA-beli V8-asnak képzelné magát... Pár perc után magára talál és visszaesik 900 körülre, majd újabb pár perc után beáll a normálisnak mondható 750-es sávba. Viszont, ha rárúgok egyet a gázra és felpörgetem 3000+, akkor azonnal beáll normális tartományba - de ebben az esetben jó pár percig fulladozik, jóval kövérebb gázzal kell indulnom a szokásosnál, hogy ne álljon le.
Az alapjárati motor, EGR, fojtószelep, vákuumcső takarításán túl vagyok, nem hozott változást. Alapjárati motort próbáltam cserélni benne egy új utángyártottra, de a csere után 3000-ről indult és lassan kúszott felfelé, 4500 körül a csekkendzsin is megjött, szóval ijedemben leállítottam és inkább visszaraktam a régit. Sikerült egy hibás / gagyi darabot kifognom, vagy fel kell tanítani valahogy?
Van esetleg valakinek megoldás a tarsolyában a hiba felgöngyölítéséhez?

Előre is köszi és üdv mindenkinek
 

Szerintem semmi gond nincs az autóval. Ugyanilyen motorom van és elég sok mindent megtettem már hogy az alapjárat tökéletes legyen.
Nem lesz az :) Hidegen ne is várd tőle, hogy beálljon egyből normális alapjáratra mivel dúsít azért, hogy az üzemi hőfokot gyorsabban elérje. 
Jól tetted, hogy az említette dolgokat takarítottad, tartsd mindig így és nagyobb gondod nem lesz (ezen a téren)
Mondanám hogy ránézhetsz a hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelőre de ha csak valóban +/- 50 rpm a kilengés a fordulatban, akkor sztem nem piszkáld. 
JAH, hidegen ne rugdosd 3000-ig :-) 

Link to comment
Megosztás:

12 minutes ago, Maverick087 said:

Szerintem semmi gond nincs az autóval. Ugyanilyen motorom van és elég sok mindent megtettem már hogy az alapjárat tökéletes legyen.
Nem lesz az :) Hidegen ne is várd tőle, hogy beálljon egyből normális alapjáratra mivel dúsít azért, hogy az üzemi hőfokot gyorsabban elérje. 
Jól tetted, hogy az említette dolgokat takarítottad, tartsd mindig így és nagyobb gondod nem lesz (ezen a téren)
Mondanám hogy ránézhetsz a hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelőre de ha csak valóban +/- 50 rpm a kilengés a fordulatban, akkor sztem nem piszkáld. 
JAH, hidegen ne rugdosd 3000-ig :-) 

Nem szokásom hidegen zaklatni szegényt, simán a tesztek közé sorolt cselekedet volt :)

Az világos, hogy hidegen dúsít, viszont ami miatt rendellenesnek érzem a működést, az az, hogy a fentebb leírtakat csak és kizárólag 16 fok felett műveli. Télen, mínuszban sem így indul, akkor simán 1100 körül pörög egy darabig, aztán fokozatosan beáll a normális alapjáratra, de nem ingadozik, nem "bubog" és nem is fulladozik. Jobb időben viszont a napi első indítás fixen ezen a furcsa módon zajlik, néha a mukanap végi is, de az már csak random. Nyilván nem reális elvárás egy 19 éves, ki tudja valójában mennyit futott autótól, hogy gyári állapotban legyen, de azért ennek az anomáliának szeretnék a végére járni :) (Egyébként a hűtőfolyadék érzékelője is új, cserés lett, mert nem akartuk elhinni, hogy a 3. darab, neves gyártótól származó termosztát is f*s. Pedig de. :-) )

Link to comment
Megosztás:

30 perce, DogG írta:

Nem szokásom hidegen zaklatni szegényt, simán a tesztek közé sorolt cselekedet volt :)

Az világos, hogy hidegen dúsít, viszont ami miatt rendellenesnek érzem a működést, az az, hogy a fentebb leírtakat csak és kizárólag 16 fok felett műveli. Télen, mínuszban sem így indul, akkor simán 1100 körül pörög egy darabig, aztán fokozatosan beáll a normális alapjáratra, de nem ingadozik, nem "bubog" és nem is fulladozik. Jobb időben viszont a napi első indítás fixen ezen a furcsa módon zajlik, néha a mukanap végi is, de az már csak random. Nyilván nem reális elvárás egy 19 éves, ki tudja valójában mennyit futott autótól, hogy gyári állapotban legyen, de azért ennek az anomáliának szeretnék a végére járni :) (Egyébként a hűtőfolyadék érzékelője is új, cserés lett, mert nem akartuk elhinni, hogy a 3. darab, neves gyártótól származó termosztát is f*s. Pedig de. :-) )

Értem, hogy zavar és engem is mert van nálam is ilyen "probléma", csak ahogy mondtad nem reális elvárás 19 éves autótól hogy stabil legyen az alapjárat mint a szög, minden alkatrészt kicserélni meg egyszerűen nem lehet. Ha nem gyári alkatrészt veszel hanem "jobb" minőséget még lehet hogy azzal is többet ártasz mint használsz. Ott van pl. a lambdaszonda, gyújtótrafó, főtengely jeladó ami ha nem minimum Bosch, Delphi de inkább gyári már okozhat a közeljövőben gondot. 
Nekem is lassan már minden volt cserélve ami okozhat ingadozást. Alapjárati m., főtengely jeladó, beszívott levegő hőm. jeladó, trafó, gyertya, egr falazva, motorhőfok jeladó. 
Most üzemanyag nyomásszabályzó csere következik mert valahol elmegy a nyomás motor leállítás után, mondjuk azt azért cserélem mert nehezen indul....

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 09. 17. at 12:03, DogG írta:

Sziasztok!

Másokhoz hasonlóan alapjárattal akad gondom, de hiába keresgéltem a fórumokban, nem találtam megoldást...
X16XEL a motor, a jelenség pedig a következő:
Kb. 16 fokos levegőhőmérsélet felett az alapjárat indulás után azonnal felugrik 1500 magasságára, majd rögtön utána el is indul lefelé, de 1250 körül megáll és +/- 50 körüli tartományban ugrál kedve szerint, sokszor mindemellett "bubog" a motor, mintha valami USA-beli V8-asnak képzelné magát... Pár perc után magára talál és visszaesik 900 körülre, majd újabb pár perc után beáll a normálisnak mondható 750-es sávba. Viszont, ha rárúgok egyet a gázra és felpörgetem 3000+, akkor azonnal beáll normális tartományba - de ebben az esetben jó pár percig fulladozik, jóval kövérebb gázzal kell indulnom a szokásosnál, hogy ne álljon le.
Az alapjárati motor, EGR, fojtószelep, vákuumcső takarításán túl vagyok, nem hozott változást. Alapjárati motort próbáltam cserélni benne egy új utángyártottra, de a csere után 3000-ről indult és lassan kúszott felfelé, 4500 körül a csekkendzsin is megjött, szóval ijedemben leállítottam és inkább visszaraktam a régit. Sikerült egy hibás / gagyi darabot kifognom, vagy fel kell tanítani valahogy?
Van esetleg valakinek megoldás a tarsolyában a hiba felgöngyölítéséhez?

Előre is köszi és üdv mindenkinek
 

Üdv!

Az előző astrám szórol szóra ugyan ezt produkálta. Rárugtam egyet a gázra nekem is beállt normálisra. Mindig tiszta volt a fojtószelep, egr kifordítva.

 

Én sem jöttem rá sosem hogy mitől.

Pedig annak idején én is megkérdeztem itt a fórumon,de sajnos nem lett rá megoldás.

Én is kicseréltem az alapjárati motort, a lambdaszondát. De semmi.

Már nincs meg sajnos. 270.000km-el adtam el. Szerettem. Sosem hagyott cserben.:)

 

Módosítva : toma2105
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Jaszo írta:

Èn ùgy tudom a vizhőmèrsèklet jeladó hibája okozza mármint ezt az alapjáraton problèmát. Szerelő ezt mondta. Èv elejèn ki lett cserèlve aztán most megint rossz kb fèl èvig bírta majd viszem ùjra.

Mit jelent az hogy rossz? Ránéztek élőadattal és durván eltérő hőmérsékletet mutatott? 

 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Jaszo írta:

Fogalmam sincs nem voltam jelen azért írtam, hogy a szerelő mondta ha kamuzott akkor én is hülyesèget beszèlek.

Sose értettem, az miért annyira baj, ha a kimondottan CSAKIS tájékoztató jellegű műszerfali hőmérő az pl. 85 fokot mutat, vagy mondjuk éppen 92 fokot?
Senki sem az utat nézi, hanem állandóan a hőmérőt? Engem pl. sohase foglalkoztatott az, nálam miért nincs a hőmérő mutatója menet közben (és nyáron) mindig a piros mezőben? Ott van, ahol van - oszt jónapot!  

Majd ha egyszer gőz-, vagy kondenzcsíkot húz maga után a kocsi, akkor talán jobban odafigyelek.

Link to comment
Megosztás:

19 perce, L.Fazakas írta:

Sose értettem, az miért annyira baj, ha a kimondottan CSAKIS tájékoztató jellegű műszerfali hőmérő az pl. 85 fokot mutat, vagy mondjuk éppen 92 fokot?
Senki sem az utat nézi, hanem állandóan a hőmérőt? Engem pl. sohase foglalkoztatott az, nálam miért nincs a hőmérő mutatója menet közben (és nyáron) mindig a piros mezőben? Ott van, ahol van - oszt jónapot!  

Majd ha egyszer gőz-, vagy kondenzcsíkot húz maga után a kocsi, akkor talán jobban odafigyelek.

Már írtad egyszer mennyit mész egy évben.... 5000km-t? Aki napi szinten jár munkába, messzire az nem akarja megvárni míg szétforralja a vizet az autó. 

Link to comment
Megosztás:

31 perce, L.Fazakas írta:

Sose értettem, az miért annyira baj, ha a kimondottan CSAKIS tájékoztató jellegű műszerfali hőmérő az pl. 85 fokot mutat, vagy mondjuk éppen 92 fokot?
Senki sem az utat nézi, hanem állandóan a hőmérőt? Engem pl. sohase foglalkoztatott az, nálam miért nincs a hőmérő mutatója menet közben (és nyáron) mindig a piros mezőben? Ott van, ahol van - oszt jónapot!  

Majd ha egyszer gőz-, vagy kondenzcsíkot húz maga után a kocsi, akkor talán jobban odafigyelek.

Na ezzel most kivételesen egyetértek! A H Astrából pontosan ezen ok miatt hagyták el a vízhőfokmérőt (csak egy piros lámpa gyullad ki ha már forr a víz), bár aztán a J Astrába már visszatették az elégedetlenkedő tömeg miatt... Egyébként hasonló a helyzet az olajnyomásmérővel is: van ismerősöm akinek van az autójában, és komoly félelem lesz úrrá rajta hogy "úristen, az alapjárati olajnyomásom csak 0,9, pedig 1,1-nek kell lennie, úristen, lehet hogy szét kell húzni a blokkot"... hozzáteszem az olajnyomás visszajelző lámpa a műszerfalon még csak nem is pislákol neki. Magam úgy gondolom hogy ha a hűtőrendszer jó állapotú és rendben működik, akkor mindaddig semmi ok az aggodalomra amíg üzem közben a vízhőfok a kék és a piros mező közt van bárhol. Ha magas hát magas, azért van a ventillátor hogy visszahűtse, és ha működik, meg is fogja tenni.

 

Link to comment
Megosztás:

15 perce, Maverick087 írta:

Már írtad egyszer mennyit mész egy évben.... 5000km-t?

Na ja!
Én általában nyaralásaim idején simán elmegyek annyit. Tavaly is - pl. Adria. Olasz-horvát-szlovén tengerpart. Az évi 10-15 ezer kilométer általában mindig megvan. De nálam nem az állandó hőmérő-nézegetéssel. A legutóbbi hétvégémen például a benzintankot tisztogattam, mert némi víz is volt az aljában ... (én meg AC hibára gyanakodtam)

Link to comment
Megosztás:

52 perce, tgabika76 írta:

Na ezzel most kivételesen egyetértek! A H Astrából pontosan ezen ok miatt hagyták el a vízhőfokmérőt (csak egy piros lámpa gyullad ki ha már forr a víz), bár aztán a J Astrába már visszatették az elégedetlenkedő tömeg miatt... Egyébként hasonló a helyzet az olajnyomásmérővel is: van ismerősöm akinek van az autójában, és komoly félelem lesz úrrá rajta hogy "úristen, az alapjárati olajnyomásom csak 0,9, pedig 1,1-nek kell lennie, úristen, lehet hogy szét kell húzni a blokkot"... hozzáteszem az olajnyomás visszajelző lámpa a műszerfalon még csak nem is pislákol neki. Magam úgy gondolom hogy ha a hűtőrendszer jó állapotú és rendben működik, akkor mindaddig semmi ok az aggodalomra amíg üzem közben a vízhőfok a kék és a piros mező közt van bárhol. Ha magas hát magas, azért van a ventillátor hogy visszahűtse, és ha működik, meg is fogja tenni.

 

A H astrába is elő lehet hozni a digitális kijelzőn, csak szanaszét kell nyomogatni a bajuszkapcsolót :)

Link to comment
Megosztás:

On 9/17/2018 at 2:16 PM, Maverick087 said:

Értem, hogy zavar és engem is mert van nálam is ilyen "probléma", csak ahogy mondtad nem reális elvárás 19 éves autótól hogy stabil legyen az alapjárat mint a szög, minden alkatrészt kicserélni meg egyszerűen nem lehet. Ha nem gyári alkatrészt veszel hanem "jobb" minőséget még lehet hogy azzal is többet ártasz mint használsz. Ott van pl. a lambdaszonda, gyújtótrafó, főtengely jeladó ami ha nem minimum Bosch, Delphi de inkább gyári már okozhat a közeljövőben gondot. 
Nekem is lassan már minden volt cserélve ami okozhat ingadozást. Alapjárati m., főtengely jeladó, beszívott levegő hőm. jeladó, trafó, gyertya, egr falazva, motorhőfok jeladó. 
Most üzemanyag nyomásszabályzó csere következik mert valahol elmegy a nyomás motor leállítás után, mondjuk azt azért cserélem mert nehezen indul....

Némileg magamnak is ellentmondva, éppenséggel lehetne reális elvárás is, a családban csak hasonló korú autók vannak a legkülönfélébb márkákból, hasonló gondja egyiknek sincs :)
Viszont semmiképp sem bíztató a helyzet az általad illetve  toma2105 által vázoltak alapján... :(
Az tény, hogy emiatt a "hiba" miatt nem szeretném a fél autót kicserélni, csak reménykedtem, hátha valaki mégis rájött időközben a hibaforrásra. Egyre inkább az az érzésem, hogy nem egy komplex történet lesz a háttérben, hanem valami egészen kis apróság, csak képtelen vagyok felfedezni :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Újra a segítségeteket szeretném kérni.

Bátyám g astrája kb. egy hónapos pihenés után nem indul.

Aksi feltöltve, biztosítékok ellenőrizve de a kulcs elfordítására nem reagál.

Az 1 és a 2 fokozatnál kapcsol, kattan van is gyújtás , mert minden világít és működik de a végállásnál nem.lehet semmi kattanást hallani mintha az indító fokozat eltűnt volna.

 

Mi lehet a bal?

A hozzászólásokat előre is köszi!

 

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

14 órája, vaszabi79 írta:

- "mintha az indító fokozat eltűnt volna."

Mi lehet a baj?

Szerintem - vegyél bele egy új akksit.  (egy bizonyos feszültség-szint alatt a kocsi agya már nem igazán fogékony)
Nekem pontosan a múlt héten - csaknem ugyanez volt a szitum.
Igaz, az én akksim még csak  7 éves volt, (és aznapra többször is frissen töltve), de az autóban mégis csak makogott és nyekerget, majd szépen behalt.

Az új akksival pedig  - már az első próba után - a második pöccre beindult a cuccos.
Jobban jársz most, mintha az első hidegebb téli napon szaladgálhatsz el a boltba akksiért ...

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

2 órája, vaszabi79 írta:

Sziasztok!

 

Újra a segítségeteket szeretném kérni.

Bátyám g astrája kb. egy hónapos pihenés után nem indul.

Aksi feltöltve, biztosítékok ellenőrizve de a kulcs elfordítására nem reagál.

Az 1 és a 2 fokozatnál kapcsol, kattan van is gyújtás , mert minden világít és működik de a végállásnál nem.lehet semmi kattanást hallani mintha az indító fokozat eltűnt volna.

 

Mi lehet a bal?

A hozzászólásokat előre is köszi!

 

Üdv!

 

1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta:

Szerintem - vegyél bele egy új akksit.  (egy bizonyos feszültség-szint alatt a kocsi agya már nem igazán fogékony)
Nekem pontosan a múlt héten - csaknem ugyanez volt a szitum.
Igaz, az én akksim még csak  7 éves volt, és aznapra többször is frissen töltve), de az autóban mégis csak makogott és nyekerget, majd szépen behalt.

Az új akksival pedig  - már az első próba után - a második pöccre beindult a cuccos.
Jobban jársz most, mintha az első hidegebb téli napon szaladgálhatsz el a boltba akksiért ...

Azért előtte nem ártana egy muliméterrel rámérni indítási kísérlet  közben. Lehet még kábel-akkusaru, önindító hiba is. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

 

Opel Astra G 1.7 diesel kombim van. 

Menetközben mikor haladok a kocsival és a kormányt, tekerem hirtelen mozditom, nagyobb kormányzás, akkor  a bal oldalon recsegést hallok, inkább akkor mikor balra tekerem, de ha jobbra is akkor nem annyit recseg, Mi lehet a probléma? Válaszokat előre is köszönöm! 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, kovsan91 írta:

Sziasztok! 

 

Opel Astra G 1.7 diesel kombim van. 

Menetközben mikor haladok a kocsival és a kormányt, tekerem hirtelen mozditom, nagyobb kormányzás, akkor  a bal oldalon recsegést hallok, inkább akkor mikor balra tekerem, de ha jobbra is akkor nem annyit recseg, Mi lehet a probléma? Válaszokat előre is köszönöm! 

Toronycsapágy (is lehet)... Fel kell emelni és megnézni a futóművet, mert lehet pár dolog. 

7 órája, hosszug írta:

Sziasztok!

Olyan problémám van hogy folyamatosan világít a szervízlámpa, van két hibakódom: P1895, P0700, és alapjáraton pöfögő hangja van.

Mi lehet a hiba forrása?

Előre is köszönöm!

Gyújtógyertya milyen/mikori? 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hamarosan stabilizátor rudat kell cserélni a verdán. Eddig a szerelő mindig aknából dolgozott, de most nem lesz időm elvinni hozzá (60 km), viszont 2 csavart én is ki tudok tekerni. Kérdésem, hogy az alábbi videón mikor megemeli a csóka, nem feszül az első futómű, az nem gond cserekor? Mert, ha nem gond lehet én is megemelem úgy cserélem ki akkor. 

 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, kobraCode írta:

Sziasztok!

Hamarosan stabilizátor rudat kell cserélni a verdán. Eddig a szerelő mindig aknából dolgozott, de most nem lesz időm elvinni hozzá (60 km), viszont 2 csavart én is ki tudok tekerni. Kérdésem, hogy az alábbi videón mikor megemeli a csóka, nem feszül az első futómű, az nem gond cserekor? Mert, ha nem gond lehet én is megemelem úgy cserélem ki akkor. 

 

Szia, 

Elképzelhető hogy befeszül, lehet a lengőkaron keresztül rá kell emelned alulról hogy ki tud venni.  Viszont ami nekem sokkal, sokkal nagyobb probléma volt, hogy az alsó csavart nem bírtam leszedni. Villáskulccsal ráfogsz a belső részen a csavarra (videó 1:28) és az anyát le kéne hajtanod, de annyira szűk ott a hely és kicsi a mozgástartománya a hajtószárnak.  Ha jól emlékszem 100 - 110Nm körül kéne ezt a csavart meghúzni, nekem a szerelő valószínű ráhúzta légkulccsal mint az állat, képtelen voltam leszedni pedig csak 1 éve van bent. De ha lejön a két csavar, simán meg lehet akna nélkül csinálni. 

Módosítva : Maverick087
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.