Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, Aster írta:

Megírtam már, idáig vagy 5x: értő olvasást. Vagy ha már az nincs meg, akkor legalább azt, hogy ne nézz folyamatosan hülyének. Azt látni hogy nagy billentyűhuszár vagy, de hogy mi a jó életet akarsz, az nem derül ki... Mert a "nem tudom lehúzni" 25x leírva sem tekinthető kérdésnek, nincs mire válaszolni... Amennyi időt eltöltöttél azzal hogy itt trollkodj, annyi idő alatt meglett volna már a megoldás a neten is de a garázsban biztosan... 

Nem. Mint írtam, értő olvasás elég lenne. Ez a másik amit unásig hajtogatsz... 

Nem tudom lehúzni. Ezt idáig kb. 5x írom meg. Csak ugye az értő olvasás, meg az ő hiánya.... Olvastuk már párszor... Kettő eshetőség van:  1, tényleg nem gyári megoldás (ezen itt senki nem tud akkor segíteni), 2, béna vagy hozzá (nincs mit szépíteni rajta)...

Ezt majd megnézem, bár ez a csövekkel kapcsolatos problémám nem oldja meg. 

Felesleges, mert nem segítene semmit, sem a szét nem jövő csövek, sem az értő olvasás hiányának problémáján.

 

Mindegy. Én majd megoldom valahogy magam vagy a többi, jobb szövegértéssel bíró fórumozó segítségével a szét nem jövő csövek problémáját. A szövegértés hiányának megoldása.... hát, az meg rajtad múlik, a te dolgod. Reméljük az is megoldódik majd valahogy. Majd magad kell megold, mert a problémádon (ami igen nagy) fórumozó nem fog tudni segíteni... Mint láthatod, az elmúlt 4-5 évben nagyon-nagyon sokaknak tudtam segíteni, de van akinek (akin?) nem lehet. Pont ők nézik hülyének a másikat egyébként, mindig mindenki más a hülye ha ő nem nem tudja megoldani... A te bajodra nincs segítség, nem fogsz hatásos segítséget kapni senkitől. Sok sikert! 

Kösz az eddigi hozzájárulást a témához.

Akkor nem is szerkesztem tovább a képeket, totál felesleges meg értelmetlen is lenne... De ha elfogadsz egy tanácsot: ilyen hozzáállással és kommunikációval inkább ne látogasd a fórumot, a kóbor kutya nem fog neked segíteni. Nem bunkósságból, egyszerűen azért mert van akinek nem lehet. Hiába fogod milliószor hajtogatni hogy "értő olvasást" vársz,  ha nem tudsz kommunikálni vagyis nem konkrétan kérdezel csak hajtogatod hogy nem tudod leszedni a "levegődobozt" (<= műszaki ember) és hogy mit csinálj... Elszomorítóan kezd ez a fórum felhígulni, gondolom a G széria árának vesztésével már olyan csoportokat ér el, ami mondjuk 4-5 éve még nem volt jellemző... Ez van. Én vagyok a hülye... (Vidd szerelőhöz... De ha kiderül hogy minden a gyári felépítmény, ígérd meg hogy többet a motorháztető sem nyitod fel...) 

___________________________________________________________________

Ezeket lazítsd fel ill. bontsd szét...

49020180810_224230.jpg

21120180810_224306.jpg

97920180810_224333.jpg

43920180810_224420.jpg

 

Módosítva : Janó32
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, Janó32 said:

Akkor nem is szerkesztem tovább a képeket, totál felesleges meg értelmetlen is lenne... De ha elfogadsz egy tanácsot: ilyen hozzáállással és kommunikációval inkább ne látogasd a fórumot, a kóbor kutya nem fog neked segíteni. Nem bunkósságból, egyszerűen azért mert van akinek nem lehet. Hiába fogod milliószor hajtogatni hogy "értő olvasást" vársz,  ha nem tudsz kommunikálni

Rajtad kívül mindenki más értette miről van szó, mindenki más használható és/vagy támogató, pozitív választ adott. Egyedül te akadtál le és kanyarodtál vissza ugyanahhoz a dologhoz, újra és újra, hiába mondta el az ember többször is, hogy azon már rég túl vagyunk, illetve hogy nem az a probléma. Ha mindenki más érti miről van szó, csak te nem, akkor kinél van a kommunikációs probléma? Mindenki szembe megy  a forgalommal az autópályán, csak te nem?

5 hours ago, Janó32 said:

Elszomorítóan kezd ez a fórum felhígulni, gondolom a G széria árának vesztésével már olyan csoportokat ér el, ami mondjuk 4-5 éve még nem volt jellemző... Ez van.

Jaja. Így már elérhető olyanoknak is mint nekem, akik három autó megvételét és fenntartását is megengedhetik maguknak, és akik azért szereznek egy Astra G-t, hogy legyen min bütykölni és megtanulni az autók működésének és szerelésének alapjait, és ne a tizenkétmilliós terepjárójukat vágják taccsra a kezdő mivoltukból adódó bénázásukkal. Ezt ugye szintén megírtam korábban is, csak te - mint minden más részlet felett  is - nyilván felett is elsiklottál, illetve ezt sem értetted meg. Mert ha ugye megértetted volna, akkor mégis mi értelme és alapja lett volna a fenti odaszúrási kísérletednek (még attól eltekintve is, hogy utoljára általános iskola 5. osztályban volt menő cikizni valakit azért, mert neki esetleg kevesebbre futotta - és amely ügyben mellesleg nagyon úgy tűnik, hogy éppen fordított a helyzet köztem és közted, mint ahogy gondoltad)? Ugye semmi.

A képek dettó. Amiket kösz, de....... és akkor mondjuk el megint.... ezeken ismét olyan dolgokat mutattál meg, amik nem hogy már rég kitárgyalásra kerültek 5x is ebben a témában, de már az eredeti kérdésemben, korábbi hozzászólásaimban megírtam, hogy ezeken már túl vagyok... ti. pl. a bilincsek meglazítása, vagy még a légszűrő előtti cső lehúzása... és hogy ezek megvannak, és a probléma nem ezekkel, illetve a cső másik oldali részével van, és azzal, hogy az nem jön szét a bilincslazítás ellenére sem... Csak ugye te ezek felett is elsiklottál, megint, hiába lettek tizedik alkalommal is leírva. És most azt fényképezted le, hogy a bilincsek hol vannak, és megírtad, hogy azokat meg kell ám lazítani..... Kösz. Ez nagyon hasznos volt. /s

És nem, nem azt várom, hogy megoldd helyettem a problémát... amit szintén már leírtam korábban, ti. hogy nem várom el (pláne nem tőled), de ami ellenére újból és újból megkérdezed, hogy miért várom el tőled, hogy megoldd a problémám... miközben nem teszem... Szóval nem azt várom el, hogy szétszedd helyettem a csöveket vagy akármi, hanem csak azt, hogy hagyd már abba ezt a rendkívül idegesítő ismételgetését azoknak a dolgoknak, amik egyrészt nem megoldásai a problémámnak, másrészt amik lényege, hogy mindenki hülye, csak te nem... Mert marha unalmas, és mert megakadályozod azt, hogy valaki más - aki érti is a magyar nyelvet - esetleg segíteni tudjon... mert elveszik a sok értelmetlen blablád között a tényleges megoldandó probléma és az értelmes eszmecsere.

5 hours ago, Janó32 said:

Vidd szerelőhöz...

Minek vinném el szerelőhöz, amikor ha tényleg össze van ragasztva vagy "gyógyulva", ő is csak széttörni tudná, és ha esetleg nincs, akkor is ennek az egész műveletnek az a lényege - ahogy már megírtam -, hogy én tanuljak, én tudjak meg többet általa, én csináljak meg valamit? Az a fránya szövegértés, meg logika, illetve az ő hiányuk, megint, ugye....

 

 

 

Írtad, hogy mindig "megkapod a magadét", hogy miért szólsz be ok nélkül a kérdezőknek..... Hát, ezért kapod meg. Mert ti. mindig mindenki hülye, és mindenki szembe megy az autópályán a forgalommal, csak egyedül te nem....  Érted, ugye?

 

Módosítva : Aster
Link to comment
Megosztás:

Aster, mosolyogva engedd el ezt a dolgot.

Legyints egyet, légy laza ;) 

Tényleg több leszel vele, ha megtanulod a helyén kezelni ezt a szituációt.

3 órája, Aster írta:

Rajtad kívül mindenki más értette miről van szó, mindenki más használható és/vagy támogató, pozitív választ adott. Egyedül te akadtál le és kanyarodtál vissza ugyanahhoz a dologhoz, újra és újra, hiába mondta el az ember többször is, hogy azon már rég túl vagyunk, illetve hogy nem az a probléma. Ha mindenki más érti miről van szó, csak te nem, akkor kinél van a kommunikációs probléma? Mindenki szembe megy  a forgalommal az autópályán, csak te nem?

Jaja. Így már elérhető olyanoknak is mint nekem, akik három autó megvételét és fenntartását is megengedhetik maguknak, és akik azért szereznek egy Astra G-t, hogy legyen min bütykölni és megtanulni az autók működésének és szerelésének alapjait, és ne a tizenkétmilliós terepjárójukat vágják taccsra a kezdő mivoltukból adódó bénázásukkal. Ezt ugye szintén megírtam korábban is, csak te - mint minden más részlet felett  is - nyilván felett is elsiklottál, illetve ezt sem értetted meg. Mert ha ugye megértetted volna, akkor mégis mi értelme és alapja lett volna a fenti odaszúrási kísérletednek (még attól eltekintve is, hogy utoljára általános iskola 5. osztályban volt menő cikizni valakit azért, mert neki esetleg kevesebbre futotta - és amely ügyben mellesleg nagyon úgy tűnik, hogy éppen fordított a helyzet köztem és közted, mint ahogy gondoltad)? Ugye semmi.

A képek dettó. Amiket kösz, de....... és akkor mondjuk el megint.... ezeken ismét olyan dolgokat mutattál meg, amik nem hogy már rég kitárgyalásra kerültek 5x is ebben a témában, de már az eredeti kérdésemben, korábbi hozzászólásaimban megírtam, hogy ezeken már túl vagyok... ti. pl. a bilincsek meglazítása, vagy még a légszűrő előtti cső lehúzása... és hogy ezek megvannak, és a probléma nem ezekkel, illetve a cső másik oldali részével van, és azzal, hogy az nem jön szét a bilincslazítás ellenére sem... Csak ugye te ezek felett is elsiklottál, megint, hiába lettek tizedik alkalommal is leírva. És most azt fényképezted le, hogy a bilincsek hol vannak, és megírtad, hogy azokat meg kell ám lazítani..... Kösz. Ez nagyon hasznos volt. /s

És nem, nem azt várom, hogy megoldd helyettem a problémát... amit szintén már leírtam korábban, ti. hogy nem várom el (pláne nem tőled), de ami ellenére újból és újból megkérdezed, hogy miért várom el tőled, hogy megoldd a problémám... miközben nem teszem... Szóval nem azt várom el, hogy szétszedd helyettem a csöveket vagy akármi, hanem csak azt, hogy hagyd már abba ezt a rendkívül idegesítő ismételgetését azoknak a dolgoknak, amik egyrészt nem megoldásai a problémámnak, másrészt amik lényege, hogy mindenki hülye, csak te nem... Mert marha unalmas, és mert megakadályozod azt, hogy valaki más - aki érti is a magyar nyelvet - esetleg segíteni tudjon... mert elveszik a sok értelmetlen blablád között a tényleges megoldandó probléma és az értelmes eszmecsere.

Minek vinném el szerelőhöz, amikor ha tényleg össze van ragasztva vagy "gyóg

Írtad, hogy mindig "megkapod a magadét", hogy miért szólsz be ok nélkül a kérdezőknek..... Hát, ezért kapod meg. Mert ti. mindig mindenki hülye, és mindenki szembe megy az autópályán a forgalommal, csak egyedül te nem....  Érted, ugye?

 

 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, levest írta:

Aster, mosolyogva engedd el ezt a dolgot.

Legyints egyet, légy laza ;) 

Tényleg több leszel vele, ha megtanulod a helyén kezelni ezt a szituációt.

 

Nincs a szituációval semmi baj, sztem Janó soraival sem volt, kicsit elbeszéltek egymás mellett, ennyi. 

A lényeg, Aster, leszedted már azt a nyamvadt szívócsövet vagy nem, mert az idő alatt amíg leírod ezt a szent evangéliumot már kifaraghattál volna fából egy újat..... 

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

Üdv! Segítségre lenne szükségem: Y20DTH
Ott kezdődött a dolog, hogy a töltésvisszajelző elkezdett világítani. Nagyobb fordulaton, időnként hunyorogni. Hazajöttünk én pedig konstatáltam, hogy feszültségszabályzó csere lesz. Úgy adódott, hogy kénytelen voltam még elmenni boltba (azaz +2 indítás), de nem tűnt úgy, hogy az akkut megviselte volna a dolog. Mivel (nekem) nem egyértelmű, hogy milyen szabályzó kell bele, hát reggel megnéztem, illetve rá akartam mérni multiméterrel. (újabb indítás) Kiderült, hogy a multiméter vacak (népi kínából szeretettel) úgyhogy megelőlegeztem, hogy az a baja és megrendeltem. Indultam is érte (újabb indítás), de motoszkált, hogy valami nem kerek, mert az akku semmiféle merülés jelét nem mutatta. (Visszajelző gyújtást ráadva világít, majd induláskor ki is alszik, majd újra világít.) Útba esik, ezért befordultam az OBI felé, hogy veszek valami gagyi multimétert rámérni, de egy kicsit el vannak szállva árral.

Na, innen lesz érdekes: Indítózok (pöccre indul is), de ahogy ki akarok fordulni a parkolóból - nincs szervó. Motorháztető fel, kukucs, de látszólag minden rendben. Azonban a csatolt képen jelzett környékről olyan zúgást hallok, mintha egy relé be akarna húzni, de nem megy és ki-be kapcsolna gyorsan, ami egy zümmögést eredményez. Motor leállít, újraindít. (Pöccre.) Zúgás nincs, szervó van. Irány haza. Menet közben a töltésvisszajelző elkezd hunyorogni, ezért kicsit megpörgetem. Elmegy a szervó megint. Kisvártatva felvillan az ABS visszajelző, majd a légzsák is.

Most rá tudtam mérni. Akku 12.4V, járó motornál, alapjáraton 17V-al tölt.

Kérdés: A feszültségszabályzó tud önmagában ilyen hibát produkálni, vagy valami másra is gyanakodjak még?

opel.jpg

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Aster írta:

Minek vinném el szerelőhöz, amikor ha tényleg össze van ragasztva vagy "gyógyulva", ő is csak széttörni tudná, és ha esetleg nincs, akkor is ennek az egész műveletnek az a lényege - ahogy már megírtam -, hogy én tanuljak, én tudjak meg többet általa, én csináljak meg valamit? Az a fránya szövegértés, meg logika, illetve az ő hiányuk, megint, ugye....

 

Én azt nem értem, hogy mit vársz ettől a fórumtól.

Elmondták, itt lazítsd meg, és bontsd szét - nem megy.

Vidd szerelőhöz, mert látszik, hogy ma kezdted - nem megy.

Tényleg, adjon eme szent opel fórum neked megbocsátást, hogy eltöröd a légszűrőházat? Hát én biztosan feloldozlak a teher alól.

Azért nekem gyanús az a nem megy, szerintem te vagy szimplán balf balek, és nem tudod levenni. Semmi meglepő, mivel először látsz ilyet.

Ohh, tanulni akarsz, hát egy széttört légszűrődoboz jó kis tanulópénz, majd számolj be hány darabba sikerült kivitelezni ..

Gondolom ha fájni fog a fogad, először körbekérdezed a fórumokat, hogy lehet betömni a lukat házilag :-) Csak nevelő és tanuló célzattal ugye..

Módosítva : panizzi
  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

1 óra, Dovi írta:

Üdv! Segítségre lenne szükségem: Y20DTH
Ott kezdődött a dolog, hogy a töltésvisszajelző elkezdett világítani. Nagyobb fordulaton, időnként hunyorogni. Hazajöttünk én pedig konstatáltam, hogy feszültségszabályzó csere lesz. Úgy adódott, hogy kénytelen voltam még elmenni boltba (azaz +2 indítás), de nem tűnt úgy, hogy az akkut megviselte volna a dolog. Mivel (nekem) nem egyértelmű, hogy milyen szabályzó kell bele, hát reggel megnéztem, illetve rá akartam mérni multiméterrel. (újabb indítás) Kiderült, hogy a multiméter vacak (népi kínából szeretettel) úgyhogy megelőlegeztem, hogy az a baja és megrendeltem. Indultam is érte (újabb indítás), de motoszkált, hogy valami nem kerek, mert az akku semmiféle merülés jelét nem mutatta. (Visszajelző gyújtást ráadva világít, majd induláskor ki is alszik, majd újra világít.) Útba esik, ezért befordultam az OBI felé, hogy veszek valami gagyi multimétert rámérni, de egy kicsit el vannak szállva árral.

Na, innen lesz érdekes: Indítózok (pöccre indul is), de ahogy ki akarok fordulni a parkolóból - nincs szervó. Motorháztető fel, kukucs, de látszólag minden rendben. Azonban a csatolt képen jelzett környékről olyan zúgást hallok, mintha egy relé be akarna húzni, de nem megy és ki-be kapcsolna gyorsan, ami egy zümmögést eredményez. Motor leállít, újraindít. (Pöccre.) Zúgás nincs, szervó van. Irány haza. Menet közben a töltésvisszajelző elkezd hunyorogni, ezért kicsit megpörgetem. Elmegy a szervó megint. Kisvártatva felvillan az ABS visszajelző, majd a légzsák is.

Most rá tudtam mérni. Akku 12.4V, járó motornál, alapjáraton 17V-al tölt.

Kérdés: A feszültségszabályzó tud önmagában ilyen hibát produkálni, vagy valami másra is gyanakodjak még?

opel.jpg

Elég nagy a valószínűsége, hogy fesz. szabályzó hibád van. A szervó nem az akku feszültséget nézi, hanem a generátor D+ ágát. Volt szerencsém vadiúj delco remy generátorokhoz, amiknek a fesz. szabályzója gyári hibás és a reggeli - téli - hidegindításkor mindig 16,2 - 16,5V-tos töltés fogadott, akku visszajelző lámpa világított, szervó betonkemény. Aztán beruháztam egy normális Bosch generátorra, de amit "gyárilag" újítottak fel és nem Józsi bácsi a sarkon..... Azóta sincs problémám.....

 

 

06601396753c3d9b241d555538122a04.jpg

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Aster írta:

Rajtad kívül mindenki más értette miről van szó, mindenki más használható és/vagy támogató, pozitív választ adott. Egyedül te akadtál le és kanyarodtál vissza ugyanahhoz a dologhoz, újra és újra, hiába mondta el az ember többször is, hogy azon már rég túl vagyunk, illetve hogy nem az a probléma. Ha mindenki más érti miről van szó, csak te nem, akkor kinél van a kommunikációs probléma? Mindenki szembe megy  a forgalommal az autópályán, csak te nem?

Jaja. Így már elérhető olyanoknak is mint nekem, akik három autó megvételét és fenntartását is megengedhetik maguknak, és akik azért szereznek egy Astra G-t, hogy legyen min bütykölni és megtanulni az autók működésének és szerelésének alapjait, és ne a tizenkétmilliós terepjárójukat vágják taccsra a kezdő mivoltukból adódó bénázásukkal. Ezt ugye szintén megírtam korábban is, csak te - mint minden más részlet felett  is - nyilván felett is elsiklottál, illetve ezt sem értetted meg. Mert ha ugye megértetted volna, akkor mégis mi értelme és alapja lett volna a fenti odaszúrási kísérletednek (még attól eltekintve is, hogy utoljára általános iskola 5. osztályban volt menő cikizni valakit azért, mert neki esetleg kevesebbre futotta - és amely ügyben mellesleg nagyon úgy tűnik, hogy éppen fordított a helyzet köztem és közted, mint ahogy gondoltad)? Ugye semmi.

A képek dettó. Amiket kösz, de....... és akkor mondjuk el megint.... ezeken ismét olyan dolgokat mutattál meg, amik nem hogy már rég kitárgyalásra kerültek 5x is ebben a témában, de már az eredeti kérdésemben, korábbi hozzászólásaimban megírtam, hogy ezeken már túl vagyok... ti. pl. a bilincsek meglazítása, vagy még a légszűrő előtti cső lehúzása... és hogy ezek megvannak, és a probléma nem ezekkel, illetve a cső másik oldali részével van, és azzal, hogy az nem jön szét a bilincslazítás ellenére sem... Csak ugye te ezek felett is elsiklottál, megint, hiába lettek tizedik alkalommal is leírva. És most azt fényképezted le, hogy a bilincsek hol vannak, és megírtad, hogy azokat meg kell ám lazítani..... Kösz. Ez nagyon hasznos volt. /s

És nem, nem azt várom, hogy megoldd helyettem a problémát... amit szintén már leírtam korábban, ti. hogy nem várom el (pláne nem tőled), de ami ellenére újból és újból megkérdezed, hogy miért várom el tőled, hogy megoldd a problémám... miközben nem teszem... Szóval nem azt várom el, hogy szétszedd helyettem a csöveket vagy akármi, hanem csak azt, hogy hagyd már abba ezt a rendkívül idegesítő ismételgetését azoknak a dolgoknak, amik egyrészt nem megoldásai a problémámnak, másrészt amik lényege, hogy mindenki hülye, csak te nem... Mert marha unalmas, és mert megakadályozod azt, hogy valaki más - aki érti is a magyar nyelvet - esetleg segíteni tudjon... mert elveszik a sok értelmetlen blablád között a tényleges megoldandó probléma és az értelmes eszmecsere.

Minek vinném el szerelőhöz, amikor ha tényleg össze van ragasztva vagy "gyógyulva", ő is csak széttörni tudná, és ha esetleg nincs, akkor is ennek az egész műveletnek az a lényege - ahogy már megírtam -, hogy én tanuljak, én tudjak meg többet általa, én csináljak meg valamit? Az a fránya szövegértés, meg logika, illetve az ő hiányuk, megint, ugye....

 

 

 

Írtad, hogy mindig "megkapod a magadét", hogy miért szólsz be ok nélkül a kérdezőknek..... Hát, ezért kapod meg. Mert ti. mindig mindenki hülye, és mindenki szembe megy az autópályán a forgalommal, csak egyedül te nem....  Érted, ugye?

 

Aha, értem, második autó szerelést tanulni, persze, legyen... Ha nem bánod, addig én elfütyörészem a magyar népmesék nyitó sorát mert ebbe a Mónika show-ba már belefáradtam. Amúgy ennyi idő alatt a keresztlányunk leszedte volna az egész szívócsőrendszert mindennel együtt ha oda ragasztotta valaki ha nem, mondjuk ő nem műszaki ember mint te... Sok sikert, én addig hallgatok egy kis zenét!  

(Mondjuk én egyenesen félek az ilyen kóklerektől, mert bütykölnek aztán jönnek vele a forgalomba... Izgalmas lesz amikor féket, futóművet és kormányművet fogsz ilyen mentalitással barkácsolgatni, vagy lángoló autóval gurulni mert lehet hogy mégsem úgy kellett volna azt a kábelt bekötni... Gondolom van egy 2. kecód is villanyszerelést meg gázbekötést tanulni, biztos jó vége lesz...) 

Módosítva : Janó32
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Janó32 said:

Aha, értem, második autó szerelést tanulni, persze, legyen...

Harmadik autó, Janókám, harmadik.... Kettő az a szám, ahányszor ez a dolog el lett mondva neked az elmúlt 24 órában.... De  nem baj. Most legalább már tényleg biztosak lehetünk benne, hogy diszlexiás vagy...  Ekként is foglak ezek után kezelni. Sok nyűgtől fog megkímélni mindenkit.

Módosítva : Aster
Link to comment
Megosztás:

6 perce, Aster írta:

Harmadik autó, Janókám, harmadik.... Kettő az a szám, ahányszor ez a dolog el lett mondva neked az elmúlt 24 órában.... De  nem baj. Most legalább már tényleg biztosak lehetünk benne, hogy diszlexiás vagy...  Ekként is foglak ezek után kezelni. Sok nyűgtől fog megkímélni mindenkit.

Nekem 8, messziről jött ember... Én is csak hobbiból tartom az Astra-t a Porsche-k mellett... De mivel nyár van, inkább a yacht-okkal foglalkozom ilyenkor. a saját tengeremen.. De örülök a válaszodnak, legalább ezzel is jól bemutatod magad, erre felé nem volt (és remélem nem is lesz) divat ez a fajta megnyilvánulás... Sok segítséget fogsz itt kapni mindenkitől, megláthatod... 

Módosítva : Janó32
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

31 perce, Janó32 írta:

Nekem 8, messziről jött ember... Én is csak hobbiból tartom az Astra-t a Porsche-k mellett... De mivel nyár van, inkább a yacht-okkal foglalkozom ilyenkor. a saját tengeremen.. De örülök a válaszodnak, legalább ezzel is jól bemutatod magad, erre felé nem volt (és remélem nem is lesz) divat ez a fajta megnyilvánulás... Sok segítséget fogsz itt kapni mindenkitől, sommegláthatod... 

Azért emlékezz vixssza, te hogy kezdted a fórumozást! Nem véletlenül tiltottalak le! Pedig nem szokásom.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

38 perce, gezoli írta:

Azért emlékezz vixssza, te hogy kezdted a fórumozást! Nem véletlenül tiltottalak le! Pedig nem szokásom.

Nehezen is tudtam kiheverni a letiltás tényét... :icon13: Segíts kérlek hogy én hogyan kezdtem, mert biztosan nem úgy mint pl Aster fórumtárs (vagy egy-két újabb/megtévedt felhasználó)... Ha arra gondolsz amikor Darthvödör nem kellően pontos/alapos információja mellett nem mentem el szó nélkül (vagy mantec stílusa mellett), az azért egy egészen más történet. Arról nem is beszélve, az nagyon nem a kezdetekkor volt... 

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

30 perce, Janó32 írta:

Nehezen is tudtam kiheverni a letiltás tényét... :icon13: Segíts kérlek hogy én hogyan kezdtem, mert biztosan nem úgy mint pl Aster fórumtárs (vagy egy-két újabb/megtévedt felhasználó)... Ha arra gondolsz amikor Darthvödör nem kellően pontos/alapos információja mellett nem mentem el szó nélkül (vagy mantec stílusa mellett), az azért egy egészen más történet. Arról nem is beszélve, az nagyon nem a kezdetekkor volt... 

Sok embert meg találtál a Nagy úr tudna mesélni,többek közt engem is csak a nick nevet téveszteted össze:)De úgy gondolom ilyen keményen nem kellene osztani az embereket.

  • Like 2
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

51 perce, astra 1 írta:

Sok embert meg találtál a Nagy úr tudna mesélni,többek közt engem is csak a nick nevet téveszteted össze:)De úgy gondolom ilyen keményen nem kellene osztani az embereket.

Osztani?! Én? :whistle: De most akkor ez egy fórum ahol megbeszélik a dolgokat az emberek vagy valami csoportterápia nebáncsvirágoknak? :-) Egyébként a töketlenkedős -értelmetlenkedésnek nagyon nem vagyok híve, amikor valaki azt sem tudja mit akar aztán személyeskedik, az nálam kiveri a biztosítékot... Vállalom, nem tudok elmenni az ilyen emberek mellett szó nélkül. (Egyébként nem keverem a neveket, gezoli Darth és köztem lezajlott történet miatt pikkel rám. Szíve-joga, elvégre morbid egy világban élnénk ha mindenki-mindenkit kedvelne...) 

Módosítva : Janó32
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 08. 02. at 22:06, b.szoke írta:

Sziasztok! 

Astra G 1.4 16V Z14XE, az lenne a problémám, hogy autópályán egyszer csak erőtlen lett a motor, nem húzott, ha leléptem a gázról akkor vagy megindult vagy éppen nem ment sehova csak tartotta a fordulatot. Amikor megindult akkor sem húzott úgy mint szokott, nehezebben értem el a 130-at és onnan már nem is ment tovább, mintha belett volna lőve a tempomat. Szerintetek mi lehet a gond? Köszi előre is. 

Közben megoldódott a probléma! Cseréltem üzemanyagszűrőt és gyertyákat, nem sok sikerrel, de már amúgy is rájuk fért. Leszereltem a fojtószelepházat és kitakarítottam, hát elég szutykos volt. Azóta csak úgy repül a gép, csak úgy fütyül, ahogy ömlik be a levegő. Gondoltam leírom, hátha érdekel valakit. 

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem a feszültség szabályzót. Úgy tűnik, hogy minden további anomáliát az okozott, mert most már nincs semmiféle hibajelenség. Ja, a lényeg: Így, hogy megvan, azt mondom, hogy ha nem muszáj, ne csináld meg magadnak. Oltári nagy sz*pás... Nekem legalábbis az volt.

Módosítva : Dovi
Link to comment
Megosztás:

39 perce, Dovi írta:

Kicseréltem a feszültség szabályzót. Úgy tűnik, hogy minden további anomáliát az okozott, mert most már nincs semmiféle hibajelenség. Ja, a lényeg: Így, hogy megvan, azt mondom, hogy ha nem muszáj, ne csináld meg magadnak. Oltári nagy sz*pás... Nekem legalábbis az volt.

Gratula. Így kell ezt!!! 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 08. 09. at 4:50, Aster írta:

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy mi a trükkje a légszűrőből a motor felé menő légbeömlő csatorna elemei szétszedésének? Hiába lazítom ki a szorítóbilincseket, nem tudom lehúzni sem a szűrő házánál, sem a másik végén (a légtömegmérőn túl) a műanyag csatornaelemet. Elég nagy erővel próbálom széthúzni, de egyszerűen nem jön szét. Csavarhúzóval vagy valami mással meg nyilván nem akarom feszegetni, mert félek, hogy eltörik.

Ezek az elemek hogyan vannak egymáshoz rögzítve a bilincsen kívül? Van bennük esetleg valami gumigyűrű, és lehet, hogy az az évtizedek alatt összerohadt a műanyag elemekkel? Vagy miért nem csúsznak szét? Lehet, hogy valami őrült szerelő összeragasztotta őket?

A másik, hogy a légszűrő háza még le is van csavarozva a kasztnihoz valahogyan? Mert nekem úgy tűnt, hogy mozogni mozog, de nem tudom felfelé kiemelni a lámpatest mögül. Hogyan tudnám kiszedni, hogy kitakarítsam rendesen azt is, meg az alatta lévő részt is?

A bilincs meglazítása után kezdd el elforgatni a csövet. Miután megindult, könnyen le tudod majd húzni. Ha jopar eve nem volt megbontva, akkor egyszerűen osszetapadnak. Ez itt a forumon ritkan fordul elo, mert gyakran szerelgeto emberek vannak itt. En az Astranal es a Corsanal is igy jartam, megveteluk elott ki tudja mikor volt megbontva ez a resze az autonak.. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tegnap vettem észre hogy a motorhőfokom ingadozik. A középső vonalat elhagyja a szokásosnál kicsit jobban, aztán vissza a vonal másik oldalára, kicsit ott van, megint vissza, pontosabban nem tudom körülírni, ránézek majd op-commal is. Ez állandó 100km/h órás tempónál és a reggeli 18 fokos kinti hőmérsékletkor produkálta. Hűtőfolyadékom nem szivárog sehol, a tartályban a szint rendben, motorhőfok jeladót tavaly októberben cseréltem, ha jól emlékszem FEBIT vettem, de ha van más márka amit javasoltok akkor szívesen várom! Az üzemi hőmérsékletet a motor a szokásos időtartam alatt éri el, abban nem vettem észre változást. Valószínűsíthető egy termosztát hiba? 2 éve van nálam az autó én még nem cseréltem, egyszer csináltam egy teljes hűtőrendszer öblítést és töltöttem fel a rendszert. 

Előre is köszi a válaszokat...

Link to comment
Megosztás:

52 perce, Maverick087 írta:

Sziasztok,

Tegnap vettem észre hogy a motorhőfokom ingadozik. A középső vonalat elhagyja a szokásosnál kicsit jobban, aztán vissza a vonal másik oldalára, kicsit ott van, megint vissza, pontosabban nem tudom körülírni, ránézek majd op-commal is. Ez állandó 100km/h órás tempónál és a reggeli 18 fokos kinti hőmérsékletkor produkálta. Hűtőfolyadékom nem szivárog sehol, a tartályban a szint rendben, motorhőfok jeladót tavaly októberben cseréltem, ha jól emlékszem FEBIT vettem, de ha van más márka amit javasoltok akkor szívesen várom! Az üzemi hőmérsékletet a motor a szokásos időtartam alatt éri el, abban nem vettem észre változást. Valószínűsíthető egy termosztát hiba? 2 éve van nálam az autó én még nem cseréltem, egyszer csináltam egy teljes hűtőrendszer öblítést és töltöttem fel a rendszert. 

Előre is köszi a válaszokat...

Amikor átlépi a középső vonalat (90 fok) menet közben akkor kapcsolja a hűtést is? Mennyire esik vissza 90 fok alá ezt követően? (Mert a termosztát hibánál inkább az a jellemző, hogy nagyon nehezen éri el az üzemi hőmérsékletet és nem az ingadozás.) Olyan előfordul, hogy haladsz folyamatos tempóban (esetedben 100km/h-val), az órán leolvasható érték elhagyja  a 90 fokot, bekapcsol a hűtés közben meg egy lejtősebb szakaszra érsz és akkor a motorfékes haladás plusz a hűtés miatt 90 fok alá beesik... Ilyet az új termosztáttal is csinál nagy ritkán az autóm. (Múlt héten Balatonra menet a kocsisort kellett "tolni" -mert páran nem mernek 70-nél többel menni 90-es szakaszon- és a 35 fokban kapcsolgatta a hűtést 90 fok felett hiába a folyamatos haladás. Majd amikor kielőztem őket és pl a Lepsényi lejtőre értünk a gázelvétel+hűtés miatt 90 alá ment átmenetileg majd amikor már haladni lehetett egyenletes pedáltartással beállt 90-re.) 

Link to comment
Megosztás:

10 perce, Janó32 írta:

Amikor átlépi a középső vonalat (90 fok) menet közben akkor kapcsolja a hűtést is? Mennyire esik vissza 90 fok alá ezt követően? (Mert a termosztát hibánál inkább az a jellemző, hogy nagyon nehezen éri el az üzemi hőmérsékletet és nem az ingadozás.) Olyan előfordul, hogy haladsz folyamatos tempóban (esetedben 100km/h-val), az órán leolvasható érték elhagyja  a 90 fokot, bekapcsol a hűtés közben meg egy lejtősebb szakaszra érsz és akkor a motorfékes haladás plusz a hűtés miatt 90 fok alá beesik... Ilyet az új termosztáttal is csinál nagy ritkán az autóm. (Múlt héten Balatonra menet a kocsisort kellett "tolni" -mert páran nem mernek 70-nél többel menni 90-es szakaszon- és a 35 fokban kapcsolgatta a hűtést 90 fok felett hiába a folyamatos haladás. Majd amikor kielőztem őket és pl a Lepsényi lejtőre értünk a gázelvétel+hűtés miatt 90 alá ment átmenetileg majd amikor már haladni lehetett egyenletes pedáltartással beállt 90-re.) 

Álló autónál mértem op-commal úgy egy hete a következőket (klímás az autó - de a teszt alatt nem ment): Amikor átlépi egy picit a 90 fokos jelet ( most nem tudok képet feltölteni - pedig le van fotózva) op-com szerint nekem az a 99 fok, akkor kapcsol be egyszerre a klíma és hűtőventilátor 95 - 94 foknál pedig lekapcsol mind a kettő. Ha 93 körül van akkor a 90 fokos jelölés bal oldalára megy vissza picit. Ez a ciklus ismétlődik....

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Maverick087 írta:

Álló autónál mértem op-commal úgy egy hete a következőket (klímás az autó - de a teszt alatt nem ment): Amikor átlépi egy picit a 90 fokos jelet ( most nem tudok képet feltölteni - pedig le van fotózva) op-com szerint nekem az a 99 fok, akkor kapcsol be egyszerre a klíma és hűtőventilátor 95 - 94 foknál pedig lekapcsol mind a kettő. Ha 93 körül van akkor a 90 fokos jelölés bal oldalára megy vissza picit. Ez a ciklus ismétlődik....

Nálam ugyanez a helyzet, ha kicsit 90 fok felett mutat a műszer akkor már 100 körül van a vízhő op-com szerint. Nekem először úgy tűnt ez fel, hogy a 90 fokot a műszer szerint sosem éri el kb a víz, csak most a nagy kánikulában araszolgatva. Termosztát hibára gondoltam, de ugye akkor a 60 fokot is nehezen érné el... Ekkor vettem az OBD csatit és ránéztem, azóta tudom hogy, ha 85 fokot mutat a műszer akkor 90 a víz. :D Én valamilyen érzékelő/elektronikus hibára tippelek, vagy a műszerfalban koszolódott el a mutató. Sajnos fogalmam sincs hol lehetne a tisztításnak neki fogni.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, BoMa írta:

Nálam ugyanez a helyzet, ha kicsit 90 fok felett mutat a műszer akkor már 100 körül van a vízhő op-com szerint. Nekem először úgy tűnt ez fel, hogy a 90 fokot a műszer szerint sosem éri el kb a víz, csak most a nagy kánikulában araszolgatva. Termosztát hibára gondoltam, de ugye akkor a 60 fokot is nehezen érné el... Ekkor vettem az OBD csatit és ránéztem, azóta tudom hogy, ha 85 fokot mutat a műszer akkor 90 a víz. :D Én valamilyen érzékelő/elektronikus hibára tippelek, vagy a műszerfalban koszolódott el a mutató. Sajnos fogalmam sincs hol lehetne a tisztításnak neki fogni.

Engem maga a hőfok nem zavar a normális tartományban persze, az ingadozása már inkább úgy, hogy eddig nem csinálta. Beállt valahol stabilan és kész... 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.