Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

10 órája, Kukacka írta:

Nem egy élettartam garis cuccom van, lefűzve a számla, amíg a gyártó él anyagfáradásokra is cserélnek.

Láttam már fura dolgokat, vannak emberek akiknek a csavarhúzót is max nézniük kéne.

Nekem csupán egyetlen számítógépes 2GB-os DDR2 memóriám volt, ami valójában és eredetileg "Lifetime", azaz valójában élettartam garanciális volt.

Azt meg aztán valójában szó nélkül cserélték a vásárlás helyén (még csak számla se kellett hozzá), viszont ki kellett várnom azt, míg behozzák a gyártójától - valahonnan Ázsiából.  Bő 6 hetembe tellett - de aztán végre megjött. Ám mindez legalább 10-12 éve történt ...

Én nem az a fajta vagyok, aki a csavarhúzókat CSAK és max. nézegeti. Van vagy 40 - 50 darabom, és mindenféle fejjel, mérettel, vannak kézi hajtásúak, marok-csavarhúzók, illetve a fúrógépbe foghatóak. (pl. a BIT fejes) Van alakban a simán lapos, a kereszt, az imbusz, a torx, de még sok más egyéb.
Sőt - volt nekem olyan esetem, hogy magamnak kellett megcsinálnom magát a csavarhúzót, mert annyira speciális volt a csavar feje - pl. háromszög alakú lyukkal, avagy két lyukkal a közepén. Esetleg egy kerek fejű, a szélein nutoltan. És persze - a videómagnó szalagvezetőjének beállításához külön csavarhúzót kellett csinálnom.

Igaz, videókat ma már nem javítok, de az a csavarhúzó még mindig megvan! Az aztán békebeli jó anyagból van megcsinálva, szinte letépi a facsavar fejét ....

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Durván 6-7 éve volt a fojtószelepház tisztítva, így lehet megpróbálkoznék vele. Azt szeretném kérdezni hogy mindenképp, le kell venni teljesen a fojtószelep házat, vagy elég csak levenni a csövet felülről, és úgy kipucolgatni a szelepet. Kicsit tartok a víz és egyéb csövek levételétől, ha lehet minél kevesebb dolgot bontanék meg. :)

Köszi előre is! 

Szerk.: közben kerestem képeket a neten és látom hogy a szelep alsó oldalára is szépen tud retek rakódni. Szóval mindenképp le kéne szedni... másik kérdés, hogy a pucolás után nem fogom tudni az ECU-t állítgatni, mennyi idő amíg megtanulja a könnyebben járó szelep mozgatását a computer? Bár komolyabb probléma nincs a fojtószeleppel, de nem is szeretném megvárni. A felső cső csatlakozásnál viszont van bőven olajos folt. Ezért gondoltam egy kis pucolásra. 

Módosítva : BoMa
Link to comment
Megosztás:

4 órája, BoMa írta:

Sziasztok!

Durván 6-7 éve volt a fojtószelepház tisztítva, így lehet megpróbálkoznék vele. Azt szeretném kérdezni hogy mindenképp, le kell venni teljesen a fojtószelep házat, vagy elég csak levenni a csövet felülről, és úgy kipucolgatni a szelepet. Kicsit tartok a víz és egyéb csövek levételétől, ha lehet minél kevesebb dolgot bontanék meg. :)

Köszi előre is! 

Szerk.: közben kerestem képeket a neten és látom hogy a szelep alsó oldalára is szépen tud retek rakódni. Szóval mindenképp le kéne szedni... másik kérdés, hogy a pucolás után nem fogom tudni az ECU-t állítgatni, mennyi idő amíg megtanulja a könnyebben járó szelep mozgatását a computer? Bár komolyabb probléma nincs a fojtószeleppel, de nem is szeretném megvárni. A felső cső csatlakozásnál viszont van bőven olajos folt. Ezért gondoltam egy kis pucolásra. 

Szia!

Itt találsz hozzá egy kis segítséget: https://sites.google.com/site/gastraokossagok/motor-reszegysegek#TOC-Fojt-szelep-takar-t-sa:

Ha jól emlékszem a fojtószelep torkában van egy kis furat, azt is ki kell takarítani, egy vékony dróttal, vagy tűvel a legegyszerűbb + féktisztítóval.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, BoMa írta:

Sziasztok!

Durván 6-7 éve volt a fojtószelepház tisztítva, így lehet megpróbálkoznék vele. Azt szeretném kérdezni hogy mindenképp, le kell venni teljesen a fojtószelep házat, vagy elég csak levenni a csövet felülről, és úgy kipucolgatni a szelepet. Kicsit tartok a víz és egyéb csövek levételétől, ha lehet minél kevesebb dolgot bontanék meg. :)

Köszi előre is! 

Szerk.: közben kerestem képeket a neten és látom hogy a szelep alsó oldalára is szépen tud retek rakódni. Szóval mindenképp le kéne szedni... másik kérdés, hogy a pucolás után nem fogom tudni az ECU-t állítgatni, mennyi idő amíg megtanulja a könnyebben járó szelep mozgatását a computer? Bár komolyabb probléma nincs a fojtószeleppel, de nem is szeretném megvárni. A felső cső csatlakozásnál viszont van bőven olajos folt. Ezért gondoltam egy kis pucolásra. 

A leszerelés nem nagy ügy, 4 csavar fogja. A csövek leszerelése tovább tart (és nem árt hozzá egy vízcsőbilincs fogó). A legtöbb lerakódás egyébként alul van. Azt javaslom feltétlenül szerezz be karburátor vagy kimondott fojtószelep tisztítót (én úgy emlékszem, Loctite-ot vettem), egy (rossz) fogkefét, fa vagy műanyag kaparót (régi bankkártya, törzsvásárlói kártya is megteszi). Még így is eltarthat 1-2 órát, amíg végzel csak a tisztítással. Elég komoly mértékű lerakódásom volt (akár a nullpozícióba állást is akadályozhatta minimális mértékben), de utólag nem volt semmi probléma az ECU-val. A tisztítás előtt viszont pozicionálással kapcsolatos hibakódjaim voltak egy éven keresztül. Kontakthiba is lehetett, nem biztos, hogy a tisztítás oldotta meg, de mindenképpen ráfért.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Astra G 1.4 16V Z14XE, az lenne a problémám, hogy autópályán egyszer csak erőtlen lett a motor, nem húzott, ha leléptem a gázról akkor vagy megindult vagy éppen nem ment sehova csak tartotta a fordulatot. Amikor megindult akkor sem húzott úgy mint szokott, nehezebben értem el a 130-at és onnan már nem is ment tovább, mintha belett volna lőve a tempomat. Szerintetek mi lehet a gond? Köszi előre is. 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, b.szoke írta:

Sziasztok! 

Astra G 1.4 16V Z14XE, az lenne a problémám, hogy autópályán egyszer csak erőtlen lett a motor, nem húzott, ha leléptem a gázról akkor vagy megindult vagy éppen nem ment sehova csak tartotta a fordulatot. Amikor megindult akkor sem húzott úgy mint szokott, nehezebben értem el a 130-at és onnan már nem is ment tovább, mintha belett volna lőve a tempomat. Szerintetek mi lehet a gond? Köszi előre is. 

Azt jól értettem, hogyha nem nyomtad a gázpedált, akkor kezdett gyorsulni az autó? Az elég "meredek". Hibakód van? Ez után a konkrét út után tapasztaltál bármilyen eltérést, hibát az eddig megszokottakhoz képest?

Link to comment
Megosztás:

10 órája, nzozz írta:

Azt jól értettem, hogyha nem nyomtad a gázpedált, akkor kezdett gyorsulni az autó? Az elég "meredek". Hibakód van? Ez után a konkrét út után tapasztaltál bármilyen eltérést, hibát az eddig megszokottakhoz képest?

Nem, bocsánat nem jól írtam. Ha egy pillanatra levettem a lábam a pedálról és utána újra nyomtam akkor vagy megindult, egy kis rántással, vagy hiába nyomtam nem akart menni. Igen van hibakód 0170 fuel trim. És a hiba még megmaradt.

 

Módosítva : b.szoke
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, 

generátor hiba miatt kérem a segítségeteket.

Hidegen nem indul el a töltés.

Nagyobb gázadás után meglesz a 14.4V, de egyre hosszabb időre van szükség. Bosch 70 A , ékszíj term. nem csúszik.

 

Módosítva : levest
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, b.szoke írta:

Nem, bocsánat nem jól írtam. Ha egy pillanatra levettem a lábam a pedálról és utána újra nyomtam akkor vagy megindult, egy kis rántással, vagy hiába nyomtam nem akart menni. Igen van hibakód 0170 fuel trim. És a hiba még megmaradt.

 

P0170=Tüzelőanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség. Hát ez a rendkívül kellemes "bármi lehet" jellegű hiba. Szinte bármi okozhatja, aminek köze van vagy az üzemanyag vagy a levegő ellátáshoz. Pl. van akinek az üzemanyag tartályban lévő egyik cső repedése okozta, van akinek a légtömeg mérő hibája. Meg kéne próbálni ellenőrizni a lehetséges hibaforrásokat, pl. üzemanyag nyomást mérni, a légtömegmérő, lambadaszondák jeleit ellenőrizni, stb. Alapjárat rendben van amúgy?

 

1 órával ezelőtt, levest írta:

Sziasztok, 

generátor hiba miatt kérem a segítségeteket.

Hidegen nem indul el a töltés.

Nagyobb gázadás után meglesz a 14.4V, de egyre hosszabb időre van szükség. Bosch 70 A , ékszíj term. nem csúszik.

 

Azt hogy kell érteni, hogy "nem indul a töltés"?

Módosítva : nzozz
Link to comment
Megosztás:

20 perce, nzozz írta:

P0170=Tüzelőanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség. Hát ez a rendkívül kellemes "bármi lehet" jellegű hiba. Szinte bármi okozhatja, aminek köze van vagy az üzemanyag vagy a levegő ellátáshoz. Pl. van akinek az üzemanyag tartályban lévő egyik cső repedése okozta, van akinek a légtömeg mérő hibája. Meg kéne próbálni ellenőrizni a lehetséges hibaforrásokat, pl. üzemanyag nyomást mérni, a légtömegmérő, lambadaszondák jeleit ellenőrizni, stb. Alapjárat rendben van amúgy?

 

Azt hogy kell érteni, hogy "nem indul a töltés"?

Üzemanyagszűrő esetleg? Azt ma vettem, ha lesz időm kicserélem. Arra nem emlékszem, mert talán sosem figyeltem, hogy az üzemanyag szivattyú gyújtással indul? Mert most figyeltem de nincs hangja. Az alapjárat rendben van, talán indításnál jobban felpörög mint eddig, gondolok arra, hogy felmegy kb 2500ig a fordulat majd abban a pillanatban vissza 800körülre.

 

Módosítva : b.szoke
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, 

Műszerfallal kapcsolatban kérnék tanácsot.

Egy akksi csere után, a műszerfalon semmi nem működik. Se sebesség, se fordulatszám.

A víz és benzin jelzők is nullán. 

A fordulatszám jelző, remeg mint a kocsonya, de ennyi. 

Volt már ilyen probléma, de egy pár nap alatt elmúlt.

Csak most külföldön vagyok, nem szívesen indulok így haza.

Ha bárkinek van ötlete, szívesen veszem...

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Már egy ideje feltűnt egy dolog a G Astrán. A kocsi jobb első fékje erőteljesebb fékezéskor furcsa zúgó hangot ad. Most hétvégén megnéztem, a fékbetétek ránézésre rendben vannak mindkét oldalon - kopásjelzős betét van bent, még nagyon messze van a jelzéstől. A tárcsák szép vastagok még, nincs nagyon peremük se, viszont egy dolog feltűnt: mindkét oldalon olyan a tárcsa, hogy a felületén koncentrikus körökben vannak vájatok - nem jelentős, de tapintható. Ez normális a kopási felületen?

Annyit kell még tudni, hogy többnyire ritkábban használjuk az autót (hétvégi utak), ezért a tárcsa rozsdásodása is szokott hangot adni első pár fékezéskor, de ez más jellegű zaj, ami jelentős fékezésre jön elő. Esetleg előfordulhat, hogy a tárcsa deformált kicsit és azért ilyen a hangja fékezéskor? :confused: Bár úgy tudom, az inkább rángató fékezésben szokott megnyilvánulni.

Olvastam olyat, hogy néha ajánlott bekoptatni a fékeket pár jelentősebb fékezéssel, mert a betétek anyagából leváló darabok is tudnak ilyen apró koncentrikus köröket vájni a tárcsa felszínébe, de ez nem abnormális, előfordul. Ezek szerint csak erről lenne szó?

Módosítva : K86Opel
Link to comment
Megosztás:

8 órája, K86Opel írta:

Sziasztok,

Már egy ideje feltűnt egy dolog a G Astrán. A kocsi jobb első fékje erőteljesebb fékezéskor furcsa zúgó hangot ad. Most hétvégén megnéztem, a fékbetétek ránézésre rendben vannak mindkét oldalon - kopásjelzős betét van bent, még nagyon messze van a jelzéstől. A tárcsák szép vastagok még, nincs nagyon peremük se, viszont egy dolog feltűnt: mindkét oldalon olyan a tárcsa, hogy a felületén koncentrikus körökben vannak vájatok - nem jelentős, de tapintható. Ez normális a kopási felületen?

Annyit kell még tudni, hogy többnyire ritkábban használjuk az autót (hétvégi utak), ezért a tárcsa rozsdásodása is szokott hangot adni első pár fékezéskor, de ez más jellegű zaj, ami jelentős fékezésre jön elő. Esetleg előfordulhat, hogy a tárcsa deformált kicsit és azért ilyen a hangja fékezéskor? :confused: Bár úgy tudom, az inkább rángató fékezésben szokott megnyilvánulni.

Olvastam olyat, hogy néha ajánlott bekoptatni a fékeket pár jelentősebb fékezéssel, mert a betétek anyagából leváló darabok is tudnak ilyen apró koncentrikus köröket vájni a tárcsa felszínébe, de ez nem abnormális, előfordul. Ezek szerint csak erről lenne szó?

Szia! Az én tárcsám is ilyen (gyári). Sőt, az elszíneződése alapján, talán meg is van égve kicsit. 

Novemberben műszakin átment így, fékhatás megfelelő, de majd cserélni fogom... 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 08. 03. at 22:41, nzozz írta:

Azt hogy kell érteni, hogy "nem indul a töltés"?

Beindul a motor, de nincs töltés.

Ég a töltéslámpa. 12V körül van az akkufesz.

Majd egy határozottabb gázadásra elalszik a lámpa, meglesz a 14,4 V

Utána minden rendben.

 

Link to comment
Megosztás:

19 perce, levest írta:

Beindul a motor, de nincs töltés.

Ég a töltéslámpa. 12V körül van az akkufesz.

Majd egy határozottabb gázadásra elalszik a lámpa, meglesz a 14,4 V

Utána minden rendben.

 

Javasolnám a legközelebbi akkumulátorral foglakozó emberke felkeresését. Ők kapásból azzal kezdik, hogy a töltéskört is kimérik és javasolják ha más teendő van mintsem akkumulátor gond, mindezért legtöbb helyen pénzt sem kérnek. Lehet esetleg valami testhiba is, de könnyen lehet hogy a generátor valamelyik részegysége fáradóban van. Most még némi javítással rendbe hozható a generátor, de ha sikerül nullára nyúzni és megsütni, akkor már bontott-felújított vagy új generátorban kell gondolkozni. ..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Első féktárcsa- és fékbetét-cseréhez szeretnék alkatrészeket vásárolni. Nézegettem az oldalakat, és úgy tűnik, hogy több különböző fékrendszerrel (pl. TEVES, ATE) is szerelték az Astra G-ket. Számít ez a beszerzésnél, vagy mindegy, mert mindegyik betét és tárcsa jó mindegyik fékrendszerhez, ha amúgy Astra G kompatibilisnek van írva? Ha számít, akkor hogyan tudom kitalálni, hogy nekem milyen fékrendszerem van, anélkül, hogy ehhez le kellene szerelni a kerekeket? VIN alapján esetleg le lehet valahol kérdezni?

Amúgy egy 2005-ös, 5 ajtós, csapotthátú, Twinport Z16XEP-s Astra G-ről van szó.

Ha van ajánlás tárcsa- és betétmárkára, az is jöhet. Bosch-t, Valeo-t nézegettem.

Kösz a segítséget előre is!

Link to comment
Megosztás:

11 perce, Janó32 írta:

Javasolnám a legközelebbi akkumulátorral foglakozó emberke felkeresését. Ők kapásból ....

Sajnos vagy szerencsére nem akku hiba. Jól veszi a töltést, jól indít.

Jól írod, "fárad" valami a generátorban, mert egyre hosszabb idő alatt veszi fel a töltést.

Azért kértem a segítséget, hátha valamilyen tipikus hibáról van szó, ami itthon orvosolható, pl szabályzó cserével, szénkefe felújítással stb.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, levest írta:

Sajnos vagy szerencsére nem akku hiba. Jól veszi a töltést, jól indít.

Jól írod, "fárad" valami a generátorban, mert egyre hosszabb idő alatt veszi fel a töltést.

Azért kértem a segítséget, hátha valamilyen tipikus hibáról van szó, ami itthon orvosolható, pl szabályzó cserével, szénkefe felújítással stb.

Ahha, vágom... Tehát azt szeretnéd, hogy ha valaki megmondaná a gépe előtt ülve, hogy mit cserélj a generátorodban/mi romlott el benne... Ez nem lesz egyszerű (finoman szólva), tekintve hogy van benne néhány részegység ami meg tud hibásodni. De általánosságban igaz, ha már leszeded a generátort, akkor mindent cserélj benne mert ha újból szét kell szedni és cuccokért mászkálni, akkor drágább lesz a végére a beleölt időről nem is beszélve.

Link to comment
Megosztás:

6 perce, Janó32 írta:

Ahha, vágom... Tehát azt szeretnéd, hogy ha valaki megmondaná a gépe előtt ülve, hogy mit cserélj a generátorodban/mi romlott el benne... Ez nem lesz egyszerű (finoman szólva), tekintve hogy van benne néhány részegység ami meg tud hibásodni. De általánosságban igaz, ha már leszeded a generátort, akkor mindent cserélj benne mert ha újból szét kell szedni és cuccokért mászkálni, akkor drágább lesz a végére a beleölt időről nem is beszélve.

Ne bánts kérlek, kérdezni jöttem, nem kioktatásért :)

Igen, 100 %-ban biztos vagyok benne, hogy van itt a fórumon pár ember, aki hasonló problémával találkozott. 

És ha egy ilyen ember olvassa a kérést, akkor tud rá érdemi választ adni.

Azért egy Bosch generátor messze nem Enterprise űrhajó, szerintem.. :)

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Aster írta:

Sziasztok!

Első féktárcsa- és fékbetét-cseréhez szeretnék alkatrészeket vásárolni. Nézegettem az oldalakat, és úgy tűnik, hogy több különböző fékrendszerrel (pl. TEVES, ATE) is szerelték az Astra G-ket. Számít ez a beszerzésnél, vagy mindegy, mert mindegyik betét és tárcsa jó mindegyik fékrendszerhez, ha amúgy Astra G kompatibilisnek van írva? Ha számít, akkor hogyan tudom kitalálni, hogy nekem milyen fékrendszerem van, anélkül, hogy ehhez le kellene szerelni a kerekeket? VIN alapján esetleg le lehet valahol kérdezni?

Amúgy egy 2005-ös, 5 ajtós, csapotthátú, Twinport Z16XEP-s Astra G-ről van szó.

Ha van ajánlás tárcsa- és betétmárkára, az is jöhet. Bosch-t, Valeo-t nézegettem.

Kösz a segítséget előre is!

Zimmermann tárcsa és betét is.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, levest írta:

Ne bánts kérlek, kérdezni jöttem, nem kioktatásért :)

Igen, 100 %-ban biztos vagyok benne, hogy van itt a fórumon pár ember, aki hasonló problémával találkozott. 

És ha egy ilyen ember olvassa a kérést, akkor tud rá érdemi választ adni.

Azért egy Bosch generátor messze nem Enterprise űrhajó, szerintem.. :)

Dehogy bántok én bárkit, csak ugye ha van is itt valaki akinek pont hasonló hibaképe volt, az közel sem biztos hogy a Te esetben a megoldás lesz, tehát szétszeded és megveszed amit ő, aztán összerakod és láss csodát a hiba marad... Kicserél egy feszszabályzót de kiderül hogy oda a diódahíd, de ha azt is rendbe tetted két hét múlva lehet hogy a csapágya kezd küzdeni... ezért írtam, hogy ha már szét van döntve és nem műhelybe adod be szakiknak, akkor legalább az általános dolgokat cseréld mindenképpen, ne egy alkatrészre/hibára célozz. Picit olyan lenne, mintha a vezérlésben ciripelne valami és akkor kicserélnéd azt az egy görgőt miközben lehet hogy pár hét múlva bonthatod a vezérlést ismét más miatt ami elfárad... Ha jól rémik, komplett felújító szettek léteznek pont ez miatt a generátorokhoz. 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, levest írta:

Ne bánts kérlek, kérdezni jöttem, nem kioktatásért :)

Igen, 100 %-ban biztos vagyok benne, hogy van itt a fórumon pár ember, aki hasonló problémával találkozott. 

És ha egy ilyen ember olvassa a kérést, akkor tud rá érdemi választ adni.

Azért egy Bosch generátor messze nem Enterprise űrhajó, szerintem.. :)

Az elektromos rendszer eléggé összetett ahhoz, hogy gép mellől meg lehessen mondani mi a probléma. Ha jártas vagy egy kicsit a villamosságban akkor pár egyszerű mérést, otthon is el tudsz végezni, ha nem akkor mindenképpen bízd szakemberre aki a generátort fel tudja tenni próbapadra, akkut rá tudja kötni egy teszterre. Ha eléggé alapos - sajnos nem ez a tapasztalatom mert volt szerencsém küzdeni töltés hibával - akkor a generátor és akku közti töltésveszteséget is megnézi, vagyis hogy sérültek-e esetleg a vezetékek... 

 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Aster írta:

Sziasztok!

Első féktárcsa- és fékbetét-cseréhez szeretnék alkatrészeket vásárolni. Nézegettem az oldalakat, és úgy tűnik, hogy több különböző fékrendszerrel (pl. TEVES, ATE) is szerelték az Astra G-ket. Számít ez a beszerzésnél, vagy mindegy, mert mindegyik betét és tárcsa jó mindegyik fékrendszerhez, ha amúgy Astra G kompatibilisnek van írva? Ha számít, akkor hogyan tudom kitalálni, hogy nekem milyen fékrendszerem van, anélkül, hogy ehhez le kellene szerelni a kerekeket? VIN alapján esetleg le lehet valahol kérdezni?

Amúgy egy 2005-ös, 5 ajtós, csapotthátú, Twinport Z16XEP-s Astra G-ről van szó.

Ha van ajánlás tárcsa- és betétmárkára, az is jöhet. Bosch-t, Valeo-t nézegettem.

Kösz a segítséget előre is!

Zimmermann a legjobb!

Link to comment
Megosztás:

On ‎2018‎. ‎08‎. ‎02‎. at 18:45, kobraCode írta:

Szia!

Itt találsz hozzá egy kis segítséget: https://sites.google.com/site/gastraokossagok/motor-reszegysegek#TOC-Fojt-szelep-takar-t-sa:

Ha jól emlékszem a fojtószelep torkában van egy kis furat, azt is ki kell takarítani, egy vékony dróttal, vagy tűvel a legegyszerűbb + féktisztítóval.

 

On ‎2018‎. ‎08‎. ‎02‎. at 20:04, freddy_ írta:

A leszerelés nem nagy ügy, 4 csavar fogja. A csövek leszerelése tovább tart (és nem árt hozzá egy vízcsőbilincs fogó). A legtöbb lerakódás egyébként alul van. Azt javaslom feltétlenül szerezz be karburátor vagy kimondott fojtószelep tisztítót (én úgy emlékszem, Loctite-ot vettem), egy (rossz) fogkefét, fa vagy műanyag kaparót (régi bankkártya, törzsvásárlói kártya is megteszi). Még így is eltarthat 1-2 órát, amíg végzel csak a tisztítással. Elég komoly mértékű lerakódásom volt (akár a nullpozícióba állást is akadályozhatta minimális mértékben), de utólag nem volt semmi probléma az ECU-val. A tisztítás előtt viszont pozicionálással kapcsolatos hibakódjaim voltak egy éven keresztül. Kontakthiba is lehetett, nem biztos, hogy a tisztítás oldotta meg, de mindenképpen ráfért.

 Köszönöm szépen a segítséget, sikerült is kipucolni a fojtószelepházat. A kis furatot viszont nem találtam. :( Az egész folyamat legnehezebb része ház csatlakozójának a lekönyörgése volt. A bal oldali vízcsőből folyt a víz, kb 1 deci elfolyhatott mire észrevettem, hogy folyik. Maga a szelep elég koszos volt, főleg az alsó fele... tényleg csak így érdemes pucolni. Ami feltűnt, hogy a szelep nem zár teljesen. Van 1 mm-es rés zárt állapotban is a szelep és a ház között. Jól sejtem, hogy ez az alapjárat miatt kell? Beindulni beindult, víz nem folyt sehol, holnap tesztút. :)  

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.