Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

5 perce, atys1970 írta:

Sziasztok!

Van egy G-s  2016-os 143e.km-el z14xep motoros láncos Astrám!

Nem régen volt vezérlés csere benne.

Az motor kopogó hangot ad ki magából.(ez a jelenség előtte is meg volt)a motor tetejénél a hátsó részen hallom.

Mi lehet a hibája?

 

3 perce, gezoli írta:

2 éves G?

Egyébként valószínűleg twinport szelep.

Hidrotőke is lehet. Nekem is a szívó oldalon kopogtak!

Link to comment
Megosztás:

19 órája, tgabika76 írta:

Bal első kerékagy, csapággyal együtt. Ebben van az ABS jeladó, és meglepő módon innen veszi a sebességjelet is az ECU, tehát innen tudja a motorvezérlő hogy gurul-e az autó, vagy pedig áll. Ki kell cserélni és megoldódnak a gondok, nem elméleteket gyártani. :cool:

 

Köszönöm gyors válaszod! CSak azért "elmélkedtünk" mert más is tud ilyen hibát produkálni,és nem mennénk bele felesleges alkatrészcserébe! Mert amíg  nem volt ABS hiba jelzés,akkor csinálta már ezt a motor bár jóval ritkábban! Tanácsoltak alapjárati motor,fojtószelep tisztítást,mert akiknek már volt ilyen,valakinél orvosolta a problémát! Az is érdekes hogy ha kettesből váltok vissza egyesbe akkor nincs ilyen gond! De azt nem tudtam hogy a kerékcsapágy küldi az ECU-nak a jelet,azt hittem van egy másik külön jeladó erre a célra! Köszönöm a segítséged! CSapágycsere lesz,reméljük csak az volt a baj akkor! Üdv! ;)  

 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, L.Fazakas írta:

Szerintem egy műszaki vizsgán nem igazán foglalkoznak a kerékcsapágyad "búgásával". Mint ahogyan valójában a lengéscsillapítók minőségével és állagával sem.
A fékek működjenek jól, no meg ott elől a kormányszerkezet. a többi az mind mellékes dolog. Még a gumik milyensége sem kimondottan vizsgakövetelmény.
Én majdnem 10 éves, már kissé kopott 4 évszakos gumikkal mentem vizsgára, de az a fékpadon mégis megfelelt. Más meg nem igazán érdekes.

Ha elolvasod amit írtam, szó sincs a kerékcsapágy búgásáról. Előre megmondta a vizsgabiztos, hogy ha az ABS lámpa világítani kezd, nem fog átmenni a vizsgán.

Link to comment
Megosztás:

36 perce, Cs. Zoltán írta:

 

Hidrotőke is lehet. Nekem is a szívó oldalon kopogtak!

Bocsi! 2006-os :)

Most jövök a márkaszervízből,azt mondták szokjak hozzá,mert a twinportról lehúzta a csatit,és elhallgatott.

a szívótoroknál van egy rudazat ami mkivan kopva.

Link to comment
Megosztás:

36 perce, Cs. Zoltán írta:

 

Hidrotőke is lehet. Nekem is a szívó oldalon kopogtak!

 

36 perce, Cs. Zoltán írta:

 

Hidrotőke is lehet. Nekem is a szívó oldalon kopogtak!

 

38 perce, Cs. Zoltán írta:

 

Hidrotőke is lehet. Nekem is a szívó oldalon kopogtak!

Bocsi! 2006-os :)

Most jövök a márkaszervízből,azt mondták szokjak hozzá,mert a twinportról lehúzta a csatit,és elhallgatott.

a szívótoroknál van egy rudazat ami mkivan kopva.

Link to comment
Megosztás:

3 perce, atys1970 írta:

Bocsi! 2006-os :)

Most jövök a márkaszervízből,azt mondták szokjak hozzá,mert a twinportról lehúzta a csatit,és elhallgatott.

a szívótoroknál van egy rudazat ami mkivan kopva.

Vagy el van törve! Én nem tudnék hozzászokni és elkerülném az "okos" márkaszervizeket!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, atys1970 írta:

Bocsi! 2006-os :)

Most jövök a márkaszervízből,azt mondták szokjak hozzá,mert a twinportról lehúzta a csatit,és elhallgatott.

a szívótoroknál van egy rudazat ami mkivan kopva.

 

 

Nem kell hozzászoknod! Kb 50.000ft a felújítása beszereléssel. Persze, nem márkaszervízben! 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 07. 13. at 9:47, Gergő.87 írta:

Köszönöm gyors válaszod! CSak azért "elmélkedtünk" mert más is tud ilyen hibát produkálni,és nem mennénk bele felesleges alkatrészcserébe! Mert amíg  nem volt ABS hiba jelzés,akkor csinálta már ezt a motor bár jóval ritkábban! Tanácsoltak alapjárati motor,fojtószelep tisztítást,mert akiknek már volt ilyen,valakinél orvosolta a problémát! Az is érdekes hogy ha kettesből váltok vissza egyesbe akkor nincs ilyen gond! De azt nem tudtam hogy a kerékcsapágy küldi az ECU-nak a jelet,azt hittem van egy másik külön jeladó erre a célra! Köszönöm a segítséged! CSapágycsere lesz,reméljük csak az volt a baj akkor! Üdv! ;)  

 

Frisstés! 
Csere megtörtént,ABS működik,kilométeróra megy,de a hiba ugyan úgy fenn áll! Visszaváltáskor leáll az autó! Üresjárati szabályzószelepet nem lehet levenni tisztítani mert egyben van a fojtószelepházzal! Tanácstalan vagyok! :/ valami egyéb ötlet? Hibajelzés továbbra sincs! 

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z16xe motoros Opelom van, igaz Vectra és nem G Astra, de hátha tud valaki segíteni...

Utóbbi időben a leváratlanabb időpontokban kiírja a központi kijelző hogy Check Engine Oil. A motorban 5w-40-es Mannol olaj van, az olajban 3000km, a nívó 3/4-es szintet mutat. Az olajnyomás rendben van, indítás után egyből kialszik a kis lámpa.

Mit tudok tenni hogy ne írja ki ezt az üzenetet???

köszönöm előre is a segítségeteket!!!

 

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Tomi81 írta:

Sziasztok!

Z16xe motoros Opelom van, igaz Vectra és nem G Astra, de hátha tud valaki segíteni...

Utóbbi időben a leváratlanabb időpontokban kiírja a központi kijelző hogy Check Engine Oil. A motorban 5w-40-es Mannol olaj van, az olajban 3000km, a nívó 3/4-es szintet mutat. Az olajnyomás rendben van, indítás után egyből kialszik a kis lámpa.

Mit tudok tenni hogy ne írja ki ezt az üzenetet???

köszönöm előre is a segítségeteket!!!

 

 

Hiába van 3/4-ig és hiába a jó viszkozitás (5w40) ha az üzemmeleg olajnál az olajnyomás valamiért nem megfelelő. Én mindenképpen megnézetném szervizben az olajnyomást és nem csak hideg motornál... 

Link to comment
Megosztás:

22 órája, Janó32 írta:

Hiába van 3/4-ig és hiába a jó viszkozitás (5w40) ha az üzemmeleg olajnál az olajnyomás valamiért nem megfelelő. Én mindenképpen megnézetném szervizben az olajnyomást és nem csak hideg motornál... 

Öö... na várjál. A központi kijelző (MID) olajszintre tud figyelmeztetni, olajnyomásra nem. Egyébként van hasonló tapasztalatom barátnőm Astra Coupéján, ott elméleti szinten (merthogy elég ritkán jön elő a dolog, szóval ellentevékenység vagy javítási kísérlet még nem történt) arra jutottunk hogy két dolog lehetséges: 1., vagy gyenge minőségű motorolaj van benne (esetében Castrol) ami túlságosan felhígul ha felmelegszik (ezt támasztja alá hogy a hiba jellemzően több kilométer tempós vezetés után jön elő), 2., vagy rossz az olajszint jeladó ami a karterben van. Egyelőre meg lett tisztogatva az olajszint érzékelő csatlakozója (kicserélve nem lett, mert valami 37e Ft a jeladó maga), és kapott egy olajcserét ezúttal Eneos olajra. Azóta eddig még nem jött elő a hiba. Ja igen: olajszint a nívó szerint a hiba jelentkezésekor (tehát Castrol olajjal) is mindig rendben volt, és az olajnyomás lámpája se villant fel a műszerfalon egyszer sem.

Link to comment
Megosztás:

Igen...nálam is ez a szitu...gondolom ha olajnyomás probléma lenne akkor a kis olajos kanna ikon a műszerfalon kivillanna..de nem. A motorolaj jó minőségű, itt is sokan ajánlották,( Mannol 5w-40 ) ezen direkt nem spóroltam. Nálam változó mikor jön elő, van olyan hogy hosszabb távon, van olyan hogy benn a városban még szinte félig meleg motornál.

Olajszint érzékelő csatit még nem néztem, lehet holnap a szervízben megnézetem, hátha segít. Vagy lehet vissza kéne térnem 10w-s olajra, előző tulajnál az volt benne.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Tomi81 írta:

Igen...nálam is ez a szitu...gondolom ha olajnyomás probléma lenne akkor a kis olajos kanna ikon a műszerfalon kivillanna..de nem. A motorolaj jó minőségű, itt is sokan ajánlották,( Mannol 5w-40 ) ezen direkt nem spóroltam. Nálam változó mikor jön elő, van olyan hogy hosszabb távon, van olyan hogy benn a városban még szinte félig meleg motornál.

Olajszint érzékelő csatit még nem néztem, lehet holnap a szervízben megnézetem, hátha segít. Vagy lehet vissza kéne térnem 10w-s olajra, előző tulajnál az volt benne.

Arra az olajnyomás lámpára nem bíznék semmit. 0,3 - 0,55 bar körül kapcsol, viszont a minimális üzemi, azaz alapjárati olajnyomás 1,5 bar (ha jól emlékszem). Ergo, ha az alá csökken, az már probléma, viszont az a kis visszajelző még nagyon sokáig nem fog jelezni, csak kb már akkor, amikor szinte már nincs kenése a motornak. 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 07. 18. at 20:12, tgabika76 írta:

Öö... na várjál. A központi kijelző (MID) olajszintre tud figyelmeztetni, olajnyomásra nem. Egyébként van hasonló tapasztalatom barátnőm Astra Coupéján, ott elméleti szinten (merthogy elég ritkán jön elő a dolog, szóval ellentevékenység vagy javítási kísérlet még nem történt) arra jutottunk hogy két dolog lehetséges: 1., vagy gyenge minőségű motorolaj van benne (esetében Castrol) ami túlságosan felhígul ha felmelegszik (ezt támasztja alá hogy a hiba jellemzően több kilométer tempós vezetés után jön elő), 2., vagy rossz az olajszint jeladó ami a karterben van. Egyelőre meg lett tisztogatva az olajszint érzékelő csatlakozója (kicserélve nem lett, mert valami 37e Ft a jeladó maga), és kapott egy olajcserét ezúttal Eneos olajra. Azóta eddig még nem jött elő a hiba. Ja igen: olajszint a nívó szerint a hiba jelentkezésekor (tehát Castrol olajjal) is mindig rendben volt, és az olajnyomás lámpája se villant fel a műszerfalon egyszer sem.

Félreértettem, arra gondoltam hogy az olajnyomás jelző visszajelzője jelez neki...

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 07. 05. at 10:53, gezoli írta:

A kormányösszekötőn a belső csuklòk lettek cserélve, vagy csak a gömbfejek?

Egy korm. összekötő gfej igen. Továbbá még szilentek. Kopogás megszűnt. De a kormányon érzem ezt a koppanást...:( azon kívül rendben minden! Erős gyorsításkor érzek egy kis koppanást(kottyanást), majd hirtelen fékezéskor megint....

Link to comment
Megosztás:

48 perce, trassher írta:

Sziasztok!

Cserélt már valaki tank ajtó tömítést? Hogyan rögzül? Itt van előttem az új, nem öntapadós. Egyik oldala sík, a másik kúpos.

Hát....úgy gondolom a tankajtón van körben egy nút ahová belepasszol. Kicsit meg kell nyújtani hogy a peremen át tud emelni.

Link to comment
Megosztás:

49 perce, trassher írta:

Sziasztok!

Cserélt már valaki tank ajtó tömítést? Hogyan rögzül? Itt van előttem az új, nem öntapadós. Egyik oldala sík, a másik kúpos.

Én cseréltem. Az enyém szakadozott volt, bontóban vettem másik tankajtót és arról hámoztam le a tömítést. Gyárilag nem rögzül sehogy, én ragasztottam, a laposabbik felével a tankajtóra, a kúpos fele tömít.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, tgabika76 írta:

Én cseréltem. Az enyém szakadozott volt, bontóban vettem másik tankajtót és arról hámoztam le a tömítést. Gyárilag nem rögzül sehogy, én ragasztottam, a laposabbik felével a tankajtóra, a kúpos fele tömít.

Nem fut körben nút az ajtón? 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.