Erik1986 Elküldve Július7, 2018 Megoszt Elküldve Július7, 2018 Sziasztok. Olyan kérdésem lenne ha az autóban ( 1.4 benzines 2000-es évjáratú x14xe motorkódú) kilométer órát akarok cserélni akkor az autónak az ECU-ja megjegyzi a tárolt kilométer órát vagy az a kilométer óracsoportba van tárolva? Vagy mi a teendőm új kilométer óra berakásakor? Ha újat kilométer órát rakom be akkor annak a kilométerje lesz látható? Hogy tudom esetleg beállítani az enyémre?! Mert meghalt az óracsoportom és cserélni kell. Cserénél kell valamit nézni az óracsoportnál valami kódot ami egyezzen? Illetve az órácsoportban a mutatókat hogy kell beállítani(ha már leszedtem őket és nem tudtam hogy tudom visszarakni hogy pontos legyen) Köszönöm előre is a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Július7, 2018 Megoszt Elküldve Július7, 2018 1 óra, Erik1986 írta: Sziasztok. Olyan kérdésem lenne ha az autóban ( 1.4 benzines 2000-es évjáratú x14xe motorkódú) kilométer órát akarok cserélni akkor az autónak az ECU-ja megjegyzi a tárolt kilométer órát vagy az a kilométer óracsoportba van tárolva? Vagy mi a teendőm új kilométer óra berakásakor? Ha újat kilométer órát rakom be akkor annak a kilométerje lesz látható? Hogy tudom esetleg beállítani az enyémre?! Mert meghalt az óracsoportom és cserélni kell. Cserénél kell valamit nézni az óracsoportnál valami kódot ami egyezzen? Illetve az órácsoportban a mutatókat hogy kell beállítani(ha már leszedtem őket és nem tudtam hogy tudom visszarakni hogy pontos legyen) Köszönöm előre is a segítséget. Az ECU nem jegyzi meg a futott kilométert, az óra tárolja. Az új órát Op-Com-al vagy gondolom Tech2-vel lehet beállítani. De lehet érdemesebb lenne lepapíroztatni, mert a házi állítgatás jogilag is kérdéses lehet. Létezik fordulatszámmérős és anélküli óra. A benzines és a dízel óra eltér, a fordulatszámmérő máshogy van skálázva. Az izmosabb motorokhoz való 240 km/h-ig van skálázva. Az angol óráknál más a számlap. Design eltérések is vannak egyes számlapok között. Ha a csatlakozója ugyanaz, akkor valószínűleg technikailag jó lesz. Miért szedted le a mutatókat? A fordulatszámmérő és sebesség óra nullpontja a skálán van. A két szélsőéhez ki kell venni a műanyag burkolatból. Attól függően melyik irányban tér el, jobbra vagy balra (ezek között 3/4 fordulat van) túltekered a végponton. Pontosan csak akkor fog beállni nullpontra, amikor rádugod a csatlakozóra. Utána le kell venni a csatlakozóról és korrigálni, ismételni amíg teljesen pontos nem lesz. A betekintési szög sem mindegy, nálam fél osztásnyi hibát okozott. Olyan szögből nézd, ahogyan az autóban van. Ki lehet venni a csatlakozót keretestől a kárpitból és műszerfalon kívül összedugni. Ha nincs benne a lezáró kar, akkor a fogaslécet nagyon könnyű eltörni. Én leragasztottam a fogaslécet. Ha több infóra lenne szükséged, akkor küldök képeket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomcsika1 Elküldve Július7, 2018 Megoszt Elküldve Július7, 2018 Sziasztok! Olyan problémám lenne az autómmal (G astra 2004 y17dt 190 000 Km), hogy van mikor nehezen indul de olyankor forgatja forgatja és még gázt nem pumpálok hozzá rövidebb-hosszabb ideig addig nem akar beindulni van hogy egy két gázfröccsre beindul van hogy pumpálom a pedált 5-6-10 másodpercig is. Van hogy hidegen csinálja van hogy már melegen össze vissza nem tudnám motor hófokhoz kötni a dolgot. Szerintetek mi lehet a probléma? Most lett gázolajszűrő cserélve is de már előtte is csinálta . várom az ötleteket! köszi előre is üdv: Tamás Link to comment Megosztás: More sharing options...
simike89 Elküldve Július8, 2018 Megoszt Elküldve Július8, 2018 Sziasztok olyan problémám lenne, hogy a motorhiba visszajelző lámpa egyszer kigyullad és mintha lomhabb lenne a kocsi, leallitom és a következő inditaskor pedig kialszik és azóta is kialszik! 2-3szor maradt kigyulladva a lámpa! Valami ötlet h mi lehet a gond? Előre is köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Július9, 2018 Megoszt Elküldve Július9, 2018 17 órája, simike89 írta: Sziasztok olyan problémám lenne, hogy a motorhiba visszajelző lámpa egyszer kigyullad és mintha lomhabb lenne a kocsi, leallitom és a következő inditaskor pedig kialszik és azóta is kialszik! 2-3szor maradt kigyulladva a lámpa! Valami ötlet h mi lehet a gond? Előre is köszönöm Ez kb olyan: van egy háziállatom, úgy látom valami baja van, szerintetek mi lehet? 1 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Július9, 2018 Megoszt Elküldve Július9, 2018 22 órája, simike89 írta: Sziasztok olyan problémám lenne, hogy a motorhiba visszajelző lámpa egyszer kigyullad és mintha lomhabb lenne a kocsi, leallitom és a következő inditaskor pedig kialszik és azóta is kialszik! 2-3szor maradt kigyulladva a lámpa! Valami ötlet h mi lehet a gond? Előre is köszönöm Ha ez nemrég történt, akkor még valószínűleg a hibakód kivillogtatható. A hibakód(ok) ismeretében lehetne rá esély, hogy valakinek lesz ötlete. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Erik1986 Elküldve Július9, 2018 Megoszt Elküldve Július9, 2018 Sziasztok. Olyan problémám lenne, hogy sikerült bontóba vennem kilométer óracsoportot, de sajnos a háttérvilágítás nem működik, azt hittem hogy az izzók égtek ki, de kicseréltem őket jókra, de így sem működnek. Napi és az össz kilométer és egyéb világítások mennek, csak a műszercsoportnak a háttérvilágítása nem megy. Esetleg valami ötlet hogy mégis mi lehet a probléma vagy hogy mégis ki foglalkozik ennek a szerelésével esetleg? Köszi előre is a válaszotokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Július9, 2018 Megoszt Elküldve Július9, 2018 27 perce, Erik1986 írta: Sziasztok. Olyan problémám lenne, hogy sikerült bontóba vennem kilométer óracsoportot, de sajnos a háttérvilágítás nem működik, azt hittem hogy az izzók égtek ki, de kicseréltem őket jókra, de így sem működnek. Napi és az össz kilométer és egyéb világítások mennek, csak a műszercsoportnak a háttérvilágítása nem megy. Esetleg valami ötlet hogy mégis mi lehet a probléma vagy hogy mégis ki foglalkozik ennek a szerelésével esetleg? Köszi előre is a válaszotokat. Legalább a helyzetjelzőt fel kell kapcsolni, hogy legyen háttárvilágítás. Ez megtörtént? Gyári világításkapcsolód van és a háttérvilágítás intenzitása maximumra van állítva rajta? Másik óracsoporttal van háttérvilágítás? A csatlakozó érintkezők nincsenek elszennyeződve vagy megsérülve? Szerintem nem érdemes a javításba időt ölni, hacsak nem látszik vizuálisan a hiba oka. Cseréltesd ki vagy vegyél másikat beépítési garanciával. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Erik1986 Elküldve Július9, 2018 Megoszt Elküldve Július9, 2018 3 perce, freddy_ írta: Legalább a helyzetjelzőt fel kell kapcsolni, hogy legyen háttárvilágítás. Ez megtörtént? Másik óracsoporttal van háttérvilágítás? A csatlakozó érintkezők nincsenek elszennyeződve? Szerintem nem érdemes a javításba időt ölni. Cseréltesd ki vagy vegyél másikat beépítési garanciával. Igen fel lett kapcsolva a helyzetjelző de semmi. Régi órával van háttérvilágítás, de ott a mutatók nem jók meg a kijelzője se megy, meg sokszor össze vissza mentek a mutatói meg sok érdekességet csinált az utóbbi időben, ezért döntöttem hogy veszek egyet a bontóba. De amit vettem annak mindene jól megy kivéve a háttérvilágítása ( azt hittem hogy az izzók a rosszak) de nem. Csatlakozó érintkezőket mire érted? Az a gond hogy nem egyszerű találni hasonló kódú bontott kilométerórát mert több helyen is érdeklődtem itt a bontókba de csak itt találtam egyet, többinél más a VDO és a GM kód is és így nem lesz pontos a műszer, illetve nem is biztos hogy működni fog vele.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Július9, 2018 Megoszt Elküldve Július9, 2018 Just now, Erik1986 írta: Igen fel lett kapcsolva a helyzetjelző de semmi. Régi órával van háttérvilágítás, de ott a mutatók nem jók meg a kijelzője se megy, meg sokszor össze vissza mentek a mutatói meg sok érdekességet csinált az utóbbi időben, ezért döntöttem hogy veszek egyet a bontóba. De amit vettem annak mindene jól megy kivéve a háttérvilágítása ( azt hittem hogy az izzók a rosszak) de nem. Csatlakozó érintkezőket mire érted? Az a gond hogy nem egyszerű találni hasonló kódú bontott kilométerórát mert több helyen is érdeklődtem itt a bontókba de csak itt találtam egyet, többinél más a VDO és a GM kód is és így nem lesz pontos a műszer, illetve nem is biztos hogy működni fog vele.... Szerkesztettem az előző hozzászóláson. A háttérvilágítás intenzitás fel van tekerve a világításkapcsolón? Az óracsoport csatlakozó érintkezőire gondoltam. Az óracsoport hátulján található, ahol a lezáró kar is. Nincsenek elgörbülve, esetleg szennyeződve az érintkezők? A 36-os láb a dimmed voltage. A csatlakozó jobb alsó sarkában található a láb és be is van számozva. Ezzel minden rendben van? Az órán nem láthatóak szétszedés nyomai? A javítás többe kerülhet, mint amennyiért kapsz másikat az interneten. (Hacsak nem ismersz valakit, aki nagyon ráér.) Ugyanolyan számlaposat keress, mint a sajátod vagy bármit, ami megfelel helyette (akár OPC). Elvileg az óra ismeri a saját skáláját, ilyen szempontból nem lehet pontatlan. A benzines fordulatszámmérője 7000-ig, a dízeles 6000-ig van skálázva. Ez a része nem árt, ha passzol. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Erik1986 Elküldve Július10, 2018 Megoszt Elküldve Július10, 2018 11 órája, freddy_ írta: Szerkesztettem az előző hozzászóláson. A háttérvilágítás intenzitás fel van tekerve a világításkapcsolón? Az óracsoport csatlakozó érintkezőire gondoltam. Az óracsoport hátulján található, ahol a lezáró kar is. Nincsenek elgörbülve, esetleg szennyeződve az érintkezők? A 36-os láb a dimmed voltage. A csatlakozó jobb alsó sarkában található a láb és be is van számozva. Ezzel minden rendben van? Az órán nem láthatóak szétszedés nyomai? A javítás többe kerülhet, mint amennyiért kapsz másikat az interneten. (Hacsak nem ismersz valakit, aki nagyon ráér.) Ugyanolyan számlaposat keress, mint a sajátod vagy bármit, ami megfelel helyette (akár OPC). Elvileg az óra ismeri a saját skáláját, ilyen szempontból nem lehet pontatlan. A benzines fordulatszámmérője 7000-ig, a dízeles 6000-ig van skálázva. Ez a része nem árt, ha passzol. Igen már mindent megpróbáltam, de így sem működik. Szerintem visszaviszem a bontóba és visszakérem a pénzt és rendelek nemtről (bontoplaza.hu) ról azonos VDO számú kilométer órát és akkor az talán csak jó lesz már. Lábakat néztem szerintem még sosem volt szétszedve az óra, mert sértetlenek és úgy állnak mintha újak lennének, óra hátulján sincs sérülés, meg semmi sem, szétszedés nyomának semmi jele. Köszi a segítségedet. Már csak a kilométer a kérdés hogy mennyi lesz az órában, hogy előre vagy vissza kell pörgetni az én régi órámhoz. De majd elválik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Július10, 2018 Megoszt Elküldve Július10, 2018 Sziasztok, F13 és F-17-es váltónak hol van a váltófolyadék ellenőrző csavarja és hogyan zajlik a töltés? Nem akarom leszedni az alját csak ha szükséges után tölteni. Nem vagyok a váltótípusban biztos azért kérdeztem mindkettőt. Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július10, 2018 Megoszt Elküldve Július10, 2018 48 perce, Maverick087 írta: Sziasztok, F13 és F-17-es váltónak hol van a váltófolyadék ellenőrző csavarja és hogyan zajlik a töltés? Nem akarom leszedni az alját csak ha szükséges után tölteni. Nem vagyok a váltótípusban biztos azért kérdeztem mindkettőt. Köszi Szerintem minden váltó tetején van "szuszogó" egy műanyag kupak ( fekete vagy fehér)alatt ott tudsz utána tölteni,( a kupak alatt is van egy menetes rész amit ha kitekersz egy kisebb tölcsér belefér) az ellenőrző nyílás csavarját meg nézd meg a féltengely kihajtás mellett. Ha már kitekerted és mágneses, töröld le róla a fémreszeléket. Amúgy egy kis reklám: Az Opel Műhely weboldalon van F17 váltó olajcsere leírás,egy regisztráció után látható. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Július10, 2018 Megoszt Elküldve Július10, 2018 35 perce, zotya975 írta: Szerintem minden váltó tetején van "szuszogó" egy műanyag kupak ( fekete vagy fehér)alatt ott tudsz utána tölteni,( a kupak alatt is van egy menetes rész amit ha kitekersz egy kisebb tölcsér belefér) az ellenőrző nyílás csavarját meg nézd meg a féltengely kihajtás mellett. Ha már kitekerted és mágneses, töröld le róla a fémreszeléket. Amúgy egy kis reklám: Az Opel Műhely weboldalon van F17 váltó olajcsere leírás,egy regisztráció után látható. Köszönöm szépen a hasznos infot. Bal elölről 70 km/h óra felett elég erős búgást lehet hallani 3 hete. Abroncs vadiúj, kerékcsapágyat 1 hete cseréltem (SKF). Remélem egy kis váltóolaj pótlás megoldja a problémát és nincs komoly baj egy 157000 km-t futott autóban..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gergő.87 Elküldve Július12, 2018 Megoszt Elküldve Július12, 2018 Sziasztok! Egy z16se motorkódú Opel astra g tulajdonosa vagyok immár 6 hónapja! Felmerült egy két hiba is,ebből az egyik tudjuk orvosolni,de a másikkal nem tudunk egyenlőre mit kezdeni! Az első hogy nem működik az ABS, lámpa kint,vezeték nem sérült,csapágy csere lesz szerintem! A másik hiba hogy a kilóméterórám hol megy hol nem,és ha lassításkor fékezek és kinyomom a kuplungot visszaváltás előtt akkor megáll a motor! De nem rángatva,hanem olyan mint ha levenném a gyújtást és se kép se hang,minden hibalámpa világít! Újraindítom és megy tovább! csak városban igen veszélyes,ilyenkor elmegy a szervó és ha nincs észnél az ember akkor nagy baj tud történni! GOndoltunk már kilóméteróra jeladóra,de le tud állni a motor ha nem küld jelet?? Arra is gondoltunk hogy falsot szív valahol,szívőcsövek rendben,alapjárat van! Vagy esetleg főtengely jeladó? a fordulatszámérőm megy jól működik,ha jól tudoom az onnan kapja a jelet! Tanácstalanok vagyunk,mert hiba jelzés nincs,diagnosztika eszköz nem olvas semmit,csak az ABS hibát jelzi! Segítsen akinek már olt ilyen,mi lehet a baj? Veszélyes így közlekedni! Köszönöm előre is!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július12, 2018 Megoszt Elküldve Július12, 2018 Bal első kerékagy, csapággyal együtt. Ebben van az ABS jeladó, és meglepő módon innen veszi a sebességjelet is az ECU, tehát innen tudja a motorvezérlő hogy gurul-e az autó, vagy pedig áll. Ki kell cserélni és megoldódnak a gondok, nem elméleteket gyártani. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Július12, 2018 Megoszt Elküldve Július12, 2018 (edited) Sziasztok, 3 hete búgó hangot hallok a kocsi bal elejéből. Az abroncsokat idén nyáron vettem újonnan. Jobb első kerékcsapágy cserélve lett egy éve, balost múlt hétvégén cseréltem (SKF). Az autó nem ráz, nem húz egyik irányba sem. A búgás a sebesség növelésével aranyosan erősödik, fokozattól függetlenül, ha kinyomom a kuplungot is megmarad. A váltó nívó csavarját kitekertem és egyből jött belőle a folyadék, tehát van benne bőven, mert a felöltési mennyiség 1,6L 1,5L-nél szokott már szivárogni töltésnél. Után töltöttem azt a kifolyt 2dl-t gyári 75W90-nel és ennyit tudtam tenni..... A kocsiban 157000 km van. Megyek ma egy szerelőhöz, hátha tud segíteni vagy tippet adni, de érdekelne hogy volt/van-e valakinek hasonló problémával tapasztalata. Köszi Módosítva Július12, 2018 : Maverick087 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Július12, 2018 Megoszt Elküldve Július12, 2018 Másik gumival (téli szett pl.) is csinálja? Vannak bizonyos gumi mintázatok, például a V alakú, ami mindenképp búg, hiába az ideális guminyomás vagy alig kopott futófelület. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Július12, 2018 Megoszt Elküldve Július12, 2018 Eddig csak annyit csináltam hogy bal elsőnek feltettem a pótkereket ami téli, de semmi nem változott. Viszont! Felemeltem a jobb elejét és igen erőteljes hangja van a jobb első csapágynak. 1 éve vettem az autót, akkor a srác akitől vettem vett egy teljesen új csapágyat mert az akkorinak is volt hangja, nem is foglalkoztam vele csak odaadtam a szerelőnek hogy tegye be. Valószínű valami neve nincs hulladék, semmi márka volt és ennyit bírt 57000km-t! Remélem az lesz a gond..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Július12, 2018 Megoszt Elküldve Július12, 2018 10 órája, tgabika76 írta: Bal első kerékagy, csapággyal együtt. Ebben van az ABS jeladó, és meglepő módon innen veszi a sebességjelet is az ECU, tehát innen tudja a motorvezérlő hogy gurul-e az autó, vagy pedig áll. Ki kell cserélni és megoldódnak a gondok, nem elméleteket gyártani. Nálam egy kicsit érdekesebb a helyzet. Időnként világítani kezd az ABS lámpa. Legelső alkalommal csak gyújtás volt rajta (a motor nem járt) és tekertem a kormányt a garázsban, ekkor maradt égve. Később indítás után 5-10 másodpercel tolatáskor jött elő, amikor elkezdtem jobbra tekerni a kormányt. Legutóbb a teremgarázsból kiállás közben csinálta, 200m megtétele után pontosan ugyannál a jobbos fordulónál kétszer egymás után. Jellemzően néhány száz méter megtétele utáni motor újraindításra elalszik az ABS lámpa. Az ABS egységből a hibakód: "C0035 - ( 4 ) Front Left Wheel Sensor Open Circuit - Not present". A kilométer órával soha, semmilyen bajt nem észleltem, még egy pillanatra sem maradt ki a sebesség kijelzése. Tehát feltételezem, hogy rövid ideig tartó kontakthiba áll fenn a szenzorral. Be vagyok jelentve műszaki vizsgára hétfőre, ez így nem fog átmenni. Arra gondoltam lehúzom a csatlakozót és megnézem, esetleg kitisztítom az érintkezőket. Megnézem a kábelköteget nincs-e megtörve. A kerékcsapágyat csak akkor cserélném, ha biztosan az a rossz. Esetleg bármilyen más ötlet, hogy mit nézhetnék meg ezeken kívül? Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Július13, 2018 Megoszt Elküldve Július13, 2018 6 órája, freddy_ írta: Be vagyok jelentve műszaki vizsgára hétfőre, ez így nem fog átmenni. Szerintem egy műszaki vizsgán nem igazán foglalkoznak a kerékcsapágyad "búgásával". Mint ahogyan valójában a lengéscsillapítók minőségével és állagával sem. A fékek működjenek jól, no meg ott elől a kormányszerkezet. a többi az mind mellékes dolog. Még a gumik milyensége sem kimondottan vizsgakövetelmény. Én majdnem 10 éves, már kissé kopott 4 évszakos gumikkal mentem vizsgára, de az a fékpadon mégis megfelelt. Más meg nem igazán érdekes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Július13, 2018 Megoszt Elküldve Július13, 2018 14 perce, L.Fazakas írta: Szerintem egy műszaki vizsgán nem igazán foglalkoznak a kerékcsapágyad "búgásával". Mint ahogyan valójában a lengéscsillapítók minőségével és állagával sem. A fékek működjenek jól, no meg ott elől a kormányszerkezet. a többi az mind mellékes dolog. Még a gumik milyensége sem kimondottan vizsgakövetelmény. Én majdnem 10 éves, már kissé kopott 4 évszakos gumikkal mentem vizsgára, de az a fékpadon mégis megfelelt. Más meg nem igazán érdekes. Ez is marhaság amit írtál és a világító lámpicskával is foglalkoznak. Min. 1,6mm a vizsgakövetelmény. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Július13, 2018 Megoszt Elküldve Július13, 2018 2 órája, L.Fazakas írta: Szerintem egy műszaki vizsgán nem igazán foglalkoznak a kerékcsapágyad "búgásával". Mint ahogyan valójában a lengéscsillapítók minőségével és állagával sem. A fékek működjenek jól, no meg ott elől a kormányszerkezet. a többi az mind mellékes dolog. Még a gumik milyensége sem kimondottan vizsgakövetelmény. Én majdnem 10 éves, már kissé kopott 4 évszakos gumikkal mentem vizsgára, de az a fékpadon mégis megfelelt. Más meg nem igazán érdekes. Nem nézik a lengéscsillapítót?? Megrázzák az egész felfüggesztés aztán a gép leméri mennyi idő alatt és milyen amplitúdóval áll vissza a kerék alap állapotba. Öcsém volt vizsgáztatni a Focusát (2008), a vizsgabiztos mondta neki homlok ráncolva, hogy átengedi de a lengőkar szilenteket sürgősen cseréltesse ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atys1970 Elküldve Július13, 2018 Megoszt Elküldve Július13, 2018 Sziasztok! Van egy G-s 2016-os 143e.km-el z14xep motoros láncos Astrám! Nem régen volt vezérlés csere benne. Az motor kopogó hangot ad ki magából.(ez a jelenség előtte is meg volt)a motor tetejénél a hátsó részen hallom. Mi lehet a hibája? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Július13, 2018 Megoszt Elküldve Július13, 2018 (edited) 2 perce, atys1970 írta: Sziasztok! Van egy G-s 2016-os 143e.km-el z14xep motoros láncos Astrám! Nem régen volt vezérlés csere benne. Az motor kopogó hangot ad ki magából.(ez a jelenség előtte is meg volt)a motor tetejénél a hátsó részen hallom. Mi lehet a hibája? 2 éves G? Egyébként valószínűleg twinport szelep. Módosítva Július13, 2018 : gezoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts