L.Fazakas Elküldve Május30, 2018 Megoszt Elküldve Május30, 2018 4 órája, Kukacka írta: Valóban nem a te hibád. Leginkább az oktatásé. Ideje akkor frissíteni a tanulmányokat Nekem? Te nem érted, amit írok! Pedig magyarul írtam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Május30, 2018 Megoszt Elküldve Május30, 2018 (edited) 13 órája, nzozz írta: Ha jól emlékszem magának annak a műanyag kupaknak nagy jelentősége nincs. Nekem se volt sose, csak valójában ott ment el a gáz. Aztán a szervizben újratöltötték (még garanciában) és újra simán elszállt 2 nap alatt. Akkor derült ki a turpisság, mert hogy a szerelő állítólag szűrőt cserélt benne, aztán kissé "félrekapatta" azt a műanyag kupakot - a menetnél. Úgy meg aztán már nem igazán tömített. És akkor gyorsan bekente valami sziloplasztos takonnyal. És amikor legközelebb újra vittem a szervízbe, ott szörnyülködtek rajta a munkafelvevőnél - hogy, "hááát ezt meg ki csinálta?" Mondtam nekik - én bizony meg tudom mutatni, hogy melyik szerelőjük csinálta mindezt legutóbb. A végére hűtő (kondenzátor)csere lett belőle ... És én azóta nem járok az Opel Duna Soroksári úti szervízébe .... (találtam náluk jobbat és becsületesebbet) Módosítva Május30, 2018 : L.Fazakas Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kukacka Elküldve Május30, 2018 Megoszt Elküldve Május30, 2018 4 órája, L.Fazakas írta: Nekem? Te nem érted, amit írok! Pedig magyarul írtam. Maga a nyelv stimmel is. A tartalmi vonatkozásokkal van baj. Százhalombattára rácsörögtél már, hogy nem értenek ahhoz, amit csinálnak? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Május30, 2018 Megoszt Elküldve Május30, 2018 5 órája, Kukacka írta: Maga a nyelv stimmel is. A tartalmi vonatkozásokkal van baj. Százhalombattára rácsörögtél már, hogy nem értenek ahhoz, amit csinálnak? Kell neki az a saját topic! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Május30, 2018 Megoszt Elküldve Május30, 2018 (edited) 8 órája, Kukacka írta: Maga a nyelv stimmel is. A tartalmi vonatkozásokkal van baj. Százhalombattára rácsörögtél már, hogy nem értenek ahhoz, amit csinálnak? Figyelj okoska! Nekem félig-meddig EZ A SZAKMÁM! Egyébként meg többnyire Auchan-os benzint szoktam venni, annak meg aztán semmi köze Szászhalombattához ... Ha jól tudom, a schwechat-i olajfinomítóból hozzák, azért is jóval olcsóbb - majdnem egy huszassal - mint a rabló MOL-é! Módosítva Május30, 2018 : L.Fazakas Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kukacka Elküldve Május30, 2018 Megoszt Elküldve Május30, 2018 15 perce, L.Fazakas írta: Figyelj okoska! Nekem félig-meddig EZ A SZAKMÁM! Egyébként meg többnyire Auchan-os benzint szoktam venni, annak meg aztán semmi köze Szászhalombattához ... Ha jól tudom, a schwechat-i olajfinomítóból hozzák, azért is jóval olcsóbb - majdnem egy huszassal - mint a rabló MOL-é! Figyelek. Tehát neked félig-meddig ez a szakmád. Nekik meg teljesen. De te jobban tudod, hogy ők mit mondanak és mi történik a termékükkel amit ők gyártanak. Nem semmi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz76 Elküldve Május30, 2018 Megoszt Elküldve Május30, 2018 On 2018. 03. 15. at 16:39, Cs. Zoltán írta: A katalizátor utánit cserélted? Milyen márkára ruháztál be? Szia! Kat előtti, márka passz, de azóts újra csinálta egr pucolás lett a vège. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Május30, 2018 Megoszt Elküldve Május30, 2018 2 órája, L.Fazakas írta: Figyelj okoska! Nekem félig-meddig EZ A SZAKMÁM! Egyébként meg többnyire Auchan-os benzint szoktam venni, annak meg aztán semmi köze Szászhalombattához ... Ha jól tudom, a schwechat-i olajfinomítóból hozzák, azért is jóval olcsóbb - majdnem egy huszassal - mint a rabló MOL-é! Rosszul tudod. Magyarorszagon a premium uzemanyagon kivul mindegyik szazhalombattai. Onnan jut el fold alatti csovon pl Szajolra, Komaromba, Celldomolkre stb. Ahova szepen bemegy az osztrak rendszamos OMWs kamion is pl. Ejjel egeszen nagy forgalom van ezeken a telephelyeken, hogy ne nappal duguljon be egy kisvaros a teherforgalomtol. Vasuti tavkozlesi rendszer kiepitese miatt voltam benn tobbszor is ezeken a telephelyeken, az ott dolgozó uzemvezetoktol szarmazik ez az info. A Maxx Motion schwechati. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Semm1 Elküldve Június3, 2018 Megoszt Elküldve Június3, 2018 Sziasztok ! Nem tudja valaki, hogy az ablakmosó szivattyúhoz melyik biztosíték tartozik? Pár napja nem működik, az előző utamon még jó volt de mire következőre indultam volna a kocsival, már nem ment, ezért gyanakszom a biztosítékra, csak nem találtam sehol róla infót hogy melyik az. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzozz Elküldve Június3, 2018 Megoszt Elküldve Június3, 2018 12 perce, Semm1 írta: Sziasztok ! Nem tudja valaki, hogy az ablakmosó szivattyúhoz melyik biztosíték tartozik? Pár napja nem működik, az előző utamon még jó volt de mire következőre indultam volna a kocsival, már nem ment, ezért gyanakszom a biztosítékra, csak nem találtam sehol róla infót hogy melyik az. Az F14 -es, 30A -eshez tartozik. Az első ablaktörlő is ezen keresztül kapja a tápot. Az ablakmosó szivattyú az ablaktörlő kapcsolója közvetlenül működteti, tehát vagy a motorral vagy a kapcsolóval vagy a kábelezéssel (vezetékek, csatlakozók, biztosíték) lesz a gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
BoMa Elküldve Június3, 2018 Megoszt Elküldve Június3, 2018 Sziasztok! P0104 hibakódot dob ki az ECU és kicsit hosszabb állás után a fékpedál felkeményedik, elszökik valahol a vákuum. Lehet köze a kettőnek egymáshoz? Ha igen akkor hol kéne keresni a hibát a rendszerben? Másik kérdés, a klíma tud levenni a végsebességből? Külföldi autópályán, ahol lehetett, gondoltam kicsit megforgatom, de 5000 rpm-nél nem nagyon akart feljebb menni a fordulat 5.-ben. Nem is erőltettem, nem kínoztam tovább. Csak utána vettem észre, hogy a klíma be volt kapcsolva gondolom ez visszafog annyit a teljesítményből, hogy már nem tudta leküzdeni a légellenállást. Jól gondolom? GPS szerint 159 km/h volt a vége. Tovább megyek, ez a levegőrendszer hiba esetleg kihathat a teljesítményre is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Június3, 2018 Megoszt Elküldve Június3, 2018 2 perce, BoMa írta: Másik kérdés, a klíma tud levenni a végsebességből? Külföldi autópályán, ahol lehetett, gondoltam kicsit megforgatom, de 5000 rpm-nél nem nagyon akart feljebb menni a fordulat 5.-ben. Nem is erőltettem, nem kínoztam tovább. Csak utána vettem észre, hogy a klíma be volt kapcsolva gondolom ez visszafog annyit a teljesítményből, hogy már nem tudta leküzdeni a légellenállást. Jól gondolom? GPS szerint 159 km/h volt a vége. A klíma elvesz a teljesítményből. Ha nincs túl meleg, akkor alig érezhetően, nagy melegben alig akar menni az autó tőle. Előzésnél ki szoktam kapcsolni, bár nem feltétlenül kellene. Nekem 1.4-es Twinport van, gondolom motortól is függ mennyire viseli meg. Úgy vettem észre, hogy a szembeszél jobban visszafogja. Szeles helyen jártam napi szinten. Néhányszor 130 körül már alig gyorsult. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzozz Elküldve Június3, 2018 Megoszt Elküldve Június3, 2018 4 perce, BoMa írta: Sziasztok! P0104 hibakódot dob ki az ECU és kicsit hosszabb állás után a fékpedál felkeményedik, elszökik valahol a vákuum. Lehet köze a kettőnek egymáshoz? Ha igen akkor hol kéne keresni a hibát a rendszerben? Másik kérdés, a klíma tud levenni a végsebességből? Külföldi autópályán, ahol lehetett, gondoltam kicsit megforgatom, de 5000 rpm-nél nem nagyon akart feljebb menni a fordulat 5.-ben. Nem is erőltettem, nem kínoztam tovább. Csak utána vettem észre, hogy a klíma be volt kapcsolva gondolom ez visszafog annyit a teljesítményből, hogy már nem tudta leküzdeni a légellenállást. Jól gondolom? GPS szerint 159 km/h volt a vége. Tovább megyek, ez a levegőrendszer hiba esetleg kihathat a teljesítményre is? Ezekre azért elég egyértelmű a válasz. Nyilván a klímakompresszor egy plusz terhelést, plusz teljesítményigényt jelentő eszköz, ami főleg a kisebb motoroknál jól érezhető befolyással bír az autó haladására, így akár a végsebességre is. Az is elég logikus, hogy a levegőrendszer szintén igen jelentős hatással van a motorra. A fékszervó a szívcsonkkal van összekötve, onnan "veszi a vákuumot". Ezért ha a fékszervó vagy annak a bekötő csöve sérül és nem lesz zárt a rendszer, az mindkét rendszerben hibát okoz. A P0104 légtömeg/levegőmennyiség mérési hiba, ami szintén arra utal(hat), hogy eltérő mennyiségű levegő jut a motorba, mint amit a légszűrő után, a szívócsőben mért a rendszer. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
BoMa Elküldve Június3, 2018 Megoszt Elküldve Június3, 2018 1 óra, nzozz írta: Ezekre azért elég egyértelmű a válasz. Nyilván a klímakompresszor egy plusz terhelést, plusz teljesítményigényt jelentő eszköz, ami főleg a kisebb motoroknál jól érezhető befolyással bír az autó haladására, így akár a végsebességre is. Az is elég logikus, hogy a levegőrendszer szintén igen jelentős hatással van a motorra. A fékszervó a szívcsonkkal van összekötve, onnan "veszi a vákuumot". Ezért ha a fékszervó vagy annak a bekötő csöve sérül és nem lesz zárt a rendszer, az mindkét rendszerben hibát okoz. A P0104 légtömeg/levegőmennyiség mérési hiba, ami szintén arra utal(hat), hogy eltérő mennyiségű levegő jut a motorba, mint amit a légszűrő után, a szívócsőben mért a rendszer. Tehát akkor jó eséllyel a szívócsonk és a fékszervó közötti résznél lehet hiba, hacsak nem maga a fékszervó kezdi megadni magát. Esetleg ha valaki tudna képet linkelni erről a szakaszról ahol a hibát kéne keresni azt megköszönném. Persze csak ha lehetséges egyáltalán képpel szemléltetni a dolgokat. :D Köszi a válaszokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Június3, 2018 Megoszt Elküldve Június3, 2018 6 órája, nzozz írta: Az F14 -es, 30A -eshez tartozik. Az első ablaktörlő is ezen keresztül kapja a tápot. Az ablakmosó szivattyú az ablaktörlő kapcsolója közvetlenül működteti, tehát vagy a motorral vagy a kapcsolóval vagy a kábelezéssel (vezetékek, csatlakozók, biztosíték) lesz a gond. Vagy "csak úgy simán" lejött a bal első sárvédő és doblemez műanyag védője mögött az ablakmosó tartály alján lévő szívattyúról a saru. Eléggé érdekes ott maga a motor - ha az egyik irányban forog, akkor az első ablakra (szélvédőre) nyomja, ha meg "visszafelé", akkor a hátsó ablakhoz ... a mosóvizet /vagy folyadékot/. Legalábbis nálam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Június3, 2018 Megoszt Elküldve Június3, 2018 4 órája, freddy_ írta: A klíma elvesz a teljesítményből. Ha nincs túl meleg, akkor alig érezhetően, nagy melegben alig akar menni az autó tőle. Előzésnél ki szoktam kapcsolni, bár nem feltétlenül kellene. Nekem 1.4-es Twinport van, gondolom motortól is függ mennyire viseli meg. Úgy vettem észre, hogy a szembeszél jobban visszafogja. Szeles helyen jártam napi szinten. Néhányszor 130 körül már alig gyorsult. Hajajj! Nekem meg csupán 1200-as a motorom, így aztán az erején én egyből észreveszem, ha mondjuk négyesben vagy ötösben a kb. 130-as tempó mellett működik a klíma. Az érdi emelkedőre az M7-esen 5-ösben (5 személlyel) fel se menne. Tavaly nyáron például (a horvátországi Umagba menetben) a szlovéniai hegyen-völgyön bizony néha ki is kellett kapcsolnom ... Ráadásul - ha a motor már bejáratáskor "kissé lustára lett szoktatva", akkor talán még jobban kijön a dolog. De valójában - egy nagyon erős szembeszél is tud nagyon aranyos lenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Június3, 2018 Megoszt Elküldve Június3, 2018 (edited) 4 órája, nzozz írta: A fékszervó a szívcsonkkal van összekötve, onnan "veszi a vákuumot". Ezért ha a fékszervó vagy annak a bekötő csöve sérül és nem lesz zárt a rendszer, ... Szerintem inkább maga a szervodob membránlapja lyukadhatott ki. (nem tudom milyen anyagból van, de eléggé esélyes ... mint régebben az orkánkabát) Mivel pedig - külön a membrán nem kapható (a szervódob már maga eleve szétszedhetetlenre van összerakva), lehetséges, hogy a komplett szervó-dobot ki kellene ott cserélni. És persze - ha nem csupán az átvezető csöve lyukas valahol ... Módosítva Június3, 2018 : L.Fazakas Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Június4, 2018 Megoszt Elküldve Június4, 2018 (edited) Sziasztok! Megtérdelt a gépemben az ECU. Tud-e valaki közületek megbízható és olcsó vezérlőjavító szakit? Köszi. Módosítva Június4, 2018 : PGA Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Június4, 2018 Megoszt Elküldve Június4, 2018 13 perce, PGA írta: Sziasztok! Megtérdelt a gépemben az ECU. Tud-e valaki közületek megbízható és olcsó vezérlőjavító szakit? Köszi. Olcsó biztos nem lesz. Nekem 50Eft volt. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Június4, 2018 Megoszt Elküldve Június4, 2018 37 perce, gezoli írta: Olcsó biztos nem lesz. Nekem 50Eft volt. Most 90-es ajánlatnál tartunk. Ebben nemcsak az adott hiba kijavítása van benne (0230 kód - AC pumpa relé vezérlési hiba), hanem általános felújítás is + garancia. Aprón lehet találni 40e körül ECU-t de ugye kell hozzá security code, amit ha le kell kérni, az plusz 10e, és semmi garancia, hogy másnap nem hagyja el magát... Nehéz ügy... Plusz a bizalom. Nehéz kiszűrni, hogy ki a kókányjóska, és ki ad valós értéket a pénzért. Az meg külön érdekes lesz, hogy egy pár százezer forint értékű autóba meddig lesz érdemes tolni a százezreket a javításra... Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Június4, 2018 Megoszt Elküldve Június4, 2018 (edited) 20 perce, PGA írta: Az meg külön érdekes lesz, hogy egy pár százezer forint értékű autóba meddig lesz érdemes tolni a százezreket a javításra... ... és csak úgy simán "lefalazni"? Nem érné meg jobban? Még egy olyan hülyeséget, hogy az égésterméket újabban visszavezetik, mintegy friss levegő-ként a motorba, és ott megpróbálják "újra hasznosítani" ... A magas hőjén kívül valójában semmi értéke nincs. Pont olyan, mint a már kiégett villanykörte. Tényleg jól néz ki a foglalatában, ámde valójában - a sötétben úgyse látszik ... Módosítva Június4, 2018 : L.Fazakas Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Június4, 2018 Megoszt Elküldve Június4, 2018 14 perce, L.Fazakas írta: ... és csak úgy simán "lefalazni"? Nem érné meg jobban? Még egy olyan hülyeséget, hogy az égésterméket újabban visszavezetik, mintegy friss levegő-ként a motorba, és ott megpróbálják "újra hasznosítani" ... A magas hőjén kívül valójában semmi értéke nincs. Pont olyan, mint a már kiégett villanykörte. Tényleg jól néz ki a foglalatában, ámde valójában - a sötétben úgyse látszik ... Valami keveredés van. EGR-t lehet esetleg lefalazni (le is van...) Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzozz Elküldve Június4, 2018 Megoszt Elküldve Június4, 2018 42 perce, PGA írta: Most 90-es ajánlatnál tartunk. Ebben nemcsak az adott hiba kijavítása van benne (0230 kód - AC pumpa relé vezérlési hiba), hanem általános felújítás is + garancia. Aprón lehet találni 40e körül ECU-t de ugye kell hozzá security code, amit ha le kell kérni, az plusz 10e, és semmi garancia, hogy másnap nem hagyja el magát... Nehéz ügy... Plusz a bizalom. Nehéz kiszűrni, hogy ki a kókányjóska, és ki ad valós értéket a pénzért. Az meg külön érdekes lesz, hogy egy pár százezer forint értékű autóba meddig lesz érdemes tolni a százezreket a javításra... Ha hosszútávon gondolkozol (mármint még huzamosabb ideig szeretnéd ezt az autót használni) akkor szerintem a teljes felújítás a célszerű, bár tény, hogy drága. Viszont ha hamarosan úgy is lecseréled az autó, akkor jobb megoldás lehet egy "olcsó" bontott ECU, ami 80-90 ezer Ft helyett csak kb 30 ezer Ft, időnként kipróbálási garancia van rá. Amúgy 100%, hogy ECU problémáról van szó? Jelenleg teljesen üzemképtelen az autó? 17 perce, PGA írta: Valami keveredés van. EGR-t lehet esetleg lefalazni (le is van...) Áh nem gond, ő lefalazza az ECU -t is... Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Június4, 2018 Megoszt Elküldve Június4, 2018 10 perce, nzozz írta: Ha hosszútávon gondolkozol (mármint még huzamosabb ideig szeretnéd ezt az autót használni) akkor szerintem a teljes felújítás a célszerű, bár tény, hogy drága. Viszont ha hamarosan úgy is lecseréled az autó, akkor jobb megoldás lehet egy "olcsó" bontott ECU, ami 80-90 ezer Ft helyett csak kb 30 ezer Ft, időnként kipróbálási garancia van rá. Amúgy 100%, hogy ECU problémáról van szó? Jelenleg teljesen üzemképtelen az autó? Igen, biztos, hogy az ECU nem ad áramot az AC-nak meleg motor indításakor. Ha kihűl és beindul, utána örök élet, míg le nem állítod. Viszont ha melegen leállítod, a motor kihűléséig nincs áram kiadva az AC-nak. A felújítás mellett szól az is, hogy ez az ECU 17 évet ült már a forró blokkon, lehet, hogy másik része is el fogja lassan hagyni magát. (Amúgy azt nem teljesen értem, hogy miért jó komoly hőterhelésnek kitenni egy ilyen alkatrészt, miért pont a blokkra kellett ezt tenni...). Amúgy mostanában kezdem azt érezni, hogy kezdi lassan elhagyni magát a gép (bár ne így legyen). Lehet, újítani kéne, csak sajnos hűséges típus vagyok... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Június4, 2018 Megoszt Elküldve Június4, 2018 (edited) 2 órája, PGA írta: Sziasztok! Megtérdelt a gépemben az ECU. Tud-e valaki közületek megbízható és olcsó vezérlőjavító szakit? Köszi. Szia, Facebookos Astra G csoportban nagyon dicsérik őket. Személyes tapasztalatom sajnos nincs. ű Módosítva Június4, 2018 : Maverick087 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts