Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

51 perce, Kukacka írta:

Erre is van megoldás: kanna és abban viszel egy kört vagy utolsót azzal tankolod fel:)

Igaz, bár most csak két kannám van, egy a 95-nek és egy a keveréknek. Na most jut szembe,. hogy nem csak a gépekben, hanem a kanában is át szokott "telelni" a benzin nálam, mert ugye van hogy nem fogynak el, bár azt megtehetném hogy ami marad ősszel beleöntöm az autóba, csak még sosem volt eszembe. Ugye füvet nem nyír télen az ember, és bár nem is motorozok télen, azért az nagy ritkán előfordul hogy velemiért elő kell venni, ezért is van itthon hozzá üzemanyag. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, L.Fazakas írta:

Óóó, hát persze!

Valójában az ásványvizekre is általában rá van írva a lejárati ideje, aztán - van olyan, amit meg már eleve úgy reklámoz a média, hogy "1 millió éve a Föld alól".
Ha jól le van zárva, az nem romlik meg soha, de állítólag van valami hülye EU-s előírás, hogy mindenre rá kell írni a "lejárati dátumot".
A kétütemű szezonális kisgépeknél pedig az lenne a módi, amint elvan néhány ecsetelős kence-gyógyszernél -
"Használat előtt felrázandó"! Mert lehet ám, hogy (mindenféle kétütemű és eltárolt keverékek esetében) az idő múltával szépen szétvált a benya meg az olaj ...

Akkor az első mondatot kicsit szedd majd össze. Jelen formájában azért kicsit katyvasz.

Van ilyen EU-s előírás. Ebben az esetben az lenne felírva: minőségét korlátlan ideig megőrzi. Hát a MOL szerint nem. Pedig az övéké a cucc, lehet tudják.

Felrázni? Mit? Senki sem kevert benyáról beszélt, haló. Felrázni rázhatod tavasszal, nyugodtan. Romlott benzint kérek, rázva, nem keverve:-)

1 perc, panizzi írta:

Ez full baromság, mármint ez a téma.

Saját tapasztalat : kb. 3 éve áll az a kevés (<5L) benzin a motoromban.

Igaz, évente 2x is beindítom és hagyom felmelegedni.

Nem romlik meg abban semmi.

Százhalombatta másképp gondolja. De nem kell megromlania, Isten őrizz, megint eltereljük magunkat. A kötelező biokomponensek ki fognak csapódni idővel a benzinből. Hogy ezt nálad megeszi a motor és karbi és nem zavarja vagy csak úgyis rátöltesz majd és elpöfögöd az egy dolog. Ettől még az a benzin közel sem lesz olyan, mint amikor betoltad és erősen nem is ajánlja senki, aki a témában forog, hogy a mostani sima alap benzint tárold hosszú ideig.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, GombiTomi írta:

Ha jól gondolom koromlerakódás (koksz) van a hengerek tetején. Ha igen, hogyan tudom eltávolítani? 

Hát a prémium benzin + tartósan magas fordulaton (4000+) járatott motor 30-40km-en keresztül (célszerűen autópályán) jó megoldás lehet, többeknek bevált, bár volt olyan is akinek a hirtelen felizzó kokszréteg átégette a dugattyútetőt, szóval a fokozatos felmelegedésre azért ügyelj, ne mindjárt hidegen padlózd! 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, panizzi írta:

Ez full baromság, mármint ez a téma.

Saját tapasztalat : kb. 3 éve áll az a kevés (<5L) benzin a motoromban.

Igaz, évente 2x is beindítom és hagyom felmelegedni.

Nem romlik meg abban semmi.

Én is ezt mondom, de  .... "okosoknak" minek?

Nekem is volt kismotorom (igaz, csupán egy Verhovina) de sohasem volt vele indítási problémám.
És akkor jön itt a szöveg, hogy mert a benzin is bio. Általában meg azt sem tudják, mit jelent az, hogy bio.
Én elmagyarázom.
Az üzemanyagban adalék-ként lehet valami alkohol, ami általában etanol vagy metanol. (lásd Motalko)
Ezek pedig - vagy kőolajból (és földgázból) krakkolt származékok, - vagy biológiai erjesztéssel készülhetnek (növényi alapon, pl. kukorica, egyéb gabona, vagy krumpli, répa, stb.). 
De maga az alkokol bennük AZ egy az egyben ALKOHOL!.
Tehát nem egy olyan biológiai dolog, mint pl. lenne a vaj, hogy állás közben szépen megavasodik. A jó pálinka még 100 év múlva is iható.
Vagy a jól megcsinált és ledugózott borok. Hányszor volt olyan, hogy a tengerből kiemeltek még ókorban elsüllyedt gályákat, s rajtuk lezárt amforákban ott állt a jó bor.
Máig megiható.
 

Link to comment
Megosztás:

Üdv
Van egy kis gondom a klímával, mégpedig hogy nem működik :-).Voltam 2 szervízben is ahol azt mondták hibás a klimakopresszor.kb 3 perc után állapították meg szerintem jó, csak valami elektronikai hiba lesz.(előzőleg már voltak gondok evvel)
Van valami módja hogy megtudjam tényleg a kompresszor e a rossz? ha jól tudom a klima csak akkor kapcsol be ha van a rendszerben nyomás.Ki lehet valahogy játszani az érzékelőt?
 

Módosítva : matrix19
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, matrix19 írta:

Üdv
Van egy kis gondom a klímával, mégpedig hogy nem működik :-).Voltam 2 szervízben is ahol azt mondták hibás a klimakopresszor.kb 3 perc után állapították meg szerintem jó, csak valami elektronikai hiba lesz.(előzőleg már voltak gondok evvel)
Van valami módja hogy megtudjam tényleg a kompresszor e a rossz? ha jól tudom a klima csak akkor kapcsol be ha van a rendszerben nyomás.Ki lehet valahogy játszani az érzékelőt?
 

Gondolod mindkét szervizben pali akartak venni Téged? Miért lenne jó kijátszani az érzékelőt? Jobb lenne ha kevés gáz esetén kenés nélkül el tudnád indítani a kompresszort? Na akkor biztosan baja lenne utána... 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, L.Fazakas írta:

Én is ezt mondom, de  .... "okosoknak" minek?

Nekem is volt kismotorom (igaz, csupán egy Verhovina) de sohasem volt vele indítási problémám.
És akkor jön itt a szöveg, hogy mert a benzin is bio. Általában meg azt sem tudják, mit jelent az, hogy bio.
Én elmagyarázom.
Az üzemanyagban adalék-ként lehet valami alkohol, ami általában etanol vagy metanol. (lásd Motalko)
Ezek pedig - vagy kőolajból (és földgázból) krakkolt származékok, - vagy biológiai erjesztéssel készülhetnek (növényi alapon, pl. kukorica, egyéb gabona, vagy krumpli, répa, stb.). 
De maga az alkokol bennük AZ egy az egyben ALKOHOL!.
Tehát nem egy olyan biológiai dolog, mint pl. lenne a vaj, hogy állás közben szépen megavasodik. A jó pálinka még 100 év múlva is iható.
Vagy a jól megcsinált és ledugózott borok. Hányszor volt olyan, hogy a tengerből kiemeltek még ókorban elsüllyedt gályákat, s rajtuk lezárt amforákban ott állt a jó bor.
Máig megiható.
 

Mondjuk amikor valaki okosabb, mint magát a terméket előállító cég, az sem semmi. A jól ledugózott borokról szintén tudnánk csevegni borászatos családdal tokaj melletti gyerekként... de minek. Ahhoz is jobban is értesz, mint a borász:-)

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Janó32 írta:

Gondolod mindkét szervizben pali akartak venni Téged? Miért lenne jó kijátszani az érzékelőt? Jobb lenne ha kevés gáz esetén kenés nélkül el tudnád indítani a kompresszort? Na akkor biztosan baja lenne utána... 

Ezek szerint valóban nem indul a kompresszor, ha gázmennyiség probléma van?

Csak mert 13 év alatt az enyémbe még nem volt töltve, és pár éve már kicsit aggódom, nem illant-e el túl sok töltet? Nem gondatlanságból nem vittem emiatt szervizbe, hanem azért, mert tartok tőle, hogy ami eddig rendesen működött, az "gondos kezek" munkája után hirtelen gyengélkedni kezdene. És ez nem paranoia, más kárán szerzett tapasztalat. Egyébként hűt rendesen, bekapcsolás után egy perccel már egészen kellemeset fúj, és kettes ventilátorfokozaton nagy melegben is megfelelő hőmérsékletet tart.

Link to comment
Megosztás:

41 perce, koopal írta:

Ezek szerint valóban nem indul a kompresszor, ha gázmennyiség probléma van?

Csak mert 13 év alatt az enyémbe még nem volt töltve, és pár éve már kicsit aggódom, nem illant-e el túl sok töltet? Nem gondatlanságból nem vittem emiatt szervizbe, hanem azért, mert tartok tőle, hogy ami eddig rendesen működött, az "gondos kezek" munkája után hirtelen gyengélkedni kezdene. És ez nem paranoia, más kárán szerzett tapasztalat. Egyébként hűt rendesen, bekapcsolás után egy perccel már egészen kellemeset fúj, és kettes ventilátorfokozaton nagy melegben is megfelelő hőmérsékletet tart.

Egy bizonyos gázmennyiség alatt letilt, igen. Valamennyi szivárgást még enged, 100-200g-ot talán (a 750-ből), de észre is veszed a hűtőteljesítményen, egyre nehezebben tudja majd lehűteni az autót. Ha van egy erre alkalmas hőmérőd amit be tudsz dugni a szellőzőrácsokba az utastérben, akkor könnyű letesztelni: járatod a motort, bekapcsolod a klímát, belső levegő keringetésre állítod és hogy középre fújja (tehát ne a szélvédőre és ne lábra), ventillátor kettes fokozaton, és vársz (csukott ajtóval természetesen). Ha a befújt levegő hőmérséklete pár perc után 10°C alá csökken, akkor a klíma még jó (új állapotban 6°C alatti levegőt tud fújni), amennyiben 10°C felettit tud csak, akkor ráférne egy töltés...

 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

42 perce, koopal írta:

Ezek szerint valóban nem indul a kompresszor, ha gázmennyiség probléma van?

Csak mert 13 év alatt az enyémbe még nem volt töltve, és pár éve már kicsit aggódom, nem illant-e el túl sok töltet? Nem gondatlanságból nem vittem emiatt szervizbe, hanem azért, mert tartok tőle, hogy ami eddig rendesen működött, az "gondos kezek" munkája után hirtelen gyengélkedni kezdene. És ez nem paranoia, más kárán szerzett tapasztalat. Egyébként hűt rendesen, bekapcsolás után egy perccel már egészen kellemeset fúj, és kettes ventilátorfokozaton nagy melegben is megfelelő hőmérsékletet tart.

Akkor Te elég szerencsés vagy "klíma-ügyileg", én mindig szívok azzal a csodával... emiatt sajnos tapasztalat: ha nincs elegendő hűtőközeg, nem indul a rendszer.

Valahol már szerintem megint szökik nálam az anyag, mert tavaly lett klímakondenzátor/klímahűtő cserélve, ezzel együtt nyilván feltöltve a rendszer, de már megint olyan "éppen hogy hideg" a lehűtött levegő.

Link to comment
Megosztás:

Akkor le sem merem írni: 2013-ban vettük a kocsit 11 évesen, én még nem jártam klímásnál vele és müködik. Arról nincs információm hogy az előző/egyetlen/első tulajnál hozzányúltak-e valaha... Mondjuk meg nem fagyunk ha kint  30 fok kör van, de kellemesen lehűti megfelelő idő alatt, bár a hátul ülőknek több idő kell hogy érezzék de gondolom a kombi légterét lehűteni picit több idő is... 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Kukacka írta:

Mondjuk amikor valaki okosabb, mint magát a terméket előállító cég, az sem semmi. A jól ledugózott borokról szintén tudnánk csevegni borászatos családdal tokaj melletti gyerekként... de minek. Ahhoz is jobban is értesz, mint a borász:-)

Én nem a mostanában összekókányolt mindenféle boros-gazdai termékekről beszélek, de - egyáltalán miért beszélek?
Csak gyakran olvastam itt-ott, hogy mindenféle elsüllyedt ókori gályákról hoztak felszínre mindenféle italokat - és még ma sem volt semmi bajuk.
Viszont sosem mondtam, hogy személy szerint értek hozzá. Mármint a borokhoz. /Én inkább sörös vagyok./

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

9 órája, nzozz írta:

Akkor Te elég szerencsés vagy "klíma-ügyileg", én mindig szívok azzal a csodával... emiatt sajnos tapasztalat: ha nincs elegendő hűtőközeg, nem indul a rendszer.

Valahol már szerintem megint szökik nálam az anyag, mert tavaly lett klímakondenzátor/klímahűtő cserélve, ezzel együtt nyilván feltöltve a rendszer, de már megint olyan "éppen hogy hideg" a lehűtött levegő.

Nekem, amikor a kocsimban klímahűtőt cseréltek, azt pontosan azért kellett, mivel a hűtő egyik oldalában (azt hiszem a jobb) van elhelyezve a klímafolyadék/gáz szűrőháza és szűrője.
Nos - annak a szűrőháznak a lezáró dugója (persze műanyagból készült) szokott néha "rosszalkodni", ha nem húzzák meg rendesen, vagy ha már egy kissé szét van barmolva.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! A 16 szelepes láncos motoroknál mindegyiknél lehetséges oldalt a vezérműfedél tömítésénél olaj-víz keveredés, vagy ez csak egy adott motortípusra jellemző? Ugye ennél a tömítésnél:

2844800-20180529-9AqvBN.jpg

Még mielőtt leveszem a hengerfejet talán érdemes ezt kicserélni...:icon14: 

 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, L.Fazakas írta:

Én nem a mostanában összekókányolt mindenféle boros-gazdai termékekről beszélek, de - egyáltalán miért beszélek?
Csak gyakran olvastam itt-ott, hogy mindenféle elsüllyedt ókori gályákról hoztak felszínre mindenféle italokat - és még ma sem volt semmi bajuk.
Viszont sosem mondtam, hogy személy szerint értek hozzá. Mármint a borokhoz. /Én inkább sörös vagyok./

Első mondat értelmezhetetlen.

Második igaz, semmi bajuk. Mármint kívülről. Azon cikkeket elolvasod és jobb esetben 1-1 üveget meg is kóstolnak. Olyan is lesz. Egy üveget majd csapj le belőle ha úgy van. Jó szórakozást:)

Azt látom, hogy a borokhoz nem értesz, de, hogy tribológiában sem vagy jártas az is hétszentség. A fizikát-kémiát kell tolni rendesen, hátha.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Kukacka írta:

Első mondat értelmezhetetlen.

Második igaz, semmi bajuk. Mármint kívülről. Azon cikkeket elolvasod és jobb esetben 1-1 üveget meg is kóstolnak. Olyan is lesz. Egy üveget majd csapj le belőle ha úgy van. Jó szórakozást:)

Azt látom, hogy a borokhoz nem értesz, de, hogy tribológiában sem vagy jártas az is hétszentség. A fizikát-kémiát kell tolni rendesen, hátha.

Ha valakinek mondat-értelmezési zavarai vannak - az nem az én hibám!

"látom, hogy a borokhoz nem értesz" - valóban nem, de talán soha nem is dicsekedtem vele. Bár - valaha elég sokat tanultam az aszófői (Tihany mellett, és Csopak, Balatonfüred után) a Fodor pincészet borászatában.
A fizikát-kémiát meg - ugyan minek tolni?
Valójában évfolyam-elsős (+ igazgatói dicsérettel kitüntetett) általános vegyésztechnikus vagyok! A budapesti (Thököly úti) Petrik Lajos vegyipari technikumból!
Továbbá - hozzá még a 43 év vegyiparral, általános vegyipari és műszaki gépészettel, meg hát az általános műszerészettel, automatizált vezérléstechnikával - a hátam mögött.
Az autószerelőit már szinte meg se említeném, mivel az még gimiben volt - 1965-és '69 között. (És véle Moszkvics 401-ek, 403-ak, Skoda 1000BK-k, meg a Wartburg 353-asok.)

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

10 órája, L.Fazakas írta:

Nekem, amikor a kocsimban klímahűtőt cseréltek, azt pontosan azért kellett, mivel a hűtő egyik oldalában (azt hiszem a jobb) van elhelyezve a klímafolyadék/gáz szűrőháza és szűrője.
Nos - annak a szűrőháznak a lezáró dugója (persze műanyagból készült) szokott néha "rosszalkodni", ha nem húzzák meg rendesen, vagy ha már egy kissé szét van barmolva.

Ha jól emlékszem magának annak a műanyag kupaknak nagy jelentősége nincs. Mielőtt ki lett cserélve a kondenzátor, nekem is volt valami probléma azzal a résszel, de a szerelő dolgozott rajta és utána jól működött, a fekete műanyag kupak nélkül... amíg egy teljesen másik részén ki nem lyukadt...

8 órája, zotya975 írta:

Üdv! A 16 szelepes láncos motoroknál mindegyiknél lehetséges oldalt a vezérműfedél tömítésénél olaj-víz keveredés, vagy ez csak egy adott motortípusra jellemző? [...]

Még mielőtt leveszem a hengerfejet talán érdemes ezt kicserélni...:icon14: 

 

Z14XEP -nél biztos, hogy előfordulhat ez a jelenség, ott mindenképp érdemes előtte kicserélni azt a tömítést. A többi motornál nem tudom mi a helyzet.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 05. 28. at 12:00, Janó32 írta:

Gondolod mindkét szervizben pali akartak venni Téged? Miért lenne jó kijátszani az érzékelőt? Jobb lenne ha kevés gáz esetén kenés nélkül el tudnád indítani a kompresszort? Na akkor biztosan baja lenne utána... 

Nem értettük egymást, rosszul fogalmaztam.Ki akarom játszani az érzékelőt hogy megtudjam nincs e elektronikai hiba. (mert mikor ki kellett cserélni az ECU-t utána volt vmi elektronikai hiba a klímával,szerintem nincs hozzá a motorvezérlőnek semmi köze,de lehet elbasztak valamit a szervizbe, nem tudom)Gondolom ha az érzékelőt kijátszom lehúzom a csatlakozót a kopresszorról és rákötök egy multimétert majd bekapcsolom a klímát és a multiméternek kellene vmi feszültséget mutatni.Elvileg csak az érzékelő tiltsa le a rendszert csak nem tudom van e még valami.
A második kérdésem pedig az volt, hogy hogyan tudom kideríteni h halott e a kompresszor?
Hááát igen kicsit félek hogy átvernek kicsit sokaltam a javítási összeget ami 120 000ft körül lenne, és ez még nem végleges.(jó ebben nem csak kopresszor csere lenne hanem csövek is stb. )

Link to comment
Megosztás:

7 órája, nzozz írta:

Ha jól emlékszem magának annak a műanyag kupaknak nagy jelentősége nincs. Mielőtt ki lett cserélve a kondenzátor, nekem is volt valami probléma azzal a résszel, de a szerelő dolgozott rajta és utána jól működött, a fekete műanyag kupak nélkül... amíg egy teljesen másik részén ki nem lyukadt...

Z14XEP -nél biztos, hogy előfordulhat ez a jelenség, ott mindenképp érdemes előtte kicserélni azt a tömítést. A többi motornál nem tudom mi a helyzet.

A motor x10xe ( corsa csak abban a topicban nincs mozgás) de a webshop szerint ez a tömítés kell a x10xe x12xe x14xel x14xep motorokhoz, így én azt feltételezem hogy a hiba mindegyiknél  előfordulhat. 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, L.Fazakas írta:

Ha valakinek mondat-értelmezési zavarai vannak - az nem az én hibám!

"látom, hogy a borokhoz nem értesz" - valóban nem, de talán soha nem is dicsekedtem vele. Bár - valaha elég sokat tanultam az aszófői (Tihany mellett, és Csopak, Balatonfüred után) a Fodor pincészet borászatában.
A fizikát-kémiát meg - ugyan minek tolni?
Valójában évfolyam-elsős (+ igazgatói dicsérettel kitüntetett) általános vegyésztechnikus vagyok! A budapesti (Thököly úti) Petrik Lajos vegyipari technikumból!
Továbbá - hozzá még a 43 év vegyiparral, általános vegyipari és műszaki gépészettel, meg hát az általános műszerészettel, automatizált vezérléstechnikával - a hátam mögött.
Az autószerelőit már szinte meg se említeném, mivel az még gimiben volt - 1965-és '69 között. (És véle Moszkvics 401-ek, 403-ak, Skoda 1000BK-k, meg a Wartburg 353-asok.)

Valóban nem a te hibád. Leginkább az oktatásé.

Ideje akkor frissíteni a tanulmányokat:)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.