Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok. 

Tudna nekem valaki segíteni hol találom pontosan a motorszámot?

Alkatrészt akarok rendelni és az is kellene. Forgalmiban törzskönyvben nincs csak a motorkód.

Esetleg alvázszámbol nem lehet valahogy megtudni?

Opel Astra G 1999 , 1.6 benzin 8 szelepes 55kw  75LE   X16SZR

W0L0TGF48Y6038822

 

Elküldve
2 órája, cryboy21 írta:

Sziasztok. 

Tudna nekem valaki segíteni hol találom pontosan a motorszámot?

Alkatrészt akarok rendelni és az is kellene. Forgalmiban törzskönyvben nincs csak a motorkód.

Esetleg alvázszámbol nem lehet valahogy megtudni?

Opel Astra G 1999 , 1.6 benzin 8 szelepes 55kw  75LE   X16SZR

W0L0TGF48Y6038822

 

Válaszoltam priviben!

Elküldve (edited)

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy 190mm magas akku befér büntetlenül (Szikra) G Astrába.

Köszi X

Módosítva : xenof
Elküldve
2 órája, xenof írta:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy 190mm magas akku befér bűntettlenül (Szikra) G Astrába.

Köszi X

Hááát - ha fölötte kivágod a gépháztetőt ...

Elküldve
3 perce, L.Fazakas írta:

Hááát - ha fölötte kivágod a gépháztetőt ...

Köszi!

Azt tudtam, hogy technikailag igen.

Akkor ezek szerint már próbáltad?

DE a kérdés az volt, hogy büntetlenül :).

 

Üdv X

Elküldve

Sziasztok,

na megállt ma alattam a technika. Z16XE 2001'

Lámpánál lefeküdt 0 fokra a vízhőmérő és leállt a motor. 3.ra beindul magas alapjárattal, majd ujrainditva ment rendesen vagy 3km-ert, aztán kanyarodás közben megint leállt és nem indult be. OBD-n is 1 fokot mutatott a hőmérés, szóval a műszerfalon a műszer jól mutatja.  HIbakód nincs, látszólag minden rendben a motortérben.

Mi lehet a gond? 

 

Elküldve (edited)
1 óra, L.Fazakas írta:

Hááát - ha fölötte kivágod a gépháztetőt ...

 

1 órával ezelőtt, xenof írta:

Köszi!

Azt tudtam, hogy technikailag igen.

Akkor ezek szerint már próbáltad?

DE a kérdés az volt, hogy büntetlenül :).

 

Üdv X

Mindig vigyázz, mert tudni kell szűrni a neten olvasható információkat... Nekem a Varta köszöni jól van, tökéletesen elfér és bár meg nem mértem, a gyártói oldal szerint ez bizony 190mm magas...

https://www.varta-automotive.com/en-gb/products/varta-black-dynamic/556-400-048

Módosítva : Janó32
  • Köszi! 1
Elküldve

Sziasztok!

A kormány légzsák cserének van valami "specialitása"? Vagy csak elég levenni az akku sarukat, várni vele pár percet, kicsavarni a kormány hátulján lévő 2db csavart és utána ki lehet venni a légzsákot és lehúzni a csatlakozóját (visszafele meg ugyan ez, csak fordított sorrendben)? Szereztem egy Vauxhallos javított dudagombos légzsákot...

 

Köszönöm

Elküldve
2 órája, nzozz írta:

Sziasztok!

A kormány légzsák cserének van valami "specialitása"? Vagy csak elég levenni az akku sarukat, várni vele pár percet, kicsavarni a kormány hátulján lévő 2db csavart és utána ki lehet venni a légzsákot és lehúzni a csatlakozóját (visszafele meg ugyan ez, csak fordított sorrendben)? Szereztem egy Vauxhallos javított dudagombos légzsákot...

 

Köszönöm

Korrekt! Én vártam 20 percet. Nem tudom, hogy van e jelentősége!?

Elküldve
On 2018. 05. 12. at 16:24, xenof írta:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy 190mm magas akku befér büntetlenül (Szikra) G Astrába.

Köszi X

Jelentem szikramentesen befér :)

 

Elküldve
On 2018. 05. 12. at 20:52, jkornel írta:

Sziasztok,

na megállt ma alattam a technika. Z16XE 2001'

Lámpánál lefeküdt 0 fokra a vízhőmérő és leállt a motor. 3.ra beindul magas alapjárattal, majd ujrainditva ment rendesen vagy 3km-ert, aztán kanyarodás közben megint leállt és nem indult be. OBD-n is 1 fokot mutatott a hőmérés, szóval a műszerfalon a műszer jól mutatja.  HIbakód nincs, látszólag minden rendben a motortérben.

Mi lehet a gond? 

 

Szia, 

Tehát valami probléma lehet a motor hőmérséklet jeladóddal ezek szerint... Volt már cserélve? 

Elküldve
On 2018. 05. 12. at 20:54, Janó32 írta:

 

Mindig vigyázz, mert tudni kell szűrni a neten olvasható információkat... Nekem a Varta köszöni jól van, tökéletesen elfér és bár meg nem mértem, a gyártói oldal szerint ez bizony 190mm magas...

https://www.varta-automotive.com/en-gb/products/varta-black-dynamic/556-400-048

Amennyiben a 190mm a normál magasságú akku (én úgy tudom hogy igen, a 175mm-es az alacsony), akkor azok büntetlenül elférnek, legalábbis nekem az előző Banner és a mostani Forse is simán elvan.

Elküldve

Sziasztok!

Adott egy 2006-os G Astra, Z14XEP motorral, a probléma az, hogy világit az autó hibalámpája. Nem, nem a check engine, hanem a "másik".

Kiolvastam a hibakódot belöle, ami a következő: P1483 - (4) Szellőzőventillátor 3 vezérlés nyitott, nincs jelen.

Ez elvileg a motorhűtő ventillátor lenne? Hol találhatók az ehhez tartozó relék?

A biztositék táblán, az összes biztosíték jó! Tudna valaki segiteni? 

Elküldve (edited)
On 2018. 05. 15. at 13:48, zotya91 írta:

Sziasztok!

Adott egy 2006-os G Astra, Z14XEP motorral, a probléma az, hogy világit az autó hibalámpája. Nem, nem a check engine, hanem a "másik".

Kiolvastam a hibakódot belöle, ami a következő: P1483 - (4) Szellőzőventillátor 3 vezérlés nyitott, nincs jelen.

Ez elvileg a motorhűtő ventillátor lenne? Hol találhatók az ehhez tartozó relék?

A biztositék táblán, az összes biztosíték jó! Tudna valaki segiteni? 

Ami most hirtelen eszembe jutott, hogy vagy az előtét ellenállás egyik fokozata (illetve annak áramköre) szakadt valahol vagy ECU hiba is lehet (ha jól emlékszem a jellemző ECU meghibásodással miatti hibakódok közé tartozik a P1483 is).

 

22 órája, testor75 írta:

Hello

Adott egy z16yng motorkodu 1.6 benzin astra klimaval. Kerdesem a kovetkezo,hogomba kapcsolja a hutoventillatort es hol talalom?

Közvetlenül biztos nem kapcsol semmit a hőgomba. De amúgy igen, a hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő illetve a klímarendszer hőmérséklet érzékelő alapján kapcsolhatja az ECU a hűtőventilátort (pontosabban a reléjét). 

A hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő ennél a motornál a klímakompresszor fölött, a motor bal oldalán, a menetirányra merőlegesen van beépítve. Meghúzási nyomaték 20 Nm.

Módosítva : nzozz
  • Köszi! 1
Elküldve

Sziasztok, 

Jó pár olajcserén túl vagyok már amit én csináltam, de van pár kérdésem. Az én motoromhoz a kézikönyv a feltöltési mennyiséget 3,5L-ben határozza meg egyes oldalak 3,25L-ben. 
Feltöltésnél ezek szerint nyugodtan bele lehet önteni zúgatni ezt a mennyiséget? Mindig egy kicsivel kevesebbet szoktam beletölteni, mert tartok tőle hogy túltöltöm, meg ugye a szűrő is felvesz valamennyit, utána pedig a nívópálcával ellenőrzöm 
Hány %-a csorog le egyébként ilyenkor a olajnak a motorból? 

Szóval a gyakorlatra lennék kíváncsi ki hogyan csinálja....

Elküldve

Sziasztok!

Hoztam egy érdekes kérdést. Delphi QS 4396-os klímakompresszor szíjtárcsa csapágyának a méretei érdekelnének. Konkrét információt sehol sem találtam erről, hátha közületek valaki tud segíteni.

Elküldve
19 perce, Maverick087 írta:

Szóval a gyakorlatra lennék kíváncsi ki hogyan csinálja....

Mármint az olajcsere gyakorlatára? 

Hát én ráérősen, otthon csinálom, van aknám, úgyhogy általában hétvégén délelőtt leeresztem az olajat, ha lefolyt a nagyja, leveszem az olajszűrőt is, és hagyom kicsöpögni, addig megebédelek. :) Ebéd után (ráérősen, kávéval együtt egy óra, az alatt bőven van ideje kicsöpögni a fáradt olajnak) felrakom az új olajszűrőt és visszatekerem az olajleeresztő csavart, és beletöltök 4 liter olajat (a gyári előírt mennyiség nekem 4,25l), majd 10 perc után ellenőrzöm a szintjét. Ha szükséges, még töltök rá, aztán másnap újra ellenőrzöm.

Elküldve
1 perc, tgabika76 írta:

Mármint az olajcsere gyakorlatára? 

Hát én ráérősen, otthon csinálom, van aknám, úgyhogy általában hétvégén délelőtt leeresztem az olajat, ha lefolyt a nagyja, leveszem az olajszűrőt is, és hagyom kicsöpögni, addig megebédelek. :) Ebéd után (ráérősen, kávéval együtt egy óra, az alatt bőven van ideje kicsöpögni a fáradt olajnak) felrakom az új olajszűrőt és visszatekerem az olajleeresztő csavart, és beletöltök 4 liter olajat (a gyári előírt mennyiség nekem 4,25l), majd 10 perc után ellenőrzöm a szintjét. Ha szükséges, még töltök rá, aztán másnap újra ellenőrzöm.

:-):-) Kicsit több a részlet mint kellene de azért köszi.:icon13: Akkor Neked jó pár órát csöpög le szépen.... Én ennyit azért nem hagyom, 45 perc - óra kb. 

Elküldve

Sziasztok!

Az EGR szelepet szeretném "megszüntetni". Ugyebár ha csak lehúzom a csatlakozót, akkor világít a hiba lámpa. Tud nekem valaki segíteni, hogy az ECU-ban "unknown" módba kapcsolja? Győr környékén esetleg valaki? :) Köszi előre is.

Elküldve
3 perce, timoboy írta:

Sziasztok!

Az EGR szelepet szeretném "megszüntetni". Ugyebár ha csak lehúzom a csatlakozót, akkor világít a hiba lámpa. Tud nekem valaki segíteni, hogy az ECU-ban "unknown" módba kapcsolja? Győr környékén esetleg valaki? :) Köszi előre is.

Egr emulátorra nem gondoltál? Lehet egyszerűbb megoldás. 

Elküldve
28 perce, timoboy írta:

Nem gondoltam, mert nem tudom mi az. :)

EGR cheater néven keress rá.. Egy kis kütyü, ami átveri az ECU-t, pontosabban "színészkedik" neki, tehát az EGR helyett kommunikál vele és megnyugtatja hogy az EGR-el minden rendben. 

Elküldve
1 órával ezelőtt, timoboy írta:

Nem gondoltam, mert nem tudom mi az. :)

Ugye ez feltételezi hogy le van falazva az EGR szelep, ( általában ezzel szoktak kezdeni az autó tulajdonosok, de aztán zavarja őket a hibalámpa ami műszakin bukta)amire rendszerint hibalámát dob , és ezt oldja meg ez a ketyere. Lehúzod az Egr-ről a csatit, ezt az eszközt dugod rá helyette, és a motorvezérlő be lesz csapva, azt hiszi hogy az egr továbbra is működik, ezért nem fog hibalámpával rinyálni. Például: http://bolthely.hu/tarhely/obddiag/OP_EGR_1.pdf

 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.