L.Fazakas Elküldve Április28, 2018 Megoszt Elküldve Április28, 2018 21 órája, zotya975 írta: A kerékagynál mit tömít? Mondjuk - vizet, sarat, port! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Április28, 2018 Megoszt Elküldve Április28, 2018 30 perce, L.Fazakas írta: Mondjuk - vizet, sarat, port! Rég jártál erre! Már kezdtem reménykedni......... 4 Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzozz Elküldve Április28, 2018 Megoszt Elküldve Április28, 2018 (edited) Sziasztok! Ma olajcsere közben észrevettem, hogy a kipufogó katalizátor utáni flexibilis csöve el van szakadva. Ezt Z14XEP -nél (elméletileg) nem lehet külön cserélni ,csak egyben azt a csőszakaszt? Mert nem nagyon találtam hozzá alkatrészt illetve típusszámot. Köszönöm Módosítva Április28, 2018 : nzozz Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Április28, 2018 Megoszt Elküldve Április28, 2018 10 perce, nzozz írta: Sziasztok! Ma olajcsere közben észrevettem, hogy a kipufogó katalizátor utáni flexibilis csöve el van szakadva. Ezt Z14XEP -nél (elméletileg) nem lehet külön cserélni ,csak egyben azt a csőszakaszt? Mert nem nagyon találtam hozzá alkatrészt illetve típusszámot. Köszönöm Erre gondolsz? https://cromax.hu/opel/astra_g_1998-2009_/kipufogo/kipufogo_rendszer_alkatreszei/flexibiliscso_univerzalis/?limitstart=0 Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzozz Elküldve Április28, 2018 Megoszt Elküldve Április28, 2018 (edited) 37 perce, gezoli írta: Erre gondolsz? https://cromax.hu/opel/astra_g_1998-2009_/kipufogo/kipufogo_rendszer_alkatreszei/flexibiliscso_univerzalis/?limitstart=0 Arra. Ezt láttam is, csak ahogy írja is ezek egy univerzális verziók, nem típus specifikusak illetve ha jól emlékszem gyárilag a flexibilis egybe van építve, nem szerelhető. Ki kéne találni, hogy pontosan mekkora kell bele. Gondolom a beépítéshez majd le kell vágni a mostani flexibilis csövet, behasítani a két kipufogócső szabad végét, hogy aztán bilinccsel lehessen rögzíteni az új flexibilist. Szerk.: annyira pontosan mégse kell, csak jó helyen kell elvágni a csövet. Viszont az tényleg problémás lehet, hogy a katalizátor felőli cső csak egy elég rövid szakaszon egyenes gyárilag. Módosítva Április28, 2018 : nzozz Link to comment Megosztás: More sharing options...
toma2105 Elküldve Április29, 2018 Megoszt Elküldve Április29, 2018 (edited) 10 órája, nzozz írta: Arra. Ezt láttam is, csak ahogy írja is ezek egy univerzális verziók, nem típus specifikusak illetve ha jól emlékszem gyárilag a flexibilis egybe van építve, nem szerelhető. Ki kéne találni, hogy pontosan mekkora kell bele. Gondolom a beépítéshez majd le kell vágni a mostani flexibilis csövet, behasítani a két kipufogócső szabad végét, hogy aztán bilinccsel lehessen rögzíteni az új flexibilist. Szerk.: annyira pontosan mégse kell, csak jó helyen kell elvágni a csövet. Viszont az tényleg problémás lehet, hogy a katalizátor felőli cső csak egy elég rövid szakaszon egyenes gyárilag. Szia! Azt hegeszteni kell sajnos. Régi kivág, az újat pedig be kell hegeszteni. Legalábbis azt a fajtát, aminek a két végén nem lóg ki eléggé a cső. Módosítva Április29, 2018 : toma2105 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Április29, 2018 Megoszt Elküldve Április29, 2018 4 órája, toma2105 írta: Szia! Azt hegeszteni kell sajnos. Régi kivág, az újat pedig be kell hegeszteni. Legalábbis azt a fajtát, aminek a két végén nem lóg ki eléggé a cső. Így van! A gyári is hegesztve van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sindare Elküldve Április29, 2018 Megoszt Elküldve Április29, 2018 Sziasztok! Gyújtásra búgó hangot hallok a műszerfal felől a szellőző egység környékéről. Ha a ventilátor biztosítéka ki van húzva akkor megszűnik a búgó hang. Lehet hogy a reteszelő motor állandóan jár annak ellenére hogy nincs bekapcsolva? Hogyan lehet kiiktatni? Hogyan lehet hozzáférni a reteszelő motorhoz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Április29, 2018 Megoszt Elküldve Április29, 2018 Jó estét ! Szívok a gyújtáskapcsolóval.Beállt mint a hal szeme.Nagy nehezen elbírtam fordítani a kulcsot hogy ki tudjam húzni.Volt itthon egy új még a Vectrából maradt meg,de nem megy bele a helyére.Kinézetre ugyanolyan.Ez még a régebbi fajta kulcsos nem a lapján bemart.Van valami trükkje hogy passzoljon rendesen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzozz Elküldve Április29, 2018 Megoszt Elküldve Április29, 2018 1 órával ezelőtt, Sindare írta: Sziasztok! Gyújtásra búgó hangot hallok a műszerfal felől a szellőző egység környékéről. Ha a ventilátor biztosítéka ki van húzva akkor megszűnik a búgó hang. Lehet hogy a reteszelő motor állandóan jár annak ellenére hogy nincs bekapcsolva? Hogyan lehet kiiktatni? Hogyan lehet hozzáférni a reteszelő motorhoz? Valószínűleg eltört a belső levegőkeringetést állító csappantyú tengelye. Az ezt mozgató motor folyamatosan feszültség alatt van és valamelyik irányba forog(na). A kesztyűtartót kiszerelve látható, hozzáférhető. Egy 2 eres vezetékkel van bekötve illetve a motor talán 3db csavarral van rögzítve a helyén. A csappantyú kiszereléséhez, cseréjéhez le kell venni belülről a ventilátort (talán 4db hatlapfejű csavar (5,5 -ös kulcs kell hozzá) és egy fém patent tartja) vagy lehúzni a kábelét, de szerintem az bonyolultabb, nehezebb hozzáférni. Kívülről az ablaktörlő karokat, a szélvédő alatt található fekete, rácsos, műanyag burkolatot kell eltávolítani és kicsavarni a (szemből nézve) bal oldalon található levegő beszívó nyílás körül található csavarokat. Ezután eltávolítható az az egység, amiben a csappantyú van. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Május1, 2018 Megoszt Elküldve Május1, 2018 On 2018. 04. 29. at 21:10, Sindare írta: Hogyan lehet kiiktatni? Hogyan lehet hozzáférni a reteszelő motorhoz? Kiszeded a kesztyútartót - alul-felül 3 csavar - s akkor egyből meglátod. Feltehetően eltörött a keringetés (külső-belső szellőztetés) zárólapja - vagy csak a tengelye - így miatta a kis vezérlőmotor állandóan megy. https://cromax.hu/utaster_belsoter/muszerfal_es_alkatreszei/futes_hutes_vezerlo_reszek/javito_klt_belso_keringtetohoz_opel_astra_g_astra_h_delphi_134542 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Május1, 2018 Megoszt Elküldve Május1, 2018 On 2018. 04. 29. at 22:38, nzozz írta: Valószínűleg eltört a belső levegőkeringetést állító csappantyú tengelye. Az a kis tengely elég ritkán törik el. Inkább a zsalulap végében az a négyzetes persely, amibe maga a tengely belemegy. Aztán akkor szépen szétnyílik az egész, és máris nem mozog együtt a tengellyel, hanem helyette teljesen "önálló életet él". ... és persze - állandóan megy a motor. (Rém hülye megoldás, hogy a motor úgy áll meg, hogy foyamatosan áram alatt marad! Kész csoda, ha nem ég le ...) Én pl. beletettem abba a kis motorban egy 330 ohmos ellenállást, /meg átvágtam alatta a fóliát/ - és akkor egyből nem forog a motor, ha már jobban le van terhelve.) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tothz Elküldve Május1, 2018 Megoszt Elküldve Május1, 2018 (edited) Sziasztok! Tankoltam az autóba felment a mutató a feléig jól is mutatót a következő beindításnál már nem mozdult meg próbáltam rátankolni hátha megindul de nem történik semmi van-e valakinek tippje mi lehet vele. /Astra g 1,4 2006/ Módosítva Május1, 2018 : tothz Link to comment Megosztás: More sharing options...
suhi Elküldve Május1, 2018 Megoszt Elküldve Május1, 2018 (edited) Sziasztok, Nagyjából 3 hete vettem egy 2003-as 1.6 16V G Astrát, eddig tökéletesen működött, viszont ma hazafelé út 2 váltásnál is lefulladt. Pár óra telt el, most próbáltam beindítani, elsőre nem ment, másodjára már igen, viszont berregő hangja van, és fél-egy egységnyit a fordulatszámmérő billeg. Valakinek van esetleg valami ötlete? U.i.: 2500km alatt 2 liter olajat evett meg, általába 3 ezernél szoktam felváltani, ritkább esetbe 4 ezernél. Módosítva Május1, 2018 : suhi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Május1, 2018 Megoszt Elküldve Május1, 2018 25 perce, suhi írta: Sziasztok, Nagyjából 3 hete vettem egy 2003-as 1.6 16V G Astrát, eddig tökéletesen működött, viszont ma hazafelé út 2 váltásnál is lefulladt. Pár óra telt el, most próbáltam beindítani, elsőre nem ment, másodjára már igen, viszont berregő hangja van, és fél-egy egységnyit a fordulatszámmérő billeg. Valakinek van esetleg valami ötlete? U.i.: 2500km alatt 2 liter olajat evett meg, általába 3 ezernél szoktam felváltani, ritkább esetbe 4 ezernél. Az adatokból Z16XE motorra tippelnék. Az olajfogyasztása bizony tud ennyi lenni, sőt... EGR szelep ennél -ha nem hibás a szelep- örökre gond nélkül kb 3000Ft-ból kiiktatható, pont a fokozott kenőanyag égetés miatt is jobb lenne nem visszavezetni a gázt a motorba. Milyen kenőanyag van benne? Gyertyák mikor voltak cserélve és milyen van benne? Üzemagyagszűrő mikor volt cserélve? A leírt tüneteket elég sok minden okozhatja, javasolnám megnézni h van-e mentett hibakód. Vagy OBDII olvasót veszel (pl ELM327) vagy kivillogtatod (neten millió helyen találsz ehhez útmutatót, pl youtube-on is)... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Május1, 2018 Megoszt Elküldve Május1, 2018 33 perce, suhi írta: Sziasztok, Nagyjából 3 hete vettem egy 2003-as 1.6 16V G Astrát, eddig tökéletesen működött, viszont ma hazafelé út 2 váltásnál is lefulladt. Pár óra telt el, most próbáltam beindítani, elsőre nem ment, másodjára már igen, viszont berregő hangja van, és fél-egy egységnyit a fordulatszámmérő billeg. Valakinek van esetleg valami ötlete? U.i.: 2500km alatt 2 liter olajat evett meg, általába 3 ezernél szoktam felváltani, ritkább esetbe 4 ezernél. NEM VAGYOK autószerelő, de szerintem elég egyértelműen gyújtáshiba - azaz - én konkrétan GYERTYAHIBÁRA gyanakszom! Az "olajevés" viszont - eléggé nagyon sok! Nálam a kocsi motorja kb. EGY ÉV ALATT, avagy 10-15 ezer megtett km alatt se eszik annyit SOHA! (Igaz, az enyém csak egy sima OPEL Astra G1,2 - 1200-as motor!) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Május1, 2018 Megoszt Elküldve Május1, 2018 8 perce, L.Fazakas írta: NEM VAGYOK autószerelő, de szerintem elég egyértelműen gyújtáshiba - azaz - én konkrétan GYERTYAHIBÁRA gyanakszom! Az "olajevés" viszont - eléggé nagyon sok! Nálam a kocsi motorja kb. EGY ÉV ALATT, avagy 10-15 ezer megtett km alatt se eszik annyit SOHA! (Igaz, az enyém csak egy sima OPEL Astra G1,2 - 1200-as motor!) Abszolut nem egyértelmű! Üzemanyagrendszer, gyújtásrendszer, kipufogógáz visszavezetés, érzékelő hiba is szóba jöhet. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Május1, 2018 Megoszt Elküldve Május1, 2018 31 perce, L.Fazakas írta: NEM VAGYOK autószerelő, de szerintem elég egyértelműen gyújtáshiba - azaz - én konkrétan GYERTYAHIBÁRA gyanakszom! Az "olajevés" viszont - eléggé nagyon sok! Nálam a kocsi motorja kb. EGY ÉV ALATT, avagy 10-15 ezer megtett km alatt se eszik annyit SOHA! (Igaz, az enyém csak egy sima OPEL Astra G1,2 - 1200-as motor!) De nem is az 1.2-es motorról van szó... Bizony, az Ecotec 1.4-1.6 hajlamos az olajfogyasztásra, a gyár 0,6L/1000km-ig teljesen normálisként kezeli a dolgot (értsd, új korától). Kollégám Z12XE-je 15000km-re azért csipeget a kenőanyagból pár litert... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
suhi Elküldve Május1, 2018 Megoszt Elküldve Május1, 2018 3 órája, Janó32 írta: Az adatokból Z16XE motorra tippelnék. Az olajfogyasztása bizony tud ennyi lenni, sőt... EGR szelep ennél -ha nem hibás a szelep- örökre gond nélkül kb 3000Ft-ból kiiktatható, pont a fokozott kenőanyag égetés miatt is jobb lenne nem visszavezetni a gázt a motorba. Milyen kenőanyag van benne? Gyertyák mikor voltak cserélve és milyen van benne? Üzemagyagszűrő mikor volt cserélve? A leírt tüneteket elég sok minden okozhatja, javasolnám megnézni h van-e mentett hibakód. Vagy OBDII olvasót veszel (pl ELM327) vagy kivillogtatod (neten millió helyen találsz ehhez útmutatót, pl youtube-on is)... CASTROL MAGNATEC 10W40, jelenleg ilyen van, és ilyennel lett utántöltve is. A másik kettőben nem vagyok biztos, vásárláskor adtak egy listát, hogy mik lettek legutóbb cserélve, holnap előkeresem! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zig Elküldve Május2, 2018 Megoszt Elküldve Május2, 2018 Sziasztok. Levegőszűrő és klímakompresszor közül hiányzik egy cső. Valaki egy cikkszámot tudna adni, vagy hogy tudnám ezt pontosabban beazonosítani? 2003 Z16XE Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Május2, 2018 Megoszt Elküldve Május2, 2018 22 órája, Janó32 írta: De nem is az 1.2-es motorról van szó... Bizony, az Ecotec 1.4-1.6 hajlamos az olajfogyasztásra, a gyár 0,6L/1000km-ig teljesen normálisként kezeli a dolgot (értsd, új korától). Kollégám Z12XE-je 15000km-re azért csipeget a kenőanyagból pár litert... Nekem volt régebben S100-as Skodám. Annál gyári alap-adat volt a 1000 km-enkénti 0,7 literes olajfogyasztás. De gyakorlatilag mikor voltak forgalomban az S100-as Skodák?A hetvenes években! És akkor a 2018-as évben - egy mezei 1,4-es (vagy 1,6-os) Opel - még simán megeszi a 6 deci olajat? NA NEEE! Ennyit fejlödött volna csak, avagy simán szinte semmit sem - az a "korszerű" gépjármű-technika? Normálisan nézve - valójában már szinte olaj se kellene tenni a motorba! Én pl. minden 2 évben januárban műszakiztatok, és januárban évente cseréltetek olajat - oszt egy év múlva még egy decit se kellett hozzáadnom. Hogyan is van mindez? Mert nekem CSAK 1200-as a motorja? - és .... (Made in Poland) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Május2, 2018 Megoszt Elküldve Május2, 2018 28 perce, L.Fazakas írta: Nekem volt régebben S100-as Skodám. Annál gyári alap-adat volt a 1000 km-enkénti 0,7 literes olajfogyasztás. De gyakorlatilag mikor voltak forgalomban az S100-as Skodák?A hetvenes években! És akkor a 2018-as évben - egy mezei 1,4-es (vagy 1,6-os) Opel - még simán megeszi a 6 deci olajat? NA NEEE! Ennyit fejlödött volna csak, avagy simán szinte semmit sem - az a "korszerű" gépjármű-technika? Normálisan nézve - valójában már szinte olaj se kellene tenni a motorba! Én pl. minden 2 évben januárban műszakiztatok, és januárban évente cseréltetek olajat - oszt egy év múlva még egy decit se kellett hozzáadnom. Hogyan is van mindez? Mert nekem CSAK 1200-as a motorja? - és .... (Made in Poland) Totál nem értem ezen hozzászólásod sem... Akárhányszor olvasom a hozzászólásaid, komolyan, néha már azt sem tudom milyen fesztiválon vagyunk... Mi köze a Skodád olajfogyasztásának az Opel motorokhoz? Mi köze a Te 1.2-es motorodnak az 1.6-os motorhoz? Neked új hír az, hogy az Ecotec motorok fogyasztják az olajat?! Sőt, az is új információ Neked hogy egyre több modern benzines -is- fogyasztja az olajat? Sok márka kibékülne azzal az olajfogyasztással amit az Ecotec motorok "tudnak"... Érdemes lenne más autós oldalakat is olvasgatnod... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május2, 2018 Megoszt Elküldve Május2, 2018 10 perce, Janó32 írta: Totál nem értem ezen hozzászólásod sem... Akárhányszor olvasom a hozzászólásaid, komolyan, néha már azt sem tudom milyen fesztiválon vagyunk... Mi köze a Skodád olajfogyasztásának az Opel motorokhoz? Mi köze a Te 1.2-es motorodnak az 1.6-os motorhoz? Neked új hír az, hogy az Ecotec motorok fogyasztják az olajat?! Sőt, az is új információ Neked hogy egyre több modern benzines -is- fogyasztja az olajat? Sok márka kibékülne azzal az olajfogyasztással amit az Ecotec motorok "tudnak"... Érdemes lenne más autós oldalakat is olvasgatnod... Na igen. Vannak ú.n. "laza illesztésű" motorok, amik konstrukciós okokból ilyenek, nem azért mert a mérnökök nem tudnának másmilyet csinálni. Ennyi erővel azt is mondhatnánk hogy ha egyszer a gumicsizmát már több mint 100 éve feltalálták, hogy lehet hogy még ma is készülnek olyan cipők, amik beáznak? Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Május3, 2018 Megoszt Elküldve Május3, 2018 (edited) 9 órája, Janó32 írta: Mi köze a Te 1.2-es motorodnak az 1.6-os motorhoz? Csupán annyi. hogy - egyrészt AZ IS OPEL! (állítólag), - mástészt AZ IS Ecotec motorral szerelt. (legalábbis rá van írva a motor tetejére, a gyújtótrafó-sorára) Más egyéb nem. Talán kissé meglepő, de még működő ABS is van benne. No meg persze - légkondi ... szervó-fék, szervó-kormány, immobiliser, stb. Módosítva Május3, 2018 : L.Fazakas Link to comment Megosztás: More sharing options...
Wagner Mark Elküldve Május3, 2018 Megoszt Elküldve Május3, 2018 Sziasztok! Van egy 2004-es 1.6, 8 szelepes kombi g astrám. A kérdésem pedig az: mi lehet a baj, ha a motor felmelegszik üzemi hőmérsékleten túlra, ebben a pillanatban visszaesik a vízhőfok mutatója nullára, bekapcsol a ventillátor és utána csak akkor áll le, ha már megálltam az autóval és lehűlt a motor - bár még indítás után pár másodpercig bekapcsol?! A válaszokat előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts