g.peter23 Elküldve Április3, 2018 Megoszt Elküldve Április3, 2018 24 perce, nzozz írta: Igen, az 1 -es és 4 -es pinek közt mérj ellenállást. Ha lehúzod a csatlakozót látni fogod majd a számozást. Ebből kiderülhet, hogy rendben van-e az elektromos motor tekercselése. Bár mivel azt mondtad csak ritkán jelentkezik a hiba, nem valószínű, hogy ez a forrása, mert egy "leégett" motor egyáltalán nem fog működni, kisebb menetzárlatokat meg ilyen méréssel nem lehet kideríteni. De egész őszintén nem is tudom milyen felépítésű motor van ebben a szerkezetben. Köszi! Raktam fel 3 képet, előző poszthoz, ránézhetnél, hátha látsz valami olyat rajta! Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
g.peter23 Elküldve Április4, 2018 Megoszt Elküldve Április4, 2018 14 órája, nzozz írta: Ha lehúzod a fojtószelep csatlakozóját az 1 - 4 pinek közt 1,5 Ohm ellenállást kéne tudnod mérni. Ha az rendben van, vedd le a fojtószelepet a helyéről, majd pattintsd le a fekete műanyag burkolatot rögzítő fém kapcsokat és nézd meg mi van alatta, milyen állapotban vannak a fogaskerekek. Elfordulhat, hogy a motoron lévő fém fogaskerék elkoptatta a műanyag fogaskereket és onnantól megbolondul az egész illetve egy idő után el se fog indulni az autó (megtörtént eset...). Ha a fogaskerekek rendben, ellenőrizheted még a műanyag burkolat belső oldalán lévő "ellenállás-sávok" illetve a különböző csatlakozók épségét. Ha ezek mind rendben vannak és nagyjából tiszta a szelep is, akkor valószínűleg máshol lesz a hiba. Megpróbáltam megmérni, ahogy írtad, de nem találtam ellenállást. Gondolom gyújtáson kell mérni, nem járó motornál?! Viszont utána menni akartam egy kört a kocsival, nem sikerült, feldobott több hibakódot, és tövig nyomott gáznál is max 1500 volt a fordulatszám. Ezt mi okozhatta? különösebben nem bojgattam semmit, a szelep tetejéről vettem le a csövet, és ellenállást mértem, ennyi... A hibakódok: 1500 (ami eddig is volt) 0120 0220 1523 1523 (ez 2x volt) Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzozz Elküldve Április4, 2018 Megoszt Elküldve Április4, 2018 5 perce, g.peter23 írta: Megpróbáltam megmérni, ahogy írtad, de nem találtam ellenállást. Gondolom gyújtáson kell mérni, nem járó motornál?! Viszont utána menni akartam egy kört a kocsival, nem sikerült, feldobott több hibakódot, és tövig nyomott gáznál is max 1500 volt a fordulatszám. Ezt mi okozhatta? különösebben nem bojgattam semmit, a szelep tetejéről vettem le a csövet, és ellenállást mértem, ennyi... A hibakódok: 1500 (ami eddig is volt) 0120 0220 1523 1523 (ez 2x volt) Hát ilyen "csatlakozó lehúzgálós" mérésnél nem szokás még a kulcsot se gyújtáskapcsolóba tenni, de akár akkut is le lehet húzni (azt általában nem szoktam). A fojtószelepnek meg tök mindegy, hogy mi van az autóval, ha már le van húzva róla a csatlakozó és a mérést úgyis a fojtószelepen kell végezni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Április4, 2018 Megoszt Elküldve Április4, 2018 7 órája, nzozz írta: A fojtószelepnek meg tök mindegy, hogy mi van az autóval, ha már le van húzva róla a csatlakozó és a mérést úgyis a fojtószelepen kell végezni. Ez van Uraim, ha nagyon erősen "túl van lihegve" a téma. Az a tipikusan "bolhából az elefántot" effektus. Nem dicsekszem, de nekem ilyenjeim - az OPEL Astrámmal - vajon miért nincsenek? És én még "kivillogtatni" sem tudom igazán, mert valójában sohasem tudtam azt, egyáltalán hogyan kell. Továbbá - csak úgy mellékesen megjegyezném - arra a szakmai kérdésemre, hogy az utólag (és valóban szabályosan) beszerelt LED-es menetfény a gyújtás levétele után miért kb. másfél perc múlva alszik el? Arra nekem még senki sem tudta megadni a helyes választ. (talán a motor-téri biztosítékok dobozában a relét valami ÜZA szivattyús elkóra kötöttem volna rá?) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április4, 2018 Megoszt Elküldve Április4, 2018 9 órája, nzozz írta: Hát ilyen "csatlakozó lehúzgálós" mérésnél nem szokás még a kulcsot se gyújtáskapcsolóba tenni, de akár akkut is le lehet húzni (azt általában nem szoktam). A fojtószelepnek meg tök mindegy, hogy mi van az autóval, ha már le van húzva róla a csatlakozó és a mérést úgyis a fojtószelepen kell végezni. Fojtószelepnél nem csak ellenállást lehet mérni, hanem feszültséget is gyujtáson, zárt helyzetben, teljesen nyitva, illetve nézni hogy közte fokozatosan, ugrás nélkül nő vagy csökken-e a fesz. Kábé 53 másodperctől fordítom teljesen nyitott állásban, odáig csak szerencsétlenkedem. Nyilván nem ugyanúgy néz ki, így meg kell keresni azt a lábat ahol mérni lehet én egy tűt beszúrtam a szigetelő gumidugó mellett. Ha valahol látni ugrást ott meg van kopva az ellenállás skála, ( vagy koszos, vagy egyéb baja van)jellemzően az első harmadot használjuk leginkább, kivéve ha valaki nem nyélgázon közlekedik állandóan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzozz Elküldve Április4, 2018 Megoszt Elküldve Április4, 2018 41 perce, zotya975 írta: Fojtószelepnél nem csak ellenállást lehet mérni, hanem feszültséget is gyujtáson, zárt helyzetben, teljesen nyitva, illetve nézni hogy közte fokozatosan, ugrás nélkül nő vagy csökken-e a fesz. Kábé 53 másodperctől fordítom teljesen nyitott állásban, odáig csak szerencsétlenkedem. Nyilván nem ugyanúgy néz ki, így meg kell keresni azt a lábat ahol mérni lehet én egy tűt beszúrtam a szigetelő gumidugó mellett. Ha valahol látni ugrást ott meg van kopva az ellenállás skála, ( vagy koszos, vagy egyéb baja van)jellemzően az első harmadot használjuk leginkább, kivéve ha valaki nem nyélgázon közlekedik állandóan. Valóban, csak magára a mozgató motorra írtam azt az ellenállás mérést (a hibakód alapján), de a helyzetérzékelő vizsgálatához is lehúzott csatlakozó melletti ellenállásmérést javasol az adott "szakirodalom". Illetve említi, hogy az ellenállás változásnak simának kell lennie (ehhez mondjuk jobb lehet esetleg egy analóg műszer, azon jobban látszik a változás "milyensége", de nyilván jó a digitális is). Ha kell esetleg: Astra G, Z14XEP fojtószelep helyzetérzékelő vizsgálat (lehúzott csatlakozónál, a fojtószelepen mérve): 2-3: 1500 Ohm teljesen zárt helyzetben: 2-6: 750 Ohm 3-5: 650 Ohm 3-6: 1500 Ohm teljesen nyitott helyzetben: 2-6: 1500 Ohm 3-5: 1450 Ohm 3-6: 550 Ohm Illetve hogy meglegyen egyben: fojtószelep mozgató motor vizsgálata (szintén lehúzott csatlakozóval, a fojtószelepen mérve): 1-4: 1,5 Ohm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Április4, 2018 Megoszt Elküldve Április4, 2018 12 perce, nzozz írta: Valóban, csak magára a mozgató motorra írtam azt az ellenállás mérést (a hibakód alapján), de a helyzetérzékelő vizsgálatához is lehúzott csatlakozó melletti ellenállásmérést javasol az adott "szakirodalom". Illetve említi, hogy az ellenállás változásnak simának kell lennie (ehhez mondjuk jobb lehet esetleg egy analóg műszer, azon jobban látszik a változás "milyensége", de nyilván jó a digitális is). Ha kell esetleg: Astra G, Z14XEP fojtószelep helyzetérzékelő vizsgálat (lehúzott csatlakozónál, a fojtószelepen mérve): 2-3: 1500 Ohm teljesen zárt helyzetben: 2-6: 750 Ohm 3-5: 650 Ohm 3-6: 1500 Ohm teljesen nyitott helyzetben: 2-6: 1500 Ohm 3-5: 1450 Ohm 3-6: 550 Ohm Illetve hogy meglegyen egyben: fojtószelep mozgató motor vizsgálata (szintén lehúzott csatlakozóval, a fojtószelepen mérve): 1-4: 1,5 Ohm Ez melyik szakirodalom? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Április4, 2018 Megoszt Elküldve Április4, 2018 2 órája, L.Fazakas írta: Ez van Uraim, ha nagyon erősen "túl van lihegve" a téma. Az a tipikusan "bolhából az elefántot" effektus. Nem dicsekszem, de nekem ilyenjeim - az OPEL Astrámmal - vajon miért nincsenek? És én még "kivillogtatni" sem tudom igazán, mert valójában sohasem tudtam azt, egyáltalán hogyan kell. Továbbá - csak úgy mellékesen megjegyezném - arra a szakmai kérdésemre, hogy az utólag (és valóban szabályosan) beszerelt LED-es menetfény a gyújtás levétele után miért kb. másfél perc múlva alszik el? Arra nekem még senki sem tudta megadni a helyes választ. (talán a motor-téri biztosítékok dobozában a relét valami ÜZA szivattyús elkóra kötöttem volna rá?) Szabad megkérdezni mennyit mész az autóval havi szinten? Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Április5, 2018 Megoszt Elküldve Április5, 2018 8 órája, Maverick087 írta: Szabad megkérdezni mennyit mész az autóval havi szinten? Szabad. Havi szintet elég nehéz meghatározni, mert nálam teljesen más télen, és teljesen más nyáron. A lényeg - a kocsi 14 éves és 120 ezer van benne. Már ha ebből lehet akármire gyanakodni? Én eleve nem taxizáshoz vettem ezt a kocsit valaha. A nyári hónapokban (ha nyaralni is megyünk) belenyomok 3-4 ezret, télen viszont - úgy általában - nem is igazán használom ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Április5, 2018 Megoszt Elküldve Április5, 2018 13 órája, Maverick087 írta: Szabad megkérdezni mennyit mész az autóval havi szinten? Én nem nagyon vonnék párhuzamot a futott km-ek és a meghibásodások száma közt. Ritkán van egyenes arányban. Pl az én példám, hogy évi max 7000km-t megy az autó, de mindennap (pláne hétköznaponként), minden nap megy valamennyit, ebből következik hogy sok városi rövid távot kap (sajnos). Ez gyilkosabb mintha menne optimálisan (pl autóúton) napi 40km-t és így évi 15000km-t... 4 órája, L.Fazakas írta: Szabad. Havi szintet elég nehéz meghatározni, mert nálam teljesen más télen, és teljesen más nyáron. A lényeg - a kocsi 14 éves és 120 ezer van benne. Már ha ebből lehet akármire gyanakodni? Én eleve nem taxizáshoz vettem ezt a kocsit valaha. A nyári hónapokban (ha nyaralni is megyünk) belenyomok 3-4 ezret, télen viszont - úgy általában - nem is igazán használom ... Ez azért nagyjából válasz a kérdésedre (miért nincs ilyen-olyan meghibásodás esetedben), azért kevesebb a problémád a kocsival mert télen (amikor minden jobban megviseli a gépet) nem használod (pláne ha még garázsban is áll)... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Április5, 2018 Megoszt Elküldve Április5, 2018 5 perce, Janó32 írta: Én nem nagyon vonnék párhuzamot a futott km-ek és a meghibásodások száma közt. Ritkán van egyenes arányban. Pl az én példám, hogy évi max 7000km-t megy az autó, de mindennap (pláne hétköznaponként), minden nap megy valamennyit, ebből következik hogy sok városi rövid távot kap (sajnos). Ez gyilkosabb mintha menne optimálisan (pl autóúton) napi 40km-t és így évi 15000km-t... Ez azért nagyjából válasz a kérdésedre (miért nincs ilyen-olyan meghibásodás esetedben), azért kevesebb a problémád a kocsival mert télen (amikor minden jobban megviseli a gépet) nem használod (pláne ha még garázsban is áll)... Rosszul tettem fel a kérdést de a választ megkaptam. Én sem vonok párhuzamot a km és hibák száma között. Sokkal fontosabb milyen körülmények között és hogyan használod az autót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyolc8 Elküldve Április5, 2018 Megoszt Elküldve Április5, 2018 Sziasztok, a két első biztonsági övem csak nagyon lassan megy vissza a helyére, mintha a visszahúzó nem lenne elég erős, vagy túlságosan súrlódna az öv és emiatt nem pörög vissza a helyére. Van erre valami trükk cserén kívül? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április5, 2018 Megoszt Elküldve Április5, 2018 5 órája, nyolc8 írta: Sziasztok, a két első biztonsági övem csak nagyon lassan megy vissza a helyére, mintha a visszahúzó nem lenne elég erős, vagy túlságosan súrlódna az öv és emiatt nem pörög vissza a helyére. Van erre valami trükk cserén kívül? Meg lehet mosni mosószeres vízben, majd kiöblíteni, és csipesszel megfogatni hogy ne menjen vissza amig ki nem szárad rendesen. Még nem próbáltam ( majd nyáron, mert nekem is van ilyen gondom) de állítólag elég sokat segít a problémán. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyolc8 Elküldve Április5, 2018 Megoszt Elküldve Április5, 2018 49 perce, zotya975 írta: Meg lehet mosni mosószeres vízben, majd kiöblíteni, és csipesszel megfogatni hogy ne menjen vissza amig ki nem szárad rendesen. Még nem próbáltam ( majd nyáron, mert nekem is van ilyen gondom) de állítólag elég sokat segít a problémán. Gondolom ezt úgy értve hogy kiszerelni az övet az autóból és úgy megmosni, ugye? Tehát mindenféleképpen le kell bontani az egészet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április5, 2018 Megoszt Elküldve Április5, 2018 2 órája, nyolc8 írta: Gondolom ezt úgy értve hogy kiszerelni az övet az autóból és úgy megmosni, ugye? Tehát mindenféleképpen le kell bontani az egészet. Nem, amit láttam cikket, azt úgy oldották meg, hogy tettek valami dobozt az ülésre, abba a mosószeres vödröt, ( hogy minél feljebb kerüljön a vödör és hosszabb övszakasz érjen bele)és lehúzták az övet, bele a vödörbe ázni, majd többször öblíteni. Csipesszel fogatták meg hogy közben ne húzza vissza. Ki is lehet szerelni amúgy, de szerintem én megpróbálom a helyén, nekem a két hátsó szélső nehezen megy vissza a gyerekek rendszeresen oadabaccák a csatot az ajtóval én meg üvöltök, aztán ők is és végül mindenki üvölt mindenkivel a fényezés meg csak fogy az autón. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Április5, 2018 Megoszt Elküldve Április5, 2018 9 órája, Janó32 írta: Én nem nagyon vonnék párhuzamot a futott km-ek és a meghibásodások száma közt. Ritkán van egyenes arányban. Pl az én példám, hogy évi max 7000km-t megy az autó, de mindennap (pláne hétköznaponként), minden nap megy valamennyit, ebből következik hogy sok városi rövid távot kap (sajnos). Ez gyilkosabb mintha menne optimálisan (pl autóúton) napi 40km-t és így évi 15000km-t... Ez azért nagyjából válasz a kérdésedre (miért nincs ilyen-olyan meghibásodás esetedben), azért kevesebb a problémád a kocsival mert télen (amikor minden jobban megviseli a gépet) nem használod (pláne ha még garázsban is áll)... Jaaa! Garázsban! A tető a csillagos ég, s körülötte - az utca cucca. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Caltron Elküldve Április6, 2018 Megoszt Elküldve Április6, 2018 Van egy G Astra kombim és tegnap olyan tárgyat vittem, ami túl lógott és le kellett kötni az ajtót.E közben a zárnyelv bepattant, később kipattintottam majd becsuktam az ajtót. azóta nem nyílik. A közp.zár dolgozik.Kérdésem, belülről hogyan lehet kinyitni az ajtót? Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyolc8 Elküldve Április6, 2018 Megoszt Elküldve Április6, 2018 4 órája, Caltron írta: Van egy G Astra kombim és tegnap olyan tárgyat vittem, ami túl lógott és le kellett kötni az ajtót.E közben a zárnyelv bepattant, később kipattintottam majd becsuktam az ajtót. azóta nem nyílik. A közp.zár dolgozik.Kérdésem, belülről hogyan lehet kinyitni az ajtót? Kulccsal csuktad esetleg? Vagy csináltál valamit a kulccsal ott? Mert a kulccsal be lehet állítani hogy a központi zár vigye vagy ne vigye a csomagtartó ajtót. Így meg nem mondom hogy is kell, de valami fura 45-fokos szögbe kell tekerni a kulcsot asszem. A kézikönyvben le van írva hogy lehet. De mikor kipróbáltam, én is szenvedtem vele mire vissza tudtam állítani hogy vigye a központi zár, szóval kicsit érthetetlen mit is kell ott csinálni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Április6, 2018 Megoszt Elküldve Április6, 2018 (edited) On 2018. 04. 06. at 7:57, Caltron írta: Van egy G Astra kombim és tegnap olyan tárgyat vittem, ami túl lógott és le kellett kötni az ajtót.E közben a zárnyelv bepattant, később kipattintottam majd becsuktam az ajtót. azóta nem nyílik. A közp.zár dolgozik.Kérdésem, belülről hogyan lehet kinyitni az ajtót? Próbáld a saját kulcsával a saját ajtózárban. Néha nekem is szórakozik a távszabályzós zárás, akkor ki-be nyitogatom, oszt a zárba dugott kulccsal ügyködöm. Ha a hátsó ajtó (ferdehátú Opel) "játssza az eszét", akkor csak a hátsó zárral csinálom meg. A vége az - hogy ő únja meg előbb, én meg nagyot nyerek! Minden lesz a RÉGI! Módosítva Április7, 2018 : L.Fazakas Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zolika77 Elküldve Április7, 2018 Megoszt Elküldve Április7, 2018 Sziasztok Egyik kedves ismerosom bajban van.. Az alany egy x14xe motorkodos G Astra. Sajnos eltunik belole a viz. Ezalatt azt ertrm,hogy felonti max-ig majd kb 50km megtetele utan eltunik a viz a kiegyenlito tartalybol. De ha letekerem a kupakot akkor szepen vissza all szintre,sot akkor is ha kihul a motor... Talalkozott mar valaki eme furcsa esemennyel? Koszonom Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április7, 2018 Megoszt Elküldve Április7, 2018 23 órája, Caltron írta: Van egy G Astra kombim és tegnap olyan tárgyat vittem, ami túl lógott és le kellett kötni az ajtót.E közben a zárnyelv bepattant, később kipattintottam majd becsuktam az ajtót. azóta nem nyílik. A közp.zár dolgozik.Kérdésem, belülről hogyan lehet kinyitni az ajtót? Azt hiszem ez lesz itt a megoldás a kézikönyvből: A lényeg hogy vízszintesen álljon a hátsó ajtó zárján a kulcsnyílás, mert a központi zár csak akkor hat a csomagtérajtóra is. Ha neked most függőlegesen áll, akkor kívülről, kulccsal tudod kinyitni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Április7, 2018 Megoszt Elküldve Április7, 2018 1 órával ezelőtt, Zolika77 írta: Sajnos eltunik belole a viz. Ezalatt azt ertem,hogy felonti max-ig majd kb 50km megtetele utan eltunik a viz a kiegyenlito tartalybol. De ha letekerem a kupakot akkor szepen vissza all szintre,sot akkor is ha kihul a motor... És elég rendszeresen mindig felönti? Azért az talán nem mindegy! Én egy időben észrevettem, hogy elég szépen "fogyogat a tartály", de mindig tettem utána a spéci fagyállóból, ám nem hagyott nyugton a gondolat. Egyszer lámpával nézegetve meg alaposabban a motorteret - észrevettem ám a csillogó lefolyást - a vízpumpa körül és alatt. Irány tehát a szerviz - oszt ott egyből "megoldottuk" - egy komplett cserével. Bár én a régit elkértem, hogy hátha ... de ezek sajna már annyira "szétszedhetetlenre" vannak összerakva. Csakis drasztikusan roncsolni lehet, de a gyakorlatban felújítani NEM! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zolika77 Elküldve Április7, 2018 Megoszt Elküldve Április7, 2018 Bocs lehet felre erthetoen irtam... olyan mintha vakum lenne a motorban.. Hidegen max jelzesen van,amint melegszik csokken a szint,szinte teljesen kifogy a tartaly.. Es ahogy kihul vagy letekerem a kupakpt egybol visszajon a viz (fagyallo) a max szintre.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Caltron Elküldve Április7, 2018 Megoszt Elküldve Április7, 2018 21 órája, nyolc8 írta: Kulccsal csuktad esetleg? Vagy csináltál valamit a kulccsal ott? Mert a kulccsal be lehet állítani hogy a központi zár vigye vagy ne vigye a csomagtartó ajtót. Így meg nem mondom hogy is kell, de valami fura 45-fokos szögbe kell tekerni a kulcsot asszem. A kézikönyvben le van írva hogy lehet. De mikor kipróbáltam, én is szenvedtem vele mire vissza tudtam állítani hogy vigye a központi zár, szóval kicsit érthetetlen mit is kell ott csinálni. Köszi sikerült! Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Április8, 2018 Megoszt Elküldve Április8, 2018 (edited) 21 órája, Zolika77 írta: Bocs lehet felre erthetoen irtam... olyan mintha vakum lenne a motorban.. Hidegen max jelzesen van,amint melegszik csokken a szint,szinte teljesen kifogy a tartaly.. Es ahogy kihul vagy letekerem a kupakpt egybol visszajon a viz (fagyallo) a max szintre.. Az elég érdekes dolog lehet. Ha a motor a használata okán melegszik, akkor a hőtágulás miatt inkább kissé emelkednie kellene a folyadékszintnek. És kissé nőnie a nyomásnak, hiszen már elvileg zárt a rendszer. (Most nem beszélek a gyártó által beleiktatott biztonsági szelepekről meg a fagydugókról ...) Vákum sose lehet a motorban, legfeljebb ha lehül. Lehetséges az, hogy valahol tán "levegős" a rendszer? Le kellene üríteni, tiszta vízzel jól átmosni - és a belevaló fagyállóval újratölteni. Módosítva Április8, 2018 : L.Fazakas Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts