Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

27 perce, L.Fazakas írta:

PONTOSAN!

Még a réges-régi "autószerelős" időszakomban (Skodák) azt azért alaposan megjegyeztem, hogy a gyújtógyertyát, ha már egyszer néha kivesszük - azt ugyanazzal a tömítéssel visszatéve - nem az igazi. Illik rajta a fémkarika tömítést is cserélni. Akkoriban pedig - a 14 forintos csehszlovák (PAL), a 8 forintos NDK-s (Isolator) gyertya, avagy a 2 forintért szinte mondhatni, hogy a Keravill autósboltokban utánunk hajított Timkor, vagy az "1 forintért darabját" tipusú  akciós Bakony gyertyák időszakában - talán sokkal egyszerűbb volt újat tenni a motorba!
És akkoriban nyomaték-kulcs sem nagyon volt, így az ember meghúzta "érzéssel" - hogy ne jöjjön véle rögtön ki a furatból a menet is -

Aztán végre megjelentek a japán NGK, és a (nyugatnémet) réz-elektródás Bosch gyertyák (igaz, azok már egy kissé jóval drágábban futottak) ámde ha azt vesszük, hogy az S100-asomba egyből vettem négyet, aztán az az új 105L-embe áttéve még simán elment nálam vagy 140 ezret, majd amikor eladtam - mintegy cserealapban a Suzuki 1,3 GLS-re, a gyertyák is jöttek át bele ...
És akkor - később az Opel megvásárlásakor - azokkal vitték el!

Magyarul?
Azokba a Bosch gyertyákba simán belehajtottam vagy 2-300 ezer kilométert. de nálam SOHA semmi bajuk nem volt!
(Pedig néha kiszedegettem őket - hézagbeállítás, drótkefézés, stb., de az sosem ártott neki.)

Hogy lehet ugyanaz az a gyertya jó egy Skodába és egy Suzukiba? Főleg úgy, hogy a Skodáé rövid menetes a Suzukié pedig hosszú! Az Opelről pedig még nem is beszéltünk.:hehe:

Sántít nekem az a 2-300000 km is.:confused:

Módosítva : gezoli
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 03. 25. at 12:46, huggybear írta:

Köszönöm szépen, utána fogok nézni, aztán hadd szóljon :). Egyébként 5 csavaros a kerék. G.

Hát ha 5 csavaros a kereked, akkor gyárilag 280-as tárcsádnak kell lennie, és ennél nagyobbat nem is tudsz feltenni ha maradnál a 15"-ös keréknél... a következő lépcső a 308-as fék (OPC Turbo), de ahhoz már minimum 16"-os felni kell.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, gedikart írta:

Beszéltem az egyik szerelővel vezérlés csere kapcsán, azt mondja, hogy 1 napra ott kellene nála hagyni az autót, mert még légteleníteni is kell illetve a feszítőnek is be kell állnia. Hallottatok már ilyenről, hogy ilyen hosszan áll össze a vezérlés-csere?

Hát annyira nem egyszerű művelet, kell a gyakorlat, a hozzáértés. Gondolom az 1 nap azt jelenti, hogy reggel vidd oda ő odarendeli a cuccokat és du viheted. Ez szinte mindenhol így van ahol több autónak kell lemennie egy nap lemennie a szervizben, mert ott a szakik nem várnak az alkatrészre, ahogy haladnak úgy állnak be a megüresedő állásra a köv autóval, nem tudja előre megmondani h mikortól-meddig fogják majd csinálni.  

 

5 órája, Robz írta:

Vezérlés csere = vezérműszíj + feszítő csere?

Max két óra kávéval együtt. (sosem kellett otthagynom hosszabban az autót) Szakszervízben még meg is néztem, hogy csinálja a srác. Semmi extra nem volt.

 

Link to comment
Megosztás:

21 perce, tgabika76 írta:

Hát ha 5 csavaros a kereked, akkor gyárilag 280-as tárcsádnak kell lennie, és ennél nagyobbat nem is tudsz feltenni ha maradnál a 15"-ös keréknél... a következő lépcső a 308-as fék (OPC Turbo), de ahhoz már minimum 16"-os felni kell.

Köszi, akkor ez így marad, mert tavaly vettem új nyári és téli gumi szettet, nincs "kedvem" eladni felnistől együtt :).

22 órája, L.Fazakas írta:

Nincs a fékbetétek fékező felszíne egy kissé "leüvegesedve"? Akkor szokott ilyesmit csinálni, hogy - inkább csúszik, mint "satuzzon".

Mi van olyankor, ha valami durva smirglivel egy kissé átcsiszolod a féktuskók "fékezős" oldalait, vagy egyenesen és egy az egyben, de kicseréled?

Nem próbáltam még, de úgy gondolom, hogy egy új szettnek (első-hátsó tárcsa + betétek, TRW) nem szabadna kívánnia, hogy csiszolópapírral "ápolgassam", nem úgy gondoljátok? G.

Link to comment
Megosztás:

45 perce, Janó32 írta:

Hát annyira nem egyszerű művelet, kell a gyakorlat, a hozzáértés. Gondolom az 1 nap azt jelenti, hogy reggel vidd oda ő odarendeli a cuccokat és du viheted. Ez szinte mindenhol így van ahol több autónak kell lemennie egy nap lemennie a szervizben, mert ott a szakik nem várnak az alkatrészre, ahogy haladnak úgy állnak be a megüresedő állásra a köv autóval, nem tudja előre megmondani h mikortól-meddig fogják majd csinálni.  

 

Említettem neki, hogy GM készlet+Graf pumpa, hozott alkatrészből. Neki ez nem gond, egyébként Ruville vagy Optibelt készlettel (szett+pumpa) szokott dolgozni. Először másfél napot mondott, de amikor faggatóztam, akkor korrigálta 1 napra. Mert rengeteget kell járatni, levegőtleníteni, ill a feszességet beállítani.

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

3 órája, gedikart írta:

Említettem neki, hogy GM készlet+Graf pumpa, hozott alkatrészből. Neki ez nem gond, egyébként Ruville vagy Optibelt készlettel (szett+pumpa) szokott dolgozni. Először másfél napot mondott, de amikor faggatóztam, akkor korrigálta 1 napra. Mert rengeteget kell járatni, levegőtleníteni, ill a feszességet beállítani.

Ma vettem meg én is a cuccokat.A vezérlés szetett a Bondnál. A többit a cromaxba.Graf vízpumpa.Ina feszítőgörgő GM hosszbordás szíj.

http://bondauto.hu/astra-g-vezermuszij-keszlet-gyari

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, gezoli írta:

Hogy lehet ugyanaz az a gyertya jó egy Skodába és egy Suzukiba? Főleg úgy, hogy a Skodáé rövid menetes a Suzukié pedig hosszú! Az Opelről pedig még nem is beszéltünk.:hehe:

Sántít nekem az a 2-300000 km is.:confused:

Elmondom.
Az S100; S150 Skodákba még 14-es gyertya kellett (175 illetve 225-ös hőértékű), de valahogy a Suzuki GLS-nek is pont olyan volt a hengerfeje. Kicsit ugyan elcsodálkoztam rajta, de hááát - simán belement .

Az S100-as Skodámban kb. 80 ezret mentem az említett Bosch gyertyával, az S105-ösben pedig kb. 140 ezret. A Suzukit viszont - már a megvásárlásától eladásáig csak azzal hajtottam, és legalább 80 ezer benne volt. Persze Suzukiból is eléggé sokféle van/volt, nekem meg még az akkor első szériás GLS Swiftem volt. (még légkondi nélkül, de a helye az megvolt benne)
Az Opelről valójában nincs mit beszélni, abban már eleve ceruza-vékony, kissé hosszúkás gyertya van, s ha azt a legutóbbi cserénél jól láttam - valójában 3 elektródás. A típusát sajna nem tudom, mert nekem mindig szervizben cserélték. (ha valóban csereideje van). Én már nem igazán szerelgetek kocsit az utcán, amint régen. Öreg vagyok hozzá.
Az a 2-300 ezer kilométer pedig - ugyan miben sántít?
Egy átlagos főállású taxis általában 1 év alatt simán belenyom annyit kocsijába. Én pedig - csaknem 16-18 évet számolok - a 3 kocsimra ....
Az első Skodámat 1976 májusában vettem (használtan és 4,5 évesen), amit 1988 -ig hajtottam. Akkor vettem szinte "null kilósan" Merkurtól a másikat - amit 1988-tól 1996 -ig nyomattam. Aztán jött a használt Swift 1,3GLS. (Szerencs utcai - akkoriban még Suzuki Autókereskedés) (bemutató telephelyük valahol a Pólus bevásárlóközpont mögött volt)
Majd 2005 év végén megvettem a mostani Astrámat (a Váci úti Schiller Opel szalonban), amely évjáratában - pont 1 évesen használt autó volt ...
Mostanra lett 14 éves, s januárban volt műszaki vizsgán.
Mik ezeken az annyira nem elhihető ("sántítós") tények?

Link to comment
Megosztás:

On 3/23/2018 at 14:29, Hard-ex írta:

Köszi. Igen sanszos. Szerelő (is) azt mondta, hogy amíg a fogyasztásban nem fog meglátszani(nagy mértékben), addig ne foglalkozzak vele. Érdekes, hogy amit írtam, hosszabb állás araszolásnál jön vissza a hibakód. Lambdaszondából meg nem akarok olcsót venni. Szerintetek Bosch 20 körül az már jó vagy gyárit érdemes ami van vagy 60 ezer.. ?

Araszolásnál, amikor elég meleg a motortér? Ismerős a szitu, de nekem nem a lambda, hanem a holtponti jele tünedezett el ugyanilyen körülmények között. (de nem akarnék vészmadárkodni) Szenzor csere nem oldotta meg, mert mint kiderült az ECU bemenete volt kontakthibás az ECU házán belül. ECU javítás lett a vége. A szaki szerint típushiba, de hogy melyik bemenete produkálja, az lutri. A holtpontival elég kínos volt, mert attól leállt a motor, nem csak egy hibalámpa volt, mint lambdánál. (de legalább javítható)

Link to comment
Megosztás:

11 órája, gedikart írta:

Említettem neki, hogy GM készlet+Graf pumpa, hozott alkatrészből. Neki ez nem gond, egyébként Ruville vagy Optibelt készlettel (szett+pumpa) szokott dolgozni. Először másfél napot mondott, de amikor faggatóztam, akkor korrigálta 1 napra. Mert rengeteget kell járatni, levegőtleníteni, ill a feszességet beállítani.

A feszesség beállítása kézzel történik és kevesebb mint 5 perc, bár ennél a műveletnél kell a legjobban figyelni. A feszesség ellenőrzése közvetlen a beállítás után történik, de az is kézzel. Nem hinném, hogy csinálnának maguknak annyi plusz munkát, hogy visszarakják a szíjtárcsát, meg a hosszbordás szíjat és feszítőjét, aztán járatják és újra megnézik a vezérműszíj feszítő beállítását, aztán ezeket újra leszedni a dolgokat, mert a műanyag fedelet is vissza kell valahogy rakni. Én ezt így képzelem el, de lehet, hogy tévedek.

Link to comment
Megosztás:

15 órája, gedikart írta:

Gyári ajánlatom szereléssel 57.990 Ft, vízpumpa 29.990 Ft

De megnéztem egy másik szervizt is (csergő): 87.209 Ft

Egy 9 ezer Ft-os pumpán nem spórolnék (Graf), 6 éve Meyle került bele a márkaszerviz által.

Z14XE motorra??? Szervíz4+ vízpumpa csere + vezérlés kombóban ajánlották ki ennyiért?

Akkor vagy nekem volt igen kedvezményes (2 éve), vagy ennyire felkúsztak az árak?

Anno a gyári vezérlés szett ára - pumpa nélkül - 25e Ft alatt volt valamivel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Több kérdésem is lenne, úgy néz ki megválok robogómtól és amit azért kapok ráköltöm az autóra. :D

Hallhatóan folyamatosan sziszeg a motor és a fékpedál is pár nap után felkeményedik parkoló helyzetben. Gondolom valahol falsot szívhat, de hol érdemes ezt keresni?

1200-1300-as fordulaton erős kattogás hallható, ami nem a hidrotőke, mert az indítás után néha néha felszólal télen de abba marad. Szóval egyértelműen elkülöníthető a két hang. Olvasgattam ilyeneket, hogy szivócsőben van valami lemez ami le tud válni a helyéről és az kattog, vagy a szivótorokházban is eltörhet valami amitől kelepel a motor. Találkozott már itt valaki ilyennel? Mennyibe kerül ezeknek a javítása?

Az utolsó kérdésem pedig az lenne, hogy Z14XE motorkódú autóhoz milyen gyertya kell? Bosch-t tervezek venni, de abból is van többféle, amit az autósboltok keresője ehhez a motorkódhoz feldob...

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Robz írta:

Z14XE motorra??? Szervíz4+ vízpumpa csere + vezérlés kombóban ajánlották ki ennyiért?

Akkor vagy nekem volt igen kedvezményes (2 éve), vagy ennyire felkúsztak az árak?

Anno a gyári vezérlés szett ára - pumpa nélkül - 25e Ft alatt volt valamivel.

6 éve csináltattam náluk, akkor szerviz4+ akcióban GM vezérléscsere, meyle pumpával, és 2 db vezérműtengely szimmeringgel került hatvan párezer Ft-ba.

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

22 órája, revcorps írta:

Szia 

A tükör lapot én is vissza ragasztottam ideiglenes megoldásnak jó de nem végleges főleg ha van benne fűtés nekem kb 3 hete esett ki menet közben. 1000-1500 forint kb az új annyit simán meg ér. De ez a saját véleményem :)

Nekem már mind a kettőt ragasztani kellett, de a fűtés is jól működik és tart is rendesen. A ragasztó 300 Ft volt. :icon13:

Link to comment
Megosztás:

21 órája, gedikart írta:

Említettem neki, hogy GM készlet+Graf pumpa, hozott alkatrészből. Neki ez nem gond, egyébként Ruville vagy Optibelt készlettel (szett+pumpa) szokott dolgozni. Először másfél napot mondott, de amikor faggatóztam, akkor korrigálta 1 napra. Mert rengeteget kell járatni, levegőtleníteni, ill a feszességet beállítani.

Lehet h még kicsit rutintalan vagy rászámol tartalék időt magának pl kevés típus ismeret miatt... Ha ettől nem több a csere költsége, akkor mindegy hogy 3 óra vagy reggelre kell vinni és du hozhatod (pl munka előtt-munka után megoldással). Lehet h érdemes Szerviz 4+ keretén belül írni a hozzád legközelebbi szakszerviznek...  

Link to comment
Megosztás:

23 órája, revcorps írta:

Szia 

A tükör lapot én is vissza ragasztottam ideiglenes megoldásnak jó de nem végleges főleg ha van benne fűtés nekem kb 3 hete esett ki menet közben. 1000-1500 forint kb az új annyit simán meg ér. De ez a saját véleményem :)

Hát én jobban hiszek abban, hogy amíg egy gyári megoldás normálisan menthető/javítható, addig inkább maradjon az... 

1 órával ezelőtt, Bmájki írta:

Nekem már mind a kettőt ragasztani kellett, de a fűtés is jól működik és tart is rendesen. A ragasztó 300 Ft volt. :icon13:

Nekem ingyen volt a ragasztó :-), 2013 óta sosem használtam a tükörfűtést (csak a hátsó ablak párátlanítást 1x-1x ,de akkor a tükörlap nem volt párás így passzlom hogy működik/működött-e). Igazából esetemben nem nagyon van olyan eset amikor kellene a tükörfűtés... 

Link to comment
Megosztás:

25 perce, Janó32 írta:

Lehet h még kicsit rutintalan vagy rászámol tartalék időt magának pl kevés típus ismeret miatt... Ha ettől nem több a csere költsége, akkor mindegy hogy 3 óra vagy reggelre kell vinni és du hozhatod (pl munka előtt-munka után megoldással). Lehet h érdemes Szerviz 4+ keretén belül írni a hozzád legközelebbi szakszerviznek...  

Veszprémi/ajkai/pápai márkaszerviznek írtam, ők tették az 58e+30e Ft-os ajánlatot (plusz fagyálló folyadék 6,5e).

A szaki, akivel beszéltem szerintem nem rutintalan (60 év körüli).

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

10 órája, Robz írta:

 ennyire felkúsztak az árak?

Lehet.
Nekem kb. 3 éve volt vízpumpa (micsoda hülye kifejezés, miközben a gyakorlatban nem is pumpál, hiszen egy folyamatosan szállító centrifugál-szivattyú) csere, de én kb. 30 ezerre emlékszem. Persze - munkadíjjal együtt.  És 3-4 órás kocsi "otthagyással".
Utána persze elkértem a régit, hogy - majd otthon - hátha? (mint régen a Skodánál, Dáciánál, Wartburgnál ...)

ÁÁÁÁ!
Ezek egyszerűen már szét sem szedhetően roncsolgatás nélkül. Direkt úgy vannak megcsinálva - egyből  cserélhetőre és eldobhatóra.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Robz írta:

Araszolásnál, amikor elég meleg a motortér? Ismerős a szitu, de nekem nem a lambda, hanem a holtponti jele tünedezett el ugyanilyen körülmények között. (de nem akarnék vészmadárkodni) Szenzor csere nem oldotta meg, mert mint kiderült az ECU bemenete volt kontakthibás az ECU házán belül. ECU javítás lett a vége. A szaki szerint típushiba, de hogy melyik bemenete produkálja, az lutri. A holtpontival elég kínos volt, mert attól leállt a motor, nem csak egy hibalámpa volt, mint lambdánál. (de legalább javítható)

Szia. Ne ijesztgess. :-) Eddig két szerelő van a lamdaszonda csere véleményen plusz Sógor, aki szintén autószerelő végzettséggel rendelkezik, bár nem dolgozik aktívan a szakmában. Az egyik szerelő autóvillamosságis és átnézett mindent. A hibakódok alapján szonda. Bár amit írtál csak a cserével derülhet ki pontosan. Remélem nem lesz az a hiba.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, BoMa írta:

Sziasztok!

Több kérdésem is lenne, úgy néz ki megválok robogómtól és amit azért kapok ráköltöm az autóra. :D

Hallhatóan folyamatosan sziszeg a motor és a fékpedál is pár nap után felkeményedik parkoló helyzetben. Gondolom valahol falsot szívhat, de hol érdemes ezt keresni?

1200-1300-as fordulaton erős kattogás hallható, ami nem a hidrotőke, mert az indítás után néha néha felszólal télen de abba marad. Szóval egyértelműen elkülöníthető a két hang. Olvasgattam ilyeneket, hogy szivócsőben van valami lemez ami le tud válni a helyéről és az kattog, vagy a szivótorokházban is eltörhet valami amitől kelepel a motor. Találkozott már itt valaki ilyennel? Mennyibe kerül ezeknek a javítása?

Az utolsó kérdésem pedig az lenne, hogy Z14XE motorkódú autóhoz milyen gyertya kell? Bosch-t tervezek venni, de abból is van többféle, amit az autósboltok keresője ehhez a motorkódhoz feldob...

A második kérdésedre, én úgy tudom hogy ez az XEP motorokra jellemző, nem a sima XE-re persze ettől függetlenül tévedhetek.

Gyertyából a Bosch FLR8LDCU ajánlott: https://cromax.hu/elektromos_rendszer/gyujtasrendszer/gyujtogyertya/gyujtogyertya_opel_flr8ldcu_ketpolusu_15584

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

13 órája, Robz írta:

Z14XE motorra??? Szervíz4+ vízpumpa csere + vezérlés kombóban ajánlották ki ennyiért?

Akkor vagy nekem volt igen kedvezményes (2 éve), vagy ennyire felkúsztak az árak?

Anno a gyári vezérlés szett ára - pumpa nélkül - 25e Ft alatt volt valamivel.

Előkerestem a számlát, 2012.08.01, vezérlés szett munkadíjjal (vízpumpa nélkül) 36.990 Ft. Ugyanez (ugyanott) 2018.03.21. 57.990 Ft.

Viszont valaki felvilágosíthatna, mert most nézem, hogy 2012-ben 1606306 Opel cikkszámú szett került beépítésre. Most viszont 93183572 GM cikkszámút küldtek az ajánlatban. A GM és az Opel számai nem egyeznek meg (nem egymás referenciái), viszont a Cromax oldalán ha beírom ezeket, akkor ugyanazt a terméket hozza fel mindkettőre... Azért is érdekes, mert egyéb beszállítók (INA, Contitech, stb) kétféle szettet gyártanak, külön az egyik, külön a másik típusszámra hivatkozóan és ezt a motor sorozatszámával különböztetik meg. Tévedne a márkaszerviz és a Cromax is?

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

3 órája, kobraCode írta:

A második kérdésedre, én úgy tudom hogy ez az XEP motorokra jellemző, nem a sima XE-re persze ettől függetlenül tévedhetek.

Gyertyából a Bosch FLR8LDCU ajánlott: https://cromax.hu/elektromos_rendszer/gyujtasrendszer/gyujtogyertya/gyujtogyertya_opel_flr8ldcu_ketpolusu_15584

Cromax 5800 Ft-ért adja????? Nem vagyok nagy Bárdi rajongó de az elég meredek!

Gyertya.jpg

Link to comment
Megosztás:

3 órája, gedikart írta:

Előkerestem a számlát, 2012.08.01, vezérlés szett munkadíjjal (vízpumpa nélkül) 36.990 Ft. Ugyanez (ugyanott) 2018.03.21. 57.990 Ft.

Viszont valaki felvilágosíthatna, mert most nézem, hogy 2012-ben 1606306 Opel cikkszámú szett került beépítésre. Most viszont 93183572 GM cikkszámút küldtek az ajánlatban. A GM és az Opel számai nem egyeznek meg (nem egymás referenciái), viszont a Cromax oldalán ha beírom ezeket, akkor ugyanazt a terméket hozza fel mindkettőre... Azért is érdekes, mert egyéb beszállítók (INA, Contitech, stb) kétféle szettet gyártanak, külön az egyik, külön a másik típusszámra hivatkozóan és ezt a motor sorozatszámával különböztetik meg. Tévedne a márkaszerviz és a Cromax is?

Nekem ez van ráírva  dobozra amit kaptam. GM 95518060 Enyém Z16XE.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Maverick087 írta:

Cromax 5800 Ft-ért adja????? Nem vagyok nagy Bárdi rajongó de az elég meredek!

Mitől lenne meredek?
Gondolom - helyben 4 darab gyújtógyertya van a kis dobozban.
Ámde lehet az is - egyből s helyben beleszámítják az eladási árba a gyertyacsere (kiszerelés-beszerelés) munkadíját - szervizükben.

Vagy tán - kérés nélkül meg is csinálják egyből ...

Link to comment
Megosztás:

1 óra, L.Fazakas írta:

Mitől lenne meredek?
Gondolom - helyben 4 darab gyújtógyertya van a kis dobozban.
Ámde lehet az is - egyből s helyben beleszámítják az eladási árba a gyertyacsere (kiszerelés-beszerelés) munkadíját - szervizükben.

Vagy tán - kérés nélkül meg is csinálják egyből ...

Nem értelek. Ugyanaz a gyertya 65%-kal drágább egy másik üzletben. Sztem a Cromax is darab áron adja (vagy nem?)  Hogy jön ide a be-ki szerelés?? 

Módosítva : Maverick087
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.