Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

3 órája, Fulmen írta:

Ez számos különböző hiba, többek között a főtengely jeladóé is (0335)

Itt a  lista, de az 1600 nincs benne

Ezeket találtam:

P0606, P1600 (Z18XE) vezérlőegység belső hiba, programozza újra a vezérlőt

P0606: Control Unit Re-Initialisation

  • The control unit recognises an internal control unit malfunction or is influenced by interference voltage from the following component:
    T1 Ignition Coil - Direct Ignition

 

Másik oldalon:

According to Tis P0606 can be caused by interference from the ignition coil.
With both P0606 and P1600 present TIS recommends replacing the ignition coil (by a genuine one).

 

Kellene egy másik trafó, de a tetves bárdi nem cseréli vissza, amit korábban vettem....

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Balageaxe írta:

Ezeket találtam:

P0606, P1600 (Z18XE) vezérlőegység belső hiba, programozza újra a vezérlőt

P0606: Control Unit Re-Initialisation

  • The control unit recognises an internal control unit malfunction or is influenced by interference voltage from the following component:
    T1 Ignition Coil - Direct Ignition

 

Másik oldalon:

According to Tis P0606 can be caused by interference from the ignition coil.
With both P0606 and P1600 present TIS recommends replacing the ignition coil (by a genuine one).

 

Kellene egy másik trafó, de a tetves bárdi nem cseréli vissza, amit korábban vettem....

Ha visszaviszed és garanciális cserét kérsz, mert hogy rossz, akkor csak kicserélik, nem?

Amúgy azt próbáltad, hogy visszarakni a régi trafót? Azzal ugye "csak" rángat, de nem áll meg.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, norbee80 írta:

Ha visszaviszed és garanciális cserét kérsz, mert hogy rossz, akkor csak kicserélik, nem?

Amúgy azt próbáltad, hogy visszarakni a régi trafót? Azzal ugye "csak" rángat, de nem áll meg.

Igen cserèlik ha viszed a papirt róla,hogy "szakszerüen",szerelö által lett beépitve.

Asszem igy zajlik hivatalosan a csere,de lehet nem mindenhol...

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, norbee80 írta:

Ha visszaviszed és garanciális cserét kérsz, mert hogy rossz, akkor csak kicserélik, nem?

Amúgy azt próbáltad, hogy visszarakni a régi trafót? Azzal ugye "csak" rángat, de nem áll meg.

Elviszik bevizsgálni 2 hétre, és valamit megállapítanak. Ha rossz is, nyilván nem Z18XE motorba teszik, hanem vhogy méregetik.

Persze, visszatettem a régit, azzal "csak" rángat, de nem áll le az ECU. (egyelőre :) )

Link to comment
Megosztás:

13 órája, Balageaxe írta:

Elviszik bevizsgálni 2 hétre, és valamit megállapítanak. Ha rossz is, nyilván nem Z18XE motorba teszik, hanem vhogy méregetik.

Persze, visszatettem a régit, azzal "csak" rángat, de nem áll le az ECU. (egyelőre :) )

Mondjuk szerencsém volt, mert ismerőstől vettem és simán cserélte a trafót, de igazad van nem szívesen dolgoznak vele.

Ha összejön a csere, akkor a Valeot ajánlom, nekünk azzal semmi problémánk nem volt.

 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 03. 17. at 11:19, zotya975 írta:

Akkor szokott megégni, ha túl nagy terhelést kap, például nagy sebességről satufékezel többször is , vagy hosszú lejtőn huzamosan használod. De ez függ a minőségtől is, az olcsóbbak szoktak megégni könnyebben. Normál használatkor meg leginkább egyik sem. 

Sziasztok!

Szétszedtem a vasat és meglepődve tapasztaltam, hogy a helyzet mit sem változott, már látszik a féloldalas kopás a betéteken, hiába a kerékagy csere. Na, de mindegy is, most nem ez a lényeg, hanem, hogy kikötöttem a kézifék kötelet, átnéztem, gumi nincs elszakadva, elrepedve, kézzel mozgatható a bowden a házában. Betéteket kiszedtem, féknyerget is, megpucoltam, féktisztítóval kipucoltam a tárcsát, betétet aztán visszaraktam mindent, kivéve a kézifék kötél. Ami furcsa volt nekem, hogy kézzel nehéz volt pörgetni a tárcsát, mikor már fent volt a munkahenger. Felpumpáltam akkor még nehezebb volt, majd beindítottam, megnyomkodtam párszor, leállítottam és ismét alig bírtam megtekerni. Felraktam a kereket, végül is könnyen pörög, de súrlódás hallatszik. Normálisan működik ez így? Mentem vele a városban olyan 10-15 km-t, szaga nincs, úgyhogy elvileg rendben van. Amit a múltkor tanácsoltatok, hogy bal lábbal tapossam meg, hogy ellenőrizzem a vákuum rendszert, hát megtapostam és fog rendesen, nem hinném, hogy bármi baja van. Tehát továbbra sem értem, hogy miért érződik gyengébbnek a fék és miért van olyan érzésem, hogy ki kell taposnom a padlólemezt, ha erőteljesebbet akarok/kell fékeznem, miért nem reagál annyira érzékenyen, mint a H Astra. Szóval így áll a dolog, ha esetleg van további tanácsotok azt megköszönöm. G.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, huggybear írta:

Sziasztok!

Szétszedtem a vasat és meglepődve tapasztaltam, hogy a helyzet mit sem változott, már látszik a féloldalas kopás a betéteken, hiába a kerékagy csere. Na, de mindegy is, most nem ez a lényeg, hanem, hogy kikötöttem a kézifék kötelet, átnéztem, gumi nincs elszakadva, elrepedve, kézzel mozgatható a bowden a házában. Betéteket kiszedtem, féknyerget is, megpucoltam, féktisztítóval kipucoltam a tárcsát, betétet aztán visszaraktam mindent, kivéve a kézifék kötél. Ami furcsa volt nekem, hogy kézzel nehéz volt pörgetni a tárcsát, mikor már fent volt a munkahenger. Felpumpáltam akkor még nehezebb volt, majd beindítottam, megnyomkodtam párszor, leállítottam és ismét alig bírtam megtekerni. Felraktam a kereket, végül is könnyen pörög, de súrlódás hallatszik. Normálisan működik ez így? Mentem vele a városban olyan 10-15 km-t, szaga nincs, úgyhogy elvileg rendben van. Amit a múltkor tanácsoltatok, hogy bal lábbal tapossam meg, hogy ellenőrizzem a vákuum rendszert, hát megtapostam és fog rendesen, nem hinném, hogy bármi baja van. Tehát továbbra sem értem, hogy miért érződik gyengébbnek a fék és miért van olyan érzésem, hogy ki kell taposnom a padlólemezt, ha erőteljesebbet akarok/kell fékeznem, miért nem reagál annyira érzékenyen, mint a H Astra. Szóval így áll a dolog, ha esetleg van további tanácsotok azt megköszönöm. G.

Sok mindentől függ a fékhatás, a betét-tárcsától a főfékhenger méretétől, meg ugye a rásegítés nagyságától ( ettől a fékhatás konkrétan nem függ csak az érzet) amikor volt nálam egy Suzuki Wagon R + mindig ki akartam fejelni a szélvédőt. Az opelhez ( de főleg az enyémhez az F astrához) képest sok autó túl van szervózva vagy az opelben kisebb a rásegítés nézőpont kérdése. Ha satuféknél ABS nélkül blokkol az első kerék, ABS-el meg darál a pedál akkor elérte az adott szett a max fékhatást ( ettől még hosszú fékezéskor elmelegedhet és gyengülhet) ha még többet akarsz ilyenkor kihozni, lehet javítani az út-kerék kapcsolatot, szélesebb, jobb minőségű gumi. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Sok mindentől függ a fékhatás, a betét-tárcsától a főfékhenger méretétől, meg ugye a rásegítés nagyságától ( ettől a fékhatás konkrétan nem függ csak az érzet) amikor volt nálam egy Suzuki Wagon R + mindig ki akartam fejelni a szélvédőt. Az opelhez ( de főleg az enyémhez az F astrához) képest sok autó túl van szervózva vagy az opelben kisebb a rásegítés nézőpont kérdése. Ha satuféknél ABS nélkül blokkol az első kerék, ABS-el meg darál a pedál akkor elérte az adott szett a max fékhatást ( ettől még hosszú fékezéskor elmelegedhet és gyengülhet) ha még többet akarsz ilyenkor kihozni, lehet javítani az út-kerék kapcsolatot, szélesebb, jobb minőségű gumi. 

Inkább nagyobb féktárcsák!

A 4 csavaros 256mm az 5 csavaros 280mm az átmérője az elsőknek. A hátsóknak 264mm ill. 240. Nagyobb tárcsával jobb lesz a fékhatás, csak ahhoz kerékagyat is kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

15 órája, gezoli írta:

Inkább nagyobb féktárcsák!

A 4 csavaros 256mm az 5 csavaros 280mm az átmérője az elsőknek. A hátsóknak 264mm ill. 240. Nagyobb tárcsával jobb lesz a fékhatás, csak ahhoz kerékagyat is kell cserélni.

Köszi a válaszokat. Mi a méret amit rá lehet applikálni 15" kerékhez? A másik része a dolognak, hogy féloldalasan kopik, arra a megoldás a féknyereg csere? Érdemes bontottat venni? Köszi. G.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, huggybear írta:

Köszi a válaszokat. Mi a méret amit rá lehet applikálni 15" kerékhez?

280-as tárcsára még rámegy a 15"-os kerék. Ha neked négycsavaros kerékagy van az autódon, akkor a Renault Clio II Sport-nak vagy az Opel Merivának van 4x100-as tárcsája 280-as átmérővel:

Meriva_clio_fektarcsa_osszehasonlitas.jpg

Link to comment
Megosztás:

17 perce, tgabika76 írta:

280-as tárcsára még rámegy a 15"-os kerék. Ha neked négycsavaros kerékagy van az autódon, akkor a Renault Clio II Sport-nak vagy az Opel Merivának van 4x100-as tárcsája 280-as átmérővel:

 

Hogyan tudod a 280-as tárcsát föltenni a 256-os helyére? Nem lesz útban a féknyereg?

Link to comment
Megosztás:

49 perce, tgabika76 írta:

280-as tárcsára még rámegy a 15"-os kerék. Ha neked négycsavaros kerékagy van az autódon, akkor a Renault Clio II Sport-nak vagy az Opel Merivának van 4x100-as tárcsája 280-as átmérővel:

Meriva_clio_fektarcsa_osszehasonlitas.jpg

Köszönöm szépen, utána fogok nézni, aztán hadd szóljon :). Egyébként 5 csavaros a kerék. G.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 03. 22. at 7:24, Fulmen írta:

Sziasztok!

Olyan gondom van, hogy a kocsi melegen erősebb gázadásra rángat. Legjobban tetten érhető a 3. fokozatban 2000-2500-as fordulatnál, de előjön a probléma 4. és 5. fokozatban is.

Egr-t kitakarítottam, de a probléma nem szűnt meg. Szerelő javaslatára mentem lehúzott egr csatlakozóval, de ez sem segített. Én egr-t kizárnám, de fene tudja. Másik tipp a gyújtás. Gyertyákat kicserélem, mert amúgy is kopó alkatrészről van szó, a többit a szervizre bízom. Holnap kiolvasom a hibakódokat, hátha tárol valamit, amit lámpával nem jelzett.

Szerintetek mi lehet a baj?

Talán másnak is tanulságos. 

Kicseréltem a 4 gyertyát, ugyanolyan típusra, mint ami benne volt (NGK 7956) és a rángatás meg is szűnt. 

Módosítva : Fulmen
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

47 perce, Fulmen írta:

Talán másnak is tanúságos. 

Kicseréltem a 4 gyertyát, ugyanolyan típusra, mint ami benne volt (NGK 7956) és a rángatás meg is szűnt. 

Tanulságos lehet, köszönjük a tippet! Már csak azon morfondírozom,, hogy ha gondod volt az NGK gyertyával akkor miért tettél bele ismét olyat?...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 03. 24. at 15:09, huggybear írta:

miért nem reagál annyira érzékenyen, mint a H Astra. Szóval így áll a dolog, ha esetleg van további tanácsotok azt megköszönöm. G.

Nincs a fékbetétek fékező felszíne egy kissé "leüvegesedve"? Akkor szokott ilyesmit csinálni, hogy - inkább csúszik, mint "satuzzon".

Mi van olyankor, ha valami durva smirglivel egy kissé átcsiszolod a féktuskók "fékezős" oldalait, vagy egyenesen és egy az egyben, de kicseréled?

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Janó32 írta:

Tanulságos lehet, köszönjük a tippet! Már csak azon morfondírozom, hogy ha gondod volt az NGK gyertyával akkor miért tettél bele ismét olyat?...

Több mint két évig hiba nélkül mentek, és még a másik tulajnál ki tudja mennyi ideje voltak beszerelve. 

Arra tippelek mint hiba, hogy rohadtul bele voltak tépve a gyertyák, de a múltkori vezérlés csere után "csak" nyomatékra lett húzva (25-30 nm), és így valahol nem volt tökéletes a tömítés. Ez csak tipp, meg lehet hülyeség is.

Link to comment
Megosztás:

4 perce, Robz írta:

Vezérlés csere = vezérműszíj + feszítő csere?

Max két óra kávéval együtt. (sosem kellett otthagynom hosszabban az autót) Szakszervízben még meg is néztem, hogy csinálja a srác. Semmi extra nem volt.

Igen, ezért sem értem, mert oké, hogy alapos munkát csinál valaki. Bemelegíti az autót, átnézi, hogy szerelés után is minden rendben-e, de akkor sem 1 nap, vagy csak így próbálja megmagyarázni a munkadíjat, hogy 1 napot dolgozott rajta.

Szakit kerestem, de elég nehéz. Vannak akik csak ígértek, hogy küldenek árajánlatot, és nem küldtek. Márkaszervizbe nyilván keményen fog a ceruza. Szakitól kaptam olyan ajánlatot, hogy INA szettel 60 vagy 80 ezer Ft (attól függően, hogy milyen vízpumpa van benne). Említettem neki, hogy jó az INA szett, csak a szíjról már olvastam negatív kritikákat. A gyári GM szettben INA görgők, feszítő van, Contitech vagy Gates szíjjal. Éppen ezért megvenném Cromaxban a gyári GM szettet, Graf vízpumpával, GM hűfőfolyadékkal, és ezt kellene beépíteni, de ezt így nem vállalja (hozott alkatrész), és egyébként sem hajlandó elárulni a munkadíját.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ennél olcsóbban kijössz szakszervízben gyári alkatrészekkel, mert 4+ programban kb. 30e volt nemrég a komplett csere Z14XE-re. (vízpumpa nélkül)

A vízpumpára a szakszervíz mondta, hogy nem része a cserének, nem kötelező 90e-enkét cserélni, mint a szíjjat. Szerintük minden második szíjcserénél elég, annyit el kell mennie. Nálam 180e körül lett cserélve, gondja még nem volt.

Módosítva : Robz
Link to comment
Megosztás:

22 perce, Robz írta:

Szerintem ennél olcsóbban kijössz szakszervízben gyári alkatrészekkel, mert 4+ programban kb. 30e volt nemrég a komplett csere Z14XE-re. (vízpumpa nélkül)

A vízpumpára a szakszervíz mondta, hogy nem része a cserének, nem kötelező 90e-enkét cserélni, mint a szíjjat. Szerintük minden második szíjcserénél elég, annyit el kell mennie. Nálam 180e körül lett cserélve, gondja még nem volt.

Gyári ajánlatom szereléssel 57.990 Ft, vízpumpa 29.990 Ft

De megnéztem egy másik szervizt is (csergő): 87.209 Ft

Egy 9 ezer Ft-os pumpán nem spórolnék (Graf), 6 éve Meyle került bele a márkaszerviz által.

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 03. 03. at 21:23, Bmájki írta:

Az enyém is ennél a résznél vált le, de nem volt ilyen "rongyos", sima maradt. A helyedben a laza részeket eltávolítanám óvatosan és utána ragasztanék. Ha tudod, meleg helyen csináld. Mik azok a fényes pontok? Ha az fűt, akkor vigyázz, nehogy zárlatos legyen. Sok sikert.

Szia 

A tükör lapot én is vissza ragasztottam ideiglenes megoldásnak jó de nem végleges főleg ha van benne fűtés nekem kb 3 hete esett ki menet közben. 1000-1500 forint kb az új annyit simán meg ér. De ez a saját véleményem :)

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Fulmen írta:

a múltkori vezérlés csere után "csak" nyomatékra lett húzva (25-30 nm), és így valahol nem volt tökéletes a tömítés

PONTOSAN!

Még a réges-régi "autószerelős" időszakomban (Skodák) azt azért alaposan megjegyeztem, hogy a gyújtógyertyát, ha már egyszer néha kivesszük - azt ugyanazzal a tömítéssel visszatéve - nem az igazi. Illik rajta a fémkarika tömítést is cserélni. Akkoriban pedig - a 14 forintos csehszlovák (PAL), a 8 forintos NDK-s (Isolator) gyertya, avagy a 2 forintért szinte mondhatni, hogy a Keravill autósboltokban utánunk hajított Timkor, vagy az "1 forintért darabját" tipusú  akciós Bakony gyertyák időszakában - talán sokkal egyszerűbb volt újat tenni a motorba!
És akkoriban nyomaték-kulcs sem nagyon volt, így az ember meghúzta "érzéssel" - hogy ne jöjjön véle rögtön ki a furatból a menet is -

Aztán végre megjelentek a japán NGK, és a (nyugatnémet) réz-elektródás Bosch gyertyák (igaz, azok már egy kissé jóval drágábban futottak) ámde ha azt vesszük, hogy az S100-asomba egyből vettem négyet, aztán az az új 105L-embe áttéve még simán elment nálam vagy 140 ezret, majd amikor eladtam - mintegy cserealapban a Suzuki 1,3 GLS-re, a gyertyák is jöttek át bele ...
És akkor - később az Opel megvásárlásakor - azokkal vitték el!

Magyarul?
Azokba a Bosch gyertyákba simán belehajtottam vagy 2-300 ezer kilométert. de nálam SOHA semmi bajuk nem volt!
(Pedig néha kiszedegettem őket - hézagbeállítás, drótkefézés, stb., de az sosem ártott neki.)

Link to comment
Megosztás:

3 órája, gedikart írta:

Éppen ezért megvenném Cromaxban a gyári GM szettet, Graf vízpumpával, GM hűfőfolyadékkal, és ezt kellene beépíteni, de ezt így nem vállalja (hozott alkatrész), és egyébként sem hajlandó elárulni a munkadíját.

A Cromaxnak tényleg eléggé tűrhető és jó árai vannak!
Ha pedig a szerelőcske nem hajlandó elárulni az ügyfélnek az óradíját, azt úgy ott lehetne egyből hagyni, mint Szent Pál az oláhokat ... Ráadásul a Cromax nem is annyira drága ...

Ez itt tehát a REKLÁM helye ...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.