nzozz Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 10 órája, anahofer írta: Jöhet a következő probléma? Pár héten belül második alkalommal megy el a kormányszervó indításnál. Motorhiba jelző is kigyullad ilyenkor, de a kis kínai obd-s olvasó nem lát hibakódot. Ha kicserélem a biztosítékát, újra működik. Mi okozhatja ezt? Az akku rendben van? Nekem cellazárlatos volt és amiatt pl. jóval a motorindítás után indult a kormányszervó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fulmen Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 Sziasztok! Olyan gondom van, hogy a kocsi melegen erősebb gázadásra rángat. Legjobban tetten érhető a 3. fokozatban 2000-2500-as fordulatnál, de előjön a probléma 4. és 5. fokozatban is. Egr-t kitakarítottam, de a probléma nem szűnt meg. Szerelő javaslatára mentem lehúzott egr csatlakozóval, de ez sem segített. Én egr-t kizárnám, de fene tudja. Másik tipp a gyújtás. Gyertyákat kicserélem, mert amúgy is kopó alkatrészről van szó, a többit a szervizre bízom. Holnap kiolvasom a hibakódokat, hátha tárol valamit, amit lámpával nem jelzett. Szerintetek mi lehet a baj? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 (edited) 9 perce, Fulmen írta: Sziasztok! Olyan gondom van, hogy a kocsi melegen erősebb gázadásra rángat. Legjobban tetten érhető a 3. fokozatban 2000-2500-as fordulatnál, de előjön a probléma 4. és 5. fokozatban is. Egr-t kitakarítottam, de a probléma nem szűnt meg. Szerelő javaslatára mentem lehúzott egr csatlakozóval, de ez sem segített. Én egr-t kizárnám, de fene tudja. Másik tipp a gyújtás. Gyertyákat kicserélem, mert amúgy is kopó alkatrészről van szó, a többit a szervizre bízom. Holnap kiolvasom a hibakódokat, hátha tárol valamit, amit lámpával nem jelzett. Szerintetek mi lehet a baj? Benzinszűrő volt már cserélve? Módosítva Március22, 2018 : Krajcso Link to comment Megosztás: More sharing options...
motorosgabor Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 Sziasztok! 4 éve tulajdonosa vagyok egy 1.4-es opelnak. A motor A14XER. Olyan gondom támadt vele, hogy indításkor 1 másodpercig karistoló hangja van a motor körül valamelyik segédberendezésnek. Önindító bendixre gyanakodtam, ki lett cserélve és szét lett szedve. Sajnos nem szűnt meg. Csak hideg időben, kb 8 óra állás után, és csak első indításnál jelentkezik a hang. Még a láncra gyanakodnék, de az autónak hideg állapotban semmi rendellenes hangja nincs. Volt korábban egy astrám, abban megpusztult a vezérműlánc, és teljesen más hangja volt. Tudna valaki tanácsot adni? Esetleg generátor szabadonfutó? Vagy tényleg láncos lehet? 144000km van benne. Előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 1 perc, motorosgabor írta: Sziasztok! 4 éve tulajdonosa vagyok egy 1.4-es opelnak. A motor A14XER. Olyan gondom támadt vele, hogy indításkor 1 másodpercig karistoló hangja van a motor körül valamelyik segédberendezésnek. Önindító bendixre gyanakodtam, ki lett cserélve és szét lett szedve. Sajnos nem szűnt meg. Csak hideg időben, kb 8 óra állás után, és csak első indításnál jelentkezik a hang. Még a láncra gyanakodnék, de az autónak hideg állapotban semmi rendellenes hangja nincs. Volt korábban egy astrám, abban megpusztult a vezérműlánc, és teljesen más hangja volt. Tudna valaki tanácsot adni? Esetleg generátor szabadonfutó? Vagy tényleg láncos lehet? 144000km van benne. Előre is köszönöm. A gyújtáskapcsoló tud még szivatni. Corsánál jártam úgy, hogy a kulcs kicsit lassabban ugrott vissza indítózás után, így 1-2 mp-ig visszaforgatta a már beindult motor az önindítót. Ronda, karistoló, fémes hangja volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
motorosgabor Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 Értem, viszont a gyújtáskapcsoló hibája hogy hozható összefüggésbe a hideggel, és a minimum 8 óra -2 -5 fokban történt állással? Ráadásul másodszorra már nincs hangja. Mit lehet tenni vele? Amúgy ez is Corsa (D). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 (edited) 35 perce, motorosgabor írta: Értem, viszont a gyújtáskapcsoló hibája hogy hozható összefüggésbe a hideggel, és a minimum 8 óra -2 -5 fokban történt állással? Ráadásul másodszorra már nincs hangja. Mit lehet tenni vele? Amúgy ez is Corsa (D). A gyujtaskapcsoloban is van gyarilag es kis zsir, valoszinu hidegben megkemenykedik. Nekem is csak napi elso inditasnal volt rossz. Szetszedtem, kitisztitottam a koszos poros zsirt belole, megzsiroztam, es azota jo. Erdemes megprobalni, mielott nagy bontasokba kezd az ember, hatha ennyi csak a hiba nalad is. (Lehet felteerthetoen fogalmaztam, nyilvan a zarbetetrol van szo, nem magarol a kapcsolorol) Módosítva Március22, 2018 : Krajcso Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 1 órával ezelőtt, Fulmen írta: Sziasztok! Olyan gondom van, hogy a kocsi melegen erősebb gázadásra rángat. Legjobban tetten érhető a 3. fokozatban 2000-2500-as fordulatnál, de előjön a probléma 4. és 5. fokozatban is. Egr-t kitakarítottam, de a probléma nem szűnt meg. Szerelő javaslatára mentem lehúzott egr csatlakozóval, de ez sem segített. Én egr-t kizárnám, de fene tudja. Másik tipp a gyújtás. Gyertyákat kicserélem, mert amúgy is kopó alkatrészről van szó, a többit a szervizre bízom. Holnap kiolvasom a hibakódokat, hátha tárol valamit, amit lámpával nem jelzett. Szerintetek mi lehet a baj? 1 órával ezelőtt, Krajcso írta: Benzinszűrő volt már cserélve? Üzemanyag rendszert érdemes lenne megvizsgálni. Szűrő, üzemanyag nyomás szabályzó, méress nyomást a rendszerben. Itt egy érdekes videó!!! Srác leveszi a vákuumcsövet a nyomásszabályzóról, eltelik majdnem 3 perc!! mire a szakadt membránon keresztül elkezdi köpködni a benzint Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 2 órája, nzozz írta: Az akku rendben van? Nekem cellazárlatos volt és amiatt pl. jóval a motorindítás után indult a kormányszervó. Cellazárlatot hogyan tudod diagnosztizálni? Akku teszter? Link to comment Megosztás: More sharing options...
motorosgabor Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 Köszönöm a tippet. Sajnos szétszedni nem tudom, hogy kell. Tudsz esetleg javasolni vmi oldalt erre? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fulmen Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 A benzinszűrőt nyáron cseréltem. Még azon gondolkodom, hogy ideiglenesen levakolom az egr-t és teszek egy próbakört vele, hogy azt ténylegesen kizárhassam a hibalistáról. Nyomáspróba az majd a szervizre marad, de ezt a videóban látható dolgot kipróbálom Link to comment Megosztás: More sharing options...
anahofer Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 3 órája, nzozz írta: Az akku rendben van? Nekem cellazárlatos volt és amiatt pl. jóval a motorindítás után indult a kormányszervó. Szerintem nincs túl jó állapotban, ezen a télen már kétszer megadta magát. A kora ismeretlen, ezzel vettem a kocsit. Nem is ment ki a biztosíték, visszatettem a kicseréltet és azzal is megy. Lehet, hogy egy akku csere megoldaná a dolgot? Pont nemrég olvastam, hogy gyengülő akkura utal az is, ha az abs hibalámpa világít pár másodpercig indítás után, ez is megvan nálam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balageaxe Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 Sziasztok! Z18XE pár hete elkezdett rángatni, 2-es henger gyújtáskimaradás hibakóddal. Gyertyák, trafó, benzinszűrő szép sorban kicserélve, tisztító adalékkal megjáratva. Végül 2 napja a trafó beszerelésével megszűnt a probléma. Ma viszont 2x leállt a kocsi. Először az olajnyomás, hűtőrendszer, ABS fények gyulladtak ki, gyorsan leállítottam. Utána simán indult. Pár 100 méterrel arrébb a műszerfalon elkezdett minden villogni (főleg a motor hiba), leestek a mutatók. Csodálatos volt mindez előzés közben. Miután leálltam hallottam, hogy elindult a hűtőventilátor, pedig még hideg volt a kocsi. Ekkor nagyon gyorsan villogott a motorhiba ikonja is. Hibakódot nem tudtam kivillogtatni. Kb 1 perc után elindítottam a kocsit, és simán eljöttem vele a dolgomra. Mi a szösz lehet vele? Esetleg ötletek? ECU relé? Maga az ECU környékén nézzek szét? (mondjuk azt se tudom, hogy hol van). thx B Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fulmen Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 56 perce, Balageaxe írta: Kicsit hasraütésszerű a válaszom, de ez lehetne akár főtengely jeladó hiba is nem? Az tudom, hogy hasonlót tud produkálni. Ha teljesen tönkremegy, akkor be se lehet indítani a kocsit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balageaxe Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 8 perce, Fulmen írta: Kicsit hasraütésszerű a válaszom, de ez lehetne akár főtengely jeladó hiba is nem? Az tudom, hogy hasonlót tud produkálni. Ha teljesen tönkremegy, akkor be se lehet indítani a kocsit. Nem tudom... Semmi hibakód nincs... a korábbi égéskimaradásokon kívül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 10 órája, Krajcso írta: "a kulcs kicsit lassabban ugrott vissza indítózás után" Kevéske olajat (varrógép-, fegyver-, vagy műszer-) befújni a kormányzárba/gyujtáskapcsolóba - "oszt jónapot"! Egyből gyorsabban fog "visszaugrani" ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbee80 Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 6 órája, Balageaxe írta: Sziasztok! Z18XE pár hete elkezdett rángatni, 2-es henger gyújtáskimaradás hibakóddal. Gyertyák, trafó, benzinszűrő szép sorban kicserélve, tisztító adalékkal megjáratva. Végül 2 napja a trafó beszerelésével megszűnt a probléma. Ma viszont 2x leállt a kocsi. Először az olajnyomás, hűtőrendszer, ABS fények gyulladtak ki, gyorsan leállítottam. Utána simán indult. Pár 100 méterrel arrébb a műszerfalon elkezdett minden villogni (főleg a motor hiba), leestek a mutatók. Csodálatos volt mindez előzés közben. Miután leálltam hallottam, hogy elindult a hűtőventilátor, pedig még hideg volt a kocsi. Ekkor nagyon gyorsan villogott a motorhiba ikonja is. Hibakódot nem tudtam kivillogtatni. Kb 1 perc után elindítottam a kocsit, és simán eljöttem vele a dolgomra. Mi a szösz lehet vele? Esetleg ötletek? ECU relé? Maga az ECU környékén nézzek szét? (mondjuk azt se tudom, hogy hol van). thx B Szia! Szerintem a tarfó lesz a rossz. A miénkbe is volt cserélve (szintén Z18XE) a trafó hasonló gyújtáskimaradás miatt és az első (nem feltétlenül rossz, de Meyle volt) trafó ahogy átmelegedett, a motor megállt és mindkét ventilátor elkezdett menni, pedig a hűtővíz még nem volt 60 fokos. Próbaképp visszaraktam a régit, természetesen azzal ezt a megállás dolgot nem produkálta. Kicseréltem Valeo-ra, azóta mentünk vele 10e-t hiba nélkül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balageaxe Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 35 perce, norbee80 írta: Szia! Szerintem a tarfó lesz a rossz. A miénkbe is volt cserélve (szintén Z18XE) a trafó hasonló gyújtáskimaradás miatt és az első (nem feltétlenül rossz, de Meyle volt) trafó ahogy átmelegedett, a motor megállt és mindkét ventilátor elkezdett menni, pedig a hűtővíz még nem volt 60 fokos. Próbaképp visszaraktam a régit, természetesen azzal ezt a megállás dolgot nem produkálta. Kicseréltem Valeo-ra, azóta mentünk vele 10e-t hiba nélkül. Huco-Hitachi-t vettem pedig, ami elvileg jóféle... Közben találtam egy angol oldalt, akik szerint állítólag volt egy központi opel szerviz utasitás, hogy csak "genuine" trafót szabad bele tenni, bármit is jelentsen ez. Nincs itt esetleg opel szervízes, aki meg tudná ezt erősíteni (vagy cáfolni)? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 17 perce, Balageaxe írta: Huco-Hitachi-t vettem pedig, ami elvileg jóféle... Közben találtam egy angol oldalt, akik szerint állítólag volt egy központi opel szerviz utasitás, hogy csak "genuine" trafót szabad bele tenni, bármit is jelentsen ez. Nincs itt esetleg opel szervízes, aki meg tudná ezt erősíteni (vagy cáfolni)? Nem vagyok Opel szervizes, de az tény, hogy sok olyan alkatrész van amiből a gyári (vagy azzal megegyező prémium) alkatrész jó csak... Gyertyából biztos hogy a belevaló és minőségű alkatrész van benne? A gyertya is sokakat szívatott már meg, pl előző Astra-ban a szipi-szupi Bosch irídium meg mittudomén amit jajj de ajánlott a szaküzletes aztán csak szívtam vele... Gyári olcsóért és nincs gond tovább, hiába volt a katalógusban motorkód és egyéb adatok szerint beírva az én autóm is... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balageaxe Elküldve Március22, 2018 Megoszt Elküldve Március22, 2018 37 perce, Janó32 írta: Nem vagyok Opel szervizes, de az tény, hogy sok olyan alkatrész van amiből a gyári (vagy azzal megegyező prémium) alkatrész jó csak... Gyertyából biztos hogy a belevaló és minőségű alkatrész van benne? A gyertya is sokakat szívatott már meg, pl előző Astra-ban a szipi-szupi Bosch irídium meg mittudomén amit jajj de ajánlott a szaküzletes aztán csak szívtam vele... Gyári olcsóért és nincs gond tovább, hiába volt a katalógusban motorkód és egyéb adatok szerint beírva az én autóm is... Ezt el is fogadom. Próbálok jó minőséget venni mindig,de sajnos a gyári általában a legdrágább... Gyertyák jók,a régi trafoval is "csak " rángatott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balageaxe Elküldve Március23, 2018 Megoszt Elküldve Március23, 2018 Újabb leállás, ezúttal hibakód is van. Csak 1-2 perc után indult el (ventilátorok beindultak most is). 0302 0606 0335 1600 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hard-ex Elküldve Március23, 2018 Megoszt Elküldve Március23, 2018 On 2018. 03. 06. at 8:46, Krajcso írta: Típus: Hajtáslánc – Üzemanyag és Levegő Mérés – ISO/SAE Vezérlésű Leírás: HO2S = Fűtött Lambdaszonda, Fűtőáramkör állapot Hely: Tároló 1 Érzékelő 2 Ok: Zártkörű motorvezérlés esetén fordulatszám 1500 rpm fölött IAT (Beszívott levegő hőmérséklet) 14-158°F = -10-70°C között ECT (Hűtőfolyadék hőmérséklet) 176°F = 80°C fölött Barométer érték 0.75bar fölött Üzemanyag szint 25% fölött Sebesség 32-80km/h között A fenti feltételek egyidejű fennállása esetén az ECU azt érzékeli hogy: A H02S-12 = A katalizátor utána fűtött lamdba szonda csúcsértéke 600mV-nál kisebb volt legalább 8 percig, vagy a csúcsérték nagyobb, vagy egyenlő volt, mint 300mV motorfék üzemben (amikor a vezérlő lekapcsolja a befecskendezést) (a H02S-11 a katalizátor előtti, a H02S-12 az utáni szonda) Ebből nekem az jön le, hogy vagy a katalizátor döglött meg, vagy a keverékképzéssel vannak bajok, amivel aztán nem tud a katalizátor mit kezdeni, illetve nem az elvárt eredményre jut. Szia. Ezt is lefordítanád nekem légy szíves? Köszönöm. Igazából ez a két (P0136 P0141)hibakód jön vissza akkor, ha 5-10 percen át álló helyzetben jár a motor, illetve pesti dugóban araszolok. Ha a sokáig állást elkerülöm nem jön vissza a hibakód több száz km után sem. P0141 - GM Type Powertrain - Fuel and Air Metering - ISO/SAE Controlled Description HO2S Heater Circuit Conditions Location Bank 1 Sensor 2 Cause No HO2S-12 codes set, engine running, system voltage 11-15.5v, TWC temperature from 626-968°F, then the PCM determined that the HO2S-12 heater resistance was out-of-range for 15 seconds Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fulmen Elküldve Március23, 2018 Megoszt Elküldve Március23, 2018 3 órája, Balageaxe írta: Újabb leállás, ezúttal hibakód is van. Csak 1-2 perc után indult el (ventilátorok beindultak most is). 0302 0606 0335 1600 Ez számos különböző hiba, többek között a főtengely jeladóé is (0335) Itt a lista, de az 1600 nincs benne Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Március23, 2018 Megoszt Elküldve Március23, 2018 3 órája, Hard-ex írta: Szia. Ezt is lefordítanád nekem légy szíves? Köszönöm. Igazából ez a két (P0136 P0141)hibakód jön vissza akkor, ha 5-10 percen át álló helyzetben jár a motor, illetve pesti dugóban araszolok. Ha a sokáig állást elkerülöm nem jön vissza a hibakód több száz km után sem. P0141 - GM Type Powertrain - Fuel and Air Metering - ISO/SAE Controlled Description HO2S Heater Circuit Conditions Location Bank 1 Sensor 2 Cause No HO2S-12 codes set, engine running, system voltage 11-15.5v, TWC temperature from 626-968°F, then the PCM determined that the HO2S-12 heater resistance was out-of-range for 15 seconds A katalizátor utáni fűtött lambda-szonda fűtőkörének ellenállás értéke a megengedett tartományon kívül volt, legalább 15 másodpercen keresztül. Úgy néz ki, döglődik a szonda, vagy legalábbis a fűtése. Ha van széthúzható csatlakozója valahol, érdemes ellenőrizni, de szerintem ez cserés lesz. Próba erejéig bele kellene tenni egy újat, vagy jól működő bontottat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hard-ex Elküldve Március23, 2018 Megoszt Elküldve Március23, 2018 1 órával ezelőtt, Krajcso írta: A katalizátor utáni fűtött lambda-szonda fűtőkörének ellenállás értéke a megengedett tartományon kívül volt, legalább 15 másodpercen keresztül. Úgy néz ki, döglődik a szonda, vagy legalábbis a fűtése. Ha van széthúzható csatlakozója valahol, érdemes ellenőrizni, de szerintem ez cserés lesz. Próba erejéig bele kellene tenni egy újat, vagy jól működő bontottat. Köszi. Igen sanszos. Szerelő (is) azt mondta, hogy amíg a fogyasztásban nem fog meglátszani(nagy mértékben), addig ne foglalkozzak vele. Érdekes, hogy amit írtam, hosszabb állás araszolásnál jön vissza a hibakód. Lambdaszondából meg nem akarok olcsót venni. Szerintetek Bosch 20 körül az már jó vagy gyárit érdemes ami van vagy 60 ezer.. ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts