Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

6 órája, huggybear írta:

Sziasztok!

Sajnos nincs ilyen berendezésem, de megpróbálok majd keríteni valakit aki meg tudja nézni. A ma reggel bosszúságom viszont, bár nem új keletű a dolog, hogy a jobb hátsó fékem beragadt és most úgy mentem kb. 1 km-t, mikor megálltam már szaga volt és füstölt is (sajnos korábban volt, hogy 7 km-t mentem így). Mi okozhatja ezt? Korábban is tapasztaltam, hogy behúzott kézifékkel reggelre ez történt, de azt betudtam a fagynak. Most viszont még közel sem fagyott az éjjel... Vacak minőség lenne a tárcsa és a betét (TRW van bent) vagy a kézifékkötél lehet a ludas? Az utóbbit gyanítom, mert ha tré a minőség, akkor mindkettőnek be kellene állnia... Vagy még az jutott eszembe, hogy ez az oldal volt az, ahol az egyik fékbetét teljesen elkopott a másik pedig csak félig. Esetleg ez okozná? Köszi a segítséget. G.

Bosch rendszerű a hátsó féknyerged vagy Lucas?

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 03. 17. at 9:48, zotya975 írta:

- de rugók szokták visszanyomni a fékbetétet az eredeti helyére, valami szorulhat, ami lehet akár kötél akár a nyereg csúszkája. 

A kézifék drótköteleit néha azért nem ártana kiszerelni (avagy egyből cserélni), és akkor a bowden-tokba némi motorolajat folyatni. (majd alaposan "megjáratni")
A művelet a gyakorlatban új köteleknél egyenesen előnyös. Sokszor az van, hogy szépen elkezd belerozsdásodni a csőbe, no meg persze - benne a huzal "kiszőrösödni, aztán persze jól befogja a koszt és nagyhirtelen elkezd megszorulni.
Akkor meg már nem mindenkor képes visszahúzni csupán a fékbetétek visszahúzó rugója ....

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy Astra G 1.4 Twinport. Kb. egy, másfél hete azt vettem észre (illetve a feleségem, mert ő használja most), hogy alacsony sebességnél kicsit rángat az autó. Jellemzően egy és hármas fokozatban, 30-60 km/h körül. Nem nagyon, de érezhetően rángat egy kicsit. Pl. akkor is, ha motorféket használok, illetve nekem úgy tűnt, hogy elsőben is induláskor, mintha nem lenne teljesen folyamatos a húzás. Ha gyorsítok, akkor hibátlanul megy, illetve nagyobb sebességnél semmi gond nincs vele, erős és jó a motor. Pl. most mentem le autópályán 400 km-t, hibátlanul vitte a 130-140 km/h sebességet. Semmi hibajelzést nem mutat a műszerfalon.

170e km van benne, vezérlés 150e-nél cserélve, akkor kapott új GM gyertyákat is, hosszbordást, feszítőt. Olaj és szűrő most lett cserélve három hete.

Szerintetek mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Ötlet valakinek hogy a reggeli mínuszokban történő indításkor miért tölt túl a generátorom? 16,5 - 16,7 V-tal. 1 hónapom belül a második teljesen új van benne. Az akksi 1 éves a kábelek rendben vannak. Lehet még más? 5 - 8 perc járatás után egyébként normálisan tölt dehát mégsem jó valami....

Köszi

Link to comment
Megosztás:

4 órája, kukori írta:

Sziasztok!

Adott egy Astra G 1.4 Twinport. Kb. egy, másfél hete azt vettem észre (illetve a feleségem, mert ő használja most), hogy alacsony sebességnél kicsit rángat az autó. Jellemzően egy és hármas fokozatban, 30-60 km/h körül. Nem nagyon, de érezhetően rángat egy kicsit. Pl. akkor is, ha motorféket használok, illetve nekem úgy tűnt, hogy elsőben is induláskor, mintha nem lenne teljesen folyamatos a húzás. Ha gyorsítok, akkor hibátlanul megy, illetve nagyobb sebességnél semmi gond nincs vele, erős és jó a motor. Pl. most mentem le autópályán 400 km-t, hibátlanul vitte a 130-140 km/h sebességet. Semmi hibajelzést nem mutat a műszerfalon.

170e km van benne, vezérlés 150e-nél cserélve, akkor kapott új GM gyertyákat is, hosszbordást, feszítőt. Olaj és szűrő most lett cserélve három hete.

Szerintetek mi lehet a gond?

EGR probléma esetleg? Én most arra tippelnék. Bár ennél a motornál a hűtött EGR szelep miatt nem annyira jellemző a hiba, de egyáltalán nem kizárt. Kiolvasható hibakód van esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, az ablaktörlőkkel van örökös küzdelmem (1999, 1.4):

1. Valaki, akinek teljesen jól működik az első ablaktörlő pár (halkan töröl), kérem mérje meg nekem melyik oldali mekkora! A szerviz jót akart és tesztelgetett mindenféle méretüt hogy a vezető oldali nagyobb részt töröljön, de szerintem ez lett az "átka is" mert a vadi uj lapát is akadozik/brummog minden áldott törlésnél (nyilván vizes üvegen értem). Valószinüleg nem fekszik fel az üvegre tökéletesen mert az egyik túl nagy a másik túl kicsi (kb 50 és 30 centisek), az oszlopot is ütögeti a vége.

2. Hátsó törlő lapátot honnan tudok szerezni és a típusa/modellje hogy derül ki számomra? Egyszer már cseréltem de akkor kaptam és nem magamtól vettem.

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Firsh írta:

Sziasztok, az ablaktörlőkkel van örökös küzdelmem (1999, 1.4):

1. Valaki, akinek teljesen jól működik az első ablaktörlő pár (halkan töröl), kérem mérje meg nekem melyik oldali mekkora! A szerviz jót akart és tesztelgetett mindenféle méretüt hogy a vezető oldali nagyobb részt töröljön, de szerintem ez lett az "átka is" mert a vadi uj lapát is akadozik/brummog minden áldott törlésnél (nyilván vizes üvegen értem). Valószinüleg nem fekszik fel az üvegre tökéletesen mert az egyik túl nagy a másik túl kicsi (kb 50 és 30 centisek), az oszlopot is ütögeti a vége.

2. Hátsó törlő lapátot honnan tudok szerezni és a típusa/modellje hogy derül ki számomra? Egyszer már cseréltem de akkor kaptam és nem magamtól vettem.

Köszönöm

Nos: évente többször alkohollal (metil) áttörlöm a szélvédőt hogy mindenféle makacsabb zsír lemenjen róla. Ha tisztítani kell, akkor csak tisztítóhabot használok (Lidl, 399Ft egy flakon ami vagy fél évre elég) mikrószálas törlővel, 80km/h felett még a közepesnél kicsit erősebb esőben sem kell az ablaktörlő mert a cseppek lefutnak az ablakról. Csak Bosch ablaktörlőt használok, semmi hangja. Amikor kocsit mosok, a száradást segítő (szűrt vizes öblítés) után is hibátlanul és hangtalanul siklik a szélvédőn az ablaktörlőlapát, van valami adalék abban a cuccban is. Ablaktörlő itt (is): https://cromax.hu/astra_g_1998-2009_48/autofelszereles_tartozek/kulso_felszereles/ablaktorlo_lapat_oximo/

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Firsh írta:

Sziasztok, az ablaktörlőkkel van örökös küzdelmem (1999, 1.4):

1. Valaki, akinek teljesen jól működik az első ablaktörlő pár (halkan töröl), kérem mérje meg nekem melyik oldali mekkora! A szerviz jót akart és tesztelgetett mindenféle méretüt hogy a vezető oldali nagyobb részt töröljön, de szerintem ez lett az "átka is" mert a vadi uj lapát is akadozik/brummog minden áldott törlésnél (nyilván vizes üvegen értem). Valószinüleg nem fekszik fel az üvegre tökéletesen mert az egyik túl nagy a másik túl kicsi (kb 50 és 30 centisek), az oszlopot is ütögeti a vége.

2. Hátsó törlő lapátot honnan tudok szerezni és a típusa/modellje hogy derül ki számomra? Egyszer már cseréltem de akkor kaptam és nem magamtól vettem.

Köszönöm

Ha jól emlékszem, amit vettem 48x51 cm, nem ér bele semmibe.

Módosítva : Cs. Zoltán
Link to comment
Megosztás:

6 órája, Cs. Zoltán írta:

Ha jól emlékszem, amit vettem 48x51 cm, nem ér bele semmibe.

Én sohasem néztem azt, hogy egyáltalán milyen való rá. Folyamatosan a régi ablaktörlő kart használom és csakis az elkopó, vagy sérült törlőgumit cserélgetem benne. Ami persze szinte fillérekért és megvehető autósboltban darabra, és majd utólag kell méretre szabni, ha már a karba bele van fűzve. (eredetileg valami 50 vagy 60 cm hosszú.)

Egyébként a kar hosszmérete tökre mindegy, de azért ne az oszlopokat törölje (be lehet szépen állítani!)

Mellesleg - nekem a vezetőoldali törlőkarom valójában nem is Opel, hanem Ford. Persze azzal is simán elmegy, de azon legalább fémből van a kis légterelő lapátka.
Az Opelé bezzeg - valami rápattintott műanyagból volt, és aztán naná hogy letörött.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Firsh írta:

Sziasztok, az ablaktörlőkkel van örökös küzdelmem (1999, 1.4):

1. Valaki, akinek teljesen jól működik az első ablaktörlő pár (halkan töröl), kérem mérje meg nekem melyik oldali mekkora! A szerviz jót akart és tesztelgetett mindenféle méretüt hogy a vezető oldali nagyobb részt töröljön, de szerintem ez lett az "átka is" mert a vadi uj lapát is akadozik/brummog minden áldott törlésnél (nyilván vizes üvegen értem). Valószinüleg nem fekszik fel az üvegre tökéletesen mert az egyik túl nagy a másik túl kicsi (kb 50 és 30 centisek), az oszlopot is ütögeti a vége.

2. Hátsó törlő lapátot honnan tudok szerezni és a típusa/modellje hogy derül ki számomra? Egyszer már cseréltem de akkor kaptam és nem magamtól vettem.

Köszönöm

Valószínűleg úgy jártál mint én, hogy nem a lapát a hiba (persze jó méretűt kell venni rá, autósboltban segítenek), hanem maga a mechanika kopott ki. Emeld fel a lapátot és mozgasd meg. Ha nagyon lötyög, mindenfele lapattal darabos és hangos lesz. A mozgató tengely fém, a háza műanyag és kikoptatja magát. Meg lehet javítani olcsón, vagy bontóban keresni újabbat. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, Firsh írta:

Sziasztok, az ablaktörlőkkel van örökös küzdelmem (1999, 1.4):

1. Valaki, akinek teljesen jól működik az első ablaktörlő pár (halkan töröl), kérem mérje meg nekem melyik oldali mekkora! A szerviz jót akart és tesztelgetett mindenféle méretüt hogy a vezető oldali nagyobb részt töröljön, de szerintem ez lett az "átka is" mert a vadi uj lapát is akadozik/brummog minden áldott törlésnél (nyilván vizes üvegen értem). Valószinüleg nem fekszik fel az üvegre tökéletesen mert az egyik túl nagy a másik túl kicsi (kb 50 és 30 centisek), az oszlopot is ütögeti a vége.

2. Hátsó törlő lapátot honnan tudok szerezni és a típusa/modellje hogy derül ki számomra? Egyszer már cseréltem de akkor kaptam és nem magamtól vettem.

Köszönöm

Korábban Bosch lapátom volt, aztán 2 év után elkezdett hangoskodni, kb olyan hangja volt, mintha nagyon kemény lenne a gumi, és rosszul feszülne rá a szélvédőre, olyan brekegéses hang. Vettem Championt, jó lett, majd két hét használat után az is elkezdte ugyanazt az idegesítő hangot. Most is az van fent, és néha hangtalan, néha pedig megszólal, és akkor nem akar elcsendesülni. Bekentem a szélvédőt Sonax xtreme nano üvegtisztítóval, azóta hangtalan. Kíváncsi vagyok meddig tart...

Link to comment
Megosztás:

21 órája, gedikart írta:

Korábban Bosch lapátom volt, aztán 2 év után elkezdett hangoskodni, kb olyan hangja volt, mintha nagyon kemény lenne a gumi, és rosszul feszülne rá a szélvédőre, olyan brekegéses hang. Vettem Championt, jó lett, majd két hét használat után az is elkezdte ugyanazt az idegesítő hangot. Most is az van fent, és néha hangtalan, néha pedig megszólal, és akkor nem akar elcsendesülni. Bekentem a szélvédőt Sonax xtreme nano üvegtisztítóval, azóta hangtalan. Kíváncsi vagyok meddig tart...

Mondjuk, ha egy kissé brekeg az ablaktörlő bármely karja, rá lehet ám szépen fogni egy vízpumpa-fogóval, majd valamelyik irányban (le-, vagy felfelé)  kissé csavarintani rajta.
Lehet, hogy akkortól majd nagy hírtelen el fog múlni a brekegés", amit többnyire száraz vagy félszáraz esetekben /az üvegen/ "játszik le hallgatóságának a szerkezet".
Túlontúl merőlegesen fut rajta, és az éppenséggel nem tetszik neki ... Általában az a jó, ha menetirányban "simogat' ...

Többnyire ki kell kísérletezni a "megcsavarás" mértékét. (néhány fok csupán). Bár drasztikus, de hatékony.

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma este hazafelé elkezdett rettenetesen csikorogni a bal első keréknél valami. Olyan hangja van, mint egy fékező vonatnak. Otthon csináltam róla egy videót is. Nekem úgy tűnik, a féknél az a kis drótszerű izé hozzáér a tárcsához.

Fékezésnél és jobbkanyarokban már csikorgott egy ideje, 3 hete voltam vele szerelőnél, szerinte minden rendben a fékek körül.

Van valami ötletetek, hogy mi lehet ez? Illetve érdemes-e így közlekedni vele addig, amíg eljutok a szerelőhöz (a hangját leszámítva)?

Köszi előre is!

 

Link to comment
Megosztás:

16 perce, anahofer írta:

Sziasztok!

Ma este hazafelé elkezdett rettenetesen csikorogni a bal első keréknél valami. Olyan hangja van, mint egy fékező vonatnak. Otthon csináltam róla egy videót is. Nekem úgy tűnik, a féknél az a kis drótszerű izé hozzáér a tárcsához.

Fékezésnél és jobbkanyarokban már csikorgott egy ideje, 3 hete voltam vele szerelőnél, szerinte minden rendben a fékek körül.

Van valami ötletetek, hogy mi lehet ez? Illetve érdemes-e így közlekedni vele addig, amíg eljutok a szerelőhöz (a hangját leszámítva)?

Köszi előre is!

 

 

Fékbetétnek a rugója ér hozzá a tárcsádhoz. Ahogy látom az a betét nem volt cserélve, mert rozsdás a rugó az újak pedig szerelve vannak vele. Meg kéne nézni, hogy miért zuhant szét. 
Magától nem hiszem. Sérült lehet vagy korrodált vagy túl sok a szennyeződés a nyeregnél és nem kapaszkodik eléggé. Kíváncsi vagyok hogy mennyire vannak elkopva, ránézett-e a szerelőd. Ne közlekedj vele így, már csak azért sem mert szétbarmolja a tárcsádat.... 

Elnézést, inkább a kopásjelző lesz az!!! De akkor is a szerelő lesz a hülye :-)

IMG_20170805_160451.jpg

 

 

Módosítva : Maverick087
Link to comment
Megosztás:

3 perce, Maverick087 írta:

 

Fékbetétnek a rugója ér hozzá a tárcsádhoz. Ahogy látom az a betét nem volt cserélve, mert rozsdás a rugó az újak pedig szerelve vannak vele. Meg kéne nézni, hogy miért zuhant szét. 
Magától nem hiszem. Sérült lehet vagy korrodált vagy túl sok a szennyeződés a nyeregnél és nem kapaszkodik eléggé. Kíváncsi vagyok hogy mennyire vannak elkopva, ránézett-e a szerelőd. Ne közlekedj vele így, már csak azért sem mert szétbarmolja a tárcsádat.... 

 

 

 

Köszi a gyors választ!

Csak a hátsó tárcsákat és betéteket cserélte, az elsőket átnézte és rendben találta.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek a válaszokat, a " kapd le a kereket" bizonyult a helyes megoldásnak. Bár kicsit sem értek a fékekhez, viszonylag hamar megtaláltam az akusztikus kavicsjelzőt, ami a fékező vonat hangot okozta. :)

A rugó nem ér hozzá a tárcsához, bár sokkal közelebb van, mint a másik oldalon. Azért lefotóztam a féket ha már lent volt a kerék, hátha láttok rajta egyéb problémát, a fékezéskori csikorgás nem szűnt meg kavics nélkül sem.

http://imgur.com/a/Wdugu

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, anahofer írta:

Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek a válaszokat, a " kapd le a kereket" bizonyult a helyes megoldásnak. Bár kicsit sem értek a fékekhez, viszonylag hamar megtaláltam az akusztikus kavicsjelzőt, ami a fékező vonat hangot okozta. :)

A rugó nem ér hozzá a tárcsához, bár sokkal közelebb van, mint a másik oldalon. Azért lefotóztam a féket ha már lent volt a kerék, hátha láttok rajta egyéb problémát, a fékezéskori csikorgás nem szűnt meg kavics nélkül sem.

http://imgur.com/a/Wdugu

Nem tudtam hogy ennyire nem értesz hozzá, semmi gond :)

Az a kavics be van szorulva a porvédő lemez és a féktárcsád közé. Jelentősége nincs, vagyis most ebből a szempontból. 

A képen jelölt alkatrészt hívjuk kopásjelzőnek. Azért akusztikus, mert amikor a fékbetéted kopik, vastagsága csökken, ez a fémdarab (kopásjelző) 
hozzáér a tárcsádhoz. A súrlódó hang jelzi, hogy a betétedet ki kell cserélni. Léteznek elektromos elven működők is, itt a betét anyagában olyan 
dörzsanyag van, amelyhez érve a fékpofa áramkört nyit vagy zár, ezzel jelez neked a műszerfalon.

Fek.jpg

Módosítva : Maverick087
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 03. 20. at 14:32, Maverick087 írta:

Nem tudtam hogy ennyire nem értesz hozzá, semmi gond :)

Az a kavics be van szorulva a porvédő lemez és a féktárcsád közé. Jelentősége nincs, vagyis most ebből a szempontból. 

A képen jelölt alkatrészt hívjuk kopásjelzőnek. Azért akusztikus, mert amikor a fékbetéted kopik, vastagsága csökken, ez a fémdarab (kopásjelző) 
hozzáér a tárcsádhoz. A súrlódó hang jelzi, hogy a betétedet ki kell cserélni. Léteznek elektromos elven működők is, itt a betét anyagában olyan 
dörzsanyag van, amelyhez érve a fékpofa áramkört nyit vagy zár, ezzel jelez neked a műszerfalon.

 

Köszi a részletes leírást!

Jöhet a következő probléma? :) Pár héten belül második alkalommal megy el a kormányszervó indításnál. Motorhiba jelző is kigyullad ilyenkor, de a kis kínai obd-s olvasó nem lát hibakódot. Ha kicserélem a biztosítékát, újra működik. Mi okozhatja ezt? 

Módosítva : anahofer
Link to comment
Megosztás:

49 perce, anahofer írta:

Köszi a részletes leírást!

Jöhet a következő probléma? :) Pár héten belül második alkalommal megy el a kormányszervó indításnál. Motorhiba jelző is kigyullad ilyenkor, de a kis kínai obd-s olvasó nem lát hibakódot. Ha kicserélem a biztosítékát, újra működik. Mi okozhatja ezt? 

Ezt nem tudom sajnos megmondani így. Ami mindenképpen segítene, hogy írsz egy motorkódot kezdésnek. Elektromos szervók esetében a megfelelő töltés kulcsfontosságú, a generátor alacsony illetve túltöltése esetén is letilt. Ha a motorhibajelződ jelez, mindenképpen keresned kéne egy szervizt ahol kiolvassák a hibakódot VAGY esetleg megpróbálhatod kivillogtatni. 
Így:  

 

Link to comment
Megosztás:

2 perce, Maverick087 írta:

Ezt nem tudom sajnos megmondani így. Ami mindenképpen segítene, hogy írsz egy motorkódot kezdésnek. Elektromos szervók esetében a megfelelő töltés kulcsfontosságú, a generátor alacsony illetve túltöltése esetén is letilt. Ha a motorhibajelződ jelez, mindenképpen keresned kéne egy szervizt ahol kiolvassák a hibakódot VAGY esetleg megpróbálhatod kivillogtatni. 
Így:  

 

Z16SE a motor. Legközelebb megpróbálom villogtatni is. Előfordulhat olyan, hogy az olvasó nem lát hibakódot, de villogtatással kiadja? Most nem világít a motorhiba, a biztosíték csere után azonnal eltűnt.

Lehet, hogy nem is a csere segít rajta, hanem az, hogy kiveszem-visszateszem a biztosítékot? Ugye kétszer is tettem bele újat, de egyiken sem látszott hogy kisült volna. Ezt kipróbálom holnap, még megvan a legutóbbi amit kiszedtem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.