Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
3 órája, L.Fazakas írta:

Ilyen szellőző a gyakorlatban csaknem minden autónál van, tehát nem mondható az, hogy csak "opeles" kiváltság.
Valójában eme szellőző mögött van egy gumilap, ami által inkább egyirányú "légszelepi" minőségében működik, azaz
- a kocsiból kifele mindent, befele meg - semmit se enged.
Csupán arra való, hogy a becsapott kocsiajtó esetében a belső térben nagy hirtelen megjelenő lég-túlnyomást hamar elvezesse.

Ha tényleg jók az ajtótömítések, s hirtelen bevágnánk az ajtót, lehet hogy valamelyik üveg röppenne ki a keletkező túlnyomás okán. Ezt vezetné le maga a szelep.
(Én már láttam Skodában, Suzukiban, Audiban és VW-ben is.)

Arra is, meg arra hogy a fűtőventi által befújt levegő valahol tudjon távozni. 

Elküldve
20 órája, Maverick087 írta:

Tudnál a MAP szenzorhoz referencia értéket esetleg? Ugyan nincs hibakódom de figyeltem OP-COMMAL a működését és a következő volt: 

775 fordulat: map szenzor nyomás: 0,30 bar; feszültség: 1,03 V
1800 fordulat: map szenzor nyomás: 0,24 bar; feszültség: 0,74 V

Hirtelen gázadásra sokkal jobban kilengnek az értékek, ha lassan nyomom a pedált akkor alig változnak. Ez rendellenes egyébként? 
 

Milyen MAP szenzorod van pontosan? Nekem Y20DTH-ban ilyen Bosch:

images?q=tbn:ANd9GcRD8XZyQCumL3sIq02wJ_i

Alapjáraton 1bar - 1.6V, padlógázon menet közben 2,2bar - 3,3V

Álló helyzetben, üresben nyomkodva a gázt minimálisan változik csak, hiszen nem épül fel turbónyomás.

Elég furcsák nálad az értékek, mert 1 bar alatt vákuumot jelent. Menet közben padlózva meddig megy fel?

Érdemes féktisztítóval óvatosan, távolról fujkodva lepucolni róla az olajos-kormos trutyit, segíteni szokott rajta.

Elküldve
On 2018. 03. 11. at 20:13, Cs. Zoltán írta:

Köszi! :)

Hangra nem változott twinport hibánál?

Dehogynem! Iszonyú hangja volt :-)

Tegnap kapott új lambdaszondát, úgy nèz ki az volt a baja.

  • Like 1
Elküldve
On 2018. 03. 04. at 12:42, tgabika76 írta:

Mivel ugyanazt a motort kapcsolod mindkét esetben, de más állásba tolva a kapcsolót, én erősen a bajuszkapcsolóra gyanakodnék... beégtek az érintkezői, csere megoldja.

Kaptam egy másik kapcsolót de azzal is ugyan ez a hiba. Következő lépésben a relét fogom megnézni. 

Elküldve
2 órája, gabesz76 írta:

Dehogynem! Iszonyú hangja volt :-)

Tegnap kapott új lambdaszondát, úgy nèz ki az volt a baja.

A katalizátor utánit cserélted? Milyen márkára ruháztál be?

Elküldve
12 órája, Krajcso írta:

Milyen MAP szenzorod van pontosan? Nekem Y20DTH-ban ilyen Bosch:

images?q=tbn:ANd9GcRD8XZyQCumL3sIq02wJ_i

Alapjáraton 1bar - 1.6V, padlógázon menet közben 2,2bar - 3,3V

Álló helyzetben, üresben nyomkodva a gázt minimálisan változik csak, hiszen nem épül fel turbónyomás.

Elég furcsák nálad az értékek, mert 1 bar alatt vákuumot jelent. Menet közben padlózva meddig megy fel?

Érdemes féktisztítóval óvatosan, távolról fujkodva lepucolni róla az olajos-kormos trutyit, segíteni szokott rajta.

Ilyen típus: 

Gyári száma: 09132687

IMG_20170729_135751.jpg

 

 

 

Elküldve

Sziasztok!

Nemrégiben egy g Astra Caravant évj 2004 (z16yng, T98) tulajdonosa lettem . A következő hibával vásároltam a kocsit, sajnos egyértelmű megoldást sehol se olvastam. Ehhez szeretném segítségeteket kérni,hátha valaki találkozott már ilyen hibával és orvosolták . A kocsi erőtlen nem húz, a fogyasztása cca 6l/100km (nem tudom számít) . Motorvezérlő lámpa(kocsi kulccsal) folyamatosan világit .  A tulaj szerint amit cseréltek már a hiba miatt: elektromos gázpedál,fojtószelep. Az EGR le van vakolva.  Viszont mikor volt ez a nagy hideg pár hete, reggel indítottam és a lámpa nem világított  kb 30km mentem és a kocsi tökéletesen működött amíg újra nem indítottam. Az OP-COM ezt találta . Tárolt hibakódok: 

P1122-(2) Accelerator Pedal Position Sensor 2 Voltage High-Jelen van

P1122-(2) Accelerator Pedal Position Sensor 2 Voltage Low-jelen van

P1550-(A) Limp Home -Electronic Throttle Control Limited Performance-Jelen van

P1550-(A) Limp Home -Electronic Throttle Control Power Management-Jelen van 

P1550-(A) Limp Home -Electronic Throttle Control Forced Idle-Jelen van

P1550-(A) Limp Home -Electronic Throttle Control Forced Engine Shutdown-Jelen van 

Részletes hibakód leírás:

P1122 Jelen van 

(2)Accelerator Pedal Position Sensor 2 Voltage High 

(2) Accelerator Pedal Position Sensor 2 Voltage Low

Előre is köszönöm a segítséget !

Üdv

Elküldve
10 órája, Maverick087 írta:

Ilyen típus: 

Gyári száma: 09132687

 

 

 

 

A Map szenzor a szívócsőben uralkodó depressziót méri, tehát akkor normális az 1Bar alatti érték nem? Vagy itt máshol mér? 

Elküldve
32 perce, zotya975 írta:

A Map szenzor a szívócsőben uralkodó depressziót méri, tehát akkor normális az 1Bar alatti érték nem? Vagy itt máshol mér? 

Most látom, hogy Maverick az Y17DT-s postra válaszolt, és azóta X16XEL-ről beszélgetünk :)

Zotyának igaza van, mivel itt nincs turbó, vákuumot mérünk.

Átküldte egy barátom X16SZR motoron amit rögzített Op-Commal, neki alapjáraton 0,35Bar a MAP érték. ( F Astrában de ez most mindegy)

A féktisztítós pucolás csak turbós motorra érvényes, ahol a kartergázzal érkező olaj rárakódik az érzékelőre.

Elküldve
1 órával ezelőtt, Krajcso írta:

Most látom, hogy Maverick az Y17DT-s postra válaszolt, és azóta X16XEL-ről beszélgetünk :)

Zotyának igaza van, mivel itt nincs turbó, vákuumot mérünk.

Átküldte egy barátom X16SZR motoron amit rögzített Op-Commal, neki alapjáraton 0,35Bar a MAP érték. ( F Astrában de ez most mindegy)

A féktisztítós pucolás csak turbós motorra érvényes, ahol a kartergázzal érkező olaj rárakódik az érzékelőre.

Az érzékelőre nem tud rárakódni ott ahol nem közvetlenül a szívócsövön van, hanem egy gumicsővel van összekötve a szenzor, de maga a bekötés ott is tud szennyeződni, szóval a takarítás hozhat akár javulást. 

Elküldve
6 órája, Krajcso írta:

Most látom, hogy Maverick az Y17DT-s postra válaszolt, és azóta X16XEL-ről beszélgetünk :)

Zotyának igaza van, mivel itt nincs turbó, vákuumot mérünk.

Átküldte egy barátom X16SZR motoron amit rögzített Op-Commal, neki alapjáraton 0,35Bar a MAP érték. ( F Astrában de ez most mindegy)

A féktisztítós pucolás csak turbós motorra érvényes, ahol a kartergázzal érkező olaj rárakódik az érzékelőre.

Ezeket tudom, csak arra lettem volna kíváncsi hogy hogyan kell változnia a feszültségnek és a nyomásnak a terhelés függvényében. Linkeltem a videót amiben 2000-ig emeltem a fordulatot, de nem véltem felfedezni benne semmi következeteset. Kérdezem azért mert az alapjáratom lefele ingadozik.... Fojtószelepház és "kellékei" rendben vannak.... 

Elküldve

Sziasztok!

Szeretnék Tőletek tanácsot kérni fék ügyben, ugyanis már egy ideje foglalkoztat csak nem jártam még utána, hogy hiába a 4 új féktárcsa, a 4 új betét és az új olaj, a féket erőteljesebb lassításnál taposnom kell, hogy meg tudjak állni. Nem azt mondom, hogy nem fog a fék, de például a H Astrankban vagy az Insigniában sokkal "érzékenyebb", alig kell a pedálra lépni, hogy az dolgozni kezdjen. Korábbi témában találtam, hogy miként lehet ellenőrizni a fő munkahengert (felpumpál, nyomva tart, indít), ezt ma megcsináltam és indítás után a pedál szépen süllyed lefelé, tehát elvileg rendben van. Légyszi ha van valami ötlet, ne tartsátok magatokban :). Köszönöm. G.

Elküldve
45 perce, huggybear írta:

Sziasztok!

Szeretnék Tőletek tanácsot kérni fék ügyben, ugyanis már egy ideje foglalkoztat csak nem jártam még utána, hogy hiába a 4 új féktárcsa, a 4 új betét és az új olaj, a féket erőteljesebb lassításnál taposnom kell, hogy meg tudjak állni. Nem azt mondom, hogy nem fog a fék, de például a H Astrankban vagy az Insigniában sokkal "érzékenyebb", alig kell a pedálra lépni, hogy az dolgozni kezdjen. Korábbi témában találtam, hogy miként lehet ellenőrizni a fő munkahengert (felpumpál, nyomva tart, indít), ezt ma megcsináltam és indítás után a pedál szépen süllyed lefelé, tehát elvileg rendben van. Légyszi ha van valami ötlet, ne tartsátok magatokban :). Köszönöm. G.

Ez ennyit tud, mármint az Astra. Elég ha egy Suzuki-ba átülsz (pl szüleim SX4-e) és ha akkora erővel lépsz a fékpedálra mint az Astra-ban, akkor minden repked az utastérben. Azért egy 90-es évek közepén fejlesztett modellt/fékrendszert ne akarj egy 2008-ban év autója Insignia fékéhez hasonlítani, de még a H Astra is egy generációval frissebb fejlesztés. ...

Elküldve
1 órával ezelőtt, Maverick087 írta:

Ezeket tudom, csak arra lettem volna kíváncsi hogy hogyan kell változnia a feszültségnek és a nyomásnak a terhelés függvényében. Linkeltem a videót amiben 2000-ig emeltem a fordulatot, de nem véltem felfedezni benne semmi következeteset. Kérdezem azért mert az alapjáratom lefele ingadozik.... Fojtószelepház és "kellékei" rendben vannak.... 

A videó alapján jól működik a szenzorod, hirtelen gázadásra nő, hirtelen fordulatszám esésre pedig csökken a vákuum értéked a 0.3hoz képest. Lassú fordulatszám változásnál pedig alig változik csak. Kellene méretned valakivel ugyanilyen motort Op-Commal, hogy a többi értéket is össze tudd hasonlítani.

Elküldve
1 órával ezelőtt, huggybear írta:

Sziasztok!

Szeretnék Tőletek tanácsot kérni fék ügyben, ugyanis már egy ideje foglalkoztat csak nem jártam még utána, hogy hiába a 4 új féktárcsa, a 4 új betét és az új olaj, a féket erőteljesebb lassításnál taposnom kell, hogy meg tudjak állni. Nem azt mondom, hogy nem fog a fék, de például a H Astrankban vagy az Insigniában sokkal "érzékenyebb", alig kell a pedálra lépni, hogy az dolgozni kezdjen. Korábbi témában találtam, hogy miként lehet ellenőrizni a fő munkahengert (felpumpál, nyomva tart, indít), ezt ma megcsináltam és indítás után a pedál szépen süllyed lefelé, tehát elvileg rendben van. Légyszi ha van valami ötlet, ne tartsátok magatokban :). Köszönöm. G.

FÉKSZERVÓT NEM NÉZTED? Lehetséges hiba, hogy átszakadt a membrán, és nem segít rá a fékre ...

Elküldve

 

16 perce, L.Fazakas írta:

FÉKSZERVÓT NEM NÉZTED? Lehetséges hiba, hogy átszakadt a membrán, és nem segít rá a fékre ...

Hogyan tudom ellenőrizni? Azt értem és el is fogadom, hogy ennyit tud, de 2004-ben volt egy új G Astra a háznál, az érzetre "normális" volt, illetve létezik, hogy egy 2001 Renault Thalia féke jobb, mint egy Opelé? G.

Elküldve
1 órával ezelőtt, huggybear írta:

Sziasztok!

Szeretnék Tőletek tanácsot kérni fék ügyben, ugyanis már egy ideje foglalkoztat csak nem jártam még utána, hogy hiába a 4 új féktárcsa, a 4 új betét és az új olaj, a féket erőteljesebb lassításnál taposnom kell, hogy meg tudjak állni. Nem azt mondom, hogy nem fog a fék, de például a H Astrankban vagy az Insigniában sokkal "érzékenyebb", alig kell a pedálra lépni, hogy az dolgozni kezdjen. Korábbi témában találtam, hogy miként lehet ellenőrizni a fő munkahengert (felpumpál, nyomva tart, indít), ezt ma megcsináltam és indítás után a pedál szépen süllyed lefelé, tehát elvileg rendben van. Légyszi ha van valami ötlet, ne tartsátok magatokban :). Köszönöm. G.

Próbáld ki forgalommentes úton, alacsony sebességnél (száraz úton, árok ne legyen a közelben...stb)  hogy bal lábal fékezel. Ha úgy sokkal jobbnak találod a féket akkor nincs baja. Legyél bekötve, mert esélyes hogy megfejeled a szélvédőt, szóval csak óvatosan lépj rá. 

Elküldve
1 óra, zotya975 írta:

Próbáld ki forgalommentes úton, alacsony sebességnél (száraz úton, árok ne legyen a közelben...stb)  hogy bal lábal fékezel. Ha úgy sokkal jobbnak találod a féket akkor nincs baja. Legyél bekötve, mert esélyes hogy megfejeled a szélvédőt, szóval csak óvatosan lépj rá. 

Rendben, ezt megpróbálom, ha az időjárás engedi, aztán jelentkezem. Köszönöm a tippet. G.

Elküldve
11 órája, huggybear írta:

Rendben, ezt megpróbálom, ha az időjárás engedi, aztán jelentkezem. Köszönöm a tippet. G.

Le kellene ellenőrizni vakuummerovel a vakuumpumpa mukodeset, lehet kezd kikopni. Nekem is Y20DTH az Astra es jobban fog a fek mint a C Corsaban. Mindkettoben keves km-es Brembo van. 

Elküldve
1 óra, Krajcso írta:

Le kellene ellenőrizni vakuummerovel a vakuumpumpa mukodeset, lehet kezd kikopni. Nekem is Y20DTH az Astra es jobban fog a fek mint a C Corsaban. Mindkettoben keves km-es Brembo van. 

Sziasztok!

Sajnos nincs ilyen berendezésem, de megpróbálok majd keríteni valakit aki meg tudja nézni. A ma reggel bosszúságom viszont, bár nem új keletű a dolog, hogy a jobb hátsó fékem beragadt és most úgy mentem kb. 1 km-t, mikor megálltam már szaga volt és füstölt is (sajnos korábban volt, hogy 7 km-t mentem így). Mi okozhatja ezt? Korábban is tapasztaltam, hogy behúzott kézifékkel reggelre ez történt, de azt betudtam a fagynak. Most viszont még közel sem fagyott az éjjel... Vacak minőség lenne a tárcsa és a betét (TRW van bent) vagy a kézifékkötél lehet a ludas? Az utóbbit gyanítom, mert ha tré a minőség, akkor mindkettőnek be kellene állnia... Vagy még az jutott eszembe, hogy ez az oldal volt az, ahol az egyik fékbetét teljesen elkopott a másik pedig csak félig. Esetleg ez okozná? Köszi a segítséget. G.

Elküldve
2 perce, huggybear írta:

Sziasztok!

Sajnos nincs ilyen berendezésem, de megpróbálok majd keríteni valakit aki meg tudja nézni. A ma reggel bosszúságom viszont, bár nem új keletű a dolog, hogy a jobb hátsó fékem beragadt és most úgy mentem kb. 1 km-t, mikor megálltam már szaga volt és füstölt is (sajnos korábban volt, hogy 7 km-t mentem így). Mi okozhatja ezt? Korábban is tapasztaltam, hogy behúzott kézifékkel reggelre ez történt, de azt betudtam a fagynak. Most viszont még közel sem fagyott az éjjel... Vacak minőség lenne a tárcsa és a betét (TRW van bent) vagy a kézifékkötél lehet a ludas? Az utóbbit gyanítom, mert ha tré a minőség, akkor mindkettőnek be kellene állnia... Vagy még az jutott eszembe, hogy ez az oldal volt az, ahol az egyik fékbetét teljesen elkopott a másik pedig csak félig. Esetleg ez okozná? Köszi a segítséget. G.

Nem oldja meg a problémád, de okvetlenül fontos kéziféket használnod parkoláskor? Nem lenne elég sebességben hagyni az autót? Konkrétan a féked nem ismerem, de rugók szokták visszanyomni a fékbetétet az eredeti helyére, valami szorulhat, ami lehet akár kötél akár a nyereg csúszkája. 

Elküldve
45 perce, zotya975 írta:

Nem oldja meg a problémád, de okvetlenül fontos kéziféket használnod parkoláskor? Nem lenne elég sebességben hagyni az autót? Konkrétan a féked nem ismerem, de rugók szokták visszanyomni a fékbetétet az eredeti helyére, valami szorulhat, ami lehet akár kötél akár a nyereg csúszkája. 


Azért szeretném csak használni, mert a hátulja egy kis dombocskán áll és tehermentesíteni szeretném a váltót, de igazából így is bírja. Úszónyerges fékem van, így nézett ki a csere után: 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=15220171104_122525.jpg

Ilyen volt a jobb hátsó két betéte:

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=31620170816_150906_f.jpg

Elképzelhető, hogy cserélnem kell újra, mert esetleg megégett a tárcsa vagy a betét? Honnan tudom ezt megállapítani? Köszi. G.

Elküldve
31 perce, huggybear írta:


Azért szeretném csak használni, mert a hátulja egy kis dombocskán áll és tehermentesíteni szeretném a váltót, de igazából így is bírja. Úszónyerges fékem van, így nézett ki a csere után: 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=15220171104_122525.jpg

Ilyen volt a jobb hátsó két betéte:

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=31620170816_150906_f.jpg

Elképzelhető, hogy cserélnem kell újra, mert esetleg megégett a tárcsa vagy a betét? Honnan tudom ezt megállapítani? Köszi. G.

A kezifekkotel feknyereg feloli vegen van egy kis gumiharmonika, ez kireped, bemegy a viz es oxidalja a bowdent amitol az megdagad es szorul. Behuzni be tudod a feket, de vissza mar nem tudja huzni a rugo, ha kiengeded. Csavarhuzoval kellett kifeszitenem, mert par nap allas utan mindig beszorult. En sajnos 200kmt mentem autopalyan felig beszorult bal kezifekkel, el is szinezodott a fektarcsa es nagyon budos volt. Betetet kellett cserélni, de a tarcsa azota is ugyanaz benne es ket muszakin mar atment.

  • Like 1
Elküldve
36 perce, huggybear írta:


Azért szeretném csak használni, mert a hátulja egy kis dombocskán áll és tehermentesíteni szeretném a váltót, de igazából így is bírja. Úszónyerges fékem van, így nézett ki a csere után: 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=15220171104_122525.jpg

Ilyen volt a jobb hátsó két betéte:

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=31620170816_150906_f.jpg

Elképzelhető, hogy cserélnem kell újra, mert esetleg megégett a tárcsa vagy a betét? Honnan tudom ezt megállapítani? Köszi. G.

Akkor szokott megégni, ha túl nagy terhelést kap, például nagy sebességről satufékezel többször is , vagy hosszú lejtőn huzamosan használod. De ez függ a minőségtől is, az olcsóbbak szoktak megégni könnyebben. Normál használatkor meg leginkább egyik sem. 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.