kobraCode Elküldve Március12, 2018 Megoszt Elküldve Március12, 2018 1 órával ezelőtt, Janó32 írta: Ez a gyári amivel kijött a gyárból csak levált a tükörlap és azt ragasztottam vissza, emiatt vettem le... De ha ezt tudom, akkor a helyén ragasztom vissza... Köszi, megpróbálom így, bár szerintem már mindent megpróbáltam de erőfeszítéskor az állító bütykök visszarotyognak alaphelyzebe ahelyett h bepattanna. Szerintem a pöcköket fogom valahogy tágítani a tükörlap hátán... Kend meg finoman, vékonyan a pöcköket, úgy könnyebben visszapattanik a helyére. Anno én is ragasztottam a tükörlapomat, 2x is. Aztán a második visszarakáskor szerencsésen el is törtem, mert nekem sem pattant vissza. Az új tükörlapot már kicsit "megkentem", bár nem egyből de könnyebben visszamentek a pöckök. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Március12, 2018 Megoszt Elküldve Március12, 2018 4 órája, kobraCode írta: Kend meg finoman, vékonyan a pöcköket, úgy könnyebben visszapattanik a helyére. Anno én is ragasztottam a tükörlapomat, 2x is. Aztán a második visszarakáskor szerencsésen el is törtem, mert nekem sem pattant vissza. Az új tükörlapot már kicsit "megkentem", bár nem egyből de könnyebben visszamentek a pöckök. Köszi a tippet, de eleve így futottam neki, sőt, a 22 fokos konyhában volt egész nap a tükörlap/műanyag hátlap... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
OAG78 Elküldve Március12, 2018 Megoszt Elküldve Március12, 2018 Sziasztok, a hűtőventillátoron lévő előtét ellenállást hogyan lehet tesztelni? Csak a legmagasabb fokozat működik. Illetve ki-be kapcsol a ventillátor melegben. Klímával is. Kicserélném az ellenállást, de előbb szeretnék biztosra menni, hogy tényleg (az a) rossz. Hogyan tudom ezt eldönteni otthon, házilag? Köszönöm. 2004, Z14XE, klímával. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Március12, 2018 Megoszt Elküldve Március12, 2018 2 órája, OAG78 írta: Sziasztok, a hűtőventillátoron lévő előtét ellenállást hogyan lehet tesztelni? Csak a legmagasabb fokozat működik. Illetve ki-be kapcsol a ventillátor melegben. Klímával is. Kicserélném az ellenállást, de előbb szeretnék biztosra menni, hogy tényleg (az a) rossz. Hogyan tudom ezt eldönteni otthon, házilag? Köszönöm. 2004, Z14XE, klímával. Azt nem tudom hogyan lehet tesztelni,de nálam is ugyanezek voltak a hibajelenségek.Elötétellenállás csere megoldotta a problémát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Március13, 2018 Megoszt Elküldve Március13, 2018 8 órája, OAG78 írta: Sziasztok, a hűtőventillátoron lévő előtét ellenállást hogyan lehet tesztelni? Csak a legmagasabb fokozat működik. Illetve ki-be kapcsol a ventillátor melegben. Klímával is. Kicserélném az ellenállást, de előbb szeretnék biztosra menni, hogy tényleg (az a) rossz. Hogyan tudom ezt eldönteni otthon, házilag? Köszönöm. 2004, Z14XE, klímával. Multiméterrel. Szakadt vagy nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Március13, 2018 Megoszt Elküldve Március13, 2018 11 perce, gezoli írta: Multiméterrel. Szakadt vagy nem. Az bizony egy nagyméretű, kerámia csőre gőzölögtetett néhány wattos (és ohm-os) fémréteg-ellenállás. Simán rá kell mérni ellenállásmérővel. Ám ha nincs otthon kéziműszer, simán ki lehet próbálni még úgy is: - laposelem - zseblámpaizzó + ellenállás. Ezeket sorba kapcsolva. Ha világít az izzó - akkor jó, ha nem - akkor szakadt. De ki lehet egyből cserélni - valami ahhoz hasonlóra .... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Március13, 2018 Megoszt Elküldve Március13, 2018 Ma megadta magát a külső levegő hőmérséklet szenzor (---- vagy 69,5 C fokot mutat). Hova szerelték fel gyárilag? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Március13, 2018 Megoszt Elküldve Március13, 2018 25 perce, gedikart írta: Ma megadta magát a külső levegő hőmérséklet szenzor (---- vagy 69,5 C fokot mutat). Hova szerelték fel gyárilag? Első lökhárító közepén lent. Nyisd fel a motorháztetőt és nézz be a zárhíd/hűtő és a lökhárító közé. Ahol az alsó levegő belépő nyílás van, arrafelé megtalálod... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMiki Elküldve Március13, 2018 Megoszt Elküldve Március13, 2018 54 perce, gedikart írta: Ma megadta magát a külső levegő hőmérséklet szenzor (---- vagy 69,5 C fokot mutat). Hova szerelték fel gyárilag? Végül is, Fahrenheitben még akár pontos is lehet... ([F°]-32) x 5/9 = [C°] Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisMikola Elküldve Március13, 2018 Megoszt Elküldve Március13, 2018 Sziasztok, Van nekem egy Y17DT G Astrám, ami minden reggel, illetve munkából hazafelé Check Engine lámpával örvendeztet. Elindulás után 5-10km-el elalszik a lámpa, de nagyon ritkán olyan is van, hogy egyáltalán nem alszik el. Ilyenkor érezhetően gyengébb az autó. fék+gáz+gyújtás módszerrel kivillogtattam a hibakódot, ami P0100, vagyis légtömegmérő hiba. Bontóból szereztem egy másik légtömegmérőt, kicseréltem, de nem oldotta meg a problémát. Van valakinek valami ötlete, hogy mit lehetne még megnézni? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Március14, 2018 Megoszt Elküldve Március14, 2018 8 órája, gedikart írta: Ma megadta magát a külső levegő hőmérséklet szenzor (---- vagy 69,5 C fokot mutat). Hova szerelték fel gyárilag? Az első lökös belső oldalán középen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Március14, 2018 Megoszt Elküldve Március14, 2018 10 órája, kisMikola írta: Sziasztok, Van nekem egy Y17DT G Astrám, ami minden reggel, illetve munkából hazafelé Check Engine lámpával örvendeztet. Elindulás után 5-10km-el elalszik a lámpa, de nagyon ritkán olyan is van, hogy egyáltalán nem alszik el. Ilyenkor érezhetően gyengébb az autó. fék+gáz+gyújtás módszerrel kivillogtattam a hibakódot, ami P0100, vagyis légtömegmérő hiba. Bontóból szereztem egy másik légtömegmérőt, kicseréltem, de nem oldotta meg a problémát. Van valakinek valami ötlete, hogy mit lehetne még megnézni? Köszönöm Nézd meg a legtomegmero csatlakozoja nem oxidos-e, egyszer ez szivatott engem a MAP szenzornal, az oxidacioval egyutt mar tul alacsony feszultseget latott az ECU. Erdemes ellenőrizni még az EGR, wastegate, map szenzor mukodeset, mert ezeket egymashoz kepest is figyeli az ECU, igy allapitja meg pl ha nem nyit ki rendesen az EGR szelep, vagy az adott turbonyomashoz irrealis a beszivott levego mennyisege. Sajnos nem mindig a hibas alkatreszt jelzi a hibakod, csak hogy amit mer, az lehetetlen, de mas okbol. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Március14, 2018 Megoszt Elküldve Március14, 2018 3 órája, gezoli írta: Az első lökös belső oldalán középen. Köszi, megvan. Még az eredeti volt benne, 2004/03-as jelzés a műanyag házon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kungacs Elküldve Március14, 2018 Megoszt Elküldve Március14, 2018 Sziasztok! Több mint 12 éve van egy 2004-es évjáratú, 1,4-es G Astram (5 ajtós). Sajnos egy-két elemen elkezdett fölpattogni a gyári lakk ezért el kell vinnem festetni. Viszont az első lámpabúrák is teljesen bemattultak, azt mondta a festő, hogy 6e-ért darabját fölpolírozza, lelakkozza. A kérdésem az lenne, hogy políroztassam vagy tud valaki esetleg javasolni új komplett lámpát (darabjáért max 15-20e-et tudok rászánni), ami a mostaninál jobban fog világítani. Emlékeim szerint "új" korában sem voltam teljesen megelégedve a lámpafénnyel. Tanácstalan vagyok, mert az interneten szétnézve találhat az ember új komplett lámpákat, csak abban nem vagyok biztos, hogy azok jobban fognak-e világítani. Előre is köszi a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzozz Elküldve Március14, 2018 Megoszt Elküldve Március14, 2018 52 perce, Kungacs írta: Sziasztok! Több mint 12 éve van egy 2004-es évjáratú, 1,4-es G Astram (5 ajtós). Sajnos egy-két elemen elkezdett fölpattogni a gyári lakk ezért el kell vinnem festetni. Viszont az első lámpabúrák is teljesen bemattultak, azt mondta a festő, hogy 6e-ért darabját fölpolírozza, lelakkozza. A kérdésem az lenne, hogy políroztassam vagy tud valaki esetleg javasolni új komplett lámpát (darabjáért max 15-20e-et tudok rászánni), ami a mostaninál jobban fog világítani. Emlékeim szerint "új" korában sem voltam teljesen megelégedve a lámpafénnyel. Tanácstalan vagyok, mert az interneten szétnézve találhat az ember új komplett lámpákat, csak abban nem vagyok biztos, hogy azok jobban fognak-e világítani. Előre is köszi a segítséget! Sajnos nem a kategória csúcsa ennek az autónak a fényszórója, nem is nagyon lehet vele mit kezdeni szerintem. A felújításnak még nézz utána, mert szerintem olcsóbban is meg lehet oldani. Egyelőre nincs tapasztalatom, de már nekem is időszerű lenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Március14, 2018 Megoszt Elküldve Március14, 2018 (edited) 5 órája, Krajcso írta: Nézd meg a legtomegmero csatlakozoja nem oxidos-e, egyszer ez szivatott engem a MAP szenzornal, az oxidacioval egyutt mar tul alacsony feszultseget latott az ECU. Erdemes ellenőrizni még az EGR, wastegate, map szenzor mukodeset, mert ezeket egymashoz kepest is figyeli az ECU, igy allapitja meg pl ha nem nyit ki rendesen az EGR szelep, vagy az adott turbonyomashoz irrealis a beszivott levego mennyisege. Sajnos nem mindig a hibas alkatreszt jelzi a hibakod, csak hogy amit mer, az lehetetlen, de mas okbol. Tudnál a MAP szenzorhoz referencia értéket esetleg? Ugyan nincs hibakódom de figyeltem OP-COMMAL a működését és a következő volt: 775 fordulat: map szenzor nyomás: 0,30 bar; feszültség: 1,03 V 1800 fordulat: map szenzor nyomás: 0,24 bar; feszültség: 0,74 V Hirtelen gázadásra sokkal jobban kilengnek az értékek, ha lassan nyomom a pedált akkor alig változnak. Ez rendellenes egyébként? Módosítva Március14, 2018 : Maverick087 Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyolc8 Elküldve Március14, 2018 Megoszt Elküldve Március14, 2018 Nekem fura mód a lámpa búra felső kis része (az a felső perem ami síkban van a motorháztetővel) mattult be, mintha lepattogzott volna a lakk róla, mintha hámlana/ráncosodna vagy nem is tudom. A nagy első felülete a burának ahol világít a lámpa, nem matt. Na most a kérdés hogy ez vajon már polirozva van, és az akkori lakk jön le vagy gyárilag is volt rajta valami réteg? Funkcionalitásban nem gond egyébként csak az autó mellett állva (szemből nem látszik valamiért) furán néz ki a lámpatest, bizonyos szögből kb mintha a moha nőne a tetején egy foltban :D NJoy (sötét hátteres) gyári GM-Hella lámpa amúgy, amire azt hallottam hogy kevésbé hajlamos mattulni. nem tudom ennek van e alapja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Március14, 2018 Megoszt Elküldve Március14, 2018 6 órája, Kungacs írta: vagy tud valaki esetleg javasolni új komplett lámpát (darabjáért max 15-20e-et tudok rászánni), ami a mostaninál jobban fog világítani. Valójában és a gyakorlatban a Cromax-nál már 12 ezer alatt kaphatsz vadonás-új fényszórókat! (Lehetséges, hogy valami távol-keleti vagy fejlődő európai ország által utángyártott - de legalább tök ÚJ!) Nem pedig - az a holmi s "szépen felcsiszolt" /talán egy két évet bíró/ amatőrös barkácsáru. Link to comment Megosztás: More sharing options...
RazoR Elküldve Március14, 2018 Megoszt Elküldve Március14, 2018 (edited) Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, mert már teljesen tanácstalan vagyok! Valahol bejön az utastérbe a kipufogógáz és nem tudok rájönni, hogy hol! Amit eddig cseréltem: kipufogósor tömítés, csonk tömítés, rezonátor cső katalizátor, középdob, tűzkarika, hátsó dob (Paragi)! Volt vonóhorog az autón, a csomagtartó fenéklemezen a 4 lyukat letömítettem! Álló helyzetben nincs gond, csak menet közben, illetve ha felhúzott ablakoknál 3-ason megy a fűtés akkor sincs szag! A csomagtartóban viszont büdös van, minden kipufogógáz szagú, szóval szerintem ott jöhet be de ötletem sincs hogy hol és hogyan! 3 hónap múlva apa leszek és nem szeretném így a gyermekemet a kocsiban szállítani! Előre is köszönöm a tanácsokat! Ennyire lóg ki a lökhárító alól a cső Módosítva Március14, 2018 : RazoR Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Március14, 2018 Megoszt Elküldve Március14, 2018 48 perce, RazoR írta: Valahol bejön az utastérbe a kipufogógáz és nem tudok rájönni, hogy hol! A csomagtartóban viszont büdös van, minden kipufogógáz szagú, szóval szerintem ott jöhet be de ötletem sincs hogy hol és hogyan! HAHA! Lehetséges dolog, hogy ez valójában egy IGAZI NÉMET kocsi! A lehetséges módi - migránsok ellen készült. Régebben is - a migránsokat általában "megautóztatták" - valami teljesen ehhez hasonló megoldásban. Jó dolog ám az a kipufogós buli, de azért ne vigyetek magatokkal CO mérő műszert Persze - ezt az egészet csak viccnek szántam. Akit persze valahol érintene, attól valójában elnézést kérek! Jót röhögni nem tilos ... az ilyen vicceken. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Maverick087 Elküldve Március14, 2018 Megoszt Elküldve Március14, 2018 1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta: HAHA! Lehetséges dolog, hogy ez valójában egy IGAZI NÉMET kocsi! A lehetséges módi - migránsok ellen készült. Régebben is - a migránsokat általában "megautóztatták" - valami teljesen ehhez hasonló megoldásban. Jó dolog ám az a kipufogós buli, de azért ne vigyetek magatokkal CO mérő műszert Persze - ezt az egészet csak viccnek szántam. Akit persze valahol érintene, attól valójában elnézést kérek! Jót röhögni nem tilos ... az ilyen vicceken. Én már nem tudom milyen jelzővel illesselek komolyan..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március14, 2018 Megoszt Elküldve Március14, 2018 3 órája, L.Fazakas írta: Valójában és a gyakorlatban a Cromax-nál már 12 ezer alatt kaphatsz vadonás-új fényszórókat! (Lehetséges, hogy valami távol-keleti vagy fejlődő európai ország által utángyártott - de legalább tök ÚJ!) Az hogy új, a fényszórók esetében nem feltétlenül előny. A projektorosból például egy jó állapotú gyári, tizenéves Hella még mindig jobban világít, mint egy vadonatúj Depo, utóbbinak elég bizonytalan/foltos a vetítési képe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Március14, 2018 Megoszt Elküldve Március14, 2018 3 órája, RazoR írta: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, mert már teljesen tanácstalan vagyok! Valahol bejön az utastérbe a kipufogógáz és nem tudok rájönni, hogy hol! Amit eddig cseréltem: kipufogósor tömítés, csonk tömítés, rezonátor cső katalizátor, középdob, tűzkarika, hátsó dob (Paragi)! Volt vonóhorog az autón, a csomagtartó fenéklemezen a 4 lyukat letömítettem! Álló helyzetben nincs gond, csak menet közben, illetve ha felhúzott ablakoknál 3-ason megy a fűtés akkor sincs szag! A csomagtartóban viszont büdös van, minden kipufogógáz szagú, szóval szerintem ott jöhet be de ötletem sincs hogy hol és hogyan! 3 hónap múlva apa leszek és nem szeretném így a gyermekemet a kocsiban szállítani! Előre is köszönöm a tanácsokat! Ennyire lóg ki a lökhárító alól a cső Csak egy tipp. F-nél van ilyen szellőző féle valami a hátsó lökös alatt a jobb oldalon. Nem tudom G-nél van e ilyen, esetleg nem e sérült vagy nem e hiányzik belőle valami szűrő, vagy betét?! S esetleg ezért jut be a kipufgáz a csomagtartóba? Mutatom képen mire gondolok: Link to comment Megosztás: More sharing options...
RazoR Elküldve Március14, 2018 Megoszt Elküldve Március14, 2018 Ha ez az utastér levegő kivezetés akkor ilyen van nekem is csak hátul középen a lökhárító mögött de látszólag nincs baja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Március15, 2018 Megoszt Elküldve Március15, 2018 9 órája, kobraCode írta: Csak egy tipp. F-nél van ilyen szellőző féle valami a hátsó lökös alatt a jobb oldalon. Nem tudom G-nél van e ilyen, esetleg nem e sérült vagy nem e hiányzik belőle valami szűrő, vagy betét?! S esetleg ezért jut be a kipufgáz a csomagtartóba? Mutatom képen mire gondolok: Ilyen szellőző a gyakorlatban csaknem minden autónál van, tehát nem mondható az, hogy csak "opeles" kiváltság. Valójában eme szellőző mögött van egy gumilap, ami által inkább egyirányú "légszelepi" minőségében működik, azaz - a kocsiból kifele mindent, befele meg - semmit se enged. Csupán arra való, hogy a becsapott kocsiajtó esetében a belső térben nagy hirtelen megjelenő lég-túlnyomást hamar elvezesse. Ha tényleg jók az ajtótömítések, s hirtelen bevágnánk az ajtót, lehet hogy valamelyik üveg röppenne ki a keletkező túlnyomás okán. Ezt vezetné le maga a szelep. (Én már láttam Skodában, Suzukiban, Audiban és VW-ben is.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts